PDA

View Full Version : Event Harry Potter 7 - boklansering!

Kataya
17th July 2007, 23:18
Boklansering 21.07 kl 01.01

Ja, da er den syvende og siste boka underveis til norske butikkhyller. Og jeg som mange andre gleder meg som en unge! Hvem dør? Hvem overlever? Hvem blir stående som seierherre i det avgjørende slaget mellom det gode og det onde?

Mitt forslag er som følgende:
De som vil kan møte opp utenfor Ark på Majorstuen noen timer før lansering så kan vi diskutere og fundere over hva som skjer. Husk, dette er fredag kveld. Boka kommer ikke før natt til lørdag kl 01.01

De som vil kan møte opp og stå i kø og kjøpe boka, eller du kan komme for å være sosial! Uansett så tvinger jeg ingen til å komme, dette er bare for morro.

Dato: Lørdag ettermiddag/kveld. Butikken åpner kl 01.01
Sted: Ark bokhandel på Majorstuen, litt nedi Bogstadveien.

:sorcerer:

--

Tråden kan forøvrig brukes til diskusjon angående boka, men HUSK SPOILER TAGS!!!

MvH Ingvild

Toby Christ
17th July 2007, 23:23
Jeg skal dit allerede med noen andre fans, skjønt jeg kommer kanskje innom dere hvis Japani-folket klarer å komme før mine andre venner. Køplass er viktig.

Kataya
17th July 2007, 23:25
Jeg skal dit allerede med noen andre fans, skjønt jeg kommer kanskje innom dere hvis Japani-folket klarer å komme før mine andre venner. Køplass er viktig.

Jeg sitter der hele ettermiddagen for å lese bok 6 hvis det er fint vær, så hvis du spør pent så kanskje dere kan få joine vår køplass. men jeg er egentlig ikke så snill! Vet du egentlig hvem jeg er? O_o

Tyblazitar
17th July 2007, 23:34
Selger de den faktisk til 249? Skal si de utnytter seg av nattåpent, de aller fleste selger den til 199. :/

Jeg kommer logisk nok ikke. Får uansett kjøpt en sterkt rabattert Epic Edition (eller hva den nå het) lørdags morgen. ^_^

Sensei
17th July 2007, 23:36
Siden jeg ikke har kjøpt mer enn én bok allerede (leser broder'n sine), så skal jeg vente og se om det kommer en samleutgave med alle 7 bøkene på engelsk. Jeg vil i hvertfall ha alle bøkene på engelsk. Venter uansett til de mest stressa har skaffet seg sitt. ;P

Så grunnet det vil nok ikke jeg være med. =)

Thamus
18th July 2007, 00:18
Jeg har desverre bestilt på nett!
149 tror jeg det ble, de hadde sånn frekk kampanje på bokkilden nå plutselig. (dåg det helt sikkert er porto i tillegg)
Det er nok mye mer stas å stå i kø bare for å få hengt med folk for min del, men jeg er nok på hyttetur. (så jeg får ikke lest boka før mandag(!))

Men dere som drar får kose dere, jeg skal tenke på dere ;)

Gusj
18th July 2007, 00:40
Kjeme til å vere i Molde den dagen, byen er fyllt med folk frå heile verda og eg skal prøve å få lurt med meg ei bok.
Får sjå etter den på lørdagen, viss eg ikkje finn den kan eg godt vente til neste uke :3

Mr.Mag
18th July 2007, 03:02
Jeg er vell den største Potter-fan'en som finnes, men jeg er usikker på om jeg vill lese boka. Jeg har lest alle de andre bøkene minst 10 ganger på norsk og engelsk.
Siden dette er den alle siste boka, er jeg redd for og finne ut hva som skjer.
Kansje jeg skal spare boka til jeg blir gammel og grå, for og så lese den, hehe.

deLirious
18th July 2007, 08:37
Jeg er vell den største Potter-fan'en som finnes, men jeg er usikker på om jeg vill lese boka. Jeg har lest alle de andre bøkene minst 10 ganger på norsk og engelsk.
Siden dette er den alle siste boka, er jeg redd for og finne ut hva som skjer.
Kansje jeg skal spare boka til jeg blir gammel og grå, for og så lese den, hehe.

*Host host*

Fint at du tror at du er den største fan'en altså, men du tar nok grundig feil. Det er nemlig meg. :P

Men du tenker likt som meg. Jeg gleder meg veldig til boka kommer, men samtidig tror jeg at jeg gruer meg mer. Er egentlig litt redd for å ikke like slutten, eller at jeg sitter igjen med en slags tomhetsfølelse etter å ha lest den ut; nå er det jo ikke flere bøker igjen, det er helt slutt, og hvis du ikke er fornøyd med denne slutten, så var det siste sjanse.

Men, det er ikke en sjanse i havet for at jeg ikke kommer til å lese den. ;)

Smiph
18th July 2007, 12:00
Jeg er på byen på fredag så en god mulighet for at jeg sjangler forbi. Har veldig lyst på boken så.

Kataya
18th July 2007, 12:01
Jeg er på byen på fredag så en god mulighet for at jeg sjangler forbi. Har veldig lyst på boken så.

That's the spirit!

:clover:

Yume
18th July 2007, 13:46
Å unngå tomhetsfølelsen er vanskelig. Minner meg om da jeg fullførte isfolket-serien på 47 bøker, var som om jeg ikke hadde noe liv en lang stund etter det. Uansett så er nok folk for nysgjerrige til å ikke lese boken, but who's to blame them? Gleder meg sinnsykt, men skal ikke lese den før jeg har lest alle på nytt og denne gangen på engelsk. Btw, film nr. 5 funka fint, selv om jeg aldri har opplevd en film som er like bra som boken den er tatt i fra. Anbefaler et kinobesøk for de filminteresserte.

marlee
22nd July 2007, 22:23
Gjelder denne tråden også som diskusjonstråd for boka siden treffet er over?
(ingen spoilere følger)

Jeg satt utenfor gjerdet og venta på postbudet på lørdag, og rundt klokka 12 kom han syklende.
Etter ca 20 timers lesning (dog ikke i strekk) er jeg endelig ferdig, og tør å bruke internett og andre medier igjen.
Harry Potter and the Deathly Hallows var en meget fin, trist og skummel bok, som over overrasket med humor på de merkeligste steder. Jeg må nok fordøye den litt mer før jeg vet hvor godt jeg liker den, selvom jeg med sikkerhet kan si at den var meget dyktig skrevet.

Vær forberedt på å grine!

deLirious
22nd July 2007, 23:58
Gjelder denne tråden også som diskusjonstråd for boka siden treffet er over?
(ingen spoilere følger)

Jeg satt utenfor gjerdet og venta på postbudet på lørdag, og rundt klokka 12 kom han syklende.
Etter ca 20 timers lesning (dog ikke i strekk) er jeg endelig ferdig, og tør å bruke internett og andre medier igjen.
Harry Potter and the Deathly Hallows var en meget fin, trist og skummel bok, som over overrasket med humor på de merkeligste steder. Jeg må nok fordøye den litt mer før jeg vet hvor godt jeg liker den, selvom jeg med sikkerhet kan si at den var meget dyktig skrevet.

Vær forberedt på å grine!

Hva med å lage en egen tråd? ;)

Jeg gråt ikke...! Bare felte en tåre her og der, og det teller ikke.

Kataya
23rd July 2007, 00:30
Egentlig kan tråden brukes til diskusjon rundt boka siden de mer useriøse diskusjonene foregår i *host* /h/. Men da burde tråden kanskje flyttes til et annet forum?

Anyways, jeg var 3 i køen på Ark på Egertorget fredag ettermiddag. Kom dit kl 1, noe som resulterte i 12 timers venting og gratis bok. =3 Da jeg kom hjem sammen med en venninne leste vi et par timer før vi sovnet. Må si at den var meget overraskende med en veeeldig fin slutt. Trist at så mange døde, men det er vel noe av det som gjør den så spennende.

Jeg hadde vel ventet at Harry skulle dø sammen med Voldemort så jeg ble veldig glad når jeg fant ut at det ikke var dte som skjedde. Tonks og Lupin døde og etterlot seg en sønn, det var trist det... =( Når det gjelder slutten synes jeg den var kjempesøt. Det måtte bare bli Harry og Ginny og Ron og Hermione. Og at førstnevnte kalte opp barna sine etter Lily, James og både Albus og Snape (Albus Severus lol).

Personlig synes jeg boka godt kunne vært noen sider lengre, med tanke på at Rowling har fått plass til så mye på 607 sider virker den veldig tettpakket og "rushed". Bellatrix Lestrange er tøff!

og nå sitter man igjen med en tomhetsfølelse. Trolig ingen flere bøker, men man vet jo aldri. :clover:

Imbefalath
23rd July 2007, 13:23
Jeg tror vi lager en ny tråd for dette jeg. Kommer garantert til å bli mye diskusjon rundt denne boka, selv om det ikke er mulig å ha den samme teori-briefingen som etter den sjette boka.