PDA

View Full Version : Anime Serier som har fått deg til å gråte

Pages : [1] 2

Tyblazitar
11th November 2006, 23:26
Har du noen gang sett en animeserie som har fått deg til å gråte? Nå mener jeg ikke "sitte med klump i halsen", men skikkelig grine? Selv elsker jeg når en serie klarer å engasjere meg så mye at jeg gråter, det er absolutt noe som gjør en serie bra. Rams opp serier, eventuelt episoder.

Den første for meg var Naruto, i episode 19. Gråt første gang, grein enda mer andre gang. Hadde aldri trodd at en serie kunne gjøre noe sånt etter bare 19 episoder, særlig når det ikke var hovedpersonene det gikk ut over. Jeg gråt også så smått rundt Gaaras barndom, men ingenting slår 19.

Jeg ble nettopp ferdig med Full Metal Alchemist, og siste episode der er vel noe av det tristeste jeg har sett. De siste 5-6 episodene bygde seg skikkelig opp i forhold til resten av serien, og siste episode var bare så emosjonell at jeg satt og hulket i en halvtime etterpå og håpte at foreldrene mine ikke kom inn på rommet.

Rounin
12th November 2006, 00:13
"Saishuuheiki kanojo" er vel hovedkandidaten her. Ellers er kanskje "Ima, soko ni iru boku" / "Now and then, here and there") noe, men jeg tør ikke love noe, for jeg har ikke sett så mye av den.

p33r
12th November 2006, 01:09
"Saishuuheiki kanojo" er vel hovedkandidaten her. Ellers er kanskje "Ima, soko ni iru boku" / "Now and then, here and there") noe, men jeg tør ikke love noe, for jeg har ikke sett så mye av den.
Å grøss, begge to de seriene er virkelig forferdelige, om Naruto 19 får deg til å gråte, så kan du banne på at dette får deg til å gråte.

Den første serien har såvidt jeg husker den engelske tittelene "She, the ultimate weapon".

(Man så begge disse seriene på animeaften i sin tid, hele salen var på gråten.)

Howl
12th November 2006, 01:18
ja naruto er trist. har masse rørende episoder. Ha rikke sett så mye mer. Jo egentlig litt små trist i one piece i arlong park!

Antony
12th November 2006, 01:29
Jeg mener å huske at episode 19 av Naruto fikk meg til å gråte litt. Stund siden jeg så den nå, så jeg husker ikke helt. Men trist er den ihvertfall!

Ellers så hadde jeg verdens største klump i halsen etter å ha sett ferdig Gantz. Var på nære nippet til å grine litt, tror jeg ;P

Nabachi
12th November 2006, 01:38
når usopp forlatter banden i water 7, tristeste one piece episoden imo

Elfen Lied kan også gi deg klump i halsen.

Digoru
15th November 2006, 22:00
Tja, Naruto 19 som dere sier er jo ganske fæl...
Når det gjelder FMA har jeg ikke sett animeen, men jeg ble ganske lei meg når en veldig kul person (uten å nevne navn i tilfelle spoilere) ble begravet i bok 6 eller noe. Det som ble sagt i begravelsen gjorde det ikke stort bedre.

sortulv
15th November 2006, 22:27
Hvor skal jeg begynne? Saikano, som Rounin nevnte, var den første jeg gråt av.

Ellers har jeg grått under Mai-Hime, Kimi ga Nozomu Eien, Kanon, Rozen Maiden, Gundam Seed, Stellvia, Chobits, .Hack//Sign, Honey & Clover og Honey & Clover II, Utakata og Full Metal Alchemist. Faktisk, til og med Street Fighter 2: V.

Jeg er en sucker for triste serier. Jeg elsker dem. Og jeg har garantert glemt en hel drøss av alt jeg har sett som har ført til at tårene har begynt å trille.

Antony
15th November 2006, 23:36
Så ferdig Blood+ i går.
Jepp, jeg begynte å gråte litt |:
Tror egentlig ikke at det var fordi serien var så spesielt trist eller noe, men det var bare så forferdelig å tenke på at serien plutselig var over.

Sensei
16th November 2006, 07:53
Det første som kommer tilbake til hukommelsen er episode 2 på Kimi Ga Nozomu Eien. Døde litt av slutten på den episoden : (
Andre serier jeg har grått av / vært på gråten, er FMA, Naruto og Gantz.

Er mange flere, men jeg er fryktelig dårlig til å huske slikt etterpå... Sånn generelt blir jeg hvertfall forferdelig trist om noen av hovedpersonene jeg virkelig liker dør.

Yuiko
16th November 2006, 21:40
Episode 119 av Naruto, der Sasuke drar. Jeg er egentlig mer fan av SasuNaru, men den episoden er virkelig sørgelig. Gikk rundt og var helt på bonn resten av kvelden etter den episoden :'(

Og så har vi kapittel 110 av Rurouni Kenshin, der vi får vite om Anji's fortid. Det var fryktelig...

Tidus
16th November 2006, 21:51
Selv om jeg er en gutt, på 19 :P Så har det hent noen ganger at jeg har fått noen tårer som ikke vil holde seg inne, selv om jeg prøver å unngå det! Umulig bare :!: Disse her er de som har fått meg på gråten:
Bleach, Naruto, Elfen leid, Full metal panic, Chobits, Suzuka, Raxephon Og selvfølgelig FMA!

Jeg tror faktisk det er flere andre som jeg sikkert ikke har sett på som mulig kan få meg på tårene :kul:
Kunne noen si meg hva jeg bør helst se på, annet en dem ovenfor som jeg har sett på :?:

kohaku
16th November 2006, 22:52
Den aller siste episode av Mai HiMe og Mai Otome/Zhime, DA! begynte jeg å hylgrine D: Hvertfall FMA *fnis* Men nå ser jeg på Blood+ og det blir tristere og tristere for hver episode som går, jeg griner så og si omtrent hver episode D:

Antony
17th November 2006, 00:27
Den aller siste episode av Mai HiMe og Mai Otome/Zhime, DA! begynte jeg å hylgrine D: Hvertfall FMA *fnis* Men nå ser jeg på Blood+ og det blir tristere og tristere for hver episode som går, jeg griner så og si omtrent hver episode D:

Da kan du glede deg til siste episode av Blood+.
Lover deg at du kommer til å gråte i bøtter og spann.

Men uansett, jeg kom på en liten ting..
Jeg husker når jeg så den episoden av Pokèmon (for leeeeenge siden) hvor Ash bestemmer seg for å la sin trofaste Pikachu leve sammen med drøssevis av andre Pikachu, og lar den bli igjen. Det var triste greier det. Tror jeg var like trist som det Ash var

Tyblazitar
17th November 2006, 01:02
Men uansett, jeg kom på en liten ting..
Jeg husker når jeg så den episoden av Pokèmon (for leeeeenge siden) hvor Ash bestemmer seg for å la sin trofaste Pikachu leve sammen med drøssevis av andre Pikachu, og lar den bli igjen. Det var triste greier det. Tror jeg var like trist som det Ash var
Den husker jeg, er faktisk ganske sikker på at jeg gråt da også. Holdt på å glemme den, men den var jo übertrist. ;__; Den episoden hvor han slipper fri Butterfree (episode 19, mener jeg å huske, men blander jeg med Naruto nå? o.O) er også ganske trist, satt ihvertfall med ganske stor klump i halsen.

...dog er det nok mer tvilsomt om det samme hadde fått meg på gråten i dag. :P

Zabuza
17th November 2006, 01:23
Har faktis ikke gråte til en anime, men det her vært tårer :p Kimi ga Nozomu Eien og Naruto 19. Etter slikt skjer så sitter jeg å spør meg selv hvordan går det ann å lage noe slikt!? Barbarer! ;_;

hitsuji
19th November 2006, 14:28
Gråter egentlig ikke så lett, men Fullmetal Alchemist traff som en pil i hjertet, den var skikkelig trist! Det vel noen som har sett Fruits Basket som må være enig i at ep's med familie-legen (Hatori) er hjerteskjærende..
Jeg fulgte også med på pokemon før, og slutten på den første "historien" (har ikke så god peiling på dette) var litt trist. Nå er pokemon bare crappy og kan ikke bli sett på som fullblods animè.

marlee
19th November 2006, 22:26
Jeg gråter på det meste, så hvorfor ikke masse anime?

