User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 29

Thread: Rettetang?

Standard Medlem Kien's Avatar

Default Rettetang?

Ok, jeg vet dette er veldig feil av meg siden jeg er gutt. Men jeg følger J-Rock/Visual Kei stilen. Og da mener jeg at jeg at jeg trenger rett hår.

Jeg har masse fall og bølger, har halvlangt hår.

Rettetangen min gikk kaputt for noen uker siden. Jeg orker ikke bruke 1000 kr på en ny en, samtidig som jeg ikke vil kjøpe en billig en på Elkjøp, har dårlig erfaring med sånt. Så lurte på om noen av dere jenter der ute har noen anbefalinger til meg?

Standard Medlem Ardisrawr's Avatar

Default Sv: Rettetang?

Jeg har hørt at den på teknikk magasinet skal være bra og billig. Har ivertfall noen frisørvenner som bruker den, viss ikke kan man jo alltids bruke strykegjern
    Last edited by Ardisrawr; 25th April 2008 at 12:11.

Standard Medlem Reila's Avatar

Du sa du ikke ville ha noe "billig fra elkjøp", men jeg vil likevel anbefale Babyliss derfra. Dog så kan jeg ikke huske at jeg betalte så mye for den XD
    Jeg har hatt den i over fire år, og er storfornøyd.
    Har også en Vidal Sassoon en, usikker på typen. Funker fint, men av vane så liker jeg Babylissen bedre X3 Denne kan man forøvrig stille inn temperaturen på, i motsetning til Babylissen jeg har, som bare har én temperatur.

Men ellers så er vel "hva som helst" med keramiske overflater å anbefale.
    Har hørt en del bra om GHD, men den er dyr som f XD

Ok, jeg vet dette nærmer seg spam, men ikke rett ut håret! Ikke fordi du er gutt, men fordi krøller/fall/bølger er kjempefint <3

Quote Originally Posted by Reila View Post
    Du sa du ikke ville ha noe "billig fra elkjøp", men jeg vil likevel anbefale Babyliss derfra. Dog så kan jeg ikke huske at jeg betalte så mye for den XD
    Jeg har hatt den i over fire år, og er storfornøyd.
    Har også en Vidal Sassoon en, usikker på typen. Funker fint, men av vane så liker jeg Babylissen bedre X3 Denne kan man forøvrig stille inn temperaturen på, i motsetning til Babylissen jeg har, som bare har én temperatur.

Men ellers så er vel "hva som helst" med keramiske overflater å anbefale.
    Har hørt en del bra om GHD, men den er dyr som f XD
    Takk

Skal vudere den Babybliss greia, hvor mange grader går den opp til? Jeg har en sånn Vidal Sasson, jeg hater den, den er å ekstremt dårlig xD

Haha, ikke på meg ass

Standard Medlem zora's Avatar

Quote Originally Posted by Kien View Post
    Takk

Skal vudere den Babybliss greia, hvor mange grader går den opp til? Jeg har en sånn Vidal Sasson, jeg hater den, den er å ekstremt dårlig xD
    Min babyliss kosta 600-800 tror jeg, og den kan man tilogmed stille inn gradene på. Ikke tar det lang tid før den blir varm heller. Alle babyliss rettetangene jeg har prøvd har vært bra, man kan tilogmed få mini-rettetanger som er kjempepraktiske å ha når man skal rette luggen. Prisforskjellen varierer, men du får bra babyliss som ikke er så dyre også.

jeg hadde en, har en enda. men trenger den lite her i militæret xP

min kostet 1200 og var fra fisør sallong. Så kan nok ikke hjelpe deg med dette.
    IKKE NOE FEIL I AT GUTTER RETTER HÅRET!! ;P

Quote Originally Posted by zora View Post
    Min babyliss kosta 600-800 tror jeg, og den kan man tilogmed stille inn gradene på. Ikke tar det lang tid før den blir varm heller. Alle babyliss rettetangene jeg har prøvd har vært bra, man kan tilogmed få mini-rettetanger som er kjempepraktiske å ha når man skal rette luggen. Prisforskjellen varierer, men du får bra babyliss som ikke er så dyre også.
    Aha, for jeg tror jeg trenger opp til 200 grader før håret mitt er ordentlig rett

Quote Originally Posted by Bahada View Post
    jeg hadde en, har en enda. men trenger den lite her i militæret xP

min kostet 1200 og var fra fisør sallong. Så kan nok ikke hjelpe deg med dette.
    IKKE NOE FEIL I AT GUTTER RETTER HÅRET!! ;P
    Militæret er kult.

Haha, trodde mange syntes det var sånn rart når gutter retter ut håret sjøe
    Last edited by Tyblazitar; 23rd April 2008 at 17:33. Reason: merget dobbelpost

Standard Medlem

Quote Originally Posted by zora View Post
    Min kostet også 600, tror vi har den samme :'D Tar mindre enn 20 sekund før den blir varm, og jeg kan også stille inn på gradene. Men ja, jeg er veldig fornøyd med rettetangen min, og jeg annbefaler også Babyliss! De er liksom de beste.

Standard Medlem Gecco's Avatar

Jeg har også krøllete hår og liker å ha rettet det hvis ikke får jeg afro når det blåser.
    Folk uten krøller vet ikke hvordan det er med krøller, det er stress (somregel)
    og derfor sier jeg go for it! ^^
    BTW. har ikke peiling på rettetang egentlig jeg får bare søstra mi eller noen andre som hater håret mitt til å låne meg deres hvis jeg skal rette det

Quote Originally Posted by Ameshini View Post
    Min kostet også 600, tror vi har den samme :'D Tar mindre enn 20 sekund før den blir varm, og jeg kan også stille inn på gradene. Men ja, jeg er veldig fornøyd med rettetangen min, og jeg annbefaler også Babyliss! De er liksom de beste.
    Babyliss is not a straightener, its The Straightener.

Standard Medlem MoNoLith's Avatar

Jeg har Philips SalonStraight Ceramic. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye den kostet men mamma ville ha en billig en og samtidig som var bra og slik jeg husker det så sa han som jobbet der at det var en veldig bra en. Har hatt en rettetang til før men den var uten keramiske plater så jeg kastet den til slutt. Foreløpig er Philips en veldig bra rettetang, selv om mange sier at Babyliss er også bra, den er sikkert det men synes de kan være litt dyre. Keramiske plater er et must hvis du ikke vil ødelegge håret ditt fullstending. Men det vet du sikkert allerede=P

Min tar ca 5-10 minutter for å bli varm nok til å rette ut håret;D

Standard Medlem rocklee's Avatar

Hva syns folka her er best, smale eller brede jern? Har kun erfaring med et smalt jern, men hører gode ting om bredere jern

Standard Medlem sOli's Avatar

Jeg kan anbefale GHD - Beste rettetanga jeg har prøvd. Men dyr. Man får det man betaler for, men er sikkert mye annet bra. Hadde en babybliss før, den funket ikke bra synes jeg.

Quote Originally Posted by MoNoLith View Post
    Jeg har Philips SalonStraight Ceramic. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye den kostet men mamma ville ha en billig en og samtidig som var bra og slik jeg husker det så sa han som jobbet der at det var en veldig bra en. Har hatt en rettetang til før men den var uten keramiske plater så jeg kastet den til slutt. Foreløpig er Philips en veldig bra rettetang, selv om mange sier at Babyliss er også bra, den er sikkert det men synes de kan være litt dyre. Keramiske plater er et must hvis du ikke vil ødelegge håret ditt fullstending. Men det vet du sikkert allerede=P

Min tar ca 5-10 minutter for å bli varm nok til å rette ut håret;D
    5-10 MINUTTER? det hadde jeg aldri orka... Men i guess den gjør lite skade på håret.

Quote Originally Posted by KaizokuSOLI View Post
    Jeg kan anbefale GHD - Beste rettetanga jeg har prøvd. Men dyr. Man får det man betaler for, men er sikkert mye annet bra. Hadde en babybliss før, den funket ikke bra synes jeg.
    Waaah, koster ikke GHD litt over tusenlappen da?
    - Jeg finner ingen frisører i nærheten her.. Skjekket på hjemmesiden.

Standard Medlem Deaxe's Avatar

Jeg kjøpte en til 150 kr fra Clas Ohlson for noen uker siden, jeg er ganske fornøyd med den ^^

Merket er Coline

Se her

Temperaturjustering mellom 100 - 200°C. Display viser innstillt temperatur. Keramiske flater. Roterende kabelfeste. On/off knapp. 90 W.

Standard Medlem Anathea's Avatar

Quote Originally Posted by Deaxe View Post
    Jeg kjøpte en til 150 kr fra Clas Ohlson for noen uker siden, jeg er ganske fornøyd med den ^^

Merket er Coline

Se her
    Den har jeg også, har hatt den i noen måneder nå. Helt grei, men den sliter en del på håret. Jeg har fått mange splittede hårtupper etter jeg begynte å bruke den. D:

Standard Medlem HaRLe's Avatar

Jeg anbefaler å bruke litt mer penger på en rettetang. Så ødelegger du ikke håret. Du kan jo evt. få fiksa noe hos frisøren. Det skader jo heller ikke spørre dem. De vet best.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread