PDA

View Full Version : Anime D.Gray-Man

Thamus
20th November 2006, 13:09
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1c/Volume_1_D.Gray-man.jpg

Serien er under produksjon, og til dags dato (20/11) er det vel en syv episoder ute. (brukte manga coveret fordi jeg digger den tegningen)
Animeen er forøvrig laget av en shonen jump manga.

Liten oppsummering av handlingen (dristig kopiert fra wikipedia)
The plot revolves around Allen Walker, an Exorcist, in the midst of an imaginary 19th century Europe. Allen is a member of the Black Order, which contains Exorcists, connected with Vatican. The mission of the Black Order is to stop The Millennium Earl, an evil ghoul intending to cleanse the world by destroying all the humans in it in the manner of Noah's great flood.

Jeg har lest de to første bøkene av mangaen, og ble ikke så alt for fenget, annet enn at jeg likte tegningene.
Men jeg fikk sett første episode av animeen i går, og synes den gjorde seg langt bedre animert.
Mye fordi den er en ganske action orientert serie.

Starten minner faktisk noe om Bleach.-bare med et langt mer innviklet univers. Det finnes forskjellige former for akumaer (japansk for demoner.-det eksorsistene dreper) og forskjellige former for anti-akuma våpener. (våpenet som trengs for å drepe akumaer)
Også noe om Hellsing, idet de kronisk dreper ting i Guds navn. Masse sånne frekke "in the name of" i vente ^^
Jeg tror det kan bli en tøff serie om den bare ikke blir aaaalt for lang og monoton.

Noen andre inntrykk?

Sensei
20th November 2006, 14:08
Har sett det som har kommet ut så langt. Synes serien virker ganske bra ^^

Ichigo
20th November 2006, 14:29
Serien Høres veldig bra ut... Så jeg tror jeg skal se et par episoder... om ca en halvtime har jeg sett ep' 01 og da skal jeg kommentere hva jeg synes om serien:)

Alchemist
20th November 2006, 18:56
Venta på at noen skulle komme med en tråd om denne serien.
Sett alle ep som er ute, liker den veldig godt så langt å håper det blir bedre.

Trinny
6th June 2008, 00:01
Favorittserien min <3
Den er utrolig bra. Jeg syns den slår ut både Naruto og Bleach. Mest fordi de er dratt så utrolig langt og de har blitt kjedelige. I D.Gray-Man derimot, er det spenning i hvert eneste kapittel. Hver lørdag er det første jeg skjekker om et nytt dgm kapittel er ute. ^^ Jeg er bare helt hekta. Enkelt og greit.

SoulSeth
6th June 2008, 00:12
Har følget med på denne animeen siden den var på dens fjerde episode, og er garantert med til slutten.

Skikkelig god storyline, og bra karakterer. Et must for alle Shounen fans.

pretense
8th June 2008, 01:03
Gav opp etter 13 episoder på anime-en. Klarte ikke helt å engasjere meg desverre.

Sarutobi-Sasuke
10th June 2008, 22:51
har gitt opp denne serien og... synes stemmen på hovedpersonen var altfor lys :P men mangaen kunne virke interessant for likte konseptet og tegningene.. :D

Trinny
16th June 2008, 12:20
Jeg er enig med at stemmen til Allen kunnne vært litt annerledes. Den er litt for lite maskulin, for å si det enkelt xD Men det stopper meg ikke fra å forstette med serien. Jeg har droppet fillerene. De er utrolig kjedelige. Men når de kommer tilbake til storyen etter fillerene så er blir den enda bedre.

Selv liker jeg mangaen mye bedre. De fleste som leser dgm er ikke overbegeistret for animen. Jeg ser på den av den enkle grunnen at det er dgm :D

Ory
13th July 2008, 00:46
D. Gray-man er blitt en av mine favorittserier! Anime-versionen er grei, men personlig syns jeg mangaen er mye bedre :)

Themoon
13th July 2008, 17:15
D. Gray-man er også ein av mine favoritt anime serier.
Eg syntes at animen og mangan er like spennede;)
Men noko eg la merke til, var at animen hadde gjort den litt annerledens enn det som er i mangan.

Vegard Aune
13th July 2008, 19:26
D. Gray-man er blitt en av mine favorittserier! Anime-versionen er grei, men personlig syns jeg mangaen er mye bedre :)
Samme her. Jeg brukte ca. 6 måneder på å se 29 episoder av animeen, mens jeg leste mangaen fra starten og fram til det nyeste kapittelet i løpet av de siste 2 ukene. Definitivt mye bedre enn Bleach, iallefall. Introsangene i animeen er også noe av det beste jeg har sett.

Themoon
13th July 2008, 20:06
Enig med Vegard Aune.
Men eg syntes at alle sangene til D. Gray-man er brae, værtfall den til jasdevi den er genial:p

Sango
25th September 2008, 20:58
både ser og leser det XD
Elsker det... det er ikke noe annet jeg vil gjøre på en lørdag enn lese d.gray-Man...
og hver onsdag ser jeg etter episodene ikke det at de er like bra da... mangaen slår alt!
bortsett fra openingene XD

mai-chan
25th September 2008, 20:59
D.gray man er best!! korsen kan de slutte med animen?!!>:O

Vegard Aune
25th September 2008, 21:05
D.gray man er best!! korsen kan de slutte med animen?!!>:O
Enkelt: De er så nærme mangaen akkurat nå at det ganske enkelt ikke er mulig for dem å fortsette. Den nyeste episoden var basert på et kapittel som kom ut for bare 3/4 måneder siden.

mai-chan
25th September 2008, 21:08
*sniff* men jeg liker no mangaen bedre enn animen da, så det er ikke så gale>w<

Sakujo
4th October 2008, 17:30
Da var anime-versjonen over! Sluttepisoden var bra nok med tanke på at serien måtte slutte så brått, og at de gikk framover og tok med et par viktige ting. Jeg senset også litt veldig bra animasjon. Håper selvfølgelig på andre sesong, men hvis vi sammenligner med for eksempel InuYasha...

Tydeligvis slik det går, det aller mest mainstream tar over markedet. Men ja, mangaen går på, og jeg vil si den er bedre, spesielt fordi den første halvdelen av animeen er fullt opp med masse fillere som gjør plottet ganske flytende. Vil anbefale mildt interesserte folk som holder på å droppe (eller har droppet) på grunn av kjedsomhet/fillere/plot/Bleach til å se videre, selv om det ikke er før episodene rett over 50 at det tar seg skikkelig opp (episode 40 til 50 kan faktisk helt skippes, hvis du vil).

Selv om dette er shounen er det veldig utypisk på noen områder, selv om serien absolutt har noen gjennomtrengende shounen-elementer. Blant annet er den ganske mørk og tragisk, med undergang aldri langt unna. Den er også til tider litt "gotisk", har ofte mer fokus på plot enn ren action, og har mest fokus på karakterer og karakterutvikling (der mye av det blir gjort på en utypisk måte, blant annet med mye mindre bruk av flashbacks).

Ellers er den underholdende, mystisk, og til tider uforutsigbar, og den er visuelt veldig bra både i manga- og anime-form. Vil også trekke fram at mangaen alltid er en vinner, så les den hvis tvilen inntreffer, hvis du vil ha mer sammenhengende historie, eller når du har sett ferdig anime-versjonen. Du vil mest sannsynlig ikke angre. :todanya:

Trinny
10th October 2008, 13:20
Det er leit at animen går, men jeg greier meg fint med bare mangaen ;)
Jeg merket også at den siste episoden hadde litt bedre animasjon, og de nye uniformene er bare dødskule :D vil ha eeen.

Kururu
10th October 2008, 17:27
Digger serien ^^ mangaen er bedre enn animen,så synd den har pause T_T