PDA

View Full Version : Event In memoriam of hide

Yuiko
26th August 2007, 21:31
Uhm...what the title says. Det er nemlig noe jeg har tenkt på å foreslå en stund. Som mange av dere sikkert vet, så er det, 2. mai neste år, nøyaktig 10år siden Hideto Matsumoto døde, og i den forbindelse har jeg lyst til å få med dere her på Japani og lage en liten event, en minnestund om du vil, for å hedre hans minne. Det syns jeg at mannen fortjener! Jeg forestiller meg at det kunne finne sted på Sub.scene eller noe slikt... Så, jeg lagde denne tråden for å høre deres meninger rundt idéen, dere kan komme med innspill og slikt. Bare fyr løs :kiss:

Ingen
26th August 2007, 22:37
Kanskje du kan forklare hvem denne fyren er? Men jeg er gjerne med på treff, treff er alltid koselig.

SoulSeth
27th August 2007, 00:23
hide er vel best kjent for sin rolle som gitarist i det japanske heavy metal bandet X Japan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hide_%28musician%29

Yuiko
27th August 2007, 15:16
Hideto Matsumoto er, som SoulSeth sa, mest kjent som gitarist i X, hvor han fikk sitt store gjennombrudd. Senere gikk han solo, og han har også hatt samarbeidsprosjekter med andre band, som Spread Beaver og Nine Inch Nails.

http://www.freewebs.com/moonlightmanga/hide109.jpg
hide fra tidlig på 90-tallet, da han fortsatt var i X.

http://www.freewebs.com/moonlightmanga/hide01-0.jpg
hide fra senere på 90-tallet, etter at han hadde startet sin solo-karriere.

Han døde 2. mai 1998, det antas at han tok selvmord.

Rockshoujo
28th August 2007, 01:15
Uhm...what the title says. Det er nemlig noe jeg har tenkt på å foreslå en stund. Som mange av dere sikkert vet, så er det, 2. mai neste år, nøyaktig 10år siden Hideto Matsumoto døde, og i den forbindelse har jeg lyst til å få med dere her på Japani og lage en liten event, en minnestund om du vil, for å hedre hans minne. Det syns jeg at mannen fortjener! Jeg forestiller meg at det kunne finne sted på Sub.scene eller noe slikt... Så, jeg lagde denne tråden for å høre deres meninger rundt idéen, dere kan komme med innspill og slikt. Bare fyr løs :kiss:

Jeg har å tenkt på å ha minnestund treff! O_O
Jeg blir GARANTERT med på dette! ^_^

Yuiko
28th August 2007, 17:01
Jeg har å tenkt på å ha minnestund treff! O_O
Jeg blir GARANTERT med på dette! ^_^

Ah, så genialt! Smarte hjerner tenker likt :3

Niji
30th August 2007, 21:35
Jeg blir selvsagt med hvis dette blir noe av o.o
Hadde tenkt til å gjøre noe lignende i min egen by, men i Oslo er jo bedre.

Yuiko
31st August 2007, 14:25
Wow, ser ut som det faktisk er flere som har tenkte det samme som meg her ^o^

Centi
31st August 2007, 16:14
Jeg har tenkt på nøyaktig det samme! :D
Så ja, jeg er med!

2. mai er på en fredag, så siden dagen før er en fridag, så regner jeg med at de fleste har fri da også. :3

Yuiko
1st September 2007, 11:08
Yay! Her strømmer det på med folk som har tenkt det samme :3

Og det er fint at 2. er en fredag. Det hadde ikke jeg sjekket opp nemlig ^^;

Quakeulf
4th September 2007, 00:04
Hjelpemeg, det er nesten sånn at jeg føler det blir barnerov å henge på Sub-scene med så mange unge jenter der...

Jeg hang der en del før for mange år siden da det var fansubaften, men så glemte jeg det, og nå har jeg begynt å henge der igjen etter jobben fordi jeg ikke bor så langt unna, og de har meget god milkshake der!

Izuma
7th September 2007, 15:31
Count me in! =D

Yuiko
7th September 2007, 17:27
Hihi, så gøy med så mye positiv respons x3

Vi kan kanskje sånn såvidt begynne med forberedelser snart. Høre med sub.scene og slikt. Det er jo selvsagt ganske langt inn i fremtiden ennå, men bedre å være for tidlig ute enn for sent ^o^

Centi
28th February 2008, 11:02
Ja, nå er det snart bare 2 måneder til hide memorial day, er det noen som har begynt forberedelsene? Hvem har lyst til å ta på seg ansvaret? Jeg skulle gjerne ha hjulpet til selv, men det er litt vanskelig når man bor så langt unna...

Yuiko
29th February 2008, 15:38
Vi har ikke startet å planlegge no som heldt ennå :P
Men du har rett, vi burde begynne om ikke så altfor lenge.
Hørte forresten noe for ganske lenge siden om at Sub allerede hadde tenkt tanken, de også. Så vi får se hva som skjer :D

Centi
14th March 2008, 12:29
Bumper igjen, jeg. Mai nærmer seg med stormskritt! Kunne noen tenkt seg å kontakte Sub og høre om de virkelig har planer?

Yuiko
14th March 2008, 15:29
Hm, du har helt rett. Jeg kan sende dem en mail, jeg. (:

Cassis
19th March 2008, 13:50
Det var en kjempe god ide.

Rockshoujo
22nd March 2008, 03:39
Og jeg coser seff Hide! Oh what a suprise! XD

Yuiko
27th March 2008, 15:15
Okæi, nå har jeg snakka med Stian Aarebrot på Sub.Scene og han sa at 2. mai dessverre er opptatt i salen på caféen. :/
Så vi må nok finne på noe annet ^^;
Men hvis folk er seriøse på dette, så kan dere jo hjelpe til litt, prøve å sjekke litt rundt. Kanskje vi til nød kunne hatt det hjemme hos en av oss? d:

Centi
28th March 2008, 21:34
Aw, så dumt...
Hvis man ikke finner noe annet sted, så kan man kanskje dra til Frognerparken eller noe? Burde være varmt nok til å være ute...

Rockshoujo
1st April 2008, 02:54
Skulle VELDIG gjerne hatt det hos meg! Men jeg bor ike i hus lenger bare i en leilighet på 65 kvadratmeter. Og har noen helt for jævelige naboer.
VI MÅ FINNE ET ANNET STED FOLKENS! *_*

Yuiko
1st April 2008, 20:37
Hm... jaja, vi finner nok på noe. (:
Men vi burde kanskje begynne å tenke på hva som skal foregå på treffet...? Jeg føler liksom at vi bør ha et lite program. Jeg tenker at vi kanskje kunne spille noe musikk og kanskje vise noen musikkvideoer og/eller live-opptredener. Men til det trenger vi jo å være inne, hvertfall sistnevnte...
Har folk andre forslag? Bare fyr løs! :3

Ai-rin
2nd April 2008, 20:06
Får se.^^ Min meg på det på msn du.^^

Centi
2nd April 2008, 21:59
Framvisning av live-opptredener synes jeg bør være med... er det ikke noen som kan leie et rom på skolen sin eller noe? Regner med at det finnes framvisere som man kan koble til en data på de fleste skoler nutildags, og da trenger man jo heller ikke å bekymre seg for plass.

Izuma
7th April 2008, 06:24
Så og si hvert eneste rom på skolen min har overheads. Dessuten kan jeg sjekke om vi kan bruke Auditoriet(Større en de to minste salene på colusseum. Det blir epic win.). Kan ikke love noe, men skal som sagt sjekke :3

Centi
16th April 2008, 18:21
Vi må diskutere hva vi skal gjøre på hide memorial day!
Jeg mener at vi må se minst én live... også hvis det blir tid til overs, PV-er.
Når det gjelder mat, så hadde det vært gøy om alt hadde vært rosa! :D Kommer ikke på noen rosa drikke for øyeblikket, med det går jo an å fikse med litt rød konditorfarge og blank brus (sprite, ramune...). Bonuspoeng for rosa kake :nya:
Forresten, Izuma, har du sjekket om vi får bruke det auditoriet?

