User Tag List

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 40 of 86

Thread: "Sommercon" - forslag og idèer.

Standard Medlem Ann Christin's Avatar

Default Sv: "Sommercon" - forslag og idèer.

Oh, for en god ide. Om det vise seg at det skal være ute så ville jeg gjerne benyttet anledningen til å ha en lolita piknikk samtidig, om det er lov? Har allerede planlagt piknikk til sommeren (om det blir noe særlig lolita oppmøte) og å slå det samme med dette kan jo være genialt. Om de blir inne så kunne vi fortsatt hengt oss på om vi får lov

Standard Medlem Nekogangu's Avatar

Hva med å lage til litt japanske sommerleker?
    Jeg vet ikke om noe. Men har hørt om noe sånt gullfiskgreier der man skal betale så kan man prøve å fange en gullfisk. Dem man får tak i beholder man!

Teh N3ko :3 Nekochan's Avatar

Yaay~ Sommercon n__________n *hoppe opp og ned* (inni hodet.. for lat til å gjøre det irl o.0'')
    Men ja, dette blir jo kult... eh... jeg mener CHILL~!
    Får håpe det ikke kræsjer med sånn "sommerferie-familie-tur-greier" da -_-'' Det hadde vært småkjipt...
    Deeessuten er Oslo langt langt vekkistan og sommerferie = begrenset med penger... Såeh.. eheh... Men! Håper jeg kan komme for det
    Oh oh musikk er chill! Se for deg sitteareale.... med "lånbare" (er det et ord..? o.0'') manga og musikk i bakgrunn! Mmmm... That's what I call chill n___n

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Izuma's Avatar

Hoppeslott ftw

Også syntes jeg vi kunne ha en pocky-spise-konkuranse. Men hvis vi får sånn ca 300-400 folk så burde vi kanskje få inn investorer til det *nod nod*

Også hvis det er på et stort areale, sånn som f.eks. frognerparken, kunne vi ha et eller anna som "Finn *insert anime-person her*" *forestille seg en Gaara-cosplayer gjemme seg oppe i et tre fra rabide Japani-folk*

Standard Medlem Quakeulf's Avatar

Chill'n, Dylan!

Sommerstoler, grilling og mest av alt UFORMELT er jeg alt for. Det er så deilig kontrast til den rigide 9-16 arbeidstiden min som jeg avskyr som pesten.

Jeg kunne jo tenke meg Twisterkonkurranse, men det er ikke så chill. Det må kunne spilles fra stolene. Hva med kortspill? Klespoker?

DS-konkurranser!!!

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Overlat business-delen av dette til oss ^^; Slik det er nå er det ikke penger i anime-miljøet til to store cons, men det funker om man har et mindre con på sommeren med fokus på akkurat norsk manga og anime og ett stort sett med fokus på alt.

Vi skriver ned så mange av idèene deres vi kan, men kan ikke love at noen av dem blir gjennomført Denne greia skal tross alt være chill å arrangere også

ååå!!! Det høres så bra ut! =D Eg er gjerne for chill sport, slik som volleyball eventuelt bading =3
    chill-cosplay også x3 chill chill chill! Ligge på marka, ha god tid, chill-aktiviteter og møte nye venner. Det kaller eg super chill!!! XD

Eg må komme, og eg drar sikkert med meg vennegjengen min også!! XD Så lenge det ikkje kresjer med språkreisa mi i år....=S (6. Juli til 26. Juli)

Standard Medlem EagleJin's Avatar

Mmmm... "In the summertime (...)". Høres bra ut!

Synes noen skal lære seg animelåter på gitar og spille for oss .

Og for all del, hjelp oss som ikke kan veien med veichillt.

chill-konkurranser!! =3
    chill-mat hadde vert fint om det blei servert også x3 Altså anna mat enn berre grillmat ^^

Standard Medlem zora's Avatar

Folk kunne jo hatt med mini-griller og grillmat selv da, for da blir det jo grilling og man slipper å bekymre seg for hvor man skal få penger fra.
    Jeg regner med at dette skal være i Oslo, men hvor i Oslo? Hvis 300-400 folk var på samme sted i en offentig park kommer det jo til å fylle hele parken. >_>
    ...men det er jo ingen vits i å leie lokale, for ingen vil sitte inne og chille midt på sommeren.

DesuMaid kaede's Avatar

Ahh, ser ut som jeg må gå til innkjøp av kraftige vannpistoler... Funker dårlig når andre er bevæpna å løpe rundt med flaske og sånn... >.>

Ut i fra de store planene om vannkrig og bading(?) tror jeg dere neppe kan ha arrangementet innendørs, om dere ikke leier tøyenbadet eller no da!

Crocket hadde vært veldig chill for oss lolitaer i hvertfall.. Vi skal jo ha en chill piknikk om det blir ute i nærheten av dere tenkte vi..

Kanskje ikke så veldig chill, men skikkelig sommer, nemlig frisbee.. Det er jo et must..

Standard Medlem Nim Nak's Avatar

Badminton er veldig chill...!

Og gjerne også at det blir arrangert diverse små leker som flere kan være med på, dele folk i grupper og gjøre ting sammen osv...=P

...Det høres veldig chill ut å dra på et sommercon preget av chillness...så håper veldig på at teh chillness kunne blitt lagt til tidlig i sommerferien? =P

Sommerferien starter vel rundt uke 25 (eller enda tidligere for noen/meg =P)? I samme uke har jeg også sett at det er blitt lagt opp en tur til Japan... Fra min side anbefaler jeg da kanskje at det kan være på en av hverdagene i uke 26? (-> Som da vil være før helga Roskilde begynner, og tror jeg kommer til å være borte hele sommerferien etter det...>.<)

Jeg, som kommer som lolita, ville veldig gjerne foretrukket aktiviteter som crocket, badminton, bocca (der hvor man først kaster liten ball, også skal man komme nærmest den).

Quote Originally Posted by EagleJin View Post

Synes noen skal lære seg animelåter på gitar og spille for oss .
    Nesten akkurat det jeg skulle foreslå, bortsett fra at jeg syns vi skulle fått inn en skikklig bra gitarist, som kunne være litt pappa aktig, også kunne det bli lagt ut en liste over sanger det er lurt å lære seg, også kan vi samle oss til allsang! Det er både kos og chill.

Ellers bør det finnes en stor kjølebag med gratis is. (en viss person i crewet skylder meg fremdeles et par om jeg ikke tar helt feil.)

Kanskje origamikurs?

Standard Medlem

€Vannkrig i Frognerparken.

€Grilling i Frognerparken, med anime musikk og litt sånn j-rock/pop musikk i bakgrunnen. AN CAFE <3

€ Hoppeslott

€Litt cosplay og få turister til å bli redde, RED <3 Luff you!

Sånn cirka når vil det være? Juni? Juli? August?
    Vil det krasje med Neo Tokyo's reiseplan til Japan?

Hemmelig
    "Nyanyanyanyanya!"
    marilla's Avatar

Det har blitt sagt tidligere at det ikke skal kræsje med turen Neo Tokyo arrangerer, så det utelukker ihvertfall 9. til .. ca 21. juni. Utover det tror jeg ikke det har blitt sagt noe.

Standard Medlem retrolord's Avatar

det eer såå mange gode ideer her. sommercon virker som et morsomt oppleg
    jeg synes vi kunne ha
    -vannkrig
    -konks
    -cosplay(hvis du vill da? 50/50 maybe)
    -grilling
    -stoler
    -ikke minst SOL!!

men jeg synes enten juli eller august funker for meg,får jg håpe.
    men hvis det skal være 300-400 personer,det virker mye. jeg tenkte vi kunne stikke til ??? (en park i oslo,husker ikke navnet OMG!!,er en vannpark der..)
    er jo kanskje litt lite plass for oss peepsa(300-400) i parken, men hvem vet.

Standard Medlem Izumi-zu's Avatar

Det hadde vært bra om vi hadde et sted hvor man leker og et hvor man spiser.
    Så folk ikke får vann (fra giga vann-pistolene) på maten sin
    Jeg synes det er bra at alle kommer med så gode ideer og at alle gleder seg Jeg gleder meg også XD

Standard Medlem Kawada's Avatar

Hm, det meste av fornuftige (?) forslag jeg kunne kommet med har alt blitt nevnt, men i og med at alle har planer til forskjellige tider på sommeren, hva med å ta en poll på når folk vil ha det? Da tenker jeg ikke på spesifike datoer, men innenfor f.eks. toukers-perioder. Så har arrangørene i alle fall en viss oversikt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)