PDA

View Full Version : Kjøpes Heeeelp! Cyclo DS Evolution??

2Wee
28th December 2007, 20:42
http://www.jandaman.com/games.mvc?p=cyclods&Category_code=NDSDEVKIT

fins det non steder i norge som selger denne?
Jeg VIL skaffe meg et slik kort...bedre å bruke 300-350kr(innkludert frakt..?) på den enn å bruke ca.399++ for helt nye spill! :D

Sharingan
29th December 2007, 10:50
Dette går vel under modding av spillmaskiner, så dette er nok ulovlig å selge i butikker i Norge.

Gusj
29th December 2007, 13:38
Eg kjøpte mitt frå Modnet (www.modnet.no) og fekk det litt før det hadde gått ei veke. Det er nok ikkje ulovleg å selge i Noreg, men dei fleste vanlege butikkar er smarte nok til å ikkje selge slikt når dei samtidig skal selge spel.

Prisen på Modnet blei 600 kr, og så må man ha eit Micro SD-kort også for å lagre på. Det kan variere i pris avhengig av kor stort det skal vere.

Lokenagi
29th December 2007, 14:05
Dette går vel under modding av spillmaskiner, så dette er nok ulovlig å selge i butikker i Norge.

trukke det gjør det, siden du gjør ikke noe med maskinen når den sitter i.

Nekogangu
29th December 2007, 17:28
Kan man ikke se vieoer?:(

2Wee
29th December 2007, 17:33
jooooooda :D

Reila
29th December 2007, 19:34
Tror nok nesten du må kjøpe på internett..
Du kan evt kjøpe en R4, som har de samme funksjonene som den Cyclo-saken 8D (de fleste i hvertfall)
Jeg kjøpte en sånn på GameYeeeah (https://www.gameyeeeah.com/), for samme prisen på Cycloen som du linket til, men det var inkludert 1GB minnebrikke :3
Husker ikke hva shippinga var, men var ikke så veldig mye.

Yoshire
29th December 2007, 21:48
Jeg vil nok også nevne R4.
Jeg vet ikke om CycloDS har noe spesielt som gjør at den koster såpass, men jeg fikk min R4 for under 200-lappen ifra GameYeeeah.
Dog den er billigere på blant annet http://www.dealextreme.com/.
Min var uten SD-kort, men det fikk jeg meg billig på Komplett.

2Wee
30th December 2007, 19:53
hvis jeg kjøper sånn R4...hvor mye accessories må jeg kjøpe i tilegg..? sånn som link kabel til PC, SD-kort...+++?

Reila
30th December 2007, 19:58
Alt du trenger følger med i pakka :3
I hvertfall så gjorde det det i den jeg kjøpte (http://www.gameyeeeah.com/r4-ds-r4ds-sandisk-tf-1gb-memory-card-p-249.html).

Lokenagi
30th December 2007, 23:04
hvis jeg kjøper sånn R4...hvor mye accessories må jeg kjøpe i tilegg..? sånn som link kabel til PC, SD-kort...+++?

bare minnebrikke

Gusj
31st December 2007, 00:18
Fordelen med Cyclo Evolustion er at man slipper å "patche" spel sånn som eg meinar man må gjøre med dei andre korta. Også støttar brikka Micro SDHC som kan bli opp til 32 gb stort. Men som sagt, litt dyrare.

viddy
4th January 2008, 11:51
Cyclo er akkurat som R4 softwaremessig på den måten at det må komme oppdateringer til Cyclo når spillene ikke fungerer, akkurat som med R4.
Jeg har også lagt merke til at Cyclo er treigere på oppdateringer når spill ikke fungerer. Jeg har R4 selv, og de har oppdatert sitt software VELDIG fort etter et nytt spill har kommet.

Dog, om Cyclo støtter SDHC; er det kanskje verdt å vente på oppdateringen :-)
Siden SDHC gir deg muligheten til å ha MYE mer plass. (Jeg har dog ikke sjekket så mye rundt det tekniske på Cyclo, så jeg aner ikke om den faktisk tar SDHC)

ilifin
4th January 2008, 11:54
Cyclo er akkurat som R4 softwaremessig på den måten at det må komme oppdateringer til Cyclo når spillene ikke fungerer, akkurat som med R4.
Jeg har også lagt merke til at Cyclo er treigere på oppdateringer når spill ikke fungerer. Jeg har R4 selv, og de har oppdatert sitt software VELDIG fort etter et nytt spill har kommet.

