PDA

View Full Version : Dokuro-chan cosplay: hjelp!

Yumegirl
7th June 2007, 10:29
Jeg har lyst til å cosplaye Dokuro-chan fra serien "Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan".
Så det jeg lurer på er: hvordan lage klubben hennes? Pappmasjé? Vil gjerne ha noe som er lett, men samtidig såpass sterkt at jeg kan "slå" noen med den uten at den blir most. Forslag til materialer og metoder, anyone? :)

"Pipirupirupirupipirupiii!"

http://i188.photobucket.com/albums/z48/Chihiro92/Anime/Bokusatsu-Tenshi-Dokuro-Chan_poptp_.jpg
http://i188.photobucket.com/albums/z48/Chihiro92/Anime/danbooru-p-115067358155167.jpg

p33r
7th June 2007, 10:33
For det første: en awesome cosplay idè, jeg synes det er en konge idè.
Angående klubben vil jeg tro de har noe som ligner mistenkelig på Outland Paleet (Våpen til Laiv rollespill). Det er lagd av en slags funky skumgummi-aktig sak, men ser relativt ekte ut. Kansje det er noe?

Sharingan
7th June 2007, 10:34
Jeg skulle til å si at masse gaffateip rundt en pinne var nok, det var helt til jeg så alle utvekstene som var på klubba ;D
Rent personlig mener jeg at den klubba kanskje er i vanskeligste laget å lage hvis man skal bruke materialer fra den lokale hobby sjappa. Jeg ville nok ha prøvd å bestille over internett, eller høre på Neo-Tokyo.

Yumegirl
7th June 2007, 11:25
For det første: en awesome cosplay idè, jeg synes det er en konge idè.
Tror det kan bli morsomt å cosplaye henne, ja... XD

Nå hadde jeg helst tenkt å prøve å lage en selv, er stort sett i mot å kjøpe ting til cosplay. Veit det kan bli vanskelig, men...

Flere forslag? =P

Sensei
7th June 2007, 11:28
Pappmasjé?Tror nok det er den beste løsningen om du skal lage det selv. Den er alt for taggete til at du egentlig kan slå noen med den uansett. :P
Eventuelt lag taggene av skumgummi.

Yumegirl
7th June 2007, 13:36
Eventuelt lag taggene av skumgummi.
Ja, ja, for all del! Har ikke tenkt å lage DE av tre eller noe annet hardt... Da må jeg virkelig ty til "pipirupirupirupipirupiii!" metoden min... O__o :P

OK, pappmasjé. Og så male...

Mr.Mag
7th June 2007, 22:16
Vil gjerne ha noe som er lett, men samtidig såpass sterkt at jeg kan "slå" noen med den

Hehe, så du skal slå noen med den? :D Neida tuller bare :P
Går det ikke an og lage selve piggene i papp, så har du noe form for gips utenfor som du pusser fin og blank, og deretter maler over?
På den måten blir piggene veldig autentiske, og de ser ikke så slapp ut. Husk at jeg er totalt blank på cosplay, men det er slik jeg tenkte det med en gang :P

Ibaru
7th June 2007, 23:28
Jaaaa! Dokuro-chan er kjempe kuuuul!! Men jeg vil gjerne gi noen generelle tips:
Ikke bruk parykk (syns alltid parykk ser litt teit ut :(), du må få til håret men hårfargen hennes og ha fine bånd :) Kostymet hennes burde også være bra! Jeg syns du burde velge drakte på det nedertse bilde. (Såå kul dokuro-chan er hi hih:8D: ) Jeg må høres ut som det er jeg som bestemmer xD
Nå til temaet: jeg vet at du kan få tak i gummi-greisen(det er faktisk noe mer som voks som blir noe gummi-greie) på Outland Paleet (det har jeg i hvert fall hørt). Hihi minner som sagt om (Våpen til Laiv rollespill) men det har jeg slåss med og det er å anbefale. Hvis du skulle greie å lage den så er det helt klart det beste alternativet:ja:
Lykke til!!!

Eller kanskje du kan lage en chibi-versjon av klubben. Så liten som blyant eller no xD

Ichigo
8th June 2007, 22:24
miniskirt<3

Lag det av solid tre du. eller, da kan du ikke slå noen, men jeg sier som alle andre papp ftw!

Og for guds skyld! Post bilder!

Ibaru
11th June 2007, 23:20
Hehe:D Bare gutter som har skrevet her :8D:

miniskirt<3... Og for guds skyld! Post bilder!
gris :P

Ichigo
12th June 2007, 17:39
Hehe:D Bare gutter som har skrevet her :8D:

gris :P

Den var litt sårende.. Og .. og... Miniskirt er jo pur pawnage da *__*

Imba editerte qouten hans til miniskirt posten min jo>_> *spank*

Ibaru
12th June 2007, 20:01
Unnskyld, var ikke ment sånt :) Jeg bare syns det var litt morsomt:8D:

Ta imot en god klem og en unnskyldning ^__^

Chiyo
13th June 2007, 18:42
Liggeunderlag!

Bruk en kraftig blomsterpinne av tre, klipp deler av liggeunderlag og surr rundt med gaffateip. Dette er et veldig greit materiale å bruke, og blir mye brukt til å lage våper i laivsammenheng. Som myke sverd, dolker og klubber.

Så kjøper du bare dugelig med billig akrylmaling når du blir fornøyd med formen.

:D

Solnar
28th June 2007, 20:55
hvis du kan stå imot å slå noen med den kan du evt ta et balltre(tykt i enden) som du kan få kjøpt på de fleste leketøy forretninger(der er de større også pga barna) og noen jernhanker fra jernvarehandelen(jernia etc), disse må være heavy duty tough får å ha den riktige størrelsen. du kan evt få noen som passer på felleskjøpet siden det er vanligere med slike på gårder. Alt du trenger da er noe svart lakk og klarlakk og du er cake

Irkan
29th June 2007, 21:57
Enig med Chiyo. De fleste laiv-våpem lages enten med en glassfiberkjerne (8-10 mm diameter er det anbefalte) eller tre kjerne, som blomsterpinne, gjerne litt tykkere enn glassfiberstenger. Det har med holdbarhet og stivhet å gjøre.
Utenpå er et lag skumgummi, av samme type de fleste liggeunderlag er laget av, pakket så tykt som nødvendig. Utenpå tas enten gaffa-teip, eller latex. Man kan få tak i både flytende latks og lateks farge (man rører fargen inn i lateksen, som så får riktig farge) på Outland. Piggene kan lages med skumgummien, som bare må formes litt.

Liggeunderlag fåes i de fleste sportsbutikker, glassfiberstenger kan fåes i hobbybutikker og lateks m/farge kan skaffes på Outland.
For mer utførlig informasjon om lateks våpen er det bare å surfe litt rundt på Laiv sider. Der pleier det å være en god del tips.