User Tag List

Page 27 of 27 FirstFirst ... 1724252627
Results 521 to 540 of 540

Thread: Utvekslingselev i Japan (VGS)

Default Re: Utvekslingselev i Japan (VGS)

Virkelig? Er det absolutt ingen her som har klart å fått et år i Japan godkjent? o.O

Standard Medlem

Jeg vil få det godkjent. SSP.

Standard Medlem Valshe's Avatar

Quote Originally Posted by Kenjin View Post
    Hva er det som trengs for at året i utlandet skal bli godkjent?
    Du må ha riktig fag- og timefordeling / oppnåelse. Se rundskriv udir-1-2011 vedlegg 1 side 16 og utover for mer info (link: http://www.udir.no/Regelverk/Rundskr...lbudsstruktur/). Du skal ha så så mange timer i løpet av videregående opplæring for å få utdelt et norsk vitnemål...
    Det er rektorn på skolen du skal begynne på ETTER utvekslingsåret som avgjør det.
    Jeg har drevet med et langvarig, halvt år, research om dette nå, kontakta utdanningsdirektoratet, mange videregåendeskoler dv rådgivere og rektorer (han ene rektoren sa at han ikke var pålagt til å hjelpe meg siden jeg ikke var en elev på hans skole!!? jahaja.. -.- jeg er jo en kommende elev kanskje da lol og de vet ikke en gang hvordan godkjenningsprosessen foregår!!), forskjellige nettsteder pluss at far også har ringt og snakka med mange folk, men ingen vet noe om det: vi har bare blitt videresendt til nye personer om og om igjen! Departamentet svarte men ikke tydelig nok bare den delen at de ikke gir privat hjelping! Så nå venter jeg spent på hva hva vgo kommer til å svare.. X.X Det sjokkerer meg at det er ingen som vet noe om dette! Jeg vil ikke komme hjem fra Japan å høre at hvis jeg hadde hatt 1 t med matte og engelsk pr uke hadde året mitt blitt godkjent!!

joda, de jeg har hørt om som har tatt vanlig studieår (real/allmennfag) i Japan har fått året godkjent men ble nødt til å ta noen fag som privatist det neste året.

FØR du drar ut, må du allerede ha hatt kontakt med skolen du skal ta VG3 ved og avtale alt dette, og vite fag- og timefordelingen som er nødvendig så du kan få snakka om dette med organisasjonen og den japanske skolen.

Ja,, det er utrolig mye informasjon vi må finne eller spørre om selv når det gjelder å gå på skole i utlandet, men takk for all informasjonen.

Jeg har ihvertfall tenkt å dra til Japan enten jeg får det godkjent eller ikke

douitashimashite!
    watashi mo ^_^ kenshou wo kankeinai

reiser du dit fra august 2012-13 via Explorius?

Neeh :s Jeg har søkt med AFS Mars 2013-2014

oj! hvordan går det da? å avbryte året i Norge og så starte opp igjen etter et år..? drar du da ut i andre semester på VG1?

Ja, jeg drar bare midt i skoleåret.. Jeg snakket med rådgiveren på den VG skolen jeg skal begynne på og hun sa at det skulle gå helt greit. Det kommer bare til å bli litt stress, men så lenge jeg får dratt så er det vell verdt det

saa fint da! det er jo det som egentlig er best; aa fölge det japanske skoleaaret, aa begynne i ei klasse hvor kanskje ingen kjenner hverandre.. ^^
    etter det jeg har hört, er japanske ganske nysgjerrige paa utlendinger xD det var ei norsk jente som ble spört om aa bli tatt bilde av fordi'a var utlending! >< lol

Standard Medlem Rima-chan's Avatar

Her var det mye nyttig informasjon! Jeg skal sannsynligvis dra August 2013, og tar det nok ikke godkjent. Blir mye stress og må nok ta noe som privatist uansett, og dessuten er det verdt det likevel. Håper jeg kan dra

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Orker ikke.
    Kan hende jeg tar det en eller annen gang i fremtiden. For sent for videregående nu.

Standard Medlem Rima-chan's Avatar

Quote Originally Posted by Marshmellow View Post
    Orker ikke.
    Kan hende jeg tar det en eller annen gang i fremtiden. For sent for videregående nu.
    Ja, man kan jo dra på universitetet(selv om det ikke er helt det samme)!

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Det er aldri helt det samme.
    Lurer kanskje litt på om jeg skal ta et år på high school der etter at jeg er ferdig med videregående.
    Vi får se.

Standard Medlem Serine's Avatar

jeg vil gjerne studere i Japan, men det virker jo så komplisert Det er vel ikke mulig å bare ta noen klasser der vel? Sånn ikke fullt studieprogram, men noen utvalgte fag? For jeg har noen fag fra VGS som jeg må ta som privatist Hadde uansett vært gøy å dra til Japan i en periode, uansett hvilke program man følger.

Standard Medlem Obviously's Avatar

Lurer på en ting:

Hvis man tar japansk som privatist i Vg1 og Vg2, kan man alikevell dra det andre eller tredje året? Hvis andre, utsetter man da eksamen?

Standard Medlem

Da har jeg fått vertsfamilie. SKal til Izumi i Osaka prefektur.

Det er nice, Momotarou!

Ja, for meg vet jeg ikke helt om jeg skal "kjempe" for å få skoleåret VG2 i Japan godkjent for da må jeg jo ta opp året i Norge, noe som jeg vil gjerne prøve ut siden VG1 tar jeg nå i Frankrike og VG3 skal jeg ta i Moskva xP Vedder på at jeg kommer til å angre at jeg ikke tok også et år i Norge for å vite hvordan det er..
    Men på en annen side, vet dere om jeg kan ta VG2 opp igjen frivillig selv om året mitt i Japan blir godkjent? Er det mulig?

Bare for å nevne det, her i Paris er det seriøst mætti av butikker med manga, anime, klær, accessories osv fra Japan!!

Nei, det er nok ikke mulig. OG hvis du velger å ta japansk som privatist vil du måtte ta en [stor] avsluttende prøve i det for å bevise at du har jobbet med språket.

Da burde du satse på å studere i Japan når du er på Universitetet for da lanseres det semesterturer til landet.
    ELLER du kan prøve å bli en verts for en japansk utvekslingsstudent!

Hei ~
    Skulle bare si at EF har sluttet med Utveksling til Japan
    Burde kanskje oppdatere der?
    De sa også da jeg ringte (før de fant ut at de skulle slutte å sende elever til Japan) at hvis det er for få søkere så kan de finne på å avlyse hele utvekslingen bare uker før avreise.
    Etter min erfaring (lang kontakt med EF. Har ikke vært på reiser siden de sluttet med Japan) så kan EF være ganske useriøse og ha merkelige løsninger. Som det å avlyse utveksling for mange elever bare uker før avreise.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)