PDA

View Full Version : Treff Asiatisk filmkveld og sushi?

Quakeulf
10th September 2007, 22:07
Ok, nå har jeg vært så heldig å møte noen av folka som henger her på dette stedet, og hittil så har jeg ikke blitt skuffet. :nya:

Jeg er altså i den situasjonen at jeg skulle gjerne likt å se litt mer asiatisk film, ikke bare filmer fra Japan, men sånne filmer fra hele asia omtrent. Jeg har ikke sett hele Ong-Bak eller oppfølgeren, og det begynner å bli enormt lenge siden jeg så John Woo sine filmer, tl;dr, jeg har falt grusomt etter på asiatiske filmer og vil gjerne se mer og nye filmer.

Hvis det er stemning for det så hadde det vært gøy å ha noen folk over så vi kan se på film og spise sushi/annen god mat. Jeg bor sånn 1 minutt unna Mitsu, og da selvfølgelig en rekke andre asiatiske spisesteder.

Det hadde vært best å ta det lørdag, fordi jeg jobber hele uka og må opp tidlig på jobben.

Hva sier folk til dette, noen som er med? Hvilke filmer kan dere anbefale også?

P.S. Jeg biter ikke. :ikkemeg:

Ok, kan vi ta det på lørdag? Da har jeg hele dagen, så kan vi få sett masse film!

Vi møtes på Outland LØRDAG 15. SEPTEMBER KLOKKA 14:00, teh ok?

Hvem som kommer:
Quakeulf (meg)
Yuiko (*tvang*)
EagleJin
fetch fox

Kanskjedyr:
viljevanilje
Kissmet
Smiph (Du måååååå)
Mulm
Nodoka-koi
Deaxe

Howl
10th September 2007, 22:24
jeg skal kanskje på høstutstillingen, så dette kan jeg godt gjøre etterpå.

Nodoka
10th September 2007, 22:33
Jeg er litt interesert men jeg må se an på datoen og sånt selvfølgelig.

men jeg er en veldig skjenert person så jeg kan ikke love noe selv om jeg kan.

Quakeulf
10th September 2007, 22:33
Oooh, mad skillz. Hvilken dag da? Fredag eller lørdag? Og hvilke filmer kan du anbefale/bringe?

Kom igjen folkens, dere er sikkert omgjengelige folk (med noen unntak, selvfølgelig). Jeg biter ikke med mindre jeg har grunn til det, som hvis noen insisterer på å pisse i vasken eller stjele.

Nodoka
10th September 2007, 22:35
Oooh, mad skillz. Hvilken dag da? Fredag eller lørdag? Og hvilke filmer kan du anbefale/bringe?

Jeg kan best på fredager. Eneste asiatiske filmen jeg har er jo desverre Death note 1 da ^^; Kan godt ta med den liksom

Quakeulf
10th September 2007, 22:37
Jeg tenkte vel mer på litt mer gal skyting og action, da. :nya: Men nå vet ikke jeg, og jeg er åpen for veldig mye. Helst ikke filmer basert på manga, fordi de pleier som regel ikke å være så bra, og jeg er bittelitt kresen sånn sett. :ikkemeg:

Mirashi
10th September 2007, 22:38
Jeg tenkte vel mer på litt mer gal skyting og action, da. :nya: Men nå vet ikke jeg, og jeg er åpen for veldig mye. Helst ikke filmer basert på manga, fordi de pleier som regel ikke å være så bra, og jeg er bittelitt kresen sånn sett. :ikkemeg:

Jeg trodde da mangaen var basert på filmen?
Uansett, skulle gjerne kommet, frister, men er litt opptatt i tiden fremover :3

Nodoka
10th September 2007, 22:40

Jeg har vurdert å kjøpe denne (http://www.amazon.co.jp/??????-Movie-???????????-???/dp/B000J3OOC8/ref=pd_bxgy_d_img_b/503-2389754-6406317?ie=UTF8&qid=1189456753&sr=1-1)
Kan jo bestille den sånn at jeg kan ta den med...

Og jeg er ikke sånn veldig fan av gal skyting og action så fra min side blir det nok ikke noe sånt uanset.

Howl
10th September 2007, 22:41
kunne vi ikke sett vengeancetriologien til Chan-wook Park.
Jeg kan jo ta med Nobody Knows, den er det jo lenge siden jeg har sett.

hide
10th September 2007, 23:02
Jeg trodde da mangaen var basert på filmen?
Uansett, skulle gjerne kommet, frister, men er litt opptatt i tiden fremover :3

Filmene ble laget etter mangaen (på japansk) var ferdig ^^
Ja, skulle vel også gjerne kommet.. har også en del asiatiske filmer (Versus, Shaloin soccer, Kagemusha, Battle Royale, Moonchild osvosv :P), men tviler på at jeg kan ;o

Quakeulf
10th September 2007, 23:11
kunne vi ikke sett vengeancetriologien til Chan-wook Park.
Jeg kan jo ta med Nobody Knows, den er det jo lenge siden jeg har sett.

Du er under 16 år...? Hvordan får du sett disse filmene. :p

sortulv
10th September 2007, 23:45
Spørs om jeg blir med, men jeg anbefaler Taegukgi; en av de beste krigsfilmene som er laget i nyere tid. Joint Security Area er også gylden, og det er nesten en skam å ikke vurdere Akira Kurosawa.

Quakeulf
11th September 2007, 00:00
Jeg har da sett Kurosawa sine filmer. Men jeg var mest på utkikk etter noe nytt. Er Albatross noe å anbefale?

Kawada
11th September 2007, 00:30
Om det er fredag som blir aktuelt, er sjansene store for at dere risikerer å bli belastet med mitt nærvær. Har bare gode minner med å møte folk på forumet (treff jeg har vært på kan telles på hånden til en svaksynt slakter, men pytt), og digger sushi. Jeg er rimelig åpen hva film angår, men veit ikke helt hva jeg kan bidra med, dog jeg sikkert kan få tak i de fleste folk evt. måtte ønske å se men ikke har...

EagleJin
11th September 2007, 02:07
Høres kulikuli ut! Har dårlig erfaring med sushi, men det var på et suspekt sted..
Kan alltids ta med Battle Royale... Tror bror har en del av kinesisk tjihowshoopow (les kung fu)-filmene fra 1980-90 (In the Line of Duty++), men må høre med han først om han enda har dem.

Andre filmer om du er interessert i galskap..
Zatoichi, Ichi the Killer, Kagemusha (har den, men enda ikke sett den).

hide
11th September 2007, 02:53
Andre filmer om du er interessert i galskap..
Zatoichi, Ichi the Killer, Kagemusha (har den, men enda ikke sett den).

Har ikke sett noen av dem, bortsett fra Kagemusha.. Men den er iallfall veldig tøff. Kanskje ikke det aller beste skuespillet i verden, men veldig interressant film for oss som er interressert i eldre Japansk histore (selv om nå vel ikke alt i filmen er helt historisk =P) ^^ Shingen ftw <3 Må sees ;p

Deaxe
11th September 2007, 07:39
Jeg er litt usikker om jeg kan være med eller ikke, spørs hva modern sier xD
*sjenert*
Men jeg har noen bra filmer, sånn som Hero, House of flying daggers, Syv sverd, og en til jeg ikke husker navnet på :p

Smiph
11th September 2007, 08:46
Denne helgen passer dårlig for meg, men jeg er mer en gjerne med en annen gang!

Howl
11th September 2007, 11:07
Du er under 16 år...? Hvordan får du sett disse filmene. :p
man bryr seg ikke om aldersgrenser. er det noen gode filmer jeg ikke har sett som har 18 års grense, blåser jeg jo i det.

men jeg har en Toshiro Mifunesamleboks, der den triologien om Mushashi (hvordan staver jeg det?) er med.

sortulv
11th September 2007, 11:52
Sleng på Violent Cop av Takeshi Kitano på lista, så har dere en garantert god filmkveld.

Yuiko
11th September 2007, 14:42
Det hadde vært hyggelig ^^

Spørs litt hvor mange jeg kjenner av de som kommer da XP;;

Eneste asiatiske spillefilemen jeg har er Moon Child, men kan sikkert ta med den hvis det er interessant... XP

Quakeulf
11th September 2007, 15:56
Tja, jeg kommer til å være der, og vi møttes jo så vidt før jeg måtte stikke avgårde til Teaterkafeen. X3

Moon Child har jeg ikke hørt om, men hvis den er bra så ta den med! Veldig, veldig fint om du kan komme, forresten.

Antony
11th September 2007, 16:29
Jeg kan dessverre ikke komme, men vil uansett anbefale filmen Oldboy (koreansk). En veldig spesiell, men god film - kanskje litt i det særeste laget for noen her, men absolutt et must for dere som setter pris på mesterverk!

Hvis ikke så er jo også den første Battle Royale-filmen en klassiker, men helt sikkert noe alle av dere har sett. : p
Kos dere!

Otacon
11th September 2007, 17:23
Denne helgen passer dårlig for meg, men jeg er mer en gjerne med en annen gang!

Samma här. Ska till Sverige den här helgen.

Ett filmtips är Cutie Honey eller kanske Dororo (http://www.apple.com/jp/quicktime/trailers/toho/dororo/trailer.html)? Den e skikkeligt cool ^^

Quakeulf
11th September 2007, 17:25
Jeg tror Battle Royale er noe alle har sett. :p

Jeg har sørgelig få asiatiske spillefilmer selv. Bare en film av Akira Kurosawa, så jeg håper at andre bringer!

Howl
11th September 2007, 22:03
hvor skal vi møtes? hvor bor du?

Thamus
11th September 2007, 22:36
Jeg kan si fra jeg og at jeg og veldig gjerne blir med bare det er en dato det passer seg ^^

Har desverre en litt for travel hverdag fremover, men er meget glad i asitask film og sushi ;)

fetch fox
11th September 2007, 23:39
Om det fortsatt er plass slenger jeg meg gjerne på. Jeg har en del filmer fra Asia så jeg kan nok ta med meg en liten bunch. for.eks:
H (psyko.thriller), Vengeance trilogien (Sympathy for mr.Vengeance, Oldboy, Lady Vengeance), Violent Cop, Versus... jeg tar uansett med meg det meste. Noe av det kjekke med bruken av cd-mapper.

Quakeulf
12th September 2007, 09:45
Vi kan møtes klokka 14:00 på Outland østbanehallen på lørdag?

Jeg bor ikke så langt unna, heldigvis. Sånn 1 minutt unna Elvebakken VGS, litt nedenfor Westerdahls.

Smiph
12th September 2007, 11:32
Jeg har fortsatt veldig lyst til å bli med så skal prøve mitt beste. Sett meg opp som kanskje!

Vadjro
12th September 2007, 11:37
hvilken dato? hvilken dato?

...bollywood filmer er jo asiatiske?

Smiph
12th September 2007, 12:58
Oooh, jeg har noen bollywood filmer faktisk :D

Yuiko
12th September 2007, 15:34
Moon Child har jeg ikke hørt om, men hvis den er bra så ta den med! Veldig, veldig fint om du kan komme, forresten.

Moon Child er en slags sci-fi vampyr-action gangster-film...ting XP
Den er en smule sær... >_> Og så har den Hyde og Gackt i hovedrollene x3

Quakeulf
12th September 2007, 16:18
Ok, dato lagt til, og Smiph ført opp på "kanskje".

Jeg har god plass, det er 75 kvadratmeter her, så jeg kan nok få plass til en del skulle det være nødvendig. :nya:

Mulm
12th September 2007, 16:43
"Kanskje" meg og.

Spørs helt på mengden med rumpesparking som kommer til å vises på skjermen, egentlig :kip:
Asiatiske slossfilmer med dårlig plot = awesome filmkveld.

Kawada
12th September 2007, 16:45
Sorry, men lørdag er jeg utilgjenglig. Farmors 70-årslag må nok prioriteres...

Quakeulf
12th September 2007, 16:50
Ok, fjernet Kawada og lagt til Mulm under kanskje.

Yuiko
12th September 2007, 20:25
OMG, jeg blir *tvang*et O:

Jaja, alltid koselig å møte nye folk ^^ og asiatisk slossefilm med halv-dårlig plott er instant win x3

Quakeulf
12th September 2007, 20:30
Ja, her er det nok tvang! Og så bra at flere liker sånne slåssefilmer fra asia, de er jo selve grunnen til at jeg som ung gutt ble interessert i asiatiske filmer. :nya:

Kissmet
13th September 2007, 01:41
Dersom jeg er ferdig med alle mine 3 oblinger og uke oppgaver til lørdag så kommer jeg vel. Her kommer en lett en for de som ikke har studier.

Oppgave 1.c) (2?(25/9))% poeng.
Finn polarkoordinatene til det komplekse tallet z = 2 - 2i?3

Izuma
13th September 2007, 10:46
damn. hadde egentlig tenkt å ta turen innom, men så må jeg passe på søstera mi....<.< bleh

elin1801
13th September 2007, 10:51
aaw, that sucks.. men en veldig god ide da ^^ tviler på om jeg kan, men dette kan vel gjøres mer

Quakeulf
13th September 2007, 22:52
Dette kan gjøres mye mer! Men det kommer litt an på når, selvfølgelig.

go go go, lørdag!

Vadjro
14th September 2007, 00:01
lørdagen nå? denne lørdagen??
M'okker, da kan jeg ikke... smuff!

Quakeulf
14th September 2007, 00:05
Ja, denne lørdagen. På fredag skal jeg fikse den bærbare maskinen min, og på søndag har jeg avtale med Sub-scene-folk.

Meget synd at du ikke kan komme, men det skjer nok igjen, skal du se!

Howl
14th September 2007, 16:23
omg, mamma sier nå at hun ikke kan kjøre, og ikke har jeg råd til buss D:

jeg kommer ikke Q_Q

Quakeulf
14th September 2007, 17:10
Dang, ok!

En mindre, men det går bra, dere andre plikter å komme, hø hø hø. :shuriken:

Anathea
14th September 2007, 17:34
Hmm... Jeg har litt lyst til å komme, men jeg vet ikke. Kjenner ingen, og har lekser å gjøre. :B Og akkurat nå, har jeg... 40 kroner. :D

Quakeulf
14th September 2007, 19:08
Anathea:
Jeg kan sponse tilbaketuren OG gjøre leksene for deg. Avtale? :D

P.S. Jeg gikk ut av VGS med over 5 i snitt.

Anathea
14th September 2007, 19:11
xD Jeg har A-Kort uansett. Men jeg fant ut at jeg har andre planer. o_O; Sowwie. Det blir vel flere sånne kvelder? :DDD

viljevanilje
14th September 2007, 19:16
Æsj, jeg jobber lørdag..:P Vel, til to iallefall... Maybe?

Quakeulf
14th September 2007, 19:45
Æsj, jeg jobber lørdag..:P Vel, til to iallefall... Maybe?

Hvor jobber du? Vi kan gjerne vente til du kommer! Vi skal møte 14:00 på Outland, men kan gjerne vente litt til på flere folk! :)

xD Jeg har A-Kort uansett. Men jeg fant ut at jeg har andre planer. o_O; Sowwie. Det blir vel flere sånne kvelder? :DDD

Ja, det blir nok det!

viljevanilje
14th September 2007, 20:56
Jobber på lørenskog, så jeg kan komme tre? (om de lar meg gå to) så kanskje? jeg kan sende melding om jeg kommer da kanskje?

Quakeulf
14th September 2007, 21:19
Det passer utmerket! Jeg PM-er deg mobilnummeret mitt så kan du kontakte meg når du kommer.

