PDA

View Full Version : I <3 Japan

Kiyu
5th September 2007, 23:21
Dere kjenner vel alle til "I <3 NY" t-skjortene?
Jeg har da videreført dette oppsettet til "I <3 JPN" eller "I <3 JAPAN", alt ettersom hvor mye plass jeg har tilgjengelig på stoffet. Det er jo ikke akkurat flust å få tak i slikt i Norge. Jeg kommer derfor til å gå til et trykkeri for å få profesjonelt trykket en "I <3 JAPAN" t-skjorte. Netopp fordi det rett og slett er win :3 Imellomtiden går det på stoffmaling og miserable malingferdigheter. (Nei, jeg har aldri vært noe flink med pensel i hånden) Jeg har også gjort dette med en t-skjorte, men den finner jeg ikke for øyeblikket.

Ville det ikke vært gøy å overføre budskapet til egen clothing? : D

Sharingan
6th September 2007, 08:54
Det ser veldig bra ut! Jeg synes du var veldig flink med penselen, tror ikke jeghadde klart å MALE så rett :3 Flinke Kiyu *pat pat pat*

Solnar
6th September 2007, 15:04
vel, jeg syns det er penere hvis du har du sånn som du gjort der med maling....ser med "røft" ut og bedre

Yuiko
6th September 2007, 16:09
Det ser veldig kult ut : D ikk lyst til å gjøre det samme >3<

Og man kunne jo også tatt den enda lengre, og skrevet "?<3??" 8D

Howl
6th September 2007, 17:42
bruk sjablonger og spraycans, da blir finere. Er fint på vegger også. De beste spraycanene er Molotov og Montana, jeg liker Montana best. Det er ikke så vanskelig å få tak i.

Tyblazitar
6th September 2007, 18:55
Og man kunne jo også tatt den enda lengre, og skrevet "?<3??" 8D
...eller "????<3". ;P

Men veldig fint må jeg si, jeg likte idéen din! \o/

Yuiko
6th September 2007, 18:58
...eller "????<3". ;P

Ja, hvis man skal være helt korrekt :P

Chine
6th September 2007, 19:59
Lagde noe lignende på buksa å bøkene mine når jeg kjeda meg i en time :P
Veldig kul idè da Kiyu:8D:

Orersama
6th September 2007, 22:16
Ser bra ut den ja^,^

(nitpick til noen andre poster i tråden)
Grammatisk korrekt japansk passer seg dårlig som logo i min mening men...:P
Partikler som ? ol. droppes også ekstremt ofte. FYI

Kiyu
6th September 2007, 22:21
Ugh. Dessverre har jeg ikke installert språkpakken, så jeg kan ikke lese kanjiien : < Noen som care enough til å fortelle meg hva det er snakk om? Og nei, jeg kan ikke lese kanjii, så ta det heller på vårt kjære vestens alfabet :3

Tyblazitar
6th September 2007, 22:22
Ugh. Dessverre har jeg ikke installert språkpakken, så jeg kan ikke lese kanjiien : < Noen som care enough til å fortelle meg hva det er snakk om? Og nei, jeg kan ikke lese kanjii, så ta det heller på vårt kjære vestens alfabet :3
Vel, hvis man dropper partikler og fortsatt lar "verbet" stå til slutt: "Watashi Nippon <3".

Kiyu
6th September 2007, 23:21
Vel, hvis man dropper partikler og fortsatt lar "verbet" stå til slutt: "Watashi Nippon <3".

Ahh! Det setter alt i et nytt lys. Men det var jo genialt! Synd jeg ikke kan kanjii xD Nei, jeg holder meg til engelsk så vanlige dødelige folk fatter budskapet mitt :3

Loveless
7th September 2007, 03:39
awww, så utrolig søtt! <333
jeg er ikke en døyt kreativ :(

Nodoka
7th September 2007, 06:47
Minner meg om I<3???(er det sånn det skrives?) T-sjorten.

Den skal jeg så kjøpe meg når jeg har råd XD

Men det er rart at det mangler I<3Nihon t-shorte på neo tokyo o.O

Deaxe
7th September 2007, 16:49
*lage sånn jeg og* Jaja får bare sette i gang med å lage, den så drit fet ut! Kommer sikkert til å bli erta av hele skolen hvis jeg går rundt med sånn :( *who cares* :p Så bra at jeg kan skrive på japansk da ^^ har lært meg noen få ting!!!! :D

Kiyu
7th September 2007, 16:54
Deaxe: who cares, indeed! Jeg gikk rundt på skolen med det : D Må jo spre budskapet videre og konvertere flere til det japanske miljøet >D

Deaxe
7th September 2007, 19:57
okei, bare lurer, tror dere at det er mulig å få laget en veske av denne shortsen? Har dere noen tips om hvordan jeg skal gjøre det? Har planer om å lage sånn ????<3

Ble veldig inspirert av deg kiyu og alle andre ^^,

Ingen
7th September 2007, 20:54
Det blir i så fall en veldig liten veske, og den får nok mange sømmer rundt omkring, det kan jo forsovet bli stilig. Ellers så er det kjempelett å lage en i vanlig bomullslerret, bare lag det dobbelt så funker det fint, har prøvd selv og det funka helt fint til jeg skulle farge den, brukte varme ting, den krympa og blei rar i sømmene pga krympingen menmen.