Dog, om Cyclo støtter SDHC; er det kanskje verdt å vente på oppdateringen :-)
Siden SDHC gir deg muligheten til å ha MYE mer plass. (Jeg har dog ikke sjekket så mye rundt det tekniske på Cyclo, så jeg aner ikke om den faktisk tar SDHC)R4 har annonsert at støtten for SDHC er bare en softwarebegrensning som de har planer om å implementere, så det er spørsmål om man vil vente på R4 eller skaffe en Cyclo :dangopocky:

Gusj
4th January 2008, 13:19
SDHC er nok verd det, men R4 er sikkert grei viss den også får støtte for det. Kunne ikkje tenke meg å vere begrensa til 2 gb maks. Leste på Dinside for ei stund sidan at SDHC kan gå opp til 32 gb. sjølv har eg berre 4 fordi prisen begynte å bli høg etter det.

2Wee
4th January 2008, 14:48
WoooYY!!:w00t:
Modnet er raske joh! Bestilte Cyclo(for sikkerhets skyld..) den 31. og har fått den nå:D skal hente den straks..
Takker uansett for alle hjelpefulle svar! :D
Good heelg^^

Nekogangu
8th August 2008, 13:37
Er det ett ulovlig spill? Er det ikke lov til å kjøpe eller selge det mener jeg?
Jeg har lyst til å være sikker på dette før jeg kjøper det...
Håper dere skjønner hva jeg mener :q

Lokenagi
8th August 2008, 13:51
Er det ett ulovlig spill? Er det ikke lov til å kjøpe eller selge det mener jeg?
Jeg har lyst til å være sikker på dette før jeg kjøper det...
Håper dere skjønner hva jeg mener :q

brikken i seg selv er ikke ulovlig, men vis du gjør ting som å legge inn spill du ikke eier så er det ulovlig. men brikken må ikke brukes til dette, den kan brukes til mange andre til som gratis homebrewprogrammer som ligger på nettet og liggnende.

Cactuar
8th August 2008, 16:21
hmm, siden tråden fortsatt e i live kan eg spørre folket: noen som vet forskjellen mellom cyclods evolution, og supercard ds one?

Har fra før et Supercard lite, men har trenkt å oppgradere, mest pga av at supercard lite ikke støtte sdhc.

Sånn som eg forstår det e det relativt lite forskjella, men lurte på om noen kanskje hadde erfaring med en eller begge?
driver ikke å mekker homebrews, så blir hovedsaklig å bruke den til å spille roms, ds og gba, og emulator(snes)

en ting som irriterer meg med supercard lite e at støtten for gba roms e skikkelig shabby, kingdom hearts får masse rare grafikkglitches, metroid zero og fusion lagger ekstremt innimella, og rythm tengoku funker flott.

Sober
8th August 2008, 16:43
CycloDS støtter ikke GBA roms, hvis det er det du mente med gga. Men ellers er den overlegen på alle områder.

Nekogangu
8th August 2008, 19:22
Bare peiser på med spørsmål.
-Hvilke av de pakkene burde man kjøpe om man bare skal høre mp3 og se videoer?
-Og hvor er det billigst? Burde jeg kjøpe dette istedet for Ipod når jeg allerede har ds og er ganske knyttet til den?(har den med over alt, kjøpte meg netopp superfin ds-veske på ebay.. Mo ha ha)
-Vet at Ipod har bedre lyd og sånn men jeg er ikke en pengemaskin og lyden er ikke så viktig for meg egentlig.
-Er grafikken og bildet bra når du ser på videoer?
-Finner ingen SDHC til over 8 gb på ebay, finnes det ikke høyere?
-Virker det programmet som følger med til vista?

Gruffaloo
9th August 2008, 02:32
Jeg har NDSTT brikken fra http://www.dealextreme.com/ De selger en bundle med brikke, minnekort på 2gb og minnekortleser for rundt 30 dollar, noe som blir liek 155 kroner med dagens dollarkurs. Du må legge inn Moonshell eller annet type media program hvis du skal bruke den til musikk og film tho. Og legge inn program og filer er veldig enkelt og fortgjort.

Nekogangu
9th August 2008, 21:25
Jeg har NDSTT brikken fra http://www.dealextreme.com/ De selger en bundle med brikke, minnekort på 2gb og minnekortleser for rundt 30 dollar, noe som blir liek 155 kroner med dagens dollarkurs. Du må legge inn Moonshell eller annet type media program hvis du skal bruke den til musikk og film tho. Og legge inn program og filer er veldig enkelt og fortgjort.

2 Gb blir allt for lite for meg... xD

Gruffaloo
9th August 2008, 21:39
Vel, de selger 8gb micro sdhc for 33 dollar.

Sober
9th August 2008, 21:50
Gå for Acekard 2 på samme siden, er bedre enn NDSTT på alle måter.

