PDA

View Full Version : Idè til neste Desu-con

Yuiko
21st January 2007, 18:09
Jeg har en idè til noe vi kan gjøre på neste desu-con. Jeg satt og kjedet meg og kastet bort tiden min på YouTube, og kom tilfeldigvis over denne (http://www.youtube.com/watch?v=9gppz5XviA8&NR) videoen. Så tenkte jeg: "det der er jo egentlig ganske genialt," så tenkte jeg at det kunne være gøy om vi kunne finne på noe sånt, vi også, med en eller annen serie til neste store con. Noen som er enige? Hvis idèen får god respons, så kan jeg godt være med på å arrangere det, men jeg må nok ha med meg noen flere, så kom med innspill og si fra hvis dere vil være med på det! ;)

Stemmer:
Naruto: 9
Ouran: 6
Bleach: 2
Trigun: 1
Death Note: 1

fetch fox
21st January 2007, 18:36
Jeg syns det er en forbannet god ide. Det hadde vært utrolig fet å få noe slikt ordnet.
Som dere sikkert får med dere i disse videoene så bruker de playback fra den engelske dubben samt spiller flere forskjellig og utvalgte scener. Sikkert de de fant mest underholdene.
Men for at dette virkelig skal fungere så må folk stille opp (sikkert ikke noe problem), lage det hele og øve det inn. En noe krevende (men sikkert overkommelig) prosess.

(her har dere forresten samme opplegget fra fjorårets anime expo:P )
AGSMA @ AX 2006 - Yakitate!! Japan 焼きたて!! ジャぱん コスプレ (http://www.youtube.com/watch?v=z7R1SKvPD5Q)

Yuiko
21st January 2007, 19:29
Så flott at folk er positive (èn i det minste =P). Men jeg tror også at flere vil synes det er gøy, så forhåpentligvis får vi med oss flere. Det hadde vært skikkelig tøft om vi fikk det til! 8D

Laraneia
21st January 2007, 23:06
Dette så jo kjempegøy ut! Vil være med, men bor litt langt unna til å øve sånt inn:(

Yuiko
21st January 2007, 23:15
vel, hvis du veldig gjerne vil være med så kan man jo prates over MSN eller noe? Du kan jo da ikke være med å spille, for å øve over internet er nok litt vanskelig, men du kan jo være med på organisere og sånt =)

Nami
22nd January 2007, 10:08
Og mitt største spørsmål er:
"Hvilken serie skal man velge?"
Om jeg blir med eller ikke blir nok opp til det. Har ikke så lyst til å være med på noe sånt hvis jeg ikke har sett animen, eller lest mangaen. >_>;
Men er det noe jeg kjenner til så blir jeg sikkert med (selv om jeg har halveis scene skrekk =O).

Red
22nd January 2007, 10:29
Som Nami sa: blir med hvis jeg kjenner til serien/animeen! YAY!!!!

Yuiko
22nd January 2007, 17:46
Vi kan jo blande litt. Vi trenger ikke ha bare en serie. Hvis vi kunne fått til noe crossover hadde sikkert det vært gøy! :D

Edit:
Forslag til serier
Jeg syns vi bør ha noe med humor, og som de fleste kan identifisere seg med, så her kommer noen av mine forslag:

Ouran Koukou Host Club
Ranma 1/2
Naruto (alle kjenner til den!)
Samurai Champloo

Hvis folk har flere forslag, bare kom med dem, så lister jeg dem opp! ;)

Nami
23rd January 2007, 13:04
Wheee! Jeg heier p&#229; Oruran Koukou Host Club <3 og Naruto. Kanskje det burde v&#230;re en avstemnings greie i f&#248;rst post? Slik at folk kan stemme?

Yuiko
23rd January 2007, 15:03
Ja, det kunne nok v&#230;rt lurt, men hvis folk har flere ideer til serier s&#229; syns jeg de burde f&#229; komme med de f&#248;rst ;) Jeg kan jo gi en frist. For eksempel en m&#229;ned fra n&#229; av? Vi m&#229; jo ha litt tid p&#229; &#229; forbrede og &#248;ve og s&#229;nt, s&#229; det kan ikke ta altfor lang tid, selv om det jo er en stund til neste Desu-con. :)

Red
23rd January 2007, 15:15
Jeg stemmer for Naruto.

Skulle gjerne ha gjort Ouran High School Host Club, men har ikke kostyme til det, og ikke sjangs til &#229; lage noe heller.

Yuiko
23rd January 2007, 15:50
Men Ouran kostyme g&#229;r jo an &#229; f&#229; kj&#248;pt, s&#229; hvis vi kunne f&#229; sponsa det p&#229; noen m&#229;te (antakelig en dum id&#232;, men...)

Izuma
24th January 2007, 13:20
Stemmer klart for Ouran <3
Naruto hadde hvert kult &#229; ta, men Ouran har s&#229; mye mer vi kan utnytte, i min mening. =3

p33r
24th January 2007, 13:44
Vi i styringsgruppa for desucon er definitivt interesert i noe slikt, skyt meg en mail p&#229; desu@baka.no s&#229; kan vi snakke litt ;)

Red
24th January 2007, 14:13
Synes vi burde begynne forsiktig med en serie som er lettere - i.e. Naruto.

Men hvis det blir Ouran, s&#229; fritt for &#229; v&#230;re Hunny eller Haruhi! ^.^ Skulle gjerne v&#230;rt Kyoya, men er ikke h&#248;y nok...... det er hvis jeg kan finne et kostyme i tide....

Laraneia
24th January 2007, 14:31
Jeg vil v&#230;re Kyoya! Selv om jeg ser teit ut med briller:) Jeg er h&#248;y nok til &#229; v&#230;re Mori^-^ Hvis vi tar Ouran da:P Jeg kunne kanskje komme inn i en helg for &#229; &#248;ve hvis det kunne blitt ordnet?

Jeg er med p&#229; alt som galt!

Nami
26th January 2007, 17:52
Ooh! Hvis vi tar Ouran vil jeg v&#230;re en av tvillingene XD De er s&#229; festlige <3

Yuiko
26th January 2007, 19:34
Ooh! Hvis vi tar Ouran vil jeg være en av tvillingene XD De er så festlige <3

Da vil jeg være den andre!! :P

Aurora
28th January 2007, 19:28
Ouran High School Host Club!
Wheeee! <3

Heika-sama
29th January 2007, 15:38
Jeg vil være Kyoya! Selv om jeg ser teit ut med briller:) Jeg er høy nok til å være Mori^-^ Hvis vi tar Ouran da:P Jeg kunne kanskje komme inn i en helg for å øve hvis det kunne blitt ordnet?

Jeg er med på alt som galt!
Jeg skulle gjerne vært Mori, men jeg tror jeg da blir lavere enn deg >_< Rollen passer meg fint siden det er mye "stå i bakgrunnen og si '...'" xD
Jeg vet ikke om du har briller, men du kunne lånt mine.. De er ikke så altfor forskjellige fra Kyoyas ^_^ (og jeg tror ikke at de er så sterke at de blir fæle å bruke heller.. Kanskje litt rart, bare...)

Jeg blir alltids med hvis det er noen åpne plasser! Ikke at jeg er noe tess som skuespiller, men men.. Bedre enn en potteplante! (håper jeg..)

Yuiko
29th January 2007, 21:17
En annen ting som slo meg er, selv om det sikkert allerede er blitt forsl&#229;tt, men blitt nedstemt pga. manglende budsjett, om vi kunne f&#229; en eller annen kjent j-rocker (som Miyavi, Gackt eller Daigo Stardust) til &#229; spille p&#229; con'et. Det er sikkert utelukket, men jeg m&#229;tte bare lufte id&#232;en fordi det hadde v&#230;rt s&#229; j&#230;vlig fett! :P

Tyblazitar
29th January 2007, 22:17
En annen ting som slo meg er, selv om det sikkert allerede er blitt forslått, men blitt nedstemt pga. manglende budsjett, om vi kunne få en eller annen kjent j-rocker (som Miyavi, Gackt eller Daigo Stardust) til å spille på con'et. Det er sikkert utelukket, men jeg måtte bare lufte idèen fordi det hadde vært så jævlig fett! :P
ELLER så kan vi få George W. Bush og Osama Bin Laden til å ha en liten Para Para-fremvisning! =D

Men fra spøk til relativ revolver, jeg stemmer på Naruto. Hvis dere tenker dere om vil den ikke bare appellere til et større publikum, men er også en mye lenger serie, ergo flere scener å spille og flere karakterer å være. Hvor mange her har sett Naruto, men ikke Ouran i forhold til de som har sett Ouran, men ikke Naruto?

marlee
29th January 2007, 22:26
Kjempegod id&#233;! Jeg stemmer for Naruto fordi den har de fleste sett hvertfall et par episoder av.

Dette h&#229;per jeg jammen blir noe av :)

Red
30th January 2007, 10:11
Som jeg allerede har sagt: jeg stemmer for Naruto, men jeg er villig til &#229; gj&#248;re Ouran ogs&#229; hvis det kommer til det. Men mest Naruto.

Izuma
30th January 2007, 10:18
Hva med crossover? da blir alle like glade =3

Red
30th January 2007, 10:45
Jeg tror ikke det ville v&#230;re lurt. En crossover blir litt for mye kaos.

Men kanskje vi kunne gj&#248;re to serier med to grupper mennesker?

Laraneia
30th January 2007, 11:45
Jeg er s&#229; med p&#229; en Naruto greie! Da m&#229; vi kanskje dele det opp i flere scener, for det er ikke ofte det er s&#229; mange med som sier noe.

Yuiko
31st January 2007, 17:10
Husk at dereb ogs&#229; kan komme med forslag p&#229; andre serier dere vil ha. Der M&#197; ikke stemme p&#229; Naruto eller Ouran :)

Anayokari
31st January 2007, 18:41
Sara!! Kjempeid&#233;!
Hvis det blir Ouran kan jeg v&#230;re Renge-kun eller Kasanoda-kun da?? :3
Men Naruto er kansje bedre...

p33r
1st February 2007, 10:29
En annen ting som slo meg er, selv om det sikkert allerede er blitt forslått, men blitt nedstemt pga. manglende budsjett, om vi kunne få en eller annen kjent j-rocker (som Miyavi, Gackt eller Daigo Stardust) til å spille på con'et. Det er sikkert utelukket, men jeg måtte bare lufte idèen fordi det hadde vært så jævlig fett! :P
Vi tenkte å invitere dem + Britneys spears og ha talkshow om de sosiale velferdsproblemene i USA. Men joda, vi har tenkt til å ha goodbiter for J-musikk fansene også, men vi kan ikke si nøyaktig hva enda <_<

Yuiko
1st February 2007, 12:37
Det var mest p&#229; k&#248;dd at jeg f&#229;reslo det der da, egentlig, p33r :P Men det HADDE v&#230;rt t&#248;ft ^^

n@ruto-kun
1st February 2007, 14:11
det der hadde vært nice XD
naruto er vel kanskje lettest, er vel kanskje flest som cosplayer folk derfra, eller..? :3

Otarun
1st February 2007, 15:42
Det ser sinnsykt fett ut!
Stemmer p&#229; Naruto jeg, fordi det er den serien jeg synes er best.

Yuiko
11th February 2007, 18:13
Men, for &#229; v&#230;re litt seri&#248;s her, noe vi kunne gj&#248;re er &#229; cosplaye et anime-band (f.eks Nittle Grasper fra Gravitation) eller en anime character som synger sangen sin (f.eks Ed med Asu he no Basho fra FMA), hvis vi vil ha med litt musikk...=D

kaede
11th February 2007, 21:43
kult! dette m&#229; vi gj&#248;re!!! :D
Jeg skal muligens cosplaye fra Naruto eller Bleach, s&#229; jeg stemmer p&#229; dem!
Det er jo kostymer det er vanskelig &#229; skaffe, s&#229; Ouran er nok litt vanskelig :s (de bruker jo formsydde dresser! Dessuten er en av dem ca. 1.40 h&#248;y!)

Ai-rin
17th February 2007, 16:34
seff, naruto da!!

NorskeLink
20th February 2007, 04:21
Bleach. Hallo, imba anime.

Psychoeddie
20th February 2007, 16:40
jeg dere kunne kanskje pr&#248;vd &#229; cosplaya noen fra trigun.

bare en ide.

h&#248;res utrolig kult ut, det greiene her:p

NorskeLink
20th February 2007, 22:42
Eller Death Note, hadde vært gøy. Ikke så ille vannskelig med drakter heller, untatt kansje shinigami.

Ikke at jeg sannsynligvis kommer på Desu-con, men.

Fidelity
21st February 2007, 00:10
Her er det SHOUNEN fevah ser jeg! xD

Tyblazitar
21st February 2007, 01:59
Her er det SHOUNEN fevah ser jeg! xD
Mer MAINSTREAM fevah. Akkurat på dette er det jo bra med mainstream, ettersom flest mulig bør forstå det.

Yuiko
21st February 2007, 11:55
Dette er kjempeflott, folkens! Kom med masse forslag! Men vi må nok snart begynne å tenke på å sette sammen en kommite elns, for Desu-con nærmer seg med stormskritt og et slikt oppleg kan ta tid, så hvis det er noen som har tid og lyst til å sitte i en slik organiseringsgruppe, kan bare sende meg et PM ^^

Metris
21st February 2007, 13:49
Er nesten skuffet over at ingen har foresl&#229;tt Suzumiya Haruhi no Yuuutsu...

Men men, Naruto kan jeg nok v&#230;re med p&#229;. Ouran er det lenge siden jeg har sett, s&#229; m&#229;tte sett serien om igjen hvis jeg skulle blitt med p&#229; det.

~Moi

n@rumon
25th March 2007, 15:45
jeg stemmer på ouran, og hvis dette gjennomføres har jeg en tvillingsøster og vi kan vere hitachiin tvillingene!YAY!^^
så fritt for og være dem<3

Gaaras jar of dirt
25th March 2007, 22:55
Ehey! Utrolig bra ide!
Jeg stemmer på Ouran High School Host Club! Er lav og har kort mørkt hår. Hihi! Kunne meget hjerne vært Haruhi... Uansett så vil jeg være med!

Og angående band... Hvorfor ikke bare samle folk som kan spille guitar og trommer og sånt og bli enige om å cosplaye et virkelig band? Synes det kunne vært morsomt jeg...

Setsuna
24th April 2007, 20:51
Interessant... hvis jeg kan være med vil jeg være med på Ouran eller Naruto!

Yuiko
25th April 2007, 23:40
Det er flott at folk kommer med innspill her, men det er bare 2 som har meldt seg til organiseringsgruppe her...! ^^; Kom igjen! Vi må være flere enn tre her!!

Izuma
26th April 2007, 09:57
hum. Jeg kan godt være med å organisere =3 Har ikke noe bedre å foreta meg XD

Yuiko
28th April 2007, 21:58
hum. Jeg kan godt være med å organisere =3 Har ikke noe bedre å foreta meg XD

Kjempeflott! Får bare håpe vi får det til i tide...^^; Hvis ikke får vi bare gjøre det neste gang ^-^

Kaji-Kun
16th October 2007, 21:39
Her er noen av mine forslag:

Stepmania, Dance Dance Revolution osv.
Tavle til å henge opp FanArt
Pocky spisekonkurranse
Para Para kurs
DS-Corner (sted til å spille DS)
Lær å snakke japansk for nybegynnere kurs
Garderober for å skifte, kan bli kaldt å gå i kostyme fra Outland til lokalet
Alt som ble arrangert i fjor^^

GLEDER MEG! :kip:

Yuiko
19th October 2007, 16:51
Jeg stemmer for alle forslagene til Adenanu-kun : D

Jeg melder meg frivillig til å hjelpe til med et lite japansk-kurs, i så fall.. XP
Kan ikke like godt japansk som endel andre her, men det skulle vel holde til et lite nybegynner-kurs, tenker jeg ^^

Nodoka
19th October 2007, 17:39
Her er noen av mine forslag:

Stepmania, Dance Dance Revolution osv.
Tavle til å henge opp FanArt
Pocky spisekonkurranse
Para Para kurs
DS-Corner (sted til å spille DS)
Lær å snakke japansk for nybegynnere kurs
Garderober for å skifte, kan bli kaldt å gå i kostyme fra Outland til lokalet
Alt som ble arrangert i fjor^^

GLEDER MEG! :kip:

Hvis jeg ikke tar helt feil er det garderober å skjifte i på kongressenteret (det er ivertfall toaletter man kan skifte på.)

NorskeLink
23rd October 2007, 21:06
Jeg har hørt om forkjellige anime-konvensjoner i blandt annet USA og Sverige som holder turnering i
Smash Bros Melee. Jeg kunne tenke meg noe sånt, noen som synes det høres spennende ut? :)

Deaxe
23rd October 2007, 21:36
Det hadde vaert morsomt ja! Jeg stemmer paa Ouran ihvertfall da ^^

Bida-san
24th October 2007, 01:23
DDR er jeg for! (dog en stund siden jeg har spilt:P) Para Para kunne også vært moro å se på.

Jeg har hørt om forkjellige anime-konvensjoner i blandt annet USA og Sverige som holder turnering i
Smash Bros Melee. Jeg kunne tenke meg noe sånt, noen som synes det høres spennende ut? :)
Det blir noe lignende på Desucon... Det blir holdt RBN turnering der:kip:

NorskeLink
24th October 2007, 10:11
Helt det same blir det jo ikke, når det er ganske forkjellige spill. Jeg søkte på RBN, og fant et emne på Spillegal. Der nevnte en emnestarter at Smash ikke er noe konkurransedyktig, og jeg lurte på om andre har det intrykket?

For jeg vet mye om temaet, og Super Smash Bros Melee er definitivt et veldig kompetivt spill. Mye mer enn et spill som for eksempel Tekken. MLG(har noen hørt om det? En svær profesjonell liga i USA) har holdt titalls turneringer i spillet, og miljøet i spesielt USA hvor det er gigantisk, men også Japan og Europa har hundrevis av aktive spillere.

Når man først får spillet spiller man gjerne med items, absolutt alle baner(Noen få av dem er rare, og kan utnyttes feigt), og ikke har fordypet deg ordentlig i spillet virker det sikkert ikke så seriøst. Det er så mange aspekter ved spillet som gjør det ganske så kompetivt, jeg vet hva jeg snakker om.

Samt så er spillet ganske så morsomt. Jeg ville likt å se det på Desucon. :)

Bida-san
26th October 2007, 00:55
Ja, vet jo at det ikke helt det samme. Men begge er på en måte slåsspill og det holdes turneringer i de, altså på den måten ligner de.
Super Smash er moro det, men at det er mer kompetivt spill enn Tekken?
Jeg liker begge spill, og de er forskjellige og moro på sin egen måte...
Men vil heller konkurrere i Tekken, siden det er mer "ordentlig" slåsspill. Men det er min mening.

Ja jeg vet at Super Smash er populært og at det konkurreres i diverse cons rundt omkring, men alikevell... Men det ville vært morsomt å sett Super Smash på Desucon, kanskje neste år?
Uansett tror ikke jeg kommer til å være med på RBN, tror jeg blir opptatt med andre ting på Desucon:P

Robin91
26th October 2007, 09:52
Ingen som synes det kunne vært gøy å hatt med noe fra Yu Yu Hakusho da?
Det er jo en rimelig genial eldre serie.
Men jeg er veldig for dette her ;)
Håper jeg kan bli med på et slags vis, vet ikke om jeg kanskje bor for langt unna da.

Mimiko
26th October 2007, 21:05
Åååå jeg stemmer på Death Note xD Det hadde vært utrolig morsomt i Desu-con xD Jeg vil 100% være med på sånt xD

EagleJin
27th October 2007, 19:54
Helt det same blir det jo ikke, når det er ganske forkjellige spill. Jeg søkte på RBN, og fant et emne på Spillegal. Der nevnte en emnestarter at Smash ikke er noe konkurransedyktig, og jeg lurte på om andre har det intrykket?

For jeg vet mye om temaet, og Super Smash Bros Melee er definitivt et veldig kompetivt spill. Mye mer enn et spill som for eksempel Tekken. MLG(har noen hørt om det? En svær profesjonell liga i USA) har holdt titalls turneringer i spillet, og miljøet i spesielt USA hvor det er gigantisk, men også Japan og Europa har hundrevis av aktive spillere.

Når man først får spillet spiller man gjerne med items, absolutt alle baner(Noen få av dem er rare, og kan utnyttes feigt), og ikke har fordypet deg ordentlig i spillet virker det sikkert ikke så seriøst. Det er så mange aspekter ved spillet som gjør det ganske så kompetivt, jeg vet hva jeg snakker om.

Samt så er spillet ganske så morsomt. Jeg ville likt å se det på Desucon. :)

RBNs hovedfokus ligger på Tekken. Det vil neppe skifte med det første nå som Tekken 6 er på vei. Veldig få av de nåværende RNM-deltakerne synes Smash Bros er underholdende nok til å sette seg inn i spillet.

Om Smash Bros havner på Desucon er det ikke i RBNs regi.

NorskeLink
28th October 2007, 23:55
Smash er kompetivt. Om det er mer kompetivt enn Tekken er egentlig en uvesentlig diskusjon jeg ikke burde ha dratt opp, og man må nesten se det fra begge sider. Det er ikke noe tvil om at de er forkjellige. Tekken er et mye mer standard fightingspill, mens Smash skiller seg ut på en mye mer fri måte. Jeg har netopp holdt en vellykket smashturnering med 30 - 35 deltagere og har vært en stund i smashmiljøet, så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg synes det trekker noen linjer mellom smash og generell japaninteresse også(Det er tross alt Nintendo), og det er et spill de aller fleste liker når de prøver det. Jeg vet om flere gode smashere som skal på desucon, og en turnering vil trekke flere. Jeg har også stor tro på at smash slår ann hos en del på desucon.

Jeg ville satt pris på om forslaget kan vurderes, kom med spørsmål og kritikk. RBN eller ikke. Hvis en turnering virker for dumt, kan dere i alle fall sette opp en gamecube/wii med smash?

Skrubb
4th November 2007, 14:24
Anime/cosplay dating game :P

http://www.youtube.com/watch?v=3C8Z7AYwZMA

eller

http://www.youtube.com/watch?v=OnzlJoMlNUE

Kiiroikitsune
11th November 2007, 15:51
Genial ide! Eg har alltid hatt lyst å se sånn i Norge =3

T92
15th November 2007, 16:45
Jeg har en ide! Konserter med band som har laget musikk til animeer! F.eks Flow som har laget introer til Naruto. :) Men det ville måtte bli neste år da.

Tyblazitar
15th November 2007, 21:33
Jeg har en ide! Konserter med band som har laget musikk til animeer! F.eks Flow som har laget introer til Naruto. :) Men det ville måtte bli neste år da.
Må vel si at det nok virker litt urealistisk med konserter av så kjente grupper som FLOW (eller hvem som helst andre som har lagd animesanger, for den saks skyld), men hadde vært stilig å enten få et annet band til å spille covers av animelåter, eller få et annet japansk band. Neste år, selvfølgelig.