PDA

View Full Version : Treff Sauerbraten: Sosialt treff m/ dreping den 8/12

PiggyZ
1st December 2007, 13:44
Er du lei av cosplaying, real-life sosialisering og desucon og slikt "tull"? Har du heller kanskje lyst til å skyte litt på dine japani-venner?

Sauerbraten treff lørdag 8/12, kl 21!
Jeg tenkte å arrangere et sosialt(? :P ) treff i et spill kalt Sauerbraten, hvor alle med en datamaskin og internett kan bli med! (P33r har arrangert et treff før, http://forum.japani.no/showthread.php?t=7508 )

Hæh? Sauerbraten? What the flubbadub is that? :O
Sauerbraten er et førstepersons skytespill med mikroskopisk mening/historie, men er utrolig morsomt å spille sammen med andre, hvor man kan skyte på vennene sine. Spillet er gratis, og krever ikke kraftig datamaskin.
Kort fortalt så løper man rundt med et våpen i hendene og skyter på vennene dine og får poeng og ler.

Hvem kan være med?
Alle de med internettilgang! Sauerbraten er ikke et veldig krevende grafisk spill, og kan kjøre på gammel hardvare.

Hvor får jeg tak i spillet?
Spillet kan lastes ned gratis her: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=102911&package_id=110363
Velg versjonen av spillet som passer til ditt operativsystem. Om du bruker Windows, last ned "sauerbraten_2007_08_29_summer_edition_win32_setup. exe"
Merk at man trenger Summer edition, så hvis du har spilt Sauerbraten før, er det viktig at du oppdatere til denne nye versjonen!

For å komme i gang
For å koble deg på vår server, start spillet, og trykk t-tasten, og skriv:

/connect kugimiya.ixo.no
For å skifte nick, trykk ESC og velg Multiplayer. På neste skjerm kan du endre nicket ditt! :-)

Omglol! Jeg er kjempedårlig i skytespill!
Det gjør ingenting! Ikke alle er proffe, og det er alltid noen å drepe i Sauerbraten! (Jeg er ikke spesiell flink heller!) Er man mange nok på et map, så er det nesten umulig å bomme på noen <(^_^<) (>^_^)>

Hvilken server spilles det på?
Spillserver: kugimiya.ixo.no
Takk til Ixo og Japani for denne serveren :D

Howl
1st December 2007, 14:43
jeg er med, men hva måtte man skrive/trykke for å komme inn på serveren? var det ikke først T og så noe?

Tyblazitar
1st December 2007, 15:19
Åherregud, jeg hadde helt glemt Sauerbraten! XD

Jeg er så evig med, og ser svært mye frem til det! Er det satt noen klokkeslett? Jeg jobber nemlig, så er neppe på før 7-ish.

Og vi spiller sånn vanlig, right? Ikke sånn "one shot, one kill"? (Ja, jeg har glemt hva alle modene heter :cip:.)

Flott initiativ! :kip:

jirayafan: var vel "/connect kugimiya.ixo.no" elns.?

ilifin
1st December 2007, 15:57
Høhø, jeg er selvfølgelig klar for mer Sauerbraten asskicking.

Solnar
1st December 2007, 17:46
i will keel you all:)

Kantana
1st December 2007, 19:30
I'm game! :cip:
Satse på at flere melder seg så det blir litt futt over alt sammen :)

Sharingan
1st December 2007, 20:24
Jeg husker fortsatt tidene da moderatorer og crew i japani hadde det moro med å skyte raketter i ansiktene til hverandre. Skal se om jeg får vært med!

ilifin
1st December 2007, 20:59
Jeg sitter og oppdaterer softwaren til kugimiya.ixo.no nå, så om noen er up for kickassery er jeg inne der og knoter om ca 10 minutter ;)

Alle oldschool-sauerbratenere må laste ned oppdatert versjon fra linken i denne posten, BTW. Vi har tidligere spilt SPRING edition, den nyeste nå er SUMMER.

p33r
1st December 2007, 21:08
ohh, da får jeg nesten joine :D

Bida-san
2nd December 2007, 00:24
Nice! Fps er ikke helt min greie, men hvorfor ikke?
Høres moro ut^^

PiggyZ
6th December 2007, 16:50
Ja, da er klokkeslettet satt til 21:00. Man kan selvfølgelig starte før om man vil, men så lenge alle er tilstede kl 21:00 så blir det morsomt :D

Ardisrawr
6th December 2007, 17:42
Tøft:cip:

*Bang bang youre dead*

Ryko
7th December 2007, 07:52
I'm in. Har ikke spilt på en god stund, men dette kan bli morro ^^

Gusj
7th December 2007, 09:30
Skal sjå om det kan ordnast. Alle veit jo at eg er best i Sauerbraten ^^

Papaya90
7th December 2007, 09:35
O.o hvis det er kl 21 så er jeg hjemme og da blir det *bang bang*

har aldri spilt det før, men jeg får jo prøve dette siden alle syns det er så bra :lur:
vi får se om jeg treffer noen da :nya: *bang bang*

Smiph
7th December 2007, 09:41
Helvete!
Vil veldig gjerne, men er på julebord. :toda:

Drep folk for meg ilifin.

ilifin
7th December 2007, 10:34
Helvete!

Drep folk for meg ilifin.:shuriken: Will do.

Minner også på at folk må hente ned SUMMER EDITION.

Bida-san
7th December 2007, 11:31
O.o hvis det er kl 21 så er jeg hjemme og da blir det *bang bang*

har aldri spilt det før, men jeg får jo prøve dette siden alle syns det er så bra :lur:
vi får se om jeg treffer noen da :nya: *bang bang*
Hehe, me too! Must kill someoneXD

Kawada
7th December 2007, 11:47
Jeg har aldri hørt om spillet en gang, men hey, jeg er med. Hadde siste eksamen og leverte semesteroppgave i dag, så litt multiskyting høres meeeget fristende ut.

Og fordi noen er nødt til å kommer med dette ordspillet; jeg ser frem til å treffe dere alle.

PiggyZ
7th December 2007, 16:43
Helvete!

:O
Sauerbraten > Julebord
:p

Men da ser det ut som at vi begynner å bli en del folk, og slikt er morsomt!
Minner om at det kan være lurt å skifte nicket sitt til forum-nicket så vi vet hvem som er hvem :D

Eobi
7th December 2007, 19:24
Jeg kan sikkert være med jeg... Får se om jeg er hjemme da.

Ryko
8th December 2007, 18:34
hvordan fikser man mouse sensitivity? Jeg er helt n00b =D

Solnar
8th December 2007, 18:36
http://sauerbraten.org/docs/config.html

sensitivity S

Sets mouse sensitivity (default: 10). The feel of which should be a similar number to Quake.

Ryko
8th December 2007, 18:48
uuh lol. merka at det var Quake engine på dette spillet. Var inne på servern og hoppet rundt ^^ Gleder meg litt til å drepe litt

Anárion
8th December 2007, 18:51
I'm in!:D Skulle bare mangle! Gleeder meg til å være litt ond:shuriken:

Anathea
8th December 2007, 19:21
Veeeel, jeg har aldri spilt dette før, og har ca...0 erfaring med skytespill, men hey, moro å prøve. Blir interessant å spille med en bitteliten mus (Den er like lang som lillefingeren min, og like bred som to fingre. WOO.). xD

EDIT: Kommer til å kalle meg Kitty elns. :0

EDIT2: Waah, det går ikke. Det dukker opp en feilmeldingsboks:

C:\Program Files\Sauerbraten\bin\sauerbraten.exe

The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log for more detail.

I phailz. >_<

PiggyZ
8th December 2007, 20:16
EDIT2: Waah, det går ikke. Det dukker opp en feilmeldingsboks:

C:\Program Files\Sauerbraten\bin\sauerbraten.exe

The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log for more detail.

Har du endret konfigurasjonsfila for å endre hastigheten på musa? Hvis ja, avinstaller og installer Sauerbraten, og så anbefaler jeg å bruke Start -> Kontrollpanel -> Mus og endre musehastigheten der i stedet! :)

Det ser ut til at vi blir 19 stykker! Det er kjempeflott! Skal ikke se bort i fra at det hopper innom flere underveis

Bida-san
8th December 2007, 20:23
Sauerbraten virker ikke for meg:gonk:
Får opp feilmeldingen: Programmet kunne ikke starte fordi programmets sidestillingskonfigurasjon er feil:S

PiggyZ
8th December 2007, 20:32
For de som sliter med side-by-side feilmelding

Jeg fant en link som viser hvordan man kan løse problemet. Følg oppskriften, og spillet burde virke :)

http://www.cubeengine.com/forum.php4?action=display_thread&thread_id=1516

Det er dessverre ikke en så veldig brukervennlig hack :(
Men prøv likevel!

Anathea
8th December 2007, 20:33
Har du endret konfigurasjonsfila for å endre hastigheten på musa?

-Host.- Hvor er den hen? xD

Bida-san
8th December 2007, 20:42
For de som sliter med side-by-side feilmelding

Jeg fant en link som viser hvordan man kan løse problemet. Følg oppskriften, og spillet burde virke :)

http://www.cubeengine.com/forum.php4?action=display_thread&thread_id=1516

Det er dessverre ikke en så veldig brukervennlig hack :(
Men prøv likevel!

Thanks! Nå virker det^^

PiggyZ
8th December 2007, 20:43
-Host.- Hvor er den hen? xD

Meh, glem hva jeg sa :P
Prøv heller linken jeg ga i forrige post om du har "sibe-by-side"-feilen.
Endre hastigheten på musa kan du derimot gjøre i Window's kontrollpanel :D

Bida-san
8th December 2007, 20:58
Haha, lol! Testet ut spillet, jeg pwnet av alleXD Hvordan chatter man under spillet? (ja jeg er noob:P)

PiggyZ
8th December 2007, 21:01
Haha, lol! Testet ut spillet, jeg pwnet av alleXD Hvordan chatter man under spillet? (ja jeg er noob:P)

Trykk på t-tasten, og skriv hva du vil :)

Anathea
8th December 2007, 22:16
WEEE, skal aldri gjentas. xD Høyrehånden min gjør vondt, så det er ganske tydelig at jeg ikke spiller sånne spill særlig mye. > 3> Men det var gøy. :0

PiggyZ
8th December 2007, 22:37
WEEE, skal aldri gjentas. xD Høyrehånden min gjør vondt, så det er ganske tydelig at jeg ikke spiller sånne spill særlig mye. > 3> Men det var gøy. :0

Jeg måtte gi meg selv nettopp pga samme grunn!
Men takk for et bra spill. Kanskje jeg dukker innom igjen senere i kveld :forvirra:

Ryko
8th December 2007, 22:45
ahh det var gøy. Instagib var morro med flere mennesker. Jeg vant igjen weeeeeeeeeeh!!! Somebody stop meh!

Kantana
8th December 2007, 22:46
Gøy! InstaGib FTW! Flere ganger :D

Tyblazitar
8th December 2007, 22:49
Hahaha, det var artig! XD Merker dog veldig godt at det er lenge siden jeg har spilt, og at jeg er sliten etter en lang dag på jobb. >__>

De siste instagibbanene var awesome, men de ødela venstrehånda mi. >_<

Ryko
8th December 2007, 23:14
tar et par matcher til nå, hvis det er folk på serveren. et par til wins og jeg legger meg =D *bathing in self-indulgence*

Tom server =/ uff da. Vi skulle heller hatt et RPG vi kunne a spilt også. Mer sosialt på en mindre voldelig måte =D

PiggyZ
8th December 2007, 23:40
tar et par matcher til nå, hvis det er folk på serveren. et par til wins og jeg legger meg =D *bathing in self-indulgence*

Tom server =/ uff da. Vi skulle heller hatt et RPG vi kunne a spilt også. Mer sosialt på en mindre voldelig måte =D

Hvis du vet om et brukbart (gratis?) RPG, så er jeg med!
Foresten, noen av utviklerne bak Sauerbraten jobber med et RPG-spill som kjører på Cube enginen. Man kan finne test-mapene i "rpgtest"-fanen i "Load Map" menyen. Ble fasinert av det ene enorme store mapet (det første på listen), så vi får se hva som kommer tiden fremover :stuart:

Ryko
9th December 2007, 00:15
ah ok. Hmm, husker jo at Gothic 2 var gratis en stund da, det er voldelig og slikt, men jeg spilte det online og det var noe av det kuleste jeg gjorde. Dette var en stund siden, men det var veldig skøy. Men jeg skal se etter et gratis RPG for Z masses.

Kantana
9th December 2007, 14:54
Hvis noen er up for some fraggin' er vi to-tre stk. på IPen 88.90.187.133. Bare skriv /connect [IP]

Ryko
9th December 2007, 15:08
count me in =D

ah, another sweet example of pwnage ^____^

Kantana
9th December 2007, 15:46
Same here :P

Ryko
9th December 2007, 16:03
vi må ha flere slike kvelder, ikke et once a year opplegg som desucon. Eier ikke tålmodighet til slikt, jeg ^^

Kantana
9th December 2007, 16:08
Enig. Jeg hoster gjerne flere ganger. Bare si fra når det trengs, så blir jeg kanskje med :D

Ryko
9th December 2007, 16:17
all right. Men da bør vi fjerne denne tråden og heller lage en ny med oversikt over de kommende eventsa, slik at det blir enklere for andre å se det. Du kan for eksempel sette opp 2 lørdager i måneden og kanskje en lille julaften carnage match :D

Kantana
9th December 2007, 16:24
Får se om jeg kan. Er ikke hjemme denne jula :\
Har nok muligheten til å frag-starte det nye året da. 1. eller 2. januar.
Får se om vi skal lage ny tråd. Litt kjipt om helle treff-forumet blir nedspamma av threads for Sauerbraten :P

Ryko
9th December 2007, 16:37
joa skjønner^^ Men det er da koselig å kunne være litt interaktiv med andre medlemmer på flere måter enn å være på forumet, og btw... dette er litt off-topic, men har vi en IRC kanal? Kunne trengt litt multiplayer notepad