Nekogangu
11th August 2008, 19:59
Vel, de selger 8gb micro sdhc for 33 dollar.
Fant det ;)
Fant ett i prisguiden på hardware.no. Men det var dyrere. Takk!

Gå for Acekard 2 på samme siden, er bedre enn NDSTT på alle måter.

Å ja! Det såg kult ut! Billigere også, tror jeg... Sånn jeg kan huske er det billigere! Sjekka litt på youtube også, det så rått ut! Takk, for tipset.
Det virker på samme måte som på cyclods, gjør det ikke?

Sober
11th August 2008, 20:57
http://www.gbatemp.net/index.php?dynamic=8

Her kan du lese anmeldelser av alle kortene som finnes til DS. :)

CycloDS er en del bedre enn Acekard 2. Alt er perfekt med CycloDS med unntak av cheats, kodefunksjonen, det kan være utrolig tungvint å legge til egne koder.

Nekogangu
13th August 2008, 01:10
http://www.gbatemp.net/index.php?dynamic=8

Her kan du lese anmeldelser av alle kortene som finnes til DS. :)

CycloDS er en del bedre enn Acekard 2. Alt er perfekt med CycloDS med unntak av cheats, kodefunksjonen, det kan være utrolig tungvint å legge til egne koder.

Takk, men var vanskelig å finne ut ting på sida.
Sida gikk litt mer ut på om det med å bruke spill og slikt.
Tror ikke jeg kommer til å bruke det til det. Heller mp3 og videoer :)

Edit:
Har bestilt acekard 2. Jay!
Tusen takk for hjelp<33 *vente på pakken*

Nekogangu
29th August 2008, 16:49
Sorry for dobbelpost men jeg har nøtt til å få hjelp til noe og vist jeg bare endrer på psten over vil ikke det vise xD
Jah, jeg har fått acekardet og minnebrikka men jeg får ikke til å sette det opp.
Har rota gjennom mange sider på internett men kan ikke finne det ut.
Jeg har lastet ned det RPG greierne som jeg ikke aner hva er...
Noen som kan hjelpe meg? plis? Jeg er desperat xD

Gruffaloo
29th August 2008, 17:31
Har du lagt firmwaren på rooten av minnekortet?

Nekogangu
29th August 2008, 20:00
Har du lagt firmwaren på rooten av minnekortet?

øøøh... Wooth?

Gruffaloo
29th August 2008, 20:21
Last ned version 4.08 herifra http://www.acekard.com/download.php

pakk ut og legg mappen som heter "__ak2" og filen som heter "akmenu4.nds" på minnebrikken. Da skal det i teorien funke ;)

Nekogangu
29th August 2008, 23:01
Jeg får ingenting til å funke! Plutselig finner jeg ikke disken på datamaskinen lenger.
Og når jeg prøver å extracte filene inn til disken kommer det bare opp sånn feilmeding!
Jeg blir så frustrert! Når jeg prøver å åpne den disken jeg tror det er står det bare at jeg må formatere den for å bruke den! Og jeg aner ikke hva det betyr...
Når jeg starter acekard 2 på ds'en kommer det bare opp sånne tre ikoner også når man trykker på dem kommer det opp ett vindu der det står "tekst" også skjer det ikke mer, når jeg trykker startknappen fryser bare hele greia...
Tror jeg blir gal, har gledet meg så veldig til å prøve den ut...

Gruffaloo
29th August 2008, 23:29
Prøv og formater kortet. sett kortet i pc'en gå på min datamaskin, høyreklikk og velg formater. Sett filsystem til FAT32, huk av hurtigformatering og klikk start. Se om det hjelper.

Nekogangu
30th August 2008, 00:36
Åh så typisk...
Nå står det plutselig "windows kan ikke føllføre formateringen"
Hva er galt med dataen min!?
Nå klikker jeg snart ass xD

Gruffaloo
30th August 2008, 11:12
Prøv og formater med "HP USB Disk Storage Format Tool". Lastes ned her http://www.pcworld.com/downloads/file_download/fid,64963-page,1-c,downloads/download.html

Nekogangu
30th August 2008, 19:30
:shoop: Noooooooooooo!
Det går ikke ann å bruke programmet engang, det vil ikke starte!

Tror jeg dævver...

Gruffaloo
30th August 2008, 20:53
Jeg og:shoop:

Men du har ikke tilgang på en annen pc slik at du kan teste om det er din det er noe galt med?

Nekogangu
31st August 2008, 00:03
Uhm, jooo... I think.
Det har vel ikke noemed vista å gjøre vel?
Vista ødelegger alltid for meg :toda: