PDA

View Full Version : Parykkproblemer

Akamaru
18th November 2007, 15:16
Jeg har et lite spørsmål. Jeg har nemmelig en parykk som er ganske perfekt til mitt Naruto-cosplay, den er akkurat passe lengde og greier. Problemet er bare at den er grå-ish... Men jeg tenker jo som så at siden den er grå (og ikke for eksempel rød eller noe) så går det vel an å farge den? I allefall så må det finnes en slags midlertidig løsning, slik at den er gul når jeg skal evt. bruke den?

Det jeg da lurer på er; hva ville vært den beste måten å farge den på? Bruke slik farget hårspray du får kjøt i "lekebutikker" eller tror dere det ville fungert å faktisk bruke ordentlig hårfarge? Jeg har en mistanke til at dette ikke vil sitte noe særlig godt.

Håper på litt hjelp :nya:

Mr.Mag
18th November 2007, 15:21
Du kunne jo ha prøvd med vanlig fargelakk av et slag?

Vet ikke helt hvordan dette fungerer på stoff? Du får nesten bare prøve det ><

zora
18th November 2007, 15:23
Hvorfor kjøpte du en grå parykk når du skal være naruto?

Akamaru
19th November 2007, 14:49
Hvorfor kjøpte du en grå parykk når du skal være naruto?
Vel, jeg kjøpte den ikke, det var en jeg hadde fra før. Så jeg tenkte jeg skulle prøve å utnytte de ressursene jeg hadde før jeg evt. gir opp å kjøper en annen. :)

zora
19th November 2007, 21:47
Oh i see. Vel, hvis det er god kvalitet kan du jo prøve å sprayfarge den, hvis det ikke går er det bare å sende den en rett vinkel i søppelbøtta og kjøpe en ny.

Akamaru
20th November 2007, 16:11
Oh i see. Vel, hvis det er god kvalitet kan du jo prøve å sprayfarge den, hvis det ikke går er det bare å sende den en rett vinkel i søppelbøtta og kjøpe en ny.Hehe, ja, det er vel mitt eneste håp. I'll give it a try, så får jeg se. :)

Takk for hjelpen

Reila
20th November 2007, 16:58
Det går an å farge parykker, men det bør brukes farge som er beregnet på dette.
Det kan man få tak i her (http://katiebair.com/wigsupplies_dye.html) for eksempel.

Akamaru
21st November 2007, 12:25
Det går an å farge parykker, men det bør brukes farge som er beregnet på dette.
Det kan man få tak i her (http://katiebair.com/wigsupplies_dye.html) for eksempel.
Ah, ja det hadde vel fungert, men da må jeg begynne å bestille fra utlandet å greier, og det kan fort bli dyrt. Da hadde det vel kanskje lønt seg å kjøpe en helt ny. Men takk for tipset likevel Reila! :)

KuroKinezumi
5th December 2007, 21:43
http://www.pettingzoowigs.com/wigsupplies_dye.html#kits
Side som selger parykkfarge^^ De virker veldig proffe ut i fra det jeg har sett av galleriet dems.

ebO
23rd December 2007, 03:46
Herregud, skulle vel ikke være NOE stress å kjøpe sånn lekebutikkspray? Det er en parykk, så den kommer jo ikke til å bli vaska, nødvendigvis i alle fall. Bare pass på å spraye langt nok unna, så det ikke klumper seg. Husk at den fungerer som hårspray i samme slengen, så bruk den til det den er verdt. Ikke ha håret i en form som du definitivt ikke vil ha det i når du skal ha parykken på deg.

Lykke til, la oss få så resultatet av hele cosplayet :P