PDA

View Full Version : Event Magical Girl-kveld på sub.Scene 27. sep.

p33r
20th September 2007, 13:07
De er små, de er jenter, og de vifter rundt sine mekaniske våpen som de bruker til å lede sine magiske krefter. Gjør deg klar for et show om hvordan magi, sci-fi, quantum physics, søte jenter og gigantiske eksplosjoner har blitt ført sammen til det man i dag kjenner som Magical Girl Lyrical Nanoha A's (http://anime.no/anime/info_og_omtaler/maho_shojo_lyrical_nanoha_a_s.html)!
http://image.dirtyworker.com/beta/files/ju76bq96s51hwvzovccl.png
DIVINE BUSTER

Torsdag den 27ende september på sub.scene arrangerer Japani en visning av denne evig underholdende seriene. Frykt ikke, selv om dette er den andre sesongen av Magical Girl Lyrical Nanoha (http://anime.no/artikler/omtaler-anime/magi-eksplosjoner-episke-kamper---magical-girl-lyrical-nanoha.html) så skal vi komme med en kort oppsummering av den første serien; dette fordi handlingen i den aller første er på alle måter bare en introduksjon til A's. Vi er derfor glade for å presentere til våre medlemmer, og andre deltakere som måtte møte opp, en actionfyllt kveld med en blanding av sjangere du sjeldent får se igjen!

Vi starter visningen kl 18.00, men man kan møte opp 17.30 for å få med seg en introduksjon til hva nettopp Magical Girl Lyrical Nanoha er.
Det vil være servering av hva sub.cafe har tidligere kunnet tilby. (Desucon, maid-events osv.)
Kanskje man får en liten overraskelse i form av maids og..?

Vi ser frem til å møte dere og vise dere det vi mener er et stykke av animehistorien man absolutt må få med seg.

Kort fortalt: Torsdag 27. september 17:30 til 22:30 vil vi vise Nanoha A's på sub.Scene i Oslo. Det er gratis inngang.

Izuma
20th September 2007, 13:18
yay! I'll be there! :nya:

Hvor mange episoder viser dere? hele serien? O.o

p33r
20th September 2007, 13:20
Så langt vi kommer :P Jeg er ikke sikker på hvor langt det er, men serien er bare 13 episoder :P

Legg merke til at det ikke er fillere eller annet dritt, bare ren pure badass hele veien.

Smiph
20th September 2007, 13:30
Kult! Regner med at jeg kommer.

Nodoka
20th September 2007, 13:44
NEI! jeg har japansk da >.<
Er det mulig å møte opp kl 19 når japanske har sluttet? Da får jeg ivertfall med meg noe...

Også trenger jeg noen til å forklare meg hvis sub scene er >.< XD

p33r
20th September 2007, 13:47
Ja, selvfølgelig er det mulig å komme senere, sub.Scene holder åpent som vanlig. Og storyen til Nanoha er ikke .. super dyp :P Det ordner seg.

http://www.subscene.no/infoadresse.htm

Otacon
20th September 2007, 15:41
Nice! Det här har ni gjort bra Japani crew!

Edit: Doh! Fagskola akkurat den tiden :(

Aja, ni får ordna visning en fredag någon gång. Passar nog bättre för de flesta som inte studerar ^^

Kiyu
20th September 2007, 16:34
Vil det vært mulig for noen å komme på Outland og guide nye folk til sub.scene? Ei venninne av meg bor for tiden i Oslo og vil gjerne bli med på dette. Men siden hun er helt fersk i miljøet og ikke har vært på noen tidligere treff, har hun zero peil på hvor sub.scene ligger. Det ville vært supert om noen kunne tatt seg tid til å "hente" henne på Outland, Jernbanetorget.

(Noen har faktisk vanskeligheter med å lese et kart. Jeg f.eks. på vei til Desucon)

kohaku
20th September 2007, 16:55
Oh, never mind that xD

Dette høres bra ut! Jeg må nesten sjekke om jeg jobber dagen da. Er litt usikker på det. xD

Red
20th September 2007, 17:17
Kult! Muligens jeg dukker opp. Det er midt under en stor prosjektoppgave!

*krysse fingre og be*

Quakeulf
20th September 2007, 18:27
Tøft, mulig jeg jobber der den dagen, så jeg får se om jeg får det med meg!

Sakuya
20th September 2007, 18:55
Jeg skal tilfeldigvis til Ski den dagen. Oslo er jo ikke så veldig langt fra Ski, så jeg får se om jeg ikke stikker innom en tur. Høres kjempemorsomt ut da, så jeg håper jeg får ordnet det slik at jeg får kommet innom ihvertfall en liten tur... :3

Suma_chan
20th September 2007, 20:42
Så kjipt! :( Jeg har japansk den dagen også, og vet ikke hvor sub.Scene ligger hen... Ville ha kommet, men da måtte jeg vel ha dratt litt tidlig. >.<

Ingen
20th September 2007, 21:46
jeg har lyst, det høres gøy ut, så får jeg bare se om det passer, det gjør det sikkert. fordi at jeg har japansk på onsdager nemlig.:8D:

Kris
20th September 2007, 22:38
Card Captor Sakura er bedre. Si ifra hvis dere viser den en gang. I mens får der--STARLIGHT BREAKER!!

p33r
21st September 2007, 00:08
I disagree, Nanoha A's er mye bedre.
http://image.dirtyworker.com/beta/files/89ziz0gjc3fwj2h2mqxe.jpg
Kommer med en detaljert forklaring av veien til sub.Scene i morgen.

ilifin
21st September 2007, 00:43
Card Captor Sakura er bedre. Si ifra hvis dere viser den en gang. I mens får der--STARLIGHT BREAKER!!Jeg tror du glemmer at CCS og A's ikke er samme sjanger en gang. Sure, CCS kan være bedre på -det CCS har fokus på-, men de er absolutt ikke i nærheten av hverandre om hva de handler om.

Sakura samler kort og bruker "magi"; Nanoha samler Lost Logia og sprenger de rundt seg om de kommer i veien. Vesentlig forskjell :shuriken:

Kris
21st September 2007, 18:38
Jeg blåser i plot devicene som brukes i seriene og hva de kalles. Begge er magical girl, og Sakura eier Nanoha. (Vita også)

ilifin
21st September 2007, 20:37
Jeg blåser i plot devicene som brukes i seriene og hva de kalles. Begge er magical girl, og Sakura eier Nanoha. (Vita også)Om du vil ha en diskusjon om smak så kan jeg flytte postene våres til /h/; CCS og Nanoha er så vidt forskjellige i hvilke målgrupper de har og hva de prøver å selge seg selv som. Det å en gang sammenligne de er å som prøve å trekke likheter mellom Naruto og Maria-sama ga Miteru. :kip:

p33r
21st September 2007, 20:41
Jeg blåser i plot devicene som brukes i seriene og hva de kalles. Begge er magical girl, og Sakura eier Nanoha. (Vita også)

http://youtube.com/watch?v=ptsQhA-z3os
Starlight Breaker disagrees

Smiph
25th September 2007, 09:29
Noen som er med på spising før treffet?

p33r
25th September 2007, 12:30
Den store sub.scene guiden:

http://www.baka.no/img/ormen.gif
Dette er kartet til sub.scene. For å forklare litt mer nøyaktig. Du går karl johan opp helt til du kommer til den kirke saken, ved krysset etter kirken går du til venstre og rett ved siden av Spiderman/Game finner du sub.scene. Håper dette hjelper litt :P

Bida-san
26th September 2007, 00:07
Hm....Ganske lett å finne fram da med andre ord:)
Bare synd jeg jobber den dagen fram til 18:00... Før jeg har klart å komme meg bort dit så har jo mye tid gått, så tror ikke det er no poeng i å bli med:(
Men dere får kose dere!;)

p33r
26th September 2007, 00:22
Jeg sier det igjen, storyen i Nanoha A's er ikke så utrolig dyp at det gjør noe, vi ser på det grunnet BOOM, BANG og KABOOOM :P Så om du kommer litt sent gjør det absolut ikke en døyt.

sortulv
26th September 2007, 13:04
Jeg kommer fortere enn dere kan si "it is possible as for my master".

p33r
27th September 2007, 01:09
Da skal jeg bare minne folk på dette: 17:30 til 22:30 (kom gjerne senere, serien er ikke SÅ story heavy). Gratis inngang, drikke lett tilgjengelig, god underholdning i eksplosjonsklassen og hyggelige folk å plappre med. Det vil bli pauser hvor man kan.. pause og det vil være good mood all arround.

Suma_chan
27th September 2007, 09:27
Jeg kommer! :)

Nodoka
27th September 2007, 23:27
Det var utrolig hyggelig ^_^
Jeg gleder meg skikkelig til neste gang XD