User Tag List

Results 1 to 8 of 8

Thread: Time Hollow

Standard Medlem Totoro's Avatar

Default Time Hollow

Tittel: Time Hollow
    Spillkonsol: Nintendo DS
    Utgivelsesdato: Japan - 19. mars 2008, USA - 23. September 2008, Europa - November 2008
    Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=uzFwKitUo1k (japansk)

Time Hollow er et spill utgitt av Konami til Nintendo DS. Spillet har/hadde release date i Japan 19. mars i år, USA 23. september i år og i november en gang i Europa. Gameplayet minner veldig om en blanding av Phoenix Wright, Another Code, Hotel Dusk og Professor Layton.

Historien handler om Ethan Kairos som lever et helt vanlig liv. Historien begynner dagen før den 17-årige bursdagen hans. Det er en helt vanlig dag. Vi får introdusert familien hans: Mor, far og katt. Alt er som vanlig når han går og legger seg. Om natten har han et mareritt. Når han våkner neste morgen har alt forandret seg. Han bor med onkelen sin, og foreldrene hans døde på mystisk vis for 12 år siden, selv om Ethan så dem i går! Han finner en mystisk "Hollow Pen", som gjør at han kan åpne "tidshull" for å endre på ting som skjedde i fortiden. Også begynner en spennende historie hvor Ethan må prøve å finne ut hva som skjedde, og finne en måte å få tilbake foreldrene sine på.

Gameplayet er en form for interaktiv bok, omtrent som Phoenix Wright. Dessuten har spillet innimellom noen fantastiske animesekvenser (slik som Professor Layton). Musikken kan til tider bli litt ensformig, men har akkurat den riktige hårreisende effekten.

Jeg fikk spillet i dag, spilte det i 7 timer i strekk og har nå blitt ferdig med det. Historien er spennende og interessant. Det er et ganske original konsept til DS. Musikken kan som sagt bli litt ensformig, men er alt i alt ganske bra. Jeg har ingenting negativt å si om utseende på spillet. Det eneste som trekker ned er lengden på spillet siden det er så alt for kort. Antagelig hadde det gått utover historien om det skulle vart lenger, men akkurat nå sitter jeg igjen med en følelse at jeg bare vil ha MER!

Alt i alt vil jeg gi spillet 8/10. Det er et spill jeg anbefaler til folk som ikke har noe imot et spill hvor du må tenke litt og lese en del. Hvis du venter deg blodige slosskamper hvor du kan styre en av figurene bør du se etter spill et annet sted.

Spoiler Spoiler: Bilder

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Default Re: Time Hollow

Dette spillet er awesome. Jeg lånte en DS og det spillet og klarte ikke legge meg før jeg var ferdig (a.k.a batteriet haddde gått og jeg hadde ikke noe lader.)

Jeg spillte den amerikanske versionen though og selv om navnene fungerte veldig bra så var det noen navn jeg stusser litt over at de byttet på.

Desuten var det ganske dårlig voice acting. >.< For å si det sånn, jeg er glad spillet ikke er fullvoice.

Hemmelig
    "Nyanyanyanyanya!"
    marilla's Avatar

Jeg har det på engelsk, og spiller litt nå. Det virker dritgøy så langt, selv om jeg blir frustrert når det er ETT sted jeg har glemt å besøke for andre gang osv. Voice-actingen - de kunne spart seg for det.

Men, spent på å se hvordan det utvikler seg.

Det er et ganske bra point & click adventure spill, men det har ikke so mye gameplay og det puzzles er rolig.

Standard Medlem Sapler's Avatar

ser ut som er bra "historikk" for et klick og dra spill, men selv er jeg ikke så inn det

Standard Medlem CatgirlMe's Avatar

Har spilt det på engelsk først, og spiller det nå på japansk. Jeg må si at jeg elsker dette spillet, men det er alt for kort. Dessuten om man bare går frem og tilbake så går jo handlingen av seg selv
    Klarte dog ikke la det ligge til jeg ble ferdig med det.. Historen var som sagt helt awesome.

Ellers så skulle jeg egentlig ønske at det var mange flere slike "pek-og-klikk" spill til DS. Det er jo den perfekte konsoll til det! ( *krysser fingrene for at Another Code: R, Gateway of Memory kommer til DS* )

Enig i at historien er fabelaktig og at gameplayet er litt for lite selvstyrt, men noe annet som plaget meg var det faktum at alle reagerte á la: "Å, jeg/du har en magisk penn som kan stoppe tid og lage hull, LOLCHILLCARE." Hadde det vært meg hadde jeg flippa ut ved flere anledninger, som morra'n Ethan våkner med et lilla spiral-tids-dimensjon-høl en halv meter fra senga hans og hans eneste reaksjon er: "...?". Hva søren.

Ellers så sluker jeg alle spill av typen "visual novels", "pek-og-klikk" og eventyrspill generelt rått, spesielt på DS, og selv om Time Hollow var nokså kort var det likegreit for jeg klarte rett og slett ikke å legge det fra meg og det kunne fått verre følger enn få timers søvn.

Standard Medlem Anime-Demon's Avatar

Kjøpte meg Time Hollow på Fredag, begynte på det i går kveld og spilte det ferdeg i dag! Klarte bare ikkje legge det fra meg! Fantastisk bra spill!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)