PDA

View Full Version : Aftermath Desu-Con: Aftermath

Havok
3rd December 2006, 13:18
Hva syns dere? Kommentarer ang. connet mottas med takk. Hadde alle det gøy? Gjerne skriv deres syn om connet. ^^

Tito Kato
3rd December 2006, 13:21
syns det var veldig bra jeg^^, men kanskje litt rart cosplay????
det var jo bare opp og si hvorfor du valgte den personen så ned igjen 0_o

Kiyu
3rd December 2006, 14:01
Jeg syns det var fantastiskt at dere fikk til et slikt opplegg =D Men anliggende lokaler så kunne dere kanskje funnet et sted med bedre belysning neste gang? Det var altfor dårlig lys til ordentlige photoshoots forhold. Bildene som blir tatt i dårlig lys blir som oftest aldri bra, og cosplay handler veldig mye om å ta bilder også xD

Og..noe som sikkert mange vil jakte meg ned for, er det at jeg syntes det var litt....leit at man kunne kjøpe kostymet sitt og delta i cosplay konkurransen. Man kan alltids kjøpe et kostyme som ser helt prikk lik ut som originalen, men det er noe annet når du syr det selv.. Vel vel det er min mening.
Det er såklart ingen problemer med å komme i et kjøpt kostyme, men jeg syns kåringene burde vært spart for de som hadde sydd. Vel vel, jeg regner med at det kommer til å regne med motsigelser nå xD

Nami
3rd December 2006, 14:29
Jeg ble overasket over hvor moro det var. ^^ Hadde ikke tenkt at det skulle være så festlig. Det var bra gjennomført selv om det var noe tekniskefeil av og til, men dere taklet det som helter. xD

Jeg likte lokalet, men som Kiyu sa så var det litt dårlig lys. Når det gjaldt cosplay konkurransen kunne man kanskje ha slik at man måtte "act out" den personen. Altså, litt sånn mer at man må leve seg inn i karakteren eller noe. Jeg aner ikke, bare ett forslag slik at det skulle bli litt mer moro for de som så på.

Para Para dansingen var kjempe t&#248;ff! Det var g&#248;y &#229; f&#229; se det live. Maid Cafe var s&#229; <3 Kaffen var kjempe god ^^ Men kanskje litt flere variasjoner av pocky neste gang? Og jeg ble litt forvirra n&#229;r det gjaldt informasjonen om Maid Caf&#233;, er det en ordentlig caf&#233; n&#229;? Og hvor er den? Litt s&#229;nn generell info jeg ikke fikk med meg dessverre.

Jeg s&#229; ikke p&#229; noen av foredragene s&#229; kan ikke kommentere noe om dem, men jeg ble helt forelska i Desu-Con <3 Hadde ikke lyst til &#229; g&#229; hjem. S&#229;, korte versjonen av min mening er: LET’S DO IT AGAAAAIN <3333

Edit: kan man poste bilder her? Eller er det en egen tr&#229;d for det?

Red
3rd December 2006, 14:36
Jeg synes at de gjorde rett i &#229; ikke kreve for stor innlevelse n&#229;r det gjelder cosplayerne. Jeg tror det ville skremt noen vekk ::coughmecough:: ^.^ Pr&#248;ve ut vannet f&#248;rst, s&#229; &#229; si, s&#229; kan de trappe opp til neste gang eller noe.

Ellers s&#229; var hele greia helt vidunderlig, og man merket knapt at tiden gikk! Yay! Lets do it again! VELDIG SNART!!!!

Yumegirl
3rd December 2006, 15:32
Jeg digget det!! :D Kjempebra opplegg! <3 Men er enig i at cosplay blir morsomst om man har sydd det selv. ^^ Uansett - jeg synes dette var kjempemorro! Må gjøre igjen!! *klapper*

sketch
3rd December 2006, 15:36
Jeg syns det var fantastiskt at dere fikk til et slikt opplegg =D Men anliggende lokaler så kunne dere kanskje funnet et sted med bedre belysning neste gang? Det var altfor dårlig lys til ordentlige photoshoots forhold. Bildene som blir tatt i dårlig lys blir som oftest aldri bra, og cosplay handler veldig mye om å ta bilder også xD

Og..noe som sikkert mange vil jakte meg ned for, er det at jeg syntes det var litt....leit at man kunne kjøpe kostymet sitt og delta i cosplay konkurransen. Man kan alltids kjøpe et kostyme som ser helt prikk lik ut som originalen, men det er noe annet når du syr det selv.. Vel vel det er min mening.
Det er såklart ingen problemer med å komme i et kjøpt kostyme, men jeg syns kåringene burde vært spart for de som hadde sydd. Vel vel, jeg regner med at det kommer til å regne med motsigelser nå xD

Jeg er ganske enig i deg når det gjelder det med at man faktisk har sydd kostymet selv og ja, det meste andre du har skrevet også faktisk XD

Vi får ta det til rette og sørge for at ting blir enda bedre til neste gang!

Twissie
3rd December 2006, 15:38
Jeg synes det var veldig godt gjennomf&#248;rt! :D Stor applaus og takk til alle som var med p&#229; &#229; arrangere! Jeg hadde det ihvertfall veldig g&#248;y.

Var litt kaotisk i begynnelsen og jeg f&#248;lte at en god del av det som var i &#229;pningsshowet kunne blitt sagt (s&#229;nn som det ble litt gjort ogs&#229;) avsluttningsvis og/eller underveis. Det ble nemlig veldig varmt og nesten litt skummelt &#229; st&#229; sammenklemt i den store, store folkemengden s&#229; lenge som vi gjorde helt i begynnelsen. Ikke s&#229; jeg s&#229; mye heller (folk er for h&#248;ye D: ). Bra det var speil p&#229; veggene i salen sier jeg xD;;

Anywhoo. Har egentlig ikke stort &#229; klage p&#229;. Mest positive ting &#229; si :D Vil gjerne komme igjen neste gang noe slikt arrangeres.

Men ja, synspunkter og kommentarer skal du f&#229;;
Cosplaykonkurransen var kanskje det st&#248;rste som skjedde p&#229; hele connet. Hvorfor ble ikke det holdt i salen med scene? Det ble alt for trangt og rotete inne i maidkafeen. Man h&#248;rte ikke hva de som viste seg frem sa (selv om man satt/stod helt fremme ved "scenen") og det ble kort sagt veldig kaotisk. Med mikrofon og mer info om hva cosplayerene skulle gj&#248;re n&#229;r de ble tatt opp p&#229; scenen tror jeg det hadde g&#229;tt bedre (gjerne gitt info p&#229; forh&#229;nd s&#229; man kunne f&#229;tt forberedt noe &#229; si f.eks!). Kunne ogs&#229; arrangert photoshoots utenfor lokalene etter alle hadde vist seg frem evevntuelt leid inn noen spotlights eller noe s&#229; lysforholdene for bilder ble bedre.

Synes det var fint at man ikke krevde at cosplayerene skulle leve seg inn eller levere en scene fra serien de var fra eller noe slikt. S&#229;nt kan ofte bli cheesy og/eller kjedelig &#229; se p&#229;. Pluss det er ogs&#229; litt skummelt xD

Synd Street Fighter turneringen ikke kunne vises p&#229; storskjerm! D: Gledet meg til &#229; se p&#229; det T__T; Og err.. i programmet p&#229; baka.no stod det at den skulle starte halv tolv inne p&#229; Spiderman (og bare semi-finale - finale skulle p&#229; storskjerm? Err.. ? xD

S&#229; til sist et forslag! Hva med &#229; ha karaoke/karaoke-konkurranse neste gang? 8D Jeg tror det hadde sl&#229;tt an. Var rimelig mange som sang med til diverse musikkvideoer som ble vist underveis p&#229; connet ;) Gjerne ogs&#229; noe para-para opplegg eller noe? Yesh.

