PDA

View Full Version : Treff Tegnekveld! Noen interesserte?

Quakeulf
2nd November 2007, 18:39
TEGNEKVELDENE ER SLUTT. ALDRI MER. FERDIG. OVER. OWARI.
Grunnet jobb og diverse annet så avslutter jeg tegnekveldene. Noen andre får overta.

kaede
2nd November 2007, 20:42
oooo! Så kult! God ide!

Dadaph
2nd November 2007, 22:24
Ingen dum ide.
Jeg er med.

fiiup
2nd November 2007, 22:34
Veldig god ide. Jeg blir gjerne med.

Howl
2nd November 2007, 22:36
sugoi, en fin ide. Dumt at jeg ikke bor i oslo. Men en tegnehelg høres morsomt ut.

Quakeulf
2nd November 2007, 22:43
Om det blir en helg vil det i så fall ikke bli før om 3 uker! Men da er det Desucon. :cip:

Eller kanskje om folk vil sove over og ha det på søndag. Jeg har 75kvm heeelt for meg selv, og eget gjesterom!

Red
2nd November 2007, 23:08
Ville ikke hatt noe som helst imot dette. Høres veldig interessant ut. *mumble* forhåpentligvis så vil ikke skolen ødelegge, men man kan bare håpe..... *mumble*

HaRLe
2nd November 2007, 23:13
Synd det er onsdager, siden jeg da sitter og tegner på skolen istedet :P Eller, kom på.. vi tegner jo nesten ikke på onsdager. Anyways, kul idé da. Helger driver jeg mest trolig med noe helt anna, men kunne jo være en idé i ny og ne etter at jeg har fått lappen.

Yuiko
3rd November 2007, 11:16
Syns det høres kjempekult ut! ^^
Blir dette noe av på Sub.scene, er jeg garanert med..!

Quakeulf
3rd November 2007, 16:05
Flott å se så mange interesserte! Jeg venter fortsatt på svar fra Stian, og forhåpentligvis får jeg høre med Pål om dette i morgen.

Det vil ikke være noe sånn at man plikter å møte opp, men man kan komme når man har tid. Det skal vare litt utover kvelden også, så man behøver ikke å være der presis når det begynner. Modellen er basert på strikkeklubben som er på Sub allerede, så det er veldig avslappet, men veldig lærerikt.

Endring:
Det er åpent på Sub på søndager også, men de sa det passet best på onsdager, fordi da har de ingenting som pleier å skje. Muligens at vi kan få det på søndager eller en annen dag i uka hvis vi viser oss å være mange og aktive.

zora
3rd November 2007, 17:43
Hvis dere skal ha det på en onsdag kan dere ikke regne med mange skole-elever som bor et stykke unna. Jeg kan ihvertfall ikke på onsdager. Y_Y

Quakeulf
3rd November 2007, 18:08
Som skrevet, onsdager er dagene vi muligens får tildelt, men om det passer bedre med en annen dag i uka for flertallet, og det viser seg at vi er aktive, så kan vi få en annen dag uten problem.

Howl
4th November 2007, 12:44
Om det blir en helg vil det i så fall ikke bli før om 3 uker! Men da er det Desucon. :cip:

Eller kanskje om folk vil sove over og ha det på søndag. Jeg har 75kvm heeelt for meg selv, og eget gjesterom!

ooh, det hadde funka, siden jeg må sove over i oslo uansett.

Shininintai
4th November 2007, 14:54
Jeg er med! Når kommer det til å være sånn tegnekveld da..?

Quakeulf
5th November 2007, 00:32
Jeg er med! Når kommer det til å være sånn tegnekveld da..?
Vær så snill, les litt i tråden først.

Quakeulf
6th November 2007, 16:36
Hmmm... fortsatt ikke noe svar fra Stian, men jeg skal bort på Sub i kveld og høre med folka.

Kiiroikitsune
11th November 2007, 20:00
Teiknehelg!!!! X3 Eg vil vere med, men eg bur ikkje i Oslo....Men eg skal på Desucon 2! :cip:

Quakeulf
13th November 2007, 12:34
Gode nyheter! Nå har jeg fått snakket med Pål på Sub.scene og et par andre og de sa bare "kjør på". Så det lover godt! :8D:

Jeg skal annonsere tegnekveld på slutten av foredraget mitt Desucon 2. Det vil da være på Sub.scene fra 18:00 og utover hver onsdag fra og med neste uke. Det vil også være mulighet for tegnehelger om folk tør å ta sjansen på å komme hit til meg. Jeg har uansett et gjesterom nå og mye plass så hvis noen må sove over så kan de låse døra... :cip:

Papaya90
13th November 2007, 13:32
Så gøy ^^ Høres morsomt ut! bare synd at det er på onsdager da :gonk:
men kommer gjerne innom hvis det blir arrangert i en helg :lur:

Quakeulf
13th November 2007, 13:49
Det blir onsdager inntil videre, men muligens så kan jeg ta en tegnehelg helga etter Desucon 2!

Quakeulf
15th November 2007, 01:54
Sånn! Da har jeg fått ordnet alt med alle og da skal jeg begynne med dette fra og med onsdag 21. november. Kom alle som vil! Dere behøver ikke å møte opp presis, bare så lenge dere er der i løpet av dagen går det greit. :)

Shinke
18th November 2007, 23:36
Det her virker intressant..
Jeg har nettopp begynt å tegne igjen etter en pause på.. tja.. 12 år eller noe slikt, så en kveld hvor man kan tegne med andre og kanskje lære litt virker suverent. Jeg planlegger å ta turen på onsdag. :)

Quakeulf
18th November 2007, 23:38
Så bra! Bare kjør på, jo flere vi er sammen, jo gladere er vi! *Dele ut valium*

Reila
18th November 2007, 23:47
Nyaa~ Jeg innså nettopp når jeg snakka med noen om det at det kunne la seg gjøre. Da blir det.. 3 timer med tegning 8D (siste bussen hjem går 21:20 :c )
Vi får se. Kan hende jeg tar meg en tur om jeg finner ut at jeg skal ta meg råd til det :3

Noe vi må ta med? Papir (vær så snill og si at vi ikke trenger det XD Eier ikke ark her)? Fargeblyanter? Maling? Whatever? :B

Quakeulf
18th November 2007, 23:56
Vel, utstyr som papir, blyanter osv. må dere ta med selv, fordi jeg ordner ikke noe sånt, men om du bare vil komme for å være sosiale og lære, så behøver dere ingenting annet enn deg selv! :sorcerer: En laptop kan være fint, men ikke nødvendig.

Reila
19th November 2007, 00:01
Alright 8D
Får se om jeg ikke får tatt meg en tur hjemom for å hente noe papir, da :B
En laptop har jeg, men den er ikke verdt bryet, for å si det sånn :c (treig som f; kan ikke browse sider og høre på musikk samtidig XD)

Quakeulf
19th November 2007, 00:09
Du kan jo ta notater, og det er da noe! :cip:

Reila
19th November 2007, 00:17
XD Jo, sant.. men tror jeg heller bare tar med penn og papir : P

Quakeulf
19th November 2007, 00:26
Husk også noe stivt underlag, det er ikke så mye bordplass der at det gjør noe... :cip:

Reila
19th November 2007, 00:30
Gulvplass finns det jo nok av :kip:

Men jeg skal nok få med meg det også xD

Quakeulf
19th November 2007, 00:32
Gulvplass er tvilsom plass som er best reservert bein av alle typer som stolbein, bordbein, menneskebein og stankelbein.

Reila
19th November 2007, 00:36
Aww, ok da :c
Om det er stankelbein der, kan de få ha gulvet for seg selv.

Quakeulf
19th November 2007, 00:38
Jeg er å regne som stankelbein blant folk jeg kjenner godt, men jeg vil være mest bekymret for ujevnheten av gulvet, dårlig lys og at folk gjerne vil komme seg forbi, og i tillegg, folk søler, og milkshaken gir ikke akkurat vaskbare flekker på et tynt A4-ark. :cip:

Reila
19th November 2007, 00:46
Men du oppholder deg vel ikke så masse på gulvet og kryper rundt?