PiggyZ
9th December 2007, 17:30
Angående flere slike Sauerbraten treff, så kan man jo godt ha en fast dag med fast klokkeslett (lørdag kl 21?). Egen IRC-kanal kan lages på samme IRC-nettverk som #japani, som f.eks #japani-sauerbraten.
Og jeg er enig med at det å bruke forumet aktivt til å diskutere Sauerbraten kan kanskje bli litt vell flooding om man blir mange spillere :P

p33r
9th December 2007, 19:29
Dere kan alltids ha en stor "Japani Saurbarten spillekveld: neste kveld XX.XX.XX" tråd gående, det er mulig å forrandre thread-title etterhvert, man trenger ikke en ny tråd for hver gang. Dessuten kan man holde førsteposten oppdatert med ny info kontinuerlig og poste etterhvert i tråden når den oppdaterer seg. Det er mange bedre muligheter enn å måtte lage en ny tråd heletiden.

ilifin
9th December 2007, 20:22
Ble dårlig med pwnering fra min side denne gangen, jeg skylder på Nanoha StrikerS, sortulv og p33r. :todango:

Jeg er dog opp for litt plaffing i kveld om det er flere som føler trangen :nya:

Kantana
9th December 2007, 20:34
Har spilt Sauerbraten i rundt 4 timer totalt i dag, så jeg tror jeg sier meg ferdig for dagen (er syk...), men jeg tar gjerne en runde til uka :cip:

PiggyZ
9th December 2007, 22:19
Dere kan alltids ha en stor "Japani Saurbarten spillekveld: neste kveld XX.XX.XX" tråd gående, det er mulig å forrandre thread-title etterhvert, man trenger ikke en ny tråd for hver gang. Dessuten kan man holde førsteposten oppdatert med ny info kontinuerlig og poste etterhvert i tråden når den oppdaterer seg. Det er mange bedre muligheter enn å måtte lage en ny tråd heletiden.

Ah, I like. Men hvordan bytter man tittel på førsteposten? Kan ikke se at det dukker noen "Tittel"-felt man kan endre når man trykker på "Editer".

EagleJin
9th December 2007, 22:38
Ooh, lenge siden dette har blitt fyrt opp her. Går inn nå og ser om rocketskill"z" sitter enda :p

nic
9th December 2007, 23:02
funka visst bra på macbook også, kommer sikkert innom, men blir letteid da :D

edit: snap leste ikke datoen >_>

Ryko
11th December 2007, 18:08
all right. noen som er med nå da??? Like in now now =^_^=

Ippon4
11th December 2007, 18:33
OK jeg er med!!

Kantana
11th December 2007, 18:34
Okay, jeg kan godt hoste igjen. Skal spise litt og så blir jeg med.
IP: 88.90.187.133

Antony
11th December 2007, 20:04
Stikker innom snart for å prøve litt igjen.
Veldig lenge siden jeg spilte det sist - tar forbehold om pwning :(

ilifin
11th December 2007, 20:15
Jeg svinser nesa inn på kugimiya.ixo.no om det er flere som føler trangen - og desssuten ser jeg ikke hvorfor dere skal hoste games selv, når vi faktisk har en egen Japani-server for dette spillet :cry:

retrolord
11th December 2007, 20:41
oohhh dette spillet høres morro..
jeg kommer på deres server..
men kan ikke japani gi ip address da?

Kantana
11th December 2007, 20:54
og desssuten ser jeg ikke hvorfor dere skal hoste games selv, når vi faktisk har en egen Japani-server for dette spillet :cry:
Akkurat det starta egentlig med at jeg og noen venner spilte på serveren min, men ble litt få, så jeg inviterte folk herfra...

Ryko
11th December 2007, 21:01
uuh jeg fikk juling av ilifin mot slutten der. Men synd jeg ikke kunne game mer. Har Spansk tentamen i morra, og jepp. Må pugge T_T somebody kill me

EagleJin
12th December 2007, 18:56
/LFM to gank the new raid boss; ilifin! Need dps. I have a tank.... :s

Fra fredag av ++ blir det mer sauer.. Ferie lukter spesielt godt på fredager :D

retrolord
15th December 2007, 12:46
kan vi ikke sette opp en ny dag ???? vill bli med

PiggyZ
15th December 2007, 14:10
kan vi ikke sette opp en ny dag ???? vill bli med

Det kan vi godt. Har du/dere noen forslag til dato? Jeg tenkte å kanskje starte en ny tråd, en mer generell tråd for fremtidige Sauerbraten treff hvor man kan avtale treff.

Ryko
18th December 2007, 20:28
kommer til å spille en times tid nå om det er folk som joiner. Er på den japani serveren ^^