Anywhoo godt gjennomf&#248;rt og jeg likte mange av de artige ideene dere hadde. Foredragene var ogs&#229; interessante :D

Red
3rd December 2006, 15:57
Hmm. Kom til &#229; tenke p&#229; at det var litt dumt at mer eller mindre alle foredragene kr&#230;sjet med cosplay konkuransen. Skulle gjerne ha f&#229;tt med meg dem og konkuransen. Men, ja ja, kan ikke f&#229; alt sammen...

aviruse
3rd December 2006, 15:59
synes det var bra jeg, men m&#229;tte hjem tidlig... (ja det iriterte meg opp et sted der ikke vil vite)

ble litt varmt, men noe annet kan man ikke forvente noe annet n&#229;r det er s&#229; stappa.. (m&#229;lte 28,2 grader under &#229;pningshowet)

Missing-nin Ida
3rd December 2006, 16:01
Det er det beste jeg har v&#230;rt med p&#229;!!
S&#229; mange koseige folk *kawaii*
Vi burde ha faste datoer for s&#229;nne treff :D
*S&#229; kan alle ta seg fri og komme*
Hadde v&#230;rt utrolig bra om vi hadde hatt ca.3 Store treff som dette i &#229;ret ;)
Men det kommer nok an p&#229; lommeb&#248;kene til de som arrangsjerer det ogs&#229;.
Uansett, jeg elsket det. Utrolig bra gjennomf&#248;rt av alle sammen. Takk for at dere arrangsjerte dette *tar av seg hatten*

*kremt*
Jeg sang med p&#229; nesten alle sangene jeg ^^'

kaw
3rd December 2006, 16:05
jeg synes dette var koselig jeg, slevom jeg ikke kunne v&#230;re der s&#229; lenge, men jeg fant ut at jeg burde ha fiksa ett eller annet &#229; kle meg ut som...

ogs&#229; en siste ting! me love pocky! ^^

Murasaki Kitsune
3rd December 2006, 16:14
syntes n&#229; det var morsomt ^^ digget musikken p&#229; stor-skjerm tingen

hide
3rd December 2006, 16:26
syntes nå det var morsomt ^^ digget musikken på stor-skjerm tingen

Yesh, det var stilig ^^
Ble veldig mye bra musikk spilt ^-^b men også en del "mindre bra" xP
Syntes det var ganske gøy :D

Missing-nin Ida
3rd December 2006, 16:31
...

hide
3rd December 2006, 16:49
og luna sea. og kagerou. og kagrra,. og due le quartz. osv xP

synes de må sette opp en poll over hva som skal spilles neste år :kul: xP

Centi
3rd December 2006, 17:05
Det var utrolig bra!
Hadde v&#230;rt bedre om jeg ikke var s&#229; nerv&#248;s og sjenert... (var alene over halve connet ._.)
Neste gang hadde det kanskje v&#230;rt fint med litt st&#248;rre lokaler? Ble litt crowded, synes jeg. (Spesielt da Gackt kom p&#229; skjermen X3)
Men alt i alt: veldig, veldig fint con, dette m&#229; gj&#248;res igjen!

Rhaven
3rd December 2006, 17:19
Jeg stakk bare innom en liten tur, fordi jeg ikke hadde kostyme uansett og allerede andre planer for dagen, men jeg er enig i det de andre her har skrevet om at det var for sm&#229; lokaler, s&#230;rlig til cosplay-konkurransen. H&#248;rte heller ikke noe av det de sa. :_:
Med st&#248;rre og lysere lokaler kunne folk hoppet rundt og lekt ninjaer mye lettere og m&#248;tt andre cosplayere lettere og, eh, ja. *liker &#229; rollespille* =P

Sikkert vanskelig &#229; skaffe lokaler, da. Dere gjorde en bra jobb uansett. =) Fint med kafe og s&#229; videre.

Grimlord
3rd December 2006, 17:23
Syntes den var helt topp... beste opplevelsen jeg hadde der var Street Fighter 3 turneringen. Det var en opplevelse av retro-tider, og at det var drit-fet å møte og slåss mot det beste spillerne i Street Fighter 3 og tuppe noen rumper... like gøy var det å bli tuppet bak selv >_< , men, men.. gøy var det...

Best av alt, var at kommentatoren av turneringen kjente meg fra før av og fortalte om min skjulte fortid som arkade-gamer, i de dager da arkade-hallene Spiderman og RA4 fantes, og brukte dritmye penger på å spille Street FIghter spill og andre 2d kampspill. Etterhvert ble jeg lei av dem siden RA4 stengte ned og Spiderman fjernet King of Fighters 1997 spillet og istedet fokuserte på å selge spill. det var for 11 år sida.

godt å vite at mine skillz holdt seg gjennom årene, og jeg fikk noen gode-retro moments og fikk møte nye venner.. :kul: skal nok stikke innom spillegal.no og sjekke ut dem og deres fighting-game turneringer.

Noen som tør å ta denne gamlekaren i fighting games ? ;)

sortulv
3rd December 2006, 18:22
N&#229;r det gjaldt Street Fighter-turneringen, var det sm&#229; komplikasjoner p&#229; forh&#229;nd som f&#248;rte til at det ble satt til senere. En del av de som meldte interesse p&#229; forh&#229;nd hadde ikke anledning likevel, s&#229; da m&#229;tte vi ordnet slik at vi kunne ha det oppe i salen istedet. Og det var heller ikke s&#229; lett. Vi m&#229;tte komme frem til et tidspunkt som kunne fungere for de som allerede hadde meldt seg p&#229; p&#229; forh&#229;nd (fuglebros) og Spiderman selv.

Den var satt til cirka halv tolv i utgangspunktet, fordi Chris hadde tatt med forbehold om double elimination, og muligens en del flere p&#229;meldte. Men, men.

N&#229;r det gjaldt sp&#248;rsm&#229;let om hvorfor cosplaykonkurransen ikke ble holdt inne p&#229; sceneomr&#229;det, er det pga. foredragene og visningene som skulle holdes.

Vi tar all form for tilbakemelding til hjertet, slik at det kan forbedres til neste eventuelle con. S&#229; fortsett med tilbakemeldingen, b&#229;de positivt og kritisk! Og igjen, utrolig kult &#229; se s&#229; mange folk der i g&#229;r. Det alene er en inspirasjon til &#229; arrangere flere con. ;)

hide
3rd December 2006, 18:47
Hvor ofte er det meninga at det skal arrangeres slike cons? en gang i året eller? ^^ Det var vel kanskje litt dårlig organisert og sånt kunne det se ut som.. spesielt med det med de kablene som sikkert kune ha blitt testet ut før (men det vet vel ikke jeg stort om), men ellers syntes jeg det var veldig bra og morsomt ;)

sortulv
3rd December 2006, 19:00
Kabelproblematikken var som f&#248;lger av at vi ble n&#248;dt til &#229; flytte SF-konkurransen i siste liten. Det er selvf&#248;lgelig et punkt hvor vi vil v&#230;re bedre forbedredt neste gang.

kaede
3rd December 2006, 19:05
Desu-con var kjempebra! Og mange syntes det ble d&#229;rlig lys.. men jeg syns det laget litt stemning jeg...Hadde v&#230;rt morsomt om cosplayerne hadde levd seg litt inn i rollene... men det kunne nok blitt litt slitsomt.
Kunne man ikke hatt et eget cosplay-treff der man spilte karakterene man cosplaya? Det hadde jo v&#230;rt litt morsomt:)

kohaku
3rd December 2006, 19:28
Kjempebra cosplay!!! hele greia var vellykket2k! Dette m&#229; gjentas! /o/

Otarun
3rd December 2006, 19:36
Kjempebra arrangement! Jeg synes det var moro at det var s&#229;pass mange cosplayere. Jeg synes det var litt dumt at vi ikke fikk se street fighter finalen p&#229; storskjerm, men men. Jeg hadde det kjempehyggelig!

FaithLesZ
3rd December 2006, 19:41
Orka ikke skrive det p&#229; nytt s&#229; jeg kopierte det fra: http://japani.no/forum/showthread.php?t=3329&page=3&highlight=desu

Jeg synes treffet var utrolig kult!
Kjempebra arrangert. jeg hadde det kjempeg&#248;y. Maidsene var s&#248;te ;D
Det eneste dumme var at jeg glemte &#229; introdusere meg som "FaithLesZ". S&#229; for de som leta etter meg (yeah, right) s&#229; hadde jeg halvlangt delvis blondt h&#229;r, og mange mener at jeg er veldig h&#248;y.

Uansett, tusen takk til de som jobba for &#229; arrangere treffet og h&#229;per det ikke blir lenge til neste gang!

thumbs up

EDIT: Var forresten mitt f&#248;rste treff hittil

EDIT2: Noen som har noen bilder fra treffet. Vil gjerne se!

Antony
3rd December 2006, 19:46
Ett ord: Sugoi!

Alt var s&#229; sinnsykt bra gjennomf&#248;rt - cosplay-konkurransen, maid-caf&#232;en, foredragene, standsene og ikke minst den sosiale steminingen.
Utrolig g&#248;y!

Dette skal gj&#248;res igjen!

Tyblazitar
3rd December 2006, 20:14
\o/

Ok, kritikk først. Var litt små lokaler, særlig til så mange folk, så det ble litt varmt og trangt der. Mørkt var det også, særlig for meg som hadde solbriller. XP Og cosplay-konkurransen burde så absolutt vært på scenen, enten mellom, før eller etter foredragene.

Men. Alt i alt var det kjempekjekt. Selv om jeg var enda mer asosial og sjenert enn jeg hadde fryktet hadde jeg det kult. Interresante foredrag, mye tøffe filmer, super maidcafe, bra SF-turnering (hva er vel en hvilken som helst tilstelning uten litt tekniske problemer? =P), skikkelig awesome para-para og alt i alt et godt gjennomført con. Kommer absolutt neste gang!

Murasaki Kitsune
3rd December 2006, 20:53
og luna sea. og kagerou. og kagrra,. og due le quartz. osv xP

synes de må sette opp en poll over hva som skal spilles neste år :kul: xP
Mini Moni ftw

hide
3rd December 2006, 20:58
Mini Moni ftw

ooh ya! minimoni må spilles! ;) Ellers så kan jeg personlig gå opp på scenen og synge Minimoni Telephone RIN! RIN! RIN! :) du blir vel med på en duett kanskje? ^^ o.O <_<

viddy
3rd December 2006, 21:02
Mini Moni ftw

:O
Jeg hadde tenkt til &#229; spille en hel dr&#248;ss Mini Moni videoer.
Men jeg ble stoppet! ;p
S&#229; det ble mest "kjente" anime-sang-musikkvideoer og morsomme reklamer :)
Skal nok pushe inn litt av hvert neste gang, om det blir en ;)

Antony
3rd December 2006, 21:05
-"Marius, maksimer vinduet da!"
-"Det er mac da!"

Et av de beste argumentene jeg har h&#248;rt p&#229; lenge.

-"Marius, gidder du &#229; ordne med lysene?"
-"Neeeehe..."

\o\

hide
3rd December 2006, 21:12
:O
Jeg hadde tenkt til å spille en hel drøss Mini Moni videoer.
Men jeg ble stoppet! ;p
Så det ble mest "kjente" anime-sang-musikkvideoer og morsomme reklamer :)
Skal nok pushe inn litt av hvert neste gang, om det blir en ;)

Eeeeeep! >< dumminger som stoppet deg.. =(
Minimoni hadde vært mye bedre enn han fyren som sa MOVIN! hele tiden og han hinoi-fyren osv =(
Spilte jo en del bra da ;P PLC, Asian kung-fu generation, momusu, The Pillows, Alice nine, TMR osv ^^ Hvor fikk dere Alice Nine-dvden fra? :0

Murasaki Kitsune
3rd December 2006, 22:21
Movin *gr&#248;sse*

*henger seg p&#229; hide sitt sp&#248;rsm&#229;l*

Night-92
3rd December 2006, 22:31
Omg! jeg syns det var skikkelig gøy på desu-con.
traff masse folk, fikk nye venner, og bare prata om masse rart med en man aldri hadde møtt før lixm XD

viddy
3rd December 2006, 22:37
-"Marius, maksimer vinduet da!"
-"Det er mac da!"

Et av de beste argumentene jeg har h&#248;rt p&#229; lenge.

-"Marius, gidder du &#229; ordne med lysene?"
-"Neeeehe..."

\o\

Jaa, det er jo Mac da! Og Mac har jo liksom ingen grei m&#229;te &#229; Maksimere ting p&#229; :p
Eller, maksimere jo, men FULLSCREEN, -det- har vi ikke sett.
*curses Mac*
Men ellers funka Macen greit ;)

Lysene? Har jeg aaldri h&#248;rt om. :p
Var jo s&#229; mange lys :/

Eeeeeep! >< dumminger som stoppet deg.. =(
Minimoni hadde v&#230;rt mye bedre enn han fyren som sa MOVIN! hele tiden og han hinoi-fyren osv =(
Spilte jo en del bra da ;P PLC, Asian kung-fu generation, momusu, The Pillows, Alice nine, TMR osv ^^ Hvor fikk dere Alice Nine-dvden fra? :0

Hinoi varnte meg, var Havok som tok over med Para Para-opplegget sitt, hihi ;)

Du tenker nok p&#229; den DVDen noen tilfeldige folk kom og leverte :)
Som vi spilte noe fra, husker ikke hvem det var men! Det s&#229; iallefall ut som en helt vanlig DVD fra Japan! ;)
MOVIN' saken er en anime-endingsang s&#229; den fikk g&#229; ;p
Folk kom stadig frem og spurte om jeg hadde ting, og i mange tilfeller hadde jeg det :D

Sanji
3rd December 2006, 22:40
Jo dette var riktig trivelig det, synd at det ingen h&#248;rte hva folk sa under cosplay-konkurransen. Kanskje en mikrofon til neste gang? Jeg synes hvertfall at dette burde gjentas, kanskje en gang i m&#229;neden eller noe s&#229;nt.

kaede
3rd December 2006, 22:45
Uansett hva man har &#229; klage p&#229; var det herlig &#229; bare snakke med vilt fremmede mennesker om alt mulig rart :P

Imbefalath
3rd December 2006, 22:55
Det h&#248;res ut som om de fleste hadde det veldig hyggelig, og det er kjempefint &#229; h&#248;re. Egentlig litt sm&#229;irritert over at jeg ikke fikk med meg s&#229; mye selv;P
Og en ting: Hva slags fil var det, det finnes da VLC?

viddy
3rd December 2006, 22:59
Og en ting: Hva slags fil var det, det finnes da VLC?

Det var ikke en videofil, prøv å fullscreen Safari/Firefox :p

hide
3rd December 2006, 23:01
Hinoi varnte meg, var Havok som tok over med Para Para-opplegget sitt, hihi ;)

Du tenker nok på den DVDen noen tilfeldige folk kom og leverte :)
Som vi spilte noe fra, husker ikke hvem det var men! Det så iallefall ut som en helt vanlig DVD fra Japan! ;)
MOVIN' saken er en anime-endingsang så den fikk gå ;p
Folk kom stadig frem og spurte om jeg hadde ting, og i mange tilfeller hadde jeg det :D

Det var sikkert det jeg tenkte på.. =P var det alice in wonderland (eller hva den nå het igjen)-dvden med Alice Nine xP ååhh.. jeg skulle kommet og spurt jeg også.. =p Jeg bare satt og klappa og "sang" med når dere viste noe bra xD

Rockshoujo
3rd December 2006, 23:04
Neste gang skal det spilles Dir en Grey ogs&#229;!! Basta! :D

Hadde det KJEMPEKULT jeg ogs&#229;! Men enig med Missing-nin-Ida neste gang skal det bli Dir En Grey! Ble helt &#248;r i huet av all den j-popen. J-rock er jo en like viktig del akkurat som anime, manga og j-pop. Men n&#229;r vi s&#229; Gackt p&#229; skjermen skreik vi! XD Har sett det klippet en god del ganger men det er like morsomt hver gang! Og PLC er jo alltid S&#197; S&#216;TE selvf&#248;lgelig er Alice Nine det ogs&#229;, men jeg liker best Rock jeg da. Jeg skal ta med alle Dir En Grey cd'ene mine neste gang jeg! ^_^ Ogs&#229; m&#229; det ogs&#229; spilles X Japan, Hide, Miyavi, D'espairs Ray, Malice Mizer, Gackt og masse andre J-Rock band. =D
Hey hvor kan vi legge ut og se bildene som ble tatt? Jeg har en del bra bilder. M&#229; bare si at det var kjempekult &#229; bli igjenkjent som Kadaj og bli tatt bilde av og folk ville tilogmed ha klem, det setter jeg VELDIG stor pris p&#229;. Det er den beste prisen man kan f&#229; for kostymene sine. ^_^ H&#229;per ikke det blir altfor lenge til neste con! =D
Hvis noen er interesert s&#229; er bildene fra mitt kamera n&#229; i galleriet mitt p&#229; cosplay.com, s&#229; da kan dere jo g&#229; &#229; se der her er linken http://images.cosplay.com/gallery.php?cat=60145&member=7531
Enjoy!

viddy
3rd December 2006, 23:10
Men enig med Missing-nin-Ida neste gang skal det bli Dir En Grey! Ble helt &#248;r i huet av all den j-popen. J-rock er jo en like viktig del akkurat som anime, manga og j-pop. ^_^ Jeg skal ta med alle Dir En Grey cd'ene mine neste gang jeg! ^_^
Hey hvor kan vi legge ut og se bildene som ble tatt? Jeg har en del bra bilder. H&#229;per ikke det blir altfor lenge til neste con! =D

Jeg slenger opp alt fra Desucon opp i galleriet :)
S&#229; bare &#229; sende meg en zip.

N&#229;r det kommer til musikkvalget ;)
S&#229; pr&#248;vde jeg &#229; holde meg unna &#229; vise "live-ting" ettersom det er passe kjipt for de som ikke er interessert. S&#229; andre ting er gledelig velkommen s&#229; lenge det er en musikkvideo med litt innhold, og ikke bare en scene :p
J-Pop, J-Rock, eller hvan&#229;enn, det har ingenting &#229; si, bare det er spennende &#229; se p&#229;, og for noen h&#248;re p&#229;:) er greit &#229; appellere til en "st&#248;rst mulig" del av deltakerne ;)

hide
3rd December 2006, 23:16
^_^ Jeg skal ta med alle Dir En Grey cd'ene mine neste gang jeg! ^_^

Da må jeg ta med Moi dix Mois- og Kagerou-cdene mine (ikke noe vits å ta med så utrolig mange par av de samme diru-cdene så) ;P Spiller litt av hvert fra alle de forskjellige cdene i løpet av kvelden iblanda j-pop, så har man en fin kveld :) o.O ^^

Ameshini
4th December 2006, 03:06
I'm so jealous! H&#248;res ut som alle hadde det g&#248;y :c
Hvorfor bor jeg HER? xD

Sharingan
4th December 2006, 08:41
Hehe, dagens var dette da...

"Da kan vi ta en titt p&#229; forsiden! ...Errr, kan noen der bak klikke oppdater?"

"Da har man klikket oppdater!" You are not connected to the internet! Woohoo /o/

Men ellers var det t&#248;ft &#229; se at de fleste av crewet hadde morsomme oppgaver:

Havok - Paradanser/teknisk ansvarlig
Cow - Dsspiller/moralsk st&#248;tte til andre i crewet/ halfmaid
Sketch - Tolk for japanere/attentionwhore/guide
Sortulv - Nerv&#248;s talkshowvert
Imba - Kaffemaker som lager latte med mocca oppi >(
Jannemor - Paradanser/maid med kanin&#248;rer
Viddy - Machater/ufagl&#230;rt teknisk coproducer

Men for &#229; si det s&#229;nn! Dette kvalifiserer til &#229; bli tradisjon! F&#248;rste l&#248;rdagen i desember = cosplay con?

madcow
4th December 2006, 09:24
whaaaaaaat? halfmaid? bl&#230;h... greia er at jeg BA om maidkostyme... men jeg fikk ikke... s&#229;e - Jeg vil egentlig ikke ta p&#229; meg noe skyld p&#229; det punktet der. elns.

Jeg hadde det meget, meget bra - og syntes det var moro &#229; se s&#229; mange kjente og ukjente ansikter p&#229; dette...

m&#229; gj&#248;res igjen =)

Vadjro
4th December 2006, 09:31

"Da kan vi ta en titt p&#229; forsiden! ...Errr, kan noen der bak klikke oppdater?"

"Da har man klikket oppdater!" You are not connected to the internet!

Helt enig8D

Menne weee, &#229; det var kjempeg&#248;y! Og s&#229; var det s&#229; mange som cosplaya. Go Kisame! ^^
Men neste gang m&#229; vi ha mer j-rock,... Gakct ble helt satt ut av de morning musume jentene ”ano… jeg er 461 &#229;r…” jaaa^^

… jeg klarer ikke &#229; finne p&#229; no mer &#229; skrive, jeg bare sitter og smiler… og smiler... og smiler... the wounderful side effect from Desu-con^^

En gang til!!

Sharingan
4th December 2006, 09:32
whaaaaaaat? halfmaid? blæh... greia er at jeg BA om maidkostyme... men jeg fikk ikke... såe - Jeg vil egentlig ikke ta på meg noe skyld på det punktet der. elns.

Du sto bak disken sammen med de andre maidene, så du ble tatt for å være maid ;)

Said by Cow: "Jeg hater den fisken, den vinner alltid!"

Tyblazitar
4th December 2006, 09:43

"Da har man klikket oppdater!" You are not connected to the internet! Woohoo /o/
Instant classic! XD

...skulle nesten tro det var planlagt. =P

Synes at p33r fortjener litt mer skryt, han var skikkelig flink &#229; snakke, og holdt stemningen oppe bra.

...og en /agree til at Desu-con blir &#229;rlig!

Heika-sama
4th December 2006, 10:57
Conet var AWESOME!!! Utrolig bra arrangert! Desu-con <3

Veldig bra fremmøte og masse cosplayere! Men som noen har sagt så var det litt trangt med dårlig lys og luft, jeg fikk det i hvert fall veldig klamt etter hvert :P Og så fikk jeg ikke bært Samehada på skikkelig Kisame-vis ;_; Da ville jeg bare ha slått ned et titalls personer, tenker jeg... (men det klarte jeg jo når jeg gikk med det ute også, såh..)

Angående cosplay, så er jeg enig i at det burde bli lagt vekt på at man lager ting selv, og det tror jeg også det ble gjort til en viss grad. Når de gikk rundt og skrev lister med hvem som skulle være med ble i hvert fall jeg spurt om hva jeg hadde laget selv..

Hvis konkurransen hadde vært kun for folk som har laget kostymet 100%, tror jeg det ville være en del færre deltakere og at mange vill blitt skremt bort. Hvis jeg hadde måttet sy akatsuki-kappetingen selv, så ville i hvert fall jeg falt av lasset... Jeg var kjempestolt fordi jeg klarte å sy sammen headbandet/ørevarmerne mine, jeg! ^w^bb

Hvor mye selvlagd må det i så fall være? Er det sånn at hvis man cosplayer noen med olabukser, så må man sy buksene selv? For jeg er enig i at det er kjipt hvis noen bare kjøper et helt ferdig kostymet og ikke gjør noe selv, men jeg f.eks kjøpte akatsuki-kappetingen, sandaler og mist-headband fra ebay for så å sy litt på sandalene og å sy fast metallplata fra headbandet på et pannebånd med øreflapper (fremdeles stolt av meg selv). Så det som er å utsette på meg er vel først og fremst kappetingen?

Et forslag kunne være å ha flere kategorier i konkurransen, én som var for folk som hadde 100% hjemmelaget kostyme, én for innlevelse, og én for resten, elns.. Men jeg tror vi kanskje var litt for få til det i år..? Neste år kan det jo være mer aktuelt, for da tror jeg det blir et enda større arrangement!

Men først og fremst skal det jo være hyggelig!! :D Og det var det jo. Og kjempefint cosplay, kjempehyggelige mennesker, rett og slett mye hyggeligere enn sånne kjempetreff de har i USA og Japan, tror jeg ^_^b

Woooh... Lang post. Og sikkert ganske surrete også >_< Nuvel..

Imbefalath
4th December 2006, 11:57

Okay, YOU do it better!
Jeg har aldri laget espressobasert kaffe før, fikk bare en kjapp opplæring. Og med så mye stress som det var så skulle det bare mangle om jeg ikke gjorde flere feil synes jeg.... ++mer bortforklaring. *Kremt* nyaa~?

Sharingan
4th December 2006, 11:59
Okay, YOU do it better!
Jeg har aldri laget espressobasert kaffe f&#248;r, fikk bare en kjapp oppl&#230;ring. Og med s&#229; mye stress som det var s&#229; skulle det bare mangle om jeg ikke gjorde flere feil synes jeg.... ++mer bortforklaring. *Kremt* nyaa~?
Hehe, det er ikke noe stress egentlig ;)

En dobbel espresso + to deciliter steamet melk = Fin fin latte! Better it is ;)

Hehe, kanskje jeg skal dresse opp i maid outfit neste gang :P

Kurugane
4th December 2006, 13:26
Desu-con var herlig! Virkelig lenge siden jeg har hatt en sånn opplevelse. Igjen, igjen!
Maidcafé var bare best^^
For ikke å snakke om Para para. Brilliant opplegg *danse foran pc'en*
Sugoi!8D

viddy
4th December 2006, 13:46

Men ellers var det t&#248;ft &#229; se at de fleste av crewet hadde morsomme oppgaver:

Havok - Paradanser/teknisk ansvarlig
Cow - Dsspiller/moralsk st&#248;tte til andre i crewet/ halfmaid
Sketch - Tolk for japanere/attentionwhore/guide
Sortulv - Nerv&#248;s talkshowvert
Jannemor - Paradanser/maid med kanin&#248;rer

Men for &#229; si det s&#229;nn! Dette kvalifiserer til &#229; bli tradisjon! F&#248;rste l&#248;rdagen i desember = cosplay con?

Hey! Du glemte meg... (Videoguy! + MacHater! .. 'Det er mac jo!')
Og fors&#229;vidt dritmange andre som jobbet med connet, men JEG ER VIKTIGST :P

Det var fors&#229;vidt jeg som fikk slite med den der "You are not connected to the internet!" :D
*hate mac litt til* ..

Laraneia
4th December 2006, 13:56
Jeg hadde det kjempegøy på Desu-con 1 og synes det bør bli et halvårlig arrangement, for et år er for lenge å vente!

Para Para var tøft å se på, og skulle ønske jeg hadde med cash til Maidcafeen. Fikk ikke med meg noen foredrag men hadde det gøy på quiz-en. At 12 personer kunne så lite er hysterisk8D

Ang: Cosplay diskusjonen: jeg meldte meg ikke på fordi jeg synes det er urettferdig at folk med mer eller mindre 100% kjøpt kostyme har sjansen til å vinne. men da er jo spørsmålet hvor grensen går. Jeg var også forundret over at vi ikke fikk være på scenen, for det er jo der vi hører hjemme, og jeg tror foredragene hadde passet bra i Maidcafeen.

Ellers så var det veldig varmt der og vi kunne nok med fordel ha vært i et større lokale, men sånt er vanskelig å beregne for arrangørene.

Alt i alt var jeg superfornøyd og kommer garantert tilbake neste gang, selv om jeg må ta buss 5 timer hver vei.

Sharingan
4th December 2006, 14:50
Hey! Du glemte meg... (Videoguy! + MacHater! .. 'Det er mac jo!')
Og forsåvidt dritmange andre som jobbet med connet, men JEG ER VIKTIGST :P

Det var forsåvidt jeg som fikk slite med den der "You are not connected to the internet!" :D
*hate mac litt til* ..
Hehe, du er edited inn og fikk en ganske najs tittel. Må si det at alle i crewet burde få en applaus siden de gjorde ihvertfall min hverdag lysere ;)

Red
4th December 2006, 15:14
Hmm. Det der med at folk m&#229; sy kostymene selv kan skremme bort mange, men kanskje kreve at i det minste NOE er hjemmelaget, som f.eks. sy litt ekstra p&#229; noe, eller som Heika-sama gjorde laget sin hitai-ate, eller en ring/halsb&#229;nd. Desucon i Norge er ikke s&#229; stort at de kan kreve for mye av cosplayerne enda.

Og jeg er ogs&#229; enig med Laraneia, det burde bli en gang i halv&#229;ret. Folk f&#229;r da tid til &#229; slappe av og lage nytt kostyme, og slikt. Men vi kan ogs&#229; lett arrangere sm&#229; treff n&#229;r som helst! ^.^

Laraneia, du var med p&#229; det laget med Itachi og Temari, ikke sant? ^.^

Laraneia
4th December 2006, 15:19
Jepp, og vi var helt klart de mest intelligente i salen.....kremt, sp&#248;rsm&#229;lene var bare for enkle for oss. Og jeg hadde rett med at Simpsons ble sendt i feil rekkef&#248;lge. Gi meg poeng!

Red
4th December 2006, 15:21
::Itachi gir poeng til Laraneia:: Jepp. Itachi, that's me! ^.^

Og du kommer fra Kr.sand? Kult! Foreldrene mine bor der!

Laraneia
4th December 2006, 15:27
Kult, da er det jo en sjanse for at vi kanskje sees en gang! Neste gang skal jeg cosplaye Haku, og da m&#229; jeg f&#229; lov til &#229; v&#230;re Akatsuki jeg ogs&#229;. (pr&#248;vemedlem eller noe;))

Red
4th December 2006, 15:31
Neste gang? Helt ok det, men da hadde jeg tenkt &#229; g&#229; som Kakashi. CHIDORI!!!!

Havok
4th December 2006, 15:35
Jeg glemmer sikkert noen her. Men, de som hjalp til med connet p&#229; en eller annen m&#229;te var (ingen bestemt rekkef&#248;lge):

p33r
sortulv
Mulm
viddy
jannemor
oliyzia
Smiph
Imbefalath
madcow
SchiZo
meg
sketch
Neo Tokyo
Outland
AnimeNord
Nani
anime.no
Schibsted
Atari
sub.scene
Subway

Som sagt, har sikkert glemt folk. -.-

Laraneia
4th December 2006, 15:38
Neste gang? Helt ok det, men da hadde jeg tenkt å gå som Kakashi. CHIDORI!!!!

Sweet. Kaka-sensei er best! Da må jeg få med en Zabusa du kan slåss med:)

BTW: Supert arbeid av alle som hjalp til på Desu-con! :ja:

sortulv
4th December 2006, 15:43
Sortulv - Nervøs talkshowvert
Nu, jeg hadde langt mer omfattende oppgaver enn som så. Jeg og p33r stod for så å si alt det administrative. Men artig feedback, lell. Skal innrømme at jeg ikke er den flinkeste til å være spokesperson. ^^;

Laraneia
4th December 2006, 15:47
Jeg synes at det s&#229; ut som du var bakmannen med alle pengene, og uten planer om &#229; m&#229;tte snakke i mikrofon:)

Red
4th December 2006, 15:48
LOL! ^.^ Takk for alt det harde arbeidet som m&#229;tte ligge bak Desucon!

sortulv
4th December 2006, 15:49
Uff, du avsl&#248;rte meg. Jeg hadde tenkt til &#229; holde det hemmelig at jeg, som sjef for DnBNor, stilte med alle de &#248;konomiske midler som skulle til. :(

Heika-sama
4th December 2006, 15:50
Ahhh, føler det er litt tidlig å tenke på nytt cosplay, jeg :P Det var så mye styr! Må ha litt pause... >w<

Selv om jeg senest i går tenkte over muligheten til å cosplaye Totoro neste gang :P Enten det eller Ryuk som ville vært konge! Men det ville bli enda mer styr enn å være Kisame, så... urrghh...

Hehe.. Nå fikk jeg et bilde i hodet av en Akatsuki!Totoro... XD

Kiyu
4th December 2006, 17:40
Ahhh, føler det er litt tidlig å tenke på nytt cosplay, jeg :P Det var så mye styr! Må ha litt pause... >w<

Selv om jeg senest i går tenkte over muligheten til å cosplaye Totoro neste gang :P Enten det eller Ryuk som ville vært konge! Men det ville bli enda mer styr enn å være Kisame, så... urrghh...

Hehe.. Nå fikk jeg et bilde i hodet av en Akatsuki!Totoro... XD

Jeg føler ikke at det er for tidlig =D Jeg har allerede begynt på nytt kostyme jeg..xxD Det er aldri for tidlig. heahea.

Ja tenk, idag kjøpte jeg meg mørkeblått stoff til Yuna Songstress =D Selv om jeg sa til folk på conet at jeg skulle være Hinamori neste år... Ehh..vi får se hva jeg trapper opp som til neste år xD

Imbefalath
4th December 2006, 17:54
Bare for å forsvare meg enda mer når det gjelder kaffen: Det var veldig mange ganger jeg bare laget det jeg fikk beskjed om, uten å vite hvem som bestilte det. Men hvis jeg fikk beskjed direkte er det jo min feil. Og det er ikke det at jeg ikke vet hva de forskjellige kaffetypene er, det bare gikk litt fort for seg. Skal nok gjøre det bedre neste gang^^

kohaku
4th December 2006, 17:57
Kiyu: H&#248;rte det var deg i Kairi kostyme. Dritbra kostyme, det m&#229; jeg si! Props to Kiyu! \o/

Kaffen hadde jeg aldri smakt, men hva var "problemet"?;33

Kiyu
4th December 2006, 18:17
Jaaa det var meg i Kairi :D Arigatou Gozaimasu, ne~!
Hvem avsl&#248;rte meg?! Jeg skulle jo v&#230;re anonym! Heahea tulla ;P Jeg ble seri&#248;st VELDIG overrasket da folk spurte om det var jeg som hadde cosplaya Tifa f&#248;r da de fikk vite at jeg var 'Kiyu' p&#229; japani.no . Tenk at folk husker s&#229;nt! Positivt overrasket!

Antony
4th December 2006, 18:48
Imba er sikkert litt Rachel Green p&#229; kaffe \o\
Ikke det at jeg bestilte men...

p33r
4th December 2006, 21:11
Da har jeg v&#229;knet igjen fra de d&#248;de. Jeg ga meg selv en hel dag &#229; komme meg p&#229;, slik at jeg faktisk kunne skrive noe vettugt.

Jeg har lest denne tr&#229;den de siste dagene, og tenkte at jeg kunne komme med litt svar p&#229; hvorfor ting er som de er, og litt ang&#229;ende hva vi husker til neste gang.

...Sm&#229; lokaler...