But that makes sense 8D

Quakeulf
19th November 2007, 00:48
Et par ganger har jeg ligget på gulvet på Sub når jeg har malt. Men der var det heldigvis teppe. Jeg har også hatt noen uforutsette møter med gulvet på grunn av latteranfall, blant annet en grimasekonkurranse og på grunn av Jens. Man vet aldri hva man kan forvente på Sub en sen kveld! :cip:

Reila
19th November 2007, 00:53
Haha XD Høres interessant ut 8D

Quakeulf
19th November 2007, 00:58
Nemlig! Så du har ingen grunn til ikke å komme. Det gjelder dere andre også. :nya:

Det er ikke bare tegning, det er en opplevelse! :cip:

Shinke
19th November 2007, 15:00
hm... tror jeg skal ta på meg puter og hjelm... I tilfelle jeg møter gulvet pga Jens! D:

Quakeulf
20th November 2007, 00:00
Jens er kongen av Sub. Det er derfor de har SubChurch der, for å hylle ham. :toda:

Quantium
20th November 2007, 13:01
=o genial ide. kan godt hende jeg kommer en gang eller flere :p

Totoro
20th November 2007, 19:43
Stikker en tur innom en eller annen gang antagelig. Men ikke denne uka :<

Ardisrawr
20th November 2007, 20:14
aww, jeg vil gå xD
men er skummelt å møte opp uten å kjenne noen der ><

Yoshire
20th November 2007, 20:42
Men tenk på alle skumlingene du ikke treffer ved å ikke dukke opp.
Skader da vel aldri å bli kjent med noen nye.

Quakeulf
20th November 2007, 23:05
aww, jeg vil gå xD
men er skummelt å møte opp uten å kjenne noen der ><
Ikke vær redd! Det er bare å komme. Du vil se oss sitte med tegneutstyr og da kan du ikke ta feil. Jeg skal ha med min grusomt maltrakterte NEC bærbare datamaskin og den kan man ikke bomme på.

Du stiller i akkurat samme situasjon som oss alle. Jeg kommer ikke til å kjenne så særlig mange der jeg heller, og de jeg vet om kjenner jeg bare halvveis.

Og siden du allerede bor i byen, og har tid, så bør du VIRKELIG komme. :flower:

Shinke
21st November 2007, 17:11
Kjenner ingen der jeg heller, men forhåpentligvis får man rettet på det. :)
Må begynne forte meg for å dra jeg nå faktisk! *gafle i seg middag*

Valentine
21st November 2007, 17:34
Hvorfor? :shoop: Hvorfor må jeg bo der jeg bor?

Skulle heller bodd i Oslol. >_>

Ardisrawr
21st November 2007, 18:22
Ikke vær redd! Det er bare å komme. Du vil se oss sitte med tegneutstyr og da kan du ikke ta feil. Jeg skal ha med min grusomt maltrakterte NEC bærbare datamaskin og den kan man ikke bomme på.

Du stiller i akkurat samme situasjon som oss alle. Jeg kommer ikke til å kjenne så særlig mange der jeg heller, og de jeg vet om kjenner jeg bare halvveis.

Og siden du allerede bor i byen, og har tid, så bør du VIRKELIG komme. :flower:
Jeg hvet hvem du er, kjærsten min snaket med deg på desucon [monobrynskjell]
Jeg glemte at det var, dam jeg som gikk forbi sub alle de gangene :/

Men tenk på alle skumlingene du ikke treffer ved å ikke dukke opp.
Skader da vel aldri å bli kjent med noen nye.
haha, det er sant xD

Shinke
21st November 2007, 23:53
Tegnekveld var en suksess synes jeg! :) Gleder meg til neste onsdag!

Quakeulf
21st November 2007, 23:53
Tusen takk til alle som kom! Det var så bra at så mange dukket opp. Jeg håper det blir bedre til neste gang, sånn at vi slipper å konkurrere med et liveband som ikke opptrer på scenen/salen. :gonk:

Go go go, tegnefolka!

Saixl
22nd November 2007, 00:37
Jeg vil bo i oslo ;_;

:cip:

Nodoka
22nd November 2007, 01:06
Migrene er ofte en stor hindring for tegning...
Jeg håper på å komme innom neste gang >.<

Reila
22nd November 2007, 01:09
Gøøøy~ \8D/

Blir nok en stund til jeg joiner igjen. Har ikke egentlig penger til å busse til Oslo en gang i uka XD

Quakeulf
22nd November 2007, 17:23
Gøøøy~ \8D/

Blir nok en stund til jeg joiner igjen. Har ikke egentlig penger til å busse til Oslo en gang i uka XD
Awrh, ok!

Nå driver jeg og hører med folka som driver Sub om vi ikke kan få storsalen/scenen for oss selv neste gang, sånn at vi kan ha sånn skikkelig kursing med prosjektor og alt det jeg ikke fikk til på Desucon 2! Jeg kommer tilbake med mer om dette senere.

Saixl
22nd November 2007, 17:50
;_;

Hvorfor er ikke Oslo nærmere? *stemme for at Oslo burde flyttes til midt i landet :cip: *

Quakeulf
22nd November 2007, 18:50
Hvor bor du hvis du sier at du bor så langt unna? :cip:

Altså, jeg skjønner at det ikke er så lett å tilfredsstille alle osv., men siden folka på Sub syntes dette var en så fin idé så ble de straks veeeldig snille med meg, så det kan kanskje gjøres sånn at jeg kan bestemme litt mer hvilken dager det skal være og sånt, men jeg får se!

Saixl
22nd November 2007, 19:34
Hvor bor du hvis du sier at du bor så langt unna? :cip:

Altså, jeg skjønner at det ikke er så lett å tilfredsstille alle osv., men siden folka på Sub syntes dette var en så fin idé så ble de straks veeeldig snille med meg, så det kan kanskje gjøres sånn at jeg kan bestemme litt mer hvilken dager det skal være og sånt, men jeg får se!

Langt nok unna til at jeg absolutt ikke kan dra til oslo på en onsdag for en tegnekveld :gonk: Lollesund, Ålesund. Whatev. :cip:*

(y) Thumbs up for Quakeulf som tar initiativ til å dille til sånne kvelder, though ^-^

Quakeulf
22nd November 2007, 19:39
Jeg har hatt ideen ganske lenge faktisk, etter å ha vært hos noen venner av meg i Vestfold som sitter og tegner hele tiden, og så tegner vi sammen og det er gøy. Så jeg tenkte at det ville være festlig å ta det ett skritt videre.

Men til syvende og sist så er det ikke meg dette kommer an på, det er de som kommer, for uten folk så blir det jo bare meg og da kunne jeg like gjerne ha sittet hjemme... :cip:

Jeg fikk forresten rekruttert enda flere til tegnekvelden i dag! De jeg opprinnelig hadde tenkt å ha med på tegnekvelden, altså TFF-gjengen på Sub. De er ganske hyggelige personer om man er venner med de, og de finner alltid på så mye gøy, som blant annet spontan høydekonkurranse for hvem som er den høyeste på Sub.

Men i Ålesund kan do jo nyte jugendstilarkitekturen, en av hovedgrunnene til at jeg har tenkt meg en tur dit en gang om ikke så alt for lenge. :nya:

Saixl
22nd November 2007, 19:50
Jeg har hatt ideen ganske lenge faktisk, etter å ha vært hos noen venner av meg i Vestfold som sitter og tegner hele tiden, og så tegner vi sammen og det er gøy. Så jeg tenkte at det ville være festlig å ta det ett skritt videre.

Men til syvende og sist så er det ikke meg dette kommer an på, det er de som kommer, for uten folk så blir det jo bare meg og da kunne jeg like gjerne ha sittet hjemme... :cip:

Jeg fikk forresten rekruttert enda flere til tegnekvelden i dag! De jeg opprinnelig hadde tenkt å ha med på tegnekvelden, altså TFF-gjengen på Sub. De er ganske hyggelige personer om man er venner med de, og de finner alltid på så mye gøy, som blant annet spontan høydekonkurranse for hvem som er den høyeste på Sub.

Men i Ålesund kan do jo nyte jugendstilarkitekturen, en av hovedgrunnene til at jeg har tenkt meg en tur dit en gang om ikke så alt for lenge. :nya:

Veldig fin ide, hehe! :flower:
Og, så flott! Spontan høydekonkurranse hørtes gøy ut ^'^; Who won?

Ooog~ *snøft* Joda, jada.. arkitektur.. I sentrum iallefall. Skal du til Lollesund må du på Jugendstilmuséet :cip:

*for trøtt til å skrive meningsfylt reply selv om klokka bare er åtte*

Quakeulf
22nd November 2007, 22:19
Det må jeg! :nya:

Nå har jeg hørt med folk på Sub, og sendte en e-post hvor jeg spurte om å få låne salen neste gang, sånn at vi kan sitte litt mer uforstyrret i rundt 1 til 2 timer, og da kan vi få prosjektor og slikt sånn at jeg kan lære flere om Illustrator CS osv. samtidig. Nå venter jeg bare spent på svar!

Saixl
22nd November 2007, 22:24
Jeg teleporterer meg og hele husstanden til Oslo :nya: Dvs. Hvis jeg hadde vært en heks som kunne magi.

*er desverre bare en blodfattig vampyr*

Quakeulf
22nd November 2007, 23:02
E-posten min streiker nå igjen, så jeg får ikke sjekket med hva de har svart, men jeg håper jeg får den i orden snart, fordi de har sendt e-post til meg før som ikke har kommet fram. :gonk:

Jeg får ringe folka i morgen og høre med de. Jeg vil ha salen på onsdag!

Shinke
22nd November 2007, 23:19
Salen på onsdag er en god ambisjon. :) Men ellers så var det jo ikke så allerverst å vandre gatelangs til man fant sitteplasser heller.

Quakeulf
22nd November 2007, 23:21
Det bør unngås for alt i hele verden IMHO. Jeg leter etter backupsteder, men på kveldstid når det er så kaldt ute er det vanskelig å komme seg inn fordi alle steder er ganske stappa som regel. Jeg kommer rundt 17:30 på Sub for å huke tak i en sofagruppe, nettopp fordi jeg vet at folk ikke gir så lett slipp på sitteplassene sine.

Quantium
25th November 2007, 13:05
Hvordan gikk det på Onsdag da? Plutselig ble alle stille på threadet her.. :pinch:

Dere skal fortsette å ha det fremover eller? Hadde vært kult å være med en gang eller mer. Jeg har selv gått på tegne linjen nesten 3 år, men er ikke egentlig noe spesielt flink til å tegne, så trenger litt tips og sånn fra andre. =D

Quakeulf
25th November 2007, 18:33
Hvordan gikk det på Onsdag da? Plutselig ble alle stille på threadet her.. :pinch:

Dere skal fortsette å ha det fremover eller? Hadde vært kult å være med en gang eller mer. Jeg har selv gått på tegne linjen nesten 3 år, men er ikke egentlig noe spesielt flink til å tegne, så trenger litt tips og sånn fra andre. =DJeg er utdannet lingvist og jeg fnyser ved ditt valg å fornorske et engelsk ord fremfor å bruke "tråden", som passer bedre. :toda: Men nok om det, og ja, dette skal fortsette fremover, så lenge jeg kan få det til.

En skikkelig gladnyhet:

Nå får jeg låne salen/scenen fra klokka 19:00 onsdag som kommer! Det betyr at vi vil få vårt eget rom (stort og fint) i et par timer sånn at vi kan ta alt mye roligere og kontrollert uten forstyrrelse fra andre, og jeg vil få sjansen til å vise flere om gangen de enkelte verktøyene i Illustrator og Photoshop blant annet.

Dette betyr prosjektorundervisning, yay! Og jeg skal denne gangen gå mye mer inn i detalj med de diverse verktøyene enn det jeg gjorde på Desucon 2 siden dette vil bli under mye mer kontrollerte og avslappede tilstander.

Så det er bare å komme! :turned:

Dadaph
25th November 2007, 18:35
Hipp hurra :)

Quakeulf
25th November 2007, 19:19
Muligens at jeg ikke blir så lenge på den dagen fordi favorittbandet mitt skal spille på Rockefeller: http://www.rockefeller.no/jd281107.html

Men jeg får se, hvis de begynner skikkelig sent så passer det bare like så greit! :cip:

Quantium
25th November 2007, 22:59
kult =D Jeg og Pitta kommer.. må bare klare å finne veien til sub scene.. er sikkert enkelt men..

Quakeulf
25th November 2007, 23:18
Så bra! Vel, sub.scene er enkelt å finne frem til, det er omtrent borte ved GlasMagasinet. Bare se på telefonkatalogen sitt kart eller noe så finner dere enkelt frem!

Kantana
25th November 2007, 23:32
må bare klare å finne veien til sub scene.. er sikkert enkelt men..
Hvis du vet hvor Game er (tidligere Spider-Man) er det portoppgangen til venstre.

Quantium
25th November 2007, 23:35
hmm.. er det rett ved neo tokyo? var i en game butikk når jeg var der for noen dager siden.. (skal dit i morgen også, så kan jo stikke innom og se hvordan det ser ut der..

Nodoka
25th November 2007, 23:36
Jeg tror jeg har sagt det tidligere i tråden men jeg kommer til å dukke opp så ofte som jeg kan.

Hvis ikke noe veldig stort skjer på onsdag kommer jeg da. Det begynte kl 19?

Quakeulf
25th November 2007, 23:37
Les på plakaten...? :cip:

Det begynner 18:00, men det åpner i salen 19:00. Dette er for at folk ikke skal stresse med å komme seg dit.

Nodoka
25th November 2007, 23:41
Jeg er for lat til å lese første påsten. Og det er lenge siden jeg så den XD

Men 18:00 passer utmerket for meg. (Da neo stenger.)

Dadaph
25th November 2007, 23:44
Kommer noe over 18 antar jeg, så slipper jeg å stresse med buss for å så gå 15-20 minutter og vente.

Papaya90
26th November 2007, 14:57
dette høres jo supert ut, med den store salen på subscene og all ting :nya:
synd at jeg ikke kan komme da :( ville veldig gjerne men... *drepe skoleprosjekt*

jeg som hadde gledet meg til å lære mer om adobe ting av den geniale quakeulf :nya:

kaede
26th November 2007, 19:43
Søren... Jeg kan ikke være så seint, så må heller komme tidligere da... :)

Ardisrawr
26th November 2007, 21:45
Blir det tegneserietreffpå onsdag?^^

PiggyZ
26th November 2007, 23:43
... Og jeg skal denne gangen gå mye mer inn i detalj med de diverse verktøyene enn det jeg gjorde på Desucon 2 siden dette vil bli under mye mer kontrollerte og avslappede tilstander.
Hurray! Jeg dukker opp hvis lungebetennelsen begynner å gi seg :D men må ta noe forbehold!

Ardisrawr
27th November 2007, 12:54
E-posten min streiker nå igjen, så jeg får ikke sjekket med hva de har svart, men jeg håper jeg får den i orden snart, fordi de har sendt e-post til meg før som ikke har kommet fram. :gonk:

Jeg får ringe folka i morgen og høre med de. Jeg vil ha salen på onsdag!

Jeg snaket med en, og hun sa det var konsert på sub på onsdag. Men kan jo hende at hun tenkte feil eller noe o.O

Quakeulf
27th November 2007, 16:01
Blir det tegneserietreffpå onsdag?^^Selvfølgelig! :8D: Hvis du også leser tråden så ser du at vi faktisk får bruke salen, og dermed får vi vårt helt eget rom!

Ardisrawr
27th November 2007, 22:57
Selvfølgelig! :8D: Hvis du også leser tråden så ser du at vi faktisk får bruke salen, og dermed får vi vårt helt eget rom!

ah, så bra^^
Var vist kaffekonsert, så da går det nok bra også. Viss jeg føler meg bra i morgen og får med meg noen får jeg stikke en tur innom, selv om mine skils er dårlige siden jeg tegnet manga i 8 klasse og det er evigheter siden :forvirra:

Quakeulf
27th November 2007, 23:14
ah, så bra^^
Var vist kaffekonsert, så da går det nok bra også. Viss jeg føler meg bra i morgen og får med meg noen får jeg stikke en tur innom, selv om mine skils er dårlige siden jeg tegnet manga i 8 klasse og det er evigheter siden :forvirra:Jeg hørte med folka på Sub i dag og det var ikke noe stress med konserten i morgen.

Flott at du kan komme!

Jeg er der fra 17:30 for å være på den sikre siden, pluss at jeg må sette opp dataen og slikt inne i salen. :lur:

Quantium
28th November 2007, 00:00
Er det noe annet enn tegnesaker og blokk man trenger å ta med egentlig?

Quakeulf
28th November 2007, 00:01
Det har allerede blitt besvart. Du bestemmer helt hva du vil ha med deg av utstyr. Jeg setter enorm pris på om folk leser tråden sånn at man slipper å gjenta seg selv for mye. :cip:

Quantium
28th November 2007, 00:02
buhhh sorry ._. pleier alltid å gjøre det, og kom på at jeg burde gjort det før jeg spurte.. men men

Quakeulf
28th November 2007, 00:09
Det går bra, men husk at det skader ikke å sjekke igjennom for slike spørsmål. Det er nå slik at etter ett visst antall svar på en slik tråd som dette så vil sånne spørsmål bli besvart fordi det er naturlig å spørre om og lure på, så jo senere man spør i en tråd om sånne ting, jo større sjanse er det for at spørsmålet allerede er blitt besvart. :kip:

Shinke
28th November 2007, 16:39
heh.. Er spent på om jeg klarer å komme meg inn til Oslo i dag, nå som sentralbanestasjonen er nede pga brann..
Om ikke får dere ha det morro dere andre! :)

Quakeulf
28th November 2007, 17:03
Buss for tog, det funker! :cip:

Quantium
28th November 2007, 21:40
Kjempe fornøyd med treffet i dag! Selv om pannen min svir litt etter en viss flyvende jern-blyantspisser. :ermm:

Quakeulf
28th November 2007, 21:53
Oi! Hva skjedde?

Vel, i dag var det 13 personer som dukket opp, og det var kjempebra at det ble flere denne gangen enn forrige gang! :8D:

Men en ting som jeg virkelig vil anbefale folk som kommer er å være litt mer frempå og spørre om det er noe de lurer på, som da jeg snakket om Illustrator. Jeg vil GJERNE hjelpe til så godt jeg kan, men det blir ikke så lett når folk ikke sier i fra i tide. Bare stopp meg, still spørsmål og rett og slett gjør sånn at jeg skjønner at jeg må stoppe opp og gjenta og snakke tydeligere, siden jeg har en evne til å bli overengasjert med det jeg holder på med, men om folk sier i fra, så senker jeg tempoet. Jeg vil gjerne ha litt mer interaktivitet og ikke så mye monolog fra min side, men kanskje jeg gjør det feil? Men hva jeg gjør feil, fortell meg, så jeg kan fikse på det sånn at jeg får dere mer engasjerte, for det er det som teller!

Neste gang så er det stor mulighet for at vi får salen igjen! Jeg snakket med folk etter at dere hadde gått, og da tenkte jeg å ha om scanning og komposisjonsprinsipper.

Hvis folk har forslag om hva vi kan ha om, så si i fra! Hvis ikke så bare kjører jeg på med ting som jeg tenker er greit å kunne.

Quantium
28th November 2007, 22:12
Enig, men tror det er mange folk som ikke helt tørr å snakke.. kan hende det går seg til etter hvert. Jeg hadde ikke noe problemer med å forstå det du sa, men det kan ha en sammenheng med at jeg kan pc temlig godt da.

Oh, og angående den blyantspisseren, var bare at jeg ble blendet av lyset da jeg skulle ta den imot, så fikk den i pannen xD

Quakeulf
28th November 2007, 22:19
Hvis folk ikke tør å snakke så begynner vi med stand-up komitime og stolleken. Folk må engasjeres mer!

Uansett, tusen takk til de som trosset brannen på Oslo S og slikt og kom seg hit allikevel, mange :flower: til dere!

Lokenagi
28th November 2007, 22:38
hehe var litt kult, lærte noe nytt så kommer sikkert neste gang også :P

Yoshire
28th November 2007, 22:48
Drit da i ting som brenner.
En gåtur og tre busser for å komme seg til Oslo er litt flere enn jeg orket.

Dersom du ikke dekket det idag ville jeg likt å få repetert inn penneverktøyet kommende Onsdag da jeg ser ut til å gjøre et eller annet gøyalt som ikke skal skje når jeg jobber med det.

Og om du fortsatt har problemer med at folk er for stille til Onsdagen kan jeg med glede stille meg frivillig til å synge inntil noen andre åpner kjeften.
Jeg synger bra nok til å gi små barn traumaer :nya:

kaede
28th November 2007, 23:11
Kjempebra opplegg syns jeg, det var ikke alle utrykkene jeg forsto, men så er jeg litt noob uansett! :nya:
Likte det at du sa ganske mye, men allikevel ble det masse tid til å bare tegne... Og det beste av alt: Soppskog!!!!!

Nodoka
28th November 2007, 23:12
Jeg synes det var hyggelig ^_^

Jeg iriterer meg fortsatt sterkt over den idiotiske 3D flasken min >.< Men jaja, jeg lærte faktisk noe nytt. yay.

Shinke
28th November 2007, 23:35
Haha... Det ble til at jeg tok bussen inn ja, men det er ikke bare bare. Da tok det plutselig en time istedenfor ti minutter å reise inn til byen.
Men det var verdt det! :) Var morro og koselig, og jeg lærte et par nye ting i photoshop som kommer godt med, for ikke å snakke om gode råd angående strekmenn.

Når det gjelder fremtidig opplegg, så gleder jeg meg til neste uke hvis det skal være om scanning og slikt som jeg hørte istad. Det er intressante greier.

Ellers hadde det vært kult om Quakeulf hadde dratt frem en av enviromentbildene sine og gitt en slags forklaring på det. Sånn planleggingsstadie, og hvordan man går frem og slikt, for det er imponerende arbeider.

Hvis folk har noen interesse av det, så kunne jeg sikkert fått til å vise frem litt 3D også.. Enkel modellering, effektanimsjon, og kanskje demo av den innebygde fysikksimulatoren til max. :)

Quakeulf
28th November 2007, 23:56
Vel, jeg tror ikke helt vi bør ta så mye 3D ennå. Litt fokus på 2D vil jeg gjerne at vi skal fortsette å ha, fordi hvis ikke så blir det litt for mye. Det er nå tross alt bare to ganger vi har hatt dette her, så vi bør starte litt rolig synes jeg. Men hvis du vil ha 3D-sak, så kan du starte noe selv? Det er ikke vanskelig! :flower:

Shinke
29th November 2007, 00:02
hehe.. neinei.. Det er ikke så farlig. Jeg bare kom med det som et forslag liksom..
Er det jeg har å bidra med hvis det trengs et topic eller noe en gang.
:)

MoccaMastah
30th November 2007, 22:02
Pokker ta mitt bosted.....
Nei vent pokker ta Oslo og Quakeulf som ikke befinner seg i Trondheim :(

Quakeulf
3rd December 2007, 17:58
Så skap noe eget i Trondheim da! Du kommer ingen vei ved å sitte der og være lei deg, du må opp og komme deg rundt! :cip:

Men altså, neste onsdag så må vi ha en seriøst introduksjonsrunde, sånn at folk ikke føler seg så fremmedgjort, og så må vi ha en drittøff "bli kjent"-lek som de hadde på Sub for noen uker siden som jeg var med på. :kul:

Nodoka
3rd December 2007, 19:09
Oh! blikjent leker er utrolig råe! (Så lenge jeg ikke faktisk må huske navnene.)
*glede seg*

Lokenagi
3rd December 2007, 19:28
jeg komemr også vis det ikke kommer noe i veien :P

Quakeulf
3rd December 2007, 19:37
Det blir en sånn stollek, som krever at man må være jævlig kjapp og tørre å si dumme ting rett ut i lufta, men det er morsomt. Jeg skal forklare til de som er der! :nya:

Så blir det vel noen andre ting også, men det bør ikke ta hele kvelden... :cip:

Lokenagi
3rd December 2007, 19:52
uff nå kommer jeg vertfall!

Quakeulf
3rd December 2007, 19:56
Ja, det blir vilt og galt og destruktivt! Men mest av alt gøy. Jeg må bare få rydda litt unna ting først. :cip:

Lokenagi
3rd December 2007, 21:13
Ja, det blir vilt og galt og destruktivt! Men mest av alt gøy. Jeg må bare få rydda litt unna ting først. :cip:

kan sikkert hjelpe til og rydde vis du trenger hjelp

Quakeulf
3rd December 2007, 21:22
Kjempebra! Men da bør du være der rundt 17:30! Nå håper jeg bare på at jeg får salen... *Krysse fingre* Hvis ikke så maser jeg bare sinnsykt mye i morgen.

