User Tag List

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 21 to 40 of 50

Thread: Japani annonserer Pocky.no - bestill Pocky og Ramune til TG!

Standard Medlem Reila's Avatar

Default Sv: Japani annonserer Pocky.no - bestill Pocky og Ramune til TG!

Quote Originally Posted by ilifin View Post
    33 kroner per pakke kan da umulig være så ille? Jeg husker i gamle dager da man fikk tak i Pocky på Japantorget til 45 kr stk...
    Jeg sitter dog og lurer litt på hvordan man kan få sånne priser. Klart, profitt og sånn. Men likevel.
    I Sverige kan man få en tilsvarende pakke for 10 kroner. Altså omtrent 8 norske : P

Standard Medlem mogcaiz's Avatar

halla! Sitter på TG nå!
    Må ha pocky! Hvem er det jeg skal snakke med/hvor finner jeg sjappa som selger pocky?

???(*?.?)(?.?*)??? Havok's Avatar

Quote Originally Posted by Reila View Post
    Jeg sitter dog og lurer litt på hvordan man kan få sånne priser. Klart, profitt og sånn. Men likevel.
    I Sverige kan man få en tilsvarende pakke for 10 kroner. Altså omtrent 8 norske : P
    Som Espen sa, poenget er ikke hvorvidt du kan få det billigere et annet sted, men at det er en pakke med masse annet også. Du får garantert pocky til absolutt ingenting hvis du kjøper det i Kina, men, desverre er Kina langt unna. Og hvis folk på TG ønsker å reise til Sverige for å kjøpe det, så er det bare å sette seg i bilen.

Normal pris på Pocky er vel 35 i Norge. Og som på alt annet i dette flotte land, er ting dyrt. Spesielt importvarer grunnet at staten skal ha sitt av profitten også, i form av moms, import og matavgift til mattilsynet.

Quote Originally Posted by mogcaiz View Post
    halla! Sitter på TG nå!
    Må ha pocky! Hvem er det jeg skal snakke med/hvor finner jeg sjappa som selger pocky?
    www.pocky.no

Standard Medlem Cactuar's Avatar

Bah, pokkers tannlege som krevde 1500 for å utslette en kariusogbaktuskoloni i tanna mi...no pocky for me

men e fortsatt veeldig interessert i å bestille hjem, så se å sett igang med å fikse det

Standard Medlem Tonbo's Avatar

interessant, men det er faktisk mye billigere for meg å bestille utenlands synes da jeg.

De fleste leverandører selger en pakke pocky for 1,5 - 2$. Noe som skulle være rundt 10 kr. Eneste minuset er seffølgelig frakten, men det er egentlig ikke så overdrevent dyrt det heller.

???(*?.?)(?.?*)??? Havok's Avatar

@Tonbo

Hvis du direkteoversetter prisen fra $ til NOK ja. Da er 10 kroner riktig. Men, som jeg har skrevet over, så har man frakt, MVA avgift, matavgift og profittmargin. Kan ta et eks. i Norge koster en Nintendo Wii 2499,- de fleste steder. I USA koster den rundt $354.95 (1813,40 NOK). Igjen, fordi krona er sterk for tiden, og fordi priser er anderledes i vårt land enn USA. Det gjør ikke Norge dyrere av den grunn. Husk at nordmenn tjener veldig mye mer enn en vanlig amerikaner også.

Billigeste Pocky jeg har sett i Norge er 29 kroner. "Spesielle" Pocky er generelt dyrere og ligger på 35-45,- kroner. Vi ser på dette som et tilbud til de av dere som ikke har mulighten til å få Pocky på andre måter, og vi tvinger heller ingen til å kjøpe av oss. Husk også at importvarer er dyrere enn Norske varer, og at mattilsynet er temmelig strenge når det kommer til import av mat fra utlandet.

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Vi kjører snart opp mot TG med bestillingene vi har fått, vi tar med to-tre ekstra bokser i tilfelle noen glemte å bestille. Vi kommer til å være på chatten inimellom så om dere vil bestille er det bare å si ifra.

Vel, det er ihvertfall godt å vite at noen bestilte. Prisene var jo noe stive. Menmen! Om det er mulig å senke prisene en smule, så hadde dette muligens vært et tilbud jeg ville prøvd meg på. For øyeblikket føler jeg det litt som samvittigheten for min lommebok tar meg:

hva er pocky

Standard Medlem Adamant's Avatar

Quote Originally Posted by olebole View Post
    hva er pocky
    Kjeks fra Japan-san.

Quote Originally Posted by olebole View Post
    hva er pocky
    Pocky er japansk godteri som ofte er beskrevet som saltstenger med sjokoladetekk. De finnes i flere typer (grønn te, melk, mango) men den mest kjente er standar sjokolade. Muligens det mest kjente japanske godteriet utenfor Japan.

Pocky var relativt ukjent helt til serien "Ongeai Teacher" brukte Pocky i stor stil. Deretter ble Pocky rasende populært utenfor Japan hos de fleste animeintereserte. I lang tid var det knapt mulig å få tak i Pocky i Norge men nå til dags er det blitt mye enklere. For mange hører Pocky og Anime rett og slett sammen nå til dags.

Pocky er kort og godt japansk sjokolade som har fått en fanfollowing utenfor Japan.

JEG ELSKER SAUS!!!! Jorg's Avatar

dette var noe av det hyggeligste på tg i år. eneste jeg har å utsette på er at maiden mangla

mye god pocky, og ramune war win. også morsomt med en liten figur og mecha.
    håper å gjøre bruk av denne tjenesten i ettertid også.

Quote Originally Posted by p33r View Post
    Pocky er japansk godteri som ofte er beskrevet som saltstenger med sjokoladetekk. De finnes i flere typer (grønn te, melk, mango) men den mest kjente er standar sjokolade. Muligens det mest kjente japanske godteriet utenfor Japan.

Pocky var relativt ukjent helt til serien "Ongeai Teacher" brukte Pocky i stor stil. Deretter ble Pocky rasende populært utenfor Japan hos de fleste animeintereserte. I lang tid var det knapt mulig å få tak i Pocky i Norge men nå til dags er det blitt mye enklere. For mange hører Pocky og Anime rett og slett sammen nå til dags.

Pocky er kort og godt japansk sjokolade som har fått en fanfollowing utenfor Japan.
    Dette må testes.
    Jeg trenger
    - Saltstenger, type norske
    - Vann, type bad
    - Sjokolade, type melke

Smelt sjokoladen, type melke, i vannet, type bad, og dypp saltstenger, type norske, i den nye blandinga.

Instant pocky, type norsk.

charuru zi britannia ilifin's Avatar

Quote Originally Posted by Critical IX View Post
    Dette må testes.
    Jeg trenger
    - Saltstenger, type norske
    - Vann, type bad
    - Sjokolade, type melke

Smelt sjokoladen, type melke, i vannet, type bad, og dypp saltstenger, type norske, i den nye blandinga.

Instant pocky, type norsk.
    Da må du få vekk saltet først, jeg tror ikke det gjør seg nå særlig med det saltet på :S En plan man kan gjennomføre på matkvelden, kanskje?

Sofasnekker'n Shiraishi's Avatar

Da må du få vekk saltet først, jeg tror ikke det gjør seg nå særlig med det saltet på :S En plan man kan gjennomføre på matkvelden, kanskje?
    Dette kommer ikke til å skje med den første, ettersom jeg allerede har bestilt en UPP til Matkvelden... Men fremdeles en brukbar tanke.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Det kan fungere. Salt og sjokolade er overraskende nok ikke så aller verst sammen.

Standard Medlem AzZa's Avatar

Vis dette blir sånn at man kan bestille hjem i postkasse kommer jeg garantert til å bestille ^^ (en gang jeg har råd )

Quote Originally Posted by AzZa View Post
    Vis dette blir sånn at man kan bestille hjem i postkasse kommer jeg garantert til å bestille ^^ (en gang jeg har råd )
    Da kan jeg med stor glede anonsere at vi i løpet av kort tid kommer til å tilby pocky til hele Norge.

Vi må enda fikse noen tekniske småting så er vi i boks.

Standard Medlem Stelgim's Avatar

Default Re: Japani annonserer Pocky.no - bestill Pocky og Ramune til TG!

Det var billig, pluss at jeg ikke har funnet noen andre sider i Norge som selger det.

Fikk så lyst på Ramune etter at jeg så en drikke det på en yesjapan film æ så for noen timer siden..

Ett lite spørsmål, er pocky.no åpen lenge?, så jeg vet katti(når) æ skal bestille

Standard Medlem Archoni's Avatar

Default Re: Japani annonserer Pocky.no - bestill Pocky og Ramune til TG!

Eg konne tenkt å prøvd en sånn pakke

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)