PDA

View Full Version : Xbox Mass Effect+Litt skryt

Ningos
17th November 2007, 16:19
Denne tråden er hovedsaklig et sted hvor folk kan diskutere om det kommende Bioware spillet Mass Effect.

I tillegg vil jeg benytte anledningen til å skryte litt.

Jeg var innom Spaceworld i Ålesund i dag da jeg fikk se et artig syn. Mass Effect i hyllene. Jeg var ikke sen med å sikre meg en kopi av spillet.

For de som ikke vet det er den offisielle releasen 23. november. I dag er det den syttende.

Å sitte med spillet i hånden føles godt, men også litt som forbudt frukt.

For de som vil ha bevis kan jeg fremlegge følgende to bilder:

http://i6.photobucket.com/albums/y202/Ningos/IMG_0952.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y202/Ningos/IMG_0951.jpg

Hvis det er ønske om det kan jeg godt fortelle hva jeg syns om spillet når jeg er ferdig :)

Dadaph
17th November 2007, 16:43
Koselig. Spaceworld er generelt ganske slappe med å overholde lanseringstider etter det jeg har hørt.
Gleder meg selv til å prøve det, men har rett og slett ikke tid nå. Mario Galaxy, Assassins Creed, Crysis...

...får vel ta det til jul.

Thamus
18th November 2007, 12:26
Spaceworld er så fantastisk tøser med releasedatoer, de burde fått bøter for hver gang de brøt releasedater...!

Men grats til deg som har det, jeg kan nesten ikke vente med å få prøvd det selv! ;) De får kose dem med deres forbudne frukt :3

Cactuar
18th November 2007, 15:42
argh, you lucky dog! Spaceworld på hamar e skikkelig strikse med releasedatoer. det nærmeste man kommer et spill e når dem e "snill" å hente det fra lageret for å vise at dem har spillet, med beskjeden, vi selger det om x dager..

Ningos
25th November 2007, 22:01
Ettersom jeg startet denne tråden kan jeg like godt bruke den til å berette om at for knapt en time siden gjennomførte jeg Mass Effect, og det var en slutt så episk og tilfredstillende at jeg knapt har sett maken.

Litt over en uke tok det meg å spille gjennom det, omtrent 25 timer faktisk spilletid.

Bioware har laget nok et mesterverk som ligger godt ann til Game of the year.

Alle dere som har fått tak i det og som bare nettopp har kommet i gang. Gled dere. Gled dere!

Thamus
25th November 2007, 22:29
Jeg synes det er en litt vanskelig mix av action og RPG.
Må innrømme, jeg sliter skikkelig med bossene. Bruker alt fra 20-30min på dem :s

Var først ganske forbannet på dette, men i og med at jeg er engasjert nok til å jobbe med dem til jeg får tatt dem viser jo at det er et meget engasjerende spill hvertfall ^^

Ningos
26th November 2007, 14:09
Jeg slet litt med bossene jeg også. Døde og måtte prøve på nytt kanskje fire ganger per boss. Men det er tilfredstillende når du endelig klarer å ta dem. Et lite tips hvis du ikke finner ut av det Thamus: taktikk fungerer alltid bedre enn ildkraft.

Thamus
26th November 2007, 17:47
Jaja, klabert.
Har endelig fått tid til å spille det sammenhengende i flere timer nå, begynner å bli en rev.
Synes fremdeles det er teit at enkelte fiender kan drepe meg (og mannskapet) med ett til to skudd. (seneste eksempelet jeg kommer på nå er rakettmaskin-dingsene på månen/Luna)
Også er ammunisjonsorganiseringen ekstremt slitsom, amunisjonen burde organiseres av seg selv etter type, så jeg slipper å bla gjennom alt sammen hele tiden. (eller er det noe jeg har gått glipp av her som gjør slikt mulig?:p)

Det burde i tillegg vært mulig å lagre etter pratescener før bossfightene begynner. En autosave der hadde ikke vært vanskelig å sette inn, men en stor frustrasjonsdemper.

Men ellers går ting nå på skinner for meg, evnene mine begynner å ta form. Synes dåg stadig det tok for lang tid før mass effect-evnene mine ble noe spesielt praktiske. (jeg valgte sånn halv soldier halv mass effect dude ting though)

But still, nå sitter jeg klistret til skjermen. Nyter hvert øyeblikk ^^

Ningos
26th November 2007, 19:56
Jeg valgte infilatrator (les: sniper) og stortrivdes med det. Litt vanskelig i begynnelsen ettersom siktingen fungerer omtrent på samme måte som Battlefield 2142, men etter hvert ble jeg såpass god på snikskytingen at jeg kunne plukke ned enhver Geth fra trygg avstand.

Når de gjelder de fiendene som er for vanskelig for å ta alene så bør du bruke Mako der den er tilgjengelig. Hvis ikke får du ta dem "the highlander way".... Hit, run and hide!

Ningos
26th November 2007, 22:16
Ikke hat meg, jeg var bare heldig. Hat heller Spaceworld som solgte det altfor tidlig. Som den samfunnsbevisste sjelen jeg er rapporterte jeg selvsagt fra om denne feilen *host host* etter at jeg hadde kjøpt spillet såklart.

Nå er jo spillet ute i butikken, så du også kan ha glede over dette vidunderet Mass Effect. Og hvis du er i tvil: ja spillet er veldig bra!

Yoshire
26th November 2007, 22:59
Jeg vil slenge meg inn selv.
Mye vil nok bli sagt om Mass Effect, og mye av det stemmer også, så jeg holder meg bare kort og sier at selv om spillet har sine små problemer, så er det elskverdig.
Beste jeg har spillt på veldig lenge.
Definitivt verdt det det kostet meg å kjøpe en 360 i tillegg.

Og for dere som ikke enda har kjøpt det, med mindre dere vil bli enda mer utålmodige enn dere var før Mass Effect kom ut, ikke spill det.
Hva er tingen med at det er ventetid mellom spill i triologier?

Thamus
27th November 2007, 13:38
O.o

triologi?

*forlate tråd og ikke komme tilbake før Mass Effect er klarert*

EDIT:
Der var det gjort ja...!
Gikk på en 16 timer for meg.

Synes det var meget fett at jeg kunne unngå (tror jeg) kamp mot Saren på når jeg brukte maks paragon tingen.

Synes dette gikk alt for fort..synes subquestene var uoversiktelige, så jeg gadd ikke gjøre så alt for mange av dem.-og dessuten var jeg meget spent på hva som kom til å skje videre. En lang og hard læringskurve var også et klart minus.

I forhold til hva dette kunne vært, (eventuelt hvor lett de tingene jeg sipper over kunne vært fikset) synes jeg en 5, men i forhold til sånn..andre spill?
Klar sekser for min del :3