User Tag List

Page 1 of 18 123411 ... LastLast
Results 1 to 20 of 352

Thread: Forslag til Desucon 3

Pumpecrew Mulm's Avatar

Default Forslag til Desucon 3

Med dagens con friskt i minne, kjør på med forslag og ønsker til Desucon 3!
    Alt blir vurdert, og om noen har forslag til hvordan tilsynelatende vanskelige ting kan gjøres (importere ting til japan, få inn stort/komplisert utstyr, koordinere mat/drikke etc) tas disse imot med takk

Ellers takk til alle som deltok på Desucon: second stage, og håper dere vil være med oss til neste år også!

Standard Medlem Emphy's Avatar

Default Sv: Forslag til Desucon 3

Hyggelig å se at flere enn meg er våkne på denne tiden av døgnet.
    Men jeg har nok ikke noen gode ideer akkurat nå, men skal klekke ut noe lurt på et mere oppfinnsomt tidspunkt av døgnet
    *legger seg*

*prøver å snike inn en DDR\stepmania konkuranse....* xP
    Last edited by Emphy; 18th November 2007 at 02:48. Reason: Idé

Standard Medlem hide's Avatar

Synes fortsatt det skulle vært en pris for å se tøffest ut også, ikke bare cosplaying. Mange som bruker mye tid på antrekk og hår og sminke som ikke får noen priser ;( (jeg brukte to og en halv time på mitt hår i morges f.eks., men cosplayet ingen =0) Hvor vidt det er noen vits egentlig er jeg ikke sikker på.. men det hadde sikkert gått an. =P

- Mer aktiviteter (ikke alle liker Tekken og Pokemon) f.eks. DDR/Stepmania, Guitar Heroes, Wii Sports, osv.

- Cosplayere må registrere noen dager før (sånn at folk fra samme serie kan gå opp sammen, for å spare tid)

- bitte litt tidligere, så vi kan slipper å lage kostymer i eksamens tidene
    og det er kanksje litt varmere

- kanskje en storskjerm/prosjektor som viser anime/japansk ting, som f.eks trailers/reklamer/kortfilmer(1-5min)

- fast sette dato tidlig... VELDIG tidlig.

- "undercover"-judges som kan gå rundt og finner ut hvem "folket" syntes burde vinne cosplay konkurransen.

- første runde med cosplay burde si om kostymen er kjøpt eller laget, sånn at det ikke er urettferdig hvem kommer til finalen.

det var noen flere ting jeg foreslo til Kohaku, men jeg husker ikke dem nå
    ellers var det strålende i år, og ønsker bare mer av det gode igjen neste gang
    Last edited by Sabotender; 18th November 2007 at 03:20.

Standard Medlem

Som nevnt synes jeg det var for kort, så det kunne gjerne blitt delt opp i flere dager.

Denne parallelliseringen med cosplay-konkurransen og andre ting på hver sin scene likte jeg heller ikke så veldig da jeg gjerne skulle fått med meg begge deler, og det var jeg nok ikke alene om.

- Mat og drikke i salen (kanskje en av de få japanske spisestedene kunne stille opp med noe?)

- Invitere flere Japan-relaterte foreninger (Go/shougi-klubber, flere kampsportforeninger, te-seremoni-folk, etc), dersom det blir noe plass igjen

- CONVERT DESUCON INTO A SHRINE FOR THE TRUE SUPREME LEADER OF EARTH, THE GLOURIOUS DEMOCRATIC PEOPLE'S REPUBLIC OF KOREA!!! IDACON MANSE!!!

Standard Medlem Reila's Avatar

-Mer jmusikk ;D I det minste i Neo-Tokyo-standen. Neo-Tokyo er vel mer enn bare anime og manga ;x
    -Og jeg kaster meg på det med mat. Spiste bare pocky i løpet av hele dagen ;;

Standard Medlem hide's Avatar

Grunnen til at jeg syntes det ble litt langdrygt (selv om jeg ikke kom før rundt klokken fire), var at det ikke skjedde nokspennende ting å følge med på =P Ble gående litt for mye rundt og gjøre ingenting. Så jeg synes det rett og slett må bli flere ting å gjøre Og nettopp disse tingene er jeg enig med flesteparten av forslagene over her i denne tråden~

Standard Medlem Dadaph's Avatar

Jeg hadde vanskelig å høre hva som ble sagt under foredragene, mye pga naturlig bråk fra resten av salen. Burde kanskje ha blitt skjermet litt på en eller annen måte.

Standard Medlem Salamander's Avatar

Amv konkuranse hadde vært morro. Vet ikke om det kan gjennomføres pga. Lisens greier, men det hadde vært morro uansett....
    Er enig i at det kanskje burde skjedd litt mer, men det var kjempe gøy!

Kunne gjerne tenkt meg litt flere bord, inni selve desucon salen... og ikke bare for de som skal være med i pokemon konkuransen eller hva det nå er, også hadde det vært morro å hatt en sånn para para danseundervisning, eller evt teseremoni, og mere japansk mat (selv om neotokyo bidro masse med det, da)

Standard Medlem zora's Avatar

Jeg er enig i at man bør ha mat der, og at cosplayerene skal kunne registrere seg tidligere og fortelle om kostymet er kjøpt/laget.
    Men å dele opp Desucon til flere dager? Tenk på de som bor langt unna og kanskje skal på skolen etc.

Standard Medlem Ann Christin's Avatar

Enig med mat delen, litt kjedelig og måtte gå så langt til å skaffe mat. Hørte noe om subway, men det koster så sinnsykt mye selv med rabatt.

Samme med sitteplasser, man blir ganske sliten i beina etter hvert.

Lyden var ganske dårlig og cosplay konkuransen burde holdes på den store scenen og helst etter "klasse".

Standard Medlem Kantana's Avatar

- Større forsyninger av Ramune og Pocky hadde vært kjekt. Mat i det hele tatt hadde også vært knall. Spiste ikke noe annet enn pocky på 6 timer.
    - Litt flere aktiviteter hadde også vært kult. En kompis av meg foreslo en Super Smash Bros. turnering.
    - Litt bedre koordinasjon av når hver av scenene skulle brukes er nok lurt. Synes synd på han som hadde foredrag samtidig som cosplay-konkurransen foregikk på scene 2.
    - Og jeg føyer meg stille inn i rekken av folk som vil ha DC litt tidligere på året.

Standard Medlem Bida-san's Avatar

- DDR = FTW
    - Cosplay skits
    - Støtter også forslaget om å dømme bare kostymet (but I don't really care I just wanna cosplay)
    - Para Para kunne sikkert vært morro
    - Andre cosplay events (kommer ikke på no nåXD)
    Desucon rundt varmere tider er heller ikke å forakte^^

Hva med fremvisning av japansk folkedans? Enten av folk som kan det, med deltakelse av crew (som må dumme seg ut, selvfølgelig) eller som en stor fellesdans for alle som vil være med? Vet ikke om de har noen egnede danser, men ringdanser er som regel både lett og gøy.

Også burde jo selvølgelig noen ta Algorithm March på den store scena.

Standard Medlem

Er enig med Hide i at det var altfor lite å gjøre der. For oss som hadde reist et stykke, og ikke kjenner mange der, så blir det litt for mange timer der man blir ståendes å "henge".

-Bruke et lokale der man har anledning til å holde de forskjellige presentasjonene/foredragene i et annet rom en selveste cosplay/stands rommet.
    -Eget rom med sofaer/sitte plasser/bord der man kan slappe av og spise/prate. Kanskje rolig j-pop/j-rock ol. i bakgrunnen?
    -Eget tegnerom? I stedenfor å bare ha tegnestands, kan andre få prøve seg, vise hverandre og lære av hverandre.
    -En cafe som ikke bare solgte pocky ol. Men ordentlig mat? Forslag som er enkelt er ferdig nudler/ramen som man kun tilsetter varmt vann i, legg til noen spisepinner så ser det fancy ut i tillegg
    -Cosplayere melder seg på feks. via internett før desucon. Det bør gis flere priser som: Beste helhet(likner mest på character) Beste hjemmelagde kostyme osv.
    -Få med mye mer japan relaterte emner! Ikke minst eksperter som kan fortelle oss om skikker, reiseforslag/steder man burde se/kampsporter og ja, i det hele tatt. Japan! Jeg hadde i allefall ikke hatt noe imot å se på foredrag om Japan med videoer/bilder ol :-)

siden dette er en gratis event skjønner jeg at ikke alt er mulig, men jeg håper det blir pittelitt mer å foreta seg der neste gang :-)

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

Slenger meg med på det meste sagt over. Mat hadde vært fint =p Blir litt sulten etter bare pocky i 8 timer!
    Litt tidligere på året hadde også vært fint, med tanke på alt som skjer på skoler etc. rundt disse tider. Med det er nevnt allerede =p

Men, egen konkurranse for cosplay-skits (eller bare anledning til å ha skits, på 2-8 minutter eller noe) hadde vært utrolig bra! Cosplay-skits er veldig moro, og det får opp stemingen mer, pluss at det gir folk sjanse til å være enda mer 'in character'. Så, jeg synes det burde bli et alternativ neste år!

Det var egentlig bare det jeg ville si. Desucon i går var fantastisk gøy!! Neste år skal jeg cospalye for sure, og da bli med i et skit om det blir anledning! Gleder meg allerede!

Slenger meg på jeg å. Need more Desucon. Og så hadde det ikke vært galt å betale noen kroner heller for å komme inn. De fleste kan vel avse litt.

DesuMaid kaede's Avatar

Først litt ros:Utrolig bra at dere fikk ordna fanart-stands (hadde det selv) btw. Deilig med ordentlig garderobe, og morsomt med fotograf.
    Så til forslag:
    Hvis standarden på desu-con hadde blitt høyere på grunn av det(ikke det at den ikke var fantastisk allerede) hadde nok ingen hatt noe særlig imot å betale litt for å komme inn. Enig i det folk sier med en egen kafe, m. mat og ev. bakgrunnsmusikk, og syns det burde vært flere småbord/stoler spredd litt sentralt.
    Er enig med den som sa at det hadde vært kult med et tegnerom/område, hvis dere fikk til det hadde det vært utrolig bra! Jeg hadde i hvertfall likt å få delt tegneerfaringer med folk) Syns godt det kunne blitt vist musikkvideoer/j-drama/reklamer på en skjerm, sånn som i fjor.
    Kanskje litt mer oppdelt, med flere rom hadde vært bra, og flere priser kanskje?
    Sist men viktigst av alt: MAKE DESU-CON TWICE A YEAR!!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)