PDA

View Full Version : Forumoppdateringer Den store sammenslåingen!

Pages : [1] 2

Imbefalath
6th September 2007, 21:28
http://image.dirtyworker.com/beta/files/mjaz7bk8ow2do8bfl61z.jpg

Vi på Japani har den gleden av å kunne ønske menneskene fra Anime.no velkommen til oss. Anime.no og Japani.no har inngått et samarbeid og selve siden anime.no vil ikke lenger inneholde et forum. Dermed blir alle tidligere brukere på Anime.no overført til Japani, mens anime.no vil bli til en nyhetsside for anime, manga og otaku-kultur.

Selv om dette blir en slags sammenslåing av anime.no- og japani-forumet, vil ikke tidligere tråder og poster fra anime.no-forumet bli overført til japani-forumet. Derimot vil alle disse trådene og postene være tilgjengelige i et arkiv.

Og til dere fra Anime.no: Vi håper at dere vil stille dere positive til overgangen og at dere vil forsøke å rette dere etter reglene (http://forum.japani.no/showthread.php?t=6074) her på forumet. Her på Japani legger vi spesielt stor vekt på at alle skal føle seg velkomne og likeverdige. Vi vil selvfølgelig gi dere litt tid til å tilpasse dere, men forhåpentligvis kommer ikke dette til å være et stort problem.
Når det gjelder selve overføringen av brukerdatabasen fra Anime.no til Japani.no, vil brukere fra anime.no ikke bli overført dersom de allerede har en brukerkonto på Japani med samme mail-adresse. Dersom noen skulle ønske å endre brukernavnet sitt som en følge av dette, er det bare å sende en PM til Imbefalath, og det vil bli fikset så fort som mulig.

På lik måte vil også passordet på Japani.no ta prioritet, i det tilfelle der du har brukere med identisk nick på Anime.no og Japani.no.

Om du opplever problemer med å logge inn, eller har glemt brukernavnet ditt på Japani, kan du ta kontakt med oss på info@dirtyworker.com og vi vil gjøre alt vi kan for å gjenopprette brukeren din.

For mer informasjon om sammenslåingen, prøv følgende lenker:
- Japani sin forside (http://www.japani.no)
- Anime.no sin forside (http://www.anime.no)

Har dere noen kommentarer eller konstruktiv kritikk angående forumet vær vennlig å post dem her (http://forum.japani.no/showthread.php?t=8163).

Havok
6th September 2007, 21:59
Dette er nok noe av det mest awesome vi har gjort. XD Gratulerer til alle som deltok, og velkommen alle nye!

sortulv
6th September 2007, 22:00
Håper dere fra anime.no vil trives her. :3

ilifin
6th September 2007, 22:02
Husk å lese artiklene, jeg har lagt mye jobb i de :kip:

(also <3 to p33r for flere av artiklene)

Digoru
6th September 2007, 22:10
WTB muligheten til å endre skin...

og ja, yey for sammenslåing.

HaRLe
6th September 2007, 22:12
Unnskyld meg, men dette blir for dumt. Skal plutselig rivaler slå seg sammen? : P Ganske sikker på at jeg får en haug av refs for det jeg skriver nå, men jeg koker inni meg akkurat nå. Jeg er ikke lenger medlem av anime.no, men jeg føler fortsatt med dem. Men anime.no og japani.no er to ganske forskjellige sider. Personlig håpet jeg de skulle forbli FORSKJELLIGE helt til den ene gikk ned ellernoe. Gah, rett og slett GAH!

Synd at makai er så.. vet ikke hvorfor han har gjort dette jeg.. kanskje han ikke har tid? .. Uansett, noen andre kunne tatt over anime.no, og latt det forbli, som sagt, ANIME.NO.

Sånn, da har jeg fått sagt mitt. Jeg har ikkenoe imot folk og fe, har ikkenoe med det å gjøre. : P Har med side/innhold å gjøre. Og miljø. Vært medlem på begge sider ganske så lenge, så jeg snakker utifra MIN erfaring.

Lykke til....

Oblivion
6th September 2007, 22:17
Tviler på at jeg kommer til å være like aktiv her som på anime.no...

Er egentlig litt enig med HaRLe...

Men jeg har nå meldt meg inn, så får vi se da...

DaCapo
6th September 2007, 22:19
Jeg føler meg så OUTSIDER O-o'

Ichigo
6th September 2007, 22:20
Dette er jo kjempe bra! Flere jenter!! :D

Men.. Skal vi beholde denne layouten? *host host*

Yumegirl
6th September 2007, 22:21
Wow! En kjempesammenslåing! Og masse nye medlemmer! Velkommen alle sammen! :8D:

Howl
6th September 2007, 22:21
velkommen, håper dere trives.

Mulm
6th September 2007, 22:22
rivaler

Har jeg aldri hatt inntrykk av, egentlig.

Velkommen til alle fra anime.no!

Sharingan
6th September 2007, 22:22
Og vi ble mystifistisk oppe i 4700 medlemmer... WE ARE THE BIGGEST ANIME/MANGA FORUM IN NORWAIIII!

Solnar
6th September 2007, 22:25
/cheer:) *host* desucon *host*

Tyblazitar
Yay, hyggelig å se denne sammenslåingen. Håper selvfølgelig at så mange som mulig av anime.no-folkene vil finne seg til rette på forumet, er så masse kjekke folk her at det burde gå greit. ^^

Og angående siden: veldig bra side, flott design (selv om jeg riktignok hadde sett litt av det før, var det herlig i praksis også) og bra artikler. Jeg lukter umiddelbar suksess!

Kiyu
Åhh dette synes jeg er kjempekoselig! Tenk på alle nye mennesker som strømmer inn her : D Og alle nye som kommer på Desu-con 2 da! Vil det ikke være enda flere i år, nå som vi når ut til flere?

zgmfx42s
6th September 2007, 22:27
Må bare si meg enig med HaRLe jeg også.

Jeg likte anime.no forumet og miljøet der, i motsetning til de andre forumene. Tross alt derfor jeg var medlem der.

Det blir første og sannsynligvis siste meldig jeg poster her.

Yotsuba
6th September 2007, 22:28
Hvorfor ble jeg slengt inn på et annet forum helt uten videre? :/
RIP, Anime.no, og baibai, Japani.no.

Solnar
6th September 2007, 22:28
greit å merke at det er bare anime.no folk som klager:o

Digoru
6th September 2007, 22:29
HAHAH elskbart med folk som ikke engang gir oss en sjangse :D

zyp
6th September 2007, 22:30
Ikke så rart, det er jo dem som blir flyttet på.

HaRLe
6th September 2007, 22:32
Vi klager av en grunn. Vi likte oss der vi var : )

Rivaliseringen kom fra vår side. Vi er ikke ute etter flest mulig medlemmer, men et godt, (litt "intimt" kanskje) miljø. Hvor alle kjenner alle, og vi rett og slett kan ha det koselig. Nå må jeg si at anime.no ikke helt var det slags forum på slutten, men det var bedre enn ingenting. Det er så synd at dette skulle skje..

Dessuten, DE ER SLÅTT SAMMEN! Det er ikke sånn at dere bare får en hel gjeng nye medlemmer, men tidligere anime.no medlemmer er blitt tvunget hit. Husk dette!

Ba'alzamon
6th September 2007, 22:34
Dette synes jeg var meget trist. Anime.no var kjent og fryktet for god grammatikk, gode diskusjoner, (relativt) strenge mods, og forumbrukere som var mer modne enn eplekart. RIP, Anime.no

Isåfall håper jeg nå sterkt at Japani kan tilby oss noe lignende det vi hadde, ellers kan jeg si med stor sikkerhet at vi fra anime.no kommer til å være inaktive.

p33r
6th September 2007, 22:35
Dette synes jeg var meget trist. Anime.no var kjent og fryktet for god grammatikk, gode diskusjoner, (relativt) strenge mods, og forumbrukere som var mer modne enn eplekart. RIP, Anime.no

Isåfall håper jeg nå sterkt at Japani kan tilby oss noe lignende det vi hadde, ellers kan jeg si med stor sikkerhet at vi fra anime.no kommer til å være inaktive.

Vi skal definitivt gjøre vårt beste og hvis det er noe som plager deg eller noe du vil ta opp bruk vår feedback-tråd på :

http://forum.japani.no/showthread.php?t=8163

Solnar
6th September 2007, 22:35
Vi klager av en grunn. Vi likte oss der vi var : )

Rivaliseringen kom fra vår side. Vi er ikke ute etter flest mulig medlemmer, men et godt, (litt "intimt" kanskje) miljø. Hvor alle kjenner alle, og vi rett og slett kan ha det koselig. Nå må jeg si at anime.no ikke helt var det slags forum på slutten, men det var bedre enn ingenting. Det er så synd at dette skulle skje..

Dessuten, DE ER SLÅTT SAMMEN! Det er ikke sånn at dere bare får en hel gjeng nye medlemmer, men tidligere anime.no medlemmer er blitt tvunget hit. Husk dette!

Hadde jeg blitt flyttet på hadde jeg vært positiv:)
vel, hvis du har lyst til å lage et mer intimt miljø burde du komme på f.eks desucon eller noen av de andre treffene som japani slenger sammen

Chastain
6th September 2007, 22:36
Ja, dette blir bra dere! ^_^

Vi kommer sikker til å få det kjempegøy sammen! ^__^

Ja visst! ^___^

Kiyu
6th September 2007, 22:36
Jeg synes nå dere kan gi Japani.no en sjanse, for så å bedømme. Å være innstilt på å se negativt på dette fra begynnelsen av, vil aldri føre til noe positivt.

HaRLe
6th September 2007, 22:38
Jeg har vært medlem her i et par år, tror jeg. Så jeg vet åssen det er her. Jeg skriver av ERFARING..

Intime var kanskje feil ord, men alle kjente alle iallefall. Dette kommer til å være UMULIG her. Dette viser seg jo nettopp nå også. For dere er ikke klar over at jeg faktisk har vært medlem her en stund. Greit at jeg ikke har vært særlig aktiv, men jeg har faktisk skrevet noen poster.

Chastain
6th September 2007, 22:38
Hva med å se det fra vår side? Hvordan ville dere følt det, hvis dere var overført til anime.no, og måtte følge våre regler og våre moderatorer?

Tenkte meg det, ja.

Yotsuba
6th September 2007, 22:39
Vi fikk ikke noe forvarsel heller...

Sharingan
6th September 2007, 22:40
Jeg har vært medlem her i et par år, tror jeg. Så jeg vet åssen det er her. Jeg skriver av ERFARING..

Intime var kanskje feil ord, men alle kjente alle iallefall. Dette kommer til å være UMULIG her. Dette viser seg jo nettopp nå også. For dere er ikke klar over at jeg faktisk har vært medlem her en stund. Greit at jeg ikke har vært særlig aktiv, men jeg har faktisk skrevet noen poster.
Hvis jeg ikke tar helt feil så er du medlem er under navnet Harlequin... Så jeg kjente deg faktisk igjen og visste at du var medlem (:

Hva med å se det fra vår side? Hvordan ville dere følt det, hvis dere var overført til anime.no, og måtte følge våre regler og våre moderatorer?

Tenkte meg det, ja.
jeg hadde ikke hatt noe imot det. Deres regler er deres regler, og jeg hadde respektert dem.

Howl
grammatikken her har aldri vært noe dårlig, og vil du ha en velartikulert samtale, så er det bare å snakke med Toby Christ, og før "the big merge" så har det vært ganske strengt, men fint her.

og jeg tror jeg kjenner deg haRle igjen som Harlequin? er det ikke du som tegner så bra?

Ichigo
Ta det med ett smil! Jeg gjør det, så mange nye og fine medlemmer! Så fine..

Mirashi
6th September 2007, 22:41
Jeg syns det er koselig med flere folk, men det føles litt sært når ingen visst noe på forhånd, pluss at anime.no-medlemmene virker ikke begeistret i det hele tatt... Håper på mer action i /h/ nå da, og flere underholdningstråder. ^__^/

Oblivion
6th September 2007, 22:41
Vi fikk ikke noe forvarsel heller...

Det synes jeg er det verste, faktisk...

Føler meg nesten litt forrådt her jeg :/

Og det er jo som HaRLe sier; anime.no og japani.no er bare ikke det samme. Annerledes mennesker, annerledes regler.

Det blir bare ikke det samme...

Ba'alzamon
6th September 2007, 22:42
grammatikken her har aldri vært noe dårlig, og vil du ha en velartikulert samtale, så er det bare å snakke med Toby Christ, og før "the big merge" så har det vært ganske strengt, men fint her.

og jeg tror jeg kjenner deg haRle igjen som Harlequin? er det ikke du som tegner så bra?

Bra eksempel du er som ikke bruker stor forbokstav.

Sharingan
6th September 2007, 22:43

Og det er jo som HaRLe sier; anime.no og japani.no er bare ikke det samme. Annerledes mennesker, annerledes regler.

Det blir bare ikke det samme...

Klart det ikke er det samme, men jeg ser ikke helt grunnen til å mislike folk bare fordi de er annerledes... Hadde du mislikt en brunette hvis du selv var blond (; ?

HaRLe
6th September 2007, 22:43
Jeg har vært HaRLe hele tiden jeg, Sharingan ^^; Der ser du ;P

Og ja, når jeg ser på /h/ og 18+ blir jeg retten og sletten KVALM. :P

Når alle poster slettes som spam kan jo tilogmed DERE se hvor forskjellige vi er :)

Digoru
6th September 2007, 22:44
Kan du gi oss noen punkter til hvorfor du hater oss så høyt ved første øyekast? (dette var ment til en post som ble slettet)

og HarLe: Hvis du var mer aktiv på anime.no blir du jo automatisk mer vant til miljøet der.
Hvem har sagt at det er dere som skal tilpasse dere vårt miljø?

Sharingan
6th September 2007, 22:45
Når spam slettes som nettopp spam, så ser der hvor effektive moderatorene er! Var det ikke dere som sa at dere kom til å savne de strenge moderatorene deres ;)

Chastain
Er ikke mye til sammenslåing heller. Det virker heller som om anime.no-medlemmene ble tvansflyttet til Japani. Ser ingen rester etter anime.no. Ingen mods, ingen innlegg, ingen regler, ingenting.

Gusj
Hadde blitt minst like sur om eg blei tvungen til anime.no sine sider.

Men heile greia blir vel positivt til slutt.

Shadowleaf
6th September 2007, 22:46

Det blir bare ikke det samme...Nei, det er helt korrekt. Det blir ikke det samme, men noe nytt. Derfor bør begge parter være positive til denne forandringen, fremfor å holde klage over noe som de fleste av oss ikke kan gjøre noe med.

Hvis noen av medlemmene her ikke liker forumet, så tvinger vi ingen til å bli her.

Dadaph
Oi, jeg registrerte meg tilfeldigvis på japani for to dager siden, etter å ha vært på anime.no i et par år.
Synes igrunn det er rart og trist, spesielt ettersom det skjer helt uten forvarsel.
Og jeg er egentlig veldig enig med Chastain og flere gamle anime.noere når det gjelder sammenligningen mellom japani og anime.no. Det var ikke samme forum, men de fungerte på hver sin måte.

Men, ble i det minste kvitt den forferdlige svarte bakgrunnsfargen her japani.
Hvor ligger forresten arkivet for anime.no-forumet? Jeg logget på for å prøve å finne informasjon i en post på anime.no nå...

HaRLe
En gang til; DET ER IKKE FØRSTE ØYEKAST!!!!!!!!!!111

Jeg hater dere ikke, men jeg liker rett og slett ikke dette forumet så godt som jeg likte anime.no/forum! Jeg liker meg ikke her, jeg føler meg IKKE hjemme på noen som helst måte.

Sensei
6th September 2007, 22:48
HaRLe: Det er ingen som tvinger deg til å være her om du ikke trives, eller ikke føler deg hjemme :P

Tyblazitar
6th September 2007, 22:49
Ikke bruk jirayafan som et eksempel på rettskrivingen her, vær så snill. De fleste skriver ganske bra, og jirayafan får ofte klager (fra meg, hovedsaklig :P) om sånt.

En ting jeg lurer på: hvilke regler er det som er så radikalt annerledes her i forhold til anime.no, og som blir vanskelige å innrette seg etter?

HaRLe: Vi har flere underforum enn /h/ og 18+, de færreste brukerne våre er aktive på hvert eneste underforum.

Chastain: Jeg kan ikke snakke for noen andre enn meg selv, men jeg ville i alle fall ha innrettet meg etter de nye reglene, noe som burde være lett nok, tatt i betraktning at de stort sett består av sunn fornuft, og sett på det som det samme forumet, bare med mange nye medlemmer og annerledes underforum.

Mr.Mag
HaRLe, er du tidligere anime.no medlem, og aldri vært Japani medlem?

I såfall bør du gi det en sjangse, og jeg skjønner godt hva du mener. Som Japani medlem liker jeg dette^^ Masse nye folk å bli kjent med, og det er bra, siden vi har felles interesser.

Håper noen av dere ser lysere på det over tiden som kommer.

Velkommen!!

Chastain
Sharingan: Vi hadde strenge moderatorer for å holde orden, ikke for å sensurere meninger.

Digoru: Vi misliker dette stedet pga innholdet. Anime.no var spesialisert. Vi fokuserte på kvalitetsinnlegg, vi lot medlemmer være politisk ukorrekte, og vi satset på et noe eldre klientell for å unngå de verste mainstreamdiskusjonene ala Naruto og Bleach. I tillegg var det slik at alle kjente alle.
Japani virker motsatt. Ekstremt mainstream, hvor man blir straffet for å ha egne meninger, og alle er besatt av de mest middelmådige seriene.

Havok
6th September 2007, 22:50
Oi, jeg registrerte meg tilfeldigvis på japani for to dager siden, etter å ha vært på anime.no i et par år.
Synes igrunn det er rart og trist, spesielt ettersom det skjer helt uten forvarsel.
Men, ble i det minste kvitt den forferdlige svarte bakgrunnsfargen her på japani.

Hvor ligger forresten arkivet for anime.no-forumet? Jeg logget på for å prøve å finne informasjon i en post på anime.no nå...

Arkivet kommer opp om en ukes tid regner jeg med. :)

Digoru
6th September 2007, 22:51
Japani virker motsatt. Ekstremt mainstream, hvor man blir straffet for å ha egne meninger, og alle er besatt av de mest middelmådige seriene.
Da kan jeg bare fortelle deg at du ikke har sett godt nok etter. :) GG

Nodoka
6th September 2007, 22:52
Esj nå ble det et mindre forum for meg å henge på... forhåpentligvis blir det mer aktivt her da...

og for de som ikke vet det så hadde jeg det samme brukernavnet på anime.no bare at "koi"en var i kanji

Howl
vel, jeg sa aldri jeg var et godt eksempel, men at man fant mange som brukte grammatikken korrekt, og det at jeg ikke bruker stor bokstav har bare blitt en dårlig vane.

A-chan
Jeg hater dere ikke, men jeg liker rett og slett ikke dette forumet så godt som jeg likte anime.no/forum! Jeg liker meg ikke her, jeg føler meg IKKE hjemme på noen som helst måte.
Jeg må si meg enig. Jeg har vært medlem på det forumet i over fem år nå. Fem år, det er en del. Noen av dem har til og med vært der enda lengre enn det jeg har vært. Ikke for å være frekk, men jeg likte det slik som det var. Dere er sikkert hyggelige og alt det der, men jeg kan ikke se for meg at jeg klarer å få den samme følelsen her som jeg gjorde på anime.no. Beklager.

Og ja, jeg pleier svært sjeldent å bli sur, men dette var første gang på mange måneder jeg virkelig har følt meg forbanna.

Sensei
Sharingan: Vi hadde strenge moderatorer for å holde orden, ikke for å sensurere meninger.

Digoru: Vi misliker dette stedet pga innholdet. Anime.no var spesialisert. Vi fokuserte på kvalitetsinnlegg, vi lot medlemmer være politisk ukorrekte, og vi satset på et noe eldre klientell for å unngå de verste mainstreamdiskusjonene ala Naruto og Bleach. I tillegg var det slik at alle kjente alle.

Da burde du nok ta deg tid til å bli litt bedre kjent med forumet og medlemmene, de fleste ser faktisk veldig mye annet enn Naruto. Og INGEN her straffer folk for å ha meninger. Det eneste kravet som stilles er at meningen er relevant til tråden. Vi sletter SPAM og OFF-TOPIC posts, fordi de ikke hører hjemme i tråden.

Leg0Lars
Velkommen skal dere være... Prøv å gi sammenslåingen mer enn et par timer før dere dømmer det nord og ned...

(Selv om jeg forstår frustrasjonen)

Luffy
6th September 2007, 22:54
Liker ikke dette i det hele tatt!
Det er en grunn til at de fleste anime.no medlemmer har holdt seg på anime.no og ikke her.

ilifin
6th September 2007, 22:54
Denne sammenslåingen kommer til å ende med katastrofe, ingen tvil om det.

Vi som er fra anime.no får heller starte vårt eget nye forum, fritt for narutards og japani søppel. Jeg er mer enn villig til å være med å drive det, sponse det, whatever it takes.Jeg vil tillate meg selv å sammenligne deg med average nordmann etter andre verdenskrig; du tar det du ser for det du tror det er og har fått beskjed om av det rundt deg at noe er. Back then var det tyskerne som skulle lynsjes, du virker å sitte med samme inntrykket av medlemme våre uten å en gang ha prøvd å lære de å kjenne.

Medli
6th September 2007, 22:55
I femtiden i dag satt jeg og skrev et innlegg på anime.no.
Fem timer etterpå, ser jeg et rabalder på irc, og når jeg prøver å komme inn på forumet så blir jeg omadressert hit. Denne sammenslåingen kom svært brått på for anime.no, i det minste. Kanskje hvis vi hadde fått vite om det tidligere, for å fått svelge nyheten om at forumet vårt skulle forsvinne inn i et arkiv, så kanskje vi ville taklet dette litt bedre.
Jeg tror de fleste gjengangerne av anime.no kjenner til de andre store, norske animeforumene. Vi har allerede inntrykk av miljøet på de andre forumene, så ikke anta for raskt at vi "ikke gir dere en sjanse" o.l.

Selv har jeg ikke vært medlem av anime.no så fryktelig lenge, men allikevel føler jeg meg ganske paff. Er nesten litt uvirkelig, jaja.

marilla
6th September 2007, 22:56
Hei, dere fra anime.no som er sure: Anime.no var et privilegie, ikke en rett. Det er opp til den som er ansvarlig for forumet hva som skjer, samme hvor mye en gjerne skulle ønske det var annerledes. Denne avgjørelsen har helt sikkert blitt tenkt mye på, og forberedelsene har vært mange. Det er rart å klage på at dere føler dere fremmede på japani.no når ALLE som var på anime.no har mulighet til å være her, det er bare et tillegg på gjengen fra japani som var her fra før. :)

Jeg vil sitere meg selv fra irc: I essensen dreier japani.no og anime.no seg om det samme, nemlig en forkjærlighet for japansk kultur, kanskje med spesielt fokus på animeserier. Hvorfor kan ikke da disse to samfunnene heller slå seg sammen og være mer konstruktive, flere brukere = sterkere samfunn, større muligheter osv. Om ønsket deres er å ha et lukket underground-forum er det ingen som hindrer dere, men om målet er å diskutere deres interesser med likesinnede burde dette forumet kunne tilfredsstille det like godt, eller kanskje bedre enn anime.no gjorde (større brukerbase, flere som kan lese det du skriver og svare på det). Prøv å være litt positive til det hele selv om det kom brått på. Det dreper dere ikke. Velkommen til forumet. :)

Til alle de som har kommet inn fra anime.no og IKKE klaget (dere er i flertall), hjertelig velkommen til dere også, håper dere trives, bli kjent med medlemmene her og post i vei!

HaRLe
Hvordan blir det med de som var veteraner, kanskje tilogmed hadde litt "status" på anime.no da? Hvorfor får egentlig ikke vi noe å si i denne saken? Sinnet har snart gått over til sorg, rett og slett. Jeg vet ikke lenger om jeg skal le eller grine. Hvis jeg skulle vise noen følelser that is.

Ba'alzamon
Jeg kan nevne at bare det at folk bruker anime/mangautklipp som avatarer viser en stor forskjell mellom oss.

DaCapo
Detta var ikke så negativt da, her får man hvertfall svar på innleggene sine, mens på anime.no måtte man vente et par dager før man fikk svar fra en eller annen newbie som hadde forvilla seg inn på feil tråd.. lol xD

Howl
6th September 2007, 23:00
jeg har aldri sagt at jeg er noe eksempel, jeg bare sa at de fleste her inne har god grammatikk, og det at jeg bruker stor bokstav er ikke noe du er først ute med å kommentere. det har bare blitt en dårlig vane.

men, jeg skjønner at dette er annerledels, men kanskje dere kan prøve om noen dager.

Ba'alzamon
6th September 2007, 23:01
Forresten, vit at de som har skrevet her er de aktive medlemmene i forhenværende anime.no

Sensei
6th September 2007, 23:01
Jeg kan nevne at bare det at folk bruker anime/mangautklipp som avatarer viser en stor forskjell mellom oss.Du får mene hva du vil. Det er mer eller mindre fritt frem å bruke hva man vil til avatar. Hvorvidt jeg bruker en sau eller julenissen spiller liten rolle, og sier egentlig lite om hva slags person jeg er bak avataren.

Men det jeg faktisk skriver, vil ha en del å si. :)

Tyblazitar
6th September 2007, 23:03
Jeg kan nevne at bare det at folk bruker anime/mangautklipp som avatarer viser en stor forskjell mellom oss.
Jeg må si at dette virker som et ganske elitisk utsagn. La oss dømme folk etter avatarene deres! De har animeavatarer, derfor er de teite!

Ja, jeg har Narutoavatar, ja, jeg liker Naruto, ja, det er mange her som liker Naruto. Nei, Naruto og Bleach er ikke alt vi ser, de færreste her er rene Narutards, vi har også mange eldre medlemmer med mer "sofistikert" smak, hvis det skulle være et problem.

Jeg synes dere i det minste bør gi forumet en litt større sjanse før dere dømmer det nord og ned. Ja, jeg forstår at dere er frustrerte på grunn av at noe så drastisk plutselig skjer uten forvarsel, men det blir bare for dumt om dere skal begynne å fornærme brukerne og forumet generelt samme kvelden det skjer.

Ba'alzamon
6th September 2007, 23:03
Er ærlig talt av den oppfatning av at en god avatar som avbilder ens personlighet, utseende eller holdning er god forumskikk, som praktiseres av "veteraner". Å slenge på et bilde fra noe man liker er noe en hvilken som helst 10-åring kunne gjort.

sortulv
6th September 2007, 23:04
Og er noe som de aller, aller fleste som lager/skaffer seg en avatar gjør.

Ba'alzamon
6th September 2007, 23:04
Du får mene hva du vil. Det er mer eller mindre fritt frem å bruke hva man vil til avatar. Hvorvidt jeg bruker en sau eller julenissen spiller liten rolle, og sier egentlig lite om hva slags person jeg er bak avataren.

Men det jeg faktisk skriver, vil ha en del å si. :)

En sau eller juleniss er mer personlighet og leetness enn en animechar.

Mr.Mag: Takker.

Btw: EDITER? Hva med å kalle det "Endre" ?

Digoru
6th September 2007, 23:05
Er ærlig talt av den oppfatning av at en god avatar som avbilder ens personlighet, utseende eller holdning er god forumskikk, som praktiseres av "veteraner". Å slenge på et bilde fra noe man liker er noe en hvilken som helst 10-åring kunne gjort.

ja la oss bruke avatarer som vi ikke liker, MEN som gir inntrykk! Det er alt vi bryr oss om her i verden dere. BRING ØLET

Solnar
6th September 2007, 23:05

Og da er din avatar så mye bedre enn de med anime?

Ba'alzamon
6th September 2007, 23:06
Og da er din avatar så mye bedre enn de med anime?

Min viser hva jeg føler akkurat nå.

Sharingan
Nå skal det sies at jeg ser sjelden anime. Jeg er med i forumet her på grunn av miljøet som jeg er så heldig å ha havnet i. Jeg kjenner de fleste, og de er mine venner. Så det beviser at jeg kanskje ikke er den stereotype japanieren, men alikevel så henger jeg her.
And guess what. Når sant skal sies, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort uten Sensei, Havok, p33r, Shadowleaf og alle de andre medlemmene som tar vare på meg! De er der når jeg trenger dem, de krever ikke noe spesielt ut av meg...
De har blitt mine venner, og jeg er mektig glad for det. Så vær så snill. Gi dem en sjanse...

DaCapo
En avatar viser ingen ting annet en hvordan man vil bli fremstilt akkurat her. Man kan være hvem man vil på internett, hvem veit om jeg er ei 67 år gammal trulte? Ok da, så er jeg ikke det, men dere tar poenget, right?

Shadowleaf
6th September 2007, 23:07
Er ærlig talt av den oppfatning av at en god avatar som avbilder ens personlighet, utseende eller holdning er god forumskikk, som praktiseres av "veteraner". Å slenge på et bilde fra noe man liker er noe en hvilken som helst 10-åring kunne gjort.Og hva vet du om hva vi legger i våre avatarer?

Reila
6th September 2007, 23:07
Å bli sammenslått sånn som dette kan ikke være så veeeldig anderledes enn å bare være nytt på et forum; Du kommer inn blandt nye folk som man lærer å kjenne etterhvert. "Intime" forhold blir skapt over tid. Det forholdet som var på anime.no ble jo bygd opp etterhvert det også.
Og tenk litt positivt: Du kommer ikke alene. Det er jo faktisk et helt forum, en haug med kjentfolk dere kommer sammen med, så det er jo ikke som om man blir kastet ut i havet alene.

Eller noe.

Nuvel. Velkommen skal dere være uansett.

Ba'alzamon
6th September 2007, 23:09
Det er en smakssak som mange av oss veteraner i anime.no delte.

Dessuten, for å spesifisere det, så er vi glad i anime, manga og japansk kultur, men vi er spesifikke motstandere av otaku-kulturen.

sortulv
6th September 2007, 23:10
I Japan ville du blitt stemplet som otaku det øyeblikk du ytret at du var glad i anime og japansk kultur.

Sharingan
6th September 2007, 23:12
In modern Japanese slang, the term otaku refers to an overtly obsessive fan of any one particular theme, topic, or hobby.
Alt man trenger er en hobby som man er glad i så er man Otaku... Then we all are otakus...

HaRLe
6th September 2007, 23:14
Nå har jeg fått en del refs for det "stygge" jeg har skrevet. Men ja, jeg kan fort bli kvalm av sider jeg ser på nett. /h/ og 18+ var som sagt litt av det som kan gjøre meg kvalm (rent fysisk).

Jeg har ikkenoe imot folk her. Jeg hadde venner som nå er moderatorer i massevis her. Men følte meg likevel alltid utenfor i japani.no/gamle naruto.no miljøet. ALLTID! Jeg kunne prøve å snakke med folk her og evt. irl, men følte meg alltid utenfor.

Anime.no har aldri gjort dette mot meg. Jeg følte meg hjemme, og akseptert. Selvom jeg skulle bli forbanna og diskutert noe dritt i ny og ne. Folk likte meg fordet, rett og slett. (vel, jeg føler at folk gjorde det iallefall : P)...

Dette har også aldri skjedd meg her. Føler meg utenfor rent generelt. Og det har gjort at jeg ikke heller har hatt lyst til å være en del av dette miljøet dere har her.. Vær nå så snill og forstå det jeg skriver. Nå går jeg mer personlig til verks her, og dette er bare hva JEG mener. Nå snakker jeg ikke lenger for andre (tidligere)anime.no forum-medlemmer.

Ba'alzamon
6th September 2007, 23:14
Vet noen av dere hva otaku-begrepet innebærer? Lurk moar.

Vi i anime.no liker ikke den ekstreme fanboy-kulturen, den overdrevne trangen til å gjøre masse rare ting vi anser som idiotiske, og aller mest kanskje, er det at vi tar avstand fra Naruto. Å bli stappet inn i former naruto.no er en påkjenning.

-kan vel nevne at hver gang noen begynner en diskusjon om Naruto, blir han/hun ofte argumentert ned og tråden må stenges. JA, det er kanskje diskriminerende, men så er jo dette også The Internet, der friheten rår. Og det gjelder også deres frihet til å banne meg om dere synes jeg er en arrogant dritt, som jeg er fullstendig enig i.

En ting er kvalitet, en annen ting er kvantitet. Det er forskjellen mellom oss.

Adamant
6th September 2007, 23:18
HaRLe: Det er ingen som tvinger deg til å være her om du ikke trives, eller ikke føler deg hjemme :P

Kanskje ikke, men det ER derimot noen som tvang oss til å bytte ut medlemsskapet vårt i anime.no-forumet med et medlemsskap her. Vi likte oss der vi var, nå tvinges vi vekk derfra, og får beskjed om å være her eller ingen steder.

Og ja, hele dette cosplay-tullet deres, og hva nå annet dere driver med (maid-opplegget på Outland, for eksempel) gjør ikke annet enn å få samtlige anime-fans til å fremstå som idioter. Det må da absolutt være lov å klage på sånt.

Shadowleaf
6th September 2007, 23:19
Det er en smakssak som mange av oss veteraner i anime.no delte.

Dessuten, for å spesifisere det, så er vi glad i anime, manga og japansk kultur, men vi er spesifikke motstandere av otaku-kulturen.Smakssaker er høyst individuelle og er tåpelig å starte en diskusjon over. Selv om flere av dere har samme smak, så gir ikke dette dere noen større rett til å rakke ned på andre som ikke har den samme smaken.

La oss si at jeg liker jordbæris, mens du og "veteranene" fra Anime.no liker vaniljeis. Hva er nytten i å klage over at jeg liker jordbæris?

Du må gjerne ta avstand fra otaku-kulturen, men du har ingen rett til å rakke ned på de som er otakuer. Ytringsfriheten har et par begrensinger. Og når jeg først er inne på frihet, så er det verdt å nevne at Japani faktisk har regler. Dermed er ikke full frihet på internett.

p33r
6th September 2007, 23:19
Kanskje ikke, men det ER derimot noen som tvang oss til å bytte ut medlemsskapet vårt i anime.no-forumet med et medlemsskap her. Vi likte oss der vi var, nå tvinges vi vekk derfra, og får beskjed om å være her eller ingen steder.

Det er ingen andre enn dere selv som tvinger noen til noe her. Ikke noe person-sensitiv data ble overfør til japani og det er totalt frivilig å poste her.

Igjen, hvis du har noe feedback til Japani forumet kan du poste det her for å hjelpe til å gjøre forumet bedre:

http://forum.japani.no/showthread.php?t=8163

Tyblazitar
6th September 2007, 23:20
Vi i anime.no liker ikke den ekstreme fanboy-kulturen, den overdrevne trangen til å gjøre masse rare ting vi anser som idiotiske, og aller mest kanskje, er det at vi tar avstand fra Naruto. Å bli stappet inn i former naruto.no er en påkjenning.

-kan vel nevne at hver gang noen begynner en diskusjon om Naruto, blir han/hun ofte argumentert ned og tråden må stenges. JA, det er kanskje diskriminerende, men så er jo dette også The Internet, der friheten rår. Og det gjelder også deres frihet til å banne meg om dere synes jeg er en arrogant dritt, som jeg er fullstendig enig i.
Okay, dere liker ikke Naruto. Det er greit. Det er ingen som kommer etter dere og skal tvinge Naruto ned i halsene deres. Vi har et eget underforum bare for Naruto, så hvis dere unngår det, slipper dere stort sett serien (så lenge dere tåler at enkelte har avatarer fra serier dere ikke liker). Jeg liker ikke One Piece så godt at det gjør noe, men det betyr ikke at jeg mener at alle som liker One Piece er idioter, eller at jeg vil unngå et forum fordi det er fylt av One Piece-fans (så lenge forumet er av interesse sånn generelt sett, selvfølgelig).

Jeg sliter med å forstå hva dere egentlig klager på, utenom den plutselig mergingen.

Sensei
6th September 2007, 23:20

Du står fritt frem til å ta avstand fra Naruto også på Japani, det er bare å overse trådene om Naruto.

Og om du liker kvalitet, så er du nå, som medlem, med på å påvirke innholdet på Japani, ved å opprette tråder og poste innlegg som du føler er kvalitet. Japani oppmuntrer til kvalitet fremfor kvantitet, og det er det jeg som moderator driver med; Å luke ut kvantitet. (blant annet Spam og Off-topic)

Digoru
6th September 2007, 23:22

Hva var greia dere sa om at "på anime.no blir man ikke straffet for å ha sine egne meninger" ?

Solnar
6th September 2007, 23:23

Og ja, hele dette cosplay-tullet deres, og hva nå annet dere driver med (maid-opplegget på Outland, for eksempel) gjør ikke annet enn å få samtlige anime-fans til å fremstå som idioter. Det må da absolutt være lov å klage på sånt.
Vel, jeg kommer selv sikkert aldri til å cosplaye selv, men å si at vi blir sett på som idioter er feil. Slike "radikale" moter kommer mer og mer inn i det norske samfunn og de eneste som ser rart på oss da er gamle og "gangstas", og vel de yo yo folka er det ikke mye mer å si om.....
Siden du er så anime elsker vil jeg nevne også at du med de kommentarene ligner veldig på Kasukabe Saki fra Genshiken....Ikke bare meg som mener dette?

Rounin
6th September 2007, 23:24
Sannelig! Det er ikke hver dag domenet anime.no skifter hånd.

Det er vanskelig å ha noen treffende kommentar, utover at jeg vil ønske velkommen min kjære venn Rounin fra anime.no.

Neimen, mange takk!

Vi gleder oss begge til å se noe av det gamle, gode innholdet fra anime.no igjen—Og vi er nysjerrige og spente på hva som vil skje med Japani nå som anime.no også er her!

Ba'alzamon
6th September 2007, 23:25
Jaja, nå er jeg lei av alt dette tullet og forlater dette forumet for dagen.

Jeg får også si at slik storbruk av smilies som man finner her ansees iallefall av meg som ganske overflødig og barnslig.

Ja, vi synes at den ekstremt store lidenskapen som munner ut i otakukultur er nedbrytende for både samfunnet og individene selv. Det er grenser for hvor langt man skal gå når det gjelder anstendighet, interesser og modenhet.

Og ja, vi klager over mergingen fordi vi blir tvunget inn i et sted vi ikke ønsker å være; litt som de israelske bosetningene i Palestina.

Reila
6th September 2007, 23:27
Ja, gud forby om folk har behov for å utrykke seg litt mer visuelt enn andre.
Smilier har da vel ikke noe med otakukultur å gjøre.

Shadowleaf
6th September 2007, 23:32
Jaja, nå er jeg lei av alt dette tullet og forlater dette forumet for dagen.

Jeg får også si at slik storbruk av smilies som man finner her ansees iallefall av meg som ganske overflødig og barnslig. Ja, vi synes at den ekstremt store lidenskapen som munner ut i otakukultur er nedbrytende for både samfunnet og individene selv. Det er grenser for hvor langt man skal gå når det gjelder anstendighet, interesser og modenhet.

Og ja, vi klager over mergingen fordi vi blir tvunget inn i et sted vi ikke ønsker å være; litt som de israelske bosetningene i Palestina.Synd. Jeg hadde håpet på å få et skikkelig svar, men du skifter jo emne hver gang vi svarer på kritikken din.

Og overforbruk av "smilies" er denne tråden et strålende eksempel på, synes du ikke? Andre eksempler? Kom med dem i hopetall!

Jeg er redd jeg ikke skjønte hvilken side du tar i eksempelet ditt. Palestinerne som blir presset ut av landet sitt eller israelerne som frivillig flytter inn?

marilla
6th September 2007, 23:32
Ba'alzamon: Et forum er et privilegie, ikke en rett. Beklager, that's life. Dere har fått tilgang til et nytt forum, er det ikke godt nok for dere tvinges dere ikke til å bli.

Adamant
6th September 2007, 23:35
Vel, jeg kommer selv sikkert aldri til å cosplaye selv, men å si at vi blir sett på som idioter er feil. Slike "radikale" moter kommer mer og mer inn i det norske samfunn og de eneste som ser rart på oss da er gamle og "gangstas", og vel de yo yo folka er det ikke mye mer å si om.....

"Radikale moter"? Folk i goth/emo-klær får kanskje ikke like mange oppgitte blikk som før, men unger som løper rundt og leker tegneseriefigurer på gata er nok ikke kun sett ned på av gamlinger og "yo-yo-folk". Hvis så er tilfelle, er det nok mer å utsette på mannen i gata enn yo-yo-folka, som jeg gladelig ville klassifisert meg som hvis det betydde at jeg fikk lov til å le av tullet deres.

Siden du er så anime elsker vil jeg nevne også at du med de kommentarene ligner veldig på Kasukabe Saki fra Genshiken....Ikke bare meg som mener dette?

Jeg aner ikke hvem det er, så det var nok desverre ikke bevisst.

Hayabusa
6th September 2007, 23:35
Hmmm... Jeg lurer fortsatt på hvorfor sammenslåingen har skjedd?
Så langt har jeg ikke sett et konkret svar på det.

Tyblazitar
6th September 2007, 23:40
Tatt fra Japani.no:

"Lenge har tilhengere av anime vært splittet mellom flere nettsider, deriblant Japani.no og anime.no. Det føltes naturlig for DirtyWorker og Makai å slå seg sammen for å sette grunnlaget for hvor det norske anime-miljøet er på vei. Vi er ikke lenger delt, vi står sammen. Sammen er vi sterke og sammen skal vi skape den beste portalen for alt som omhandler anime og manga i Norge."

Reila
6th September 2007, 23:41
"Radikale moter"? Folk i goth/emo-klær får kanskje ikke like mange oppgitte blikk som før, men unger som løper rundt og leker tegneseriefigurer på gata er nok ikke kun sett ned på av gamlinger og "yo-yo-folk". Hvis så er tilfelle, er det nok mer å utsette på mannen i gata enn yo-yo-folka, som jeg gladelig ville klassifisert meg som hvis det betydde at jeg fikk lov til å le av tullet deres.
Men la nå folk få ha det gøy med "tullet" sitt. Om de vil leke tegneseriefigurer, så får de da for all del gjøre det, om det er det de syns er gøy, så får andre folk heller bry seg med sitt og bare ignorere det de ikke liker eller hva det nå skulle være.

Katt
6th September 2007, 23:42
...

Tragisk sammensmelting. Jeg leste hva du skrev Marilla (-Redigert vekk barnslig personangrep - p33r) og nei, anime.no og japani hadde sykt lite til felles.

Anime.no var et av de første anime/manga-miljøene i Norge, og anime.no har lenge vært kjent for å ha steinharde moderatorer og strenge regler. Ja jøss, det var nok et lite elitesamfunn, men ihvertfall kunne man forvente seg kvalitet når man besøkte forumet...

.. Eller, det VAR det ihvertfall før, helt til moderatorene bestemte seg for å være litt mer... "inkluderende". Trist etter min mening.

Denne sammenslåingen var neppe demokratisk. Vi fikk ikke høre noe som helst om dette, og når p33r ba meg teste ut noen greier ante jeg ugler i mosen, og jeg hater å ha rett.

Jeg kan nevne et par grunner til at jeg ikke liker japani.

1. Sensur. Moderatorene her direkte sensurerer (merk, "fjerning") innlegg dere ikke liker på en eller annen måte. Dette er greit når det gjelder spambots, men da er det bare feil i sikkerhetssystemet. Vi hadde en del spambots på anime.no før og, men det ble fjernet.

På anime.no kunne man si hva man ville, og det foregikk nesten aldri sensur. (Riktignok forandret Chastain på et av mine innlegg for mange år siden.)
Folk kunne si hva vi mente om ditt og datt og om vi ikke likte moderatorer. Vi ble ihvertfall aldri sensurert. Og siden vi aldri får se her på japani HVA som er i de sensurerte innleggene kan vi aldri vite om det egentlig er en tyrannisk undertrykkelse av ytringsfriheten.

2. Narutards.

3. Selve designet på forumet. Anime.no var veldig light-weight, og det likte jeg med tanke på at jeg har en veldig treig laptop. Den virker så jævlig treigere på dette forumet...

4. Bleach.

5. Fjortisseringen og mainstreamhorene. Mange her inne er superwaponese! Og hvorfor er de det? Fordi andre er det. De vil "skille seg ut" med sin "sære interesse" ved å etterligne andre, og det synes jeg er direkte tragisk. Er som med den generelle emokulturen. "Buhu, jeg vil være annerledes, da kler jeg meg som ALLE ANDRE og tar piercing på de SAMME STEDENE."

Nuff said. Blir dette innlegget sensurert blir jeg sur. Ligger forresten japani sin server på norsk jord? Nyttig å vite.

Solnar
6th September 2007, 23:43
Jeg må se meg uenig i dette. Folk flest godtar dette med et smil selv om dette ikke er deres stil. Jeg personlig har en ganske standard mote og liker meg i det. De andre som liker å gå i noe annet. Vel, de er velkommen til å gjøre dette. Nå er det vel å merke at "yo yo" folk er på en måte en cosplayer siden de fleste slike folk er hvite og kler seg som negere.

Jeg aner ikke hvem det er, så det var nok desverre ikke bevisst.

Da vil jeg anbefale deg å se den anime'en. Den tar opp mye av dette og otaku kulturen. Jeg vil også linke til Anime.no sin egne lille side Genshiken (http://anime.no/anime/info_og_omtaler/genshiken.html)

p33r
6th September 2007, 23:44

Det har lenge vært et mål til å både animeno og japani å sammle hele norske animemiløjet. Det er ingen vits at vi alle sitter på våre seperate forum og diskuterer nesten de samme tingene. Derfor ønsket vi å slå det sammen til ett.

Det gir oss mye større spillerom når det er snakk om f.eks events. Et sammlet community gir utrolig mange flere muligheter.

Aznakh
6th September 2007, 23:45

Tenkte meg det, ja.

Det er nå mange av oss som er vandt med madcow sitt regime herifrå, så eg trur strenge moderatorar hadde vore forventa av fleire av oss.

Uansett er eg ganske sikker på at eg ikkje hadde vore sur og negativ utan noko grunn. Det er då kanskje tross alt ein grunn til at me er her og ikkje på anime.no og?

marilla
6th September 2007, 23:48
...

Tragisk sammensmelting. Jeg leste hva du skrev Marilla (Hei forresten, lenge siden siste. Typen din er en dust btw.) og nei, anime.no og japani hadde sykt lite til felles.

Følte jeg kunne svare på denne siden den var direkte til meg - anime.no slår meg som et utrolig spesielt sted når man føler at det er en god måte å begynne et saklig innlegg på.

Siden når er inkluderende en negativ ting? Uansett er det sært av dere å lashe ut mot japanis brukere in general når dette er avgjørelser som er tatt over hodet på alle, vi visste like lite om dette som dere gjorde, boo fucking hoo.

Om dere vil lukke dere inne i en liten elitistisk boks hvor ingen andre får være med, så go ahead, men da er ikke dette stedet.

Og ja, vi liker smilier. FORDI VI KAN! :mud: :kip:

Reila
6th September 2007, 23:52
1. Sensur. Moderatorene her direkte sensurerer (merk, "fjerning") innlegg dere ikke liker på en eller annen måte. Dette er greit når det gjelder spambots, men da er det bare feil i sikkerhetssystemet. Vi hadde en del spambots på anime.no før og, men det ble fjernet.
Som Sensei nevnte, så blir poster som ikke er relevant til diskusjonen fjernet. Jeg kan ikke si at jeg har sett at poster, relatert til diskujonen, har blitt fjernet, bare fordi moderatorene ikke er enig i dem.

3. Selve designet på forumet. [...] Den virker så jævlig treigere på dette forumet...
Dette må jeg faktisk si meg enig i.. har en gammel pingle-laptop hjemme som japani er veldig treg på 8D

5. Fjortisseringen og mainstreamhorene. Mange her inne er superwaponese! Og hvorfor er de det? Fordi andre er det. De vil "skille seg ut" med sin "sære interesse" ved å etterligne andre, og det synes jeg er direkte tragisk. Er som med den generelle emokulturen. "Buhu, jeg vil være annerledes, da kler jeg meg som ALLE ANDRE og tar piercing på de SAMME STEDENE."
Selv om folk kler seg likt gjør dem ikke til "mainstreamhorer". Vil ikke det bli det samme som å kalle folk med jeans og tskjorte "mainstream"? Jeg vil si at det har noe mer med stilen å gjøre, mao. at de liker stilen. Jeg tror nok at de som "vil skille seg ut" er i mindretall.

Ba'alzamon
6th September 2007, 23:53
Alle her bør se minst én episode av J-Drama'et Densha Otoko.

Hvis dere klarer å være oppriktig stolt av å kalle dere otakus etter å ha sett hva otaku-begrepet innebærer, skal jeg holde kjeft og unnskylde mine kommentarer.

Sharingan
6th September 2007, 23:54

Hvis dere klarer å være oppriktig stolt av å kalle dere otakus etter å ha sett hva otaku-begrepet innebærer, skal jeg holde kjeft og unnskylde mine kommentarer.

Vi har lest Genshiken, da behøver vi ikke se den serien :3 jeg kaller meg gladelig Otaku jeg altså.

Solnar
6th September 2007, 23:57
Jeg tror også at oss otaku folk her ikke er så sosialt tilbakestående:)

Aznakh
6th September 2007, 23:59

Eg er imponert over din emne til å vite det aller meste om dei aller fleste medlemmane her! Korleis visste du at samtlige av oss var brautande fjortenåringar som ser utelukkande på naruto på grunn av at det er i vinden?

Du må vere ein slags eliteinternettbrukar som er heva over alle andre fordi du ikkje liker naruto! Heilt utruleg!

Personleg har eg ikkje sett naruto på nokre år nå, til tross for at dautidepisodane er slutt. Bleach har eg allre vore så fan av.

Ellers er mitt inntrykk at japani-gjengen er inkluderande, opplyste (dei fleste), snille og modne (klart, dette kan variere, men det skulle då berre mangle. Med eit alderspenn frå 10+/- til 25+/- er det klart at det er nokre individ som ikkje formulerar seg like bra som dei beste.

For min del må de berre vere negative til samanslåinga, men då får de faenmeg heller halde kjeft og treffast på IRC, ikkje byrje med ei jævlig hetsing av samtlege japani-medlemmar. Vil de ha forumet tilbake får de heller kontakte ledelsen, det er lite med vanlege brukerar kan gjera.

No er det slett ikkje slik at samtlege av oss refererar til oss sjølve som "otakus", og eg trur nok ikkje det er så mykje som skal til for å vere "otaku".
For min del ser det ut til at du i fleire tilfelle ikkje ser ironien i utsagna eller at det kanskje ikkje er SÅ seriøst. Samanlikna med mange "sunne" norske ungdommar kan me nok refererast til som ei gruppe "otakus".

Shadowleaf
7th September 2007, 00:00

Hvis dere klarer å være oppriktig stolt av å kalle dere otakus etter å ha sett hva otaku-begrepet innebærer, skal jeg holde kjeft og unnskylde mine kommentarer.Hvor mange av medlemmene her har virkelig kalt seg otaku? (Utenom Sharingan.)

Man kan ha et likt interessefelt som otakuer uten å være en.

Jeg har sett hele Densha Otoko og kan stolt si at jeg har sett på eldre nisje-anime og nyere, mer populær anime, og virkelig satt pris på den tiden jeg brukte. Likevel betyr ikke dette at jeg låser meg inne med anime og ikke eier sosial intelligens. Jeg liker rett og slett anime.

Sharingan
7th September 2007, 00:09
Nå skal det alikevel sies at Otaku ikke behøver å være en uten sosiale relasjoner eller at personen låser seg inn for å se på anime. Ifølge Wikipedia så er Otaku "en som i overkant er interessert i en hobby". Så hvis jeg har lyst til å kalle meg for eksempel Film Otaku så synes jeg at jeg burde få lov til å gjøre det. Men det betyr ikke at jeg bruker ALL min tid på film, eller ikke har noen sosiale relasjoner...

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Otaku#In_Japan

Aznakh
7th September 2007, 00:10

Kva faen?

Bra observert, me er veldig kommunistiske på eigne meiningar her, så det blir nok nokre dagar ban på deg.

:|

A-chan
7th September 2007, 00:10
Nei, dette begynner å bli for useriøst. Jeg gidder ikke å krangle med dere, det er for mye styr allerede. Men forstå det slik at når man mister alt man har hatt de siste fem/seks årene, for å så bli tvangsflyttet uten noen form for advarsel og at man må så ta seg til rette med helt nye regler og folk, ja, så blir det veldig mye på en gang.
Jeg forstår at folk er sur, og jeg forstår at medlemmene her på Japani er oppgitte over oppførselen, men ikke kom her og si at det er bare vi som sprer kvalm. Dere er like høye i pæra dere også.

Jeg hadde vært fornøyd om vi fikk beskjed i det minste en uke før vi ble "tvangsflyttet" over på dette forumet. Og det hadde også vært greit om vi kunne ha fått beholde våre gamle brukernavn, "status" (som det så fint heter) og liknende. Anime.no-forumet kunne ha vært et underforum av Japani, jeg ville ha sett meg fornøyd, men dette blir rett og slett for dumt.

Beklager, men det er hvertfall slik jeg personlig ser det.

Katt
7th September 2007, 00:11
marilla: Nei den var ikke rettet direkte mot deg, ikke missforstå, jeg bare håper han får lest det en dag så han vet hva jeg synes om han. Rakk ikke å si det til han direkte rundt "de dagene". Bah, du skjønner det sikkert. :P

Reila: Jeg føler at siden muligheten er der så kommer den til å bli missbrukt, spesielt at vi ble ganske så ufrivillig dratt inn hit. Vi er vandt til et hardere forum hvor vi behandlet folk med stålknokler istedet for silkevotter.

Og, det har ingenting om hva slags klær man går i/serier man liker, det som betyr noe er grunnen.

Som AmI sa over, jeg savner allerede kraftig det at vi kunne forandre på statusen våres selv. En fast bestemt status er både kjedelig og bidrar til klasseforskjeller.

Guyra
7th September 2007, 00:11
Huff, dette er desverre rent tragisk.

1. Ingen av adminene for hverken anime.no eller japani forhørte seg med sine medlemmer før de plutselig gjorde denne forandringen.

2. Anime.no og japani er to helt forskjellige forum med to helt forskjellige kulturer. Ved å fjerne anime.no og legge alle brukerne der inn som brukere på japani vil ikke den kulturen kunne overleve.

3. Ved å fjerne hele anime.no-forumet og bare legge oss inn her har alle anime.no-medlemmer mistet sin status og sitt arbeid, hvilket er en stor grunn for hvorfor alle anime.no-medlemmene nå er ganske irriterte.

4. Jeg så det ble nevnt et sted i denne tråden at de anime.no-medlemmer som ikke er imot ssammenslåingen er i flertall. Legg merke til at alle vi som har vært medlemmer over lang tid er dem som står opp mot sammenslåingen. Vi bryr oss fint lite om hvor mange medlemmer vi har, det er viktigere med gode medlemmer enn mange medlemmer.

5. Ikke kom med snakk om at sammenslåingen er en god idé! Dette er ikke noe bedre enn et land som overtar styret i et annet land og sier det er for landets eget beste.

Jeg tror jeg snakker for fler enn meg selv når jeg sier at vi Anime.no-medlemmer føler oss som fanger og fremmede her. Dette er ikke stedet vi ønsker å være, og dette er ikke reglene vi ønsker å følge.

Jeg for min del kommer til å komme innom anime.no de neste dagene for å se om dette blir ordnet opp i. Hvis ikke er det dessverre ikke så mye igjen for meg her, og jeg vil nok ikke komme tilbake.

Adamant
7th September 2007, 00:12
...så hvordan endrer man fødselsdato her på forumet, egentlig. Profilen sutrer over at jeg har oppgitt gal hver gang jeg prøver gjøre noe der, men det er ikke noe felt man kan skrive den inn. Guh.

Tyblazitar
7th September 2007, 00:13
Greit at dere ikke liker at det skjer så plutselig og uanmeldt, men dere er klar over at det kommer like plutselig på dette forumet, og at det ikke er hele forumet som er ansvarlige for sammenslåingen?

Og ja, det er lov å ha egne meninger, selvfølgelig. Om dere ikke liker dette, helt greit, dere har lov å si fra, bare ikke fyll tråden med meningsløs spam uten egentlige argumenter.

Aznakh
7th September 2007, 00:14
Nei, dette begynner å bli for useriøst. Jeg gidder ikke å krangle med dere, det er for mye styr allerede. Men forstå det slik at når man mister alt man har hatt de siste fem/seks årene, for å så bli tvangsflyttet uten noen form for advarsel og at man må så ta seg til rette med helt nye regler og folk, ja, så blir det veldig mye på en gang.
Jeg forstår at folk er sur, og jeg forstår at medlemmene her på Japani er oppgitte over oppførselen, men ikke kom her og si at det er bare vi som sprer kvalm. Dere er like høye i pæra dere også.

Jeg hadde vært fornøyd om vi fikk beskjed i det minste en uke før vi ble "tvangsflyttet" over på dette forumet. Og det hadde også vært greit om vi kunne ha fått beholde våre gamle brukernavn, "status" (som det så fint heter) og liknende. Anime.no-forumet kunne ha vært et underforum av Japani, jeg ville ha sett meg fornøyd, men dette blir rett og slett for dumt.

Beklager, men det er hvertfall slik jeg personlig ser det.

No kan det nok nemnast at ein del av brukeranne her fekk eit lite sjokk då naruto.no plutseleg blei japani.no (ikkje like stor overgang i det heile, men det var ikkje det same; nye reglar der og) og ikkje alle var like positive, men det var, så langt eg kan hugse, ingen som var sure.

Og sjå no: miljøet her er inkluderande (kanskje ikkje her og no i denne tråden då :8D: ) og bra. Ein treng berre litt tid.

Solnar
7th September 2007, 00:15
Vel, dere kan gjerne kalle meg otaku hvis dere vil det. Jeg er jo glad i anime. Sånn ellers så vil du også se at folk ikke bare ser på anime/leser manga osv hele dagen. Mange har også andre fritids aktiviteter. Vi har endel her inne som driver med kamp sporter, dette er det vel skjelden er nerd kan drive godt med.Jeg selv trener på helsestudio 3-4 ganger i uka og dette er en av mine fritids aktiviteter. Jeg har flere og det har de fleste andre også. Vi er lagt fra sosial utilpass som en otaku er fremstilt og vi er nok ikke så langt fra så lik som deg. Forskjellen er vel at vi prøver faktisk å ta dette som en gladnyhet(som det er) og være positive, mens dere bare klager.

Som det er sagt flere ganger i denne tråden kan vi vanlige brukere være enig at det kom litt brått på, men ta ting med et smil og ting vil være bedre

Aznakh: Selv om det var ironi, må jeg si at jeg fint lite liker den misbruken av kommunisme

p33r
7th September 2007, 00:16
...så hvordan endrer man fødselsdato her på forumet, egentlig. Profilen sutrer over at jeg har oppgitt gal hver gang jeg prøver gjøre noe der, men det er ikke noe felt man kan skrive den inn. Guh.
Send en PM til imbefalath, grunnet 18+ seksjonen har vi låst slik at man ikke randomly kan bytte reg-date. Dette holder 18+ fri fra smårollingene :P

Katt
7th September 2007, 00:18
Solnar: Norsk kurs?

Aznakh: Inkluderende er ikke nødvendigvis et positivt ord. Man kan sikkert inkludere drittsekker, fyllikere, idioter, kriminelle, etc. på festen sin, men det blir skjeldent noe bra ut av det.

Havok
7th September 2007, 00:19

Send en epost til info@dirtyworker.com med nick og fødselsdato, så fikser vi det sasap. :)

Aznakh
7th September 2007, 00:20
Aznakh: Inkluderende er ikke nødvendigvis et positivt ord. Man kan sikkert inkludere drittsekker, fyllikere, idioter, kriminelle, etc. på festen sin, men det blir skjeldent noe bra ut av det.

Ja, trur kanskje du har rett i dette. Anime.no-brukerar skulle aldri hatt tilgang her. :ja:

Luffy
7th September 2007, 00:20
Det er jo betydelig lettere for dere å ta dette med et smil da dere beholder alle gamle poster og kan kose dere på det samme forumet dere alltid har hatt mens vi fra anime.no blir tvangsflyttet hit.

Håper bare det kommer opp et nytt forum slik at vi kan flytte tilbake til noe liknende av det vi hadde.

Hvis ingen fikser et nytt forum som er noe liknende av det gamle er min forumtid over.

Aznakh: Vi hadde vært overlykkelige over å blitt nektet tilgang

Oblivion
7th September 2007, 00:21
Anime.no-brukerar skulle aldri hatt tilgang her. :ja:

Quoted for truth!

Guyra
7th September 2007, 00:22
@Aznakh: Anime.no kan ikke akkurat sammenlignes med naruto.no. Anime.no hadde høye krav, var strengt, hadde egne regler og en egen kultur som hadde utviklet seg gjennom flere år. Naruto.no var siden vi henviste alle fjortissmedlemmene til.

Sharingan
7th September 2007, 00:23
Det er jo betydelig lettere for dere å ta dette med et smil da dere beholder alle gamle poster og kan kose dere på det samme forumet dere alltid har hatt mens vi fra anime.no blir tvangsflyttet hit.
Håper bare det kommer opp et nytt forum slik at vi kan flytte tilbake til noe liknende av det vi hadde.
Anime.no inneholdt jo i ihvertfall ikke bare Japan relaterte saker.
Hvis ingen fikser et nytt forum som er noe liknende av det gamle er min forumtid over.

*host* Ta ihvertfall en titt over underforumene før du sier at ALLE kategoriene våre er japanrelatert.

Reila
7th September 2007, 00:23
Gamle poster har da vel ikke så mye å si? (Ikke eldagammle i allefall). Det er jo ikke akkurat noen postcount her som har noe å si på noe.

Norskkurs? At det var? ;x

@Aznakh: Anime.no kan ikke akkurat sammenlignes med naruto.no. Anime.no hadde høye krav, var strengt, hadde egne regler og en egen kultur som hadde utviklet seg gjennom flere år. Naruto.no var siden vi henviste alle fjortissmedlemmene til.
Og siden naruto.no ble til japani.no, så er det vel da deres feil at det er fjortiser her? Så slutt og klag. Det er med andre ord deres egen feil.

keito
7th September 2007, 00:24
Å, uff.

Også: «Endre profil»-siden min ser helt merkelig ut, fordi kontoen mangler fødselsdato.
-- a, det var visst nevnt tidligere

ilifin
7th September 2007, 00:25
Unnskyld, men jeg må peke deg til forum som dette (http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=112) og dette (http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=88) og spørre deg; så du en gang på forumlista før du skrev dette? :mud:

Edit: curses!

Guyra
7th September 2007, 00:26
@Reila: Jo, postene våre har mye å si. Se at du plutselig mister alt foran deg på et blunk. Har ikke det noe å si? Og vi bryr oss fint lite om hvor mange posts vi hadde, vi snakker om selve postene.

Tyblazitar
7th September 2007, 00:27
http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=112
http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=87
http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=88
http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=108
http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=89
http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=96
http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=142
http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=79

Dere er fortsatt de samme brukerne, og er frie til å selv starte nye tråder og gjøre forumet mer som anime.no, om det er det dere vil.

imported_Ede: Hyggelig å se at du føler trangen til å klage på orddelingsfeil hos Solnar, når ikke alle fra anime.no heller skriver feilfritt.

Solnar
7th September 2007, 00:27

Norsken min er langt fra perfekt og det er jeg klar over, men alle forsto hva jeg skrev.

hvis du sammenligner oss med drittsekker, fyllikere, idioter, kriminelle, så viser dette mer hvordan du er og hvor lite intressert du er i det hele tatt med å lære oss å kjenne

Reila
7th September 2007, 00:28
@Reila: Jo, postene våre har mye å si. Se at du plutselig mister alt foran deg på et blunk. Har ikke det noe å si? Og vi bryr oss fint lite om hvor mange posts vi hadde, vi snakker om selve postene.
Jo, kanskje, men jeg hadde nok ikke sutra for det. Jeg har vært borti mang et forum jeg har vært medlem på som har blitt lagt ned og sånn. Jeg satt ikke i stolen min og hylte "Å NEI POSTENE MINE T_______________T" for det.

Guyra
7th September 2007, 00:30
@Solnar: Han sammenlignet aldri noen med drittsekker osv. Han kom med et eksempel som viste at ordet "inkluderende" ikke nødvendigvis er positivt.

SolLunaElDiablo
7th September 2007, 00:30
Dette gjorde meg rett og slett direkte kvalm. Vi er flyttet til et slikt lavmeldt forum i forhold til hva anime.no en gang var. Skal sies at anime.no gikk på hodet og ræva takket være alle av den "yngre garde" registrerte seg, men uansett. Vi hadde det som vår base og jeg har selv vært der siden 2003. Så skal vi bli flyttet hit, uten en advarsel, uten så mye som en post på forumet. Selv fikk jeg vite dette av medmedlemmer via MSN og jeg trodde først det var en dårlig spøk, noe det desverre ikke var. Hvorfor skal vi av alle bli slått sammen med dette forumet, som vi har hatt gleden av å skittkaste på vårt eget forum? Det er jo som å slå sammen VG og Dagbladet, hva skjer?
Til alle dere som sitter her og sutrer over den varme velkomsten fra oss anime.no medlemmer, hva ellers ventet dere? At vi skulle bli overengasjerte for å ha bli flyttet på uten forsvarsel? At vi skulle sette oss rett ned og diskutere animeere som Inu Yasha og Naruto? Ærligtalt. Dere skulle bli satt over til anime.no og kost dere sammen med Chastain et par uker, skam dere. Vi liker ikke å være her enkelt og greit fordi anime.no hadde blitt som et forumshjem for oss og så blir vi forædret på den mest groteske måte på et forum; å bli flyttet over til fienden.

Amen.

A-chan
7th September 2007, 00:32
No kan det nok nemnast at ein del av brukeranne her fekk eit lite sjokk då naruto.no plutseleg blei japani.no (ikkje like stor overgang i det heile, men det var ikkje det same; nye reglar der og) og ikkje alle var like positive, men det var, så langt eg kan hugse, ingen som var sure.

Og sjå no: miljøet her er inkluderande (kanskje ikkje her og no i denne tråden då :8D: ) og bra. Ein treng berre litt tid.
Nå var ikke Naruto.no i nærheten så gammel som Anime.no, og medlemmene fikk også beskjed om at det skulle skje. Selvfølgelig måtte en fusjon til for at Naruto.no skulle overleve. Et forum der de bare snakker om Naruto, det blir veldig mye av det samme og lite interessant. Derfor var det den beste (og lureste) måten å fusjonere begge de forumene.
Jeg sier ikke at det var noe negativt i det, fordi det var noe som måtte skje en eller annen gang.

Jeg vet at folk vil være hyggelige mot nye medlemmer, selvfølgelig (det står til og med i reglene), men akkurat nå så blir det for mye av det gode.

Det må være noe som kan gjøres. Enten å få opp på et eget område, slik at vår lille gjeng kan få herje på slik som vi selv ønsker. For å si det slik. Jeg snakket med samtlige av moderatorene som var på Anime.no, og ingen av dem er akkurat fornøyde over hva som har hendt nå i kveld.
Jeg skulle forresten hilse og si (ordrett) fra Ole: "At dette er noe forbanna piss!"

Jeg kommer ikke til å oppføre meg barnslig eller støtende for å få viljen min, men i det minste prøve å få en brukbar diskusjon ut av dette, uten at det blir for mye pisspreik.

Dadaph
7th September 2007, 00:33
Vel, nå har jeg roet meg litt ned. Synes begge sider her opptrer ganske barnslig til tider, selv om jeg godt kan forstå reaksjonene(jeg ble rimelig forbauset/forbannet selv i utgangspunktet). Jeg har ingenting imot japani, selv om jeg har vært absolutt lengst og stortrivdes på anime.no. Poenget er at de to forumene har klart å samle seg to forskjellige miljøer, som ikke alltid går spesielt vel sammen, selv om de begge har anime som fellesinteresse.

En sammenslåing kunne kanskje fungert, under visse forutsetninger.
Jeg liker veldig lite måten dette skjedde på, da ingen av sidene fikk noen varsler på hva som ville komme til å skje. Dere som ikke har vært på anime.no før, sett dere litt inn i vår situasjon. Forumet forsvant, og vi ble tvangsflyttet til et annet, som har helt annen oppbygning, regler og det fine norske ordet "community".
Japani.no forblir uforandret, men får plutselig dobbelt så mange medlemmer, som har helt andre krav til postevaner, subforum og lignende.
Er det egentlig rart folk blir forbannet?
Dette minner mer om en takeover enn en "sammenslåing", da "sammenslåing" gjerne betyr at man tar det beste fra begge parter.

Men uansett, jeg registrerte meg her på japani.no sånn tilfeldigvis for to dager siden, så brukeren min her overskrev den jeg har hatt på anime.no siden november 2004. Kan registreringsdatoen min endres tilbake? Nå føler jeg meg bare enda ferskere enn jeg egentlig er.

Katt
7th September 2007, 00:34
Og siden naruto.no ble til japani.no, så er det vel da deres feil at det er fjortiser her? Så slutt og klag. Det er med andre ord deres egen feil.
Hva er våres feil med det? At våres hat mot naruto gjorde at narutardsene lagde sitt eget forum, og dere spiste dem? Siden dere har spist oss nå så ville jo det skjedd uansett.. o_@

Og norskkurs nevnte jeg fordi solnar kom med en orddelingsfeil.

solnar: Jeg sammenlignet aldri dere med drittsekker og fylliker. Jeg bare utfylte hvorfor inkludering ikke alltid er så fint.
Og orddelingsfeil er likevel feil, og hvis du aldri tenker over det for å bli bedre på å skrive det riktig, så ja, da blir du aldri bedre på det. Nei, vi er ikke verdens beste i rettskrivning vi heller, men vi klager på hverandre på det så vi kan lære å bli bedre til det. Godt språk er bedre å lese.

Guyra
7th September 2007, 00:34
@Reila: F.eks.: Jeg hadde nylig startet å lede et prosjekt kalt LETSF hvor anime.no-medlemmer tegnet en tegneserie sammen basert rundt forummedlemmene. Dette kan ikke fortsettes nå fordi vi er slått sammen med japani. Skulle vi fortsatt det måtte vi enten inkludert japani, men i det tilfellet mister prosjektet sin mening. Eventuelt kunne vi fortsatt det og bare latt anime.no-eksmedlemmer være med, men da hadde det vært å dele opp i grupper på et forum, hvilket ikke er bra i seg selv. I tillegg er hele tråden rundt prosjektet borte, inkludert liste over hvem som var med på det, hvem sin tur det er, osv. Ikke prøv å fortelle at postene ikke er viktige. Hvorfor i all verden er du på et forum om postene ikke er viktige?

Sharingan
7th September 2007, 00:35
Selvfølgelig måtte en fusjon til for at Naruto.no skulle overleve.
Vi byttet navn. Vi slo oss ikke sammen med noen...

Luffy
7th September 2007, 00:36
Sorry leste bare det som sto rett under overskriftene på under forumene:
Her kan kultur, skikk og bruk, språk og andre ting om japansk kultur diskuteres.
Japansk design, mote, klær, kunst, cosplay og japanske hobbyer.

Kanskje vært en idé å gjøre litt om på det?

Sharingan
7th September 2007, 00:37
Sorry leste bare det som sto rett under overskriftene på under forumene:
Her kan kultur, skikk og bruk, språk og andre ting om japansk kultur diskuteres.
Japansk design, mote, klær, kunst, cosplay og japanske hobbyer.

Kanskje vært en idé å gjøre litt om på det?

Post det i feedback tråden, så skal vi se på det :)

p33r
At vi skulle sette oss rett ned og diskutere animeere som Inu Yasha og Naruto? Ærligtalt.
Naruto? Inu yasha? Jeg kan hvertfall anbefale:
Tengen Toppa Gurren-Lagann: http://forum.japani.no/showthread.php?t=8201
Club-To-Death Angel Dokuro-chan: http://forum.japani.no/showthread.php?t=7537
eller bare gode gammle Azumanga: http://forum.japani.no/showthread.php?t=4828

Men hvis du vil diskutere Naruto og Inu Yasha skal jeg da ikke hindre deg i det. Inuyasha har vel ingen tråd akkurat nå, så tror ikke det er så mange som intereserer seg.

Naruto er ett eget underforum som du lett finner ved: Underholdning -> Naruto.

Ikke det at jeg er stor fan av Inu Yasha :beskjed:

Kiyu
I tillegg er hele tråden rundt prosjektet borte, inkludert liste over hvem som var med på det, hvem sin tur det er, osv. Ikke prøv å fortelle at postene ikke er viktige. Hvorfor i all verden er du på et forum om postene ikke er viktige?

Arkiv. Enough said.

Luffy
7th September 2007, 00:40
Arkiv? vil det si at vi kan fortsette de gamle trådene?

Sharingan
7th September 2007, 00:40
Nei, det er et låst arkiv.

Heika-sama
7th September 2007, 00:41
Jeg er litt sein, men jeg blir med i røkla og ønsker alle tidligere anime.no-medlemmer hjertelig velkommen til Japani!

Sånn jeg ser det er dere i den fulle rett til å komme med meningene og kritikken deres her, men da har også vi Japani-medlemmer rett til å svare på den og forsvare oss.

Jeg føler det er feil å si at dere er "tvunget" hit. I stedet for å få kontoene deres fullstendig slettet er dere blitt invitert hit. Dere har fått et gratis medlemsskap dere ikke er pliktet til å utnytte. Ingen som tvinger dere til å komme hit, logge på, lese eller skrive noe som helst.

Jeg klandrer dere ikke for å være skeptiske, noe jeg garantert selv ville vært, men oppfordrer som andre har gjort før meg til å gi oss en sjanse. Hvem vet, hvis mange nok av dere blir kan dere kanskje gjenskape følelsen dere hadde på anime.no?

Jeg håper at så mange som mulig av dere bestemmer dere for å bli, i det minste bare for å teste det ut. Og de av dere som ikke gjør det ønsker jeg et godt liv (ohh, klisjé) og håper dere finner et annet sted dere kan føle dere hjemme.

Egentlig håper jeg dere som er mest kritiske blir. Det virker som dere har sterke meninger dere ikke er redde for å uttrykke. Slikt skaper diskusjoner, og diskusjon er lærerikt! (Pluss at det skaper aktivitet. ;))

Tyblazitar
7th September 2007, 00:41
Må si jeg blir irritert over fordommer om at Japani utelukkende er fylt med tolv år gamle Narutards og folk med "dårlig" animesmak. :|

Luffy
7th September 2007, 00:42
Ah! Det er jo helt glittrende! Blir jo ikke akkurat det samme når vi må starte hver eneste "aktiv" tråd på nytt

Solnar
7th September 2007, 00:44
Hva er våres feil med det? At våres hat mot naruto gjorde at narutardsene lagde sitt eget forum, og dere spiste dem? Siden dere har spist oss nå så ville jo det skjedd uansett.. o_@

solnar: Jeg sammenlignet aldri dere med drittsekker og fylliker. Jeg bare utfylte hvorfor inkludering ikke alltid er så fint.
Og orddelingsfeil er likevel feil, og hvis du aldri tenker over det for å bli bedre på å skrive det riktig, så ja, da blir du aldri bedre på det. Nei, vi er ikke verdens beste i rettskrivning vi heller, men vi klager på hverandre på det så vi kan lære å bli bedre til det. Godt språk er bedre å lese.
Vel den klaginga dere gjør nå på feilskrivingen er bare for å lage kvalm fordi dere har blitt flyttet. Jeg er enig i at man kan nevne feilskriving, men på da en mer hyggelig måte. I mitt tilfelle skal du få en vansklig jobb foran deg:)

Pga at alt dette og at du valgte å bruke akkurat de ordene kan det lett bli noen misforståelser.

Hvis du innerst inne ikke mente det slik, da beklager jeg

Shadowleaf
7th September 2007, 00:45
Det er virkelig ganske morsomt å se at våre "fiender", som flere av dem kaller seg, er så aktive på det nye forumet. Fantastisk!

Hadde jeg hatt de samme problemene med å tilpasse meg et nytt forum, så hadde jeg ganske enkelt bare logget meg ut og aldri logget meg inn igjen. Dog er dette en avgjørelse hvert medlem må ta selv.

Håper alle de nye medlemmene fra Anime.no blir like aktive.

ilifin
7th September 2007, 00:45
... Vi er flyttet til et slikt lavmeldt forum i forhold til hva anime.no en gang var. ... Hvorfor skal vi av alle bli slått sammen med dette forumet, som vi har hatt gleden av å skittkaste på vårt eget forum? Det er jo som å slå sammen VG og Dagbladet, hva skjer?
Til alle dere som sitter her og sutrer over den varme velkomsten fra oss anime.no medlemmer, hva ellers ventet dere? At vi skulle bli overengasjerte for å ha bli flyttet på uten forsvarsel? At vi skulle sette oss rett ned og diskutere animeere som Inu Yasha og Naruto? Ærligtalt.
For å summere opp posten din: "Japani ser kun på mainstreamanime fordi jeg har kun hørt om at Japani en gang het Naruto.no og det er jo obvious at alle ser kun på mainstreamanime da!!1" Jeg er imponert over hvordan du klarte å kaste så mye flesk på essensen, dog.

Som svar på det du skrev: Vi forventer ingenting av dere, dere har blitt flyttet til et nytt forum med helt åpne muligheter som dere hadde på anime.no. Du vil ikke diskutere InuYasha eller Naruto, ok, så gjør nå ikke det. Du snakker som om du mistet alle de gamle forummedlemmene dine som du diskuterte med. Om dere ikke orker å ta tak i de gamle trådene og lage fortsettelsestråder om det dere pratet om der, synd. Om det skal klages, klag etter man har prøvd.

Guyra
7th September 2007, 00:46
@Heiki: "Invitert"?! Ved en invitasjon blir man alltid opplyst på forhånd! Og det vi er sure på er admins som har gjort dette og at japanimedlemmene er så høye i hatten og sier at vi ikke har tapt noe på dette! Du skal ha takk for velkomsten, men det er nok ikke mye interessant å bli.

@p33r: Du svarer på SolLunas post som om hun ønsket å diskutere Inuyasha og Naruto. Les om igjen så kanskje du ikke misforstår igjen.

Katt
7th September 2007, 00:46
Heika-sama: Nei, vi er faktisk tvunget hit. Hadde vært bedre, MYE bedre, om makai bare hadde sagt "Nei, dette gidder jeg ikke mer." og lagt ned hele forumet. Her er vi blitt tvangsflyttet hit til japani.no. Vi har aldri registrert oss her. Vi har aldri bedt om det. Vi har aldri hatt lyst til det. Vi bare ble det.

Det er tvang.

SolLunaElDiablo
7th September 2007, 00:47
p33r: Ohmigodd, ja, værså snill. start an Inu Yasha thread ellers tror jeg ikke jeg husker å puste mens jeg sover. Jeg vet ikke om du bare er vanvittig dum eller bidig sarkastisk.

PS: Herlige smilyes det er her også.

Edit til ilifin: Kanskje ikke du forventer noe, men utifra andre poster jeg har sett i denne threaden er det flere medlemmer som klager over at vi ikke finner oss til rette. Du har ingen grunn til å uttale deg som du gjør ettersom du ikke har blitt tvangsflyttet til en plass du ikke ville, i det minste ikke helt uten forsvarsel. Og det du sier om at jeg får det til å virke som jeg ikke kan være med forummedlemmene mine, nei det har du klingende klart rett i at jeg ikke kan. Ikke har jeg noe på dette forumet og gjøre, noe jeg tror jeg deler mening med ganske mange av de andre og ikke har jeg noe lyst til å sitte here å diskutere med gamle forummedlemmer mens dere henger over "våres" poster. Så du får virkelig tilgi meg med at jeg ikke kommer viftende med et hvitt flagg og setter med ned rundt leirbålet med pølser og lumpe for å kose meg sammen med dere.

Reila
7th September 2007, 00:48

Tja. Guyra nevnte jo at det var dit dere sendte alle fjortisene (jeg sa ikke noe om narutards). Så, som sagt, dere sendte fjortisene til naruto.no, som ble omgjort japani. Og nå er dere her blant "fjortisene" dere sendte hit.

Om fjortiser er så galt så kunne dere vel heller beholdt dem og gjort folk av dem om de er så horrible.

@Reila: F.eks.: Jeg hadde nylig startet å lede et prosjekt kalt LETSF hvor anime.no-medlemmer tegnet en tegneserie sammen basert rundt forummedlemmene. Dette kan ikke fortsettes nå fordi vi er slått sammen med japani. Skulle vi fortsatt det måtte vi enten inkludert japani, men i det tilfellet mister prosjektet sin mening. Eventuelt kunne vi fortsatt det og bare latt anime.no-eksmedlemmer være med, men da hadde det vært å dele opp i grupper på et forum, hvilket ikke er bra i seg selv. I tillegg er hele tråden rundt prosjektet borte, inkludert liste over hvem som var med på det, hvem sin tur det er, osv. Ikke prøv å fortelle at postene ikke er viktige. Hvorfor i all verden er du på et forum om postene ikke er viktige?
Du kan vel spørre noen modder om du kan lage en ny tråd om det, og om at det er greit at bare anime-folk joiner, siden dette var allerede noe dere holdt på med. Så kunne det heller ha blitt startet noe lignende om japani-folk absolutt vil være med på noe sånt.
Eventuelt så kan dere jo bare sette opp en temporær side om det..
Tråden blir jo arkivert, som sagt, så det blir jo ikke no problem å få igjen informasjonen dere skulle trenge.

Og jeg mener bare at poster ikke har noe å si når det har gått noen måneder, år.. hvor ofte så dere på de gamle postene deres? De har ikke så mye å si i det lange løp. selv om de er informative en kort stund.

:kip:

Guyra
7th September 2007, 00:48
@Shadowleaf: Som "Japani - Redaktør" burde vel du av alle ikke provosere på den måten, eller hva?

Tyblazitar
7th September 2007, 00:51
@Heiki: "Invitert"?! Ved en invitasjon blir man alltid opplyst på forhånd! Og det vi er sure på er admins som har gjort dette og at japanimedlemmene er så høye i hatten og sier at vi ikke har tapt noe på dette! Du skal ha takk for velkomsten, men det er nok ikke mye interessant å bli.

@p33r: Du svarer på SolLunas post som om hun ønsket å diskutere Inuyasha og Naruto. Les om igjen så kanskje du ikke misforstår igjen.

Heika-sama: Nei, vi er faktisk tvunget hit. Hadde vært bedre, MYE bedre, om makai bare hadde sagt "Nei, dette gidder jeg ikke mer." og lagt ned hele forumet. Her er vi blitt tvangsflyttet hit til japani.no. Vi har aldri registrert oss her. Vi har aldri bedt om det. Vi har aldri hatt lyst til det. Vi bare ble det.

Det er tvang.

p33r: Ohmigodd, ja, værså snill. start an Inu Yasha thread ellers tror jeg ikke jeg husker å puste mens jeg sover. Jeg vet ikke om du bare er vanvittig dum eller bidig sarkastisk.

Poenget deres er altså at siden dere er registrert her er dere nødt til å være her og poste? Hvis dere spør fint, kan dere sikkert få brukerne slettet om det er så forferdelig å ha dem her.

Og jeg blir litt trist av at ingen forstår p33rs post. :| Det han sier er at vi ikke har en Inu-yasha tråd, ettersom forumet ikke er gjennomsyret av Inu-yasha-fans, som dere antyder.

A-chan
Jeg føler det er feil å si at dere er "tvunget" hit. I stedet for å få kontoene deres fullstendig slettet er dere blitt invitert hit. Dere har fått et gratis medlemsskap dere ikke er pliktet til å utnytte. Ingen som tvinger dere til å komme hit, logge på, lese eller skrive noe som helst.
Det du sier nå er bare pisspreik. Å bli invitert er å spørre (eller "å by") til å bli med på noe. Vi ble ikke invitert, vi ble slengt hit helt uten noen form for varsel. Gratis medlemsskap skulle vel bare mangle, det har jo ingenting med saken å gjøre i det heletatt. Det er ikke så utrolig mange forum som tar betalt for medlemsskap. Men nok om det.
Ingen som tvinger oss til å komme hit nei? Men hvor skal vi ellers gå? Alle medlemmene som var på anime.no har blitt sendt hit, vi har ikke det gamle forumet lengre, vi kan ikke starte opp et nytt forum for å så reklamere for det her, bare fordi det er imot regelementet. For å si det rett ut, vi har ingenting enn å være helt nye anonyme brukere uten et snev av status eller makt.

Beklager, men jeg blir helt satt ut.

Heika-sama

Det er tvang.

Haha, hvis det er sånn dere vil se det så. Jeg bare synes ikke det er tvang så lenge dere ikke er tvunget til å bruke kontoene deres. Hvis dere på død og liv vil ha kontoene slettet er det vel bare å sende en PM til en admin eller noe.

onle
7th September 2007, 00:52
Jasså, jeg logger meg ikke på anime.no-forumet på noen dager, og plutselig så er ting snudd på hodet?

Jeg ser på hele opplegget som interessant, tanken er sikkert god, men forhåndsinformasjonen fra prosjektansvarlige har vært dårlig. Samtidig må det sies at folk kanskje har tatt for gitt anime.no-forumet og det vedlikeholdsarbeidet som har fulgt (serveren har vært nede flere ganger, ting må fikses osv. føler kanskje det er på sin plass å rette en takk de som har holdt forumet i gang så lenge (for det meste makai?)), som etterhvert har blitt en relativt lukket klubb med til dels høye opptakskrav. Mest sannsynlig var ikke dette hovedmålet for anime.no da det ble startet for mange, mange år siden.

Har skumma lett gjennom klagingen i denne tråden, og skjønner frustrasjonen. Samtidig er jeg ikke i tvil om at det finnes ressurser i det tidligere anime.no-forumet som gjør at de kan starte et eget forum igjen. Tror folk har skjønt at det var teit det som skjedde. Tror ikke det er vits å klage mer.

Jeg skal prøve å se an kvisleis det har rukket å bli på dette forumet, som jeg ikke har besøkt på flere år (oi, det har visst vært en stund :o )

Guyra
7th September 2007, 00:52
@Reila: Vi mistet også HELT NYE POSTER. Ikke bare gamle poster. Jeg bryr meg fint lite om poster som er et år gamle. Men vi mistet alt vi hadde skrevet helt frem til siste punktum siste aktive medlem la til på forumet! Og ja, vi sendte alle fjortissene som ikke oppførte seg den veien. Det var sjeldent fjortissene oppførte seg, selv om det skjedde en gang iblandt.

Katt
7th September 2007, 00:53
Reila: Vi brukte våres gamle tråder til mye. De er veldig informative, ettersom vi pleide å kaste vekk de som ikke postet skikkelig. Resultatet? Et uhyre informativt og kvalitetsbevisst arkiv.

Å være fjortiss er et valg. Hvordan? Ikke erstatte s'er med z er en god start. Vi gav dem valget. De valgte å stikke.

Tyblazitar
7th September 2007, 00:55
Det du sier nå er bare pisspreik. Å bli invitert er å spørre (eller "å by") til å bli med på noe. Vi ble ikke invitert, vi ble slengt hit helt uten noen form for varsel. Gratis medlemsskap skulle vel bare mangle, det har jo ingenting med saken å gjøre i det heletatt. Det er ikke så utrolig mange forum som tar betalt for medlemsskap. Men nok om det.
Ingen som tvinger oss til å komme hit nei? Men hvor skal vi ellers gå? Alle medlemmene som var på anime.no har blitt sendt hit, vi har ikke det gamle forumet lengre, vi kan ikke starte opp et nytt forum for å så reklamere for det her, bare fordi det er imot regelementet. For å si det rett ut, vi har ingenting enn å være helt nye anonyme brukere uten et snev av status eller makt.

Det er ikke vår feil at dere ikke har eget forum lenger, akkurat det kan dere diskutere med Makai. Brukerne på Japani har ingen skyld i denne sammenslåingen, og visste ingenting mer enn dere. Likevel er jeg overbevist om at om det motsatte hadde skjedd, ville ikke Japani-gjengen ha vært fullt så negative.

A-chan
7th September 2007, 00:55
Og jeg mener bare at poster ikke har noe å si når det har gått noen måneder, år.. hvor ofte så dere på de gamle postene deres? De har ikke så mye å si i det lange løp. selv om de er informative en kort stund.
Jeg brukte mye tid på å se igjennom gamle poster. Mye av det var faktisk ganske morsomt eller spennende, og det hadde sin "historiske verdi" (for min del hvertfall). Det er tross alt et forum jeg har brukt mine siste fem år på å være medlem av.

Heika-sama
7th September 2007, 00:56

"Invitert" var kanskje ikke det riktige ordet, men det er neimen ikke "tvunget" heller.

Hvis dere lager et nytt forum kan dere sikkert reklamere for det her, bare dere spør først.

Jeg brukte mye tid på å se igjennom gamle poster. Mye av det var faktisk ganske morsomt eller spennende, og det hadde sin "historiske verdi" (for min del hvertfall). Det er tross alt et forum jeg har brukt mine siste fem år på å være medlem av.
Det ble jo nevnt at det skulle komme opp et arkiv om en ukes tid?

Shadowleaf
7th September 2007, 00:56
@Shadowleaf: Som "Japani - Redaktør" burde vel du av alle ikke provosere på den måten, eller hva?Jeg vil heller si at jeg prøver å påpeke en mer alternativ løsning på en måte som gjør at dere merker den.

Ja, med mindre dere bare ignorerte oss da vi nevnte det tidligere.

Og som redaktør kan jeg fritt provosere, men jeg vet ikke om du leser lederne i avisene. Det kommer bare an på formen. Jeg slenger ikke skjellsord i ansiktet på folk, men jeg prøver saklig og høflig først. Hvis ikke dette funker så vil ironi bli brukt for å gjøre det klarere.

Håper du forstår.

Reila
7th September 2007, 00:57
@Reila: Vi mistet også HELT NYE POSTER. Ikke bare gamle poster. Jeg bryr meg fint lite om poster som er et år gamle. Men vi mistet alt vi hadde skrevet helt frem til siste punktum siste aktive medlem la til på forumet! Og ja, vi sendte alle fjortissene som ikke oppførte seg den veien. Det var sjeldent fjortissene oppførte seg, selv om det skjedde en gang iblandt.
Men da er de jo friskt i minne! Om det var noen poster du gikk glipp av og som du absolutt skulle ha lest, så kan du vel spørre rundt om de leste dem.
Som jeg sa, om de ikke oppfører seg, så hadde det vel bare gått an å snakket til dem. Blir jo litt som at foreldre sender vekk fjortisungene sine til en tante eller noe til de har lært seg å oppføre seg. Å snakke til folk og si til dem at de bør oppføre seg tar ikke så mye innsats.

Havok

Reila: Vi brukte våres gamle tråder til mye. De er veldig informative, ettersom vi pleide å kaste vekk de som ikke postet skikkelig. Resultatet? Et uhyre informativt og kvalitetsbevisst arkiv.

Å være fjortiss er et valg. Hvordan? Ikke erstatte s'er med z er en god start. Vi gav dem valget. De valgte å stikke.

Og som sagt flere ganger i denne tråden. Det kommer et arkiv over hver minste lille post, ned til hver minste lille punktum iløpet av neste uke. Da kan dere gå tilbake, se på trådene så mye dere vil, og dere er velkommen til å starte dem på nytt her på forumet. ;)

Sensei

Men dere får jo et arkiv av hele det gamle anime.no, så dere kan lese det til dere blir svaksynte av all lesningen :)

A-chan
Det er ikke vår feil at dere ikke har eget forum lenger, akkurat det kan dere diskutere med Makai. Brukerne på Japani har ingen skyld i denne sammenslåingen, og visste ingenting mer enn dere. Likevel er jeg overbevist om at om det motsatte hadde skjedd, ville ikke Japani-gjengen ha vært fullt så negative.
Jeg har aldri beskyldt eller anklaget dere for noe. Jeg ligger ikke skylden på de vanlige brukerene. Selvfølgelig ligger jeg skylden på dem som gjorde denne "avtalen" og ordnet det opp slik.

Og ja, jeg skal gjerne snakke med makai om det så er mulig, fordi akkurat nå er jeg veldig skuffet over valget han har tatt. Han har ikke vist seg, og jeg tror ikke akkurat at det er så lurt i nærmeste framtid.
Uansett, jeg vil veldig gjerne møte han personlig. Jeg vet at han bor og jobber i Oslo, det samme gjør jeg, jeg ser ikke noe problem i det.

Guyra
7th September 2007, 00:58
@JAPANI GENERELT: Dere begynner nå å si at vi bare kan la være å poste. Vi prøver å få tilbake hva vi mistet! Om du plutselig blir dratt ut av ditt eget hus og inn i et annet og blir fortalt "Her skal du bo. Alle dine eiendeler som ligger i huset som tidligere tilhørte deg vil bli liggende igjen." så kan du ikke bare la være å bo i det huset. Du kan ikke bare la være å logge inn. Dette er kun noe dere kan si fordi dette er DERES hjem og vi har mistet VÅRT og blitt tvunget inn i deres. Det er enten å være i deres hjem eller å ikke ha noe hjem.

Havok
7th September 2007, 01:02
@JAPANI GENERELT: Dere begynner nå å si at vi bare kan la være å poste. Vi prøver å få tilbake hva vi mistet! Om du plutselig blir dratt ut av ditt eget hus og inn i et annet og blir fortalt "Her skal du bo. Alle dine eiendeler som ligger i huset som tidligere tilhørte deg vil bli liggende igjen." så kan du ikke bare la være å bo i det huset. Du kan ikke bare la være å logge inn. Dette er kun noe dere kan si fordi dette er DERES hjem og vi har mistet VÅRT og blitt tvunget inn i deres. Det er enten å være i deres hjem eller å ikke ha noe hjem.

Dere har metaforer for alt. Jeg må beklagelig si at ingenting galt har skjedd. Dere ble ikke kastet ut av deres eget hus, men et hotell, som skulle rives, fordi de skulle bygges et nytt og større hotell der.

Så nei, vi har ikke tvunget dere ut, fordi det betyr at dere faktisk eide hva dere ble tvunget ut av, noe dere ikke gjorde. Det kommer et arkiv opp, og dette - som anime.no - er et forum, hvor folk poster tanker og idéer samt utveksler erfaring og annet. Akkurat som dere gjorde på det gamle forumet.

Hayabusa
7th September 2007, 01:04
Jeg ser Neo Tokyo har sin egen avdeling på forumet.
Hadde ikke dette vært en alternativ løsning for Anime.no?

Også en annen ting er seksjonene her på Japani virker begrenset for øyeblikket.
Spill, musikk, film, anime og manga er bare smadret sammen til en stor mølje istedenfor pene og pyntelige underkategorier eller egne seksjoner.
Men jeg ser dog at 3 av de største mainstream animeene har sine egne underkategorier.

Tyblazitar
7th September 2007, 01:05
Jeg har aldri beskyldt eller anklaget dere for noe. Jeg ligger ikke skylden på de vanlige brukerene. Selvfølgelig ligger jeg skylden på dem som gjorde denne "avtalen" og ordnet det opp slik.

Jeg tenkte mer på at det har vært unødvendig mye fornærming av dette forumet og dets brukere, ofte basert på fordommer. Vi ser at dere har blitt "drevet ut" av deres "hus", og tar imot dere med åpne armer, mens dere begynner å snakke dritt om forumet i stedet for å bare fortelle de ansvarlige hva dere synes om det som er blitt gjort. (Selv er jeg for fusjonen, forresten, ettersom jeg er tilhenger av "jo flere, jo bedre!".)

Havok
7th September 2007, 01:06

Spill, musikk, film, anime og manga er bare smadret sammen til en stor mølje istedenfor pene og pyntelige underkategorier eller egne seksjoner.
Men jeg ser dog at 3 av de største mainstream animeene har sine egne underkategorier.

NeoTokyo har egen seksjon fordi det er en butikk som vi hoster forumet til.

Når det kommer til forumets struktur så har vi gjort dette med vilje. Vi baserer alt på postikoner. Når du lager en ny tråd må du velge et ikon som samsvarer med innleggets innhold. :) Disse kan sorteres så du kun får poster innen en gitt kategori.

Sensei
7th September 2007, 01:07
Men jeg ser dog at 3 av de største mainstream animeene har sine egne underkategorier.Dette er for at de ikke skal drukne underholdningsforumet og gjøre det håpløst å finne alle de andre perlene av anime- og mangaserier.

p33r

Spill, musikk, film, anime og manga er bare smadret sammen til en stor mølje istedenfor for eksempel pene og pyntelige underkategorier eller egne seksjoner.

Det er noe du får ta i feedback tråden, men jeg kan godt forklare prinsippet bak forumoppdelingen.

Først må man forstå at japani har to nivåer med filterering, først har du vanlige forum og underkategorier. Men videre der har du også posticoner, som sier noe mer om hva en tråd inneholder. Du kan også sortere kun etter en type posticon. Dermed er "Underholdning" også delt opp i "Anime", "Manga" og "J-drama".

Grunnen til at mainstream animeene har egene underforum er at de ikke skal gå på nærvene til alle andre, fordi de lager nye poster hver uke :toda:

Guyra
@Havok: Samme om det er hus eller hotell, vi skulle fortsatt hatt beskjed lang tid i forkant. Og det ble ikke bygget noe nytt, vi ble overført til hotellet ved siden av. Eller har dette forumet startet idag..?

Og man kan bli tvunget ut av hjem selv om man ikke eier hjemmet. Man trenger ikke eie noe for å miste det. Man behøver kun å ha det. Å ha og å eie er to forskjellige ting. Du kan ha din venns spillkonsoll, men du eier det ikke.

Og du har ennå ikke forstått at dette ikke er vårt hjem. Dette er ikke vårt forum. Dette er japani, ikke anime.no.

A-chan
7th September 2007, 01:10
Selv er jeg for fusjonen, forresten, ettersom jeg er tilhenger av "jo flere, jo bedre!".)
Jeg hadde egentlig ikke hatt noe imot om det hadde blitt en fusjon, så lenge forumene i seg selv ikke hadde trengte å bli slått sammen. Kanskje veldig upraktisk, men sånn er nå det. Og ja, jeg er enig at flere er bedre, men jeg liker også å han viss nærhet til dem jeg diskuterer med. Ikke for å være frekk nå, men det er akkurat den nærheten jeg har mistet nå. Selvfølgelig, hvis de samme aktive folkene som var på anime.no henger her, så er jo det greit, men det blir også enda flere folk å forholde seg til.
Jeg har møtt de aller fleste aktive veteranene på forumet, og jeg har fått et viss forhold til dem som aldri kommer til å bli noe av i forhold til Japani sine medlemmer. Det kommer til å være et skille, beklager, men det er nok slik det kommer til å forbli.

Dadaph
7th September 2007, 01:10
Det er nettopp en ting jeg reagerte på.
Et forum får plutselig dobbelt antall medlemmer, som har helt andre krav til de som har vært på forumet fra før. For at det skal kalles "sammenslåing", må ting tilpasses de nye medlemmene. Ting må tilpasses for å fungere. Dette er ting som burde ha blitt sett på før sammenslåingen, slik at parteme kunne kommet frem til enighet og løsning som ville fungert for begge.

Heika-sama
7th September 2007, 01:11

Det i hvert fall jeg sier at det er ingen som hindrer dere i å flytte ut fra dette "hjemmet" om dere skulle ønske det. Og det var forsåvidt ikke dere som eide anime.no. Akkurat som at Havok her kan slette dette forumet akkurat når han vil om han skulle ønske det. Jeg har vært medlem av mange tidligere forum som har blitt lagt ned, og selv om jeg skulle gjerne ha beholdt mine innlegg derfra er faktum det at det er det de som eier hosting som bestemmer.

Som sagt vil jeg gjerne at dere blir, dere kunne helt sikkert gitt Japani mye positivt hvis dere gikk inn for det.

Guyra
7th September 2007, 01:12
@Tyblazitar: Dog jeg ikke kan gjøre annet enn å beklage på vegne av de anime.no-medlemmene som har direkte fornærmet japani, vil jeg også påpeke at dette er en ren effekt av frustrasjonen folk opplever fordi de har blitt flyttet hit mot sin vilje. I tillegg vil jeg påpeke at japanis medlemmer også går til angrep direkte mot våre medlemmer, og da også utenom å ha blitt angrepet først.

Sharingan
7th September 2007, 01:12
Dette er ting som burde ha blitt sett på før sammenslåingen, slik at parteme kunne kommet frem til enighet og løsning som ville fungert for begge.

Hadde ikke partene vært enige, hadde det ikke vært noen sammenslåing... Så hvorfor har det da skjedd en sammenslåing?

Dadaph
7th September 2007, 01:13
Hadde ikke partene vært enige, hadde det ikke vært noen sammenslåing...

Ikke sant?
Det er tydelig hvor enige anime.no-gjengen er.

Havok
7th September 2007, 01:13
@Havok: Samme om det er hus eller hotell, vi skulle fortsatt hatt beskjed lang tid i forkant. Og det ble ikke bygget noe nytt, vi ble overført til hotellet ved siden av. Eller har dette forumet startet idag..?

Og man kan bli tvunget ut av hjem selv om man ikke eier hjemmet. Man trenger ikke eie noe for å miste det. Man behøver kun å ha det. Å ha og å eie er to forskjellige ting. Du kan ha din venns spillkonsoll, men du eier det ikke.

Og du har ennå ikke forstått at dette ikke er vårt hjem. Dette er ikke vårt forum. Dette er japani, ikke anime.no.

Nå griper du etter strå her. Og hvorfor skulle dere hatt beskjed? Har dere betalt for tjenesten? Går det på liv og helse hvis dere ikke får beskjed? Eller er dette som alt annet på nettet en hobby startet av en/flere personer som "tillater" andre å ta del i det. DW kunne stengt Japani i dag, og ingen kunne stoppet oss. Hvorfor? Fordi Japani tilhører oss. På samme måte som at Makai eier anime.no, og velger derfor å gjøre hva han føler er best for anime.no. Hvis du er uenig med hans valg, så har du all rett til å mene det, men du har ikke rett til å "kreve" noen ting. Beklager.

Reila
7th September 2007, 01:15
@Tyblazitar: Dog jeg ikke kan gjøre annet enn å beklage på vegne av de anime.no-medlemmene som har direkte fornærmet japani, vil jeg også påpeke at dette er en ren effekt av frustrasjonen folk opplever fordi de har blitt flyttet hit mot sin vilje. I tillegg vil jeg påpeke at japanis medlemmer også går til angrep direkte mot våre medlemmer, og da også utenom å ha blitt angrepet først.
Nååå, dere gikk jo nesten rett på å kalle folk narutards og otakus, at vi har dårlig grammatikk, osv. Og det er jo klart at folk vil forsvare det, både når det gjelder seg selv og andre.

Tyblazitar
7th September 2007, 01:16
Jeg hadde egentlig ikke hatt noe imot om det hadde blitt en fusjon, så lenge forumene i seg selv ikke hadde trengte å bli slått sammen. Kanskje veldig upraktisk, men sånn er nå det. Og ja, jeg er enig at flere er bedre, men jeg liker også å han viss nærhet til dem jeg diskuterer med. Ikke for å være frekk nå, men det er slik jeg føler det.
Okay, forstår at du er under oppfatningen at Japani er et stort og upersonlig forum. Jeg forstår det, ettersom jeg synes det samme selv i begynnelsen, og synes miljøet var vanskelig å komme inn i. Etter en stund forsto jeg dog at bare ved å være aktiv på forumet ble jeg med i miljøet, og tror nok at anime.no-crowden kan bli like integrert her som alle andre om man bare gir det litt tid. Alle treffene vi arrangerer hjelper også stort på sosialiseringen, føler jeg.

Jeg har i alle fall fått inntrykk av at anime.no-"gjengen" var først ute med å kalle oss Narutards etc., men gidder ikke begynne noen sandkassediskusjon om "De begynte! D:" nå. Uansett hyggelig å se at ikke alle henfaller til person/miljøangrep bare fordi de er frustrerte på noe.

Oblivion
7th September 2007, 01:16
Vi har ikke rett til å kreve noe, nei...

Men er det ikke vanlig folkeskikk å gi beskjed om en så stor forandring?

Det hadde gjort ting litt lettere å fordøye. Og folk hadde kanskje ikke blitt såpass sinte og lei seg om de hadde hatt litt tid til å tenke over det.

Guyra
7th September 2007, 01:17
@Heika: jeg har allerede forklart det med å eie og å ikke eie. I tillegg er det også en stor forskjell på det å bli lagt ned og det å bli tvangsflyttet. De fleste medlemmene ville nok heller at anime.no skulle blitt lagt ned med en liten farvelnotis enn at vi ble tvangsflyttet hit.

Og anime.no er fortsatt oppe. Å holde et forum gående på en server koster ingenting, det er kun webhostingen og den fortsetter uansett. Så argumentet om kostnader har null verdi i denne diskusjonen da kostnadene ikke vil bli redusert uansett.

Guyra
7th September 2007, 01:21
@Havok: Det er ikke krav, men det er normal høflighet, noe enhver sivilisert person bør vite hva er.

@Tyblazitar og Reila: Jeg sa aldri at vi ikke begynte. Men jeg sa at det at vi begynte var en direkte effekt av hvordan vi opplever det å plutselig bli tvangsflyttet hit.

Katt
7th September 2007, 01:22
Nei, vi eide ikke anime.no. Men anime.no hadde ikke vært noe som helst uten oss.

Guyra
7th September 2007, 01:23
@Katt: Også et viktig faktum.

Havok
7th September 2007, 01:25
Vi har ikke rett til å kreve noe, nei...

Men er det ikke vanlig folkeskikk å gi beskjed om en så stor forandring?

Det hadde gjort ting litt lettere å fordøye. Og folk hadde kanskje ikke blitt såpass sinte og lei seg om de hadde hatt litt tid til å tenke over det.

Helt uenig med at han må gi dere beskjed. Om det er folkeskikk eller ikke kan vi diskutere til vi blir grønne i trynet.

@Heika: jeg har allerede forklart det med å eie og å ikke eie. I tillegg er det også en stor forskjell på det å bli lagt ned og det å bli tvangsflyttet. De fleste medlemmene ville nok heller at anime.no skulle blitt lagt ned med en liten farvelnotis enn at vi ble tvangsflyttet hit.

Og anime.no er fortsatt oppe. Å holde et forum gående på en server koster ingenting, det er kun webhostingen og den fortsetter uansett. Så argumentet om kostnader har null verdi i denne diskusjonen da kostnadene ikke vil bli redusert uansett.

Så start ett eget forum da. Jeg kan selv si at jeg har betalt langt over 40k siden jeg startet med naruto.no i sin tid. Så jo, kostnader har litt å si om du vil det eller ikke. Og hva de "fleste" medlemmene ønsker for anime.no er klinkenes likegyldig fordi Makai kan gjøre hva han vil med domenet og dets innhold.

Må også si at dere overreagerer veldig. Det er nå sånn her i livet at ting skjer uten at dere kan gjøre noe med det. Dette er en av dem. Forumet er flyttet over, og det endrer seg ikke uansett hvor mye dere sier at dere skulle hatt beskjed. Dere har egentlig bare to muligheter: 1. Begynne å henge her. eller 2. Forlate Japani. Kan ikke akkurat si at det er noe mer å si.

A-chan
7th September 2007, 01:27
Jepp, helt riktig. Og slik som jeg sa. Jeg hadde aldri hatt noe problem for å betale å være medlem i det forume.
Selv om makai er rettmessige eieren, så brukte han aldri det noe flittig. Det var som om han slengte dette over på dere for å få drømmen sin oppfylt. Vi kan kanskje ikke kreve noe av han, men vi kunne ha fått noe mer informasjon først, og kanskje diskutert litt med mannen. Det er brukerene som skaper og former forumet, ikke eieren (ironisk nok).
Nei, dette var en utrolig dårlig beslutning som fikk en elendig motakelse.

Så start ett eget forum da. Jeg kan selv si at jeg har betalt langt over 40k siden jeg startet med naruto.no i sin tid. Så jo, kostnader har litt å si om du vil det eller ikke. Og hva de "fleste" medlemmene ønsker for anime.no er klinkenes likegyldig fordi Makai kan gjøre hva han vil med domenet og dets innhold.
Beklager, men nå synes jeg du er den mest arrogante av oss alle her. Kvalmt. 40k siden du startet Naruto.no? Hva bruker du virkelig pengene dine til? Pc-utstyr? Ikke svar, det er et retorisk spørsmål.
Du beviser jo bare nå hvor mye faen du gir i medlemmene.

Nå orker jeg ikke mer for i kveld, dette er for kvalmt og useriøst for min del. Lykke til Havok.

Guyra
7th September 2007, 01:28
@Havok: Jeg sier kostnadene er likegyldige i forhold til om forumet skulle fortsatt eller ikke. Selve det å ha forumet der har ingen kostnad. Drift av server og leie av domene osv. vil koste det samme uansett.

ilifin
7th September 2007, 01:30
@Havok: Jeg sier kostnadene er likegyldige i forhold til om forumet skulle fortsatt eller ikke. Selve det å ha forumet der har ingen kostnad. Drift av server og leie av domene osv. vil koste det samme uansett.Sist jeg sjekket er det en kostnad for antall data overført hos pretty much alle former for hosting du får der ute som *ikke* er et webhotell. I både anime.no og japani sitt tilfelle har man dedikerte servere der man potensielt må betale for dataen som går inn og ut av serveren, ikke bare for at den står på en internettforbindelse.

Havok
7th September 2007, 01:32
Jepp, helt riktig. Og slik som jeg sa. Jeg hadde aldri hatt noe problem for å betale å være medlem i det forume.
Selv om makai er rettmessige eieren, så brukte han aldri det noe flittig. Det var som om han slengte dette over på dere for å få drømmen sin oppfylt. Vi kan kanskje ikke kreve noe av han, men vi kunne ha fått noe mer informasjon først, og kanskje diskutert litt med mannen. Det er brukerene som skaper og former forumet, ikke eieren (ironisk nok).
Nei, dette var en utrolig dårlig beslutning som fikk en elendig motakelse.
Om han brukte det flittig eller ikke er irrelevant. Om dere formet og skapte forumet er også irrelevant. Og om det var en dårlig beslutning; Vel, med tanke på at Japani har hatt vel over 300 nye poster siden tidligere i kveld, så vil jeg si meg veldig veldig uenig akkurat der.

Katt
7th September 2007, 01:39
Hvis du ikke kan bekjempe din fiende, så ta over han?
Slik du fremstiller det så virker det som om dere bare vil ha flere medlemmer og flere poster. Kvantitet over kvalitet?

Det virker også for meg som at dere også bare egentlig har vært ute etter domenenavnet. I denne overtagelsen så har dere "fått" domenenavnet, mens vi har fått niks nada.

Guyra
7th September 2007, 01:45
@ANIME.NO: Vennligst ikke gå til personangrep eller angrep direkte på forumet som det er blitt gjort et par ganger. Dette er administratorenes feil, og ikke medlemmene på forumet sin feil. (Noen har forstått dette, men ikke alle.)

@JAPANI: Vennligst slutt å provosere til kamp. Noen gjør det uten å vite det mens andre ser man klart at gjør det med vilje. Prøv også å se det litt fra vår side. (Et par medlemmer har gjort dette, takk for det, det er nemlig mer konstruktivt å diskutere på den måten.)

Da sier jeg takk for meg for ikveld og muligens for alltid. Japani er ikke plassen for meg. Jeg holdt meg til anime.no på grunn av medlemmene og kulturen vi hadde. Da vi har mistet kulturen og sannsynligvis de fleste veteranmedlemmene har ikke jeg mye igjen å være her for.

Jeg kommer sikkert til å stikke innom for å se om gamle anime.no blir gjenopprettet, men det er nok det.

@ANIME.NO: Det har vært veldig gøy opp gjennom årene! Tusen takk for alt! :)

Havok
7th September 2007, 01:48
Hvis du ikke kan bekjempe din fiende, så ta over han?
Slik du fremstiller det så virker det som om dere bare vil ha flere medlemmer og flere poster. Kvantitet over kvalitet?

Det virker også for meg som at dere også bare egentlig har vært ute etter domenenavnet. I denne overtagelsen så har dere "fått" domenenavnet, mens vi har fått niks nada.

Har du lest noe særlig på forumet? Jeg syns faktisk at Japani har veldig høy kvalitet på poster og medlemmer.

Og domenenavnet eier fortsatt Makai. Så nei, vi har faktisk ikke fått annet enn rundt 1200 nye medlemmer. Som vi har satt inn store resurser for å faktisk tilfredsstille. Tjener vi penger på dette? Nope. Så nei, jeg ser ikke helt hvor du får dette fra.

Vårt mål med samarbeidet var å få en anime/manga side, fordi det var noe vi manglet. Og Makai trengte noen til å designe forsiden, fordi han ikke kunne gjøre det selv. Det at forumet ble slått sammen berodde faktisk på at det er teit at to forum skulle overlever side ved side, når man like greit kunne slå dem sammen.

Katt
7th September 2007, 01:54
Havok: Det virker for meg som at dere vil ta over alt dere kan ta over. Jeg vet ikke hva Makai tenker, hadde vært stas å faktisk fått hørt noe av han. Han kunne liksågodt spurt noen på forumet (det gamle) om hjelp til design av framsiden, men vi hørte ingenting av han.

Og det er helt greit at to forum kan leve side om side når de ikke kan leve sammenslått.

"Som vi har satt inn store resurser for å faktisk tilfredsstille."
Det er bare en eneste person som er tilfredsstilt hittil, og det er Makai.

Sensei
7th September 2007, 01:57
Det er da i hvertfall to personer som har åpnet seg for Japani så langt, og disse har da blitt tatt godt imot såvidt jeg kan se. Så at anime.no og Japani.no ikke kan leve sammenslått ser jeg på som tullball. Det er bare snakk om hvorvidt dere gir det en sjanse eller ikke.

Katt
7th September 2007, 02:10
Hvis du mener de to som har postet i introduksjonstråden så mener jeg at de ikke teller.

Den ene hadde visst bare registrert seg på anime.no, aldri skrevet noe, mens den andre hadde bare vært medlem i knapt en måned. En måned er ikke nok til å slå seg fast til et forum, og poster man aldri er man heller aldri et "medlem". Et medlem er noen som engasjerer seg.

Og ikke begynn å argumenter over at de ikke postet fordi vi kom til å kaste dem ut. Vi har aldri hatt noe imot nye medlemmer så lenge de har oppført seg bra. I god oppførsel mener vi personer som skriver forståelig, kommer med innholdsrike innlegg og ha sine meninger og kunne stå for dem. Hvis vi skal slenge med penger i diskusjonen som nevnt ovenfor i betaling av internettrafikk så er det bare positivt med et forum med lite aktivitet og få medlemmer.

madcow
7th September 2007, 02:14
Dette var egentlig en rimelig morsom nyhet, dog - langt i fra uventet. Jeg, som er så lite aktiv her får vel bare si lykke til, både Japani-brukere óg Anime.no-brukere. Kanskje noe godt kommer ut av dette - jeg er mildt sagt skeptisk.

Forstår veldig godt frustrasjonen til anime.no, og jeg har alltid respektert det samfunnet som var(les: "er") anime.no. Og jeg håper dere også kanskje finner dere til rette her selv om dere; JA, er en helt annen type forum-brukere, enn hva du gjennomsnittlig finner her på Japani.

Personlig? så skulle jeg ønske at anime.no forble anime.no, mye fordi det er et eget unikt miljø der. Passet man ikke inn på Anime.no, så passet man kanskje bedre inn på Japani, og det var en "fin" greie å ha. Dette gjaldt jo begge veier. (ikke så ofte motsatt vei.)

Glad dette ikke er mitt bord lenger, lykke til Sensei. =)

P.S. Hyggelig å se deg igjen her HaRLe, en av de få brukerne jeg har savnet etter at de sporløst forsvant, du og Toshiyoki (blant annet.) satt jeg alltid pris på =)

Heika-sama
7th September 2007, 02:17
Det er da i hvertfall to personer som har åpnet seg for Japani så langt, og disse har da blitt tatt godt imot såvidt jeg kan se. Så at anime.no og Japani.no ikke kan leve sammenslått ser jeg på som tullball, og er rett og slett bare stahet. Det er bare snakk om hvorvidt dere gir det en sjanse eller ikke.

Forsåvidt sant, men det er også sant som anime.no-medlemmene sier, det BLIR annerledes. Og det vil ikke passe for absolutt alle (selv om jeg faktisk tror vi har et miljø som kan passe for de fleste).

Flesteparten fra anime.no som har posta har virket litt vel negative og nedsettende til Japani, og det var det jeg reagerte på selv. Men når jeg ser det fra deres side skjønner jeg reaksjonen, selv om jeg synes den er litt overdrevet. Men så har ikke jeg vært (aktivt) medlem på anime.no heller. Dog jeg tror jeg registrerte meg der en gang for noen år siden. ;P

Jeg tror begge sider har et poeng, og at det er både postive og negative sider av denne sammenslåingen. Vi kan bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Sensei
7th September 2007, 02:18
Hvis du mener de to som har postet i introduksjonstråden så mener jeg at de ikke teller.

Den ene hadde visst bare registrert seg på anime.no, aldri skrevet noe, mens den andre hadde bare vært medlem i knapt en måned. En måned er ikke nok til å slå seg fast til et forum, og poster man aldri er man heller aldri et "medlem". Et medlem er noen som engasjerer seg.

Og ikke begynn å argumenter over at de ikke postet fordi vi kom til å kaste dem ut. Vi har aldri hatt noe imot nye medlemmer så lenge de har oppført seg bra. I god oppførsel mener vi personer som skriver forståelig, kommer med innholdsrike innlegg og ha sine meninger og kunne stå for dem. Hvis vi skal slenge med penger i diskusjonen som nevnt ovenfor i betaling av internettrafikk så er det bare positivt med et forum med lite aktivitet og få medlemmer.
Det kan godt være, men det burde gi en GOD pekepin på hvordan dere vil bli tatt imot om dere tar skrittet og gir Japani en sjanse.

madcow: Takker så mye. ;p

Katt
7th September 2007, 02:21
Jepp, for dere er inkluderende og tar imot alle uansett hvordan de er. Det er akkurat derfor jeg ikke liker Japani.

aximilli
7th September 2007, 02:25
Savner sammenslåingselementet i sammenslåingen. Hvorfor er ingen av anime.no's gamle forumdeler overført? Hva vil skje med "debatt"?

Katt
7th September 2007, 02:30
Jepp. Hva vil skje med anime.no's gamle moderatorer? Får de være moderatorer her, eller blir de degradert?

aximilli
7th September 2007, 02:38
Jeg føler egentlig at det mest fornedrigende er mange av japanibrukerne's naive forhold til hele sammenslåingen. "Jeg ville oppført meg fint om jeg ble flyttet" "jeg ville blitt glad om jeg ble flyttet." Jaha?
Spar dere til dere selv blir flyttet. Jeg har ikke vert medlem av anime.no i 6 år for ingenting.

Kissmet
7th September 2007, 03:42
Hei sinte anime.no brukere;

Informasjon har manglet, og noen av dere har nok mistet deler av sin personlige rutine. For roping og skriking anbefaler jeg /h/ (http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=79), jeg kan bare innbille meg at dette kan føles som et tyveri.

Om det er noe, send meg (http://forum.japani.no/private.php?do=newpm&u=55) en PM.

Alle:
Ut fra alt jeg har lest her, bør enkelte her skamme seg, noen mer enn andre. Jeg skjønner at de av dere som har jobbet hardt med dette er skuffet, men akkurat nå handler det ikke om jobben dere har gjort. For anime.no brukerne handler det om noe mer, om følelser. La dem få tid, husk du skal aldri fortelle noen hva de skal føle!

Folk kommer til å sette pris på det arbeide dere har lagt ned i anime.no, databasen er awsome. Men det kommer til å ta tid.

SoulSeth
7th September 2007, 04:20
Jaja, der tok Japani enda et skritt mot å bli et byråkrati. La oss håpe at kvaliteten av forumene ikke blir utvannet av denne sammenslåingen. Jeg er spent på å se hva som vil skje.

Jeg håper at medlemmene fra anime.no vil finne seg til rette her - selv om de har blitt flyttet fra sine trygge omgivelser - og ønske dem velkommen. Kjekt å ha dere med.

Loveless
7th September 2007, 04:33
Jeg kan vel ikke akkurat claime at jeg var noe særlig aktivt medlem på anime.no - så for meg, så har denne overgangen vær svært enkel. Kom kanskje litt brått på, men gimme a break...så langt syns jeg japani.no er et utrolig hyggelig forum. Hvorfor skal jeg sette meg ned og være sur på folka her? Ikke bare er det negativ og destruktiv atferd, men det er lite produktivt og det kommer ingenting bra ut av det. Som andre har sagt før meg...gi det litt tid.

Men en ting jeg vil ha meg FRABEDT...er at sinte og sure medlemmer av det som var anime.no uttaler seg på andre enn sin egen vegne. Jeg blir merkbart forbanna når jeg ser negative innlegg fra misfornøyde anime.no medlemmer som sier ditten og datten om hva 'vi fra anime.no syns' etc etc. Så langt har jeg ikke kjent meg igjen i NOE av det som er blitt sagt i en slik sammenheng. Jeg identifiserer ikke megselv med noen av de medlemmene fra anime.no som har uttalt seg her, og jeg liker det svært dårlig at de tillater seg å si noe på andre's vegne. Særlig når de bare slenger ut negative, bitre kommentarer eller så godt som fornærmer japani.no medlemmene. Det er smakløs, unødvendig oppførsel, og jeg liker ikke at de inkluderer flere enn seg selv i sine poster.

Ellers vil jeg si at jeg blir lei meg, når jeg ser japani.no medlemmer si at de skulle ønske anime.no medlemmer ikke ble flyttet hit. Jeg ble overført automatisk derfra, og jeg liker meg svært godt her...så når jeg ser at noen ikke ønsker at jeg kom hit så... granted, det var neppe personlig ment, og de to jeg registrerte som sa noe slikt var kanskje bare i dårlig humør pga. de misfornøyde anime.no medlemmene...men men. Det preller nok av meg som vann på gåsa. (Det var gås, ja? Det var ikke And?)

Men for å avslutte på en litt lettere tone, så vil jeg si at jeg føler meg svært godt mottatt her. Folka som var online da jeg logga inn var raske med både å hilse meg velkommen og med å hjelpe meg med profil-relaterte ting. Så langt har jeg bare positive inntrykk - så jeg har på følelsen av at jeg kommer til å trives godt her.

Katt
7th September 2007, 05:14
Du svarte ganske så greit. Nei, du var ikke så aktiv. Jeg kan faktisk ikke engang huske nicket ditt. Jeg skal ikke gå inn på det å diskutere hva et medlem er (Etter min mening, en som deltar.), men når jeg snakker om det gamle anime.no så mente jeg sevfølgelig ikke deg.
Jeg snakker om medlemmene som postet fast. Det er vi som var anime.no, ikke de mange tusen som registrerte seg, postet en gang, og senere migrerte til "dårligere" forum. Du, Loveless, var ikke med på å danne anime.no, så ikke tro du kan gå under den kammen.

Jeg forstår også godt at folk her på japani ikke er så glad i sammenslåingen. Vi er helt forskjellige. Anime.no sin kultur er helt annerledes. Helt andre krav og regler. Jeg vet spesielt om et medlem som er fast på forumet her som jeg er ganske sikker på er IKKE glad for denne sammenslåingen, da jeg er ganske sikker på at han skulle ønske vi alle brente i helvete. Det er mange her på Japani som ikke liker oss fordi vi har behandlet japani som en søppelkasse. Kom det folk inn på anime.no vi virkelig virkelig ikke ville ha der så sendte vi dem til animenord og japani.

"Vi" i anime.no (Den harde kjerne med medlemmer som er aktive.) liker ikke denne sammensmeltingen. Vi alle savner gamle anime.no og vi føler at det er blitt tatt fra oss. Selvfølgelig kan vi stikke og danne et nytt miljø, men det er alikevel VI som må gjøre det. Dere fra japani trenger ikke å gjøre en dritt, for dere har ikke tapt noe som helst, tvert imot. Dere har fått et av de kuleste domenenavnene som fantes.

Raijin
7th September 2007, 05:33
What? Er det mulig? Var det noe jeg aldri hadde trodd ville skje så var det en sammenslåing av japani og anime.no.

Jeg har ikke vært medlem av japani, så jeg kjenner ikke community'et her. Av det jeg har hørt så er det mest Naruto og Bleach fans her. Med andre ord er animeinteressene ganske ulike det de fleste hos anime.no liker...

Må innrømme at det er litt trist at Anime.no sitt forum slutter å eksistere. Det var et lite og koselig community...

Men for all del, skal ikke dømme japani.no nedenom og hjem før vi har gitt dere en sjanse. Dere er sikkert en grei gjeng.
Dog er det likevel litt kjipt å miste forumet vårt.

Raijin

n@ruto-kun
7th September 2007, 06:30
Det er nok ikke såå ille som dere tror, folka (fra anime.no), dere som ikke har vært rundt på japani.no før, så vil jeg bare si at dette er en fantastisk community, hvor vi holder sammen og møtes på treff og har det faktisk utrolig gøy og bra sammen.

det skjedde også ting her da naruto norway ble til japani, mange var skuffet og sånn, men det ble slettes ikke ille!

ha det fun her, folkens. this is fun! ^^

- naku

Nodoka
7th September 2007, 06:42
Jeg synes ikke det er så veldig stor grunn til å syte. Etter som jeg har oppplevd er Anime.no og Japani.no veldig veldig like så lenge du holder deg til de riktige seksjonene. Hvis mang ikke liker naruto trenger man ikke gå inn på den seksjonen. Det er ganske enkelt.

bare for å si det er det veldig veldig underholdene for meg å lese denne tråden. Så mange morsomme innleg.

Ulrik
7th September 2007, 06:47
Kommer selv også fra anime.no-forumet, og ble ikke så glad for en merging. Har holdt meg unna japani på grunn av medlemmene's uttalelser, ikke selve konseptet.
Jeg for min del skal helst prøve å unngå flame-kriger, men når Narutarder kommer sneisende opp i trynet på enhver her, kommer vi til å si ifra. Nok er nok, og det spiller ingen rolle hva som situasjonen er- jeg er stolt av å se på anime, jeg liker å følge med på serier som gir en mening og som har en viss stil og estetikk, ikke bare for å ha en serie som du kan se uke etter uke uten å egentlig ha noen bra form for utvikling.
Jeg håper at ihvertfall otaku's (kan nok si jeg er det) fra anime.no blir mottatt med den respekten vi har faktisk rett på.

Aznakh
7th September 2007, 08:34
Alle:
Ut fra alt jeg har lest her, bør enkelte her skamme seg, noen mer enn andre. Jeg skjønner at de av dere som har jobbet hardt med dette er skuffet, men akkurat nå handler det ikke om jobben dere har gjort. For anime.no brukerne handler det om noe mer, om følelser. La dem få tid, husk du skal aldri fortelle noen hva de skal føle!

Postane eg skreiv i går var vel meint som bensin på bålet, syns det var litt morosamt, men skjønar godt at mange ikkje liker den brå overgangen. Sjølv er eg og samd i at det kunne vore meir informasjon om samanslåinga, fyrst og fremst for anime.no sine brukerar.

Ellers er eg litt fortvila over den manglade trua på japani sine medlemmar. Kvantitet over kvalitet? Med 1200 nye anime.no-brukerar burde vel kanskje kvalitetsnivået heve seg? Dykk har jo så mykje erfaring og rettleiing å kome med om eg har tolka dykk rett.

Forøvrig er eg og samd i at det kunne vore eit underforum for gamle anime.no-brukerar, men så spørs det kva det ville ha å seie for "integreringa" av nye medlemmar.

Eg ynskjer dykk alle velkomen, og voner me kan kome til ei løysing snart.
Blei litt for mykje krangling her, og eg er og samd i at japani sine medlemmar kunne vore litt meir ydmyke i forhold til anime.no-forumet sin bortgang.

Sjå på det som eit tilbud: prøv i 30 dagar, om du ikkje liker det, så meld deg ut.

Ellers vil jeg si at jeg blir lei meg, når jeg ser japani.no medlemmer si at de skulle ønske anime.no medlemmer ikke ble flyttet hit. Jeg ble overført automatisk derfra, og jeg liker meg svært godt her...så når jeg ser at noen ikke ønsker at jeg kom hit så... granted, det var neppe personlig ment, og de to jeg registrerte som sa noe slikt var kanskje bare i dårlig humør pga. de misfornøyde anime.no medlemmene...men men. Det preller nok av meg som vann på gåsa. (Det var gås, ja? Det var ikke And?)

Dumt sagt av meg, det har du heilt rett i. Var i yppehumør i går, og blei litt fornærma av dei tilsynelatande fordommane som råda mot japani sine medlemmer. Eg er open for fleire medlemmar og gler meg til å sjå utviklinga, men ser gjerne at sinte anime.no-brukerar tar seg ein pause frå japani eit par dagar, og så brukar litt tid på å bli kjent her. Me har eit introduksjonsforum :)

Ba'alzamon
7th September 2007, 10:29
Jeg vil gjerne påpeke det faktum at Japani har ifølge statistikken 388 aktive medlemmer.

Av dem har følgende vært aktive i sin argumentasjon på tråden:

Aznakh
Sensei
p33r
Heika-sama
Reila
Havok
Sharingan
Kiyu
Tyblazitar
Solnar
Shadowleaf
ilifin
jirayafan
Digoru

Av anime.no-medlemmene har vi følgende aktive:

Meg - Ba'alzamon
Katt - før Ede
Oblivion
Am I Evil - bedre kjent som A-Chan
Ole
onle
SolLunaElDiablo
Guyra
Ulrik
Luffy
Adamant
Vrimmel
zgmfx42s
Chastain
HaRLe - på tross av at hun ikke har vært aktiv på anime.no over lengre tid.
+flere som enda ikke har oppdaget "sammenslåingen".

Mitt spørsmål er da bygget på uttalelsen fra de aktive, saklige Japani-medlemmene som har argumentert for mangelen på apatiske, barnslige fjortisser som ikke klarer å skrive eler holde en seriøs samtale i Japani-forumet:

Hvorfor i alle dager har ikke flere såkalte "aktive medlemmer" vært med på å forsvare Japani-forumet? Er de så uengasjerte? Er det muligens de (som er i flertall) som er fjortissene?

Så kan jeg vel tilføye at jeg står fast på mine fornærmelser; jeg er nemlig av den oppfatning at jeg har ytret det som er/var den generelle holdningen hos anime.no-medlemmene, men som ikke har lekket ut pga saklighet og politisk korrekthet i denne tråden. Jeg vet det er en smakssak, og at smakssaker ikke kan diskuteres; men det var vel nettopp derfor våre forumer var så adskilt.

p33r
7th September 2007, 10:32
J

Hvorfor i alle dager har ikke flere såkalte "aktive medlemmer" vært med på å forsvare deres forum? Er de så uengasjerte? Er det muligens de (som er i flertall) som er fjortissene?

Kansje mesteparten av Japani sine brukere driter langt faen i forumpolitikk og bare ønsker å diskutere anime, manga og japan med andre folk? Kansje de fleste ikke bryr seg om dere i det heletatt?

Det har ingenting med "fjortiss" å gjøre.

Jeg hater å si det, men muligens er ikke dere like relevante for alle andre som dere er for dere selv :P

Marte
7th September 2007, 10:35
Drama.. /popcorn

Velkommen O'glade anime.no mennesker!

Nodoka
7th September 2007, 10:37
Kansje mesteparten av Japani sine brukere driter langt faen i forumpolitikk og bare ønsker å diskutere anime, manga og japan med andre folk? Kansje de fleste ikke bryr seg om dere i det heletatt?

Det har ingenting med "fjortiss" å gjøre.

Jeg hater å si det, men muligens er ikke dere like relevante for alle andre som dere er for dere selv :P

Dette kan veldig godt beskrive meg. Jeg har følt det sånn at, ja ok Anime.no ble lagt ned. men det er ikke noe poeng å drive å diskutere det så intenst. Det kommer ikke til å forandre mye.

Og jeg har sett noen som har nevnt at de bare kan starte sitt eget forum. Hvorfor gjør dere ikke det da? Eller sier dere det for at dere vill at noen andre skal lage forumet for deg? Hvis du ikke gjør noe selv hvis du ikke er fornøyd så skjerdet fint lite.

Drama.. /popcorn

Velkommen O'glade anime.no mennesker!

Så utrolig enig. Ingenting er morsomere en disse hete debattene. XD

Aznakh
7th September 2007, 10:39
Jeg vil gjerne påpeke det faktum at Japani har ifølge statistikken 388 aktive medlemmer.Mitt spørsmål er da bygget på uttalelsen fra de aktive, saklige Japani-medlemmene som har argumentert for mangelen på apatiske, barnslige fjortisser som ikke klarer å skrive eler holde en seriøs samtale i Japani-forumet:

Hvorfor i alle dager har ikke flere såkalte "aktive medlemmer" vært med på å forsvare deres forum? Er de så uengasjerte? Er det muligens de (som er i flertall) som er fjortissene?

Sjølv syns eg at den diskusjonen som har vore i tråden her har vore dels usaklig og unødvendig, samtidig er nok dette ei meir radikal forandring for anime.no-brukerar enn for japani-medlemmar.

Forøvrig kan det nok godt hende at fleire kjem til i diskusjonen seinare, tråden er ikkje så gamal enno.

Ellers har eg ikkje ytra at det ikkje er "fortisser" her, tvert imot, eg har påpeikt at det er ganske sannsynleg når ein har så stor brukargruppe, men i dei seriøse diskusjonane og forumdelane er det få av dei; du finn nok fleire i naruto-trådar eller slikt.

Luffy
7th September 2007, 10:48
Jeg skal gjøre som en del andre her og legge meg flat for at jeg oppførte meg idiotisk tidligere.
En ting er jeg ganske sikker på i hvertfall, og det er at noen av de mest aktive anime.no medlemmene ikke kommer til å bli aktive medlemmer av japani.no.

Jeg for min del kommer nok ikke til å bli det. Frister ikke å starte helt fra scratch på et nytt forum og bli kjent med alle de nye menneskene (Jeg er sikkert litt trangsynt).
Regner med at jeg sitter passiv framover og venter på at noen kan få opp et nytt forum til medlemmene av det tidligere anime.no

Utenom det får dere ha lykke til med sammenslåingen. Håper det ordner seg på en eller annen måte selvom jeg ikke støtter det.

Havok
7th September 2007, 10:56
Jeg for min del kommer nok ikke til å bli det. Frister ikke å starte helt fra scratch på et nytt forum og bli kjent med alle de nye menneskene (Jeg er sikkert litt trangsynt).
Regner med at jeg sitter passiv framover og venter på at noen kan få opp et nytt forum til medlemmene av det tidligere anime.no
Jeg forstår egentlig ikke dette. Dere sier at dere ikke ønsker å ta del i Japani fordi da må dere starte på nytt å bli kjent med mennekser på nytt etc. Dere forstår vel at Japani nå består av akkurat de samme medlemmene som var på anime.no, eneste forskjellen er at du kan plusse på 2400 folk til.

Luffy
7th September 2007, 10:58
Det er akkurat det som er tingen. Jeg har ikke behov for å plutselig forholde meg til 2400 nye mennesker:P

Leg0Lars
7th September 2007, 11:02
Jeg vil gjerne påpeke det faktum at Japani har ifølge statistikken 388 aktive medlemmer.

Av dem har .....

