PDA

View Full Version : Event Juleverksted på Sub.Scene før jul!

Pages : [1] 2

Quakeulf
3rd December 2007, 19:01
Hoi! :santa:

Det blir juleverksted hos meg (Deichmansgate 5) på fredag 21. desember på kvelden. Vi kan møtes på Outland på østbanehallen først sånn rundt klokka 17:00, og så kan vi gå hjem til meg etterpå. :santa:

Hva skjer på juleverkstedet?

Gavelaging!
Julemusikk!
Dekorasjonslaging!
Historielaging!
Gløggdrikking!
Matlaging og baking! (Jeg har ovn)
Pepperkaker!
Soppmann!
Julebrus!
Julefilm!
osv.!
:santa:
???
Profitt!

Husk å ta med selv det du vil bruke på juleverkstedet! Jeg har dessverre ikke verdens beste økonomi og kan ikke legge ut for alt og alle, men jeg skal legge ut for noe.

Dette er bare noe av det som kan skje på juleverkstedet, men mesteparten er opp til en selv! Vi holder på så lenge folk kan og vil utover kvelden. Jeg har plass til rundt 10-15 personer, men det er plass til flere om jeg bruker gjesterommet som ellers står ubrukt.

Siden dette er et 100% frivillig og gratis arrangement så trenger jeg noen godvillige sjeler til å spre litt juleglede og kjøpe inn litt utstyr til verkstedet og hjelpe til å sette det i stand i forveien. :santa:

På torsdag 20. desember så hadde det vært fint å få litt hjelp til å stelle i stand til fredagen, så hvis noen kan møte meg den dagen og ordne hadde det vært meget flott. :3

Hvis ikke torsdagen funker så har jeg fått hele fredagen fri fra jobben til å kunne ha dette, så om folk ikke kan på torsdagskvelden så kan vi møtes på fredagen i forveien i stedet.

Her skal det bli jul! :santa:

Howl
3rd December 2007, 19:08
jaa, det ville vært morro, men kan vi ikke ha det en helg da?

Quakeulf
3rd December 2007, 19:33
Jo, det hadde vært mye bedre, men da måtte det i så fall bli hjemme hos meg eller noen som har plass. Sub er ikke åpent i helgene bortsett fra på søndager, men da er de så okkuperte at det er litt dumt. Men det er mulig de har noe eget på gang, så det kan være mulig å slå dette sammen med det! :sorcerer: La meg sjekke dette i morgen.

Cyazu
3rd December 2007, 20:08
Sånn juleverksted hvor man lager........ hva da? ^-^

<-- nub.

Quakeulf
3rd December 2007, 20:10
Har du ikke vært på juleverksted før? Man lager julepynt, julekort, juleting og juletang og juletare blant annet. :sorcerer:

Ellers er det helt opp til deg hva man lager!

Yuiko
3rd December 2007, 20:45
Høres phett ut! :D

Jeg stiller opp, vertfall n_n

Juletare ftw :sorcerer:

Cyazu
3rd December 2007, 21:03
Bare sånne greier med barneskolen for mange år siden og det er ingen hendelser som har fått meg til å huske hva vi gjorde da. :P

Men høres koselig ut. ^-^

Quakeulf
3rd December 2007, 21:05
Da er det på høy tid du får oppleve det igjen! Jeg skal stille i nisselue, og muligens ha sekk og dele ut noen små gaver om jeg får det til. :santa:

Juletare er poetisk, så det er bra at du stiller opp Yuiko! :sorcerer:

Ardisrawr
3rd December 2007, 22:42
omg ^^

Jeg kommer med godt humør, pepperkaker og julebrus x3

Vi må lage kjeeeempelange julelenker og fine julekort^^

Quakeulf
3rd December 2007, 22:50
Ja! Det er konge om vi får til noe sånt! :8D:

Jeg skal høre med Sub-folka i morgen, med mindre så kan vi ta det hos meg, om folk tør å komme hit (jeg bor helt for meg selv). :cip:

Kantana
3rd December 2007, 23:05
Jeg vil gjerne være med...hvis det blir neste uke. Er opptatt denne onsda'n <_<

Smiph
4th December 2007, 08:08
Jeg tipper jeg joiner!

Quantium
4th December 2007, 09:44
Kult =D Kan godt hende jeg joiner jeg og ja.. kommer ihvertfal på forhåpentlighvis alle tegne kveldene fremover også ^^

Vadjro
4th December 2007, 10:10
kan godt hende at jeg kunne få tid jeg og, men hvis det evt. skulle være i helga så kunne det skje etter klokka halv fem? meg jobber

Ai-rin
4th December 2007, 10:38
det er ikke sikkert jeg fommer men kan man skrive på historien sin også? Jeg har tenkt å gi den bort i julegave og kommer ikke til å ble ferdig hvis jeg ikke jobber intest med den:P

Papaya90
4th December 2007, 12:58
jeg vil så komme på dette! :D
men gjerne en helg (fredag) og ikke en onsdag (som tegnekvelden..) for da har jeg faktisk muligheten til å komme :nya:

pepperkaker og julebrus ftw! Dette blir sikkert veldig kos! :P

Howl
4th December 2007, 14:00
hva med en fredag da? er det mulig? men jeg kommer kanskjee....

Papaya90
4th December 2007, 14:05
jeg stemmer også for en fredag :nya:
fredag kveld blir det jo da.. :lur:

kaede
4th December 2007, 14:51
Yay! kommer uten tvil! :nya:
Men hvordan skal du gjøre det med materialer, dvs. glitter fargerik papp og generelt svært brennbare ting?
Og kaker! Må ikke glemme julekaker!

Vadjro
4th December 2007, 14:52
fredag ettermiddag er win :nya:

Izuma
4th December 2007, 14:59
Jeg stemmer for fredagen, jeg og :ja:

Quakeulf
4th December 2007, 16:20
Hvis alle vil ha en fredag så må jeg mase på Maritastiftelsen en gang til. :pinch: Men det skal nok la seg gjøre, på et eller annet vis!

Da håper vi på fredag, og så kan jeg høre med de om dette ASAP.

Ardisrawr
4th December 2007, 22:21
aww, nei ikke en fredag? for jeg skal enten til Hamar og denne fredagen er det Marsmelows unicorn love suprise konsert på sub som jeg skal på ><

Smbefaler alle å komme, de er *host* veldig flinke :]

Viss jeg kommer kan jeg sikkert ta med meg litt papp, silkepapir, sakser viss jeg kommer meg på ikea og får kjøpt nye, og små ting man kan bruke til å lage ting. Har nok av sånt xD

Ai-rin
5th December 2007, 12:05
kan noen svare meg hmmm? Kan man skrive der?:P

Smiph
5th December 2007, 12:32
kan noen svare meg hmmm? Kan man skrive der?:P

Du kan helt sikkert skrive der!

Anayokari
5th December 2007, 13:28
Yay, dette er så Win at jeg dør!!! :kip: Men...Jeg reiser til Gran Canaria(skrev sikkert feil, men who cares) neste uke, fra lørdag til lørdag. Please ikke ha det da!! Jeg vil ike misse dette! ....Please :gråte:

Vadjro
5th December 2007, 13:38
fredag, fredag, fredag,fredag!

Kiyu
5th December 2007, 13:44
Har du ikke vært på juleverksted før? Man lager julepynt, julekort, juleting og juletang og juletare blant annet. :sorcerer:

Og sosialiserer :nya:

Papaya90
5th December 2007, 23:32
Og sosialiserer :nya:

jepp det beste er vel egentlig å ha det gøy med (u)kjente folk :nya:
og lage masse tull som man gir bort etterpå til folk som blir veldig "glade" :lur:

Shiraishi
6th December 2007, 00:04
jepp det beste er vel egentlig å ha det gøy med (u)kjente folk :nya:
og lage masse tull som man gir bort etterpå til folk som blir veldig "glade" :lur:

"Det viktigste er å delta"...? Om det blir fredag denne uka har jeg dessverre band-treff og julebord. :trist: Hadde fredag vært et kinderegg. :gråte:

Quakeulf
6th December 2007, 00:30
Det blir muligens torsdag 20. eller fredag 21. desember. Jeg skal høre med Sub-folk i morgen! I så fall får vi lokalet helt for oss selv. :shuriken:

Shiraishi
6th December 2007, 00:46
Det blir muligens torsdag 20. eller fredag 21. desember. Jeg skal høre med Sub-folk i morgen! I så fall får vi lokalet helt for oss selv. :shuriken:

Si det et fredag, si det er fredag, si det er fredag... >_<

Vadjro
6th December 2007, 08:51
kom igjen freeeedag *krysse fingrene*

Ardisrawr
6th December 2007, 09:35

Jey, jeg håper på torsdag, for da slipper jeg å spille cello med småfolkene xD

Papaya90
6th December 2007, 09:54
20. eller 21. høres bra ut! ^^ kan begge dagene :nya:

(heldigvis har jeg juleferie allerede da :lur:)

Shiraishi
6th December 2007, 13:37
20. eller 21. høres bra ut! ^^ kan begge dagene :nya:

(heldigvis har jeg juleferie allerede da :lur:)

Heh. Jeh har juleferie allerede nå... :p

Ardisrawr
6th December 2007, 13:44
Heh. Jeh har juleferie allerede nå... :p

aww, hvorfor det?

Shiraishi
6th December 2007, 15:02
aww, hvorfor det?

Student. Heldig med eksamen. Ingen jobbplaner.

Quakeulf
6th December 2007, 19:40
Siste nytt:
Vi får svaret på mandag eller tirsdag neste uke om hvilken dag det blir, fordi de skal ha et møte om dette og andre ting blant annet.

Shiraishi
6th December 2007, 19:44
Siste nytt:
Vi får svaret på mandag eller tirsdag neste uke om hvilken dag det blir, fordi de skal ha et møte om dette og andre ting blant annet.

Spenningen tar livet av meg! Svar! Nå! :shoop:

kaede
6th December 2007, 19:46
Yay! Men fremdeles; hvordan blir det med materialer og julekaker? :todanod:

Quakeulf
6th December 2007, 19:58
Spenningen tar livet av meg! Svar! Nå! :shoop:mail@subscene.no

Ana-goo gooo gooo! :santa:

Yay! Men fremdeles; hvordan blir det med materialer og julekaker? :todanod:Det må vi kjøpe inn selv! Jeg tenkte vi kunne ha en handlerunde for de som vil være med på det når tiden nærmer seg. Hvem er med på det? *Strekker lanke i været*

Ardisrawr
6th December 2007, 20:01
Det må vi kjøpe inn selv! Jeg tenkte vi kunne ha en handlerunde for de som vil være med på det når tiden nærmer seg. Hvem er med på det? *Strekker lanke i været*

Jeg melder meg^^

Jeg vet ivertfall hvor panduro er, og om en ganske billig bra stoff butikk viss man trenger sånt. Jeg liker å lage ting så hvet om endel kreative butikker. Som papirhuset...

Nille er også ett bra og billig alternativ til endel ting, selv om de har mye dritt. Er en hobby butikk på stovner som er billig, men er litt forlangt unna ><

Shiraishi
6th December 2007, 20:04
Globus Hobby på Bislett har alt av nyttig og unyttig graps.

kaede
6th December 2007, 20:08
*Strekke hånda i været*
Yosh!!!!
Men hva med peng da? :cip:

Quakeulf
6th December 2007, 20:12
Det må vi nesten stå for selv! Men så mye skal det vel ikke koste for litt papir og slikt man kan klippe i. :cip:

Jeg skal sponse noe selv, så kan dere andre også sponse litt selv, og så deler vi med alle og gjør som i et ordentlig spleiselag. :flau: :flower: :cip: :kip:

kaede
6th December 2007, 20:14
Hurray! Skal vel klare å skaffe litt penger! :todanod:

Ardisrawr
6th December 2007, 20:21
Hurray! Skal vel klare å skaffe litt penger! :todanod:

Jeg kan ta med tykk papp, ta papp fra skolen? hm slemt får se :D, leopardsiklepappir oh jeah, kan ta med de to saksene jeg har i klasserommet og limet. Kn sikkert ta med litt perler og andre fancye ting vi kan trenge. Hadde innpakningsoppgave på skolen så har endel ting fremme fortsatt ;]

Reila
7th December 2007, 03:15
Iiih~ juleverksted~. Har ikke vært på det siden barneskolen xD
Kanskje jeg tar meg en tur.. Skulle likevel vært en tur inn til Oslo før jul og fikse julegaver uansett :3

Ardisrawr
7th December 2007, 07:26
Jeg fant endel papp og folie. Har en liten pose med ting jeg kan ta med meg^^

Papaya90
7th December 2007, 09:29
*rekker hånden i været* pick me pick me! :nya:
jeg kan sikker få skaffet litt penger og være med å handle ^___^

jeg kan sikker ta med med et par ruller med julpapir og diverse ting jeg har liggende i huset! :3

Smiph
7th December 2007, 09:43
Quakeulf:
Det blir etter jobbtid?

Anayokari
7th December 2007, 14:49
M! M! M!!! Være med! Kan være med å kjøpe og arrangere og alt!!! ....Hvis det ikke er neste uke da, da blir det toast i øyet på Quakey. :toda: nod

Quakeulf
7th December 2007, 17:08
Det blir på kveldstid, ja. Det er uansett da det er best å ha det. Nærmere klokkeslett og sånt får dere vite neste uke!

Alt avhenger om vi i det hele tatt får lokalet, men det tror jeg ikke skal være et så veldig stort problem egentlig, men når passer det for folk å gjøre innkjøpet? Jeg kan alle dagene etter 16:00 neste uke bortsett fra på onsdag siden da har jeg jo tegnekveld. :cip:

elin1801
7th December 2007, 21:50
uh, høres bra ut. jeg kommer =D

Ardisrawr
7th December 2007, 23:25
Det blir på kveldstid, ja. Det er uansett da det er best å ha det. Nærmere klokkeslett og sånt får dere vite neste uke!

Alt avhenger om vi i det hele tatt får lokalet, men det tror jeg ikke skal være et så veldig stort problem egentlig, men når passer det for folk å gjøre innkjøpet? Jeg kan alle dagene etter 16:00 neste uke bortsett fra på onsdag siden da har jeg jo tegnekveld. :cip:

Jeg er i byen hele dagen jeg xD

Shiraishi
8th December 2007, 01:10
Jeg har sikkert tid til å være med på innkjøp, så lenge det ikke blir på kvelden dagen før. Har tenkt å samle gamle klassekamerater til fest da...

Shinke
8th December 2007, 15:03
ey! Det her blir morro.. Jeg er også med på handlerunde. :)
Og kan alle dager. :)

Vadjro
8th December 2007, 22:48
men når passer det for folk å gjøre innkjøpet? Jeg kan alle dagene etter 16:00 neste uke bortsett fra på onsdag siden da har jeg jo tegnekveld. :cip:

jeg kan alle dagene foruten tirsdager og onsdager.

hvis me skal kjøpe stoff så anbefaler jeg "utenlandske"stoffbutikker på grønnland og ikke panduro. mye billigere... men de har ikke filt da, sukk.

vi burde lage en handleliste.

Ardisrawr
9th December 2007, 22:13
jeg kan alle dagene foruten tirsdager og onsdager.

hvis me skal kjøpe stoff så anbefaler jeg "utenlandske"stoffbutikker på grønnland og ikke panduro. mye billigere... men de har ikke filt da, sukk.

vi burde lage en handleliste.

Ja panduro er sykt dyrt Ö filten her jeg bor koster 8 per ark, panduro er 12 kroner per ark eller noe...

Den stoffbutikken mellom Oslo city og er fin ;]

:shaun:

Jeg fant btw, endel rød og grønn papp vi kan bruke. Kan sikkert ta med det jeg har viss vi skal hndler. Så man hvet hva man har^^ jeg kan gi det jeg har, men har ikke penger for det jeg har av ekstra penger må jeg sponse FF treffet med, viss jeg vil at det skal bli noe av

Salamander
10th December 2007, 18:40
Så morro, dette må jeg også være med på. Er ikke sikker på om mamma og pappa blir like glade for å få vattnisser til jul som de en gang var, men det får bare være^^ Blir en fin start på juleferien uansett.

kaede
10th December 2007, 18:41
Good! Folk på min alder!

Jeg håper jeg har tjent litt penger igjen til dette skal gjøres... For nå er jeg fattig som en kirkerotte... (slitt utrykk...)

Quakeulf
10th December 2007, 18:46
Jeg venter fortsatt på svar fra Sub! Jeg håper på å få det i kveld, hvis ikke så maser jeg på de i morgen.

kaede
10th December 2007, 18:47
I kveld? WTF?

Quakeulf
10th December 2007, 18:50
Svar på om jeg kan få bruke lokalet, og når... Alt avhenger av det, vettu. :cip:

Salamander
10th December 2007, 18:51
Da kan vi bare håpe og vente i spenning^^

Quakeulf
10th December 2007, 18:53
Du er ikke den eneste! Jeg håper nå at det vil la seg gjøre, fordi dugnadsdrevet juleverksted er penultimate win. :nya:

kaede
10th December 2007, 18:55
Juleverksted er så koslig! >_< Perfect start på ferien!

Izuma
11th December 2007, 10:17
Yush! *vente i spenning*
Jeg kan evt ta med ihvertfall 3 små sakser vi kan bruke og papp i A4-format i flere farger :3 Jeg skal se om jeg får lov til å ta med limstiftene, og. :nod:

Quakeulf
11th December 2007, 11:43
Jeg har fortsatt ikke fått noe svar fra Subscene, men i dag skal jeg stikke innom og spørre de om alt mulig. >:[

Ardisrawr
11th December 2007, 14:15
Jeg har fortsatt ikke fått noe svar fra Subscene, men i dag skal jeg stikke innom og spørre de om alt mulig. >:[

Vi mangler også svar til FF treffet -____- treige sub >_<

Dosu
11th December 2007, 18:40
Juleverksted!

Kunne du ikke ha ventet et år til da X3 Jeg skal ned til neste år.

Quakeulf
11th December 2007, 19:22
Hei Øyvind.
Siden kafeen ikke er åpen og vi skrur av varmen etter den 16. des, så må vi si nei denne gangen.

Det er også et poeng at når det skjer ting på huset, som vi ikke får leieinntekt på, så må det være ting som vi er med på å arrangere. Dessverre har vi ikke sjans til dette, da så mange av oss har reist på juleferie.

Håper du forstår tanken. Det er ikke kult å si nei til deg, fordi du har gjort så mye bra med oss i det siste. Satser på at vi får samarbeidet mer etter jul igjen.

Stian
Bu-hu. :(

Hvis folk vil så kan vi ha det hos meg. Eller vet folk om noen andre alternativer?

Ardisrawr
11th December 2007, 19:29

Hvis folk vil så kan vi ha det hos meg. Eller vet folk om noen andre alternativer?

aww :/

Juleverksted hos deg, er vell minst like koselig. For juleverksted må man ha :3

Vi kunne eventuelt okupert alle bordene utenfor outland xD

Shinke
11th December 2007, 19:32
Funker for meg å ha det hos deg, Quakeulf..
Eller okkupere bordene utenfor Outland ja.. :P med sabler, så det ikke blir noe komplikasjoner når de stenger ^^

Ardisrawr
11th December 2007, 19:37
Eller okkupere bordene utenfor Outland ja.. :P med sabler, så det ikke blir noe komplikasjoner når de stenger ^^

mhm, jeg kan ta med sverdet mitt også :D

Reila
11th December 2007, 19:38
Jeg har katana 8D

Og pirathatt.. :nya:

Shiraishi
11th December 2007, 21:41
Jeg har katana 8D

Og pirathatt.. :nya:

Me liek this nais combo. :nya: Last opp bilde!

Reila
11th December 2007, 22:06
Me liek this nais combo. :nya: Last opp bilde!
Gidder ikke å finne hatten :cip:

Shiraishi
11th December 2007, 22:07
Gidder ikke å finne hatten :cip:

Skuff. :toda:

Ardisrawr
11th December 2007, 22:27
Skuff. :toda:

Dobeltskuff x[

Shiraishi
11th December 2007, 22:28
Dobeltskuff x[

Oh, so you wanna fight? Huh? I alle fall bør det annonseres møtested hvis dette skal arrangeres. Det bør naturligvis være et sted i byen (ettersom det ikke er lov å plumpe uti med persondata)

EDIT: Trying to keep this on topiiiiic... :ikkemeg: :toda:

Ardisrawr
11th December 2007, 22:55
Oh, so you wanna fight? Huh? I alle fall bør det annonseres møtested hvis dette skal arrangeres. Det bør naturligvis være et sted i byen (ettersom det ikke er lov å plumpe uti med persondata)

EDIT: Trying to keep this on topiiiiic... :ikkemeg: :toda:

Møtested Sub:scene 29 des ;]

:ikkemeg:

Jeg kommer til å :shuriken:

Quakeulf
12th December 2007, 00:20
Ok, hvor mange her kunne tenke seg å ha det hjemme hos meg?

Jeg trenger å vite det ASAP! Jeg har ikke så stor plass, men jeg har flere rom og det går fint an å ha mange folk her om vi ikke blir alt for mange.

Shiraishi
12th December 2007, 00:21
Ok, hvor mange her kunne tenke seg å ha det hjemme hos meg?

Jeg trenger å vite det ASAP! Jeg har ikke så stor plass, men jeg har flere rom og det går fint an å ha mange folk her om vi ikke blir alt for mange.

Det ble fredag, ikke sant? Kommer, i så fall. (Viktigste er å delta?)

Quakeulf
12th December 2007, 00:24
Ja, det må bli fredag, fordi da passer det best.

Shiraishi
12th December 2007, 00:29

YARR! Ten'chaaar! (win)

Ardisrawr
12th December 2007, 09:45

aww, jeg kommer kanskje er ikke sikker på om jeg kan ><

Papaya90
12th December 2007, 13:31
fredag 21. desember? :nya: jeg dukker nok opp ja, hvis jeg får med meg noen :lur: ardisrawr du skal komme! :3

Ardisrawr
12th December 2007, 14:21
fredag 21. desember? :nya: jeg dukker nok opp ja, hvis jeg får med meg noen :lur: ardisrawr du skal komme! :3

ah, 21 tror jeg at jeg kan. Trodde at det var 15 xD

Den 15 er det NF-treff xD

Quakeulf
12th December 2007, 14:53
Ja, datoen er 21. desember i år, men lokalet er ikke helt bestemt, ennå. :gonk:

Smiph
12th December 2007, 15:19
Jeg skal prøve å stikke innom samme hvor det er! Tenkte jeg skulle pakke gaver på juleverkstedet så det passer jo bra at det er så nære jul.

Cyazu
12th December 2007, 18:20
har lyst til å komme... hmm... kjenner ingen irl.... skummelt.

Shinke
12th December 2007, 22:19

Det er halve morroa det! :)
Når jeg begynte å komme på tegnekveldene kjente jeg absolutt ingen, men opplegget har ført til at jeg har pratet med masse kule mennesker..
Juleverksted er sikkert ikke noe unntak. Er bare å bli med :D

Dralan
13th December 2007, 00:06
Skal prøve å få sublet meg hvoren dette skal holdes . Litt usikker på hvordan det er med jobb enda men håper at jeg ikke på sitte på noen telefonvakt den kvelden.

Shiraishi
13th December 2007, 00:58

Hey, det samme for meg. Vi kan danne FC og møtes i forveien, så kan vi late som vi har en kjent der, i allefall. :p

Cyazu
13th December 2007, 08:55
Hey, det samme for meg. Vi kan danne FC og møtes i forveien, så kan vi late som vi har en kjent der, i allefall. :p

Så lutrer vi alle til å tro at vi har et sosialt liv på fritiden ved siden av Japani. n_n

Shiraishi
13th December 2007, 08:56
Så lurer vi alle til å tro at vi har et sosialt liv på fritiden ved siden av Japani. n_n

Exactly. :lur:

Vadjro
13th December 2007, 11:11

kan godt besøke deg Quakulf^^ men har du plass til alle? o.O
bordene på outland blir tatt bort pga julehandel... T.T

Quakeulf
13th December 2007, 11:50
Jeg har plass til rundt 10-15 personer uten problem. Jeg har hatt en del besøk ved et par anledninger allerede (filmkveld, filminnspilling, tyske au pairs osv.), og alt har gått veldig bra.

Flott at folk vil (og tør) komme på besøk! :sorcerer: Da kan vi si det sånn at det er hjemme hos meg, men vi kan møtes på Outland først fordi folk flest her har sikkert null peiling på hvor jeg bor. :cip: (Protip: Jeg bor 30 sekunder unna Elvebakken VGS., 10 med sykkel)

Det som hadde vært überfestlig er om noen kunne hjulpet meg å pynte litt i leiligheten før treffet sånn at det blir litt julestemning der, og kanskje noen kan ta og brenne en CD med julesanger som vi kan spille i bakgrunnen eller noe. Hvis noen melder seg frivillig til dette så hadde det vært meget bra!

Vadjro
13th December 2007, 12:59
ja da kommer jeg^^

( hvis ikke stekeovnen din dør så kan jeg kommme med kjevle, pepperkakedeig og pepperkakeformer... bare et forslag. er redd at jeg ikke kan sponse så mye når det gjelder papir og julebånd. også har jeg bare en sånn mcmusicjulegreieting fra 2000 på plate, ikke særlig bra men noe)

menne menne noe ide på klokkeslett?

Quakeulf
13th December 2007, 13:35
Ovnen min fungerer uten problem!

Klokkeslettet vil være sånn rundt klokka 17:00, at man først møter på Outland og så går til meg. Men før dette må det være ett eller to møter, som tidligere skrevet om hvor folk kan dra på en kronerullingshoppingtur for å kjøpe inn litt utstyr, og mulig pynte litt i stand så det blir skikkelig julestemning. Jeg har julepynten, men trenger å få kjøpt inn julebrus, gløgg, marsipan og alt som er av sånt, og da er det fint å gå sammen. :sorcerer:

Vadjro
13th December 2007, 13:40
Da blir det pepperkaker^^ (visste dere at i sverige så spiser man pepperkaker med sån blåskimmelost)

handleturen kan gå for meg, men ikke tirsdag, torsadag (neste onsdag) og helg...helst etter skolen^^ just pick a date ^^

(julefilm! julefilm)

Quakeulf
13th December 2007, 13:45
Dager som passer for meg:
Tirsdag
Onsdag
Torsdag

Da kan vi møtes på Outland 17:00 og så gå til Panduro og de stedene som selger julegreier, sånn innep å OsloCity og der folk vet man kan få tak i ting.

