PDA

View Full Version : Treff Para Para!

AnthonyAA
19th December 2007, 04:43
Heisann folkens!

Jeg lurte på om det var noen som hadde interesse for å sette sammen en Para Para-gruppe :)
Hørte om at det var en som skulle gjøre "Hare Hare Yukai" dansen fra animen "Suzumiya Haruhi no Yuutsu"
Det var sikkert Kiyu, om jeg ikke tar feil? :w00t:

Om den blir gjennomført, så vil jeg gjerne bli med.
Ja, er gutt og kan den. Ufattelig, I know :p

Jeg kan til dags dato over 7 Para Para-danser, og mange av dem er veldig raske og vanskelige, men det er det som gjør det morsomt og utfordrende :)

Så derfor lurer jeg på om noen hadde lyst til å danne en gruppe, som kunne vise fram et par danser neste år.

Denne er vanskelig, på tanke av hurtigheten og rytmen av bakgrunnsmusikken, men er ganske lett når man venner seg til det:
http://video.google.com/videoplay?docid=5799159095546055200&q=para+para+ganguro&total=44&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1

Og selvfølgelig Night Of Fire, IKE IKE, PLAY WITH THE NUMBERS, MICKEY MOUSE MARCH.

Niji
19th December 2007, 11:26
Dette hørtes morsomt ut n_n

Ganguro var den første para-para dansen jeg lærte meg, Hare Hare Yukai kan jeg , Night of Fire har jeg også lært meg, Odore! Soran sitter i huet, og kan litt av Ike Ike og Mickey Mouse march også.

Men om det ser så bra ut når jeg danser, det er jeg ikke sikker på :p

Sakuya
19th December 2007, 13:57
Høres skikkelig morsomt ut! Jeg blir gjerne med hvis det blir noe slikt.

Kan ikke så mye, men er relativt god på Hare Hare Yukai og IKE IKE. Har kjempelyst til å lære meg Odore! Soran. Tror nok jeg skal klare det i løpet av juleferien. :3

Havok
19th December 2007, 15:57
Hva er ufattelig med at du er gutt og kan para para. :P Har selv holdt på med det siden 2003. ^^;

Tror nok at både meg, Oliyzia og jannemor kan komme på noe sånt som dette en gang i tiden. Har lenge vurdert å sette opp en dag med para para på sub.scene eller noe sånt.

AnthonyAA
21st December 2007, 12:07
Ah, Sugoi desu ne! :D

Er det noen som kan "Trapara"ene som har kommet ut de siste årene?
Er en del videoer av det på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=n5Hwn_qKIwE&feature=related

Den klarte jeg etter rundt 3-4 timer.

Hvis det er noen som har lyst til å gjøre den "Hare Hare Yukai"'en, så kan vi ta kontakt med Kiyu og se om vi kan spleise hennes gruppe og vår gruppe sammen.

Kiyu! Hvor er du når vi trenger deg!! :pinch:

Solnar
21st December 2007, 12:49
Heisann folkens!

Hørte om at det var en som skulle gjøre "Hare Hare Yukai" dansen fra animen "Suzumiya Haruhi no Yuutsu"
Det var sikkert Kiyu, om jeg ikke tar feil? :w00t:

Ja, hu har dratt oss med på det.....Hu har samlet hele SoS brigade. Hva jeg gjør
for deg ass Kiyu!

AnthonyAA
21st December 2007, 16:49
Hehe, så bra :)

Hvor langt er dere kommet og hvor mange er dere hittil?

Chine
21st December 2007, 18:19
Driver å danser mye etter trapara og techpara når jeg kjeder meg :3 men det sitter ikke akkuratt skikkelig i hode før jeg ser videoene igjen x'D

har en del videoer på datan me parapara ^w^' morro å se andre å som syns det er gøy :3

AnthonyAA
21st December 2007, 18:23
Hehe, ja, det er det ;)

Ville vært morro å kunne vise en avansert og vanskelig Para Para neste år :)

Chine
21st December 2007, 18:30
Det hadde vert kjempe stilig :sorcerer:

Chine
23rd December 2007, 18:48
Noen som kan den derre "Eye of the Tiger - Rok-matic" fra techpara4 tror jeg det var ? :3

AnthonyAA
26th December 2007, 15:08
Nei, har dessverre ikke hørt om den.
Jeg kan en som heter "Sky High" av NEWTON.

Noen som har hørt om den?

Skulle gjerne ha satt sammen en Para Para som kunne opptred neste år :)
Hvis det er noen som har lyst til å være med, legg igjen en beskjed her, så kan vi se hvor stor interesse det er for det, og om det er mulig å gjennomføre det. :)

Oysuminasai~

Tsuri-san
26th December 2007, 19:43
å høres gøy ut. Å elsker ''Ganguro'' med frans Tornado<3

oh btw ja har hørt om sky high med newton. lurer på om jeg kanskje har den men er ikke sikkerXD

AnthonyAA
26th December 2007, 22:40
Ja, tok meg en lang tid å få "Ganguro" på plass :blush:
Sky High- musikken er bare søt, haha!

Har du lyst til å være med? :)

Kiyu
27th December 2007, 00:39
Regarding our group! Vi er alle ekskludert guttene. (Ekskludert gutter, fordi jeg ikke stoler på at de faktisk gjennomfører det siden jeg tvang dem :3)

Dette er en lokal cosplaygruppe, og ikke en ren dansegruppe. Derfor er fokuset vårt like mye på kostymene som på selve opptredenen ;]
Når det gjelder hvor langt vi har kommet på dansetreninga, har jeg såvidt starta med å lære opp Yuki, mens Mikuru ikke har hatt anledning til å delta i treninga enda. Selv har jeg kommet meg gjennom halvveis, og trener når jeg føler for det egentlig. Vi har et helt år på oss, så no worries! : D (Jeg kan også avsløre at vi kanskje har en annen overraskelse i vente også)

Jeg er her når dere trenger meg, jeg! :p

AnthonyAA
27th December 2007, 00:52
Ah, sugoi desu ne, Kiyu-chan :D
Så dere har ikke guttene ennå?

Skulle gjerne ha blitt med, om det var anledning for det :)

Regarding our group! Vi er alle ekskludert guttene. (Ekskludert gutter, fordi jeg ikke stoler på at de faktisk gjennomfører det siden jeg tvang dem :3)

Dette er en lokal cosplaygruppe, og ikke en ren dansegruppe. Derfor er fokuset vårt like mye på kostymene som på selve opptredenen ;]
Når det gjelder hvor langt vi har kommet på dansetreninga, har jeg såvidt starta med å lære opp Yuki, mens Mikuru ikke har hatt anledning til å delta i treninga enda. Selv har jeg kommet meg gjennom halvveis, og trener når jeg føler for det egentlig. Vi har et helt år på oss, så no worries! : D (Jeg kan også avsløre at vi kanskje har en annen overraskelse i vente også)

Jeg er her når dere trenger meg, jeg! :p

Hadde dere lyst til å bli med på en eller to Para Para'er?

Denne:

Og denne:
http://video.google.com/videoplay?docid=5799159095546055200&q=para+para+ganguro&total=44&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1

Kan begge to helt utenat, så kan godt hjelpe de som trenger det, for å få det til ordentlig. :)

It's all in the mind, as they say :P

Kiyu
27th December 2007, 15:05
Gruppa mi er ikke helt begeistret for å danse Para Para, så jeg tror egentlig ikke at vi kan bli med :p (jeg fikk dem så vidt til å bli med på Hare Hare Yukai xD)

Når det gjelder SoS Brigade setter jeg ganske høye cosplaykrav til medlemmene, så beklager så mye! Det har også noe med at gruppa er lokal slik at vi lett får tak i hverandre og kan øve og hjelpe hverandre med sying og alskens annet vi måtte trenge :]

AnthonyAA
27th December 2007, 16:09
Ah, skjønner, skjønner. ;)
Jeg skulle cosplaye Kuro Shitsuji neste år, og begynner ikke før rundt August med å fikse det som må fikses.

Hvis dere trenger en Kyon eller han andre fyren, så er jeg mer enn villig til å være med. Bor tross alt i Oslo, så har ikke problemer med transport.

Ville du ikke du selv være med i en Para Para-gruppe eller en eller to danser? :)
Tror ikke det spiller noen rolle med hvordan alles kostymer ser ut, ettersom det ikke er noe spesifikke klær man har på seg under Para Para. Trapara er noe annet, men det er da det :)

Skulle du ønske å være med, er det bare å plinge ;)
Night of Fire, Ganguro, SKY HIGH, tja.... you name it! Choose and seize, hehe :D

Høres skikkelig morsomt ut! Jeg blir gjerne med hvis det blir noe slikt.

Kan ikke så mye, men er relativt god på Hare Hare Yukai og IKE IKE. Har kjempelyst til å lære meg Odore! Soran. Tror nok jeg skal klare det i løpet av juleferien. :3

YATTA! :D

Så du kunne tenke deg å bli med?

Sakuya
27th December 2007, 23:19
YATTA! :D

Så du kunne tenke deg å bli med?

Klabert, det hadde vært kjempegøy!

Driver og lærer meg denne nå, den er utrolig kul... Vanskelig, men kul... Trapara. <3
http://www.dailymotion.com/swf/51U0zZUbw8xOj9d3h

AnthonyAA
27th December 2007, 23:42
Jeppers, da har vi 2 til nå.

Når vi blir en del flere, så kan vi ordne opp datoer hvor vi kan treffes og trene, øve. :) Dansene kan vi stemme opp imot. ;)

Hvis det er noen som har interesse for å være med, så er det bare å skrive her på denne tråden :)
Kan vel jo si at fristen er rundt Februar eller Mars, så vi har en del tid på å øve og trene.

Reila
27th December 2007, 23:52
Hee~ Para para er gøy. Selv om jeg aldri har gjort det noe særlig xD
Eneste er vel det som er i Psycho le Cémus Gekiai Merry Go Round (1 (http://youtube.com/watch?v=rsO-EB9EAUg)/2 (http://youtube.com/watch?v=GHI9Gff385c)) , men satte meg egentlig ikke så veldig inn i det :P
Har forøvrig satt meg som mål å lære meg den en gang jeg kjeder meg (med andre ord så blir det ikke så lenge til XD *kjeder seg masse*

Hadde jeg bodd nærmere, så hadde jeg nok blitt med i en gruppe :3
Men er ikke så greit når man bor to timer fra oslo :/

Snart på tide å flytte innover nå, vet jeg X3

AnthonyAA
28th December 2007, 00:10
Går så bra så ;)

Så en video av en god del folk fra USA, som kom fra stater langt ifra hverandre, og hvor de opptrådde flere Para-Para danser i ett. De hadde på en måte mikset alle sangene, slik at de skulle kunne danse alle dansene med musikken.
Tror det var fra Otakon 06 eller Otakon 07.

Bare å bli med ;)

Tsuri-san
28th December 2007, 13:02
Høres kjempegøy ut^^ Men vet ikke helt hehe presantasjonsangst deluxe herXD

AnthonyAA
28th December 2007, 13:15
Det går bra ;)

Kan godt sette av fristen rundt Mars en eller annen gang, slik at vi har nok tid til å velge ut en ellere flere Para Para'er og hvordan vi skal få tak i musikken og plass for å trene, og slikt.

Er det noen som melder seg nå, så er det jo også veldig fint.
Bare å legge inn en klar beskjed her :)

zora
30th December 2007, 00:41
Jeg vil bli med! Jeg elsker para para, det eneste problemet er at mange av sangene er ikke å få tak i utenom Youtube videoer, og da blir det vanskelig å danse uten dataen. T_T Er ikke noe begeistret for Hare Hare Yukai, men jeg liker Love Para og Trapara veldig godt, og para para paradise selvfølgelig.

p33r
30th December 2007, 00:42
Det skal nevnes at det ligger noen på parapara.no (som kansje kunne trenge en liten update)

http://parapara.no/filmer.php

Kansje om interessen øker litt så kan vi legge ut noen flere videoer.

AnthonyAA
30th December 2007, 00:54
Jeg vil bli med! Jeg elsker para para, det eneste problemet er at mange av sangene er ikke å få tak i utenom Youtube videoer, og da blir det vanskelig å danse uten dataen. T_T Er ikke noe begeistret for Hare Hare Yukai, men jeg liker Love Para og Trapara veldig godt, og para para paradise selvfølgelig.

Yatta! :)
Så bra :) Jeg har Ganguro, Night of Fire, IKE IKE, Mickey Mouse March og noen andre på CD, så det ordner seg.

De som melder seg, kan sende en privat melding, så kommer jeg tilbake litt senere på året om hvordan det skal utarte seg :)

zora
30th December 2007, 16:14
Kan du skrive opp Love Para dansen Happy Material også? Jeg har sangen på mobilen, den er lett å få tak i fordi den er introen i Negima eller noe sånt. "P
Dansen er ikke vanskelig heller, ligger en video på Youtube. Det er jo fint om vi har litt andre danser en bare P P P også. ")

AnthonyAA
4th February 2008, 14:54
TRAPARA FTW! :D

1. Jeg har så inderlig lyst på denne:

2. SKY HIGH av NEWTON. Videoen ligger på Google Video, og er litt vanskelig, men etter 1 måned nå, så kan jeg den utenat :)

3. GANGURO av Franz "Madcow"

4. Out of Border (Red zone mix)/MSG
http://www.youtube.com/watch?v=2Mpv2oR_kvs&feature=related

Bare en sånn oppsummering... Hvor mange er det som kunne tenke seg å være med på dette? :)

Send en privat melding, så kontakter jeg dere litt sånn utover året :)

Mimiko
6th February 2008, 14:39
Høres kjempegøy ut ^.^ Men jeg kan ikke hele danse på Para Para enda så... xD

AnthonyAA
6th February 2008, 14:41
Ok, no prob's ;)

Kan tenke deg litt ut, også si ifra hvis du vil være med. :link:

zora
8th February 2008, 10:57
TRAPARA FTW! :D

1. Jeg har så inderlig lyst på denne:

2. SKY HIGH av NEWTON. Videoen ligger på Google Video, og er litt vanskelig, men etter 1 måned nå, så kan jeg den utenat :)

3. GANGURO av Franz "Madcow"

4. Out of Border (Red zone mix)/MSG
http://www.youtube.com/watch?v=2Mpv2oR_kvs&feature=related

Bare en sånn oppsummering... Hvor mange er det som kunne tenke seg å være med på dette? :)

Send en privat melding, så kontakter jeg dere litt sånn utover året :)

Jeg kunne tenke meg å være med på dette, og jeg har en veninne som også har lyst. Jeg kan sende msn adressen min så kan du kontakte meg når du har fått planlagt litt mer.
Man kunne jo hatt para para på "chillcon" i sommer også.
Jeg synes ikke Out of Border er så veldig bra, og "mr. slippy boots" ødelegger litt av dansen, hehe..

Bida-san
8th February 2008, 12:36
Jeg kunne tenke meg å være med på dette, og jeg har en veninne som også har lyst. Jeg kan sende msn adressen min så kan du kontakte meg når du har fått planlagt litt mer.
Man kunne jo hatt para para på "chillcon" i sommer også.
Jeg synes ikke Out of Border er så veldig bra, og "mr. slippy boots" ødelegger litt av dansen, hehe..
Haha! Para Para på Chillcon, det MÅ jeg se!:P
Se for turister og andre folk i parken, stirre på en gjeng med folk som danser (kanskje i cosplay også?)XD Haha! WIN!

AnthonyAA
8th February 2008, 12:43
Ja, han gled veldig mye på gulvet, men det skal ikke vi ha noe av ;)

Ja, FTW! :D

AnthonyAA
10th March 2008, 11:10
Ohayo Gozaimassu everyone! :link:

Da var vi i Mars, og nå er visst fristen ute.

Da har vi følgende folk med i gruppa:

Zora,
Niji,
Anthonyaa,
Sakuya.

--------

Jeg har fått kjøpt en CD/DVD som heter "PARAZOKU!"
Den inneholder en CD med utrolig mange kule sanger som er para para- inspirert, og en DVD med 6 videoer som viser hvordan man utfører de Para Para'ene. Merk dere, denne formen for dansen kalles "TRAPARA", og involerer mye armbevegelser.. mye mer enn Para Para.

Derfor lurer jeg nå på når vi 4 kan møtes og få i gang treningen.
Det eneste som trengs er kanskje en rom (soverom kanskje? :nya:)
og en sonefri eller Europeisk DVD-spiller.
Så kan vi velge ut hvilke sanger og hvilke danser vi skal gjøre.

Hvis det med "mye armbevegelser" skremmer noen av dere, så kan jeg trøste dere med at hvis man er innstilt på å jobbe hardt, så kan dere relativt dansene etter 1 eller 2-gangers gruppe-møter. Tok meg selv rundt en uke med hard trening for å få til EVERYTIME, og dansen går helt automatisk når jeg så vidt hører sangen ;)

LOOKING FORWARD TO HEARING FROM ALL OF YOU!

DA ER VI 4 EN OFFISIELL TRAPARA/PARA PARA GRUPPE! :)
*klapp dere selv på skulderen* ;)

*og de alle jublet* :8D:

Har spenningen for dette opplegget lagt seg ned?
Hvis de 4 ikke er interessert lenger, så kan vi legge dette prosjektet ned.

No problemo! ;)

Sakuya
10th March 2008, 15:27
Hahah! Jo, er fortsatt med jeg. Problemet er at jeg mest sannsynlig flytter til Trondheim i den nærmeste fremtid (rett etter russetida), så det blir litt vanskelig for meg å pendle mellom Oslo og Trondheim sånn for å danse... Økonomien er nok ikke helt på topp til det. x3

Niji
10th March 2008, 16:34
Det var synd, Sakuya :c

Men jeg er fremdeles med :cip: *juble*

AnthonyAA
10th March 2008, 17:23
Ok, da er vi 3 igjen..

Noen andre som føler for å droppe ut nå også? Haha! :P

Noen andre som også vil være med? I den anledning, så utvider jeg fristen til 1.April.

Heng på eller vær firkantet! :P

zora
10th March 2008, 21:29
Jeg er fortsatt med. Vi får sikkert flere medlemmer etter hvert også, jeg kan jo lure med en veninne av meg og Niji som også liker para para litt. :nya:

Reila
10th March 2008, 21:36
Du snakker om en fremføring.. hva, hvor? :P

Frister å bli med, selv om jeg bor en stubb unna. Er jo ikke noe i veien for at jeg kan øve hjemme og bare finpusse og sånn nå og da. Har merket jeg er i Oslo ofte uansett, så om det hadde gått an å kombinere para para-øvninger med andre ting (treff og sånn, for eksempel, både før, på og etter, kanskje? XD), så hadde jo det vært fint.
Men jeg må innrømme at jeg trooor ikke jeg drar inn til Oslo bare for øvninger :/ Kommer vel litt an på :P

AnthonyAA
12th March 2008, 14:53
Ah, ok.

Det skjønner jeg veldig godt ;)
Nei, jeg tenkte på at vi kunne arrangere møter, eller interne møter for oss selv, der hvor vi øver sammen og stiller spørsmål om det er noe uklart, vanskelig (lett? :nya: ) o.s.v.

Fristen er nå utvidet til 1.April, så hvis du føler for å være med, ville det være veldig kult :link:

AnthonyAA
23rd March 2008, 14:51
Jeg har en nyhet å meddele, som kan virke litt nedlatende på dette prosjektet.

Ettersom jeg skal studere ved enten NTNU eller UiO til høsten, kan det hende at jeg flytter innenfor Oslos grenser eller helt opp til good ol' Trondheim.

Dette med trening og øving vil da bli drastisk mindre..

Derfor vil det være mulig å øve helt fram til Juni måned, ettersom mange vil reise bort i Juli og August måned, og skole, lekser og trening vil bli ettersom med sol, bading og iiiiiiiisssssss!! :link:

Fristen er fortsatt til 1.April (nei, dette er ikke april-snarr ;) ) og da kan øve og trene et sted som er beleilig for alle sammen.

Para Para og Trapara er ikke vanskelig. Helt sant! Når man får bevegelsene i hodet, så går det hele automatisk, og man kan da øve på egenhånd "in the privacy of their own home :nyalink: )

Yumichan
10th April 2008, 14:59
Hei du ! jeg vet fristen egentlig har gått ut, men jeg vil gjerne være med å danse hvis jeg får lov :link:

sOli
25th April 2008, 10:48
Para Para :nyalink:

Er det noe sted man kan sette en para para maskin i dag da? :) Jeg har den gamle para para maskinen som stod ute før.

Høres morro ut å være med på noe PPP greier, jeg er ikek så flink :P

AnthonyAA
11th May 2008, 02:25
Perfect-o!

Consider you two as signed up! :link:

Da har vi 5 personer i gruppen! Da gjenstår det å finne et sted hvor alle kan møtes for å trene, og finne ut av hvilke sanger og danser som er beleilige :nyalink:

De som er med i Para/Trapara-gruppen er som følger:

Niji.
Zora.
Solli.
Anthony.
Yumichan.

Godt jobbet, folkens! Da er Steg 1 komplett :)

Niji
11th May 2008, 02:38
Yay, detta ska bli moro ! :cip:
Har lært meg flere danser i det siste og :nya:

AnthonyAA
13th May 2008, 18:38
Nå som første steg er ferdig, og vi har medlemmer i gruppen, så kan vi begynne nå med å finne ut av når folk vil møtes og eventulet hvor folk vil trene :)

Noen som har noen tips og/eller datoer for å møtes? :)

zora
14th May 2008, 20:04
Å møtes i Oslo blir vel det lureste, men hvor i oslo vet jeg ikke..

Issa-san
15th May 2008, 00:16
Jeg kan EEEN para-para dans..! 8D
Og har ikke noe imot å lære og være med på fler for å si det sånn.. XD

AnthonyAA
16th May 2008, 02:58
Ok, supert! Du blir med i gruppa også?

Solli, jeg kastet deg inni gruppen ettersom du viste interesse for Para Para, så bare si ifra om du vil ut igjen, hehe :)

Oslo høres veldig bra ut. Hva med Frognerparken, Slottsparken or something?
Jada... føler en haug med :toda:'er på min vei, men har ikke noen andre forslag... ennå :P

Queen of the Night er enda en som er sykt vanskelig, men holder på å lære meg den. Skulle trodd det var Trapara joooo~~~~~ :P

zora
16th May 2008, 20:53
Rofl aldri om jeg tør å danse Para Para i Frognerparken XD Vi bør heller finne en litt mindre park som ikke er så...populær og mange mennesker i :P

AnthonyAA
19th May 2008, 17:28
Haaai :)

Noen som har noen forslag?

Solli?

Zora?

Havok?

ANYONE?! :P

zora
22nd May 2008, 12:25
Sorry, har ingen forslag :/ Er midt i eksamens tida nå, og jeg har ikke danset parapara på lenge, så planleggingen må dere nok klare dere uten meg..

Chiyo
23rd May 2008, 10:46
Jeg har nettopp lært "Gekai merry go round"-Paraen til Psycho le Cemu!
Litt haltende da, spesielt på de siste trinnene. :p
Synd jeg ikke bor i Oslo, ettersom jeg syns Para er kjempemorsomt:cip:

Hva sier du Tyb, skal vi lage parapara-gruppe i Stavanger?:hello:

Issa-san
26th May 2008, 16:11
Ok, supert! Du blir med i gruppa også?

Solli, jeg kastet deg inni gruppen ettersom du viste interesse for Para Para, så bare si ifra om du vil ut igjen, hehe :)

Oslo høres veldig bra ut. Hva med Frognerparken, Slottsparken or something?
Jada... føler en haug med :toda:'er på min vei, men har ikke noen andre forslag... ennå :P

Queen of the Night er enda en som er sykt vanskelig, men holder på å lære meg den. Skulle trodd det var Trapara joooo~~~~~ :P

Jeg kan godt være med, jeg ja! : D
Para Para er gøy! :ciplink: :nya:

ÅÅH, kom igjen folkens!! I Frognerparken vil være episk seier!!! XDDD
Stirrende og flirende folk og alt! Kjempegøyyy...! XD
Vi er jo flere om det! >:3

Anayokari
28th May 2008, 21:43
Mew, dette virker så morsomt! Men desverre er det nærmeste jeg har kommet å danse para para da jeg, Kaede og Yuiko danset det til et skoleprosjekt. Stoler ikke på meg selv til å kunne danse godt nok noe særlig komplisert! :P