Quantium
4th December 2007, 09:50
må drive med noe tegne greier etter skolen, men kommer til å komme til klokka 6, om ikke før, sammen med 2 venner =D

kaede
4th December 2007, 14:48
Stilig! Tror jeg... Kommer nok i 6 tida, men hvis du trenger hjelp kan vi sikkert komme før! Ble foresten banned fra /h/... :cip: Hørte du også ble det? Hva ble vi banned for?

Quakeulf
4th December 2007, 16:21
Quantium:
Kongebra! Jo flere vi er sammen! :8D:

kaede:
Jeg aner ikke... :cip: Men flott at dere også kan hjelpe. All hjelp er ønskelig!

[Endring]

HURRA! Jeg får låne salen hver dag frem til jul! Da blir det salen fra 19:00 fremover!

Totoro
4th December 2007, 18:18
Jeg kommer med en venn :D
Du får låne salen fra klokka 7, så betyr det at vi begynner da, eller klokka 6 likevel? <_<

Quakeulf
4th December 2007, 18:24
Kjempebra at du kommer med en venn! :8D:

Jo, vi begynner 18:00, men siden folk kommer litt ut over det klokkeslettet av diverse grunner så tenker jeg å begynne greiene rundt 19:00, fordi da rekker folk å komme seg dit og vi rekker å stelle i stand.

Quakeulf
4th December 2007, 21:37
Det blir pepperkakebakeverksted på Sub i morgen! :O

Jeg var innom i dag for å høre med videre leie av salen osv. og så fikk jeg vite at i morgen utover kvelden skal de lage pepperkakeslott og inviterer alle på tegnekvelden med! De kommer ikke ordentlig i gang før rundt 20:00-21:00 sa de, så vi rekker å ha en "bli kjent"-lek eller to før vi setter i gang der, for de som vil bli med på det. Jeg vil i hvert fall bli med! :sorcerer:

Ardisrawr
4th December 2007, 22:01
Det blir pepperkakebakeverksted på Sub i morgen! :O

Jeg var innom i dag for å høre med videre leie av salen osv. og så fikk jeg vite at i morgen utover kvelden skal de lage pepperkakeslott og inviterer alle på tegnekvelden med! De kommer ikke ordentlig i gang før rundt 20:00-21:00 sa de, så vi rekker å ha en "bli kjent"-lek eller to før vi setter i gang der, for de som vil bli med på det. Jeg vil i hvert fall bli med! :sorcerer:

aww, jeg vil :D

Jeg kommer selv om jeg ikke fant noen venner som ville bli med meg *sad*

Kantana
4th December 2007, 22:07
Typisk at alt skjer på dagene jeg er opptatt >_< *banne høyt!!*
Kommer tegnekveldene til å fortsette etter jul?

Anayokari
5th December 2007, 13:35
W00t, dette er topp! Pepperkakehus...:kip:

Quantium
5th December 2007, 16:53
gahh.... jeg og vennene mine kunne ikke komme alikevel.. den ene skulle på jobb, og den andre fikk jeg ikke kontakt med.. :gonk: og jeg har en del uventede lekser jeg må få gjort... :cry: svarte heller as..

Agita
5th December 2007, 18:02
nam pepperkakehus n_n
JEG VIL TEGNE
i will eat you so la la la la
http://i74.photobucket.com/albums/i252/Evilmara/Save0007.jpg

Ardisrawr
8th December 2007, 19:39
Kan du legge ut de linkene?:cip:

Er det noen her som har lyst til å donere noen Final Fantasy tegninger til final fantasy treffet som er 29 des?^^

Kan fint tegnes i egen stil ;]

2Wee
11th December 2007, 18:21
duuu Quakeulf..!? Hva het den mangaen du nevnte for meg, den med detaljerte\fine tegnigner av klær elr no...X_x ?

jeg er forresten hu jenta som er udugelig til å rable skygger på klææær....=_-

Dosu
11th December 2007, 18:36
Hvorfor eksisterer det ikke folk som kan holde blyanten riktig her jeg bor egentlig??
Hvorfor må jeg dra helt ned der jeg bodde før for så å oppdage at jeg dro vekk fra det livet jeg faktisk talt hadde sjansen å ta litt tidligere?
jeg VIL dra til en tegne kveld, det ville blitt så kult.
Må nesten se om jeg ikke klarer å heller lage en selv her oppe i Nord. Jeg kan ikke tigge meg flybillett til Østlandet hvis jeg er blakk ^^; Må bare stå på og finne en plass jeg kan holde det. Liksom, huset mitt er for lite lol selv med tre etasjer.

Neste gang noe sånt skal skje igjen, må jeg se å være der nede på ferie :)

kaede
11th December 2007, 18:41
blir i morgen? Sant?

Quakeulf
11th December 2007, 19:07
Kan du legge ut de linkene?:cip:Ok!
Ressurser, inspirasjon og annet
http://www.adobe.com/no/products/illustrator/
http://www.ndesign-studio.com/resources/tutorials/
http://veerle.duoh.com/index.php/blog/archive-summary/category/Photoshop-Illustrator
http://www.khulsey.com/masters_yukio_miyamoto.html
http://www.webdesignerwall.com
http://www.stylegala.com
http://www.smashingmagazine.com

duuu Quakeulf..!? Hva het den mangaen du nevnte for meg, den med detaljerte\fine tegnigner av klær elr no...X_x ?

jeg er forresten hu jenta som er udugelig til å rable skygger på klææær....=_-Oh/Ah My Goddess heter den. :3

Quakeulf
11th December 2007, 23:58
Siste dag før jul er i morgen! :o

Yoshire
12th December 2007, 20:59
Siste dag før jul er i morgen! :o

Og synd er det.

Smart som jeg er greide jeg jo også å ta feil tog og kunne derfor ikke dukke opp.
Iblant så føler man seg skikkelig lur, idag var ikke en av de dagene.

Lokenagi
12th December 2007, 21:41
jeg er syk så jeg kunne ikke komme :(

Ardisrawr
12th December 2007, 22:47
Og synd er det.

Smart som jeg er greide jeg jo også å ta feil tog og kunne derfor ikke dukke opp.
Iblant så føler man seg skikkelig lur, idag var ikke en av de dagene.

Feil tog? o.O

Hvor havnet du da? xD

2Wee
12th December 2007, 23:26
Yoshire - Det er jo lov å komme litt seint da? =D

Lokenagi - God bedring da! =D

Ps....Jeg kan være(og er) utrolig høylytt av meg og diskutere mye rart, hvis det er forstyrrende så er det lov å be meg dempe meg! (om jeg gjør det en helt annen sak..)

Good Jul og Godtnyttår til pimp-sopp-gjengen! n_n

Quakeulf
12th December 2007, 23:30
Du vet du er på tegnekvelden når fanservicen består av illustrasjoner av sopp. :lur:

Bra at det kom så mange i kveld også! Etter nyttår begynner vi igjen, men nøyaktig dato er uklart for øyeblikket. Da blir det forhåpentligvis enda bedre!

Ardisrawr
12th December 2007, 23:35
Yoshireood Jul og Godtnyttår til pimp-sopp-gjengen! n_n

Jey pigsopp xD

Du er ikke like høylytt som meg^^

Quakeulf: Bedre? mener du mer sopp da? :D

Quakeulf
12th December 2007, 23:56
Jeg får se om det blir mer sopp eller ei, men bedre blir det uansett. Det må bli bedre. Kaizen hele veien! :lur:

Yoshire
13th December 2007, 00:03
Feil tog? o.O

Hvor havnet du da? xD

Jeg tok toget mot Kongsberg istedetfor toget mot Eidsvoll.
Skal love deg at jeg følte meg dum når jeg hører at det er endestasjonen, lurer på om jeg sovnet og går ut i et Eidsvoll som av en eller annen måte ligner på Kongsberg.

Yoshire - Det er jo lov å komme litt seint da? =D

Litt sent er det intet galt i, men det blir litt kjipt å dukke opp og nesten ikke få sagt "Hallo" og pakket ut tingene sine før man forsvinner igjen. <_<

Jeg vil bo mer sentralt!

Shinke
13th December 2007, 01:15
Jeg fikk laget så meget som 3 Skisser av den godeste Kong Harald i dag. ^^
Det er det ikke hver dag man kan skryte på seg å ha gjort :3

hm.. Ikke noe mer før til nyåret.. Det er faktisk en stund til det!

Totoro
13th December 2007, 12:49
Jeg fikk laget så meget som 3 Skisser av den godeste Kong Harald i dag. ^^

:toda:
Pepperkakemann :D

kaede
14th December 2007, 00:19
Bedre= Soppen får mindre klær... :hello:
Gleder meg til det fortsetter! Har det morsomt på treffene, selv om jeg ikke sier så mye... :nya:

Quakeulf
14th December 2007, 12:05
Naken sopp... :sorte:

Ok, jeg skal lage noen nye plakater til Tegnekvelden som spiller på erotikk ...og sopp. :cip:

Ardisrawr
14th December 2007, 12:37
Naken sopp... :sorte:

Ok, jeg skal lage noen nye plakater til Tegnekvelden som spiller på erotikk ...og sopp. :cip:

oh jeahh :cip:

Papaya90
14th December 2007, 13:15
aww dere har det så gøy høres det ut som.. teite onsdager :toda:
sopp? :cip:

Quakeulf
14th December 2007, 16:09
Papaya90:
Det er bare for deg å finne en annen dag å ha det teit på! :cip:

Hva hindrer deg i å komme?

Papaya90
15th December 2007, 00:26
quakeulf:
jeg har korpsøvelse x] så det er ganske vanskelig å flytte på xD
men kanskje jeg dropper det en gang på nyåret, når vi ikke har noen konserter.. så jeg får fått med meg den fantastiske tengekvelden :nya:

KazeShinobi
23rd December 2007, 23:42
blir det tegne kvelder i/ etter romjula?

Quakeulf
26th December 2007, 22:55
quakeulf:
jeg har korpsøvelse x] så det er ganske vanskelig å flytte på xD
men kanskje jeg dropper det en gang på nyåret, når vi ikke har noen konserter.. så jeg får fått med meg den fantastiske tengekvelden :nya:Parallelle dimensjoner! Alt kan flyttes på. Romtid har blitt bevist. Ingenting er umulig! Kom deg på tegnekvelden en gang, du vil ikke angre. :nya:

KazeShinobi:
Beklager, men hæh...? :cip:

Anayokari
26th December 2007, 23:53
Når begynner tegnekvelden igjen? Det var så gøy, I want moar! :nya:

Quakeulf
27th December 2007, 03:34
Det er for tiden helt uvisst, men i midten av januar en gang håper jeg! Hvis ikke folk vil leve i uvissheten så ringer jeg min gode venn Pål Hallstein på Sub og spør når de har tenkt å åpne igjen. :lur:

2Wee
7th January 2008, 18:57
fremdeles uvisst?? =(

skjer dt no til onsdagen? Svar rask er du greeeei :D

Red
8th January 2008, 06:46
fremdeles uvisst?? =(

skjer dt no til onsdagen? Svar rask er du greeeei :D

Det lurer jeg også på. Har bestemt meg for å dukke opp denne gangen! :shuriken:

Quakeulf
8th January 2008, 11:34
Ingenting nytt dessverre! Jeg skal ringe Pål Hallstein så fort jeg får ladet mobilen. :shuriken:

Shiraishi
8th January 2008, 12:22
Må man tegne for å delta? :cip:

Nodoka
8th January 2008, 13:47
Man må jo ikke. Det er jo alltid hyggelig med flere folk ^_^

Quakeulf
9th January 2008, 13:06
Nei, man behøver ikke å sitte og tegne, man kan sitte og lytte og komme med ideer osv.

Fortsatt ingenting nytt fra Sub dessverre.

Quakeulf
13th January 2008, 15:34
Nå er det nytt, og det er at tegnekvelden starter igjen på onsdag 16. januar! :sorcerer:

Ryko
13th January 2008, 15:38
16. januar er min bursdag =()

kaede
13th January 2008, 16:57
Da kan du komme og ta med kakeee! :dangopocky:

Totoro
13th January 2008, 17:01
Jaa :D
Kom så kan vi synge for deg :D

Quakeulf
13th January 2008, 19:31
Et (eller snarere to) problem, men jeg håper det blir en løsning på det:

Jeg har fått to større jobbtilbud fra Aschehoug nå, og jeg må se hvordan det blir med arbeidsmengden. Det nyeste jobbtilbudet jeg fikk var å utforme en samfunnsfagsbok for 10. klasse, og dette kommer da i tillegg til den andre jobben hvor jeg skal lage noe læremateriale for VGS. Det blir kanskje litt mye på en gang, men jeg vil se det an, fordi tegnekveld er winkveld. :nya:

Ardisrawr
13th January 2008, 23:10
Et (eller snarere to) problem, men jeg håper det blir en løsning på det:

Jeg har fått to større jobbtilbud fra Aschehoug nå, og jeg må se hvordan det blir med arbeidsmengden. Det nyeste jobbtilbudet jeg fikk var å utforme en samfunnsfagsbok for 10. klasse, og dette kommer da i tillegg til den andre jobben hvor jeg skal lage noe læremateriale for VGS. Det blir kanskje litt mye på en gang, men jeg vil se det an, fordi tegnekveld er winkveld. :nya:

Ikke winkveld men soppkveld :cip:

Håper virkelig det blir fler tegnekvelder :D

*leseøverst* OMG, ny tegnekveld på onsdag? *gledeseg*

kaede
14th January 2008, 00:08
VGS? Da kommer jeg kanskje til å bruke det til neste år da! Må se etter navnet ditt på bøkene! :nya:

Shinke
14th January 2008, 00:55
Tegnekveld er Win ja! :D rawr! gleder meg til onsdag

Quakeulf
14th January 2008, 13:08
VGS? Da kommer jeg kanskje til å bruke det til neste år da! Må se etter navnet ditt på bøkene! :nya:Det er faktisk ikke bøker til VGS jeg skal jobbe med, men noe nettbaserte greier. Mer vet jeg ikke før i morgen. :cip:

kaede
14th January 2008, 17:53
Arghh... Hadde gledet meg til litt mindre noobe skolebøker... V_v

topic:
Tror nok jeg kommer til tegnekveld ja, men jeg er på strengt budsjett med meg selv, så kanskje jeg må velge mellom dette og tegnehelg.... Skal nok få presset fram nok penger! ^__^

Totoro
14th January 2008, 18:11
Hvorfor begynner tegnekvelden klokka 19?
Kan vi ikke begynne 18.00? :cip:

2Wee
14th January 2008, 18:14
starter 19.00 som ellers..?

eller er det mulig å starte 18.00 isteden?? :D

kaede
14th January 2008, 18:15
Quaker'n og mange folk kommer tidligere en sju, men det er visst da det strengt tatt starter. ^__^

Totoro
14th January 2008, 18:19
Vet, har pleid å være der litt før, men siden Quaker'n pleier å undervise litt lurte jeg på om han kunne begynne klokka 18, istedet for 19 :nya:

Shinke
15th January 2008, 00:35
2Wee og Totoro! Pass på! Sjansen for at jeg har tusj og kommer til å tegne bart på dere på onsdag er ganske stor! muhaha!

Red
15th January 2008, 07:06
så hva blir klokkeslettet til slutt? 18.00 eller 19.00?

Shiraishi
15th January 2008, 07:20
så hva blir klokkeslettet til slutt? 18.00 eller 19.00?

Hvis du kommer 18.00 er det sikkert mange som er der allerede uansett. :p

Quakeulf
15th January 2008, 09:22
Hvis folk bare gadd å lese på plakaten så ser de at det begynner 18:00... :toda:

Det er fra 19:00 at jeg får låne scenen, men selve kurset begynner 18:00, som det står på plakaten.

*sukk* :(

Nodoka
15th January 2008, 09:23
Det blir tegnekveld nå til onsdag ikke sant?

Quakeulf
15th January 2008, 13:57
Noen ban Nodoka ASAP. :toda:

Smiley relatert:
:gonk:

Totoro
15th January 2008, 17:35
2Wee og Totoro! Pass på! Sjansen for at jeg har tusj og kommer til å tegne bart på dere på onsdag er ganske stor! muhaha!

Vi har dratt med to andre så tegn bart på de og :link: :link: :link:

Quakeulf
15th January 2008, 18:20
Vel, jeg har sett på kalenderen, det blir en onsdag nå om ikke så alt for mange uker at scenen er utleid på grunn av en festival, og så er det muligens ved andre anledninger at stedet er opptatt av diverse årsaker. Derfor jobber jeg med å finne alternativer for de dagene for de som vil, hvis ikke så bare hopper vi over de dagene. Nøyaktig hvilke onsdager det dreier seg om kommer i morgen. :nya:

Ardisrawr
15th January 2008, 18:37
Vel, jeg har sett på kalenderen, det blir en onsdag nå om ikke så alt for mange uker at scenen er utleid på grunn av en festival, og så er det muligens ved andre anledninger at stedet er opptatt av diverse årsaker. Derfor jobber jeg med å finne alternativer for de dagene for de som vil, hvis ikke så bare hopper vi over de dagene. Nøyaktig hvilke onsdager det dreier seg om kommer i morgen. :nya:

Menne, festivalen det er snakk om er sikkert by:larm. Så kan vi ikke være der da? :cip:

Jeg vil se Hiawata! [Det skrives med utropstegn bak :link:]

Quakeulf
15th January 2008, 19:00
Jeg tvinger ingen, og selvfølgelig ser jeg an situasjonen. Jeg vil ikke komme med et tilbud som ikke kan stille opp mot noe annet.

Ardisrawr
15th January 2008, 21:36
Jeg tvinger ingen, og selvfølgelig ser jeg an situasjonen. Jeg vil ikke komme med et tilbud som ikke kan stille opp mot noe annet.

Såsantsåsant, håpet bare på at du kunne snike oss in gratis :nya:

2Wee
15th January 2008, 21:42
du Quak..!!jeg kom over legathånboka for ikke så lenge siden.. og siden du er så snill og holder dette GRATIS...kunne du alltids ta deg en titt i legatene...muligens kan du søke etter "gratis" penger :P Hvis jeg ikke husker feil, kunne såkalte sosiale-kulturrike-arrangementer få opptil 20.000(eller mer..?)av staten til "kultur-penger".

Quakeulf
15th January 2008, 23:25
Såsantsåsant, håpet bare på at du kunne snike oss in gratis :nya:Det er nok umulig for meg, dessverre... :cip:

du Quak..!!jeg kom over legathånboka for ikke så lenge siden.. og siden du er så snill og holder dette GRATIS...kunne du alltids ta deg en titt i legatene...muligens kan du søke etter "gratis" penger :P Hvis jeg ikke husker feil, kunne såkalte sosiale-kulturrike-arrangementer få opptil 20.000(eller mer..?)av staten til "kultur-penger".Jeg har hørt om det, og jeg vet om hvilke alternativer jeg har, men for å få sånn støtte så ville jeg bare se hvordan dette gikk først. Hittil har det gått veldig bra synes nå jeg, så jeg skal ta en kikk på det så fort som jeg kan! :sorcerer:

Ardisrawr
16th January 2008, 08:47
Det er nok umulig for meg, dessverre... :cip:

Ingenting er umulig :ciplink:

Quakeulf
16th January 2008, 09:22
Det er mulig jeg blir litt forsinket til klokka 18:00 i dag fordi jeg må ordne med diverse viktige ting jeg burde ha gjort for lenge siden (:gonk:), men jeg skal være der til 19:00!

Tharanee
16th January 2008, 15:33
heisan, dette blir min første tur på tegnekveld. Red har overtalt meg til å være med. gleder meg mye. er ikke noe flink å tegne da men håper å lære mye. :cip:
så da ses vi folkens!

Shiraishi
16th January 2008, 16:24
Nothing Was Here!

Ardisrawr
16th January 2008, 18:08
Jeg er usikker på om jeg kommer, bah ><

Antagelig kommer jeg, kommer bare litt forsent xD

Tharanee
16th January 2008, 22:12
Takk for en morsom kveld. flott at man samarbeider med å lage så mange flotte tegninger..:8D: kommer til å være med flere ganger hvis jeg får tid.

Totoro
16th January 2008, 23:03
3 gangen (?) jeg var der :P
Morsomt. Takk for en hyggelig aften :nya:

kaede
17th January 2008, 17:36
Gah! Jeg fikk ikke kommet meg dit denne uka, fordi Foss hadde åpen dag i går... v__v Videregående kommer desverre først.... Men hva gjorde dere? Samarbeidet folk? OMFG! ^__^

Quakeulf
17th January 2008, 18:36
Ja, vi samarbeidet på en akvarell 2Wee hadde med seg. :cip:

Den må man legge ut her. :nya:

Red
18th January 2008, 09:43
Og Quakeulf laget en smily!

Nodoka
18th January 2008, 09:48
Jeg kunne ikke komme på onsdag fordi jeg var super trøtt og satt å hjalp til med podcasten til anime.no. Tipper jeg kommer neste onsdag hvis jeg ikke er super trøtt.

Quakeulf
21st January 2008, 13:36
Nå har jeg søkt på 30 000 kroner i støtte av Frifond.no! Legathåndboka var et rent helvete å finne fram i, men jeg prøver ennå.

Noen som vet om noen andre alternativer?

p33r
21st January 2008, 13:38
Solo-fondet er jo alltids en mulighet. Sjekk med kunstforeninger etc. også?

Men sjansene er store for at man må danne en demokratisk organisasjon for å virkelig nå ut til pengene.

Totoro
21st January 2008, 13:41
Gratulerer Quake :nya: får du masse penger må du spandere milkshake på oss :cip:

Quakeulf
21st January 2008, 17:31
Men sjansene er store for at man må danne en demokratisk organisasjon for å virkelig nå ut til pengene.Vel, skjer det så vet jeg at ingenting kommer til å bli gjort i det hele tatt, eller at de andre bare melder seg opp for at det skal virke som det er en gruppe. :cip:

Dessverre har jeg kun ræva erfaring med organisering av fritidsorganisasjoner fordi ingen gidder å engasjere seg. Hvis noen kan motbevise dette og brenner for å hjelpe til med tegnekvelden OG HAR TID, så send meg en PM ASAP! Go go go! :sorcerer:

kaede
21st January 2008, 22:42
Jeg skulle virkelig gjerne, men jeg kan virkelig ikke, fordi det er siste halvåret på ungdomsskolen, og jeg vil inn på toppvideregående... :( Prøver ikke å unnskylde meg, vil bare vise at det ikke er ren gidalaushet som holder meg borte...

2Wee
21st January 2008, 23:15
hva definerer du som å engasjere seg..?
Å rable et par søknader som vi kan sende i hytt og pine...og muligens få velfortjente gratis penger kan jeg muligens få tid til.

Dadaph
22nd January 2008, 04:24
Satser på å komme på onsdag, men jeg blir nok ikke like lenge som jeg pleier. Jeg er sykt travel for øyeblikket.

Quakeulf
22nd January 2008, 10:52
Jeg skulle virkelig gjerne, men jeg kan virkelig ikke, fordi det er siste halvåret på ungdomsskolen, og jeg vil inn på toppvideregående... :( Prøver ikke å unnskylde meg, vil bare vise at det ikke er ren gidalaushet som holder meg borte...Det går bra! Altså, jeg mener ikke å synes dumt om folk som ikke kan engasjere seg, de jeg ikke liker er de som sier de skal engasjere seg om som ikke gjør en dritt. Da kan du heller la være, og det respekterer jeg.

hva definerer du som å engasjere seg..?
Å rable et par søknader som vi kan sende i hytt og pine...og muligens få velfortjente gratis penger kan jeg muligens få tid til.Engasjement er alt som får tegnekvelden til å tikke og gå. Hvis du hjelper til med søknader så er det en form for engasjement jeg vil sette veldig pris på, men jeg vil vite hva du søker på og slikt før du søker noe. Det er viktig å koordinere dette, ok?

Så må jeg bare slenge på at jeg skal i møte med Aschehoug denne onsdagen så det er mulig jeg kommer litt senere, men jeg får se.

Ardisrawr
22nd January 2008, 19:47
My legs hurt, bah

Kommer viss jeg orker, hadde åpen dag i dag, så rakk ikke å gjøre ferdig skole arbeidet mitt ><

Mita-chan
22nd January 2008, 20:13
jeg kan ikke komme, skal ha åpenskole"/, men det gir fri på fredagen:D

Totoro
22nd January 2008, 20:51
Vet du hvor mye du forsent du eventulet blir Quake? :cip:

Quakeulf
22nd January 2008, 21:09
Det har jeg ingen anelse om dessverre, men jeg tror ikke det blir så mye over 18:00 på det meste, men jeg vet aldri... :cip:

Uansett så vil Shiraishi hjelpe til har han sagt! Så ta det med ro, han får ansvaret til jeg kommer. :hello:

Totoro
22nd January 2008, 21:15
Fint :cip: Så slipper jeg å sitte og føle meg alene med folk jeg ikke kjenner :hello:

Quakeulf
22nd January 2008, 21:18
Sub-folka er ikke skumle i det hele tatt, eller, de kan virke litt sære fordi de sier og gjør mye rart, men de er gode mennesker. Spesielt Pål Hallstein. Han må du hilse på!

Totoro
22nd January 2008, 21:46
Hmm :P vis meg hvordan han ser ut så kan jeg nok hilse på han ^^
De ser skumle ut og jeg er "redd" for folk generelt :shoop: :P

Quakeulf
22nd January 2008, 21:58
Han kan vise seg selv i denne tråden. :hello:

Vel, han er i bildetråden, asiat og snakker oslosk såvidt det er meg bekjent.

Totoro
22nd January 2008, 22:01
kult ^^ og hans navn (på japani) er? (unnskyld hvis alle unntatt meg vet hvem han er :shoop:)

Quakeulf
22nd January 2008, 22:03
Oh shi- jeg leste det som om du mente Shiraishi! :gonk:

Altså, Pål Hallstein er blek, litt kort, rak i ryggen, rødt hår, skinnskjegg og går som regel med caps eller lue og har på seg hettegenser. Pål er nok ikke på Japani.

Totoro
22nd January 2008, 22:04
Aha :P Møtte Shirishi sist uke tror jeg :P

Shiraishi
22nd January 2008, 22:32
I has arrived. :dangopocky:

Jeg er sånn, Holy Defender of the Tegnekveld [Epic], kinda. :dangolink: Hvis det er noe som ikke krever hjerne (som å overvåke noen kids med tegnesaker) tar jeg på meg oppgaven på strak arm. :cip:

2Wee
22nd January 2008, 22:40
overvåke kids med tegnesaker...:hello:
Ikke undervurder kidz'a nå...hvem veit; er du ikke snill-barnevakt kan det hende at kidz'a ender opp med å tegne på deg...eller spidde deg med de såkalte ikke-fult-så-farlige tegnesakene..
:D

Quakeulf
22nd January 2008, 22:43
Hahaha oh wow. :D

Vel, jeg tror også Dadaph kan ordne opp hvis det skulle være noe, og han tegner i tillegg, så slapp av folkens og ta det lugnt. :nya:

Shinke
22nd January 2008, 23:39
Kommer Shira i morgen også? Yay!
The holy Defender of justice, Mahou Shounen mecha-Shiraishi!!

Dadaph
23rd January 2008, 03:51
Virkelig ikke sikker på om jeg kommer i morgen i det hele tatt. Mulig jeg tar en snartur, kommer noe sent og drar tidlig.
Jeg har noen rimelig vanskelige sider jeg må fullføre pluss striper og fargelegging samt manusarbeid. Har deadline første februar, så roer seg nok etter da.
Manus og ideskissing er igrunn ypperlig for meg å jobbe med på tegnekveldene, så jeg får se hva det blir til.

Ardisrawr
23rd January 2008, 18:33
Jeg kommer ikke i dag, er helt utslitt etter åpen dag på skolen i går, gym i dag og altforlite søvn. Så i dag får jeg legge meg tidlig!

Quakeulf
23rd January 2008, 18:37
Jeg er på vei!

Dadaph
23rd January 2008, 20:13
Jeg kom ikke, beklager, jeg har sittet og jobbet i strekk i hele dag, frem til nå.
Men jeg skal satse på å komme neste gang, da er jeg forhåpentligvis ferdig....om det fortsatt går i denne hastigheten.

Ardisrawr
23rd January 2008, 20:34
Jeg kom ikke, beklager, jeg har sittet og jobbet i strekk i hele dag, frem til nå.
Men jeg skal satse på å komme neste gang, da er jeg forhåpentligvis ferdig....om det fortsatt går i denne hastigheten.

Jeg kom vist heller ikke, vil sove alt nå ><

Menmen, alltid koselig å kose seg hjemme med sitt nye tegneseriehefte laget av Dadaph :cip:

Totoro
23rd January 2008, 22:17
Jeg og 2wee ble nesten ferdig med prosjektet vårt :hello:

Tharanee
23rd January 2008, 23:37
sorry kom ikke, hjalp "Red" med å sy kostyme.. hadde blitt litt slitsomt og dra med seg symaskin på tegnekveld.;)

Anayokari
23rd January 2008, 23:38
I'll be there!!! :dangolink:

Quakeulf
29th January 2008, 15:41
Ok, nå har jeg en god og en dårlig nyhet om tegnekvelden:

Den gode:
Jeg har fått låne en flott, ny bærbar datamaskin som gjør at nå slipper jeg å sitte der på min ekstremt føkka, treige og sjokolademelkinnsmurte maskin, og da vil vi få vært mye mer effektive i Illustrator/Photoshop-læringa. :nya:

Den dårlige:
Aschehoug har bedt meg om en masse skisser som jeg må bli ferdig med fortere enn faen så jeg kommer til å sitte og jobbe med det en del på kvelden. :gonk:

Mirashi
29th January 2008, 22:28
Jeg fikk lov!
...Hvis jeg betalte selv.
Jeg har null å betale med.
Sorry folkens, dukker opp neste gang regner jeg med, hvis det er noen neste... xD

Dadaph
30th January 2008, 05:11
Phew, akkurat ferdig med tegnejobben, så jeg får endelig tid til å komme i kveld, med mindre noe annet plutselig dukker opp, men det planlegger jeg ikke...at noe plutselig dukker opp mener jeg.

Quakeulf
30th January 2008, 12:53
hvis det er noen neste... xDJa, det... Det blir en DEL jobb på meg fremover, så jeg får se! :cip:

Phew, akkurat ferdig med tegnejobben, så jeg får endelig tid til å komme i kveld, med mindre noe annet plutselig dukker opp, men det planlegger jeg ikke...at noe plutselig dukker opp mener jeg.Dukk opp på tegnekvelden for helvete. :toda:

Shiraishi
30th January 2008, 15:19
Jeg skal på allmøte med studiet mitt (noe jeg er forpliktet til å delta på av visse grunner) så jeg kommer når den er overstått. Vet ikke helt når det blir, men det starter 17:15, så jeg tror jeg rekker tegnekvelden med letthet.

Quakeulf
30th January 2008, 15:21
Jeg kommer til å være der rundt klokka 18:00! :sorcerer:

Shippuuden-08
30th January 2008, 15:35
Jai kan ikke..T__T Skal joine en jente gruppe ikveld..Kanskje neste gang...;D

Totoro
30th January 2008, 16:46
Me and 2wee no comming :( matteprøve er no herk

Ardisrawr
30th January 2008, 16:59
Jeg har ivertfall tenkt meg en tur innom, har riktig nok endel lekser. Men de kan jeg gjøre der^^

Edit: Jeg er hjemme og sover og gjør lekser her! bah

Quakeulf
31st January 2008, 10:29
Det var flott at det kom så mange som det gjorde uansett! Jeg telte 13 tilsammen på det meste! :sorcerer:

Neste onsdag blir det IKKE tegnehelg for da reiser jeg til Jew York. :nya:

Quakeulf
24th February 2008, 22:48
Førsteposten er oppdatert:

ALDRI MER TEGNEKVELD

fiiup
25th February 2008, 00:56
Er det ikke andre som kan ta over?

Quakeulf
25th February 2008, 01:40
Er det ikke andre som kan ta over?Eventcrew, om de orker.

Tyblazitar
28th February 2008, 18:23
Da har denne tråden utspilt sin rolle, og det blir aldri mer Quakeulf-tegnekveld igjen, så er liten vits i å la den stå åpen.