PDA

View Full Version : Hvem har du tenkt å være på Desucon?

Zabuza.Tobi_er_heftig
4th December 2007, 21:06
Jeg bare lurte på hva de forskjellige ville cosplay(eller ikke) på neste desucon
personlig vurderte jeg anbu zabuza:shuriken:

Quantium
4th December 2007, 21:34
Hitsugaya toushiro antageligvis ^^ Driver å sparer hår :P og forresten, denne burde vel heller kanskje være posta i desucon delen av forumet? <.<

Zabuza.Tobi_er_heftig
4th December 2007, 21:37
Ja kanskje:p

Aznakh
4th December 2007, 21:39
Eg tenker kanskje litt på Altaïr (http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/733/733985/assassins-creed--20060921105332117.jpg), men det spørs.

Solnar
4th December 2007, 21:41
Tydligvis skal jeg være Kyon fra The Melancholy of Haruhi Suzumiya

Shiraishi
4th December 2007, 21:52
Eh... Shiraishi? Nei, skamme seg. Må være kreativ... kreativ...

Kantana
4th December 2007, 22:05
Tenker på å være Shugo fra .hack//Legend of the Twilight. Får se hva jeg får til ^_^

Tyblazitar
4th December 2007, 22:44
Tok meg friheten og flyttet tråden til Desucon-forumet, ettersom folk ikke bare skal cosplaye fra Naruto. :)

Selv har jeg ikke planlagt så nøye så langt fram, men vet ikke om jeg gidder å cosplaye i det hele tatt.

ilifin
4th December 2007, 23:47
Eh... Shiraishi? Nei, skamme seg. Må være kreativ... kreativ...Taniguchi? :nya:

Jeg har selv ingen videre planer, men en vet aldri hva man kan komme til å finne på. Misunnet alle i cosplay i år og følte meg inspirert til å kaste meg på bølgen.

Solnar
4th December 2007, 23:57
Sånn jeg har forstått det hvertfall vil det komme en hel malancoly gjeng fra grenland i regi av Kiyu:p

off-topic: Tyblazitar: du har bare ikke lyst til å cosplaye fordi du må klemme hele tiden;p

Kelloggs
5th December 2007, 01:05
http://i2.photobucket.com/albums/y1/RashRendar/objection.gif

Phoenix Wright! kommer jeg til å cosplaye som i neste gang:D

......det var kansje litt obviouse regner jeg med.

Nekochan
5th December 2007, 03:35
Me skal kaaanskje cosplaye Alexiel fra Angel Sanctuary ^^ Og denne gangen skal kostymet lages selv!
Men har ikke helt helt bestemt meg enda.. Vanskelig å finne noe som topper drakta til Lulu >.<

Izuma
5th December 2007, 12:27
Meeeeeest sannsynligvis blir det KH2 Sora (oh noes! Not another KH cosplay!)
Meg og noen venner har tenkt å danne en gruppe. Så langt er vi 8, kanskje 9 stykker x3

Pyo
5th December 2007, 12:37
Meeeeeest sannsynligvis blir det KH2 Sora (oh noes! Not another KH cosplay!)
Meg og noen venner har tenkt å danne en gruppe. Så langt er vi 8, kanskje 9 stykker x3

:c hadde også tenkt å cosse Sora. Oh well. Blir vel no annet KH cosplay på meg da :3

Mita-chan
5th December 2007, 12:42
tenkte jeg skulle være rosette, fra Chrono Crusade :nya:

Izuma
5th December 2007, 12:44
:c hadde også tenkt å cosse Sora. Oh well. Blir vel no annet KH cosplay på meg da :3

Aw *dårlig samvittighet* ^^;;
Men da må du joine gruppa vår! =D Så langt har vi:
Sora
Riku
Kairi
Axel
Org XIII Roxas
Twilight Town Roxas
Demyx
Leon
og kanskje en Marluxia

Du trenger jo ikke å ikke være Sora selv om jeg er det, da :3 Men Riku er min! o.o

Kiyu
5th December 2007, 13:24
SOS Brigade! We're gonna rock the show with our awesome dance. HIRR!

Jeg har fått samlet en gjeng fra Porsgrunn som skal danne Norges aller første SOS Brigade fra The Melancholy of Haruhi Suzumiya :3
Hittil har jeg tvunget Solnar til å være Kyon, og da mangler jeg bare Itsuki!
Så til Desucon 3 cosplayer jeg for skitens skyld og ikke for å ha et awesome cosplay :3

Men jeg lurer på om jeg skal ta et mer utfordrende cosplay ved siden av bare for gøy. :cip: Isåfall lurer jeg på hva jeg velger.

Izuma: KH2 karakterer alle sammen?

Pyo
5th December 2007, 13:31
Aw *dårlig samvittighet* ^^;;
Men da må du joine gruppa vår! =D Så langt har vi:
Sora
Riku
Kairi
Axel
Org XIII Roxas
Twilight Town Roxas
Demyx
Leon
og kanskje en Marluxia

Du trenger jo ikke å ikke være Sora selv om jeg er det, da :3 Men Riku er min! o.o

Jaaa ^w^ vil gjerne joine jeg! men vet ikke helt hvem jeg sku cosse da D:
Noen fra Org. XIII kanskje? hmm...

Izuma
5th December 2007, 13:33
Vel, vi har jo omtrent alle fra org-XIII... eller du kan være KH Cloud så føler ikke Leon seg så veldig alene! x3

Kiyu: Nei, Marly er jo ikke med i KH2 annet enn på åpningsvideoen :3 Når det kommer til de andre så skal ihvertfall jeg være fra KH2 Og Riku er ikke sikker på om det blir KH eller deepdive versjon... Kairi vet jeg ikke o.o

Vadjro
5th December 2007, 13:34
ja da har danna (Izuma) overbevist meg. meg være den dansende duden Marluxia med blomster neste desu con.

... nå ma jeg lage ny ljå *sukker nesten*

Taly
5th December 2007, 13:40
Har tenkt å cosplaye Clare fra Claymore på neste desucon! ^^
æææh! det kommer til å bli vanskelig!!

Pyo
5th December 2007, 13:44
Vel, vi har jo omtrent alle fra org-XIII... eller du kan være KH Cloud så føler ikke Leon seg så veldig alene! x3

jaaa! Cx Men om jeg cosser han blir det uten den vingen han har på skulderen xD

Izuma
5th December 2007, 14:42
Haha, forståelig XD Gleder meg til å se kostymet ditt!

Mimiko
5th December 2007, 14:52
Hmm.... Jeg har planla om å cosplay Namine fra Kingdom Hearts II enten så er det lille Kairi xDDD Eller så kanskje Sakura fra Card Captor Sakura :S

Hmmm... jeg har ikke bestemt meg enda.. men tenkte mest på Namine (skulle liktsom cosplay Namine i Desu-con 3 men var litt usikker xD)

Namie
5th December 2007, 16:34
Hmm.... Jeg har planla om å cosplay Namine fra Kingdom Hearts II enten så er det lille Kairi xDDD Eller så kanskje Sakura fra Card Captor Sakura :S

Hmmm... jeg har ikke bestemt meg enda.. men tenkte mest på Namine (skulle liktsom cosplay Namine i Desu-con 3 men var litt usikker xD)

Hvis ikke du skal cosplaye Naminè kan jeg godt gjøre det. Hadde tenkt å cosplaye henne men ikke gå på Desucon 3 som henne da. Men selvfølgelig er det gøyere hvis det blir en hel KH gjeng, såe kanskje jeg cosplayere henne alikevel og går som henne hvis du ikke skal. =P Hvis du skal da gidder ikke jeg.=P

Pyo
5th December 2007, 17:02
Haha, forståelig XD Gleder meg til å se kostymet ditt!

Ikke få for høye forhåpninger da >u>;

Mimiko
5th December 2007, 18:10
Hvis ikke du skal cosplaye Naminè kan jeg godt gjøre det. Hadde tenkt å cosplaye henne men ikke gå på Desucon 3 som henne da. Men selvfølgelig er det gøyere hvis det blir en hel KH gjeng, såe kanskje jeg cosplayere henne alikevel og går som henne hvis du ikke skal. =P Hvis du skal da gidder ikke jeg.=P

Jo... Jeg er sikker på at jeg kanskje kommer til å cosplay henne. Hadde liksom planla lenge... Så ja... jeg tru det XDDD

Men du kan jo også cosplay Namine i en annet versjon =P Bruk din imagination =D!! (f.eks. en ond versjon eller en preppy eller noe annet =P)

Å... det hadde vært kjempe kult å ser KH gjeng (min drøm lol xD)

nju-nju
5th December 2007, 18:29
jeg har lyst til å cosplaye som Alucard fra Hellsing....
det blir vanskelig, men pytt pytt!

Mirashi
5th December 2007, 18:50
Har lyst til å prøve Cheza fra Wolf's Rain, men tviler på at jeg klarer kostymet... xD

Kiiroikitsune
5th December 2007, 19:08
Hei
Er det noen som har ein ide til noen eg kan cosplaye til neste Desucon? =O
Helst noen med litt langt blondt hår =) Eg har tenkt på Tsunade, men eg liker godt kostyme som er lett å få tak i =P

Izuma
5th December 2007, 19:15
Kiiroi: Larxene! 8D

*begynne å føle seg som en KH-konvertør av ett eller anna slag* o.o

Acima
5th December 2007, 19:19
Jeg har flere ideer til neste års desucon. Alt kommer ann på hva jeg faktisk orker å ha på meg, samt ting å drasse rundt på. Føler det er viktig å planlegge bedre neste gang, så slipper jeg sy kjole uka før som iår.
Hva jeg kunne tenke meg skal forbli hemmelig for øyeblikket, men genialt blir det uansett.

Kiiroikitsune
5th December 2007, 19:20
Kiiroi: Larxene! 8D

*begynne å føle seg som en KH-konvertør av ett eller anna slag* o.o

God ide! =D XD Eg må berre få tak i drakta på ein eller anna måte xD

Izuma
5th December 2007, 19:25
www.ebay.com <------- nesten på lik linje med gaffateip =D

Namie
5th December 2007, 20:20
Jo... Jeg er sikker på at jeg kanskje kommer til å cosplay henne. Hadde liksom planla lenge... Så ja... jeg tru det XDDD

Men du kan jo også cosplay Namine i en annet versjon =P Bruk din imagination =D!! (f.eks. en ond versjon eller en preppy eller noe annet =P)

Å... det hadde vært kjempe kult å ser KH gjeng (min drøm lol xD)

Neinei, psh, hehe, jeg hater å bare komme på en versjon av en original karakter. Skal cosplaye Naminè, men ikke gå på Desu med det. Syns det ble for enkelt å gå med et Naminè kostyme. Får se hva jeg går som, har mange planer =P Kanskje jeg går som Naminè afterall, bare uavhengig av den gruppa der =P Har kanskje tenkt til å være Lenne fra FFX-2, får se..

FORRESTEN, BOR DU I EGERSUND??? =O Jeg kommer fra Egersund!! Hva pokker! Har aldri sett deg der!! Alle kjenner alle i Egersund, så hvorfor faen har jeg ikke sett deg der? XD Skal slutte og spamme.

eBay har MASSE med kule kostymer, men på den annen side, de er spinndyre! Så jeg ville ikke råde noen til å punge ut 1000 kr på et kostyme som man kan lage selv til en mye billigere pris.. Og selv om en ikke helt kan lage kostyme kan man jo få hjelp eller rett og slett bare prøve seg fram. =p

Mimiko
5th December 2007, 22:13
Neinei, psh, hehe, jeg hater å bare komme på en versjon av en original karakter. Skal cosplaye Naminè, men ikke gå på Desu med det. Syns det ble for enkelt å gå med et Naminè kostyme. Får se hva jeg går som, har mange planer =P Kanskje jeg går som Naminè afterall, bare uavhengig av den gruppa der =P Har kanskje tenkt til å være Lenne fra FFX-2, får se..

FORRESTEN, BOR DU I EGERSUND??? =O Jeg kommer fra Egersund!! Hva pokker! Har aldri sett deg der!! Alle kjenner alle i Egersund, så hvorfor faen har jeg ikke sett deg der? XD Skal slutte og spamme.

eBay har MASSE med kule kostymer, men på den annen side, de er spinndyre! Så jeg ville ikke råde noen til å punge ut 1000 kr på et kostyme som man kan lage selv til en mye billigere pris.. Og selv om en ikke helt kan lage kostyme kan man jo få hjelp eller rett og slett bare prøve seg fram. =p

Ummm.... jeg skuller akkurat spør det samme -.-''' Hvor har du og jeg vært i denne verden =S

Og jeg er helt enig!!!! Det er så dyrt T___T

Papaya90
5th December 2007, 23:14
jeg har også tenkt (og surfet på nettet) over forskjellige serier og karakterer.. men har ikke klart å finne noen jeg vil cosplaye enda xD
jaja har jo ganske god tid på å finne ut av det da :nya:

masse KH ute å går her ser jeg :3 og masse andre spennende forslag! : D

Namie
5th December 2007, 23:24
Noen please vær med meg å cosplaye Final Fantasy folk! =O

Kawada
5th December 2007, 23:30
Om jeg får fiksa kostyme (big if...) ender jeg nok med Taito Magatsu fra Blade of the Immortal, skjønt det er muuuuuuuulig at jeg feiger ut litt når det gjelder frisyren hans... Han har jo faktisk håret i en frisyre som ikke trosser tyngdekraften alt for mye fra tid til annen, så jeg håper ikke for mange hater meg om jeg bruker den...

Kelloggs
6th December 2007, 00:03
Hmmmmm når du snakke om hårsveis, hakke tenkt ut åssen jeg skal fikse mitt da, pigger ut fra bakhodet, og pluss jeg har begynt å få litt lite hårfeste oppe på skallen min:forvirra:

Namie
6th December 2007, 01:05
Hmmmmm når du snakke om hårsveis, hakke tenkt ut åssen jeg skal fikse mitt da, pigger ut fra bakhodet, og pluss jeg har begynt å få litt lite hårfeste oppe på skallen min:forvirra:

Masse masse masse masse masse masse masse av den aller beste beste beste beste og stiveste gèlene <3

Har sett cosplayere som har fått til masse rett-opp-stikkende-up hår med MASSE gele og spray. =P Rett og slett drukne håret med slike produkter. Men beauty doesn't come free does it? XD

Quakeulf
6th December 2007, 01:08
Fyren i avataren min, jeg ligner så sinnsykt. :cip:

Digoru
6th December 2007, 01:43
Noe i dress tror jeg, i og med at jeg har pakt med Aznakh å gå i dress på desucons og store treff!
Though, nå som det ser ut til at han skal cosplaye noe annet får jeg vel cosplaye Captain Falcon eller noe.

Kiyu
6th December 2007, 11:31

I want to do a game character again too.. :/

Bida-san
6th December 2007, 12:12
Dæven bestemme seg allerede nå? Det er såååå lenge til, og det er så mye å cosplaye jo:gonk:

Hm... Jeg kommer kanskje som Cloud, har ikke bestemt meg enda.

Namie
6th December 2007, 12:54
I want to do a game character again too.. :/

So many characters so few opportunities =_='' We could've gone as Yuna and Lenne. I'm going to cosplay Lenne <3 Woo~~

Papaya90
6th December 2007, 12:55
Dæven bestemme seg allerede nå? Det er såååå lenge til, og det er så mye å cosplaye jo:gonk:

slapp av! det er flere av oss som ikke klarer å bestemme seg enda :gonk:

Zabuza
6th December 2007, 14:03
Hmm... Hadde vært moro og vært der med et morsomt kostyme. Men så vet jeg ikke hvem jeg skal være og så må jeg sikkert jobbe også så :<

(Må også begynne å være mer aktiv merker jeg xD)

Skrubb
6th December 2007, 18:31
Jeg håper at folk er litt kreative og oppfinnsomme og ikke velger det mest vanlige.

Så ett par tøffe og søte cosplay i år som ikke var Naruto og bleach inspirert og det var ett friskt pust.
Altså ikke noe galt ment om Naruto og Bleach men det ser man så ofte at man egentlig ikke blir så veldig imponert.

Ble derimot imponeret av Lulu, Dokuruchan, retro og en god del andre.

Angående hva jeg skal cosplaye som neste gang så er jeg jammen ikke sikker.
Har tenkt litt på 3 valgalternativer.

Vincent FF7
+Han ser kul ut og har ett par morsomme dialoger og han er ikke vanskelig å cosplaye.
- Hår og det han har av metall kan bli en vanskelig affere både å gå i og skaffe til veie.

Rufus FF7
+Slipper å spare til langt hår
+Outfit skal ikke være så vanskelig å få til enten å lage eller skaffe til veie
-Muligens litt vanskelig å cosplaye

Vash Stampede (Trigun).
+Frakk burde ikke være noen utfordring.
+Hår, mja eneste som kan være vanskelig er å få til de der såkalte bangsene.
+Solbriller av den typen er lett å få tak i
-Kan bli varmt når det har gått ett par timer i dette cosplayet
-Hanskene hans, klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal få tak på de

Dralan
6th December 2007, 19:58
Dette kommer til å bli skikkelig vanskelig å finne ut av altså men de første jeg har tenkt på at jeg kan cosplaye er foreløpig :

Roronoa Zoro (Pirate-Hunter Zoro fra One Piece ) Han burde vel være en av de letteste å lage kostyme til, men jeg føler at jeg bør trene endel for å kunne cosplaye han. Så spørsmålet er om jeg er lat eller ikke :ikkemeg:

Alex Row (Last Exile). Genial karakter fra en brilliant serie. Og selve kostymet burde jeg kunne klare å lage. Håret blir problemet der.. hmm..

Treize Khushrenada ( Gundam Wing ). Nok en av de mer undervurderte og alikevel brilliante karakterene jeg vet om. Kan bli litt tricky å lage kostyme men burde gå ann. Igjen så er det håret som blir problemet.. da må jeg jo nesten spare opp litt lengde .. huff og fy >_<

Dearka Elsman ( Gundam Seed / Seed Destiny ) Denne burde være ganske rett frem både å lage og spille tror jeg. Sålangt så er det den minst kompliserte av valgmulighetene mine. Hvor høyt/lavt skal jeg sikte

Neo Roanoke ( Gundam Seed Destiny ) Om jeg noensinne kunne klart å lage masken hans vel og merke ville dette vært den jeg valgte uten tvil. Problemet er at masken er så og si umulig for meg å lage ( om noen har noen tips/råd mottas de med takk )

Edit: Shannon Casull ( Scrapped Princess ) Sverdmannen i familien Casull :D Kom akkurat på han nå. Det er også en god mulighet. Kan bli litt vanskelig å lage skoene og noen av detaljene på kappen men tror det kan bli en interesant utfordring om jeg går for denne ideen.

Ellers så driver jeg og ser igjennom mine favoritt serier etter andre potensielle karaktere. Har sagt at jeg skal bestemme meg en gang i starten av januar.

Alt av gode tips, råd og hvilke karakter dere ønsker at jeg skal prøve på mottast med takk :D

Zabuza.Tobi_er_heftig
6th December 2007, 20:33
Bare et lite tips gå på http://www.mooncostumes.com/ eller http://www.allanimedvd.com/ for å få bra kostymer son koster under 1000kr(de fleste da):P

Solnar
6th December 2007, 21:46
1. Kjøpe er teit
2. costumesa fra mooncostumes er skikkelig råtten to the max, ikke snev til kvalitet. En annen ting som også kunne vært kjekt var å faktisk å lage kostymet riktig f.eks
http://www.mooncostumes.com/image/17555

Namie
6th December 2007, 22:33
HAHA! Øhh! Styggeste etterlikningen jeg har sett XD Se de små armgreiene da! Mitt Rikku X-2 kostyme skal bli best <3 Harr harr~ Men mange på mooncostumes er veldig bra da, sånn som de Chii kostymene og greier <3 Så ikke bare kritikk her. Men må være enig med Solar i at det Rikku kostymet var ræva =p Og det samme med Kairi (KH1) kostymet deres XD

Solnar
6th December 2007, 22:37
de har vist gått utifra denne regner jeg med

http://www.mooncostumes.com/img/byid/thumb/17555
DØD!

Zabuza.Tobi_er_heftig
7th December 2007, 14:47
Hey dont kill me prøvde bare å hjelpe:cry:

Kiiroikitsune
7th December 2007, 20:06
Eg skulle gjerne skespilt Rikku...Men eg mangler sjerfet, skjørtet, veska og skoa...T_T Det er veldig vanskelig å cosplaye Final Fantasy folk...Men det er det eg har mest lyst til =O

Saixl
7th December 2007, 20:10
Venn vil ha Saisel til å gå som Junko.
Hun sier jeg har håret.

Bida-san
7th December 2007, 20:10
Eg skulle gjerne skespilt Rikku...Men eg mangler sjerfet, skjørtet, veska og skoa...T_T Det er veldig vanskelig å cosplaye Final Fantasy folk...Men det er det eg har mest lyst til =O

Final Fantasy er win^^

Mimiko
7th December 2007, 20:11

Ja eg e heilt enig... men det jo det som er gøy da =D Uansett stå på og prøv!!! =D

Kiiroikitsune
7th December 2007, 21:26
XD ja! eg har jo eit år på meg så kanskje eg finner ut noe til da =3

Papaya90
8th December 2007, 01:01
Venn vil ha Saisel til å gå som Junko.
Hun sier jeg har håret.

etter bildet ditt å dømme så hadde du passet perfekt :nya: