PDA

View Full Version : Desucon - Second Stage: Datoen er endelig satt.

Japani
28th September 2007, 14:05
http://jutte.no/upload/desuuup333ruuu.png
Da er datoen for Desucon 2 satt, og fordi jeg er så glad i splashscreenen vår kan du gå til http://www.desu.no/ og sjekke ut datoen.

DESUCON 2 - gooo~

Vi kommer i løpet av den nærmeste fremtid til å informere om Desucon 2 sitt offisielle navn og nøyaktig tidspunkt. Desucon 2 arrangeres i Oslo Kongressenter og vi har vi rundt 1000m2 med plass.

Hva er Desucon?
Desucon er et anime,manga- og japan-convention i Oslo hvor hundrevis av animefans sammles for å cosplaye, besøke stands av leverandører, høre på foredrag om japansk kultur og generelt ha det gøy.

Nodoka
28th September 2007, 14:08
Endelig. Skal vi se... Da må jeg ta meg sammen å få ordnet et kostyme... o.O

*setter opp på kalenderen*

Oslo kongress senter er veldig bra. MASSE plass!

Og November er ikke så bred definisjon av høst da.

kaw
28th September 2007, 14:09
cheers!
endelig en dato, ser framover til dette igjen, denne gangen skal de cosplayes også ;3

Good job p33r :)

p33r
28th September 2007, 14:15
Så ja, vi hørte dere, Desucon 1 var for lite så denne gangen er lokalene i 1000m2-klassen, ta med dere venner så dere kan fylle opp lokalet :P

Nodoka
28th September 2007, 14:18
og 17 november er en lørdag så jeg trenger ikke en gang be meg fri fra jobben o.O

n@ruto-kun
28th September 2007, 14:43
COSPLAY.NO
Jeg vil også informere dere med at Cosplay.no (http://cosplay.no) har nå lagt ut mer informasjon om Desucon 2. Ta gjerne en titt ;D.

Dosu
28th September 2007, 14:57
Æsj, skal til Oslo den 31. 11
Men men, sånn kan det gå når man bor så langt unna, har ikke noe passende kostyme heller siden alt jeg har er for lite he he. Må lage noe til en anen gang :P

Vell dere får ha det fint!! Informer hvordan det gikk når det er ferdig, hmm! XD

Heika-sama
28th September 2007, 15:09
Hurra, da slipper jeg at folk prøver å få ut av meg når det skal være! ;D

Og så er det dagen etter bursdagen min! \o/

Digoru
28th September 2007, 15:18
Får bare håpe det ikke kræsjer med LANet jeg kanskje skal på x_x
men om det gjør det, blir jeg uansett å finne på desucon.

Sakuya
28th September 2007, 15:53
Nå er jeg spent! Skal til Stavanger på Siddis Brass en gang i november, husker ikke hvilken dato. Men det sjekker jeg akkurat samtidig som jeg skriver dette. Og svaret er... 3. november! TAKK GUD AT DET IKKE ER SAMME HELG!

Med andre ord: I'll be there! :3 Har aldri vært på Oslo Kongressenter, men regner med at jeg finner frem ved hjelp av kartene på Gule Sider. Og denne gangen skal jeg ikke bli syk...

Kjempebra jobba med plassordning altså. *gi medalje til de utrolige menneskene som har jobbet med planlegging av Desu-con*

Kataya
28th September 2007, 17:51
HAHA! Så genial dato! Dagen etter bursdagen min. xD Jeg kommer, of course. =3

EDIT: For de som lurer så ligger Oslo Kongressenter i Folkets Hus på Youngstorget. ... =)

Ichigo
28th September 2007, 18:18
Elsk at dere tok det i en helg! Da er det større sjanse for at jeg kommer <3

manjeh
28th September 2007, 18:29
ja endelig da er endelig desucon kommet ble ferdig med kostyme i januar og har hatt så lyst til å bruke det at jeg nesten gikk med det på skolen, he he he men over til saken blir det oppmøte ved outland i år også? bare spør.

Yuiko
28th September 2007, 18:48
FINALLY! Jeg kommer, garantert :3
Venta lenge på denne posten ^^

marlee
28th September 2007, 18:52
Uæææ!

Dato satt! Cosplaypresset, ånei!

(Grave fram symaskin)

Mr.Mag
28th September 2007, 19:49
Veldig bra at datoen kom så fort.

Får tak i billige flybilletter nå! ;D Jeg gleder meg.

Mimiko
28th September 2007, 19:54
Omg omg omg jeg SKAL gjøre meg klar til den dagen!!!

Tyblazitar
28th September 2007, 22:07
Hurra, da slipper jeg at folk prøver å få ut av meg når det skal være! ;D
Hahaha, samme her. Alle jeg kjenner maser hele tiden "når er DesuCon?", de vil ikke høre på når jeg sier at jeg ikke kan si det. :p

Hyggelig at datoen endelig er satt. Må begynne å planlegge opphold og transport snart.

retrolord
28th September 2007, 22:19
YEAh,,,, gleder meg...

Red
28th September 2007, 22:49
WAAAH!!! Endelig! Vidunderlig at det er på en lørdag også! Og jeg er spesiellt happy siden Desucon ikke er under eksamentiden denne gangen!!!! Kommer til å bli så gøy!!!!! *glede seg*

Bida-san
28th September 2007, 22:55
Yay! Endelig dato=) *skynde seg og bestemme hva jeg skal cosplayeXD*

Og November er ikke så bred definisjon av høst da.
Hm...Jeg kaller det vinter jeg:P

Tyblazitar
28th September 2007, 22:58
Hm...Jeg kaller det vinter jeg:P
Høst = september, oktober, november. Det er den vanligste definisjonen, mener jeg.

Bida-san
28th September 2007, 23:00
Høst = september, oktober, november. Det er den vanligste definisjonen, mener jeg.
Men så er jeg spesiell da:pinch:

Solnar
29th September 2007, 02:41
Men så er jeg spesiell da:pinch:

egentlig ikke:)

men føøøk det da........desu-con er vel desu-con anyway?:)

Ai-rin
29th September 2007, 10:50
det er jo mange dager siden jeg er skevet ut jo*puster letet ut*det er i helgen så selvom jeg ikke har blit skrevet ut så har jeg permisjon^^men ikke mobb hvis jeg kommer med krykker og ikke kan prate, for stemmen kan enda være sliten når den er ikke brukt på aldri så lenge(jeg var i koma) Så det kan hende jeg kommer som en stum timeskip sakura hvis jeg kommer i det heletat da. (det kan hende at jeg ikke gidder å komme) hade!

Yuiko
29th September 2007, 11:27
det er jo mange dager siden jeg er skevet ut jo*puster letet ut*det er i helgen så selvom jeg ikke har blit skrevet ut så har jeg permisjon^^men ikke mobb hvis jeg kommer med krykker og ikke kan prate, for stemmen kan enda være sliten når den er ikke brukt på aldri så lenge(jeg var i koma) Så det kan hende jeg kommer som en stum timeskip sakura hvis jeg kommer i det heletat da. (det kan hende at jeg ikke gidder å komme) hade!

Vi får krysse fingrene og håpe på det beste! Hadde vært veldig koselig om du kom ;3

hide
29th September 2007, 11:41
Skal det være i hele den kongresshallen? o.O den er jo svær :0

p33r
29th September 2007, 13:50
Skal det være i hele den kongresshallen? o.O den er jo svær :0

Korrekt

Narutard#1
29th September 2007, 16:32
Hvor skal dette være? Jeg skal greie å karre meg bortover for dette er noe jeg absolutt vil være med på! Jeg har forstått det sånn at det skal være i Oslo?

DaCapo
29th September 2007, 19:15
Jeg tror jeg faktisk får lov til å komme av foreldrene mine, jeg bor på jevnaker så det tar rundt 1time og 30min å dra til oslo menmen.. Koster det noe? kommer uansett til å ta med penger hvis jeg skal komme, men kjekt å vite om det koster no :)

DaCapo
29th September 2007, 19:35
Btw, laget et Desucon 2 bilde jeg :) http://s220.photobucket.com/albums/dd20/Joamann/?action=view&current=Desucon2.png

ilifin
29th September 2007, 19:41
Hvor skal dette være? Jeg skal greie å karre meg bortover for dette er noe jeg absolutt vil være med på! Jeg har forstått det sånn at det skal være i Oslo?Som første posten sier; dette er i Oslo Kongresssenter, i Oslo. Alltid hyggelig om folk langt vekkeifra kommer innom :kip:

Suma_chan
29th September 2007, 19:47
Btw, laget et Desucon 2 bilde jeg :) http://s220.photobucket.com/albums/dd20/Joamann/?action=view&current=Desucon2.png

Den er fin. :)

Deidara
29th September 2007, 21:05
Yaaadaaah Endelig :) Sugoi Work p33r and Havok

p33r
29th September 2007, 21:36
Jeg tror jeg faktisk får lov til å komme av foreldrene mine, jeg bor på jevnaker så det tar rundt 1time og 30min å dra til oslo menmen.. Koster det noe? kommer uansett til å ta med penger hvis jeg skal komme, men kjekt å vite om det koster no :)

Det er gratis adgang :)

DaCapo
29th September 2007, 22:39
Uki, håper jeg ikke blir helt alene der da.. (:

Centi
29th September 2007, 23:25
Veldig fin dato! Blir antageligvis nødt til å skulke den fredagen, siden jeg bor såpass langt unna (indre nordmøre, wehey), men det er verdt det for Desucon!

Mimiko
30th September 2007, 00:17
Ja men tenk på det.. Kongressenter e jo sværte men... jeg er litt lost her -.- hen søren ligger den lol xD??

CatgirlMe
30th September 2007, 01:02
Jeg har så lyst til å gå, men siden jeg bor i Stavanger blir det nok litt vanskelig. :( Jeg håper å få overtalt foreldrene til å ta en tur, da, men det spørs. :gråte:

Nodoka
30th September 2007, 10:55
Faen! Jeg kan nok tvilsomt være med på hele arangemanget... I verste fall kan jeg ikke komme i det hele tatt...

Farmoren min har 75 årsdag så jeg må ivertfall være på store fjell til 6. Det er mulig pappa ikke lar meg gjøre det en gang >.<

Noen som gidder å hjelpe meg å finne bus/tog tider til steder i nærheten av storefjell den dagen?

DaCapo
30th September 2007, 12:11
http://youtube.com/watch?v=GaWThdk2oKs LoL.. Laget en reklamefilm og jeg xD ^^

Tyblazitar
30th September 2007, 16:44
Jeg har så lyst til å gå, men siden jeg bor i Stavanger blir det nok litt vanskelig. :( Jeg håper å få overtalt foreldrene til å ta en tur, da, men det spørs. :gråte:
Vi er mange fra Stavangerområdet som skal ned, så det burde ikke være noe problem. Passer fint med tog, om du bestiller i tide får du minipris, koster vel rundt 600 tur/retur Oslo, og om du tar nattoget hjem slipper du å tenke på overnatting også ;)

Sharingan
30th September 2007, 16:45
Vi er mange fra Stavangerområdet som skal ned, så det burde ikke være noe problem. Passer fint med tog, om du bestiller i tide får du minipris, koster vel rundt 600 tur/retur Oslo, og om du tar nattoget hjem slipper du å tenke på overnatting også ;)
Eller 199 hver vei på nsb.no..

marilla
30th September 2007, 17:55
199-billettene blir stadig færre og færre, jeg prøvde å bestille en billett SEKS måneder før jeg skulle dra, og fant EN billett til 199. Det kommer veldig an på tidspunktet, men minipris er stort sett likt 299 nå. :)

On topic- Jeg satser på at jeg kommer, har EGENTLIG ikke råd, men det er jo Desucon! :D

ShaDeFaDe
30th September 2007, 18:54
Jeg tror vi er en del som skal fra Hønefoss/Jevnaker og omegn. Hvis det er noen som ikke vet hvor det er så kan de ta kontakt og henge seg på. Vi kommer til å ta bussen fra Hønefoss tenker jeg.

Ippon4
30th September 2007, 19:10
ENDELIG!

gleder meg sikkelig!

Nodoka
30th September 2007, 22:45
Og da ser det faktisk ut som det årnet seg for meg. Jeg må se ann litt tidspunkter men det er nesten garantert at jeg kommer på det meste av arrangemanget nå

Centi
1st October 2007, 09:19
Forresten: blir det samme ordning som i fjor, at de som ikke vet hvor dette kongressenteret er får guide fra Outland?

Sharingan
1st October 2007, 09:41
Forresten: blir det samme ordning som i fjor, at de som ikke vet hvor dette kongressenteret er får guide fra Outland?

Det skal være mulig å få til!

DaCapo
1st October 2007, 09:42
Jeg tror vi er en del som skal fra Hønefoss/Jevnaker og omegn. Hvis det er noen som ikke vet hvor det er så kan de ta kontakt og henge seg på. Vi kommer til å ta bussen fra Hønefoss tenker jeg.

Jeg skal fra jevnaker ^^.. Tror jeg kanskje skal bli kjørt hvis jeg får lov til å bli med, men hvis jeg ikke blir kjørt kan jeg jo ta buss med dere..

p33r
1st October 2007, 13:00

En liten variasjon, med tanke på at vi estimerer rundt 500 besøkende i år. Så å sammles utenfor Outland er litt utopiskt ettersom vi kommer til å fylle store deler av Østbanehallen. Det vi kommer til å gjøre er å ha ett par godt markerte guides som viser veien til Oslo Kongressenter forran Østbanehallen slik at folk finner frem uten å måtte sammles opp noe sted. Vi håper selvfølgelig at vennegjenger etc. sammler seg før de går, men ett stort sammleområdet blir det nok ikke.

Sesshomaru
1st October 2007, 15:19
jess, jeg kommer, kostymet er snart ferdig^^ gleder meg masse^^

Smiph
1st October 2007, 15:25
Jeg kommer selvsagt! Gleder meg masse.

Solnar
1st October 2007, 16:50
Er glad jeg har Kiyu som guide jeg da;) går jeg meg hvertfall ikke bort

princess_sunshi
1st October 2007, 17:46
Hei jeg lurte på om det hadde vært mulig for meg ha en liten stand.. for jeg har noen autentiske gothic lolita klær fra japan jeg skulle ha fått solgt...

vær så snill å ta kontakt med meg på ronja.sol@gmail.com

takk på forhånd
Ronja Sol

Nekogangu
1st October 2007, 18:02
Appsolut MÅ dit!
Da blir d mitt første cosplay!
Det er vel ingen aldersgrense?:lur:

Må man kjøpe bilett ??

p33r
1st October 2007, 19:52
Appsolut MÅ dit!
Da blir d mitt første cosplay!
Det er vel ingen aldersgrense?:lur:

Må man kjøpe bilett ??

Ingen aldersgrensen, det er gratis å komme inn.

sortulv
1st October 2007, 20:03
For å supplere på guide-planene, vi kan sikkert legge ut et lite kart som viser veien fra Oslo sentralstasjon, også. Avstanden blir cirka den samme som til Sub.Scene.

Sesshomaru
1st October 2007, 21:44
jeg kommer: D blir skikkelig gøy^^

EagleJin
1st October 2007, 22:10
Stilig vid, DaCapo!

Strålende dato! Var redd begivenheten skulle krasje, for en dag tidligere er jeg på Ylviskonsert. Men da er jo alt i orden ^^ (nesten. Har funnet ut at det er vanskelig å finne muskelmasse+grønnmaling+stor, rød parykk for kostyme :().

DaCapo
2nd October 2007, 18:08
Får ikke lov til å dra alene, men jeg har veldig lyst til å ta med en tremening av meg, hun er ganske ny innenfor manga og anime men har lest og sett litt inuyasha, håper hun vil være med (:

Kim
2nd October 2007, 21:20
Er glad jeg har Kiyu som guide jeg da;) går jeg meg hvertfall ikke bort

Du sier no der ja ;D

AzZa
2nd October 2007, 22:01
Har kjempestore planer om å ta med meg mamma og storesøstra mi heeelt fra Stavanger ^^, har faktisk kommet så langt at mamma vurderer det :D *lykkepille*
Hadde vært helt fantastisk å være der! Har vel egentlig bestemt at jeg skal, selv om jeg ikke vet om mamma er med på det xD

Quakeulf
2nd October 2007, 22:58
Ingen aldersgrensen, det er gratis å komme inn.Det er sånn det skal være! Stå på!

Mr.Mag
2nd October 2007, 23:14
Når åpnes dørene?

Hadde vært greit med et klokkeslett siden jeg må bestille flybilletter og slikt^^

Bida-san
3rd October 2007, 00:10
Har kjempestore planer om å ta med meg mamma og storesøstra mi heeelt fra Stavanger ^^, har faktisk kommet så langt at mamma vurderer det :D *lykkepille*
Hadde vært helt fantastisk å være der! Har vel egentlig bestemt at jeg skal, selv om jeg ikke vet om mamma er med på det xD
Wow, ikke værst å nesten overtale både mor og søster til å bli medXD

Når åpnes dørene?

Hadde vært greit med et klokkeslett siden jeg må bestille flybilletter og slikt^^
Klokkeslett er vel ikke bestemt enda, tror jeg..

Nekogangu
3rd October 2007, 22:08
Ingen aldersgrensen, det er gratis å komme inn.

Takker og bukker 5 ganger , med sukker på LOL :nya:

LEC
4th October 2007, 01:33
Jeg får vel dratt meg meg con-vennene mine på toget og spille kort i et par time tenker jeg. To timer på toget i kostyme blir morsomt. Enda kulere når jeg fant ut at jeg kan få 25% studentavslag. Digg! Hvor lenge varer hele greia?

p33r
4th October 2007, 09:19
Jeg får vel dratt meg meg con-vennene mine på toget og spille kort i et par time tenker jeg. To timer på toget i kostyme blir morsomt. Enda kulere når jeg fant ut at jeg kan få 25% studentavslag. Digg! Hvor lenge varer hele greia?

Desucon 2 varer i ni timer, ikke regnet med eventuelle andre japan-relaterte arrangement som skjer samme dagen. Målet vårt er å ha det fra 12:00 til 21:00, men det er ikke HELT bestemt enda.

AzZa
4th October 2007, 19:43
Wow, ikke værst å nesten overtale både mor og søster til å bli medXD

Klokkeslett er vel ikke bestemt enda, tror jeg..

Søstra mi er intresert i manga og anime da, så hun var ikke noe stort problem xP men hadde ikke venta at mamma skulle være helt med på det xP

Skrubb
5th October 2007, 13:01
Jeg syns egentlig at splashpagen er litt lite informativ.
Burde stått noe mer for de som ikke er god til å navigere rundt på forum og
da sikter jeg ikke til meg selv.

p33r
5th October 2007, 20:29
Jeg syns egentlig at splashpagen er litt lite informativ.
Burde stått noe mer for de som ikke er god til å navigere rundt på forum og
da sikter jeg ikke til meg selv.

Splashpagen er akkurat det, en splashpage. vi jobber med å lansere en full webside men Ting Tar Tid (T.T.T.). Det kjem en ordentlig side om ikke alt for lenge :)

edvin
5th October 2007, 20:53
yey, finaly ;P 8 dager før bursdag O_o xD

kaede
5th October 2007, 23:03
YAy! "Danse apedansen"

AzZa
6th October 2007, 21:25
Apedans? xD

Nihon
7th October 2007, 16:12
Ohh, nais!
Det er 90% sjangs for at jeg kommer! =D
Flaks at jeg har b-dag om 2 dager. pengeeer :)

DracoAries
8th October 2007, 10:30
YOSH!
Endelig en konvensjon i Norge jeg kan være med på.
To av vennene mine og jeg skal møte en vi kjenner i Oslo så vi vil ikke gå oss bort.
Håper de har Pocky der...!
Og så kan jeg få brukt Kakashi kostymet mitt (fra 'Naruto: Kakashi Gaiden')igjen!
Yay!

- D.A.

n@rumon
8th October 2007, 21:07
YAY!!!
kommer HELT SIKKERT!>_<

Mimiko
11th October 2007, 21:07
Foreldrene mine kunne ikke besteme seg ennå om de ville eller ikke grr >.<

KazeShinobi
22nd October 2007, 09:25
yay, dato og sted er satt :kip:
omg...o,o COSPLAY...har ikke kostyme ennå...*stresse stresse stresse...*
btw, mulig å bare være en bi figur? feks konoha ninja

Skrubb
3rd November 2007, 14:42
Lurte på hva slags konsoll det spilles på når det kommer til tekken turneringen.
Arcade,ps3 eller PSP?. Dersom det er Ps3 er det godt mulig jeg melder meg på.
Kan hende jeg melder meg på uansett bare for gøy.

Nodoka
3rd November 2007, 15:07
Lurte på hva slags konsoll det spilles på når det kommer til tekken turneringen.
Arcade,ps3 eller PSP?. Dersom det er Ps3 er det godt mulig jeg melder meg på.
Kan hende jeg melder meg på uansett bare for gøy.

Jeg ville gjetta på at det blir på ps3. Siden det er det letteste å sette opp.