PDA

View Full Version : Manga Bleach

Kongmarius
23rd July 2007, 00:33
http://darren.wiinix.com/games/bleach/bleach_blade_00.jpg

Bleach

Generell Info
Orginal tittel: ????, Bur?chi
Hjemmeside: http://www.j-bleach.com/
Sjanger: Action, og Unaturlig
Regissør: Noriyuki Abe
Studio: Studio Pierrot
Lansert: 5 okt. 2004
Episoder: 134+ (23 jul 07) 2 filmer, noen spill og en musikal.(<-- wtf?)

Litt om Bleach
Ichigo Kurosaki er en litt røff tenåring som alltid har hatt evnen til og se spøkelser. Bleach starter med at en jente i rare klær plutselig dukker opp i rommet hans, denne jenta er dødsguden(Shinigami) Rukia Kuchiki som er overrasket over at Ichigo kan se henne. Samtalen deres blir avbrutt av et ond ånd, en hollow. Hollowen greier og gi Rukia Alvorlige skader etter at hun prøvde og beskytte Ichigo, hun velger og gi halvparten av kreftene sine til Ichigo i håp om at han vil ha en sjanse mot Hollowen, men Ichigo absorberer alle kreftene hennes isteden, og dreper Hollowen på et blunk (ca. :p)

Neste dagen dukker Rukia opp på rommet til Ichigo som en overførelses studen på skolen hans. Til Ichigo's overraskelse ser Rukia ut som et vanlig menneske.
Siden Ichigo absorberte alle Rukias krefter blir hun sittende fast i den virkelige verden, mens hun overlatter jobben med hollowene til Ichigo.

Personene

Ichigo Kurosaki
Ichigo er hovedpersonen i Bleach. Han har oransje hår og er en midligtidlig(el. noe sånt =p) Dødsgud(Shinigami) etter at han absorberte alle Rukias krefter.

Rukia Kuchiki
Rukia fikk alle kreftene sine absorbert av Ichigo og sitter fast i den virkelige verden, hun blir fort venn med Ichigo, selv om de krangler hele tida.

Kon
Kon er en "hjemmelagd" kamp ånd som sitter fast i en liten kule, han blir puttet inne i en bamse som "oppbevarings boks" som da kan både røre på seg og snakke. Kon er også pervers.

Min mening:
Bleach er en Must anime for alle anime fans, uannsett alder.
karakter: 10/10

:shuriken:

Gusj
23rd July 2007, 01:25
Bleach er tøft. Synd at det har gått inn i enda ein keisam fillerperiode.

Kongmarius
23rd July 2007, 01:53
ryktene sier at historien fortsetter i neste episode (eller så var det 136) =)

men nå går jeg og legger meg *Yawn*

Gusj
23rd July 2007, 02:03
Såpass, håper det. Har lyst til å sjå kul action igjen.

@ sketch: tenkte på det, men skreiv det nå likevel.

deLirious
23rd July 2007, 09:54
Det er veldig mulig at fillerne slutter i 136 ja, hvis man ser på tittelen. Problemet er vel at mangaen er såpass nær animen at det ikke vil ta lang tid til vi får fillere igjen. Sånn er det vel nødt til å bli ettersom mangaen har såpass liten fremgang i hvert kapittel.

sketch
23rd July 2007, 14:07
Bleach review var nesten litt overraskende, men men, det skader da ikke at noen skrev den, selv om de fleste her sikkert har fått med seg bleach :3

you were the man.. or boy.. for the job, Kongmarius *klappe for* :3

selv har jeg gitt opp på denne animen, den ble litt for langtrukket for meg, så jeg holder meg til å lese mangaen istedenfor :)

Kongmarius
23rd July 2007, 14:22
hehe, takk =)