PDA

View Full Version : Event TrønderCon~

Nekochan
5th December 2007, 04:05
Tenker litt på å arrangere en aldri så liten cosplay convention sak i
Trondheim en gang i fremtiden. (Og alle jublet!! XD)
Dette blir ikke no store greier som Desucon, men blir noe lignende ^-^

Lurer egentlig bare litt på om det er no interesse for dette. Altså, om det her må
planlegges stort, eller bare enkelt :) Alt er foreløpig bare i planleggingsfasen,
men regner med det skulle blitt i Mars/April en gang. Kanskje rundt påske?
Vet noen forresten om påskeferien er likt over hele landet?

Kom gjerne med tilbakemeldinger angående dette :)
Arigato~! :nya:

EDIT:
Søker folk i Trondheim som vil være med å planlegge dette. Det kommer til å kreve ressurser og tid.
Om du er interessert i å være med å hjelpe til, kan du sende en mail til silvia.ird@gmail.com

-Neko-chan:santa:

Sharingan
5th December 2007, 07:24
Påskeferien er lik over hele landet, og jjeg synes det derfor er veldig bra initiativ av deg å arrangere noe slikt som trøndercon :>

Et par tips jeg kan gi deg er dog:
1. Bestem en dato tidlig og hold fast på den (ta gjerne litt fram i tid slik at man får fullført cosplaykostymer)
2. Ha gjerne med flere personer som arrangerer da man slipper at arrangøren ble borte grunnet akutt diare eller noe slikt.

Men for all del:
3. HAVE FUN!

Kjempebra, jeg ser fram til å kunne se på alle bildene ;>

Nekochan
5th December 2007, 22:31
Takk for tips ^^

Blir vanskelig å sette datoen tidligere enn Januar, så det blir eventuellt bare to måneder til å skaffe kostyme. Men som sagt blir det jo ikke no stor greie. Og noen kan jo bare bruke kostymene fra Desucon ^^

Foreløpig er vi 4-5 personer som planlegger dette så det burde vel holde for nå :) Skal se om vi får med fler. Skal også se om vi kanskje greier å skaffe no band som kan spille. Kanskje J-rock/pop ^^

Tror dette blir bra jeg hvis vi får det igjennom! Først og fremst handler det bare om å finne ut om lokalet vi tenker å leie er ledig da og om vi får leie det. Også er det jo den økonomiske biten.. Eventuellt må vi ta inngangspenger. Men det er litt usikkert enda.

Sharingan
5th December 2007, 23:45
Det jeg kan foreslå er å gå litt rundt i forretninger og høre om de kan sponse dere litt, mot at dere da for eksempel henger opp et banner med logoen til firmaet på veggen i lokalet! (Det er helt sikkert en snill sjef på jobben eller i nærbutikken som ville bli henrykt over å støtte ett lokalt kulturarrangement :P )

Ellers høres dette som sagt kjempebra ut! Så lykke til med planlegging og utførelse av opplegget ^^

Mr.Mag
5th December 2007, 23:50
Jeg er såklart med (:

Melkerullpushern
6th December 2007, 00:01
Jeg er også med:D

Nekochan
6th December 2007, 00:09
Jeg er såklart med (:

Jeg er også med:D

Good good ^^ Kom gjerne med forslag til ting dere vil gjøre osv :D

Ichigo
6th December 2007, 00:23
Ecchigo blir sikkert med!

Men, Hadde jeg vært deg så ville jeg satset på at ikke alle kan cosplaye og prøve og ha noen andre små konkuranser som tegne konkuranser, Kanskje til og med en spill konkuranse og prøv og få noe til salgs der er mitt råd.

----

Det var du som var den überpene jenta jeg tok bilde av på Desucon 2 :D Trodde du var 14-16 år jeg lol XD

Melkerullpushern
6th December 2007, 00:53
Hva man kan gjøre, først og fremst må man jo ha et lokale, sikkert ikke så vanskelig og finne et passe stort lokale man kan leie en dag. Det går sikkert ann og få sponsor ifra Outland osv.

Aktiviteter man kan gjøre kan være å dele inn i forskjellige lag utifra hva man cosplayer, feks snille karakterer vs onde karakterer også kan man utifra disse lagene ha alt ifra anime-rebus ol til litt mer fysiske aktiviteter.

Det man bør tenke på om man arrangerer det i påsken er at men legger det så tidlig som mulig, den første helgen, mange som reiser bort på ferie og veldig mange finner veien til Hamar og Vikingeskipet, The Gathering.

Akamaru
6th December 2007, 17:24
Jeg blir gjerne med! Hadde skikkelig lyst til å bli med på Desucon ,men fikk ikke anledning... Så hvis dette blir noe av så ser jeg veldig frem til det!

(Har aldri vært på con før så håper dette skjer :) )

Ippon4
6th December 2007, 17:41
Aktiviteter man kan gjøre kan være å dele inn i forskjellige lag utifra hva man cosplayer, feks snille karakterer vs onde karakterer også kan man utifra disse lagene ha alt ifra anime-rebus ol til litt mer fysiske aktiviteter.

Bra ide!:cip:

Skrubb
6th December 2007, 18:07
Jeg mener bestemt at det finnes Avalon og Outland i Trondheim også.
Mulig det er en ide å spørre om noe sponsoravtale der mot noen gjenytelse.

Sharingan
6th December 2007, 19:00

Nå er det nå slik at Avalon er lagt ned, men Outland er sikkert med på en sponsoravtale!
Melkerullpusherns ideer er heller ikke dårlige, jeg kan se for meg et rebusmaraton midt i trondheim sentrum XD

Mr.Mag
6th December 2007, 22:06
Jeg var på outland for et par uker siden og kjøpte booster til Magic kortene mine. Har Avalon blitt lagt ned etter det?

Nekochan
6th December 2007, 22:45

Outland finnes ja ^^ Tenkte å spørre de om en sponsoravtale. Regner med de kommer til å være åpen for det :)

Hva man kan gjøre, først og fremst må man jo ha et lokale, sikkert ikke så vanskelig og finne et passe stort lokale man kan leie en dag. Det går sikkert ann og få sponsor ifra Outland osv.

Det man bør tenke på om man arrangerer det i påsken er at men legger det så tidlig som mulig, den første helgen, mange som reiser bort på ferie og veldig mange finner veien til Hamar og Vikingeskipet, The Gathering.

Veldig gode ideer og tips! :D
Sant at mange reiser bort.. Det er jo det som er litt kjipt med det hele. Men kanskje lurt å legge det den første helga ja. Uansett må det jo ikke være i en eller annen ferie, så lenge det er helg. Da blir det jo litt mer fleksibelt også, og kanskje får vi litt mer tid på oss til å planlegge hvis vi legger det i f.eks. April i stedet.

Skrubb
7th December 2007, 00:55
Nå er det nå slik at Avalon er lagt ned, men Outland er sikkert med på en sponsoravtale!
Melkerullpusherns ideer er heller ikke dårlige, jeg kan se for meg et rebusmaraton midt i trondheim sentrum XD

Mulig at Avalon I Trondheim er lagt ned ja.
Har ikke vært i den delen av byen på ett par år.
Men Avalon som nettbutikk er ikke lagt ned enda, noe man kan finne ut ved å gå hit : http://www.avalon.no/

Edit: Fant ut at Trondheim butikken ikke er lagt ned enda

MoccaMastah
8th December 2007, 22:04
..

Nekochan
9th December 2007, 01:32
Yeah hvis det blir noe av kommer jeg mest sannsynlig, og for se om jeg for med Synox og Susanoo eller noe sånt.

Supert (=^_^=)/

Ningos
10th December 2007, 10:49
Jeg kunne godt tenkt meg å tatt turen oppover til Trondheim for å delta i et trøndercon :)

Og hvis jeg blir med så skal jeg nok klare å få med kjæresten min også.

For enkelhets skyld, kan du oppdatere førsteposten med dato og sted og slikt etter hvert som det blir bestemt slik at det er lettere å følge med på?

Nekochan
10th December 2007, 10:51
Jeg kunne godt tenkt meg å tatt turen oppover til Trondheim for å delta i et trøndercon :)

Og hvis jeg blir med så skal jeg nok klare å få med kjæresten min også.

For enkelhets skyld, kan du oppdatere førsteposten med dato og sted og slikt etter hvert som det blir bestemt slik at det er lettere å følge med på?

Det skal jeg gjøre vettu :)

Sensei
10th December 2007, 11:03
Det slo meg brått at denne tråden var litt feilplassert. Siden denne tråden egentlig ikke har noe å gjøre med Desucon, så flyttet jeg den til Treff og Events. :)

Nekochan
10th December 2007, 11:06
Det slo meg brått at denne tråden var litt feilplassert. Siden denne tråden egentlig ikke har noe å gjøre med Desucon, så flyttet jeg den til Treff og Events. :)

Åh, det tenkte jeg ikke over ^^;
Takk :)

T92
17th December 2007, 22:54
Høres gøy ut!:D

og påskeferien er lik overalt, for det er jo helligdager. sånn som jula. :D

Silk
18th December 2007, 09:27
Å dette er en kjempefin ide:D
Endelig noe for oss trondhjemmere også:3

Ippon4
20th December 2007, 12:09
Hvis jeg får tid er jeg med.Kansje jeg cosplayer også.

Kan du oppdatere førstepost?Jeg vil gjerne vite dato.Ellers ønsker jeg deg lykke til med planlegging og sånt!

Nekochan
20th December 2007, 14:36
Flott å se at det er stor interesse for dette :)
Men dessverre har det oppstått en del greier, så jeg står nå alene med planleggingen ^^; Kan bli litt vanskelig å arrangere cosplay convention alene..

Hvis det er noen her som bor i Trondheim og kunne tenke seg å være med å planlegge dette må dere gjerne ta kontakt :) Inntil jeg finner en gjeng å arrangere med, blir dette lagt litt på is så lenge.

Mr.Mag
20th December 2007, 17:58
Jeg kunne vell ha blitt med på det :)

Hadde vært awesome om vi hadde hatt et treff her i vakre Trondheim^^

Ichigo
20th December 2007, 18:28
Synd dette ble lagt på is gitt. For trønder-con er noe vi alle kunne trengt. (Spessielt meg som bare har vært på et japani treff)

Verdal er en bondebygd >.<

Nekochan
20th December 2007, 18:32
Synd dette ble lagt på is gitt. For trønder-con er noe vi alle kunne trengt. (Spessielt meg som bare har vært på et japani treff)

Verdal er en bondebygd >.<

Tror nok det skal ordne seg hvis flere melder seg til å hjelpe til :) Kan hende det blir senere enn påska da. Men skal alltids greie å få til en convention i bartebyen ^^

Melkerullpushern
20th December 2007, 18:50
Jeg melder meg til å hjelpe til. Skal overtale MoccaMastah til også å bli med.

Nekochan
20th December 2007, 22:05
Yay! ^^
De som vil være med å hjelpe til kan sende meg en mail på silvia.ird@gmail.com
Går an å bare sende mail adr. så får jeg lagt dere til på msn :)
Mr. Mag har jeg da ^^
Supert at folk vil være med å hjelpe til! :D Hontoni arigato ^-^

Neni
10th January 2008, 19:19
jeg er med :flower:

Ippon4
27th April 2008, 16:19
Nå har de vært en god stund siden vi har hørt noe.Hva blir det til?dato sted og sånt?

Ekusa
27th April 2008, 16:57
Ooh! Dette må vi få til! Hadde vært utrolig kult med et treff her i bartebyen også!
Kjipt å sitte her og høre om alle de koselige treffene de har i Osloområdet :p
Kan sikkert hjelpe jeg også, hvis det trengs flere folk og sånt. Just let me know.

Ichigo
27th April 2008, 18:51
TrønderCon er ett must. Tråden døde desverre litt. Men TrønderCon er noe vi abslolutt må få til :cip:

Nekochan
27th April 2008, 19:00
Ja det ble dessverre lagt litt på is da det var så mye annet som skjedde plutselig ^^;; Og nå driver jeg å gjør klart til flytting, så da blir det lite tid til planlegging. Jeg er fortsatt åpen for å arrangere noe hvis jeg får en del folk til å hjelpe til :) Også trenger jeg litt mer forslag til hvor vi kan ha det og sånn. Men nå nærmer det seg jo sommern, og da blir det jo likevel cosplay i Oslo. Så det er vel kanskje ikke no vits i å arrangere noe med det første her?

Meen, sånn vanlig treff (ikke "cosplay convention") hadde det jo alltids vært hyggelig å få til :) Vil gjerne bli kjente med flere i Trondheim som er Japan/anime&stuff-interressert ^^

Ekusa
27th April 2008, 19:14
Meen, sånn vanlig treff (ikke "cosplay convention") hadde det jo alltids vært hyggelig å få til :) Vil gjerne bli kjente med flere i Trondheim som er Japan/anime&stuff-interressert ^^

Den er jeg med på. Bare lage et treff der vi kan være sosiale med litt mat ellernoe og diskutere ting og tang.

SoulCandy
27th April 2008, 19:22
Det ville vært så kult om vi kunne dra til Trondheim! Eg skal der pga UKM 20-24.juni, ALENE alle dagene, så dette er eit must!

Eg vil ikkje vere aleine. :gonk: Kommer til å gå meg vill igjen og spørre fremmede folk om veien og ende opp på andre siden av byen og til slutt ligge sliten på hotellsenga med blemmer på føttene! :gonk:

Bahada
27th April 2008, 20:06
Hadde vært fint med trøndertreff mens jeg er hjemme på perm i mai :D
13-14 mai elns? ^^;
Jeg er keen på å dra litt forskjellige steder, ettersom jeg nå har 90% på togreiser. koster meg ca 100 kroner hver vei til tronheim fra moss. :P noe som egentlig koster ca 1000 ^^

Ichigo
27th April 2008, 20:27
Ja det ble dessverre lagt litt på is da det var så mye annet som skjedde plutselig ^^;; Og nå driver jeg å gjør klart til flytting, så da blir det lite tid til planlegging. Jeg er fortsatt åpen for å arrangere noe hvis jeg får en del folk til å hjelpe til :) Også trenger jeg litt mer forslag til hvor vi kan ha det og sånn. Men nå nærmer det seg jo sommern, og da blir det jo likevel cosplay i Oslo. Så det er vel kanskje ikke no vits i å arrangere noe med det første her?

Du burde lagd ett vanlig treff til og starte med. For og se hva interessen er og hvor mange som kommer. Hvis bare 2-3 stykker kommer er det lite vits i og arrangere cosplaycon uansett.

Men lag ett lite treff først du :todangonya:

Mr.Mag
27th April 2008, 22:55
Hadde vært morsomt å få til et treff :)

Viss det er noe jeg kan hjelpe med så let me know^^
Det jeg tenkte på er at det nødvendigvis ikke MÅ være inne, er vi heldige med vær og slikt kan vi jo ha det ute en plass?
Ladebukta er jo win viss været er knall!

Nekochan
29th April 2008, 01:17
Hadde vært morsomt å få til et treff :)

Viss det er noe jeg kan hjelpe med så let me know^^
Det jeg tenkte på er at det nødvendigvis ikke MÅ være inne, er vi heldige med vær og slikt kan vi jo ha det ute en plass?
Ladebukta er jo win viss været er knall!

Det var en god idé!
Da synes jeg vi skal planlegge no grill-treff/cosplay/gathering ting ^^ Det er jo veldig sommerlig og koselig :)

Er forresten morsomt å se at det er stor interesse for dette :)
Tenkte jeg skulle prøve å få fiksa noe neste helg eller om tre uker?
Spam gjerne litt datoer og sånn for når det passe best for folk. Så tar vi det som passer best for de fleste :)

Ekusa
29th April 2008, 07:00
Det var en god idé!
Da synes jeg vi skal planlegge no grill-treff/cosplay/gathering ting ^^ Det er jo veldig sommerlig og koselig :)

Er forresten morsomt å se at det er stor interesse for dette :)
Tenkte jeg skulle prøve å få fiksa noe neste helg eller om tre uker?
Spam gjerne litt datoer og sånn for når det passe best for folk. Så tar vi det som passer best for de fleste :)

Ikke pinsehelgen!
Alle andre helger enn pinsehelgen, for da er jeg ikke hjemme :p
Tror den er rundt 10. mai ellernoe sånt.

Tror egentlig helgene etter pinsehelgen passer for meg. Skal ikke garantere 100%, men tror det :p

SoulCandy
29th April 2008, 07:10
Mellom 20-24 juni.

Mr.Mag
29th April 2008, 15:27
Jeg kan når som helst!^^

Bahada
29th April 2008, 15:44
10-15 mai! ;) Perm ftw! <3

Ippon4
29th April 2008, 17:21
når du vil.Jeg Har masse fritid!:3

I helgen!!PS:kan du hold meg oppdatert på dato tid og sted?

Ichigo
29th April 2008, 20:41
Jeg synes du burde laget treffet i en helg. Helst en helg uten noen spesielle helligdager da :p

Nekochan
29th April 2008, 21:55
Lager en ny tråd om dette jeg. Så blir det mer orden på sysakrene ^^

imberantiel
2nd May 2008, 09:51
Det hadde jo vert morsomt :nya:
det beste blir vel å legge det til en helg

Bahada
2nd May 2008, 15:58
Treffet som har blitt nevnt i denne tråden har nå fått sin egen tråd, og ligger her: http://forum.japani.no/showthread.php?t=12227
Trykk og nevn dine meninger. =)

Aeki
2nd May 2008, 21:18
Grillfest er vel og bra, men når det gjelder Con-ideen, så kan jeg skaffe lokale- antageligvis gratis og :3 Har far som er med i Rams MC, så kan nok lett få kapret klubblokalet der en helg eller noe (er ved Lerkendal stadion) Pukyo!

Nekochan
2nd May 2008, 22:45
Grillfest er vel og bra, men når det gjelder Con-ideen, så kan jeg skaffe lokale- antageligvis gratis og :3 Har far som er med i Rams MC, så kan nok lett få kapret klubblokalet der en helg eller noe (er ved Lerkendal stadion) Pukyo!

Oh me luv you~ :nya: Det hadde vært supert om vi kunne brukt det lokalet da :D Kanskje et TrønderCon ikke er så usannsynlig likevel ^^

TownyTuff
3rd May 2008, 12:34
Det MÅ bli TrønderCon! Jeg kan da ikke renne rundt nede noe annet sted. :cip:

Og Avalon er IKKE, jeg gjentar, IKKE lagt ned. Jeg var der forrige uke. :toda: