PDA

View Full Version : Manga 281 - "The Vulgarian Noise"

Sofa-Boy
2nd July 2007, 20:23
Sammendrag:

Kurosaki Ichigo har nettopp tatt på seg masken sin og Inoue står uskadet sammen med Nell bak han. Han forteller dem at de ikke må engste seg, og at dette vil bli unnagjort raskt.

Grimmjow "skriker" og begynner å manifestere sin kraft. Ichigo forteller Inoue at hun må danne en barriere rundt seg selv og Nell. Grimmjow's "frigivelse" kalles "Pantera", og når han "frigjør" seg selv, blir Ichigo forskrekket over kraften som kommer av bare lydstyrken.

http://i193.photobucket.com/albums/z206/nexoriator/page08-09.jpg

Etter dette fortsetter de bare å sloss... og mot slutten opplyser Grimmjow om at blikket til Ichigo gjør han forbannet. :P

Ettersom Grimmjow er en ellers ganske så sentral karakter i Bleach, hva synes dere om hans "frigivelse", og hva synes dere om dette kapittelet ellers?

Gusj
2nd July 2007, 20:44
Grimmjow fekk litt tynne leggar. Såg litt rar ut.
Når kampen tar ei sånn vending betyr det vel sikkert at Grimmjow døyr. Er vel det som er regelen. Men, Ichigo kan no behalde maska i meir enn ti sekund no? Kva tid skjedde det?

Sofa-Boy
2nd July 2007, 20:57
Det "skjedde" visst akkurat nå? :P lol. Men uansett... når Ichigo forteller Inoue at hun ikke må bekymre seg, og Grimmjow kommenterer blikket i øynene på Ichigo, så kan man vel kanskje tenke seg at det har noe med drapsinstinktet til Ichigo å gjøre... som forklart i hans indre kamp.

Kanskje øker hans egen styrke parallelt med drapsinstinktet, og han har veldig lyst til å knerte Grimmjow akkurat nå? xD Jeg mener, det er jo den tredje kampen deres, tross alt.

Styrken Ichigo bruker er jo "hollow", og da han så Zaraki i sin indre kamp, klarte han å vinne fordi Zaraki sa at han måtte drepe for å beskytte de han er glad i (i dette tilfellet Inoue og/eller Nell). Dermed stilte Zaraki spørsmål til Ichigo's "resolve", og Ichigo vant da kampen fordi han forsto det Zaraki sa, og fikk dermed drapsinstinktet sitt tilbake. Kanskje det er denne faktoren som gjør at Ichigo i det hele tatt faktisk fortsatt kan stå oppreist og kjempe mot Grimmjow etter å ha tatt imot juling fra Ulquiorra... han fikk jo ingen helse fra Inoue... uansett får vi bare vente å se, hvem vet? Kanskje Ichigo's maske knuser allerede i første bilde i det neste kapittelet... jeg lurer fortsatt på hvor Kubo skal med alt dette. Rukia og Chad er jo nede for telling, og det er jo praktisk talt Renji også. De eneste som er igjen og kan sloss noenlunde skikkelig er jo Ichigo og Ishida...

Gusj
2nd July 2007, 21:06
Det er ikkje lov å linke til sider der man kan laste ned ting ulovlig, så den linken bør fjernes :3

Sofa-Boy
2nd July 2007, 21:13
Whups, fjernet ^^. ...Ulovlig...

Men at Grimmjow dør bare fordi han "releaser" er nå å ta det litt langt. Grimmjow er jo tross alt, som sagt, en veldig sentral karakter... og Ichigo's rival.

Jeg tror heller at denne kampen også blir avbrutt (lol hadde likt å se uttrykket til Grimmjow)... ved at noen fra "utsiden" (Soul Society eller Vaizards kanskje?) kommer og redder dem, eller at Ulquiorra bruker den samme forseglingsteknikken som Grimmjow brukte... på ham selv, for deretter å ta med seg Inoue. Men da kan man spørre seg hva som vil skje med Ichigo og co. ...kanskje Ulquiorra ber dem dra hjem igjen, og alt går tilbake til det det var i begynnelsen av kapittelet... tviler på at Ichigo ville dratt uten Inoue.

Sensei
3rd July 2007, 22:57
Bleach er GODDAMN TØFT! <3
Manga > Anime

Hmmm. Synes det er veldig spennende akkurat nå. Er ikke sikker på hva som blir utfallet av denne kampen. Eneste jeg med ganske stor sikkerhet kan si er at Ichigo neppe dør. :3 Men jeg tror Grimmjaw ligger tynt an uansett hvordan utfallet av kampen blir. Ulquiorra er nok neppe spesielt glad i Grimmjaw nå, så om ikke Ichigo vinner, så vil neppe Ulquiorra la han komme ustraffet unna.

Sofa-Boy
4th July 2007, 14:39
Ja, når man husker tilbake, så hadde de jo en mindre slosskamp før Grimmjow "sendte" Ulquiorra bort.

Men det jeg lurer på er om Ulquiorra går rett tilbake til Ichigo - Grimmjow, eller om han går og henter "hjelp" (Aizen / Gin / Tousen / ...andre?)... vi får vel bare vente å se :P ...og seconded på den første / andre setningen(e) din(e). :P

Tyblazitar
4th July 2007, 18:55
GRIMMJAW = AWESOME! Bare så det er sagt. Whoa, lenge siden det har vært et så stilig kapittel, føler jeg. Likte veldig godt Grimmjaws powerup, gleder meg stort til denne kampen fortsetter. 8D

Kuchiki Byakuya
4th July 2007, 22:48
Sa ikke Hollow Ichigo rett etter at Ichigo hadde most sverde igjennom han, at hvis Ichigo virkelig vil kontrollere hollow kreftene sine så må han ikke dø før han (Hollow Ichigo) dukker opp igjen?
Har d allerede skjedd?
Hvis ikke er d jo en fin teori til neste kapittel, hehe....

Sofa-Boy
4th July 2007, 23:41
Hmm, det har ikke skjedd enda, nei, men det hadde riktignok vært stilig hvis Hollow Ichigo plutselig skulle ta over, ja. Har på følelsen at Kubo vil lage tull av dette også ved å hoppe til Ishida / Renji kampen i nær fremtid...

deLirious
5th July 2007, 22:23
Huh, Bleach er skikkelig tøft nå, i motsetning til animen... som jeg har lagt på hylla på ubestemt tid.

Men, det skjer frustrerende lite i hvert kapittel! Det er jo over før jeg har fått satt meg ned for å lese, og så er det en hel uke til neste gang, usj.

Sofa-Boy
5th July 2007, 23:15
Ja, handlingen har riktignok blitt dratt ut med mange dialoger mellom de arrancarene som bestemte seg for å følge etter Ichigo og co. (altså Nell og resten av "Ørken-Brødrene" xD
Men nå i det siste har det heldigvis bare vært action på action, og det er slikt jeg liker å se / lese :D

BTW.

Fillersene har virkelig vært dårlige, ja, men akkurat det med at Karin trodde at Hitsugaya var i "middle-school" var litt artig xD

sketch
10th July 2007, 19:46
hvordan i all verden kan dere si at grimmjow sin release var tøff? han ble om til ei fuckings ørkenrotte! det hadde ingenting med en stor fuckings GRYM kjeve å gjøre i det hele tatt :p tvert om, Tito fjernet den kule kjeven hans T_T

jeg, for min del, syntes at mangaen er grei nok, men det hele er blitt en smule for repetivt, det samme skjer jo HELE tiden, det som forgår nå er jo helt identisk ti soul society arcen, bare med litt annerledes utseende på det hele

deLirious
10th July 2007, 20:10
jeg, for min del, syntes at mangaen er grei nok, men det hele er blitt en smule for repetivt, det samme skjer jo HELE tiden, det som forgår nå er jo helt identisk ti soul society arcen, bare med litt annerledes utseende på det hele

Huh, sant nok - får håpe noen dør da, så vi får litt mer æksjen. :shuriken: