PDA

View Full Version : Treff Båtfilm aka. ”Pirates of the Carribean 3”

p33r
22nd May 2007, 22:00
Selv om vi her i Japani-crew er store fans av japansk kultur finnes det også flere vestlige filmer som vekker vår interesse. Sist gang var det 300 (som jarlaxe så fint fant ut), denne gangen er det BÅTFILM, også bedre kjent som Priates of the Carribean at world’s end. Dette er treren i en serie awesome filmer fra Walt Disney Pictures om.. vel… sjørøvere. De av dere som har sett Onepiece vet at man ALDRI får nok sjørøvere (eller zombier / ninjaer). Og båtfilm 3 har i følge ryktene både zombier, ninjaer og sjørøvere.

Slik det er nå har vi planer om å se denne filmen Søndag 3. Juni, på Colloseum Kino i Oslo ganske midt på dagen. Så sett av denne datoen . Vi ønsker at så mange folk som mulig blir med og vi kan fylle opp med en god del Japani-folk. Båtfilm egner seg for de fleste og ikke vær redd for å møte opp, vi biter ikke.

Vi regner med at vi kommer med flere detaljer når billettene faktisk slippes, følg denne tråden for mer hot hot båtfilm action!

Endelig info: Båtfilm 3 (Pirates of the Caribbean - At World's End) - Colosseum 1 - klokken 16:40

Red
22nd May 2007, 22:56
Skulle gjerne være med, men jeg skal på premieren sammen med Heika-sama!!!! Kledd ut som Captain Jack Sparrow, o' course. X)

Digoru
22nd May 2007, 23:21
...og AKKURAT på bursdagen til søskenbarnet mitt -..-
Er det muligheter for å flytte bursdagsdatoer tror dere?

cuz me liekz wants to go D8

EDIT: nei vent, gløym det... jeg skulle visst se den med noen andre venner (tror jeg, ellers var det en annen film) og jeg har ikke så mye penger at jeg kan se den to ganger på rad nesten likt ._.

Heika-sama
22nd May 2007, 23:23
Jeg har ikke noe imot å se den en gang til, egentlig, men får se hvordan det ligger an med pengene ^_^bb

*glede seg til premieren natt til fredag* mmm, ofring av nattesøvn <3

Rockshoujo
23rd May 2007, 00:53
Skal på premieren i Askim på Fredag *GLEDER SEG!!!*

Sensei
23rd May 2007, 07:49
Colloseum... FRISTER! Må nesten se an litt, tror ikke jeg har råd dessverre.

Imbefalath
23rd May 2007, 08:02
Åh Gud som disse filmene suger. Pirater eier, men makan til talentløst skuespill skal du lete lenge etter. Med unntak av Johnny Depp selvsagt, som gjør at jeg klarte å ikke drepe meg selv etter å ha sett eneren.
Et par av dialogene mellom Orlando og Keira er virkelig noe av det mest monotone jeg har sett i en Hollywood-film på lenge.
That said, jeg har sett de to første, og siden toern er bedre enn enern går det vel an å håpe på at den siste filmen er enda litt bedre også. Og akkurat NÅ kom jeg på at jeg mest sannsynlig burde gjøre lekser den dagen, men hvis ikke så kommer jeg n_n

EagleJin
23rd May 2007, 11:58
Stilig!

Kan ikka garantere piratkostyme, men piratpersonligheten ligger dypt her inne. ^^

Tyblazitar
23rd May 2007, 11:59
Kan ikke bli med, men må bare påpeke at det er en ganske så alvorlig typo i emnetittelen, pirater skrives "pirates" på engelsk. :P

Howl
23rd May 2007, 12:44
jeg får se om jeg kommer. Det hadde vært morro, men jeg tror deter en quiz jeg skal være med på samme dagen!

Zabuza
23rd May 2007, 13:26
Åh Gud som disse filmene suger. Pirater eier, men makan til talentløst skuespill skal du lete lenge etter. Med unntak av Johnny Depp selvsagt, som gjør at jeg klarte å ikke drepe meg selv etter å ha sett eneren.

Begynnte nesten å lure om at du sa at Johnny Depp var talentløs, men når jeg leste ferdig så pustet jeg lettet ut over at du ikke slaktet min favoritt skuespiller ^^

For å si det slik. Som vanelig har jeg lyst til å se filmen på Colloseum me dere men så har jeg bare det ene problemet som er at jeg bor her i Ålesund... (En forferdelig kjedelig by som oftes). Men om jeg faktis ser filmen i det hele tatt på kino er jeg faktis litt i tvil om siden jeg ikke har penger og at jeg må jobbe på Sant Hans bålet her. (Det store og kjente Slinningsbålet! <3 Hvis dere ikke har hørt om det så skam dere -.- kan vise dere et par bilder som jeg fant av det. Det der e d fineste bålet som noen gang har vært byggd! Slinnings Båler 93 that is ;) Målet på bålet var 37 meter. Og bare de seks nederste bildene er Slinnings bålet. http://gallery.kringstad.net/main.php?g2_itemId=3734)

sortulv
23rd May 2007, 14:44
Jeg får vel se til å kjøpe nummer 2 så jeg kan delta på dette, jeg også.

Yuiko
23rd May 2007, 15:22
Ja, jeg vil være med også :3

Mette
23rd May 2007, 15:33
Jeg har fri den dagen, så hvis ikke annet kommer opp så er jeg med!

Bahada
24th May 2007, 09:03
Jeg kan nok ikke. Jeg har nå, 0 kroner igjen, etter russetida, der det gikk over 10k. o_O så jeg har en mangel om dagen. Jeg skal låne penger så jeg får gått på den på fredagen jeg. ingen som gidder å være med 00:03 i natt... selvom vi har fri på fredagen.

Kissmet
25th May 2007, 03:26
Jeg tenkte bare jeg skulle bekrefte at det er en film snut (som vanlig) etter rulleteksten.

Thamus
25th May 2007, 03:54
...nghhgggghhh!
Så filmen akkurat og glemte selvfølgelig å se etter filmsnutt etter rulleteksten >.<

...spoile hva som skjer bak en frekk tag? Vær så snill?

Laraneia
25th May 2007, 08:38
Da var den sett, og jeg er på jobb etter 3 timers søvn:P
Men det var verd det!!!! Har masse ting jeg er negativ til, skal ikke ramse opp her da ikke alle har sett den ennå, men i bunn og grunn er jeg fornøyd:D

YARR!!!!!

Hadde jeg visst hvordan jeg lager spoiler-tag skulle jeg fortalt hva som er etter rulleteksten............

Heika-sama
25th May 2007, 09:12
Det var utrolig gøy å se filmen i kostyme sammen med Red! :D Det var flere som var utkledd, men så ingen andre som var kledd ut som Will, noe som gjør at jeg var den BESTE! xD

Min umiddelbare reaksjon er at filmen var AWESOME! Jeg var for opptatt med å ha det gøy til å følge med på småpirk etc. Sikkert ting som kunne vært gjort bedre (ikke alle effektene var like bra), men hadde ingen store pet peeves. :3 Min eneste spørsmål er hva skjedde med Tia Dalma/Calypso? :O Hun bare lagde den malstrømmen og så dro sin vei og var Calypso? Or did I miss something?

Yo ho, yo ho, a pirate's life for me! We pillage, we plunder, we rifle and loot! Drink up, me 'earties, yo ho. We kidnap and ravage and don't give a hoot! Drink up me 'earties, yo ho.

"10 år senere". Man ser Elisabeth med en gutt (wtf etter ei natt sammen o_o) gående mot havet og så ser man Will komme i Den Flygende Hollender for å møte dem. That about it. Føl dere frie til å rette meg, hukommelsen er ikke helt på topp etter 3 timers søvn. Gutten ligner forresten mistenkelig på han som skulle bli hengt i begynnelsen av filmen. Min konklusjon er at de ikke hadde råd til en ny skuespiller ;D

Laraneia: for å lage spoliertag klikker du på knappen men spørsmåsltegn i teksteditoren. Eller skriver [SPOILER*]teksten inni spoilertagen her[/SPOILER*] uten *-ene. Se vedlagte bilde for plassering av knappen (enklere å vise enn forklare ;3)

Toby Christ
25th May 2007, 14:11
Jeg var på senkvelds"premiere" igår, og likte det jeg så. For det meste ihvertfall. Det er godt at filmene har nå en holdbar avslutning.

Uansett, jeg kan ikke være der på den tredje, men anbefaler på det sterkeste at folk ser filmen dersom de har sett forløperene.

Kissmet
26th May 2007, 16:59
"10 år senere". Man ser Elisabeth med en gutt (wtf etter ei natt sammen o_o) gående mot havet og så ser man Will komme i Den Flygende Hollender for å møte dem. That about it. Føl dere frie til å rette meg, hukommelsen er ikke helt på topp etter 3 timers søvn. Gutten ligner forresten mistenkelig på han som skulle bli hengt i begynnelsen av filmen. Min konklusjon er at de ikke hadde råd til en ny skuespiller ;D

Unnskyld meg, men det var ei jente, og hun virket veldig 9 år gammel...

Kris
26th May 2007, 17:09
Den var rimelig digg etter min mening. Filmen hadde en drabelig kul orgelspilling og veldig mange mandige pirater (selv om de var jenter). Jeg tok en palm-to-face da jeg fikk høre om den havgudinna og hadde mest lyst til å gå ut av kinosalen. Angrer ikke på at jeg ble sittende, siden senere kom den episke delen i malstrømmen, jeg håpet at alle skulle bli mandige og sloss til døden og dø alle sammen ned i sluket, men når Jack plutselig dro ut luftballongen sin tenkte jeg "Alle kommer til å overleve". Til tross for det var filmen kul, selv om litt småkaotisk. Vil se igjen. Arr.

Heika-sama
26th May 2007, 17:10
Unnskyld meg, men det var ei jente, og hun virket veldig 9 år gammel...

[jeg er rimelig sikker på at det var en gutt.

"After the credits, it is revealed that Will and Elizabeth have had a son, whose name is also William Turner, and the family is seen reuniting ten years later." (riktignok fra potc-wikipediaen, men det står gutt også på vanlig wikipedia)

POTC wiki (http://pirates.wikia.com/wiki/Pirates_of_the_Caribbean:_At_World's_End)
Vanlig wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Pirates_of_the_Caribbean:_At_World's_End)

[og, ja, han er nok 9 år siden det virker som om Elizabeth ble gravid etter den ene "bryllupsnatta" deres.. o_O (det var det jeg mente med "etter ei natt")

Smiph
27th May 2007, 15:37
Jeg så den i går, men kanskje jeg blir med på å se den en gang til.

Sensei
29th May 2007, 08:55
Jeg så den igår. Ganske bra film, selvom jeg synes de hadde litt for mange "morsomheter" i filmen. Pluss at det var noe forutsigbart.

Alt i alt var filmen bra og god underholdning ^^

ilifin
29th May 2007, 10:01
Kommer nok væra med, båtfilm ftw.

Mr.Mag
29th May 2007, 15:42
Jeg må få sett denne snarest mulig...

GIDD spoilertags :P Jeg er evig svak mot de...Ja, jeg leste dem XD

Izuma
29th May 2007, 20:40
Yay! Vi fikk skrapt sammen noen penger her, så da blir det båtfilm på meg og XD
Gleder meg allerede <3

n@rumon
30th May 2007, 08:16
jeg har lys til og gå^^
jeg kommer sannsyligvis

Shukihode
30th May 2007, 11:45
Så den i Sverige den 25. og må bare påpeke at her så hadde den premiere den 23., ikke den 25. som i Norge. Noen som vet hvorfor de ventet 2 dager med å vise den i Norge?

Uansett så var den som vanlig god underholdning, men det var en del ting som kunne vært bedre. Personlig så synes jeg hele den "gifte-seg-mens-du-slåss"-scenen ble litt vel mye.

Kataya
30th May 2007, 14:41
Kanskje jeg blir med. Må se om det dukker opp noe annet. DEssuten har jeg sett den, men syntes den var svakere enn både toeren og eneren. Det hele var litt overdrevet til tider,men bryllupscenen var morsom

=)

Gaaras jar of dirt
30th May 2007, 20:53
Ouch!
Jeg har sååå lyst!! Men tviler på at jeg har råd til å se samme film 4 ganger på kino :C
Æsj kos dere!

Jawad
31st May 2007, 01:23
Hvilken av forestillingene er det vi skal se på da, den går tre forskjellige ganger:
"Pirates of the Caribbean - At World's End" søndag den 03.06.2007
Colosseum 1: 13:00 - 16:40 - 20:20?

Mr.Mag
31st May 2007, 09:56
Jeg har sett den!

Altså, når Jack Sparrow surrer rundt med sitt, kan jeg bare ikke unngå å le. Hele figuren J.S. får meg til å le godt.

Jeg likte filmen, sånn overall. Den var lang, men hadde de kortet den ned med en time hadde det blitt alt for kaotisk.

Tyblazitar
31st May 2007, 14:07
Yarr! Var og så filmen i går, levde absolutt opp til forventningene. Litt småpirk til tider (bryllupsscenen var teit D: ), men alt i alt en verdig avslutning til sagaen. Veldig mange fine replikker. Men nå er jeg totalt replikkhore også. X3

Elizabeth: "This is madness!"
Jack (?): "This is politics."

Meg, til kameraten min: "POLITICS? THIS IS SPARTA!"

Ai-rin
31st May 2007, 14:13
jeg blir nokk med:D

Heika-sama
31st May 2007, 14:32
Yarr! Var og så filmen i går, levde absolutt opp til forventningene. Litt småpirk til tider (bryllupsscenen var teit D: ), men alt i alt en verdig avslutning til sagaen. Veldig mange fine replikker. Men nå er jeg totalt replikkhore også. X3

Elizabeth: "This is madness!"
Jack (?): "This is politics."

Meg, til kameraten min: "POLITICS? THIS IS SPARTA!"

He he he
[Jeg syntes bryllupsscenen var helt grei jeg, spesielt med Barbossa: "I'm a little busy right now!" og "Just kiss!" xD

Sitater er fint!
"Nine pieces of whatever we happen to have in our pockets at the time" :3

"Where do your allegiance lie?"
"With the highest bidder."
"..I have a ship."
"That makes you the highest bidder."

Pluss den i signaturen min, da ^^
"My ship! Makes me captain!"
"They be my charts! "
"That makes you Chart-man!" <3

Tyblazitar
31st May 2007, 23:01
[Jeg syntes bryllupsscenen var helt grei jeg, spesielt med Barbossa: "I'm a little busy right now!" og "Just kiss!" xD

Sitater er fint!
"Nine pieces of whatever we happen to have in our pockets at the time" :3

"Where do your allegiance lie?"
"With the highest bidder."
"..I have a ship."
"That makes you the highest bidder."

Pluss den i signaturen min, da ^^
"My ship! Makes me captain!"
"They be my charts! "
"That makes you Chart-man!" <3
Tja, bryllupet var jo litt morsomt, men ble litt vel... klisjeaktig elns.? Vet ikke helt, var bare noe ved det jeg ikke likte.

Jack Sparrow: I once sailed with a man that had lost both his arms and part of his eye.
Gibbs: What did you call him?
Jack Sparrow: [pause] Larry

XDD

Jeg elsker når filmer har bra replikker, for meg gjør det en film så uendelig mye bedre, bare se på filmer som 300, eller hva som helst av Quentin Tarantino.

Mette
1st June 2007, 02:39
Har nå finni ut at jeg ikke skal noe annet til helga, så jeg kommer! :D Skal vi møtes på Outland først?

p33r
1st June 2007, 09:01
Vi har bestemt oss for å ta visningen som går 16:40 på Colosseum 1 (its the big one!). THX, priater, ninjaer og zombier, man trenger ikke mer. Yarr! we shall plunder the cinema! :>

Mette
1st June 2007, 15:33
Ah, genialt! Da behøver jeg ikke å så opp så grytidlig! Hva med at folk møtes på Outland ca kl 15?

Og jeg vil at de som har DS tar dette med seg. Jeg vil spille multiplayer på Ouendan, goddamnit.

p33r
2nd June 2007, 12:13
Bare for å være helt sikker: folk er ansvarlige for å bestille billetter selv. Husk at hvis man forhåndsbestiller på nett må man hente dem ca. 40 min før.

Yuiko
2nd June 2007, 21:56
Anooo...jeg kan nok ikke være med allikevel...det vil si; jeg -kan- men jeg så den sist helg så....^^;

EagleJin
3rd June 2007, 01:44
Bare for å være helt sikker: folk er ansvarlige for å bestille billetter selv. Husk at hvis man forhåndsbestiller på nett må man hente dem ca. 40 min før.

Gjelder kun dersom man ikke betaler over nett i det bestillingen går gjennom. ^^

*Klar for å se filmen igjen.. Enda en gang.*