PDA

View Full Version : Forumoppdateringer Ny forumfeature: Kanshi-Chatbox

Japani
27th July 2007, 00:51
Siden vi på Japani er store fans av chatting og store brukere av chat-tjenester selv synes vi det var på tide at vi gjorde noe kult noe med chatting på Japani. Vi har tidligere hatt en IRC-kanal på #japani på irc.homelien.no (EFnet) men dette har vært litt komplisert for de fleste og det har generelt ikke vært så mye aktivitet der.

Det vi nå har gjort er å sette opp en Chatbox på Japani. Denne tillater brukerene å snakke med hverandre og å dele erfaringer, opplevelser eller bare chatte litt om Japansk kultur, manga og anime. Denne er også linket opp mot vår IRC-kanal så disse to kan kommunisere med hverandre.

I tillegg har vi integert denne med Kanshi, så du kan chatte og følge med på nye poster uten å måtte bevege en finger. Det finnes også en knapp for å poppe den opp i eget vindu og chatte i vei selv om du surfer rundt omkring. Dessuten har vi gjort en liten forrandring i Kanshi slik at alle spoilertags blir sensurert med -Spoiler-, så man ikke ser dem.

Angående regler gjelder de samme reglene på chatboxen som på forumet, eneste forskjellen er at temaet ikke nødvendighvis MÅ være japan men man kan chatte om alt mellom himmel og jord så lenge det ikke er 18+. Warning-systemet fungerer ikke i chaten så vi kan ikke gi nøyanserte straffer. Vi kan enten banne deg fra chatboxen eller temporært fra hele forumet, dette er ikke for å være slemme men det er eneste tekniske straffemetoden vi har i chatboxen akkurat nå. Så vær varsomme med spam.

Vi håper dere liker den nye featuren.
Du finner den her: http://forum.japani.no/kanshi.php eller på "K" i DWbaren.

Sensei
27th July 2007, 01:09
Fancy. Nå kan jeg virkelig holde øyne med det som skjer på japani samtidig som jeg sløser bort tiden min. :3

må se hvordan det ser ut i kanshi