Jeg var tidligere ute med å ønske alle fra anime.no velkommen hit til Japani. Jeg forstår godt frustrasjonen dere "veteraner" fra anime.no har over denne "tvangsflyttingen".

Personlig tror jeg (som det tidligere ble nevnt) at mange aktive på Japani ikke "forsvarer" eget forum av den enkle grunn at vi ikke føler det har noen hensikt. Jeg har lest gjennom de innleggene som er postet i denne tråden, og jeg har på kort tid blitt lei. Enkelte har bestemt seg for at de ikke vil være her, og det kommer de mest sannsynlig ikke til å være heller.

Jeg har mange ganger (ettersom jeg har lest gjennom tråden) følt for å skrive mine tanker om dette, eller kommentere utsagn (både fra anime.no, og Japanis brukere), men jeg har frem til nå ikke orket å bruke energi på det. Denne "sammenslåingen" tror jeg ikke er den beste løsningen på ting. Jeg syns også at ting kunne vært gjort på en annen måte, men gjort er gjort!
Dere er "medlemmer" av Japani, om dere vil fortsette å være det er opp til dere.

Nok en gang vil jeg ønske dere fra anime.no (som faktisk har interesser av å være her.) velkommen hit! Gi det hele litt tid! Alt man gjør blir en vanesak til slutt!

A-chan
7th September 2007, 11:02
Og jeg har sett noen som har nevnt at de bare kan starte sitt eget forum. Hvorfor gjør dere ikke det da? Eller sier dere det for at dere vill at noen andre skal lage forumet for deg? Hvis du ikke gjør noe selv hvis du ikke er fornøyd så skjerdet fint lite.

Vi vil bare tilbake til status quo. Slik som det ser ut som, så er ikke Japani sin ledelse særlig sammarbeidsvillig i forhold til våre ønsker, dette synes jeg er svært arrogant av dem. Det er ikke rart at "vi" blir mer forbanna når de ikke vil høre på oss. At når man får valget om å enten være her på Japani, holde kjeft, starte helt fra scratch og leve lykkelig til dommedag, eller å dra seg til helvete ut å finne et annet sted å være, så velger jeg faktisk heller å forsvinne.

Selvfølgelig, vi kommer nok til å starte opp et nytt og eget forum for de gamle brukerene, men det optimale hadde vært å latt oss få det som lå på serveren (forum-arkivet), slik at vi selv kunne ha brukt det. Tross alt, jeg vil ikke la forumet forsvinne inn i glemmeboka som en eller annen støvete og slitt bok.

Jeg vil bare si takk til dere som klarer/klarte å diskutere seriøst i denne tråden. Jeg vet at det er mye piss og mas, men dere kan ikke se bort ifra at vi har rett i det vi sier.

sortulv
7th September 2007, 11:03
Men du trenger ikke å forholde deg til de menneskene. Det er bare å være like apatisk til dem som du var til nyregistrerte og lurkere på anime.no. Vennskapet som dere fra anime.no har dere imellom forandres ikke av at brukerbasen plutselig fikk et par tusen ekstra.

Redigert: til Luffy

Nodoka
7th September 2007, 11:03
Det er akkurat det som er tingen. Jeg har ikke behov for å plutselig forholde meg til 2400 nye mennesker:P

du trenger ikke det heller, det er bare ca 14 som er aktive XD

Jeg synes nå at det er en bra ting å møte nye mennesker.

(og ja jeg deltar fordi jeg kjeder meg)

Havok
7th September 2007, 11:05
Ingen sier du må forholde deg til 2400 medlemmer, du må bare forholde deg til at anime.no forumet er flyttet og at det er lite man kan gjøre med det annet enn forslagene vi har kommet med i denne tråden.

Men, jeg anbefaler deg å poste i andre tråder, og faktisk få en "feeling" av forumet som ikke er basert på antagelser. Antagelser er en skummel ting, og jeg tror faktisk at den såkalte "harde kjernen" fra anime.no forumet fint kan integreres i Japani. Som sagt før i tråden, dere har kunnskaper og erfaringen som dere fint kan dele med andre.

Vi vil bare tilbake til status quo. Slik som det ser ut som, så er ikke Japani sin ledelse særlig sammarbeidsvillig i forhold til våre ønsker, dette synes jeg er en arrogant oppførsel.
Selvfølgelig, vi kommer nok til å starte opp et nytt og eget forum for de gamle brukerene, men det optimale hadde vært å latt oss få det som lå på serveren (forum-arkivet), slik at vi selv kunne ha brukt det. Tross alt, jeg vil ikke la forumet forsvinne inn i glemmeboka som en eller annen støvete og slitt bok.

Det som lå på serveren tilhører dessverre ikke dere. Og som sagt en million ganger før i tråden, et arkiv kommer opp asap. Dette arkivet blir skrivebeskyttet.

HaRLe
7th September 2007, 11:20
Værsåsnill og slutt med det "dere eier ikke anime.no"-tullet. Det er ikke det som er poenget vårt. Og bestem deg. Du vil ikke vi skal "gå løs på" eieren? Eller vil du det?

Unnskyld meg, men vi kjenner da makai litt, og dette overrasker oss skikkelig. Ja, jeg snakker fremdeles for flere enn meg selv.

Av en eller annen grunn går tanken om at noen gnir seg noe skikkelig i henda nå igjennom hodet mitt iblant. Det faktum at folk kom med forslaget om sammenslåingen i det hele tatt tenker jeg er noen som har tenkt noen har gjort på PURE F. Rett og slett. Japani-medlemmer har vært innom anime.no før, og ALLTID for å krangle. (Diskutere da, hvis dere heller vil kalle det det.) Og det faktum at moderatorer på anime.no (som makai selv har valgt!) er fly forbanna nå burde også telle noe..

Greit, vi eier ikke anime.no, men hadde det ikke vært for oss hadde det ikke vært særlig aktivt! Det MÅ telle noe!

Edit:

GI OSS "VÅRT" FORUM TILBAKE!!!!!

Edit#2:

Når ble monopol en BRA ting? : ( Konkurranse er bra!

MunE
7th September 2007, 11:21
Jeg var egentlig ikke så veldig aktiv på anime.no. Noe som jeg kan forsikre at var et resultat av at jeg bor i skogen (med andre ord:"Bredbånd? Hva er det?"). Hvis jeg skulle tatt denne avgjørelsen hadde anime.no og japani holdt seg hvert til sitt. Ikke fordi jeg har noe imot medlemmene her eller at jeg har noe imot hva japani står for vell og merke. Grunnen derimot var at anime.no ikke var et stort forum med hauger på hauger med aktive medlemer, anime.no var egentlig ganske kritisk til medlemmene sine, men de som la litt arbeid i postene og oppførte seg høvelig ble fort aksepter. Anime.no hadde dermed et utrolig bra community der de som var aktive kunne føle at de hadde en personlighet. Og det å kunne diskutere med noen du faktisk vet hvem er gjør at det de sier betyr mye mer, det å plutselig få en kommentar fra noen du ikke visste eksisterte gjør deg automatisk noget mer likegyldig til hva de sier.

Jeg tror neppe at jeg kommer til å bli aktiv bruker av dette forumet (selv ikke om jeg får bredbånd i huset.), men hvis en stor del av anime.no skal holde seg aktive her skal jeg prøve å titte innom en gang innimellom for å se hva som skjer. Men ellers er dette forumet for langt fra det jeg er ute etter å engasjere meg i (ikke ta det ille opp... men slik er det bare.). Jeg ble først medlem av anime.no som en slags terapi for den sosiale angsten min, og jeg skylder en stor takk til alle fra anime.no for at jeg har kommet så langt som jeg har kommet i dag. Jeg var utrolig heldig med at jeg havnet på anime.no av alle forumene som er der ute.

Og jeg må si at det som det er, at når vi plutselig ble puttet i en litten svart sekk og satt på japanis dørstokk før vi fikk sukket for oss, blir jeg ganske provosert. Det er noe som de fleste burde forstå.

Havok
7th September 2007, 11:27
Værsåsnill og slutt med det "dere eier ikke anime.no"-tullet. Det er ikke det som er poenget vårt. Og bestem deg. Du vil ikke vi skal "gå løs på" eieren? Eller vil du det?

Unnskyld meg, men vi kjenner da makai litt, og dette overrasker oss skikkelig. Ja, jeg snakker fremdeles for flere enn meg selv.

Av en eller annen grunn går tanken om at noen gnir seg noe skikkelig i henda nå igjennom hodet mitt iblant. Det faktum at folk kom med forslaget om sammenslåingen i det hele tatt tenker jeg er noen som har tenkt noen har gjort på PURE F. Rett og slett. Japani-medlemmer har vært innom anime.no før, og ALLTID for å krangle. (Diskutere da, hvis dere heller vil kalle det det.) Og det faktum at moderatorer på anime.no (som makai selv har valgt!) er fly forbanna nå burde også telle noe..

Greit, vi eier ikke anime.no, men hadde det ikke vært for oss hadde det ikke vært særlig aktivt! Det MÅ telle noe!

Edit:

GI OSS "VÅRT" FORUM TILBAKE!!!!!

Edit#2:

Når ble monopol en BRA ting? : ( Konkurranse er bra!

Det er jo tydeligvis poenget deres. Dere mener at siden dere postet på anime.no og var aktive der i X antall år, så har dere krav på ditt og datt. Noe dere dessverre ikke har. Sier jeg det for å være jævlig mot dere? Nei. Jeg sier det rett og slett fordi det er sannheten. Og selv om anime.no forumet som dere kjente er "borte" (KOMMER SOM ARKIV), så kan dere fortsatt være aktive her. De av dere som klager mest har kun postet i denne tråden også, så hvorfor ikke prøve å poste andre steder. Eller er dere redd for at dere vil trives?

Edit#1: Nei, det var Makai sitt forum. Ikke deres, dere postet der, that's it.

Edit#2: For at noe skal være et monopol så må det være noe å konkurrere om. Det var ingen konkurranse. Dere sier det selv jo "Det var få aktive og et tett community etc. etc." Samt vi konkurrerte ikke med dere. Hvorfor skulle vi det?

MunE
7th September 2007, 11:35
Det er vel strengt talt ikke snakk om at vi kommer til å trives her eller ikke men heller at vi var MER enn fornøyde der vi var. Hadde dette forumet vært det vi var ute etter hadde vi allerede vært aktive medlemmer her, vi (jeg ihvertfall) var medlem av anime.no fordi det var det jeg ville ha i et forum.

Vi (jeg) klager ikke fordi vi synes det er morsomt å argumentere, vi (eller kanskje bare jeg?) klager fordi vi ikke er fornøyde med det som har skjedd...

A-chan
7th September 2007, 11:35
Det som lå på serveren tilhører dessverre ikke dere. Og som sagt en million ganger før i tråden, et arkiv kommer opp asap. Dette arkivet blir skrivebeskyttet.
Du trenger ikke å gjenta deg. Vi har hørt hva du har sagt, og du har kommet med lite objektivt og nytt. Hva med å hjelpe litt til, isteden for å bare gå rundt grøten? Du har liksom ansvar for trivsel og orden, dette gjør ikke akkurat saken noe særlig bedre.
Kan ikke akkurat si at du er et særlig bra forbilde (selvfølgelig, det er noen fra anime.no som har postet en del barnslige innlegg, men de har tildels beklaget seg for sin oppførsel på ettertid).
Vi er bare veldig konservative til nye ting, ta det med en knipe salt.

HaRLe
7th September 2007, 11:37
Har du ikke skjønt at flesteparten av oss ikke kommer til å være aktive her? : P

VI ER IKKE REDDE FOR Å TRIVES FFS! Hadde vi gjort det hadde det vært ett fett. Eller, jeg kan bare snakke av erfaring...

Og dette med makai som du sier. Leste hva Arild hadde skrevet litt over.. Det virker jo så absolutt som om du, Havok, driter i medlemmene.. Tydeligvis.

Havok
7th September 2007, 11:37
Og da blir spørsmålet; Er det vits å gråte over spilt melk?

Og igjen, dere har 2 valg:
1. Post på dette forumet og bli aktive her.
2. Ikke post på dette forumet og ikke bli aktive her.

Vi kan snakke frem og tilbake om hvorvidt det som skjedde var "rettferdig" eller "riktig", men, det var ikke deres valg å ta del i. Beklager.

Har du ikke skjønt at flesteparten av oss ikke kommer til å være aktive her? : P

VI ER IKKE REDDE FOR Å TRIVES FFS! Hadde vi gjort det hadde det vært ett fett. Eller, jeg kan bare snakke av erfaring...

Og dette med makai som du sier. Leste hva Arild hadde skrevet litt over.. Det virker jo så absolutt som om du, Havok, driter i medlemmene.. Tydeligvis.

Og likevel krangler dere med oss, og poster på forumet.. go figure.

Og jeg driter i medlemmene? Ok. Hvis du sier det Harle, du kjenner jo meg så veldig godt. Jeg beskytter mitt (DW) sitt forum. Hadde jeg driti i medlemmene mine hadde jeg stengt forumet. Hvorfor i pokker skulle jeg holde det oppe hvis jeg ikke brydde meg?

Hva jeg derimot driter i, er folk som syter å klager når de ikke har gitt det en sjanse en gang. Det driter jeg lang i. Folk kan snakke og whine så mye de vil, men det faktum at dette har skjedd er ikke noe som kan bli gjort noe med (les øverst i denne posten for løsninger på problemet).

Edit#1 til Am I Evil: Jeg beklager at vi høres krasse ut, men dette har nå blitt diskutert i 12 sider med 240 innlegg, hvor alle sier det samme "Dere stjal forumet, dette er teit", "Velkommen, håper dere trives."

Marte
7th September 2007, 11:39
Men uansett da, sammenslåingen har skjedd. Gjort er gjort, done is done. Hvorfor ikke (prøve å) gjøre det beste ut av det? Det verste som kan skje er at dere hva? Liker dere her? Gud forby. Jeg ser lite effort på å prøve å komme overens her.

Liker dere det ikke, nei så stikk. Verre er det ikke.

Men for all del, keep the /popcorn coming.

MunE
7th September 2007, 11:43
Jeg har skjønnt tegninga her, og jeg vet egentlig at det å diskutere her er som å kjefte på en agurk fordi den ikke bærer ut søppla, den kommer ikke til å gjøre det selv om du er aldri så tolmodig.

Men da vil jeg heller prøve å snu denne diskusjonen i en fornuftig rettning. Hva skal den resterende kakebiten som heter anime.no finne på? Noen forslag?

Marte
7th September 2007, 11:45
Den resterende kakebiten kan prøve å svare på andre threads på forumet enn akkurat denne.

MunE
7th September 2007, 11:46
Den resterende kakebiten er ikke interisert i å svare på andre threads... Det er derfor jeg prøver å få flyttet den resterende kakebiten over på et annet kakefat.

ilifin
7th September 2007, 11:47
Hva skal den resterende kakebiten som heter anime.no finne på? Noen forslag?Jeg ser for meg at dersom noen prøver å gjenoppta tidligere pågående tråder på anime.no slik at dere kan fortsette eventuell diskusjon som ble gjort der her et et steg i riktig retning.

Jeg så for eksempel at "gjett animen", "gjett mangaen" osv var også populært på anime.no (hey, jeg var en av de første 30 medlemmene på anime.no) og sjekket innom der i ny og ne. Nivået på gjettinga var hauger og fjell høyere enn det er her på Japani og jeg har ikke noe imot litt konkurranse på gjetting da jeg selv lager ting altfor vanskelig for mesteparten av den tidligere brukerbasen.

HaRLe
7th September 2007, 11:48
Poster på forumet ja. Akkurat HER. For å krangle.

Du driter tydeligvis i oss, og gjør ikke mye for å få OSS til å trives. Oss fra anime.no that is. Kanskje du gjør det for å få mer status, jeg vet ikke.. Men flere fra anime.no føler oss uansett ikke velkomne slik som du snakker. Nå vet jo jeg selvsagt at vi kommer med en haug drittsnakk også.

Men nei, jeg kjenner deg ikke godt. Men så har jeg da aldri følt meg noe velkommen i ditt nærvær uansett heller, så det er nå så.

Vi betyr ikkenoe? Har vi aldri gjort det? Det virker som om det er det du vil litt frem til..

EDIT:
Og en ting til... Noe som har gjort oss enda mer kvalme er den forbanna avataren din, Havok. Det virker som om du står der på toppen for å peke ned på oss og le. Er det slik en skal behandle medmennesker? Jeg spør deg pent, kan du være så snill og skifte avatar?

Marte
7th September 2007, 11:52
Hvem har sagt dere ikke betyr noe? Vi sitter jo her og sier at "ey, hva med å prøve noe annet enn whine-bitch-kakemetafor-metoden istedet?".

Havok
7th September 2007, 11:52
Vi gjør hva vi kan for å få de som har et åpent sinn til å trives. At de som krangler og er ute etter å være negative ikke blir tilfredsstilt, er egentlig ikke vårt problem. Vi legger heller fokus på de som føler at de vil prøve å bli aktive på forumet. :)

Men for all del, hva mener du vi skal gjøre for at dere skal trives. Gi meg konkrete eksempler, så skal jeg ta det til de andre og så ser vi på det.

Jeg har møtt deg en gang, og syns du virket hyggelig. Vet ikke om du husker det.

marilla
7th September 2007, 11:53
Så fantastisk av deg å snakke om medmennesker, HarLe, det er den bitre kjernen fra anime.no som ser ut til å se ned på gjengen på japani. Dere rakker ned på stort sett alt som skjer her, og ser ut til å tro at alt dreier seg om dere. Life goes on, japani.no forblir, vi håper dere kan tilpasse dere (og såklart må vi også tilpasse oss), og at alle kan trives.

HaRLe
7th September 2007, 11:57
Virket hyggelig? : P Bull.. Jeg har møtt deg utallige ganger, faktisk. Kanskje du ikke husker det... : P

Hva med å gi oss litt rom for oss selv? Slik vi hadde, tydeligvis, på anime.no.

Jeg vet det går ann, det er bare litt jobb. Nå skal jeg ikke lenger snakke for flere.

Vi hadde en "hemmelig?" veterandel på anime.no. Den var ikke særlig aktiv, men det var en oase for .. ja.. veteraner. Dette KAN være ønskelig for oss.
Også av en eller annen grunn tror jeg flere vil ha litt mer "makt" her. Vi kommer tross alt fra et forum med mods vi også. Jeg kan ikke si dette vil gjøre oss mer aktive, men det KAN være. Vi hadde denne oasen, og den er fortsatt ønskelig! Helst som vårt gamle forum tilbake, men siden det tydeligvis er gjemt og glemt av alle som har makt til å faktisk få det til, så kommer jeg heller med dette forslaget.

EDIT:
marilla:
Jeg snakker om medmennesker ja, og jeg har ingenting imot noen på dette forumet. Jeg vet at anime.no-folk ser ned på dere, noe jeg i går prøvde å forklare dem at de ikke burde. Det gjør aldri saken bedre. Jeg ser meg ikke høyere enn noen andre her på forumet, men iblant virker det som om dere gjør det. Det er slik jeg opplever det iallefall.
Men ja, du sitter vel og ler av oss du også.

EDIT#2:
Ah, ja.. en ting til. Kjøp/Salg kom fra oss, ikkesant? Synes det er kjipt at alle regler ble mye strengere sånn plutselig. Greie regler sånn sett, men at en MÅ på død og liv ta bilde av varen. Det syntes jeg ble litt for mye av det gode. Folk kjøper jo på sitt eget ansvar. Som jeg foreslo i den tråden, dropp den reglen kanskje? Kanskje en kan skrive "Bilde er ønskelig!"