Deaxe
7th September 2007, 21:54
Det blir i så fall en veldig liten veske, og den får nok mange sømmer rundt omkring, det kan jo forsovet bli stilig. Ellers så er det kjempelett å lage en i vanlig bomullslerret, bare lag det dobbelt så funker det fint, har prøvd selv og det funka helt fint til jeg skulle farge den, brukte varme ting, den krympa og blei rar i sømmene pga krympingen menmen.

Hvis jeg har penger, har jeg planer om å dra å se etter no stoff jeg kan bruke, pappa driver med trykk saker ogsånt, så kan kanskje spørre han om noen tips ^^, Ja jeg er litt redd for at den blir litt liten, menmen vet ikke før jeg har prøvd =)

Noen som vet om noen gode butikker med no billig og bra stoff saker? Har veldig lite budsjett (brukt altfor mye penger i det siste:()

Ingen
7th September 2007, 22:00
Koster vel ikke mer enn sånn ca 20-50 kr for stoff til en liten bagg på ca 60x40 cm, trenger vel ca 1 meter med stoff som er 150cm bredt. Hvis du kjøper på ikea kan du sikekrt få det ned på noe rundt 10-30 kr.. ikke egentlig særlig dyrt. Man må jo arbeide littegran da men det er jo bare gøy.

Deaxe
7th September 2007, 22:04
Koster vel ikke mer enn sånn ca 20-50 kr for stoff til en liten bagg på ca 60x40 cm, trenger vel ca 1 meter med stoff som er 150cm bredt. Hvis du kjøper på ikea kan du sikekrt få det ned på noe rundt 10-30 kr.. ikke egentlig særlig dyrt. Man må jo arbeide littegran da men det er jo bare gøy.

Takker :flower: Ja det er bare morsomt å sitte og jobbe med det^^ Kan ikke vente med å starte! :p Orker ikke å starte i dag... XD

Kiyu
7th September 2007, 22:35
Stoff i stoffbutikker eller andre butikker som spesialiserer seg på stoff og sysaker er som regel dyrt. Det billigste jeg har funnet er rundt 80kr per meter. Jeg driver med cosplaying, så jeg snakker av erfaring. Hos Ikea får du riktignok stoff til en veldig rimelig pris, men så er det dessverre også slik at ikke alle bor i nærheten av en =P

Deaxe
7th September 2007, 22:39
Stoff i stoffbutikker eller andre butikker som spsialiserer seg på stoff og sysaker er som regel dyrt. Det billigste jeg har funnet er rundt 80kr per meter. Jeg driver med cosplaying, så jeg snakker av erfaring. Hos Ikea får du riktignok stoff til en veldig rimelig pris, men så er det dessverre også slik at ikke alle bor i nærheten av en =P

Pappa har tatt å "pussa opp" rommet mitt, sånn at jeg har fått sånne gardiner med samurai kanji og stoff på veggen med samme samurai ting, og det var stoff til overs fant jeg nettopp ut! og det var ganske mye stoff også! *kjempe glad* skal prøve å lage noen skisser om hvordan jeg skal lage det nå ^^

Kiyu
7th September 2007, 22:52
Pappa har tatt å "pussa opp" rommet mitt, sånn at jeg har fått sånne gardiner med samurai kanji og stoff på veggen med samme samurai ting, og det var stoff til overs fant jeg nettopp ut! og det var ganske mye stoff også! *kjempe glad* skal prøve å lage noen skisser om hvordan jeg skal lage det nå ^^

Nei, så utrolig bra! Men da har du jo alt lagt tilrette for deg : D Nå krever det bare arbeidsvilje og patience :3

Deaxe
7th September 2007, 22:53
Nei, så utrolig bra! Men da har du jo alt lagt tilrette for deg : D Nå krever det bare arbeidsvilje og patience :3

Ja, skal gjøre alt jeg kan for å få det ferdig, og så fort jeg har kommet no vei, kan jeg vel poste det her ^^

Deaxe
12th September 2007, 09:56
Da har jeg fått symaskinen til å virke! ENDELIG :D Nå er det bare å planlegge hvordan jeg skal lage det ^^