Yuiko
16th April 2008, 18:32
Ja, rosa! God idé! ;D
Og så er jeg enig i det med live-opptredener. Jeg har ingen DVDer med hide, men bare skrik ut, om det er noen om har. Og vi kunne kanskje få bandet fra J-rock Night til å ta et par låter live også :3

Vi kan jo lage små kommitteer, eller grupper, som tar seg av forskjellige ting. Jeg melder meg frivillig til matlagings-gruppa.. :nya:

Shinke
19th April 2008, 14:20
Jeg og Reila har diskutert dette her littegrann, og i vill frykt for at hele opplegget skal dø ut, så er dette nå blitt gjort om til en Memorial Picnic!

La oss si noe i retning...

Hva skjer: Vi hører på litt hedrende musikk, spiser litt mat, spiser mye kake, osv.. :3 Og siden vi da neppe får noe PVs og sånt, så tenkte vi kanskje vi kunne ha Hide-banner? Noe i den retningen. Pynte opp litt.. osv.

Det hadde vært fint om: Noen kunne bake litt kaker osv. Jeg har ingen aning om hvor mange som har tenkt seg ut på det her.. Men hvis en del folk baker et brett med boller, muffins, cookies, o.l hver... Så blir det sikkert nok til alle?

Og.. ja. Planen er ikke 110% ferdig enda, men dette kan vi hvertfall få til.

Høres dette greit ut?

Centi
19th April 2008, 20:18
Var litt redd for at det ikke skulle bli noe av selv, så det høres fint ut!
Tviler på om jeg kan ta med bakverk, siden jeg bor så langt unna, men jeg skal se hva jeg får til! Kan i alle fall ta med hide BEST-CDen min, og kanskje noen rosa ballonger :3

Yuiko
20th April 2008, 10:30
Det høres kjempefint ut, Shinke! Selv om jeg er litt flau siden jeg ikke kunne komme opp med noe slikt selv, ettersom jeg faktisk startet tråden... v___v
Men ja, jeg kan nok ta med meg noe hvertfall! Har dessverre ingen CDer irl, men har hele discografien hans (+ Tribute Spirits) på PCen, så hvis noen har spesifike ønsker, så kan jeg brenne det på CD :3

Reila
20th April 2008, 22:55
Noen som har en anelse om når på dagen det blir? Upraktisk som det er, så er det jo best å ha det den dagen : P (som jo er på en fredag, som det ble nevnt)
Når er folk ferdig på skolen og sånn? Eller har folk fri, siden det er en "inneklemt dag"? (vi bruker å få fri på sånne dager når det er mellom en fridag og en helg)
Hadde 15:00 passet om folk har skole? 16:00? Eller "vanlig" oppmøte 14:00 om folk har fri?

Er det forresten noen som har en CD-spiller som går på batteri? Jeg har ikke selv (dog jeg vet om noen som kanskje har), Shinke hadde visst en, men den var ikke verdens beste? XD

Men ja. Om folk bidrar litt hver, så hadde det vært fint. Det blir litt som jrock-piknik-saken i fjor(/år), hvor folk hadde med egen mat, og noe snacks for alle :3 Hvorvidt mat er aktuelt denne gangen vet jeg ikke xD (kan jo ta med om man vil. Eller kanskje vi bare går et sted og spiser, og så drar vil til parken?)
Ekstra bonus for rosa! 8D

Hm. Yuiko, kunne du ha endret førsteposten med litt detaljer? 8D Sånn som i hverfall dagen, og hvor, og mat og sånn 8D
Eller kanskje man kan åpne ny tråd? Men det er kanskje litt unødvendig?
EDIT: Fix'd: http://forum.japani.no/showthread.php?t=12098

Shinke
20th April 2008, 23:17
Vi tar å kjører på med ny tråd etterhvert vi, med en gang vi har løyve fra noe moderatorer osv.. :)

Personlig har jeg ikke skole på fredag, så det er ikke noe stress for meg å være der så tidlig som mulig...