User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 21

Thread: Beste gitar/instrument-shop i Oslo?

Standard Medlem

Default Beste gitar/instrument-shop i Oslo?

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Gibson Les Paul Studio gitar -> http://www.ooshop.es/images/lpstudiowh.jpg . Jeg vil kjøpe det hos en ganske bra shop med god service osv, siden jeg kommer til å trenge en god del hjelp med andre småting as well.

Jeg er ikke kjent i Oslo, så jeg lurer på om dere har noen anbefalinger..? Butikken må helst ha den gitaren jeg sikler etter. =p

Forhåpentligvis skal jeg til Oslo for å titte på gitarer neste uke, så det hadde vært kjempefint om jeg fikk noen tips innen da. =)

(Håper ikke dette er the wrong place for min post, eller noe. =+ )
    Last edited by mello; 23rd January 2008 at 21:38.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Sv: Beste gitar/instrument-shop i Oslo?

Da foreslår jeg Imerslund. Om de ikke har den inne, så skaffer de den i det minste.

Mohawk ??'s Avatar

Skulle vært i Ålesund (lyd og Lys partner tar biffen)

jirayafan Howl's Avatar

jeg synes Luthman har mye bra jeg. Luthmann har ivhertfall alt det beste når det gjelder tangenter.

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Da foreslår jeg Imerslund. Om de ikke har den inne, så skaffer de den i det minste.
    Takk skal du ha. Ser ganske bra ut. Skal ta en titt der. =)

Quote Originally Posted by Mohawk View Post
    Skulle vært i Ålesund (lyd og Lys partner tar biffen)
    Er ikke kjent der i området. Skal ha med venninner til Oslo så jeg ikke blir lost.. =P Men takk likevel.

Quote Originally Posted by Howl View Post
    jeg synes Luthman har mye bra jeg. Luthmann har ivhertfall alt det beste når det gjelder tangenter.
    Oi oi. Nice price. Skal legge det til favoritt-lista. Takker!

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Howl View Post
    Om du ser litt nærmere på sidene til Luthman:
    Informasjon
    Når man vil kjøpe noen av våre produkter må man ta kontakt med sin lokale musikkbutikk. Luthman Norway AS er en grossist som kun selger til forhandlere - ikke privatpersoner.
    Imerslund ligger i samme bygget som Luthman. (med andre ord er Luthman så godt som lageret til Imerlund)

Standard Medlem

Imerslund ligger i samme bygget som luthman. (med andre ord er Luthman så godt som lageret til Imerlund)

And there comes the disappointment bomb. Så ikke det der. =| Arigatou, sensei. *bow*

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Altså, jeg har handlet masse fra Luthman, jeg. Du bare går i din lokale butikk, vifter med katalogen og sier "Jeg vil ha den!", så bestiller de den. Jeg har aldri betalt mer enn det som står oppgitt på sidene/katalogen til Luthman.

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Faren til en jeg kjenner jobber på Luthman, og etter det jeg har hørt, er de VELDIG flinke med kunder, service etc.

Lykke til med kjøp av gitaren. (sleng ut lydsample da??)

jirayafan Howl's Avatar

Imerslund ligger i samme bygget som Luthman. (med andre ord er Luthman så godt som lageret til Imerslund)

omg D:

det er noe sånt jeg mener, altså.

men de hadde ikke så gode synth/stage-piano tilbud på siden til Imerslund.

liek EN moog? Hva er det for noe?

Standard Medlem

Tusen takk, gutter. Dette hjalp virkelig. Hvis jeg får den gitaren snart, kan jeg kanskje legge ut en liten sang her om 5 år, eller noe. n_n

Dette må være det hyggeligste forumet jeg har vært på. =+

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Quote Originally Posted by mello View Post
    Tusen takk, gutter. Dette hjalp virkelig. Hvis jeg får den gitaren snart, kan jeg kanskje legge ut en liten sang her om 5 år, eller noe. n_n

Dette må være det hyggeligste forumet jeg har vært på. =+
    Lurer bare på;

Spiller du gitar sånn aktivt? Og ca. hvor god og hva spiller du? jeg elzker jenter som spiller gitar

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Ichigo View Post
    Lurer bare på;

Spiller du gitar sånn aktivt? Og ca. hvor god og hva spiller du? jeg elzker jenter som spiller gitar
    Da skal jeg fortelle deg noe av det teiteste ever.. Dette kommer til å være min første gitar. Har fått spille bittelitt på andres gitarer og har elsket det, så jeg kjøper meg en gitar som jeg forhåpentligvis skal klare å rocke med hver eneste dag. Elsker bass/gitar. =P

Ikke spør hvorfor jeg skal kjøpe en så dyr en som den første.. <.<

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Quote Originally Posted by mello View Post
    Da skal jeg fortelle deg noe av det teiteste ever.. Dette kommer til å være min første gitar. Har fått spille bittelitt på andres gitarer og har elsket det, så jeg kjøper meg en gitar som jeg forhåpentligvis skal klare å rocke med hver eneste dag. Elsker bass/gitar. =P

Ikke spør hvorfor jeg skal kjøpe en så dyr en som den første.. <.<
    Skjønner xD

Ville heller kjøpt meg en dyr god en i stedet for en billig dårlig en jeg i alle fall.

Skal nok gjøre ett fender kjøp snart jeg

Det spørs jo, siden alle gitarer er forskjellige, og tilpasset til de forskjellige menneskene som vil spille.
    Det er ofte best å bare spille litt på en god nybegynner gitar, som f.eks. squier fender er ganske bra, så finner du ut av hva slags egenskaper og den slags du vil ha og/eller trenger på din gitar.

Jeg ville ihvertfall ha testa ut de forskjellige gitarene først, og de man burde skjekke ut er:
    Er den av god kvalitet?
    Er den god å spille på?
    Er volumknappen på gitaren der du vil ha den? (mange har problemer med den på Fender strat)

Som de sier i filmer og sånt.. Gitaren velger deg.
    Men jeg annbefaler at du setter deg ned og tester de gitarene som er der.

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Ichigo View Post
    Skjønner xD

Ville heller kjøpt meg en dyr god en i stedet for en billig dårlig en jeg i alle fall.

Skal nok gjøre ett fender kjøp snart jeg
    Åh, bra. Da er ikke jeg alene om det. Vennene mine bare stirra på meg da jeg sa jeg skulle kjøpe en dyr gitar. =p

Awesome. Spiller du mye?
    Quote Originally Posted by kaw View Post
    Det spørs jo, siden alle gitarer er forskjellige, og tilpasset til de forskjellige menneskene som vil spille.
    Det er ofte best å bare spille litt på en god nybegynner gitar, som f.eks. squier fender er ganske bra, så finner du ut av hva slags egenskaper og den slags du vil ha og/eller trenger på din gitar.

Jeg ville ihvertfall ha testa ut de forskjellige gitarene først, og de man burde skjekke ut er:
    Er den av god kvalitet?
    Er den god å spille på?
    Er volumknappen på gitaren der du vil ha den? (mange har problemer med den på Fender strat)

Som de sier i filmer og sånt.. Gitaren velger deg.
    Men jeg annbefaler at du setter deg ned og tester de gitarene som er der.
    Jeg har tenkt å gå innom butikken og prøve den gitaren for å være 100% sikker på at jeg vil ha den. Jeg hører fra folk at billig-gitarer ikke er såååå bra. Og skal jeg ha en gitar, vil jeg ikke bruke noen tusener på en litt billigere gitar for så å kjøpe en bedre en senere når jeg har blitt flinkere, men heller kjøpe en dyr og god en med en gang. Pluss at jeg har fått høre fra to folk som har spilt på den at den er smooth. =)

Prøver å få god info og finne ut om den er passe til meg før jeg kjøper den. =p

Er forelska i den gitaren siden en gitarist jeg liker spilte på en sånn en. Eller i hvert fall på en som er prikk lik. Så der kommer inspirasjonen fra. n_n

Det er bra at du går for en gitar som er litt opp i prisklasse.

Viss man kjøper en gitar som koster litt, og man vet at varen er bra for sitt bruk, så får man ikke problemer med gitaren.
    Med billige elgitarer kan det fort bli mye tullball. Stemmingen holder seg ikke, intonasjonen er løpsk, skeiv hals osv.

Så jeg sier bare: Go for it!

Ja, Les Paul tror jeg er den beste jeg også har spilt på, men har ikke fått testa så mange igjennom tiden for å være ærlig.

Så jeg sier som Mr.Mag: "Go for it"
    Da ser vi deg på Roskilde neste år da?

Av gitarer til den prisklassen er LP ganske bra ja. Eneste bakdelen jeg føler for LP er at enkelte av de veier flere tonn.

Men du skal vell ikke stå så fryktelig mye å spille, så da er det i grunn greit at det er litt vekt på den.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Tja. Jeg synes min 4000-kroners gitar (Morgan forøvrig, og kjøpt brukt for 2000) er bedre å spille på enn 13000-kroners gitaren til han jeg spiller i band med (Gibson). Så er ikke alltid man skal gå etter pris alene. Skal sies at min Morgan ikke holder stemmingen like bra som Gibson-gitaren.

Er bedre å finne en gitar du synes er god å spille selv, enn å bare finne en som er dyr og visstnok veldig bra. Ibanez har helt vilt bra gitarer i forhold til prisen. Min egen Ibanez bass kostet 4000 ny og denger ut et par basser jeg har prøvd i prisklassen 20k imo. (Har fått høre av andre som har prøvd den at min bass er god å spille på, så jeg føler jeg har godt grunnlag for påstanden )

Vil påstå at å kjøpe en Gibson som sin første gitar er som å øvelseskjøre i Ferrari, men hver sin smak.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)