User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 33

Thread: Otaku+japansk kultur og språk forening ved UiO

Standard Medlem Rokudaime Hokage's Avatar

Default Otaku+japansk kultur og språk forening ved UiO

det har slått meg at det ikke er en forening for slikt på Universitetet i Oslo,så jeg har veldig lyst til å danne en!eventuelt at noen andre gjør det.men,det er en ide å ha noen potensielle medlemmer fra bynnelsen av før vi prøver å søke om å få foreningen dannet,slik jeg forstår det når jeg leser reglene for registrering på UiO sine sider.dessuten er det jo ingen vits å prøve å danne foreningen hvis det ikke er noen otakuer ved UiO.

Derfor!; er det noen her på Japani som er studenter ved UiO på Blindern(er du ved juridisk fakultet på Karl Johan kan du vel sikkert og bli med,men hovedsaklig bør vi vel ha foreningen på Blindern,siden det meste av skolen er der)?og hvis ja,har dere lyst til å bli med i en slik forening hvis den blir dannet?det vil altså si en forening for alle som liker manga,anime,visual novels,cosplay,anime-figur-collecting,japansk språk,japansk kultur,og/eller annet. let me know!

P.S:denne tråden finns også i Underholdningsforumet,samt Treff-forumet.hvis det plager Moderatorene for mye får de bare slette de andre,ville bare at flest mulig skulle se posten,og den passer ikke perfekt til noen av trådene anyway.

Snikedit: Flyttet tråden til det forumet den hører hjemme i, og slettet de andre trådene pga tre tråder/"spam".
    - Sensei
    Last edited by Sensei; 28th August 2008 at 08:29. Reason: ryddet.

Standard Medlem sketch's Avatar

Default Re: Otaku+japansk kultur og språk forening ved UiO

aha...hahahaha.. HAHAHAHAH

beklager, jeg skal prøve å holde meg litt mer i skinnet XD

Ingen bruk for en forening, de aller fleste ender jo opp i Japansk-klassen uansett
    snakker ut av erfaring, med tanke på at jeg faktisk er en del av denne gjengen selv~~

det KRYR av otakuer på Blindern, tro meg. *knegg*

Standard Medlem Ripten's Avatar

Jeg studerer JAP1 nå

Går i gruppe 2... Hadde sikkert vært kult med en otaku-gruppe!

Quote Originally Posted by sketch View Post
    aha...hahahaha.. HAHAHAHAH

beklager, jeg skal prøve å holde meg litt mer i skinnet XD

Ingen bruk for en forening, de aller fleste ender jo opp i Japansk-klassen uansett
    snakker ut av erfaring, med tanke på at jeg faktisk er en del av denne gjengen selv~~

det KRYR av otakuer på Blindern, tro meg. *knegg*
    seriøst?vel,jeg er hardcore otaku,men studerer ikke japansk,siden tiden min er fylt opp med andre fag.håper på å ta noe japansk når jeg kommer til et semester hvor jeg kan ha noen valgfrie fag.

men,Ripten vil,så da har vi i allefall en. ^^ noen flere?

Standard Medlem Aeki's Avatar

Quote Originally Posted by Ripten View Post
    Jeg studerer JAP1 nå

Går i gruppe 2... Hadde sikkert vært kult med en otaku-gruppe!
    Hei, wooo, jeg og! Anata dare? x3 (Jeg er forøvrig hun med blondt og knæsjrødt hår)

Ellers er jeg fullt med på forening-saken Hoho, vi blir som genshiken yeah! Eller noe.

Quote Originally Posted by Aeki View Post
    Hei, wooo, jeg og! Anata dare? x3 (Jeg er forøvrig hun med blondt og knæsjrødt hår)

Ellers er jeg fullt med på forening-saken Hoho, vi blir som genshiken yeah! Eller noe.
    Hey!Jeg kjenner igjen deg! du fikk en dame(moren din?) til å ta bilde av meg og deg i lag på Soracon!Jeg var han i blå drakt med oriental mønster framme(Vergil ifra Devil May Cry 3). ja,akkurat som med Genshiken!var det jeg og tenkte. ^^ kult at du vil være med.jeg lar tråden stå til i morgen,også ser jeg hvor mange som har sagt at de vil være med,før jeg søker om å få dannet foreningen etter det.

Watashi wa Ole desu. Doozo yoroshiku!

Jeg har litt mer anonymt utseende...Har halvlangt(eller kort?) lysebrunt hår, med relativt mye voks... Er ganske tynn, litt høy(1.86)... Sitter som regel litt bak/ved kantene... Sitter alltid ved siden av Erlend(hvis du vet hvem det er)

Standard Medlem Aeki's Avatar

Quote Originally Posted by Rokudaime Hokage View Post
    Hey!Jeg kjenner igjen deg! du fikk en dame(moren din?) til å ta bilde av meg og deg i lag på Soracon!Jeg var han i blå drakt med oriental mønster framme(Vergil ifra Devil May Cry 3). ja,akkurat som med Genshiken!var det jeg og tenkte. ^^ kult at du vil være med.jeg lar tråden stå til i morgen,også ser jeg hvor mange som har sagt at de vil være med,før jeg søker om å få dannet foreningen etter det.
    Ohohoooo, la oss håpe at min _søster_ aldri leser det der xP Heh, husker deg ja xP
    Yay for genshikeness! I demand cosplay

Quote Originally Posted by Ripten View Post
    Watashi wa Ole desu. Doozo yoroshiku!

Jeg har litt mer anonymt utseende...Har halvlangt(eller kort?) lysebrunt hår, med relativt mye voks... Er ganske tynn, litt høy(1.86)... Sitter som regel litt bak/ved kantene... Sitter alltid ved siden av Erlend(hvis du vet hvem det er)
    Doozo yoroshiku! ^^ Hmm, sou kaa Skal nok få peilet deg ut Aah, det er to Erlend/Aaarendo ne? x3

Standard Medlem Jikap's Avatar

Hadde vært litt kult med en Genshiken liknende klubb ^^
    jeg er bare et enkeltemne student, så det var ikke mer plass igjen på Jap1 når vi endelig fikk lov til å søke ;>_>

Blindern har jo en Go-klubb, så hvorfor kunne vi ikke starte en otaku-klubb også?
    Yay for Genshikeness!

Doozo yoroshiku! ^^ Hmm, sou kaa Skal nok få peilet deg ut Aah, det er to Erlend/Aaarendo ne? x3
    Ja det er to... Jeg henger med han som har mørkt hår...

Ohohoooo, la oss håpe at min _søster_ aldri leser det der xP Heh, husker deg ja xP
    Yay for genshikeness! I demand cosplay

oh!I second that!cosplay FTW!
    yey!3stk!ok,skal prøve å få dannet foreningen.la oss krysse fingrene.^^ jeg kommer tilbake med nytt om situasjonen,og for å sjekke om flere vil være med.håper at moderatorene i allefall lar tråden være oppe til jeg har fått greie på om vi får igjennom foreningen eller ikke.hvis alt går bra og vi får det,kan vi vel også danne en liten Sosial gruppe for medlemmene i foreningen,her på Japani.

Standard Medlem sketch's Avatar

Quote Originally Posted by Jikap View Post
    Hadde vært litt kult med en Genshiken liknende klubb ^^
    jeg er bare et enkeltemne student, så det var ikke mer plass igjen på Jap1 når vi endelig fikk lov til å søke ;>_>

Blindern har jo en Go-klubb, så hvorfor kunne vi ikke starte en otaku-klubb også?
    Yay for Genshikeness!
    litt offtopic, men er det ikke slik at enkeltemnestudenter ikke slipper inn på Jap1 whatsoever lengere?
    Jeg er enkeltemnestudent selv, men slapp akkurat unna det vedtaket :/
    har de slakket på det igjen kanskje?

og litt back on topic;
    Er liten vits med forening uansett, alle andre på universitetet merker fort hvem som er japanskstudenter, ettersom vi har en tendens til å henge oss på de stakkars japanske utvekslingsstudentene XD gogo

Sketch,uansett hvor mye du sier at det ikke er vits,så kommer ikke jeg til å bry meg,så lenge andre syns det er en god ide(3 hittil).hvis du ikke syns om det,så ikke bli med.slutt å vær så negativ,og gjenta det samme om igjen.dessuten er det ikke så lett for alle å finne andre otakuer på UiO som du tror.jeg studerer biologi,noe som er veldig,veldig fjernt fra Jap1,2 og sånt.bygget ligger på en helt annen plass og,og jeg har enda ikke truffet noen andre som meg,så "alle andre på universitetet merker fort hvem som er japanskestudenter" stemmer ikke for meg.ok?ok.

now then,folkens,noen ideer om navn på foreningen vår?jeg kommer bare på ting som otaku/Genshiken/foreningen/union.eller blandinger,som Genshiken otaku-union.hvis noen har noen gode ideer,fyr løs!hvis ikke får vi gå med det enkle.otaku-foreningen,Genshiken-foreningen,otaku-union,Genshiken union,etc.

Standard Medlem darku's Avatar

Når jeg tok jap1 hadde vi faktisk en slags otaku-forening i den forstand at vi leide et auditorium fast en gang i uka (eller så bare stjal vi det, husker ikke helt ) og viste asiatiske filmer/andre ting av interesse der. Det var ikke offisielt for fem flate øre og vi var ikke mer enn kanskje 8-10 stykker på det meste, men vi slapp å styre med dokumenter og regnskapsføring og slikt piss.

Ellers er det vel egentlig bare for dere i japanskklassen å holde tradisjonen vår ved like. Få Tomoko til å gi dere mailen/nummerne til de japanske utvekslingsstudentene, samle klassen (mailen og forumet på classfronter er fint til dette) og stjel et langbord i kantina og benkyou for harde livet/evt. sett dere ut på plenen med et par six-pack når det er varmt ute og diskuter...vel, nerdeting. ^^

det hørtes veldig greit ut. skulle ønske jeg studerte jap1.

Har vi det samme opplegget som Genshiken, kunne vi kalle det Fostumojaviku, eller "Foreningen for Studiet av Moderne Japansk Visuell Kultur"
    ...
    Ok, det funket mye bedre i Genshiken
    Last edited by Jikap; 2nd September 2008 at 00:56. Reason: tok bort spørsmåltegnet etter Kultur, aner ikke hvordan den kom dit :s

Hardbarka otaku her, studerer IT-SLP^^

Quote Originally Posted by Jikap View Post
    Har vi det samme opplegget som Genshiken, kunne vi kalle det Fostumojaviku, eller "Foreningen for Studiet av Moderne Japansk Visuell Kultur?"
    ...
    Ok, det funket mye bedre i Genshiken
    Egentlig var den like hardbarket som meg, Fostumojaviku, skikkelig viking^__^

Ps: Er han derre høye vakre fyren som ofte går i rosa

har sendt inn registrering av klubben vår,så får vi se hva som skjer.vet ikke om det er noe annet man skal gjøre.foreløpig får jeg vente på svar.

Si fra hvis du trenger noe mer, som f.eks underskrifter av potensielle medlemmer, eller noe sånt (Har ikke peiling på hvordan det funker jeg heller >.<; )

Hmm, vi kunne også kalt den "SOS Brigaden" ^^;

skal jeg gjøre.hmm,SOS Brigaden er ikke helt dumt.^^ leve Haruhi!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)