User Tag List

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 59

Thread: Hva er Aicon?

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Izuma's Avatar

Default Hva er Aicon?

Aicon er Norge sitt sitt første convention for alt som har med "Boyslove" å gjøre, også kjent som Shonen-Ai. Boyslove og Shonen-Ai er den delen av japansk populærkultur som bygger fascinasjonen ved homofile forhold mellom menn. Det mest brukte navnet på dette er "Yaoi", selv om yaoi egentlig er den mer seksuelt rettede grenen av sjangeren.

Det kommer til å bli avholdt i samme helg som Soracon, en gang tidlig på sommeren. I tillegg vil også Aicon, i likhet med Desucon og Soracon sitt Maid-crew, ha sitt eget Butler-crew.
    Last edited by Izuma; 6th January 2009 at 15:09.

Standard Medlem Isanasan's Avatar

Default Re: Hva er Aicon?

Hvordan spørr man en søster som ikke liker det siden hu blir kvalm av det om å kunne være med?
    Jeg vil gjærne være med så skal (kansje) dra med kusina mi hvis jeg får lov...
    Hjelp meg!!!:confused:
    Last edited by Isanasan; 22nd December 2008 at 11:18.

Standard Medlem Theriza's Avatar

Kan jo bare "glemme" nevne at det er et shonen-ai con...si at det bare er soracon du skal på, og det varer i 2 dager...

Ellers kan du jo prøve å si rett ut at du liker dette, har lyst til å dra og at hun må respektere dine meninger...men det kan gå veldig dårlig...

Standard Medlem Isanasan's Avatar

Jeg tror nok det kan gå dorlig ja...
    Takk for tipset!!
    Jeg kan si at det er soracon i to dager ja...
    Får se om det går...

Standard Medlem Playelf's Avatar

Kult...må prøve å komme

Har jeg forstått det riktig sånn at det er samme helg som soracon, men ikke samtidig?

Riktig, Soracon er en dag, Aicon er en annen...er ikke sikker på hvilken som er først da...

DesuMaid kaede's Avatar

Aicon vil slik jeg har forstått det være dagen før Soracon. Altså Aicon på lørdag og Soracon på søndag. I fjor prøvde man seg på utedag lørdagen, men dessverre har Norge for ustabilt vær til at noe slikt fungerte. ^__^

Standard Medlem KiraTakuto's Avatar

Jeg må komme på Aicon! Men det er ingen som vil bli med.. Og jeg vil ikke ha med meg mamma eller noe.. Noen jeg kan være med der :-D ??

Du kan jo dra med oss, vi blir ganske mange fra Larvik som drar...må se litt på overnatting og sånt, men det kan vi ordne med seinere.

Standard Medlem KiraTakuto's Avatar

JA! Vi kan snakkas på forumet Can't wait!

Standard Medlem Maryon's Avatar

Quote Originally Posted by Isanasan View Post
    Hvordan spørr man en søster som ikke liker det siden hu blir kvalm av det om å kunne være med?
    Jeg vil gjærne være med så skal (kansje) dra med kusina mi hvis jeg får lov...
    Hjelp meg!!!:confused:
    Kjipt. Det er på sånne tidspunkt man ønsker at man var eldre... men må hun være med deg inn a? Kun du ikke sende henne på shopping eller noe?

Eller...

Finn alle som er fra Drammen som er på forumet! Bli venner med dem, møt dem, la dem møte familien din så de vet hvordan de er og sånn! Hvem vet, kanskje du får lov hvis det er i en gruppe med noen som er voksne som er med eller noe...
    Litt innviklet, men det er vel verdtet forsøk, men kanskje blande de to? Finne noen fra Drammen som du kan være på con'et med og sende søstern din på shopping?

Standard Medlem CatgirlMe's Avatar

Har det blitt bestemt en dato for Aicon?
    Jeg har fått med meg at det skal være samme helg som Soracon, men noen annen informasjon har ikke blitt lagt ut.
    Det hadde fått flott å få vite akkurat når det skal være, siden de fleste av oss reiser en del i sommerferien, og ikke vil at sydenturen skal krashe med Ai og Sora, og en god del av oss (i alle fall familien min, pluss en del andre jeg vet om) pleier å begynne å planlegge sommerferien omtrent på denne tiden av året.

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Izuma's Avatar

Det er ikke en offisiell dato enda, men som det står i førsteposten i denne tråden, så blir det tidlig i sommerferien.

Standard Medlem NaruStine's Avatar

eg skal senda mamma på shopping ellers så tar eg bare med ein bok til ho XD for eg har ikkje lyst til å sei til ho kva Aicon handler om

Standard Medlem Narutard#1's Avatar

åhgud! JEG KOMMER!!!
    Dette har jeg ventet lenge på <3<3<3

Standard Medlem Amaye's Avatar

Skal bestille cosplay til det snart!!! KAWAII!! Jeg gleder meg, første gang jeg blir med på noe sååånt

Standard Medlem Mimiko's Avatar

Jeg kommer i allefall! MEN må vrikelig vite tidspunkte så snart som mulig, så jeg kan planlegge andre ting også til sommeren. Så de ikke krasje og blir bort kaste peng for XD! (som for eksemple bestille kostyme eller lager en, men fant ute etter hvert at det er samme dato som så reiser til syden. Der kom skuffen da! )

Standard Medlem iichii's Avatar

Har kjempe lyst å komme men hvordan overtaler man en "gammeldags" mor om å få reise til Oslo for å være med på det hun ville kalt for "kostyme party".

Trenger et mirakelråd hvis ikke må jeg nok vente til neste år...

ragonzul's Avatar

Lillesøstern min kan få til nesten hva som helst av slike ting, men vet ikke hvordan i det hele tatt. Beklager, det hjelper akuratt ikke =S.

! Hun er i samme alder som deg

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

Quote Originally Posted by iichii View Post
    Har kjempe lyst å komme men hvordan overtaler man en "gammeldags" mor om å få reise til Oslo for å være med på det hun ville kalt for "kostyme party".

Trenger et mirakelråd hvis ikke må jeg nok vente til neste år...
    Vel, du kunne jo bare prøve å forklare henne at dette er noe som betyr mye for deg. Du trenger jo nødvendigvis ikke fortelle henne at Aicon er et yaoi-con og sånn, ettersom Soracon er samme helgen og du kan gjemme deg litt bak det hvis moren din ikke synes noe om yaoi. Også, det skjer jo bare sånne store ting to ganger i året, og det er jo bare i Oslo. Det er jo ikke som om du kommer til å farte frem og tilbake hele tiden selvom du vil på et con en gang i halvåret.

Uansett er det et utrolig fint miljø på sånne treff, og en kjempefin sjanse for deg å møte fler med like interesser og sånn! Det er jo langt mer enn et "kostyme party". Man får så mye venner og positive ting ut av det! Prøv og se om du får henne til å forstå hva du føler. Hvis det ikke går, få henne til å legge frem hvorfor hun ikke synes du burde dra.

Oslo er jo en stor og skummel by å være alene i, men det er mange snille, snille folk her som åpner dørene sine rundt cons for folk som kommer fra et stykke unna, og du ville nok ikke trengt å være alene!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)