Vi skal uansett kjøpe sushi først, så det vil vel ta litt tid, og så skal vi holde på lenge og se film. Du behøver ikke å stresse! :)

viljevanilje
14th September 2007, 22:31
Aha, oki.... Da rekker jeg tilogmed å dusje, juhu, så slipper jeg å lukte grill liksom:P haha... men sånn ca tre eller noe. Sender melding jeg....;)

EagleJin
14th September 2007, 22:36
Har nå funnet ut noe helt forferdelig trist...

Jeg har Shaolin Soccer. :s. Tar den med.. Just in case.. :p

Ender opp med å bringe:
Kagemusha
Shaolin Soccer
Zatoichi
Princess Blade (XD)

De filmene jeg trodde bror hadde på DVD viste seg å være av noe annet ikkefulltsåfysisk format.

Quakeulf
15th September 2007, 13:01
Aha, oki.... Da rekker jeg tilogmed å dusje, juhu, så slipper jeg å lukte grill liksom:P haha... men sånn ca tre eller noe. Sender melding jeg....;)

Ok, vi kan vente! Og send melding når du nærmer deg, det er flott. :phone:

EagleJin:
Jeg har faktisk ikke sett Shaolin Soccer ennå. Jeg skulle likt å se den, da. :stuart:

Anathea
16th September 2007, 00:23
Hvordan var det? :D Fikk dere sett Shaolin Soccer? Den er genial. xD Jeg så en del filmer og sånt i dag, jeg også. :B

Jeg vil se bilder! :DDD

EagleJin
16th September 2007, 00:24
Akkurat kommet hjem fra en helmaks filmkveld hos Quakeulf. Takk for film og humor ;).

Har til og med opplevd å spise sushi for første og siste gang >.<

Vi så:
- Azumi
- Moon Child (i hvertfall nesten hele... Over halvparten :s)
- Shaolin Soccer (bare siste kvarteret eller no igjen før togtidskrisen satte inn)

Quakeulf: Lykke til med slutten av Shaolin. Håper du har auto-ressurect med deg. Jeg lo meg i hjel tre ganger i løpet av slutten :D

Tror Quakeulf tok et par bilder. Glemte helt bildetaking under filmene.

Quakeulf
16th September 2007, 03:22
Jeg tok noen bilder på Outland, ja, men de får jeg ikke opp før jeg har fått opp min bærbare datamaskin igjen!

viljevanilje
16th September 2007, 23:41
Tok du ikke bilder når vi spiste og? ;P

Men det var koselig, bare trist jeg ikke fikk vite hva som skjedde på slutten av filmen.;)

Quakeulf
16th September 2007, 23:46
Ja, jeg tok spisebilder også! Men de kommer ikke opp før i løpet av mandagen håper jeg.

viljevanilje
16th September 2007, 23:55
Aha, best du tar et hvor jeg ser pen ut da:P hehe...

Så du ferdig filmene?

Quakeulf
17th September 2007, 00:14
Ja, det gjorde jeg! Nå må jeg bare få tilbake Evangelion bok 10 og 11 før jeg kan få sove i fred. :p

hide
17th September 2007, 00:59
Høres jo ut som dere hadde det koselig =P Moon Child, Azumi og Shaolin Soccer er alle koselige filmer =D

Ikendo
17th September 2007, 13:10
Waah! Alltid er jeg for sent ute til ting som skjer :/ Høres ut som om dere hadde det kjempegøy :D Håper det blir arrangert en filmkveld til i nærmeste fremtid, inkludert sushi ^_^

Quakeulf
17th September 2007, 16:53
Ja, det kommer sikkert flere ganger, og sikkert en gang når jeg har fått meg en mye bedre TV!

Yuiko
17th September 2007, 17:15
Nå må jeg bare få tilbake Evangelion bok 10 og 11 før jeg kan få sove i fred. :p

Hehe, det skal du ;p Har lest ferdig 10ern og fått stotret meg sånn brukbart gjennom 11ern XD

Quakeulf
17th September 2007, 17:24
Gendou tar helt av i bok 11! Det er så tøft det han gjør. X3

Ibaru
18th September 2007, 21:11
Vil se bildar Takk :D