User Tag List

Page 2 of 8 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 40 of 152

Thread: Twilight, New Moon og Eclipse - det nye Harry Potter!

Standard Medlem Totoro's Avatar

Default Sv: Twilight, New Moon og Eclipse - det nye Harry Potter!

http://youtube.com/watch?v=D6HqTflzfFM
    http://youtube.com/watch?v=Ld9I8COHieM

: D
    Jeg ble glad da jeg så det her!
    Det virker som skuespillerne faktisk er flinke likevel : D

Master of Prefixes Tharanee's Avatar

Jeg elsker bøkene er kjempe spent på filmen, kan nesten ikke vente til desember (den har forløpig premiere den 12.(står på siden til produksjons selskapet)) jeg var veldig skeptisk i førsten når jeg fikk vite hvem som hadde blitt casta i filmen men nå har jeg vent meg til dem. den eneste jeg er skuffa over fremdeles er Jacob. greit Taylor kan spille ung jacob men jeg vil ha Steven Strait som Jacob senere han er akkurat som jeg hadde sett for meg Jacob.

Har forresten verva to av min beste venner til å blir hekta, gutter begge to. og vi driver propagandaen videre. målet er å få flere frelst på disse bøkene...

Standard Medlem Ekusa's Avatar

Har bare lest de to første bøkene, men Twilight er absolutt den beste av de to. Døde litt da jeg leste New Moon, fikk litt vondt i hjertet.
    Synes ikke den var så bra, og har derfor ikke fått somla meg til å lese den siste. Men husker første gangen jeg leste Twilight at jeg ble helt
    forelska i boka og karakterene. Men jeg er litt snurt på Jacob

OG, liker ikke skuespilleren som skal spile Emmett, han er alt for pinglete. Emmett er stor, sterk mannemann. Synes han ble litt for pinglete.

Standard Medlem 2Wee's Avatar

Quote Originally Posted by Tharanee View Post

Har forresten verva to av min beste venner til å blir hekta, gutter begge to. og vi driver propagandaen videre. målet er å få flere frelst på disse bøkene...
    WOW! guttervenner (sånne som e helt straighte, non-bi osv..)?? hvordan klarte u det...?
    og hvorfor liker de bøkene'a?

Skal prøve på det samme..men blir nok vanskelig...xD! de fleste jeg vil tvinge twilight på er altfor "manne-man" av seg til å lese jentebøker..>__<

Master of Prefixes Tharanee's Avatar

jeg veit ikke om det har no å si men de er homofile ja. men de syns selve fortellingen er genial. hvordan Stephenie Meyer skriver. Vi kan sitte i det uendelige og diskutere boken og nå som filmen snart kommer blir det mye prek over msn. hvordan jeg klarte å få dem hekta? jeg gav dem boken og etter en overbevisende tale så begynte de å lese. De begynte og forlange de neste bøkene omtrent fortere enn jeg kunne kjøpe dem.

Jeg tror at det at de er homofile har litt å si...
    Alle jeg kjenner som jeg prøver å "tvinge" til å lese bøkene er livredde for å bli tatt for homofile (så egentlig er de skaphomoer alle sammen : D)

Hvertfall, med litt hjelp fra en annen i klassen min har vi klart å få 2-3 jenter til hekta på Twilight

Standard Medlem Namie's Avatar

Quote Originally Posted by Ekusa View Post
    Har bare lest de to første bøkene, men Twilight er absolutt den beste av de to. Døde litt da jeg leste New Moon, fikk litt vondt i hjertet.
    Synes ikke den var så bra, og har derfor ikke fått somla meg til å lese den siste. Men husker første gangen jeg leste Twilight at jeg ble helt
    forelska i boka og karakterene. Men jeg er litt snurt på Jacob

OG, liker ikke skuespilleren som skal spile Emmett, han er alt for pinglete. Emmett er stor, sterk mannemann. Synes han ble litt for pinglete.
    SPOILERS!

Enig. About the New Moon part, that is. Men selv om jeg syns New Moon var dårligere enn Twilight forstår jeg fortsatt ikke hvorfor jeg var så mye mer eager da jeg leste NM enn det jeg var da jeg leste Twilight. Hm. Jo, kanskje jeg alltid venta på at Edward skulle komme tilbake.. og da han endelig kom tilbake ble jeg disappointed pga. den enkle "løsningen" på alt det som hadde skjedd de siste par månedene.

Men seriøst, sånn generelt om Bella og Jacob ble litt i nesten hele boka, ble litt for 'human' for meg =D

Standard Medlem Noddi's Avatar

Enig, jeg og.. Men det handlet for mye om Bella, Jacob og motorsykkelene deres i New Moon -_-. Likte den uansett, men Twilight og Eclipse er definitivt best da, men den første boka i en serie er som regel best uansett :].
    Så jeg tror lista mi er sånn :

1. Twilight
    2. Eclipse
    3. New Moon

. Er spent på hvordan bok. 4 blir! Håper virkelig den er bra <3.

Det er så gøy å se filmer fra settet og sånnt, jeg begynner å like skuespillerene mer og mer .

#2 Cosplay Desucon 2 Kiyu's Avatar

Jeg husker jeg var i Amerika da Eclipse ble gitt ut. Jeg fikk onkel til å kjøre meg ut til Barnes & Noble (USA's mest berømte bokhandelskjede) fordi jeg rett og slett elsker bokhandler. Der gikk jeg amokk i mangahyllen og fikk stappet 11 mangaer i mine og mammas armer, og gikk deretter for å spørre fyren som sto bak info-disken om de hadde New Moon.
    Hjemme i Norge hadde de ikke fått den enda, og jeg hadde gått passe lei av alle utsettelsene. Han gikk da for å hente New Moon til meg, og da han kom tilbake spurte jeg om han visste når Eclipse kom ut (den gang hadde jeg ikke peil selv). Han kikket frustrert på meg og pekte på et lite og rundt bord som stod bokstavelig talt rett foran meg til venstre, og der stod Eclipse i all sin prakt omgitt av røde silkebånd og små flyers.
    Øynene mine nesten spratt ut på meg, så utrolig glad var jeg (og gjett om jeg følte meg dum), og snappet selvfølgelig til meg boka. Jeg vendte den rundt og rundt i hendene mine for å undersøke det praktfulle coveret. Jeg er nemlig en kjempestor fan av ribbons.
    Mens mamma og jeg gikk til kassa for å betale alt vi hadde i hendene, la jeg merke til noe tekst i en boble av sølv på coveret til New Moon.
    "Special Edition - exclusive Eclipse poster and New Moon tattoes"
    Jeg tok av coveret på New Moon og foldet det glinsende papiret ut. Det som møtte meg var et rødt silkebånd som slynget seg rundt på den glinsende svarte bakgrunnen. Under silkebåndet var det printet et lite utdrag fra Eclipse, hvorav replikken til Edward; "You compare one small tree to the entire forest." fanget oppmerksomheten min øyeblikkelig. Den allerede overlykkelige meg fikk enda et boost av lykke og jeg svinset videre bortover til skranken for å gjøre disse skattene mine.

And that's how I got my hands on New Moon and Eclipse : D

Spoiler Spoiler: New Moon spoiler
    Men jeg hadde jo Eclipse også, så det var rett over til den boka etter New Moon. HER skal jeg si dere at jeg ble meget meget fornøyd : D

Men rangeringen min av bøkene er nok slik som Noddi sin.
    1. Twilight
    2. Eclipse
    3. New Moon

Nå gleder jeg meg fælt til den fjerde boka : D Der MÅ det garantert skje en hel god del! Jeg håper Bella blir forvandlet til en vampyr.

Når det gjelder filmen er jeg ganske hyped up over den også. Alle skuespillerene er på min gode liste, og de siste backstage-videoene har bare ført til mer fangirling fra min side.
    Må få takket Totoro for linkene!

Here's another one from MTV:
    http://youtube.com/watch?v=K5yFvkR5FdY

Kristen [Bella]: Robert dazzles me.
    Robert [Edward]: It’s all on purpose, I don’t get to decide when to-
    Kristen [Bella]: Do it, do it to them right now!
    Robert [Edward]: … *Robert can’t bring himself to look into the camera and bursts out laughing*
    Kristen [Bella]: Haha he can’t even-
    Robert [Edward]: ..I can’t do it.

It's so cute

Quote Originally Posted by Kiyu View Post
    Jeg var veldig utålmodig gjennom hele New Moon pga. hele saken med Jacob og Bella. Jeg venta støtt på at Edward skulle komme tilbake.
    Seconded!

Spoiler Spoiler: Spoilers

Standard Medlem Noddi's Avatar

OMG, har dere sett MTV sin fantastiske, nye "behind the scenes" video?

Jeg ble seriøst forelska i Roberts amerikanske dialekt/aksent eller hva det enn heter . Selv om du kan bare høre den sånn.. 3 sek, så er det fortsatt <3.
    Haha, jeg har en tendens til å oppføre meg fjortizzz når det gjelder Twilight .

Men her er den, hvis noen ikke har sett:

http://www.youtube.com/watch?v=8VUuW17pIZA

Standard Medlem aoi_yo's Avatar

Jeg har lest de tre bøkene som har kommet ut så langt, men likte dem ikke noe særlig. Hovedpersonene irriterte meg veldig. Men jeg syntes Jakob var OK.
    Vil nok ikke se filmversjonen, men kanskje jeg kommer til å lese den fjerde boka for å se hvordan det går med Jakob.

Standard Medlem Ixiaz's Avatar

Virker som om dette er veldig bra bøker

Tror jeg får sette dem på leselisten min nå med det samme... Den er skuffende tom for tiden
    Bestiller dem nå til mandag jeg

VIP SoulCandy's Avatar

Hah, nå får eg snart Twilight og New Moon av Mohawk. Han kommer på besøk til meg og Mirjam 1. mai, og har bestilt bøkene til meg som... eh... "aksepteringspresang" (om man kan kalle det det) for å ha tatt lille Mirjam fra meg.

Default Re: Twilight, New Moon og Eclipse - det nye Harry Potter!

Squeel and scream, people! Den aller første offisielle teaser traileren er sluppet!

http://www.twilightlexiconblog.com/?p=890
    Klikk på "HD Full Size"

Den aller første offisielle posteren for filmen er også ute, og den kan du finne her:
    http://moviesblog.mtv.com/2008/05/06...ackle-sequels/

Så hva synes dere? Var den slik dere forventet det?

Skriver noe mer om tankene mine om plakaten og traileren senere, now I'm off to my dear Lutten to fangirl!

Traileren er skuffende. Jeg synes den rett og slett er dårlig. Vi vet alle hva som skjer i Twilight og de kunne tatt med noen litt fler søte momenter. Det er jo en kjærlighetshistorie så hvorfor ikke ta noe av det med i traileren? Plakaten er grei nok. Har ikke noe negativt å si om den : P

Standard Medlem Ekusa's Avatar

Squeel and scream, people! Den aller første offisielle teaser traileren er sluppet!

Klikk på "HD Full Size"

Den aller første offisielle posteren for filmen er også ute, og den kan du finne her:

Skriver noe mer om tankene mine om plakaten og traileren senere, now I'm off to my dear Lutten to fangirl!
    Nå ble jeg litt skuffet. I den scenen der Edward redder Bella fra å bli knust av bilen, virket han for overrasket over sin egen styrke. Edward er ikke sånn
    Jaja, får håpe filmen er bedre når jeg får sett den og ikke bare klipp ^^

Klikk på "HD Full Size"

Edward så nesten litt skummel ut på den plakaten asså..

Det aller første jeg la merke til i traileren, var fargene i skogen. De er intense og uttrykksfulle, og med den disige tåken som ligger bredt over bakken intensifiserer det hele den mystiske auraen som scenen emitterer. Og på den nesten gråtkvalte stemmen til Edward når han svarer "A while" på Bellas spørsmål om hvor lenge han har vært 17 år gammel, kan man merke at dette er noe han helst ikke vil innrømme selv om hun ikke kan vite sikkert hva det er han mener. Dette er noe han vil holde for seg selv. Noe Bella egentlig ikke har godt av å vite.
    Dessuten synes jeg panoramafilmingen i starten av scenen var et godt valg istedenfor å starte med et klassiske nærbilde.
    Ærlig talt skjønte jeg ikke at det var Edward som jaktet på det stakkars rådyret første gang jeg så traileren. Jeg forstod at det var et bilde på hvordan Cullen-familien er "vegetarianere", men alt gikk så fort og svimlete at jeg ikke så den blå skikkelsen som føk bortover og kastet seg over dyret.
    Scenen der hvor han "flyr/løper" fra gren til gren derimot, er virkelig imponerende. Yes it looks absolutely amazing : D Og når vi får se Emmett som sier "It's wrong, Edward. She's not one of us!" til det frustrerte ansiktet til Edward, og scenen flimrer videre til et der hvor Edward skal til å kysse Bella, får vi et innblikk i hvordan forholdet til Edward og Bella ikke er ment å være. Det er vanskelig, det er hardt og det er forbudt.
    Alle scenene opptil den hvor Edward redder Bella ser ut til å være fra Edwards synsvinkel og forteller oss hvordan Edward er annerledes fra normale mennesker, hvordan han er både farlig og best å holde seg unna. Vi ser hvor frustrert han er over situasjonen, hvor feil det han gjør egentlig er, og vi ser hvor sjokkert han blir over å ha mistet selvkontrollen i et sekund og avslørt seg selv og sin familie når bilen kommer skrensende mot Bella og Edward er der øyeblikkelig og redder henne. It was all on a reflex, he didn't have a choice.
    Blikket i øynene deres sier alt; han er alt annt enn normal, og hun vet det.
    "I'm not scared of you." kommer det trassig fra Bella.
    "You really shouldn't have said that." sier Edward giftig og gir henne et blikk som sier at han er alt hva hun burde være redd for. Dere husker vel at han synes hun er gal som ikke er redd han? Med det blikket og gliset der, ser det ut til at han prøver å få henne til å forstå nettopp hvor farlig han er.

Det er den aller første traileren, noe som betyr at vi kommer til å se flere utover året : D
    Det ser ut til at de har valgt å lage en slags innledning til historien hvor de fokusererer på det mystiske og uvitende bak Edward, hvordan han avslører seg selv og åpner en helt ny og farlig verden for Bella.
    Det var litt lite av søte godbiter i denne traileren, men jeg er sikker på at vi får se mer lovey-dovey i fremtidige trailere : D

Når det gjelder plakaten derimot. Edward is overprotective. Bella is clinging to him. Dark for danger I presume. Edward IS dangerous. It's their relationship on display.

Standard Medlem Ixiaz's Avatar

Bok nr 1 er nå i mine hender. yay
    Skal uansett ikke se filmen, for mange skuffelser fra andre filmer basert på bøker jeg liker

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)