Lokalene var ikke s&#229; sm&#229; da vi planla i starten, s&#229; det s&#229; ;) Neida, men med tanke p&#229; at Desucon var beregnet p&#229; 40-50 folk, s&#229; var lokalene GIGANTISKE. Vi ble veldig overasket over 151+ p&#229;meldte, og gjorde det beste ut av de lokalene vi hadde. Det eneste som virkelig tok skade av antallet folk var luften i starten (pga. vi hadde glemt &#229; skru p&#229; vifteanlegget) og konkurransene. Men det var virkelig mye, mye bedre at det var for mange folk i lokalet, enn for f&#229;.

Cosplay og foredrag samtidig?

Vi pr&#248;vde &#229; lage et parallelt program, slik at folk som ikke var interessert i en ting kunne gj&#248;re en annen ting. Selv om det virker litt dumt &#229; m&#229;tte velge, er det en av de viktigste tingene som f&#229;r folk til &#229; f&#248;le at det skjer mye. Den st&#248;rste kritikken vi kan ta p&#229; det omr&#229;det, er vel det av vi glemte &#229; printe ut en vettug tidsplan. Det husker vi i hvert fall til neste gang.

Cosplay i caf&#233;?

Tanken bak &#229; ha cosplayen i cafeeen kommer fra den tiden da vi enda trodde 40-50 folk kom til &#229; komme. Vi &#248;nsket at cosplayerene kunne vise seg frem forran flest mulige folk - og i hyggeligste omgivelser - og da var cafeen perfekt. Der satt det mange folk som hadde det g&#248;y allerede, det var et lite plat&#229; og dommerene kunne sitte og drikke sammtidig. Desverre var det ingen bak Desucon som hadde peiling p&#229; n&#248;yaktig HVOR mange 150 folk + 30 cosplayere er, s&#229; cosplaykonkurransen ble veldig full. Neste gang har vi tenkt til &#229; ha et eget omr&#229;de for alle slags konkurranser (Tetris, Cosplay, Puyo Pop etc.) for &#229; l&#248;se problemet med for mange folk.

Desucon hvert halv&#229;r?

Det er ca. et halvt &#229;r vi sikter til vi ogs&#229; (alts&#229; for det orginale "Desucon"). S&#229;vidt jeg vet, har vi inspirert mange til &#229; pr&#248;ve sine egene ting, s&#229; dette blir nok ikke det siste connet dere opplever. Det tok oss ca. 3 mnd. &#229; gjennomf&#248;re Desucon-1 (og ca. 1 mnd med planlegging f&#248;r det). N&#229; som vi har store deler av dette klart allerede, tenker jeg at vi kan kutte litt ned p&#229; den tiden. Desucon-2 = Ca. et halvt &#229;r til.

Hva vi er minst forn&#248;yd med.

Jeg tok meg friheten til &#229; sp&#248;rre meg selv ett sp&#248;rsm&#229;l her. Det vi er minst forn&#248;yd med ang&#229;ende dette &#229;rets Desucon er faktisk maid-caf&#233;een. S&#229;vidt jeg forst&#229;r, hadde alle det g&#248;y og fint, men det var alt for mange folk i cafeeen til &#229; oppleve ordentlig service og typisk maid-hyggelighet. Dette synes vi var veldig synd, og vi skal definitivt rette p&#229; det til neste desucon.

p33r? Sortulv? Mulm? H&#230;? Hvem i F er det?

p33r - Ville ideer, snakking med firmaer og generell overordnet planlegging.
Sortulv - Jordn&#230;re ideeer, ansvar for foredag og visninger og generell jordn&#230;r planlegging.
Mulm - Grafikk, Design, maids, maidcafeen og maid-planleging.

Planer for fremtiden

Mellom n&#229; og neste Desucon &#248;nsker b&#229;de maidgruppen og styringsgruppen &#229; holde tempoet oppe. Vi synes det er akutt mangel p&#229; samlesteder for japanskinteresserte, og vi skal gj&#248;re det beste for &#229; forrandre p&#229; dette. Vi tror ogs&#229; at litt av sjarmen med maidcafeen kommer tilbake om man har et litt mindre publikum. Vi kommer selvf&#248;lgelig til &#229; holde dere oppdatert p&#229; b&#229;de Desucon-2, og p&#229; alle sm&#229;ting maidene v&#229;re finner p&#229;.

(ps. P&#229; neste Desucon skal vi ogs&#229; ha tilbud til v&#229;re j-musikk-elskere!)

Missing-nin Ida
5th December 2006, 01:40
...

sketch
5th December 2006, 12:47
(ps. P&#229; neste Desucon skal vi ogs&#229; ha tilbud til v&#229;re j-musikk-elskere!)

Wow, kanskje jeg kan f&#229; noe &#229; gj&#248;re som musikkansvarlig da XD

elin1801
5th December 2006, 13:23
det var superkoslig! ^^ likte meg veldig godt, også var det så mange hyggelige mennesker der :D
tumbs up! yeyeeyeye

Sharingan
5th December 2006, 14:59
Kaffen hadde jeg aldri smakt, men hva var "problemet"?;33
"Problemet" var at hun lagde moccabasert kaffe istedet for espressobasert... Smakte skarpere enn det den skulle :P

Cred til maidene som taklet presset ;)

Imbefalath
5th December 2006, 16:01
"Problemet" var at hun lagde moccabasert kaffe istedet for espressobasert... Smakte skarpere enn det den skulle :P

Cred til maidene som taklet presset ;)Moccabasert? Altså, de fleste kaffebar-kaffetyper er da espressobasert, det er bare at det er sjokoladesirupting i mocca. Men det var det du mente, var det ikke?

hide
5th December 2006, 16:30
(ps. På neste Desucon skal vi også ha tilbud til våre j-musikk-elskere!)

Wooooot!! <3 Jeg gleder meg allerede :D

Murasaki Kitsune
5th December 2006, 16:37
(ps. På neste Desucon skal vi også ha tilbud til våre j-musikk-elskere!)
Bra ^^ Ellers måtte jeg og hide hentet boom boxene våre ^^

hide
5th December 2006, 16:57
Bra ^^ Ellers m&#229;tte jeg og hide hentet boom boxene v&#229;re ^^
Indeed o.O Da blir det/hadde det blitt minimoni p&#229; full styrke! ^^

fetch fox
5th December 2006, 17:37
Jeg må si at det var pokkers så gøy. Fikk selv tatt masse bilder, har filmopptak på over en time samt noen intervjuer (vi fikk faktisk filmet den o så kjente error screen hendelsen;P). Dere vil kunne få se alt etterhvert som jeg får lagt det ut på AnimeNord^^

Laraneia
5th December 2006, 17:39
Kjempekult, gleder meg til &#229; se enda flere bilder! 8D

marlee
5th December 2006, 21:06
Con=fint

Skj&#248;nte ikke hvem alle var da, men det er vel fordi jeg er "ny"^^
De f&#229; jeg faktisk kjente som jeg ikke hadde m&#248;tt var jo kult &#229; se i virkeligheten (Jeg tok faktisk p&#229; skulderen til Grimmy, lucky me)

Maid-draktene var fenomenale, og alt var egentlig noks&#229; supert.

Ang&#229;ende cosplaykonkurransen er jeg enig i at det b&#248;r v&#230;re bedre med hjemmelagede kostymer fremfor kj&#248;pte.
Det var dessverre ikke s&#229; lett &#229; f&#229; med seg alle draktene heller, s&#229; det var vel den eneste ulempen med sub.scene som tilholdssted. (Kanskje burde konkurransen v&#230;rt i "salen"?)

Alt i alt hadde jeg det kjempeg&#248;y, tenker p&#229; kostyme til neste treff n&#229;, hihi.

Heika-sama
5th December 2006, 21:17
Jeg føler ikke at det er for tidlig =D Jeg har allerede begynt på nytt kostyme jeg..xxD Det er aldri for tidlig. heahea.

Ja tenk, idag kjøpte jeg meg mørkeblått stoff til Yuna Songstress =D Selv om jeg sa til folk på conet at jeg skulle være Hinamori neste år... Ehh..vi får se hva jeg trapper opp som til neste år xD

Hehe, jeg tar det tilbake! Er i gang med å planlegge nytt kostyme nå jeg og. ^w^ (It's all Red's fault!)

Red
5th December 2006, 21:57
I'm very evil! MUAHAHAHA!!!! ::points gun:: Start plannin', punk!

Otarun
5th December 2006, 22:07
Jeg tror jeg cosplayer Naruto neste gang ogs&#229;. Blir s&#229; mye stress &#229; finne p&#229; noen andre personer jeg KAN cosplaye.

Sharingan
6th December 2006, 09:42
Hehe, fant ut forleden at jeg kan bruke halvparten av det forrige kostyme mitt om jeg skal cosplaye zabusa! S&#229; han kommer!

Ishaka
6th December 2006, 14:07
det var kjempeg&#248;y p&#229; conet, men n&#229;r er nest cosplay? m&#229; bare vite det, v&#230;r s&#229; snill &#229; ikke si at det blir et helt &#229;r til neste gang

Kiyu
6th December 2006, 14:57
Det var snakk om at det skulle v&#230;re et halvt &#229;r til p&#229; en annen tr&#229;d her p&#229; forumet, s&#229; ikke fortvil ;D

Red
6th December 2006, 15:27
Jepp. Ca 6 m&#229;neder til neste gang, etter det folkene her sa. Gi dem litt tid til &#229; slappe av, og s&#229; begynne planleggingen igjen. Kan knapt vente" ^.^

Laraneia
6th December 2006, 16:30
Hehe, fant ut forleden at jeg kan bruke halvparten av det forrige kostyme mitt om jeg skal cosplaye zabusa! Så han kommer!

Yay! En Zabusa til min Haku og Reds Kakashi! Hurra for slemme, men tøffe, Zabusa! Cosplay! cosplay! cosplay! (jeg stod opp kl 5 i dag morges:P) Weeeeee

Elallandria
6th December 2006, 22:31
Litt sen post men m&#229; nesten gi min kommentar om desucon ogs&#229;, noen kritikker som sikkert har h&#248;rt fra mange andre, lokalet var alt for lite, mange folk som f&#248;rer til over opphetning. Men merkelig nok brydde jeg meg lite om akkurat det siden jeg hadde det faktisk en str&#229;lende dag/kveld, kunne cosplayet, men bestemte meg for &#229; kj&#248;re en mana istede for siden det var veldig kort varsel og fant ikke ut hva jeg skulel kle meg ut som, blir vel hinata neste gang vil jeg tro*glise*

h&#229;per man f&#229;r se igjen flere av dere neste treff, fikk ikke mye kontakt med folk, men h&#229;per p&#229; det neste gang.

det var egentlig alt man hadde &#229; si for n&#229;. crewet, dere gjorde en fantastisk jobb, vil v&#230;re med p&#229; flere slike opplegg, var en fantastisk atmosf&#230;re, er sjeldent man opplever. s&#229;... ARIGATOU!*bukke dypt*

sketch
7th December 2006, 01:29
hvor blir av alle de fantastiske bildene er det jeg lurer p&#229; :O

Sharingan
7th December 2006, 08:07
hvor blir av alle de fantastiske bildene er det jeg lurer på :O
In ze other thread, maybe?

Anyways, jeg sier som Kataya: Dere var fantastiske, takketakk for muligheten til å være med på desuconnet ;)

Kuro_Kaze
7th December 2006, 16:19
M&#229; vel kommentere p&#229; det superb'e Con'et da. atmosf&#230;ren var kjempebra, og masse moro med opplegget, var dog litt rotete til tider, kunne v&#230;rt litt bedre info om n&#229;r de forskjellige event'ene var. klokkeslett og sal f.ex. men bortsett fra det og at det var litt d&#229;rlig plass der til tider, s&#229; var det et kjempebra opplegg. Ser frem til neste gang allerede, m&#229; begynne &#229; planlegge nytt cosplay kostyme. ^^
H&#229;per det blir flere som deltar p&#229; Cosplayet neste gang, var bra denne gangen, men the more the merrier. Power to the Cosplayers! ;)

Domo Arigatou, for the con, og h&#229;per vi sees snart igjen-desu!

Sharingan
7th December 2006, 16:21
Ja, si ifra n&#229;r de forskjellige aktivitetene er... Jeg gikk for &#229; m&#248;te noen, og da jeg kom tilbake s&#229; hadde de allerede ropt meg opp p&#229; cosplay konkuransen...

Laraneia
7th December 2006, 16:33
Mer Cosplay kommentarer.

Jeg synes det burde finnes en kategori for Beste Gruppe, slik som Sand-s&#248;skene var denne gangen. Kult &#229; koordinere kostymer:)

Sanji
7th December 2006, 19:17
Mer Cosplay kommentarer.

Jeg synes det burde finnes en kategori for Beste Gruppe, slik som Sand-søskene var denne gangen. Kult å koordinere kostymer:)
Ja, det var ikke så dumt. Så kan Ruffy sine pirater vinne neste gang:)

Strawhat musician
7th December 2006, 20:16
Ja, det var ikke så dumt. Så kan Ruffy sine pirater vinne neste gang:)

jøss da. vi skal være "The Strawhat Pirates". *glede seg*. jeg skal være usopp.
dette cosplayet var gøy, gøy, gøy! kan ikke vente til neste gang.

Digoru
8th December 2006, 00:44
Con=fint

Skjønte ikke hvem alle var da, men det er vel fordi jeg er "ny"^^
De få jeg faktisk kjente som jeg ikke hadde møtt var jo kult å se i virkeligheten (Jeg tok faktisk på skulderen til Grimmy, lucky me)
kek, sorry at jeg ikke kjente deg igjen med en gang, har liksom sett ett bilde av deg eller noe ;p

apropos bilder... meg med katteører plx? :<

Rockshoujo
8th December 2006, 08:14
Jeg bare lurte p&#229; om jeg kunne f&#229; bildene som ble tatt av meg tilsendt til mailen min? Jeg var Kadaj ^_^ Det var S&#197; KULT at folk kjente meg igjen og at det var folk som ville ta bilde av meg. Det er noen av de beste komplimentene man kan f&#229; for kostymet sitt! *Er veldig nysgjerrig p&#229; hvordan bildene av henne selv ble* Mailen min er dirkaor@yahoo.no

kaw
8th December 2006, 08:56
gleder meg til neste gang, men jeg h&#229;per p&#229; at vi f&#229;r skaffet flere sitteplasser ogs&#229; kanskje at det blir litt st&#248;rre rom, s&#229;nn at vi klare r&#229; bevege oss ; )

men jeg likte connet, koselig &#229; m&#248;te forum folk som jeg ikke er sikker p&#229; &#229; ha sett f&#248;r.

Sharingan
8th December 2006, 09:26
Gruppepremie hadde v&#230;rt fint ettersom det kommer en Zubusa, Haku OG Kakashi ;)

Shinonome
8th December 2006, 10:33
Vet ikke hva som skjedde, men jeg var av en eller annen grunn p&#229;meldt p&#229; cosplaykonkuransen!? Det var i alle fall ikke intensjonen. Kostymet mit er ikke ferdig engang XD Neste gang blir det forh&#229;pentligvis et fulstendig kostyme.

Mange fine kostymer! M&#229; si meg enige i dommerpanelets avgj&#248;resle om 1. plassen. Her var det deinitivt s&#230;rklasse! Mange intresante folk og det var kjempe artig &#229; bli kjent med nye ansikter!

Gleder meg til neste gang!

Otarun
8th December 2006, 13:21
Gruppepremie hadde vært fint ettersom det kommer en Zubusa, Haku OG Kakashi ;)
God idé. Det vil dessuten nesten garantert komme en Naruto også(meg)

Heika-sama
8th December 2006, 13:31
God idé. Det vil dessuten nesten garantert komme en Naruto også(meg)

Og jeg planlegger å komme som Asuma :3

Red
8th December 2006, 13:49
Yay! Naruto tar helt over! MUAHAHAHA!!!!

Kiyu
8th December 2006, 17:04
Jeg bare lurte på om jeg kunne få bildene som ble tatt av meg tilsendt til mailen min? Jeg var Kadaj ^_^ Det var SÅ KULT at folk kjente meg igjen og at det var folk som ville ta bilde av meg. Det er noen av de beste komplimentene man kan få for kostymet sitt! *Er veldig nysgjerrig på hvordan bildene av henne selv ble* Mailen min er dirkaor@yahoo.no

Høøhøh jeg skal nok sende jeg, Kadaj ;D Og det var ikke noe problem å kjenne igjen Kadaj xD Det var jo obvious! =D Jeg syns jeg hørte en av vennene dine si "Kairi" da jeg gikk inn i foredragshallen første gang eller no..=P XD
Og jeg er enig med deg at det at folk kjenner deg igjen og vil ha bilde er de beste komplimentene man kan få for kostymet sitt =D

Strawhat musician
8th December 2006, 19:07
helst vent litt med neste cosplay. som flere har sagt allerede så er det noen som må begynne eller bli ferdige med kostymer. jeg vil ikke være kostymeløs neste gang. jeg skal lage det beste kostymet ever. så! :P

Tyblazitar
8th December 2006, 23:34
Hva med å prøve å få hele akatsuki (inkludert Sasori og helst Orochimaru) på neste con? Jeg er Kakuzu!

Shadowleaf
9th December 2006, 00:37
Jeg har cosplayet Orochimaru tidligere, så det er en mulighet for at jeg kan gjøre det igjen. Jeg hadde dog tenkt å lage et nytt kostyme, men jeg skal se an situasjonen neste år.

Rockshoujo
9th December 2006, 02:43
Høøhøh jeg skal nok sende jeg, Kadaj ;D Og det var ikke noe problem å kjenne igjen Kadaj xD Det var jo obvious! =D Jeg syns jeg hørte en av vennene dine si "Kairi" da jeg gikk inn i foredragshallen første gang eller no..=P XD
Og jeg er enig med deg at det at folk kjenner deg igjen og vil ha bilde er de beste komplimentene man kan få for kostymet sitt =D

Å jada vi kjente deg alle igjen! Så det var riktig at du hørte vi visket Kairi. Lol ^_^

Sharingan
9th December 2006, 12:13
Det hadde v&#230;rt litt kult &#229; f&#229; samlet alle fiendene til Konoha (Bingu book?) + en del jounins fra Konoha. Har vel allerede f&#229;tt samlet en del av dem, men det mangler fortsatt en god del (les: Akatsuki + MASSE jouniner fra Konoha som ikke kommer)...

Kle deg ut som jounin og du gj&#248;r Sharingan happy! Det var vel en fin deal ;)

Centi
9th December 2006, 15:26
Hm... n&#229; f&#229;r jeg veldig lyst til &#229; cosplaye Orochimaru neste gang. X3
Ooh! Kanskje Akatsuki-Oro?

Kiyu
9th December 2006, 15:59
Ææææhhh hvorfor så mange Naruto cosplayere? O_O Vi andre blir nesten en minoritet med det store antallet Naruto cosplayere =P Men det gjør ikke noe, gjør oss bare mer unike. Høøhøhøh xD Men Naruto er jo faktisk en av de seriene jeg følger med på, så ikke misforstå meg xD Jeg digger Naruto. (Ja, Gaara er best<3)
Det er ikke noen her som har tenkt å cosplaye en spillkarakter da? Noen fra Final Fantasy serien? Jeg har for vane å ta spillkarakterer =P

Å jada vi kjente deg alle igjen! Så det var riktig at du hørte vi visket Kairi. Lol ^_^

Heaha dere hvisket høyt xD Hvis jeg kunne høre det i larmen fra skjermen iksom =P

sketch
9th December 2006, 16:04
m&#229; se om jeg kan f&#229; ordnet et cosplay til neste gang :3

forslag til hva jeg skal cosplay'e tas imot med &#229;pne armer

Kiyu
9th December 2006, 16:19
må se om jeg kan få ordnet et cosplay til neste gang :3

forslag til hva jeg skal cosplay'e tas imot med åpne armer

Du er blond Sketch ;D Du kan ta Tidus, så matcher du min Songstress Yuna. Høøhøhø. Men..ehh..jeg vet ikke. Blir kanskje litt for avansert for deg? =P

Hmm..hvem andre..? Roxas er jo blond da =P Du kunne laget Kingdom Key også, så hadde det vært rått =D Skulle egentlig lage Oathkeper selv..men *sniff* ikke nok tid T_T

Ahhh..du får nesten si oss hvilket serier og sånt du liker, så vi har en liten pekepinn ;P

SoulSeth
9th December 2006, 18:41
må se om jeg kan få ordnet et cosplay til neste gang :3

forslag til hva jeg skal cosplay'e tas imot med åpne armer

Hehe, vet ikke om du er høy nok, men du kunne prøvd Vash the Stampede ^^

Laraneia
9th December 2006, 18:47
Hva med Abel fra Trinity Blood. Aner ikke hvorfor jeg synes det kunne passe^.^

Rockshoujo
9th December 2006, 20:27
Sketch du kan cosplaye Reno! Du minner meg om han, siden du er s&#229; morsom &#229; greier *etter hva hun har sett*. Fikk vel ikke hilst p&#229; deg, men jeg syntes du bare er s&#229; kul! ^_^ Men du hadde osga&#229; blitt en sinnsyk bra Tidus!
Jeg har begynt p&#229; et Ayane cosplay, har alltid hatt lyst til &#229; cosplaye henne! DoA er best av slossspill og Ayane er favoritten min! Ogs&#229; skal jeg lage Kaoru fra Dir En Grey sin Kimono. =D

Missing-nin Ida
9th December 2006, 22:03
...

sketch
10th December 2006, 23:27
final fantasy, kingdom hearts, gundam seed, death note, NHK ni yokoso, fullmetal alchemist, keroro gunsou(XD), .hack, genshiken, Kenshin osv osv osv osv

Sharingan
11th December 2006, 08:07
final fantasy, kingdom hearts, gundam seed, death note, NHK ni yokoso, fullmetal alchemist, keroro gunsou(XD), .hack, genshiken, Kenshin osv osv osv osv
Ska me sjå... List follows:

Cloud
Tidus
Great Teacher Onizuka (må da passe deg til de grader XD)

kommer ikke på fler jeg, men Onizuka er anvefalt XD

hide
11th December 2006, 16:07
Kan du ikke cosplaye Yahiko fra Kenshin? :) =P

Smiph
12th December 2006, 08:39
Jeg stemmer for Tidus!

hide
12th December 2006, 16:29
Jeg stemmer for Tidus!

Det gjør jeg også ^^

Kiyu
12th December 2006, 21:35
Hai Sketchy-kun, ta Tidus! =D Tidus har slik en livlig personlighet, tror det ville passet veldig godt til deg! Ogs&#229; kommer det sannsynligvis en Songstress Yuna ogs&#229; ^_^

Heaha Kingdom Hearts<3<3

Monias
12th December 2006, 22:10
Veldig bra opplegg. ikke la det gå for lenge til neste gang.
Takk for at dere arangsjerte det:)

sketch
13th December 2006, 00:21
men Tidus er s&#229; irriterende XD
og jeg tror ikke jeg klarer &#229; f&#229; hans h&#229;rlengde p&#229; s&#229; kort tid :p

Og kostymet hans er bare NO-WAI too hard :p

Missing-nin Ida
13th December 2006, 12:20
...

sketch
13th December 2006, 12:31
igjen, har for kort h&#229;r XD
Og jeg hadde nok bare endt opp &#229; se ut som en helt vanlig meg i dress eller no, og ingen hadde sett no forskjell

Missing-nin Ida
13th December 2006, 12:33
...

Antony
13th December 2006, 12:47
Ryuk fra Death Note - da har du litt av en jobb foran deg, mistar \o_

n@ruto-kun
13th December 2006, 20:50
Altså. Jeg hadde en del bilder.. Som jeg trodde jeg hadde lastet opp. Vi sier at jeg kan gjøre det her, vi.. XD
Selv om.. *host* er litt seint x33

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dsc00847.jpg
omg, denne er skremmende..XDD

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2397.jpg
jeg er flink å klarte å vite at det var en SANJI på sida der x33

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2398.jpg

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2399.jpg
og jeg trooor jeg ser en liten ororon bak ;D

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2400.jpg
ja! selv en shinigami og devil blir sultne!!

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2401.jpg
eeep! neji tar igjen med naruchaaan x33

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2402.jpg

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2403.jpg

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2404.jpg

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2406.jpg

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2408.jpg

http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2410.jpg

Tyblazitar
14th December 2006, 00:14
http://stuff.raikiri.org/2-2/desucon/Dscn2408.jpg
=O

THERE ARE PICHTARZ OF ME ON TEH INTRAWEBZ!

...:3

n@ruto-kun
14th December 2006, 17:12
=O

THERE ARE PICHTARZ OF ME ON TEH INTRAWEBZ!

...:3

XDD hvem daa? x33

Tyblazitar
14th December 2006, 23:06
XDD hvem daa? x33
Aburame Shino desu.

kaede
18th January 2007, 19:56
Noen som vet noe om n&#229;r neste desu-con blir?
Det blir vel til neste &#229;r, men jeg h&#248;rte ogs&#229; et lite rykte om at det ble et til v&#229;ren/sommeren.... Jeg gleder meg no sinnsykt, og det hadde v&#230;rt fint &#229; vite det s&#229;nn at jeg vet hvor lang tid jeg har p&#229; &#229; lage cosplayet mitt:)

Har dette topicet bare d&#248;d ut det da....?
Dakkar topicet!!!!