Julefilm og pepperkaker er selvfølgelig viktig å få med seg. :3

Vadjro
13th December 2007, 13:48
panduro er så inni bjørkeskogens helligspot dyrt! må være et anna alternativ

*browse på nett*

kankke mandag likavel... se post under

elin1801
13th December 2007, 13:50
jasså gitt? juleverksted heime hos kvakken? ^^ jeg kommer gjerne jeg, må jo bidra litt her. jeg kan ta med "the julekalender"cd også.. lage pepperkaker!! =D ... hmm, på mandag er mads eriksen i byen, og han må jeg få med meg! men alt anna kan jeg hjelpe til med

Quakeulf
13th December 2007, 13:54
Hva, Mads Eriksen? Tegneserieskaperen eller gitaristen? Dette visste jeg ikke om! Da må vi ta det en annen dag.

elin1801
13th December 2007, 14:01
MADS ERIKSEN, den skaper av tegneserien "m" :nya:

Vadjro
13th December 2007, 14:28
okay her har vi en link til en fantastisk nille katalog http://www.e-magin.se/v5/viewer/file...33&gInitPage=1
her viser de at de har en sånn hobbyposegreieting med blant annet glanspapir til 24 kr...

kaede
13th December 2007, 14:44
Hva hvis man går og handler en dag... Også hjelper vi Quaker'n å pynte enten dagen før eller no? Jeg kommer til å være opptatt helt fram til onsdag med å organisere et hersens juleball, men helt fri etter det!

*Overhyper organiserings/pynte-entusiast!*

Quakeulf
13th December 2007, 14:46
Møt opp på torsdag! Det går bra. :3

Handling og pyntehjelp kan foregå på separate dager uten problem, jeg har satt av hele uka til juleverkstedet så om folk ikke kan andre dager så kan jeg alle dagene.

kaede
13th December 2007, 14:52
Oppdater førstepost med info nå! Lag en fin plakat.... :hello: Med sopp... :nya:

Quakeulf
13th December 2007, 15:11
Jeg gjør det når jeg kommer hjem, jeg er på jobb. :gonk:

Hmm... julesopp. :cip:

Vadjro
13th December 2007, 15:12
nei nei julesoppER! flertall^^

Reila
13th December 2007, 15:56
Kaker.. julebrus.. lage ting :sorcerer:

Må nesten se om jeg får tatt meg en tur xD

Prøve å komme tidlig, så kan jeg kjøpe julegaver først 8D

Howl
13th December 2007, 16:18
torsdag passer best for meg.

fordiii... da kan jeg bli i oslo. altså, juleverkstedet på torsdaag.

Kantana
13th December 2007, 16:20
Hoy! 21. desember? Håper på å kunne komme da. Trodde det var i morgen, jeg :P *puste lettet ut*
(Skummelt...jeg bor ett minutt fra Quakeulf :shuriken:)

elin1801
13th December 2007, 16:23
oooh, men så koslig! så mange som mulig må komme! jo flere jo bedre :nya:

Salamander
13th December 2007, 18:05
Skal høre med foreldra mine. Er ikke helt sikre på om de er fult så begeistra hvis det er hjemme hos noen jeg knapt har sett før:pinch: Så jeg er ikke sikke rpå om jeg får lov. Jaja, vi får se.

Quakeulf
13th December 2007, 18:15
Skal høre med foreldra mine. Er ikke helt sikre på om de er fult så begeistra hvis det er hjemme hos noen jeg knapt har sett før:pinch: Så jeg er ikke sikke rpå om jeg får lov. Jaja, vi får se.Det var det jeg fryktet... :sorte:

Men alternativene er ikke så veldig mange dessverre, og nå tror jeg ikke det er så lett å få tak i noe egnet lokale med mindre noen andre her vet og kan ordne ASAP.

Jeg har også oppdatert første posten, bare sjekk! (http://forum.japani.no/showthread.php?t=9445)

Salamander
13th December 2007, 18:27
Det var det jeg fryktet... :sorte:

Men alternativene er ikke så veldig mange dessverre, og nå tror jeg ikke det er så lett å få tak i noe egnet lokale med mindre noen andre her vet og kan ordne ASAP.
Jeg vet det, men det er jo forsåvidt ganske forståelig at de er litt skeptiske. Dessutten er det mue bedre at det blir noe av, enn at du avlyser hele greia fordi dere ikke finner noe bedre lokale. Det er jo tross alt ikke så lett å finne et sted som vi ta i mot så mange mennesker helt uten videre.
Skal prøve å overtale dem i alle fall. Vet jo at der ikke er slemme, forå di det sånn^^

Quakeulf
13th December 2007, 18:40
Skal prøve å overtale dem i alle fall. Vet jo at der ikke er slemme, forå di det sånn^^Det er verdt et forsøk! Si også at det kommer andre på din alder. :santa:

kaede
13th December 2007, 19:27
Jupp! Den dagen femtenårige jenter begynner å voldta andre 14 åringer i orgier blir en svart dag for Norge! ^__^

Bare si at det kommer veldig mange folk! Det er det jeg har tenkt til å si....
Kan sikkkert hjelpe til å gjøre istand dagen før, men kan dessverre ikke love noe fordi det kommer an på mine venniner og omstendighetene...
Hvis noen kan ta med seg sakser og limpistoler osv. hjelper jo bare det masse! Ellers må man vel satse på folks godvilje antar jeg....

Quakeulf
13th December 2007, 19:31
Kan sikkkert hjelpe til å gjøre istand dagen før, men kan dessverre ikke love noe fordi det kommer an på mine venniner og omstendighetene...Flott om du kan! =3

Jeg kan låne med meg litt utstyr fra jobben! Vi har sirkelsager, motorsager, Stanleykniver, metallborr, spraylim, fugemasse, spikerpistoler... :cip:

Seriøst, jeg kan sikkert få med meg noe fra jobben av lim og teip og litt andre ting. Jeg kan sjekke i morgen!

kaede
13th December 2007, 19:41
Ta med en motorsag! Vi kan gjøre research på nisser til soppmysteriet-mordet! :sorte:

Quakeulf
13th December 2007, 19:44
Jeg tror de vil merke det hvis jeg tar med meg en motorsag med hjem.

*Liste meg ut døra*

Dinesh (Mannen i resepsjonen): Hei, hva har du der? ...Motorsag?
Meg: Ja! Jeg skal sage ved.
Dinesh: Hahaha! Nei, det tror jeg nok ikke noe på, du må nok legge den tilbake.
Meg: :toda:
Dinesh: :toda:
Meg: :cip:

*Legger tilbake motorsaga*

Men som skrevet, jeg skal sjekke med hva jeg kan få låne med meg hjem i morgen!

kaede
13th December 2007, 19:46
Greit da..... :toda: Sørger dere som handler inn for julebrus? :cip:

Den gode typen da!!!!! Brun og fin... Ikke sånn rød rimi-dritt!!!! :toda:

Quakeulf
13th December 2007, 19:51
Nevn navnet på julebrusen så gjør du det så utrolig mye lettere for oss. Hvis du i tillegg betaler/kjøper julebrusen selv så elsker vi deg! :flower:

Shiraishi
13th December 2007, 20:38
Nevn navnet på julebrusen så gjør du det så utrolig mye lettere for oss. Hvis du i tillegg betaler/kjøper julebrusen selv så elsker vi deg! :flower:

Siden jeg ikke gidder å bidra med noe annet enn mitt nærvær kan jeg spandere julebrus på samtlige. Bare husk å gi meg en kvittering, m'kay? :cip:

Ardisrawr
13th December 2007, 20:55
Jeg har plass til rundt 10-15 personer uten problem. Jeg har hatt en del besøk ved et par anledninger allerede (filmkveld, filminnspilling, tyske au pairs osv.), og alt har gått veldig bra.

Flott at folk vil (og tør) komme på besøk! :sorcerer: Da kan vi si det sånn at det er hjemme hos meg, men vi kan møtes på Outland først fordi folk flest her har sikkert null peiling på hvor jeg bor. :cip: (Protip: Jeg bor 30 sekunder unna Elvebakken VGS., 10 med sykkel)

Det som hadde vært überfestlig er om noen kunne hjulpet meg å pynte litt i leiligheten før treffet sånn at det blir litt julestemning der, og kanskje noen kan ta og brenne en CD med julesanger som vi kan spille i bakgrunnen eller noe. Hvis noen melder seg frivillig til dette så hadde det vært meget bra!

elin1801: Hvor i byen er Mads? :D

hm, dette blir altforbra. Jeg klarer ikke å si nei til å gå >< jeg kan egentlig ikke, men tror jeg møter opp fordet :3

Jeg kan være med å handle, nesten vilkensomhelst dag [nedprioritering av lekser og ikke no mer cello i år^^]

Hamar julebrus ;]

Jeg kan hjelpe til å pynte, du bor tross alt 30 sek unna skolen min xD

Shiraishi
13th December 2007, 20:56

hm, dette blir altforbra. Jeg klarer ikke å si nei til å gå >< jeg kan egentlig ikke, men tror jeg møter opp fordet :3

Jeg kan være med å handle, nesten vilkensomhelst dag [nedprioritering av lekser og ikke no mer cello i år^^]

Hamar julebrus ;]

Jeg kan hjelpe til å pynte, du bor tross alt 30 sek unna skolen min xD

You play the cello? :O

Ardisrawr
13th December 2007, 20:58
Shiraishi: Har spillt cello i mellom 8 og 9 år. Men grunnet lite øving er eg ikke så veldig flink -____-' menmen

Shiraishi
13th December 2007, 21:02
Shiraishi: Har spillt cello i mellom 8 og 9 år. Men grunnet lite øving er eg ikke så veldig flink -____-' menmen

Hah! Beat you by a year! ;)

Quakeulf
13th December 2007, 21:03
Tirsdag neste uke klokka 17:00! Er folk med på å handle da? Jeg er med! :kul: Vi kan møtes på Outland 17:00 omtrent først, eller for de som går på Elvebakken/bor i nærheten så kan vi bare møtes utenfor Elvebakken på den plassen hvor det stod/står en UFO, sånn sirkustingsted rett ved siden av Hausmania. :cip:

elin1801
13th December 2007, 21:51

tanum på karl johansgate mandag neste uke kl 17

Tirsdag neste uke klokka 17:00! Er folk med på å handle da? Jeg er med! :kul: Vi kan møtes på Outland 17:00 omtrent først, eller for de som går på Elvebakken/bor i nærheten så kan vi bare møtes utenfor Elvebakken på den plassen hvor det stod/står en UFO, sånn sirkustingsted rett ved siden av Hausmania. :cip:

oooh, du er veldig snill kvakke, som lar oss andre komme og leke hjemme hos deg. og ja, vi er nå noen som skal være med som går på elvebakken, og UFO er gøy..

tirsdag funker bra å handle på det ^^ i hvertfall for meg tror jeg :cip:

:stuart:

Quakeulf
13th December 2007, 21:53
Så bra! Da sier vi tirsdag. :nya:

Jeg er der borte ved Elvebakken sånn rundt 16:30, men må sette fra meg sykkelen hjemme først etter jobben. De som kan og vil møte opp der først er hjertelig velkomne!

Ardisrawr
13th December 2007, 22:21
Shiraishi: aww, du spiller også?^^

Hvoe spiller du hend? : D

elin1801: Må man kjøpe noe, for å få det signert xD
bah, er sikkert mange der -_____-

Quakeulf: kan hende outland passer bedre for meg viss det er tirsdag. men kan øve til norsk prøven på skolen så ja^^ eller så er det jo sikkert fler fra elvebakken som skal være med :3

Shiraishi
13th December 2007, 22:26
aww, du spiller også?^^

Hvoe spiller du hend? : D

Var aktiv i mitt forrige liv, ca. Kjelsås, Grefsen, rundt der.

Ardisrawr
13th December 2007, 22:28
Var aktiv i mitt forrige liv, ca. Kjelsås, Grefsen, rundt der.

ah, men da så xD

Jeg spiller i juniorsymfonikerne jeg *stolt* høres fancy ut x3

Shiraishi
13th December 2007, 22:31
ah, men da så xD

Jeg spiller i juniorsymfonikerne jeg *stolt* høres fancy ut x3

Ådereja. Dere var alltid så elegante og kry. Vi likte ikke dere så godt. :toda:

Quakeulf
13th December 2007, 22:32
Gjerne diskuter musikk, men ikke her. :toda:

Reila
13th December 2007, 22:35
Ooh. Jeg har forresten en sånn limpistol-sak som jeg kan ta med om jeg kommer :flower: But needz glue sticks.

Ardisrawr
13th December 2007, 22:35
Ådereja. Dere var alltid så elegante og kry. Vi likte ikke dere så godt. :toda:

hahaha, dere er våre erkefinder:cip:[akai, ikke flere musikk innlegg nå]

Ved senere ettertanke, kommer [idol] Sigbjørn og besøker Oslo den tirsdagen >< Får se om jeg møter opp. Kan eventuelt møte dere litt senere eller noe^^

Reila: Vi har limstaver i klasserommet *låneogikkegitilbake* er ikke sikkert det er riktig dtørelse da :/

Quakeulf
13th December 2007, 22:36
Reila:
Hva slags limpistol har du? Vi har massevis av limpatroner på jobben, men jeg tror vi hadde litt problemer med de limpatronene på enkelte pistoler, men jeg skal sjekke med det.

Reila
13th December 2007, 22:40
Nei, si det. Den er liten og gjennomsiktig blå :cip:
Kunne tatt bilde, men pappa knabba med seg kameraet mitt til syden :/

Ardisrawr: Min ser ut som den tar 5-6mm limstaver~

Ardisrawr
13th December 2007, 22:41
Nei, si det. Den er liten og gjennomsiktig blå :cip:
Kunne tatt bilde, men pappa knabba med seg kameraet mitt til syden :/

Ardisrawr: Min ser ut som den tar 5-6mm limstaver~

akai, skal se hva jeg kan fikse^^ jeg trenger stifter til den røde stiftepistolen min også så [a]

Quakeulf
13th December 2007, 22:48
Nei, si det. Den er liten og gjennomsiktig blå :cip:Vi brukte sånne store ting i metall på jobben, som hadde sånn slange og ting festet til seg. De små er som regel ikke så veldig trofaste og pålitelige i større prosjekter, så og si, men de er gode nok til juleverkstedbruk! :3

Reila
13th December 2007, 22:54
Ja, denne har da funket fint til whatever jeg brukte det til :3 (eneste jeg husker å ha brukt den til er å fikse et kjede. Hva pokker brukte jeg resten av limet på? 8o )

Quakeulf
13th December 2007, 23:01
Du helte det på en klut og sniffet det opp mest sannsynligvis. :cip:

Bra at folk tar med sånt utstyr, jeg har så vidt litt gjennomsiktig teip og to sakser her hjemme, så alt annet av utstyr er hjertelig velkomment!

Reila
13th December 2007, 23:07
Ja, det skulle ikke forundre meg :cip:

Hihi. Jeg vet at pappa har 3-4 helt nye ruller med teip 8D Og jeg har også 3-4 sakser, hvorav en er til stoffbruk.

.. Har man bruk for oransje filt?

Quakeulf
13th December 2007, 23:11
Hvor mye oransje filt har du, og hvordan er kvaliteten? Akkurat nå kommer jeg ikke på noe det kan brukes til, men merkelig nok får man alltid bruk for sånne ting på en eller annen måte, så om det ikke er for stress, ta det med.

Reila
13th December 2007, 23:16
Nja, ikke så ovedrevent mye. Halvmeterxhalvmeter, kanskje. Sånn cirka.
Ganske brukbar kvalitet, holder bra :3
Og jeg kan godt ta det med. Har hatt den biten en god stund, så jeg er bare glad til for å bli kvitt det : P

Ardisrawr
13th December 2007, 23:27
Jeg vil ha orange filt *sybamse* :nya:

kaede
14th December 2007, 00:17
http://image.dirtyworker.com/files/tv9mtf3d3g3dcdh10381.jpg (http://image.dirtyworker.com/)

Julebrus.... :toda:

Kan ikke være med å handle da... Skal se hva jeg har av saker og ting, kan muligens knabbe leftovers fra juleball dagen før! :D

elin1801
14th December 2007, 09:16
elin1801: Må man kjøpe noe, for å få det signert xD
bah, er sikkert mange der -_____-

ja, det er sikkert mange der, men det er vel ikke så rart, med tanke på at det faktisk er Mads Eriksen!

det er boksignering til den boka hans. den skal jeg pokker meg kjøpe, uansett om jeg får den i julegave eller ei. SIGNERING :nya:

ooh, ellers høres juleverkstedet lovende ut! jeg skal sjekke hjemme om vi har no stæsj, også tar jeg med julekalendercd, julestemning og ellers gjøre mitt beste :santa:

Vadjro
14th December 2007, 10:53
Ikke sånn rød rimi-dritt!!!! :toda:

meg liker sånn rød billig rimidritt... :nya:

jeg kan også kanskje stille opp med limpistol, må bare finne den først ^^"
kan sikkert stille opp med UFOen også, men ikke handle: meg og familen skal på julekonsert

Quakeulf
14th December 2007, 12:16
Ok, da har vi forhåpentligvis et par limpistoler, og ikke bare en halv. :cip: Jeg er på jobb nå og sjekker det vi har av utstyr. Jeg må bare finne tingene først før jeg kan si noe som helst spesifikt, men jeg sverger på at vi hadde lim til limpistoler liggende i kjelleren ett sted.

Papaya90
14th December 2007, 12:36
jule cder?! *løper for å finne julemusikken* :nya: har ca 5 CD hjemme med masse forskjellig, så jeg kan ta med de :3

har en rull med rødt krepppapir, og jeg kan sikkert også ta med vanlig julepapir og ruller med gavebånd :nya: *finner andre ting vi kan ha bruk for*

kommer (kanskje) til å være med på shoppingen, men har desverre ikke noe ekstra penger til overs >__< (*sparer til FF treffet*)
men kan ta med masse ting hjemmefra for å gjøre opp for det :nya:

p.s den rimi julebrusen er da ikke så ille :3 syns den er god jeg! sitter faktisk å drikker det akkurat nå :3 og så koster de bare 5 kr flaska! genialt sier nå jeg :nya:

HUSK NISSELUER FOLKENS! :santa: quakeulf har en regel om at de uten nisseluer ikke kommer inn :lur:

Vadjro
14th December 2007, 14:28
noen må ha med kamera!

elin1801
14th December 2007, 15:32
ahahahhaah, men men.. jeg får ikke nisselue på meg =/ får jeg ikke komme inn da?

julecder i hauger og spann.
jeg kan komme med kamera ;P

men det tar tid før bildene kommer ut.. sukk, det er ikke min sterke side innen forum

Papaya90
14th December 2007, 15:34
jaja uten nisselue går da også x] tenkte bare at det er koseligere med nisseluer siden det er et juleverksted :nya:

*skriver kamera opp på listen over ting som skal tas med* :3

elin1801
14th December 2007, 15:45
jaa.. jeg skulle ønske jeg fikk på meg nisselue, men akk. alle som har, burde ta på for annledningen =D

Quakeulf
14th December 2007, 16:07
Nisseluer er ikke påkrevd, men veldig bra om folk har på seg!

Jeg skal selv skaffe nisselue til treffet. :santa:

Howl
14th December 2007, 16:14
vel, jeg tror jeg kommer, sånn helt sikkert, siden datoen er bestemt.

Reila
14th December 2007, 18:28
Hm. Trengs granbar? :cip:
Er jo litt jul det og..

Forresten, når det gjelder julemusikk, så kan jeg ta med jrockjulemusikk om det ønskes 8DDD (Bah. Jeg visste det var noe jeg glemte i dag på hybelen :V Skulle jo brenne en sånn cd)

Ai-rin
15th December 2007, 13:33
kan ta med pepper kake dei, hvis jeg blir med.:3

elin1801
16th December 2007, 18:38
granbar eier jo!
ta med :cip:

og som sagt, jo flere som kommer, jo kosligere og bedre (!) blir det :nya:

Ardisrawr
16th December 2007, 22:50
Jeg fant nisseluen min med katterpå fra estland *tapåseg* :3

Anayokari
16th December 2007, 23:37
Jeg gidder ikke lese gjennom hele tråden før jeg poster så: hva skal man ta med seg, hvor mye av det, og når og hvor er selve greia? Jeg har limpistol og muligens biter med filt, annet stoff, fargepapir, ull, brodergarn, perler, glittergreier, og kanskje et lite lerret som kan males over...Og vi har juleball på onsdag så det er mulig jeg kan knabbe med meg noe, hvis ikke skolen skal være økonomisk da, og spare alt til neste år...

Ryko
17th December 2007, 17:17
oh. jeg har umm. en saks... å ta med.. Må man bidra med sin del verktøy for å få inngang? o.o

Ardisrawr
17th December 2007, 18:41
Jeg gidder ikke lese gjennom hele tråden før jeg poster så: hva skal man ta med seg, hvor mye av det, og når og hvor er selve greia? Jeg har limpistol og muligens biter med filt, annet stoff, fargepapir, ull, brodergarn, perler, glittergreier, og kanskje et lite lerret som kan males over...Og vi har juleball på onsdag så det er mulig jeg kan knabbe med meg noe, hvis ikke skolen skal være økonomisk da, og spare alt til neste år...
Man trenger ikke å ta med seg noe i teorien, men er bra å ta med materiel. Så sparer man penger og har bedre utvalg av materialer. En nisselue er også koselig xD
Selve greie er hjemme hos Quakeulf [Deichmansgate 5], og man kan møte opp utenfor outland fredag 21 rundt klokka 17. Det står i begynelsen av tråden btw :P

oh. jeg har umm. en saks... å ta med.. Må man bidra med sin del verktøy for å få inngang? o.o

Nesh, er derfor vi skal kjøpe inn materialer^^

Men er selvfølgelig bare bra at folk bidrar med litt ekstra materiel :]

elin1801
17th December 2007, 20:47
jeg veit ikke om jeg kan bidra så mye økonomisk =/ er relativt blakk, og går i minus, men jeg og kiri skal nå kjøpe pepperkakedeig! også tar jeg med meg stæsj jeg har i heimen..

trenger ikke å møte oss ved ufoen quake, mye bedre om alle møtes ved outland. så er det bestemt =)

blir bra folkens!

Ardisrawr
17th December 2007, 22:37
trenger ikke å møte oss ved ufoen quake, mye bedre om alle møtes ved outland. så er det bestemt =)

Da kommer jeg også til Outland klokka 17^^

Ryko
17th December 2007, 22:43
Jeg vet hvor outland er >=DDDD
Klokken 17.00 it is, og jeg får se om jeg kan klare å ta med meg en saks da. Contribution is my direction!

Lokenagi
18th December 2007, 12:11
jeg kommer ^^

Nodoka
18th December 2007, 12:14
jeg kommer ^^

Bra ^_^

Jeg bestemte meg 100% for å komme nå når jeg møtte quakey i går ^_^

elin1801
18th December 2007, 12:20
jeg kommer. litt =) har litt liten tidsramme, men skal prøve å være der kl 17

Quakeulf
18th December 2007, 15:15
Så bra at så mange kommer! Men ok, da stikker jeg rett bort til Outland jeg også. X3~

Shinke
18th December 2007, 15:31
Jeg får desverre ikke vært med på handlingen i dag. :/ Har deadline på en animasjonsfilm i morgen, så må jobbe jobbe jobbe. D:

Quakeulf
18th December 2007, 16:31
Awrh. :(

Ok, de som kan komme må komme! Ingen andre unnskyldninger godtas. :toda:

kohaku
18th December 2007, 18:02
Har jeg sagt at jeg ikke kan komme? :P Husker ikke jeg. Anywho. Jeg kan ikke komme fordi jeg må jobbe :3 Desverre...

Salamander
18th December 2007, 18:08
Da har jeg fått overtalt mamma og pappa også, så jeg kommer^^ Sees på fredag folkens!

--------------------------
Er det ikke lurt på oppdatere den første posten og endre tittel på tråden nå? Det har blitt veldig mye å lese igjennom...
Det er kanskje greit å ha en liste over ting som trengs, så folk kan tilby seg å ta med ting. Ellers tror jeg vi lett glemmer noe viktig. Nå ser det blandt annet ut til at vi har pepperkakedei, men ikke former til å lage de i.... (med mindre du har fra før da)

Quakeulf
18th December 2007, 20:13
Da har jeg fått overtalt mamma og pappa også, så jeg kommer^^ Sees på fredag folkens!

--------------------------
Er det ikke lurt på oppdatere den første posten og endre tittel på tråden nå? Det har blitt veldig mye å lese igjennom...
Det er kanskje greit å ha en liste over ting som trengs, så folk kan tilby seg å ta med ting. Ellers tror jeg vi lett glemmer noe viktig. Nå ser det blandt annet ut til at vi har pepperkakedei, men ikke former til å lage de i.... (med mindre du har fra før da)Så bra at du kan komme! :flower: Jeg skal oppdatere førsteinnlegget nå straks, jeg har akkurat kommet hjem.

Men hvor ble det av de som sa de skulle komme i dag? Jeg møtte bare Ardisrawr og mange andre som er registrerte her, men ingen av de som sa de skulle komme. Hva skjedde? Ble dere sugd inn i det svarte hullet utenfor Outland generert av alt for mange Marilyn Manson-fans?

elin1801
18th December 2007, 20:19
:pinch: unnskyld! hadde ikke forutsett at det skulle ta så lang tid å handle resten av julegavene, også hadde jeg ikke nr til noen som skulle dra dit, ergo, kunne ikke si fra heller. men skal nå ta med utstyr til fredag! hva fikk dere kjøpt?

Quakeulf
18th December 2007, 20:22
Jeg fikk bare kjøpt to nisseluer, en uten og en med fletter, og Ardisrawr kjøpte bare noen julegaver til folk. Jeg har fri fra jobben på fredag (de ga meg fri sånn at jeg skal få arrangere dette), så jeg gjør resten av innkjøpet da tenker jeg.

kaede
18th December 2007, 20:34
På fredag er vi ferdige med skolen, så det er mulig jeg ihvertfall kan være med å hjelpe til da.... Men dessverre kan jeg ikke love noe, for julens fulle helvete er i ferd med å åpenbare seg i år, og jeg har aldri vært så stressa i mitt liv! o__o;
Du har vel ovn Quaker'n? Blir det julekakebaking på stedet siden pepperkakedeig er ordnet? Er det da sånn at folk faktisk vil lage kaker også?

Dette kommer jo til å bli veldig dyrt for de som handler inn (Quakey) burde ikke muligens alle som kommer bidra med bittelitt??? Som en slags inngangsavgift til julebrus eller no?

Quakeulf
18th December 2007, 20:38
Jeg har ovn, det har jeg allerede nevnt, og jeg har ført opp baking som del av planen i den første posten. Å lage pepperkakeby er tøft, for det gjorde vi på Sub.Scene og det tok helt av. :nya:

Men kan man ikke love noe, så vennligst hold det for deg selv. Det er bedre å si det rett ut at man ikke kan enn å spre falske forhåpninger.

Det er også flott om folk bidrar økonomisk, det setter jeg voldsomt stor pris på! :flower: Ikke så mye, men i hvert fall noe sånn at jeg ikke blir helt ruinert. :cip:

Howl
18th December 2007, 20:41
aargh, og jeg kunne ikke komme likevel D:

Quakeulf
18th December 2007, 23:54
Argh, teit. :(

Vel, nå er det første innlegget (http://forum.japani.no/showthread.php?t=9445) oppdatert! Les, les, les!

Reila
19th December 2007, 00:00
Jeg kan sikkert komme litt tidlig på fredag :kip: (om du ikke får noen til å komme på torsdag, that is)
Må handle julegaver, men det er typ 3-4 gaver, så kan vel ikke ta lange tiden XD (Dog, kjenner jeg meg selv.. D: )

Men jeg kan sjekke busstider :B

Quakeulf
19th December 2007, 00:03
Tjempebra! :kul:

Torsdagen skal muligens bruke til å ta farvel med en venninne og noen andre som reiser ut av landet (Sverige og Sveits), men jeg har ikke hørt noe fra de så jeg er ikke helt sikker på om det blir noe av ennå...

Om folk vil møtes tidlig på fredagen så er det flott å kunne møtes 14:00 eller senere sånn at jeg kan få såve til tålv!!! X3 Vil Outland på østbanehallen passe bra, eller vil det igjen få folk til ikke å komme?

Nodoka
19th December 2007, 00:06
Samme for meg om det er 14 eller 17 eller no sånt.
Bare jeg kan sove en stund. *fri på fredag <3* Bare få bestemt noe.

Reila
19th December 2007, 00:09
Ene bussen er framme 13:50, så låter greit for min del 8D (om jeg kan gå på shopping i løpet av dagen :toda:)

Quakeulf
19th December 2007, 00:11
Ja det kan du sikkert. :cip: Det er ikke så mye som skal kjøpes inn og fikses på, bare hjelpe til litt med å flytte litt unna på ting og få opp noe pynt og sånt, men noe av det kan jeg fikse selv i forveien.

Shinke
19th December 2007, 01:09
På fredag er skolen slutt og juleting unnagjort, så jeg står til disposisjon fra så tidlig som 12 om det er nødvendig ^^

Quakeulf
19th December 2007, 22:44
Ok! Nå har jeg hørt fra venninne og det blir ikke før klokka 22:00 at jeg skal møte henne, men til gjengjeld så må jeg reise langt pokker i vold i morgen for å levere diverse tull til en venn som har latt noe blitt stående her (og jeg vil ikke ha det her over jula osv.) så dessverre er jeg ganske utilgjengelig i morgen allikevel.

Men vi kan møtes 14:00 på Outland på Østbanehallen de som vil være med på å fikse i stand tidlig! :sorcerer:

Ardisrawr
19th December 2007, 22:57
Men vi kan møtes 14:00 på Outland på Østbanehallen de som vil være med på å fikse i stand tidlig! :sorcerer:

Jeg er med, viss jeg klarer å stå opp xD

Quakeulf
19th December 2007, 23:09
Vi kan si klokka 15:00? X3

Hvis folk vil ha mobilnummeret mitt så PM meg!

Shinke
19th December 2007, 23:39
yarr! 14 på Outland it is then! Eller var det 15? D:
CONFUSED!

Quakeulf
20th December 2007, 00:02
Vi sier 15:00. Hvis folk vil møte 14:00 så kan jeg komme dit tidligere siden jeg skal selv ut og handle den dagen.

Reila
20th December 2007, 08:05
Jeg er i hvertfall i Oslo sånn litt før 14:00. Så får vi se hva jeg gjør. Kanskje jeg bare tar shoppinga først x3

Og ved nærmere ettertanke så vet jeg ikke om jeg får tatt med meg granbar o3o Jeg blir borte hele dagen i dag, så eneste måten jeg kunne fått tak i det ville vært å gå ut midt på natta XD Og gidd det liksom.
I morgen blir det pretty much rett fra senga til bussen, så blir ikke tid da heller.

Meeen jeg fant igjen en sånn blokk med store (A3) ark i farger 8D (Har nok en stor A3-haug med hvite ark om det trengs også?) Kjekt med leftover-materialer fra formgivningsfag XD
Blir noe herk å få med så store ark, men det får vel gå XD

Nodoka
20th December 2007, 08:24
Da kommer jeg 15 da... Kommer til å sitte på neo før det :lur:

Ryko
20th December 2007, 08:44
siste skoledag er på fredag. håper at jeg får gjort meg klar og slikt før den tid ^^;

Papaya90
20th December 2007, 11:37
jeg kan dessverre ikke være med på juleverkstedet allikevel :(
(jeg skal på kino med min borteboende storesøster : D, som tydeligvis var bestemt for lenge siden xD)

men kan hende jeg tar å møter opp kl 15 utenfor outland bare for å hilse på folk, for så å gå igjen senere xD

Nodoka
20th December 2007, 12:27
Quakeulf du skal sette på nice radio på verkstedet! :toda:

Anayokari
20th December 2007, 14:36
Er det på fredag?? ...Trodde det var Torsdag jeg...Vel samma det! Jeg kommer kl.14 for å hjelpe! :kip: Det var på Outland?

Quakeulf
20th December 2007, 15:37
Anayokari:
Jepp, Outland på Østbanehallen! Det blir flyttet fra i dag til i morgen grunnet diverse tull.

Kom gjerne klokka 15:00 i stedet, for jeg må få fiksa litt og sånt i forveien, men jeg kan la meg overtale til å være der 14:00... :cip:

Reila:
Ta med hva du vil! Ikke spør, bare ta med det du har. X3

Nodoka:
Jeg får se. :lur:

Anayokari
20th December 2007, 19:13
Kl.15.00 is is! :kip:

elin1801
20th December 2007, 21:53
ooh, jeg og kiri er på outland kl 17! *glede seg*

Ryko
21st December 2007, 12:47
ooh, jeg og kiri er på outland kl 17! *glede seg*

Mener du ikke 15.00??

Kantana
21st December 2007, 14:23
Jeg kommer til Outland kl. 17. Kan ikke være grusomt lenge, men litt er bedre enn ingenting :)

Nodoka
21st December 2007, 14:44
Jeg er på outland nå... Føler meg alene...

Shinke
21st December 2007, 22:14
I failed. :/ Våkna 17.30 i dag! håper folk hadde det morro i dag

elin1801
21st December 2007, 22:52
=O you phailed hard! jeg vil nå uansett takke quakeulf for at han gadd å låne bort sitt private bosted, og alle de som var med på å bidra til god stemning! yaya! jeg hadde det nå væffal koslig, og det var gøy å treffe nye folk :sorcerer:

Ryko
22nd December 2007, 18:37
det var kjempekoselig!! NYAAA!! Dette må gjøres igjen! Kinesisk restaurant <3333333
Og creds til Quakeulf som ryddet og stelte i stand så mye, pluss disponeringen av hans leilighet.
Jeg kommer til å laste opp noen bidler senere i dag

Reila
22nd December 2007, 19:01
Kjempegøy \8D/

Skjønt, å bli skameid i Soul Calibur er ikke fullt så gøy :cip:

Ardisrawr
22nd December 2007, 19:10
Haha, Genialt gøy juleverksted :D

ooog så mye fint vi fikk lagd xD *tenke* pepperkakene ble ivertfall kjempetøffe^^ Jeg savner folka allerede, dette må gjentas :]

Uu, jeg legger ut bildene snart jeg også x,D

Ryko
22nd December 2007, 19:14
hehe. tar tid å omskalere dem i photoshop XP skulle hatt photoshop elements for å gjort jobben enklere i stedet for den teite automation scriptet som jeg har i PS.

Men hah, Reila! Jeg knuste deg i Soul Caliber... Om man definerer tap som vinn så!

\o/ cheering, yet phailing

Anayokari
22nd December 2007, 20:33
Superwin! Takker Quakeulf for disponering av bosted, idé og anskaffelse av brus og slikt! Det var kjempegøy! :nya:

Ettersøker mannen på spidd! Fikk dere pyntet ham? Også smilyene selvfølgelig! Noen må poste bilder av dem! :kip:

Ryko
22nd December 2007, 20:55
http://i31.photobucket.com/albums/c376/Ryko_7/261.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c376/Ryko_7/263.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c376/Ryko_7/276.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c376/Ryko_7/274.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c376/Ryko_7/273.jpg

Du finner alle bildene her:
http://s31.photobucket.com/albums/c376/Ryko_7/

Em, du trenger ikke å se på de andre bildene under, bare de som er relatert med juleverkstedet, de første 100 ca

Tyblazitar
22nd December 2007, 20:57
...ser jeg pepperkaker med :toda:, :nya: og :cip:?

Jeg må bare si at de bildene var evig episk win! :kip:

Anayokari
22nd December 2007, 20:57
W00t! :kip: I spot toda! I spot toda! Dere pyntet den også, win!

Ryko
22nd December 2007, 21:21
jaa. og Quakeulf overstrødde dem med sølv aktige sukker kuler >=}
Den største pepperkaken var epic win

Anayokari
22nd December 2007, 21:26
Åh, så kulene var Quakeulfs verk! De ble totalt superb! ...Men Ryko, jeg er ikke helt fornøyd med bildeutvalget ditt. Det er en for stor andel bilder der jeg ser hemma ut...:toda:

Ryko
22nd December 2007, 21:34
Åh, så kulene var Quakeulfs verk! De ble totalt superb! ...Men Ryko, jeg er ikke helt fornøyd med bildeutvalget ditt. Det er en for stor andel bilder der jeg ser hemma ut...:toda:

*glise* :nya:
Beklager, jeg uploada absolutt alle bildene. Samme skal Ardis gjøre\har Ardis gjort
:whistling:

Zabuza.Tobi_er_heftig
22nd December 2007, 21:44
*tenke* hva med et påskeverksted :p

Ardisrawr
22nd December 2007, 21:45
Her er linken til bildene mine^^
http://s141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/?start=40

Smakebit:
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6592_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6613_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6619_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6629_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6638_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6641_.jpg

Jeg er med :D

Ryko
22nd December 2007, 21:48
NYAA! søte servietten :nya: no så nydelig hihi. det var morro på restauranten azz! Særlig når quakeulf bad'a XD

Ardisrawr
22nd December 2007, 21:53
NYAA! søte servietten :nya: no så nydelig hihi. det var morro på restauranten azz! Særlig når quakeulf bad'a XD

Jeg ble red da Quakeulf bad'a, han var skummel barnehagetante :s

Zabuza.Tobi_er_heftig
22nd December 2007, 22:10
Her er linken til bildene mine^^
http://s141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/?start=40

Smakebit:
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6592_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6613_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6619_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6629_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6638_.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/IMG_6641_.jpg

Jeg er med :D

På det fjerde bildet så dere ganske scary ut :P

Anayokari
22nd December 2007, 22:12
Det femte er bare så mye mer scary! Glad nazi...

Ardisrawr
22nd December 2007, 22:12
På det fjerde bildet så dere ganske scary ut :P

Vi er skuumle:cip:

Zabuza.Tobi_er_heftig
22nd December 2007, 22:13
Det femte er bare så mye mer scary! Glad nazi...

FJERDE ER MEST SCARY :toda:

Ryko
22nd December 2007, 22:19
njaa
Shiraishi var nok den skumleste:
http://i31.photobucket.com/albums/c376/Ryko_7/192.jpg

En asiatisk gassmaske-bærende arsenistisk nisse

Zabuza.Tobi_er_heftig
22nd December 2007, 22:25
njaa
Shiraishi var nok den skumleste:
http://i31.photobucket.com/albums/c376/Ryko_7/192.jpg

En asiatisk gassmaske-bærende arsenistisk nisse

SSSSCARY :forvirra:

Zabuza.Tobi_er_heftig
22nd December 2007, 22:27
Quackulf Lag et påske verksted :sinna:

Ryko
22nd December 2007, 22:32
fyr'n heter Quakeulf, og han er på en skole-reunion.
Men skal mase på han ang. påske verksted xD

Ryko
22nd December 2007, 22:53
vi må vel holde tråden ren =/
Men jeg kom på, at påskeverksted blir jeg nok ikke med på. Jeg skal til Løten, prøve å få folka til ikke å gå på TG, eller bli med til TG om de absolutt skal
Så, umm... hva med bare "verksted"?

Ardisrawr
22nd December 2007, 22:55
vi må vel holde tråden ren =/
Men jeg kom på, at påskeverksted blir jeg nok ikke med på. Jeg skal til Løten, prøve å få folka til ikke å gå på TG, eller bli med til TG om de absolutt skal
Så, umm... hva med bare "verksted"?

Hø, rar formulering

Jeg tviler egentlig også på at jeg er hjemme i påskeferien. Man kunne tatt det fredagen før eller noe da, jeg hvet ikke når påskeferien starter

Zabuza.Tobi_er_heftig
22nd December 2007, 22:57
Jeg tenkte før så kunne vi lage kyllinger å sant så vi hadde det til påske

Anayokari
22nd December 2007, 22:58
Vi kan jo lage et juleverksted2? Alle vet jo at jula varer helt til påske! :) På den måten kan vi ha det når vi vil fram til påske! :kip:

...Men alt dette avhenger jo av Quakey da, og han er jo ikke her. Vet jo ikke hva han vil si!

Ardisrawr
22nd December 2007, 22:59
Jeg tenkte før så kunne vi lage kyllinger å sant så vi hadde det til påske

Ja, sånne av kinderegg med karse i hodet :cip:

Ryko
22nd December 2007, 23:00
Vi kan jo lage et juleverksted2? Alle vet jo at jula varer helt til påske! :) På den måten kan vi ha det når vi vil fram til påske! :kip:

...Men alt dette avhenger jo av Quakey da, og han er jo ikke her. Vet jo ikke hva han vil si!

ooo du er et genialt menneske! :mud: :kip:
Det må vi prøve å få til!
Det er en barneregle, og alle vet at barn bare snakker sannhet og win! \o/

Ardisrawr
22nd December 2007, 23:02
ooo du er et genialt menneske! :mud: :kip:
Det må vi prøve å få til!
Det er en barneregle, og alle vet at barn bare snakker sannhet og win! \o/

mhm, jeg er med :cip:

Juleverksted der vi lager påskepepperkaker som er gule :santa:

Anayokari
22nd December 2007, 23:03
Ja! Da kan vi lage gule pepperkakesmilies! Eller vi kan lage dem av trolldeig og male dem gule!

Ryko
22nd December 2007, 23:05
men ja, vi trenger å finne ut litt mer da, hehehe. Jeg er skikkelig keen på et nytt treff. Men vi kunne jo bare ha "kose treff" da, så kan vi spise godteri og slikt uansett.

Salamander
22nd December 2007, 23:07
Hadde det super morro! Alle var hyggelige hele tia og selv om pepperkakebakinga ble alt som minnet som et juleverksted ( i allefall før jeg gikk) hadde alle det morro^^ Takk til hvem det nå en det var som hadde bakt kaker også, det var godt! Tror også jeg hadde blitt med en gang til hvis det blir noe slikt igjen.
---------------------
De surre bliden av meg kunne nok vært spart. Har enten øynene igjen eller bildet er ufokusert på alle xd Hadde kanskje blitt litt bedre vis vi bare lager et album med de beste.... Men uansett, bilder er morro^^ Alt slikt må foreviges!

Kantana
22nd December 2007, 23:46
Jeg er sååå med på det! Ble skikkelig pissed da jeg måtte gå rett etter å ha kommet inn døra hos Quakeulf. *vil ha nytt treff!* :toda:

Da er det bestemt tid for påskeverksted
Jaha, når?

Ryko
23rd December 2007, 00:13
vi får ikkeno svar fra han innen i morgen uansett. Men jeg kunne gjerne tenkt meg å bytte temaet på treffet til kanskje et "Wii treff" eller no slikt no.

Ardisrawr
23rd December 2007, 00:15
vi får ikkeno svar fra han innen i morgen uansett. Men jeg kunne gjerne tenkt meg å bytte temaet på treffet til kanskje et "Wii treff" eller no slikt no.

Hva med spille hello kitty på xbox treff?