PDA

View Full Version : Forumoppdateringer Japani NORWAY sommeroppryddning

Japani
5th June 2007, 20:55
Det er sommer og det er sol. Det er også på tide å rydde opp i gamle saker. Derfor har vi i administrasjonen tatt oss friheten til å fikse en del problemer som har plaget oss i de siste månedene på Japani.

1: For mange forum og og underforum.
Vi hører veldig ofte fra nye brukere at forumet er veldig stort, og at det er vanskelig å finne ut hvor man skal legge tråder. Vi vet også at storparten av brukerene våre bare sjekker ”nye posteringer”. Dette sier oss to ting: Japani er vanskelig å navigere, og de fleste brukere er egentlig ikke så veldig kresne på hvor tråder ligger.

Det vi ønsket å gjøre var å kutte ut forum med lite aktivitet, og heller erstatte dem med noe lignende som var enklere å navigere. Vi bestemte oss derfor for å bruke postikoner. Ved å ta i bruk postikoner, kunne vi lett slå samme mindre brukte forum, og heller bruke ikonene selv som en sorteringsmekanisme (for det er jo tross alt kun det et underforum er).

2: Mangel på Postikoner
Postikoner er små ikoner som vises ved siden av en tråd, som sier noe om innholdet. F.eks. er ”Manga” og ”Anime” to sentrale ikoner. Disse gjorde at vi kunne fjerne bla. ”Naruto-Mangaen” og ”Naruto-animeen”, og heller erstatte dem med postikoner.

Videre la vi til et postikon for hvert underforum i ”underholdning”, slik at vi kunne slå sammen alt der. Selv om underholdning er en av våre mest brukte kategorier, er de individuelle forumene veldig lite brukt for seg selv. Det gir derfor mer mening å slå alt sammen.

Glemte vi å nevne at man også kan sortere på postikoner? Bare trykk på ikonet du vil sortere etter, så ser du kun tråder i den kategorien. Det er derfor enda mulig å få samme effekten som f.eks ”Spill”-underforumet ved, å gå på "Underholdning" og trykke på ”Spill”-ikonet.

3: Sammenslåing og flytting av forum som var lite brukt eller redundante.
Vi har slått sammen forumene *-animeen inn i enkle kategorier (Naruto, One Piece og Bleach). Vi har rullet alle underholdningsfora inn i ett. Vi har flyttet Naruto, Bleach og Onepiece (de tre mest aktive animeseriene) til Underholdning. Vi har gitt Savegame NORWAY et spill-ikon og flyttet det til Underholdning. Vi har også løst opp alle andre * NORWAY forumene, og flyttet litt rundt på dem.

Målet med hele prosjektet har vært å gjøre det enklere å finne frem ting ved å gi ekstra sorteringsmetoder, og færre forum du trenger å gå gjennom. Dette gjør det enklere å lage nye innlegg og for nye brukere å finne frem.

Vi kommer både til å jobbe med postikonene, og til å observere forumstrukturen i de neste ukene, for å gjøre forandringer der det er nødvendig. Vi har også planer om å gjøre det enklere å velge et spesifikt postikon. Vi forstår at dette er en stor forandring for dere, men håper allikevel at dere gir det litt tid, og ser om dere blir vant til det. Gi tilbakemelding der det passer; om dere ikke finner igjen noe, om noe ikke er der dere forventer det, eller om det ikke finnes noe forum/postikon for det dere ønsker å legge ut.

Dette er også bare første del av en lengre plan å forbedre Japani, stay tuned!

Japani NORWAY crew

EagleJin
6th June 2007, 00:55
[positiv]

Ser da veldig greit ut! Var hakket bekymra først da opera ikke klarte å rangere etter ikonene (feil hos meg :s), men funker nå :D

Spax
6th June 2007, 13:32
Liker det! Sparer masse plass, å det ser mer ryddig ut. Awesome sommerupdate!

p33r
6th June 2007, 15:51
Oh btw.

Kanshi (http://forum.japani.no/kanshi.php) støtter nå også posticoner, hvem skulle trodd? oh, og posticoner er borte fra "besvar" og vises bare når du skal lage nye tråder. The more you know!

Only YOU can prevent forum-spam, use posticons TODAY!

Mr.Mag
6th June 2007, 16:22
Lawl, det var derfor jeg ikke fant NarutoNorway før i dag :P

Jeg så etter det lenge, men det var borte. Men jeg savner egen manga og animedel..

p33r
6th June 2007, 16:33
Lawl, det var derfor jeg ikke fant NarutoNorway før i dag :P

Jeg så etter det lenge, men det var borte. Men jeg savner egen manga og animedel..

Naruto Manga-delen: http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=73&daysprune=-1&picon=16
Naruto Anime-delen: http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=73&daysprune=-1&picon=17
Naruto Spill-delen: http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=73&daysprune=-1&picon=18

Alle fint komprimert i ett forum! it's AWESOME.

Heika-sama
6th June 2007, 16:38
oh, og posticoner er borte fra "besvar" og vises bare når du skal lage nye tråder. The more you know!
De vises når man vil redigere et innlegg og. :) (advanced, vel og merke)

Mr.Mag
6th June 2007, 17:19
Nå jeg går inn på Naruto under underholdning får jeg hele greia i en stor del. Finner ikke noe mangadel... ._.

EDIT: Jeg måtte klikke på den manga posticon tingen jaaa^^ Fant det!

p33r
6th June 2007, 18:46
Nå jeg går inn på Naruto under underholdning får jeg hele greia i en stor del. Finner ikke noe mangadel... ._.

EDIT: Jeg måtte klikke på den manga posticon tingen jaaa^^ Fant det!

Vi jobber med en enkel løsning for det, stay tuned!

Mr.Mag
6th June 2007, 21:28
I will.

Dere er flinke som fikser forumet så raskt. Skulle ønske alle forum var like effektive.

p33r
6th June 2007, 23:41
Og etter en dag hacking har vi lagt til en liten "Filtrer etter innleggsikon" på toppen av hvert forum, her kan du velge et posticon og sortere forumet etter det. Du kan også velge "Fjern filtrering" for å browse vanlig igjen.

For å bruke den går du inn på et forum du vil inn på (f.eks Underholdning -> Naruto), trykker du på "Filtrer etter innleggsikon" og så velger du iconet du vil filtere etter.

Vi har testet det en del, men vi kaller det Beta alikevel, bare fordi Beta er inn.