Gråt på Naruto, Furuba, Kimi ga Nozomu eien og Gunslinger Girl. Husker ikke om jeg gråt på Elfen Lied eller Midori no Hibi, men jeg likte dem jo, så vi sier det sånn :)

ero-sennin
19th November 2006, 22:44
midori no hibi ender jo ganske bra :P

Ichigo
20th November 2006, 18:03
Har aldri grått på noen animer,men har vært veldig nære på mange ganger ^_____^ Ble egentlig ganske lei meg av Midori No Hibi jeg også egentlig... skikkelig trist og vite at du aldri skal se enda en episode ... *stri gråte*

kohaku
20th November 2006, 18:26
Ok. Blood+ er nå en av de animeseriene jeg har sett som har fått meg til å gråte \o/

mangafan
20th November 2006, 19:12
FMA og GTO (både animeen og Live Action serien).

Katai
21st November 2006, 10:30
Har ikke sett så mange Animer men Fullmettal alchemist ble jeg ferig med i går, allt for trist slutt:gråte:

Ayra
21st November 2006, 11:54
jeg har ikke begynt å grine fra en anime, men jeg har fått klomp i halsen her og der, naruto episode 19, naruto da hokagen døde ( da var det 3 uker siden
oldefaren min døde også, da fik jeg lyst til å grine) hvorfor har ingen nevt den ?
.hack//SIGN har en veldig sterk og trist story spør du meg
FMA som også er nevnt tideligere har je gfått klump i halsen av og en maho sensei negima,da ei av jentene døde, husker ikke navnet

*update*
må lege til Eureka seven til denne listen, har vært flere episoder der jeg har sote med "klump i halsen"

Quan
23rd November 2006, 16:46
klart naruto 19;__; men er det lov med manga? for da er det kapittel 243, hvor man får se at kakashi var liten, der obito ofrer seg selv får han.

For det er noe å få en skvett i øya av.........

Bubbledog
23rd November 2006, 20:21
Hei!

Egentlig er jeg en ordentlig sippeunge når det komer till triste eller følelsesladde ting..

De seriene som har fått meg til å sippe i flere dager er FMA Når Nina blir gjort til en chimera og blir drept av Scar Naruto Haku!! Why!!?og zabuza :'( og Karin SNIIIIIIIILE USUI KENTA som holder på hemmlighet
Kommer sikkert til å sippe mer i fremtiden oxo 8D

hilsen meg

Sharken
24th November 2006, 00:52
Jeg er enig med deg Sortulv, jeg er en sucker for triste serier selv. Jeg har ikke sett allverdens animer, men jeg gråt blant annet masse av Naruto, Elfen Lied, Chobits, ja tilogmed av Bleach. Har sett ganske få animer egentlig, men av de jeg har sett så har jeg felt mange tårer.

Zeppelin
24th November 2006, 16:01
Elfen Lied, Now and then, here and there,Naruto og Gantz.

Også gråt jeg når jeg så filmen Grave of the fireflies.

Perio
24th November 2006, 23:26
De siste episodene i Wolf's Rain er virkelig triste :gråte:

Shuyinda
28th November 2006, 21:06
Jeg husker Naruto episode 80 .... Jeg gråt så mye at det var umenskelig LoL

Og bare for å ha sagt det, Slutten på Kingdom hearts (som Er ANIMErt så vi sier jeg kan snakke om det her >:3) fikk meg til å gråte så mye at jeg måtte laste ned slutten etterpå for å huske hva som hadde skjedd <__<

Tyblazitar
30th November 2006, 14:20
Blood+. Slutten av episode 45 var rimelig trist, men siste episode m&#229; v&#230;re noe av det tristeste jeg har sett. ;__; Jeg grein som en liten unge. Jeg elsker triste serier, neste jeg skal se er Wolf's Rain.

Ifrit
1st December 2006, 09:54
Full Metal Alchemist satte dype inntrykk... spesiellt n&#229; som jeg ser den p&#229; nytt, og vet utfall og &#229;rsaker av reiser og handlinger. Jeg husker ogs&#229; jeg felte en liten t&#229;re mot slutten av Samurai Champloo.

Ellers m&#229; jeg nevne Hotaru no haka, Grave of the Fireflies. Riktignok en anime-film, men Gud, s&#229; s&#248;rgelig og tragisk. Den fortjener virkelig &#229; bli nevnt her. Jeg anbefaler virkelig alle &#229; se den. Mannen bak den heter Takahata Isao, en kollega og n&#230;r venn av Miyazaki Hayao, s&#229; alle som liker Studio Ghibli-filmer vil ogs&#229; kunne verdsette stilen hans, vil jeg tro.

&#197; ja, Naruto episode 80 m&#229; jeg ogs&#229; nevne.

Yuiko
1st December 2006, 22:37
Omigawd! At jeg kunne glemme FMA >_<
Den fikk meg virkelig til &#229; gr&#229;te. S&#230;rlig siste episode og den episoden der faren til Nina (er det ikke Tucker han heter...?) gj&#248;r henne og hunden til en chimera og Scar dreper den...den serien satte virkelig spor i sjelen.

McNina w/cheese
2nd December 2006, 11:11
N&#229; er ikke jeg en av de som gr&#229;ter av slike ting,men jeg m&#229; si at den ene NANA episoden der Hachi finner ut om Sachiko og kj&#230;resten er ganske trist.

Jikap
2nd December 2006, 17:30
jeg har ikke begynt &#229; gr&#229;te, men har f&#229;tt skikkelig klump i halsen.
Elfen lied, Air TV, og Wolf's rain er de jeg kommer p&#229; akkuratt n&#229;.
kanskje Blood+ og Saikano ogs&#229;, men er ikke sikker.

Mirashi
2nd December 2006, 22:48
Av alle jeg har sett har jeg begynt og gr&#229;te av tre stykker; Wolfs Rain, Kimi ga Nozomu eien og Fate/Stay Night (ikke sp&#248;r om den, den er da ikke trist engang x3)

nicorobin
2nd December 2006, 23:53
n&#229;r usopp forlatter banden i water 7, tristeste one piece episoden imo

Elfen Lied kan ogs&#229; gi deg klump i halsen.

n&#229;r usopp forlatter banden i water 7, tristeste one
piece episoden imo
ja off :o
men han kommer heldigvis tilbake :D

Yumegirl
3rd December 2006, 14:48
Vel... Dette blir mer i "klump-i-halsen-sjangeren", men Narutoepisoden der Hokage dør er kjempetrist! Og Kakashi Gaiden... Og så, selv om det er en film.. "Grave of the Fireflies". Den er såå trist! :gråte: (Ikke sant, The Kazekage? ;P) Det er mange fine serier, ja!

kaede
3rd December 2006, 19:32
Er utrolig fan av Haku (fra Naruto)...Så jeg grein gjennom alle episodene med han og hans triste fortid... Du skulle sett meg da han døde og lå ved siden av Zabuza og..og......og..... vrææææææl!!!
Snufs ...snufs....OK... ta seg sammen....
Også da man fikk vite om Gaara sin fortid grein jeg..
hmm.. kommer ikke på noe mer..

Riku
3rd December 2006, 19:46
Elfen Lied, Chobits og Kimi ga Nozomu Eien (ja jeg vet det er jente-anime =P )

fikk en f&#248;nki f&#248;lelse i slutten av FLCL ogs&#229; O.O

fetch fox
5th December 2006, 22:44
Visse scener og hendelser i serier som FMA, Cowboy Bebop og Berserk har virkelig fått en eller to til å trille. Det må innrømmes^^

Gaaras jar of dirt
7th December 2006, 14:15
Naruto...............
Kappittelen hvor Gaara nesten dreper Lee..........snufs den var trist......

Vangen
4th January 2007, 15:38
Har ikke sett s&#229; alt for mye anime. Men episode 19 (eller var det 20) av Naruto og episode 13 av Elfen Lied fikk med til &#229; gr&#229;te *snufs*.

Kris
4th January 2007, 21:23
Jeg gr&#229;t p&#229; Hoshi no Koe og Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho

rokudaime
5th January 2007, 12:49
den siste episoden i fullmetal alchemist + filmen, fikk ganske stor klump i halsen. også naruto nr. 19 var veldig trist.

Heika-sama
5th January 2007, 13:36
Første gang jeg gråt av en anime (eller noe som helst sånt tror jeg) var da jeg så Fruits Basket for andre gang da man hører om Momiji sin historie om mammaen som avviste han og måtte få slettet minnet osv.
Men jeg har faktisk grått mer fra manga enn fra animeer tror jeg o.O Fruits Basket mangaen fikk meg til å gråte senest i forrigårs, og jeg gråt litt av Nana da jeg satt oppe om natta og leste det. xD
Det er først i nyere tid jeg har begynt å gråte av sånt i det hele tatt. Sånn som første gang jeg så Fruits Basket gråt jeg overhode ikke.. Det er vel kanskje noe som kommer når man blir eldre, eller kanskje det rett og slett har noe med pubertet og hormoner å gjøre...

Fidelity
5th January 2007, 16:18
Elfen Lied, Shingetsutan Tsukihime (Slutten), Onegai Teacher :gråte: ..

ClassicF90
6th January 2007, 20:10
Har ikke sett så mye animé ennå, men gråt mot slutten av Mahou Sensei Negima....:gråte:
Grunnen til at jeg ikke gråt i mot slutten av Chobits var nok fordi jeg håpte at det ville ordne seg igjen, noe det også gjorde:) hvis ikke... *buhu...*

MyWayOfTheNinja
26th February 2007, 20:00
en film(av en serie håper det godtas) som jeg definitivt gråt av var den siste filmen av dbgt serien hvor vi følger songoku's tip tip sønnesønn's jakt på en dragonball for å redde bestemoren sin! da han løp ut av sykehuset der gråt jeg i timevis! (no kidding)

Seikmann
28th February 2007, 07:13
jeg felte en t&#229;re n&#229;r Going merry brant og den sa at den var s&#229; lykkelig med strawhat piratene :'(

kawaii
1st March 2007, 22:32
One piece! bellemere-san =( det var trist.også gaaras barndom.gråt som en unge :P grein gjennom hele final fantasy 7 da.. vet ikke om det teller

lizzi3
1st March 2007, 23:39
eg begyner å gråte. når eg kan kjenne meg ignen i ein amine serie:) Elfen Lied :gråte: :gråte: eg trodde ikke eg kunne gråte meir... eg skrek nesten:gråte:

FaithLesZ
8th March 2007, 18:12
Tja, Naruto 19 som dere sier er jo ganske fæl...
Når det gjelder FMA har jeg ikke sett animeen, men jeg ble ganske lei meg når en veldig kul person (uten å nevne navn i tilfelle spoilere) ble begravet i bok 6 eller noe. Det som ble sagt i begravelsen gjorde det ikke stort bedre.

Er enig med deg der. Var veldig trist, han var tøff :S
Synes også at naruto 19 var veldig trist, slutten av FMA, men, selv om det ikke er anime, slutten på Ringenes herre, atter en konge er vel det tristeste.

*add*
Gantz og Elfen Lied

viddy
8th March 2007, 18:19
Tydeligvis er jeg ikke den største whineren i verden som jeg trodde (når jeg ser hvor mye Sortulv har grått over, hihi).

Men jeg skal innrømme at "Hanbun No Tsuki ga Noboru Sora" (Looking up at the half-moon) fikk tårene til å "snike seg ut".. i stor fart.. overalt..
Det samme gjelder Kimi ga Nozomu Eien forsåvidt.. men den så jeg sammen med noen, så jeg gjemte det BRA godt! (Hey, jeg kanke bli tatt for å være den eneste som griner!)
Er vel rimelig riktig å si at jeg er en sucker for romance og drama, så når det går nedenom og hjem så blir det til at jeg stuper ;P

Jeg har enda ikke fått gleden (eh, eller det motsatte) av å se "SaiKano" som så mange sier er den verste og tristeste serien i manns minne. Fordi jeg orker ikke se en så trist serie alene! Eller med noen som har sett den før, den har vel sikkert ikke samme effekten da. Så om noen er klar for en TOTAL CRY YOUR EYES OUT NIGHT, I'm in! haha ;)

kaw
8th March 2007, 18:20
den siste som jeg følte litt for var siste episode av Azumanga Daioh!, jeg ble liksom lei meg når det var siste episode og jeg savner den, jeg gråt ikke, men ble lei meg.

Tyblazitar
8th March 2007, 21:17
Jeg har enda ikke fått gleden (eh, eller det motsatte) av å se "SaiKano" som så mange sier er den verste og tristeste serien i manns minne. Fordi jeg orker ikke se en så trist serie alene! Eller med noen som har sett den før, den har vel sikkert ikke samme effekten da. Så om noen er klar for en TOTAL CRY YOUR EYES OUT NIGHT, I'm in! haha ;)
Wæh, jeg hater meg selv. Den serien var jo trist, men tårene kom aldri. ;__; Jeg tror jeg forventet for mye av den.

KiTJ
8th March 2007, 21:26
Har vel gråtet i de aller fleste tilfeller der det er en anime eller manga involvert.
Gaah! >.< Er så sentimental xP
FMA, Fruits Basket og Nana var vel de jeg gråt mest av.

FaithLesZ
8th March 2007, 21:48
Må si at Rurouni Kenshin OVA (Samurai X) var utrolig trist på slutten. Kom en del tårer der...

viddy
9th March 2007, 01:48
Må si at Rurouni Kenshin OVA (Samurai X) var utrolig trist på slutten. Kom en del tårer der...

Hvilken av dem? :/
Jeg regner med du snakker om den 4 episoder lange, og ikke den som er bare delt i 2?
Ettersom ja, jeg glemte den i lista mi. Reminescence / Trust & Betrayal som jeg innbiller meg den heter, er helt.. wow..
Den døde jeg litt av, så forferdelig trist.
Hadde jeg vært LITT svakere kunne jeg nok funnet meg selv i å skrike ut navnet til personen som <sensur> <sensur> og alt!

Spax
10th March 2007, 23:38
Mai HiME de siste episodene. .___. *lekke*

kohaku
10th March 2007, 23:45
Mai HiME de siste episodene. .___. *lekke*

Må si meg enig med deg her, Spax. Jeg gråt som ei lita unge på slutten av Mai HiME og Mai ZHime. Tror jeg må se dem igjen xD

FaithLesZ
13th March 2007, 16:36
Baah!
Så nettopp naruto 1-20 på nytt. Det er ingen tvil, ep 19 må være den tristeste anime-episoden. Jeg ble i skikkelig dårlig humør etterpå og :S

FaithLesZ
13th March 2007, 16:40
Hvilken av dem? :/
Jeg regner med du snakker om den 4 episoder lange, og ikke den som er bare delt i 2?
Ettersom ja, jeg glemte den i lista mi. Reminescence / Trust & Betrayal som jeg innbiller meg den heter, er helt.. wow..
Den døde jeg litt av, så forferdelig trist.
Hadde jeg vært LITT svakere kunne jeg nok funnet meg selv i å skrike ut navnet til personen som <sensur> <sensur> og alt!

trodde det var 6 episoder. det er en tilsynelatende gammel produksjon. Mener at det var 6 episoder. Den er i allefall ikke delt i to ;)
Veldig trist på slutten. i episode 6

PS: Beklager seint svar
PS2: Oops, beklager enda mer to innlegg på rad :S glemte meg

Mikael
13th March 2007, 20:23
Så ferdig Blood+ i går.
Jepp, jeg begynte å gråte litt |:
Tror egentlig ikke at det var fordi serien var så spesielt trist eller noe, men det var bare så forferdelig å tenke på at serien plutselig var over.
Akkurat det samme jeg tenkte/følte når jeg hadde sett serien ferdig :P

Shorty-kun
25th March 2007, 19:37
Har ikke grått direkte, men de har vært på nippet utrolig mange ganger. Diverse Naruto episoder feks.
Elfen Lied, da slet jeg stort:S
Blood+!!! Oyasumi, Saya bare å tenke på det tar på :(
Gundam Seed Destiny siste episode. Ikke fordi det var så trist, men jeg bare MÅTTE finne ut hva som skjedde videre, jeg slet serriøst ei uke etterpå xD (det var 2 år siden da men)
Det er masse serier som er slik av ulike grunner og opplever den "våte øyne" effekten skremmende mange ganger når jeg ser anime.

Noen av de seriene som er nevnt før her som feks Ima, sokoni Iru Boku skal jeg se på TG, og gruer meg nesten litt nå :flau:

Tyblazitar
25th March 2007, 20:16
Welcome to the NHK, episode 13 var veldig trist mot slutten, kom noen tårer i kroken der ja. Hele serien ble plutselig mye bedre etter det.

Shorty-kun
25th March 2007, 21:29
oh, den skal jeg også se TG, tror det blirt en tårevåt TG i år :P

svak for kjerlighetsanime(mest sansynlig fordi jeg har et komplett ødelagt kjerlighetsliv selv) så da blir det mange serier som gir en slik følelse mot slutten, spessielt de som ikke ender godt :S

Hermon
4th April 2007, 19:38
hm kansje fullmeetal alchemist, Busou Renkin, Green Green, HUNRY HEART WILD STRIKER, KIBA,YU YU HAKUSHO og OURAN HIGH SCHOOL HOST CLUB og noen til. men til de som ikke har sett disse animene så gå å se dem på youtube nåååååååååååååååå:gråte:

FlashWalk
4th April 2007, 21:00
Naruto ep. 19 tar kaka, jeg gråt ikke, men fikk en stoor klump i halsen. Gaara's barndom var ganske trist den og.
Har ikke sett så altformange animer...

Edit: Hermon det er egetlig ikke lov og legge ut anime på youtube, men jeg ser på Bleach og Naruto der alikavell :p

Choji
4th April 2007, 23:40
jeg synes når hokagen dør er trist i naruto :gråte:

FlashWalk
4th April 2007, 23:50
Der er jeg enig, og den triste musikken gjør det bare tristere.. O_O

Mr.Mag
5th April 2007, 01:01
Jeg flirte så mye at jeg skreik i dag, så den episoden av Ichigo 100% der Fikk bursdagsgave av Satsuki, den bokseren med den skapningen med ekstremt lang nese. Jeg trodde det var noe seriøst, med tanke på den stemningen og musikken så bare BAAAMM!!!! Da fikk jeg umiddelbart latterkrampe og tårene fosset :D :D

FlashWalk
5th April 2007, 06:54
Jeg begyner ofte og le når de slår værandre og det kommer sånne rare fjes:8D:

hansivarstordal
7th April 2007, 20:22
Så sjukt mye Naruto det er her:) Sjøl er vel Hoshi no Koe en soleklar kandidat, selv om jeg ikke vet om jeg FAKTISK gråt... og selvsagt Grave of the Fireflies og Barefoot Gen. Men Battle Angel Alita er også innmari emotional faktisk.

Suma_chan
16th April 2007, 15:02
Jeg har ikke grått over noen anime, men har kommet veldig nær en del ganger. Pokemon kan være et eksempel. I første filmen der klonene og pokemonene slåss og de begynner å gråte, jeg begynte å få noe i øyet. Samme gjelder mange Fruit basket episoder. For eksempel, når hemmeligheten til katten (Kyo) blir avslørt.

Roald
16th April 2007, 16:45
Bare en anime som har fått meg på gråten så langt, og det var Love hina... Det er en del år siden nå da, men jeg kjente meg veldig igjen i Keitaro, og situasjonen han var i... Det var over flere episoder, men jeg husker ikke hvilkne dessverre.

Elly
27th May 2007, 23:02
Det er sååååå trist i Naruto når Sasuke nesten dreper naruto når han prøver å få ham med seg tilbake til konoha:gråte:
Det er også kjempetrist (også i Naruto) i chuunineksamen da neji og hinata sloss og etterpå får han den rullen fra faren sinO_O

Masashi Kishimoto er så god i sippescener at det er helt umennesklig

Chine
28th May 2007, 03:36
Hm.. En del episoder i Naruto fikk meg te å gråte + Fruits basket og Chobits :'l Og noen til jeg ikke kommer på akkuratt nå men.. Holder på å se Full Metal Alchemist og ser det er mange som sier den er trist O_O ekke komme lengre enn til ep 9 da men..

Kawada
28th May 2007, 10:44
Få se, det er vel flere ting i Naruto som har gjort meg deppa enn det er verdt å nevne her. I Bleach, når Orihime tar farvel med en sovende Ichigo, selv om dette ikke har skjedd i animen ennå, bare i mangaen, gråt jeg åpent, samme med et par av episodene av Trigun og de siste episodene av Wolf's Rain. Battle Royale-mangaen har jo også sin del av scener jeg har grått av, BR er jo min favoritmanga, -bok, og -film... (Nei, nicket mitt er ikke valgt tilfeldig...)
Men tristest av alt er Elfen Lied, trur det er lettere å nevne hvilke episoder som IKKE fikk meg til å grine... Det å se en far omfavne sin datter vel vitende om at begge skal dø, selv om han kan slippe henne og redde seg selv er vel noe av det tristeste. Det og "You killed my Kanae and my father, so I can't forgive you. But, that girl from my past... And Nyuu... I love them." (Mulig litt feilsitering, but you get the point) Alt som har med fortiden til Mayu å gjøre, og Nana's "Goodbye, Papa". Fanden, jeg begynner nesten å grine bare ved å skrive om det. I tilleg blir jeg på gråten bare av å høre Lilium, selv før jeg faktisk så serien, så dere kan tenke dere åssen den er for meg nå...

TheMaister
28th May 2007, 18:22
Har vært nært noen ganger, men har aldri grini av tristhet før... før Kimi ga Nozomu Eien.

Otemba
29th May 2007, 15:30
Må vel si at slutten på Chrono Crusade var litt trist :(

Momo
29th May 2007, 22:15
Må si at begge sesongene på Hana Yori Dango var ganske triste. Spesielt tredje episode i første sesong og nesten hele tida i 2.

MEN JEG GRÅT IKKE, SÅ DET SÅ! EN BARSKING KAN IKKE GRÅTE!

Bare biiittelitteranne. . .

Ibaru
30th May 2007, 16:01
Eh.. uæææh (såå flau:flau: )
Som mange andre må jeg si Elfen Lied, som ble litt for trist mot slutten:gråte: (lilium er fin) Også Full Metal Alchemist både i animen (siste episode) og i litt i mangaen. Også i Love Hina mangaen (de som har lest forstår hvorfor). I slutten av Final Fantasy 10 Når Tidus forsvinner foran Yuna.. alt blir så trist Litt i Naruto og sikkert noen andre jeg ikke kommer på.:8D:
Battle Royal (filmen) var jo også ganske trist, men gråt ikke:kul:

Mr.Mag
5th June 2007, 01:01
Bleh, så ferdig Chobits i dag. Det var noen moments som tok meg litt :P

Kim
6th June 2007, 07:45
Jeg har aldri grått til en anime selv, men skal ikke legge skjul på at jeg har fått en tåre i øyekroken her og der. Siste episode i chrono crusade, utrolig sørglig.

Deaxe
16th July 2007, 18:43
Fått noen tårer i øye kroken av 1 litre of tears og Hana yori dango 1&2

Men ikke no mer :p

Mr.Mag
16th July 2007, 20:56
Så hele Midori no Hibi i går natt.

Fikk klump i halsen på de siste episodene. Meg = suxz på triste animer.

XMarkusA
17th July 2007, 04:25
Jeg gråter ikke, jeg blir bare trist. I verste fall en klump i halsen og en tåre i øyekroken.,,, men da må det være veeeeeeldig trist

ilifin
17th July 2007, 09:22
Trykk kun på knappene om du vil spoiles. (evt lese grunner til hvorfor disse seriene får meg til å gråte) YOU HAVE BEEN WARNED!

Kircheis' død, samme dagen så jeg også Yang dø. Ødelagt i en uke :trist

Chrno Crusade sine siste episoder var så jævlig heart-wrenching at jeg hadde problemer med å tenke rett lenge etterpå. Spesielt siste scenen, herregud; utrolig bra bygd opp, så blir du slått i ansiktet ditt som allerede er tårevått med nok en elv av tårer som bare strir ut

Alt, rett og slett med denne eserien, helt ubeskrivelig. En del av animehistorien som alle bør se, rett og slett bare for å lære seg å gråte av anime.

Man forventet happygolucky drama, og så bare går alt til helvete. Det så vel gjennomført også at jeg rater denne some en av mine absolutt favorittanimer, så noe godt må det ha kommet ut av det.

Fortidene til Sanji og Robin. Spesielt Robin, og enda mer spesielt den scenen hun omsider skriker ut at hun vil leve. Bare tanken av det fikk meg til å gråte når jeg skrev dette.

Jeg husker ikke så mye detaljer om denne serien, siden den var rather kompleks, samtidig som simpel, men jeg husker så blanded følelser rundt diverse ting at jeg gråt av glede og tristhet om hverandre mellom episodene.

Forhold over lange strekninger, herregud som jeg gleder meg til å gråte av 5cm per second.

Jordbær-glassene som knuses, ødelagt i ukevis, TO GANGER. Lest mangaen og sett animen og ble ødelagt like mye begge gangene selv om jeg forventa det i animen.

Ray og Charles, enough said.

Det første kysset, omsider, tårer i glede mens jeg ikke klarte sitte stille i stolen :cry:

Tyblazitar
17th July 2007, 14:34
Alt, rett og slett med denne eserien, helt ubeskrivelig. En del av animehistorien som alle bør se, rett og slett bare for å lære seg å gråte av anime.
Er jeg den eneste her som ikke gråt av denne? D:

Shiraishi
9th March 2008, 00:35
Episode 8. Gurrengeddoned! :gonk:

phyconinja
9th March 2008, 01:59
Har sett gjennom mange av postene her, og har ikke grått selv om jeg har sett mye av det som andre sier de har grått av. Men noen ting jeg har grått av:

Når L dør

Mener å huske jeg fellte flere tårer når jeg så Claymore

Når han drar for å sloss mot hele hære alene og hun er lei seg fordi hun er sikker på at han er død

SoulCandy
9th March 2008, 07:55
Eneste serien som har fått meg til å grine er Fruits Basket. De dype og tragiske bakgrunnshistoriene får alltid tårene til å fosse, godt dette er en slags feel-good anime, da.

pretense
9th March 2008, 13:08
Rurouni Kenshin: Seisouhen etter å ha sett hele serien + den andre OVA-en først. Hadde seriøst en stor klump i halsen resten av den dagen. T_T Enda blir jeg veldig trist inni meg hver gang jeg tenker på den, men prøver å legge det hele bak meg nå. :p

Neliel
9th March 2008, 16:13
Full Moon wo Sagashite og Chobits her, muligens FMA og Fruits Basket også, men eg kan ikke huske de

Emphy
9th March 2008, 19:16
Ikke direkte gråting, bare gitt meg en trist følelse.

Noen som har satt sine spor i hukommelsen min:
Saikano
Chrno crusade
Kimi ga nozomu eien
Midori no hibi
Full metal alchemist
Death note (Når L dør)
Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen

Thnx får spoilertag reminderen.
Jeg er visst utrolig flink på å glemme slikt :P srry

nekish
9th March 2008, 20:58
Jeg blir egentlig bare satt ut første gang jeg ser slutten på en anime, så tenker jeg over slutten i et par timer(fy faen jeg er patetisk. :b), ser slutten på nytt og begynner og grine. Må vel si at så å si ALT av anime jeg har sett har fått meg til å grine, untatt Naruto og Fruit Basket.

Noe jeg kan nevne var ekstra trist; AirTV. :3

Vegard Aune
9th March 2008, 21:08
Jeg gråter ikke av å se på tegnefilmer, men jeg kan nevne en del tilfeller der jeg nesten gråt:

Da de "begravde" Going Merry, mens fullversjonen av Dear Friends spiltes i bakgrunnen.

Da Light løp nedover gaten like før han døde, og "så" seg selv som han var før han fant notatblokka.

Slutten av Fullmetal Alchemist.

Gokus død, mer presist tilbakeblikkene etter at han sa at han ikke ville bli gjenopplivet.

Slutten på Da Capo II. Den serien i seg selv var ikke så mye å skryte av sammenliknet med den første serien, (Litt ironisk at jeg sier det, men allikevel har jeg en avatar basert på serien...) men slutten var ganske rørende.

Snålt, jeg var ganske sikker på at det var flere av dem...

Ardisrawr
9th March 2008, 21:18
Jeg har vell ikke begynt å gråte av en anime, eller det har jeg sikkert.
men da jeg leste deep love, klarte jeg ikke å lavære å gråte. Klarer du å lese hele denne mangaen uten å felle en tåre, tror jeg nesten det må være noe rart med deg.

Kaia_Baia
9th March 2008, 21:35
vet det ikke er serie da men film.
Men begynte å grina når jeg sa chihiro og heksene utrolig nokk:S
Er veldig følsom når det gjelder filmer da..
Sikkert grene når jeg har sett pokemon som liten(A)

dark kwen
11th March 2008, 17:05
første jeg gråt over var vel naruto, som så mange andre
eller så husker jeg egentlig ikke om jeg gråt i FMA ....
men etter siste ep av Bokuga wa ita gråt jeg eller i hvert fall litt
den er så utrolig søt og alt det de har gått gjennom og så den slutten :(
tror egentlig det var alle....

Filmtass
12th March 2008, 10:10
Kimi ga Nozomu Eien og slutten av Eureka 7.

Når alle ungene sitter rundt borde og roper på mamman sin

Izumi-zu
13th March 2008, 21:04
Når jeg tenker tilbake så gråt jeg når jeg så Death Note animen. XD (bøkene var ikke spessielt triste egentlig) :cip: Jeg vet ikke om fma filmen gjelder som serie, men den fikk meg til å gråte.
Når alle begynte å glemme fuko. Asuna's død fikk meg til å gråte :(

RainbowBread
14th March 2008, 00:57
Gråter sjeldent, men Clannad må være det nærmeste.

Djae
14th March 2008, 10:52
Jeg gråt da DN Angel sluttet, av en eller annen grunn xD
Og det kom noen tårer av FMA også...
Men gråter egentlig ikke særlig mye /:

Bahada
14th March 2008, 13:27
har hatt tårer i øynene en del ganger i Naruto jeg, merkelig nok.

Shinke
14th March 2008, 18:04
Ginga Nagareboshi Gin! Gråter each and every time jeg ser den. oO

uzumaki naruto
14th March 2008, 23:21
naruto episode 19

kaede
14th March 2008, 23:30
Burde vel legge til NANA på listen over gråte-animeer...

Jeg så siste episode nærmere klokka seks på morgenen etter en hard døgning. Var emosjonelt utmatta, og da siste episode kom ble jeg helt knust bare ved tanken på at det var over.

Episoden i seg selv er jo også ganske trist egentlig, så man kan si at snørr og tårer rant i strie strømmer... Ai Yazawa er en ond manga-ka....

Inepte
16th March 2008, 19:32
Jeg gråt under Bleach episode 2, Elfen Lied episode 12 eller 13 (or BOTH), en eller annen episode av Kanon, Death Note (opp til flere ganger/episoder). Var vel alle. Jeg gråter noen ganger over manga også. :cip:

Mr.Mag
16th March 2008, 19:39
Har nettop sett Densha Otoka, og jeg fikk klump i halsen opp til flere ganger. Kjenner meg alt for mye igjen i den serien, bortsett fra jeg ikke er så heldig :P

ilifin
17th March 2008, 12:04
Gundam 00 episode 23. Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon!

Nodoka
17th March 2008, 12:11
Jeg må virkelig si at CLANNAD filmen virkelig fikk meg til å gråte. Den var ikke sånn veldig bra til å begynne med, og skippa utrolig mye. Men når slutten kom! Det var bare tårefall som et helvete.

Yuiko
19th March 2008, 20:23
Nana må nok også nevnes her, ja. Jeg gråter sjelden av film eller anime, men det har vært veldig nære et par ganger denne serien. Den er rett og slett bare sørgelig... :cry:

manjeh
20th March 2008, 13:58
har ikke sett så mange triste anime serier, men den tristeste anime filmen jeg har sett må nok være wonderful days. slutten er bare så trist:cry:

kaw
21st March 2008, 21:36
nøyaktig episode 8 av CLANNAD, den var vakker.
Også som Nodoka sier, CLANNAD the movie.
Det er den serien som har fått meg mest til å gråte av alle jeg har sett.. :(

Dralan
22nd March 2008, 21:56
Gundam 00 episode 23. Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon! Lockon!

Rister fortsatt i sinne over den situasjonen.. grrr.. Lurer på hva som skjer nå i neste episode.. Var jo i ekstase når Exia fikk aktivert TransAm systemet.. Men ble fort slått ned i grøfta over Lockon situasjonen i episoden etterpå..

For the record : Gundam fanatiker på min hals. Har alle seriene og filmene. Husker et par veldig sterke scener i flere av seriene. Spesiellt husker jeg scenen når Kira returnerer med Strike Freedom i Gundam Seed Destiny ( tror det var episode 13.. husker ikke helt )

Gunslinger Girl var også en serie som rørte ved meg..

Sikkert endel andre også men husker ikke sånn ifarta.. Ser allt for mye anime og kan ikke huske hvordan sinns stemningen var ved enhver tid

Sakujo
23rd March 2008, 03:29
Jeg gråter sjelden i serier som virker som de er laget for å være triste, som for eksempel Saishuuheiki Kanojo og Kanon (selv om Kanon er i grenseland). Og det er heller ikke snakk om strigråting, akkurat. Er også mange serier som er veldig triste, eller depressive, men kanskje heller på mer "sjokkerende" måter. Synes mange av dem kan være like effektive, spesielt hvis de forfølger deg i en tid etter du har sett dem.

Uansett, de jeg husker akkurat nå:
Episode 19. Naruto er faktisk veldig god på triste øyeblikk, og Sadness and Sorrow og Grief and Sorrow er fortsatt de ultimate deppesangene. Også Sandaimes begravelse, Gaaras fortid, diverse steder i Rescue Sasuke-arcen (Chouji, Kimimaro osv.) og sikkert mer.
Hughes' begravelse... Ganske mye annet trist også, men IKKE slutten.
Helt på slutten, når Takayuki går fra Haruka. Kom til og med overraskende på meg selv.
Schiffene, spesielt de som døde i solnedgangen mot slutten. Muligens også helt på slutten.
5CM (mesterverk, skal mye til å ikke gråte)
Hinaichigos dødsscene var hjerteknusende. Muligens også siste episode.
EDIT:
Kamina... helt på slutten av episoden.

Quakeulf
23rd March 2008, 03:41
Naruto er like lang og vond som fimbulvinteren og da skal det ikke mye til før jeg gråter ...av smerte. :(

WetGoat
25th March 2008, 19:21
Naruto, spesielt episode 19.

Synes slutten av DN animeen var trist på en måte, men gråt ikke.
For ikke å nevne FMA. ='/

yogoro
26th March 2008, 14:56
Den første serien som fikk meg til å gråte var faktisk Love Hina.. en serie som viste seg med en mye bedre historie enn jeg først trudde.. deretter var det chobits, som har hauger av triste episoder, og saikano... har også vært noen triste naruto episoder, spesielt ep 19 som er nevnt før :)

ber til gud om at noen av kameratene mine ikke finner ut dette :P

Naricus
26th March 2008, 23:09
Hm, har bare grått i Naruto ep 19 og Gaaras barndom, en smule i Elfen Lied, Fullmetal Alchemist og Tengen Toppa Gurren Lagann. TTGL fikk meg bare til å bli våt i øynene da Kamina viste oss hvordan en ekte mann sier farvel med stil!:link:

Danny
27th March 2008, 14:48
Air Gear. Av latter :cip:

padfoot
28th March 2008, 19:45
har bare grått av elfin lied:gråte:

Danny
8th April 2008, 07:40
Fikk noen tårer når jeg så på School Days, Clannad og Elfen Lied også :)

Anime-Demon
9th April 2008, 21:53
Gråter ofte av alle dei triste tingene som skjer i One Piece...Som da Usopp forlot mannskapet i Water 7, barndommene og da dei sa farvel til Going Merry fekk det verkeleg til å renne over :gråte:

Hmm...Trur eg begynte å gråte ein skvett av Fruit Basket og Elfen Lied også.
Er veeeldeg følsom når det gjelder barndommene!

Clavi
9th April 2008, 22:08
Grave of the fireflies.. Tror det e den einaste. :cip:

Trondhe
13th April 2008, 22:36
Naruto 19 og slutten av Basilisk... de var bare helt forferdelig xD
Elfen Lied var ille den og... :p

UchihaAlita
14th April 2008, 21:13
Naruto ep19 er det tristeste jeg har gråtet for noen gang.:gråte: .
Jeg gråter hver gang jeg leser eller ser på det, jeg kan faktisk gråte i nesten en time etterpå.

Jeg tror jeg gråt når Sasoridøde.

Og hver gang det har kommet ut nytt kapitel i naruto (leser mangaen på nette) så gråter jeg siden jeg er så redd for at Itachi skal dø

:gråte: :gråte:

Amardin
16th April 2008, 22:50
Episode 48 (Return to the Place Where we First Met) i Inuyasha er den enetse anime episoden som har fått jeg til å gråte sikklig, men jeg har fått klump i halsen av Naruto.

dgg
17th April 2008, 00:21
Felt en tåre eller tusen:
Mahoraba ~Heartful days~
Elfen Lied
Love Hina
Chobits
Gunslinger Girl

nesten felt tårer:
Cowboy Bebop

Shiraishi
17th April 2008, 00:28
Kan føre opp X-tv på listen. Er en gammel serie som i høyeste grad anbefales!

Jorg
17th April 2008, 10:41
felte faktisk et par tårer da Kamina døde :cip:

Irrashaimase
31st May 2008, 23:13
Elfen Lied og Mahou Sensei Negima. Fy søren så trist noen animer kan være. o_O

Tommygun
2nd June 2008, 17:44
Rumbling Hearts (Kimi Ga Nozomu Eien).. veldig fin liten serie.. felte noen tårer der ja :P

Også da jeg så Fullmetal Alchemist.. da kom det også en tåre..

Hunter X Hunter... (er forresten favoritt animén min, den og fullmetal alchemist)

Naruto tror jeg faktisk jeg har felt en tåre ved å...

Onegai Teacher, Onegai Twins...

Love Hina...

også var det en annen serie jeg så som var ganske nice som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, menmen:P

Ittekimasu!

Sky_king
2nd June 2008, 17:53
slutten på elfen lied var veldig trist...

Tommygun
2nd June 2008, 18:29
slutten på elfen lied var veldig trist...

Hmm den serien har jeg faktisk ikke sett... er den "worth a watch"?

pretense
2nd June 2008, 21:33
er den "worth a watch"?

Definitivt! :)

Albelda
3rd June 2008, 00:49
Da jeg leste ferdig mangaen av Ichigo 100 % så felte jeg en tåre eller to :)
Det var ikke grunnet trist slutt, men fordi den var over.. Aldri skulle jeg få lese noe nytt om Manaka og gjengen, og det fikk begeret til å renne over :S

IdaLindSimonsen
3rd June 2008, 17:21
Det er èn serie som har fått meg til å gråte hver gang jeg har sett den. "DN Angel". Dette er en av mine favoritt serier og jeg har sett den to ganger. Jeg sitter faktisk å hører på musikken nå.
:nya:

Dhomochevsky
3rd June 2008, 19:58
er 2 serier som har gitt meg en tåre i øyekroken:
Transformers The Movie, den orginale, når Optimus Prime Dør
den andre er siste episode av Ghost In The Shell: S.A.C, når Tachikomaene offrer seg selv for og redde flyktning byen

Ameshini
3rd June 2008, 21:30
Jeg sier bare, Nana.
Den har fått meg til å skrike FLERE ganger i løpet av episodene, og ofte ikke bare sånn tårer i øynene, men med hulking og småfliring (for jeg føler meg litt dust der jeg sitter alene og griner av en animu) og tårer fossende ned og sånt.
Og da jeg begynte å se serien på nytt, så gråt jeg sånn der snær hele tiden ;___;

Og nu nettopp så jeg første episoden av Pokémon. Og jeg ble så nostalgisk at jeg gråt XDDD

Jeg husker også når jeg så Naruto, så begynte jeg jo seff å gråte i episoden der -OI SPOILER FOR DE SOM ALDRI HAR SETT EPISODE 19 SOM JEG EGENTLIG TVILER PÅ AT NOEN HER INNE IKKE HAR SETT 8D- Zabuza og Haku dævver. Kunne sikkert fått meg til å grine nu også ._.

Jeg er så crybaby når det kommer til filmer og tegnerserier og slikt xD

ArcaneFox
3rd June 2008, 22:00
Jeg har egentlig aldri begynt å grine ordentlig, men føler klumpen i halsen når det ikke er flere episoder av mine yndlings serier

SeBe
5th June 2008, 23:23
Har ikke sett ferdig FMA, men jeg gråt da jeg så et par episoder der. Gråt også på episode 19 i Naruto osm mange andre også har sagt og når de forteller om barndommen til Gaara.

kakashi88
5th June 2008, 23:53
One Piece FWT!Helt klart episode 312,hvor Merry brennes...sykt trist*snufs*:gråte:
og FMA,hvor Hughes dør....han var så søt som gikk rundt med bilder av dattera si og visste fram til alleXD
pluss hvor han Tucker bruker dattera si som forsøkskanin,det var noe sinnsykt!var vel både sint og lei meg...:todango:

Shinta
6th June 2008, 12:17
Naruto når den tredje hokage dør. Skikkelig trist

Dhomochevsky
8th June 2008, 15:33
jeg gråt ikke men jeg satt der med en tåre i øyekroken,en tom følelse, og setninge: "...wow...." etter siste episode av Witchblade når Masane ofrer seg selv for Rihoko
det er få slutter som har rørt meg så mye som den, tror egentlig ingen annen slutt har det

Laughing_man
8th June 2008, 17:19
Jeg gråt ikke, men jeg følte meg skikkelig deppa når jeg så ferdig siste episode av azumanga daioh.

Danny
10th June 2008, 11:34
Så akkuratt ferdig Myself;Yourself. Det var trist :gråte:
Er det barnslig at en 18åring begynner å gråte av en tegneserie? =/
Må skjerpe meg hehe

Naitsabes
10th June 2008, 12:22
Jeg gråter alltid når det skjer noe trist, men også når jeg blir glad^^
Er en fan av Love/Romance mangaer, og begynte å gråte av glede i både Suzuka og Love Hina(jeg føler at Keitaro og megselv er ganske så like skjønner du :)

Må ikke glemme Saikano heller! Veldig bra manga, begynte å gråte noe veldig.

Berserk har en plass i hjertet mitt, og jeg har grått tårer her og, både glade og triste. Jeg har ledd og jeg har bannet! Veldig følesesladd manga

Vegard Aune
16th June 2008, 15:48
Jeg vil gjerne legge til en serie til som NESTEN fikk meg til å gråte: Da Capo II S.S.
Mer presist, episode 11. Den var skikkelig rørende.

EDIT: Air. Jeg begynner nesten å gråte bare ved å TENKE på den siste episoden...

Arigato
21st June 2008, 04:50
Faktisk så har jeg funnet meg selv gråtende mot slutten av den første Pokemon-filmen. Når Ash er forstenet og alle Pokemonene redder han ved å gråte.

Syns selv at det er noe surrealistisk og fasinerende av at jeg reagerer på det. Hadde det i det minste vært av film nummer tre som handler om en jente som har mistet foreldrene sine, men nei.

Forøvrig kan jeg ofte gråte gledestårer av noe estetisk vidunderlig. Første summoning i Final Fantasy Unlimited for eksempel, eller musikkbruken i en av de første episodene. (Den dukket opp i senere episoder også, men da var hele stemninga noe dunkel og uten håp blant landsbybeboerne.)

DrakeK
21st June 2008, 11:05
Jeg er ikke typen som begynner å gråte av en tegneserie, film eller lignende, men en serie har vært VELDIG nær å få meg til det punktet: Elfen Lied, mange steder hvor jeg bare satt klistra til skjermen med lukket munn og tanken "OMG!" i huet og en liten tåre i øyekroken som jeg måtte gjemme bort fordi jeg hadde besøk av en kamerat da jeg så den :P

Hadde vært gøy å finne en serie som engasjerte meg såpass mye at jeg begynte å grine, finne ut mine grenser på en måte :link:

Shippuuden-08
21st June 2008, 12:12
Definitivt Naruto da Sasuke<3 forlot Konoha, og Naruto desperat prøver å overtale han til å bli.
All den såkalte smerten Sakura måtte leve med, og Naruto's da holdning til å redde han. :(

Yumi-chwan
22nd June 2008, 02:18
Hmm,Hikaru no Go iallefall.:beskjed:
Når Sai drar og aldri kommer tilbake. Hikaru's reaksjon også, så klart. Husker spesielt når Hikaru ligger i senga med hånda foran ansiktet, og man ser en tåre triller nedover kinnet.

*heart-ache*

Manga: Boku no Hatsukoi wo Kimi ni Sasagu.

Ps.Har vel egentlig aldri "hulke" grått. ;_;

Danny
23rd June 2008, 17:58
Ble akkuratt ferdig med Chrono Crusade. Tror ikke det finnes en tristere slutt enn den animen har.

MaiChan-N
26th June 2008, 20:31
Death Note, faktisk... :gråte:
Jeg ble skikkelig lei meg, fordi en av mine favoritt characters døde TT.TT

Når Deidara døde, jeg ble skikkelig lei meg :cry:

Raimy
26th June 2008, 22:51
Holdt på å gråte av Yuki Eiri's (Gravitation) Barndom.

Risboel17
30th June 2008, 21:49
jeg fikk tårer i øynene når jeg så episode 312 One Piece som faktisk var i går

blei veldig lei meg når jeg trudde at Noen skulle dø i fma :P Når Aphonse ble gjort om til en bombe trudde han skulle dø

moritvri
30th June 2008, 22:28
hmm aldri hent utenom når jeg hadde sett chobits ferdig. dunno why lzm men det var triste greier asssss

okami
30th June 2008, 23:24
Å jadda... En del som har fått tårene til å komme.

Som mange andre har nevnt må jo episode 19 også nevnes av meg. Den var bare grusom. For ikke å snakke om at jeg satt på LAN og så den. Og jeg var eneste jente av de ca. 20 andre som var der. Tror nok de lo godt når jeg satt der og tutet.

Andre serier....Full Metal Alchemist er bare OND! Den er så kul, hele serien, men så blir det bare ondskap. For ikke å snakke om Wolf's Rain. Det er vel den animeen som jeg har grått mest på. De siste episodene er bare ondskap, tortur og fullstendig ødeleggelse. Tårene ville liksom ikke stoppe!

Rayman
1st July 2008, 00:18
Har egentlig ikke begynt og gråte av noen animeer, men kan huske når jeg var, 8? husker ikke -.-, men jeg begynte og grine av Pokemon ;P - Når "butterfly" stakk fra Ash (?) og joinet en annen flokk med butterflies. Jepp, husker den godt :P

WetGoat
18th July 2008, 21:53
Vel, nå har jo jeg begynt å gråte i hver eneste serie jeg har sett, om det er av latter, sorg eller medlidenhet er ikke alltid like sikkert! xD jeg er en storgråter til tider.

men det jeg har grått mest av er Saikano(hele skiten)narutoEpisode hm... 20? husker ikke ,Haku og Zabuza dør, Episode hm... 76 eler 77 når vi ser litt av gaaras barndom. Det er de stedene jeg har grått mest i naruto, tro det eller ei :P

Også omtrent hele FMA, det er de 'værste' seriene. der jeg har blitt tørr dagen etter pga ultrahøyt utslipp av tårer :p

Hm... jeg skal si at jeg faktisk liker tragedier osv.

fuglesang
19th July 2008, 02:00
Jeg trur jeg faktisk har nesten vært på gråten i 98% av alle seriene og filmene jeg har sett. Og da mener jeg sånn at jeg må kjempe for å holde det inne. Det er jo alltid noe trist som skjer! Til og med i Azumanga Daioh da de er på den øya og finner de kattene. Og på slutten av den episoden når de drar.. såå trist!

Den første serien jeg ikke klarte å holde igjen, var I My Me! Strawberry Eggs. Når de er på den utflukten under father-daughter day, men hun stakkars jenta har jo ingen far. Og tar læreren da å holder henne med selskap hele dagen.

Den siste serien jeg husker som jeg gren på var Zero no Tsukaima ~Futatsuki no Kishi~, på slutten.

:gråte:

Oteckeh
19th July 2008, 14:55
XD Jeg gråter ofte når jeg ser på animer. Jeg blir så lett borte og glemmer at de finnes en verden utenfor.
Gråter noen ganger når bra ting skjer, men som oftest når det er trist. Jeg elsker å se triste animer! Senest i går så jeg Iriya no Sora, UFO no Natsu. Jeg visste ingen ting om anime før jeg så den, og mot slutten tenkte jeg "Hva i allverden for noen deprimerende greier er det jeg ser på?" Den var grusom, så bra! "Ne... Iriya. Boku wa dare...?" GAH! Trist å bare tenke på!

Selvfølgelig gråt jeg når jeg så:
Fullmetal Alchemist Mot slutten, det var så overraskende, og på slutten når jeg tenkte "Men det var ingen fin slutt!", Death Note På slutten! Ikke når en annen tulling ble borte, det var slutten som var bra! Light~ <3, Fruits Basket Oi det er lenge siden! Men jeg husker at jeg gråt masse på slutten når en lite seriøs person ble seriøs., Code Geass På slutten der også, jeg gråt faktisk i flere dager!, 5cm per Second Den gråter jeg av hver gang jeg ser den! Spesielt når han er på den togstasjonen., Jigoku Shoujo Mange ganger, noen av de små historiene var veldig triste., Darker than Black Denne så jeg fordi jeg hadde hørt den var trist, og jeg ble ikke skuffet., Spice and Wolf Når Lawrence gikk fra hus til hus. Også får jeg litt tårer i øynene når jeg er openingen, den er så bra laget. NHK ni Youkoso Når Sato og de andre er på den klippen, på slutten av den episoden. Det var så... menneskelig, så mye følelser når han gråt, at jeg begynte å gråte også.
Også gråter jeg litt hver gang jeg ser Sayonara Zetsubou Sensei og Hidamari Sketch, for de er så utrolig bra. <3

Nå husker jeg ikke flere i farta... Men jeg har en liste som heter "triste animer jeg må se" som jeg må se, en eller annen gang.

Tharanee
19th July 2008, 22:07
Hm har grini så tårene spruta på endel anime, husker ikke hvorfor på alle nå men det som regel på grunn av at en person dør eller at man får høre en bakgrunnshistorie som er trist osv. Her er seriene jeg kom på nå er sikkert fler:
Full Metal Alchemist
Rurouni Kenshin
Mai Hime
Trinity Blood
Ouran High School Host Club
Saiunkoko Monogatari
Chobits
NANA

Skrubb
20th July 2008, 00:04
Jeg er nok også en sucker når det kommer til triste animer/episoder også, der det har gått så langt at jeg faktiskt må tørke vekk tårer som kommer trillende.

Anime som jeg kan påstå har gjort det er :
Shuffle, ikke hele men dog er det en spesiell episode jeg tenker på.
Kanon, spesiell episode jeg tenker på her også.
Saikano, har man ikke hatt det vondt før så får man det med denne.
Chrono Crusade som mange har nevnt her
Kimi ga nozumo eien selfølgelig

og til og med av et spill (FF7 første gang jeg fikk sett en viss scene)

Tatt meg i det at jeg fikk en liten tåre i øyekroken når jeg så nevnte serier for andre gang.

Virker litt dumt egentlig siden en sier til seg selv at dette er bare tegneserie og at en vet det.
Men av en eller annen merksnodig grunn så blir en bare så knyttet og engasjert i de forskjellige karakterene at en ikke kan unngå å bli trist når noe trist skjer.

Vel, man kan jo si at dette er beviset på at japanerne gjør det bra.

Risboel17
23rd July 2008, 23:01
GråtSakura døde Trist det :( Tactical Roar
og Tsubasa ble avslått av Nagimiya det var så trist fordi hun var så søt å han ville ha henne også i Tactical Roar

har en del andre, egentlig så bruker jeg ikke og bli lei meg det er bare tårene som starter og renne av seg sjøl xD

steelix
25th July 2008, 17:24
For meg så er det disse seriene som har fått meg i virkelige tårer:
1: Shuffle - mellom ep 14 -182: School Days - Forferdelig slutt, ende opp med død, trist
3: DaCapo Second season - Når Nemu returnerte og Kotori ble glemt

Det er de som har gitt meg flest tårer som jeg kommer på nå, det finnes mange flere.

Vegard Aune
25th July 2008, 18:03
3: DaCapo Second season - Når Nemu returnerte og Kotori ble glemt

Mener du å si at DET fikk deg til å gråte? Dæven, hvor mange fanboys har Kotori uannsett? (Ser ut som ca. 95% av fanbasen...) Personlig har jeg aldri skjønt hva det er med henne som får alle til å like henne så ufattelig mye mer enn absolutt alle andre...

Personlig synes jeg nå Da Capo II S.S. var forholdsvis trist, når Yoshiyuki "døde", noe som var trist selv om fyren har omtrent like mye personlighet som en bordlampe. Jeg visste riktignok at han ville komme tilbake, da jeg hadde lest sammendrag av alle 7 "rutene" i spillet og visste hvordan det kom til å gå, men allikevel...

steelix
26th July 2008, 00:26
Ja, det gjør jeg, men jeg glemte helt ep 12 av D.C. 2 SS da yoshiyuki døde.

Shiraishi
26th July 2008, 10:02
Episode 1 av Kurenai fikk meg faktisk til å felle en tåre!

duva
26th July 2008, 18:56
Hajime No Ippo episode 42 fikk meg til å gråte.
Hele seiren er nydelig

Aeki
26th July 2008, 19:45
Hmm, wolf's rain og AIR gråt jeg mye av TT__TT Iallefall AIR, hulket høylytt i lang tid etterpå. Og Chobits, slutten, og episoden om bakeren og kona ;_;

Mange andre serier også, men de er de jeg husker best å ha grått av:3

retrolord
28th July 2008, 21:42
hmmm jeg gråt av naruto( haku og zabu), så på slutten av code geass, og
på seto no hanaymoe

Miyogi
29th July 2008, 00:12
Elfen lied og Wolf's rain var ganske trist..

Joppe
6th August 2008, 18:55
Grein under Clannad Air og Kanon:blush:

Elise-hime
7th August 2008, 07:08
NANA har jeg grått ekstremt mye av. Fruits basket også. .__.

chibi-kun
8th August 2008, 13:18
jeg begynnte og gråte litt på death note når L og oto-san døde

Gerudowolf
12th August 2008, 13:53
Gråt veldig av slutten av Wolf's Rain. Den var grusom (langt fra dårlig altså, men trist)

Den animeen som har fått meg til å gråte mest er Toward the Terra. Spesielt episode 22
Når Matsuka ofrer livet for Keith :cry:

TownyTuff
12th August 2008, 14:53
Jeg må nok si at Naruto har fått meg til å gråte en del, men sist jeg virkelig gråt av Naruto, var det når jeg så hele greia med Kakashi, Rin og Obito.. Obito-kun *gråte mer*

Og selvfølgelig i Death Note når L døde. Samt i den andre Live Action-Death Note-filmen, når Light døde på slutten.. Aldri følt såpass med sympati for ham. Og selvfølgelig, når L "døde" og når han faktisk døde.

xGummiBearx
12th August 2008, 16:55
Veel, jeg har grått av ganske mange, alt for sentimental :p
- Death Note
- Naruto
- Full Moon Wo sagashite
- Clannad

og sikkert flere jeg ikke kommer på : ]

Myuu
12th August 2008, 19:57
Den filmen som har fått meg til og ligge å snørre i senga, husker ikke helt hva den heter, med den handler om et søskenpar i japan, som prøver og overleve under 2. verdenskrig, det er tegneserie, men det ender med at begge dør.. *oops spoiler.. * XS

ghiblimaniac
12th August 2008, 20:47
Den filmen heter Hotaru no haka, og den er syykt trist!! bwah, fikk meg til å grine og x3

jeg er innmari ... sentimental? griner hele tiden av animer x3 siste gangen var for et par dager siden da jeg så på one piece. ellers har clannad, naruto, full moon wo sagashite, spirited away, howl's moving castle og sånt fått meg til å grine^^

Hachikou
12th August 2008, 22:06
Death note
Naruto
Kingdom hearts
D.Gray-man
Fatal Frame//Project Zero (men det er liksom et anime-spill)
:(

xGummiBearx
12th August 2008, 22:59
Uff, man gråter av alle mulige animer, alle har noe trist ved seg :(

flere jeg kom på :
- D gray man
- Vampire Knight

Dai-Suke
13th August 2008, 00:49
Jeg gråter også mye mens jeg ser på anime serier eller filmer:
-Ginga: Nagareboshi Gin. Er kjempe trist! Gråter hele tiden. :gråte:
-mange av Studio Ghibli filmene selfølgelig
-fruits basekt. De siste episodene er virkelig til å gråte av
-Bleach og Naruto har selfølgelig også triste øyeblikk
-alle Arina Tanemura serier.

AzukaLockheart
13th August 2008, 01:23
Episode 12 av Kannazuki no Miko, og siste episode av Blue Drop (grein der ja)
Men den jeg har grini mest av er den episoden der Tate dør i My-HIME, gud jeg satt å hylgrein, der ble det en elv :pinch:

Skullcandeh9
13th August 2008, 18:36
Er ganske mange serier som har fått meg til å gråte... men tror den tristeste var:
Da Toboe døde:gråte:
Her er de andre jeg fortsatt husker.. x)

Når L dør (han var yndlingspersonen min da jeg så den episoden..)

Når Nina dør + Siste episode

Når Ash lar Butterfree reise sammen med de andre Bufferfree'ene :( og i filmen "Mewtwo Strikes Back" når Ash har blitt til stein og alle tror han er død.. syns så synd på Pikachu..:gråte:

Andre som var triste er for eksempel Ouran High School Host Club, og syns siste episode av Majin Tantei Nougami Neuro var trist jeg :p Når Neuro reiser.. men heldigvis kom han tilbake! ^^

Og! må ikke glemme den gangen da jeg trodde yndlingspersonen min var død :gråte: men han var ikke det allikevel! =D Satt å venta i maaange episoder med håp om at han skulle komme tilbake, og hadde nesten gitt opp håpet da han endelig kom :P

Er helt sikkert flere, men husker dem ikke akkurat nå..

Ippon4
14th August 2008, 20:59
Jeg begynte å grine når Kamina døde.
Og stakkars Wolfwood fra Trigun.

Og noe ifra Love Hina

fuglesang
15th August 2008, 02:01
Så akkurat ferdig scrapped princess. Rulla vist en tåre nedover kinnet på slutten. :cry:

Fuzoya
16th August 2008, 04:27
Neon Genesis Evangelion er trist :(

Kibo
16th August 2008, 18:29
Jeg er ganske oversentimental da.. Men jeg gråt på Chihiro og heksene av lykklighet faktisk x] Også gråter jeg litt vel mye når jeg ser på Naruto.. Nå har jeg sett alle da, men det var veldig mange triste episoder. Særlig nummer 19.. Også syntes jeg veldig synd på gaara når han var liten.. Også var det masse andre triste episoder.

Jeg gråt faktisk på Special A også xD I episode 4 tror jeg.

Whirlando
18th August 2008, 00:00
Tja, jeg har noen anime serier som jeg har felt noen tårer i gitt.
Sailor Moon (lenge siden, men noen episoder der er virkelig rørende)
Sonic-X (Er Sonic fan, og slutten er veldig fin og rørende)
Naruto (Episoden friends i sesong 1, der Naruto forteller Sasuke hvor sterkt han føler båndet er, og når Sasuke spør hvorfor er du villig til å gå så langt for meg?, da spilles musikken Oh Student and teach affection i bakgrunnen, det er den beste animescenen jeg vet om)

Nariuz
18th August 2008, 12:58
"Air" og "Kanon" er vel det, men så er jo det en trist sjanger i seg selv da. Men anbefales ^^

Inepte
20th August 2008, 18:47
Ep 32, da Riku døde. Diva er sånn en slemming! >(

Myuu
20th August 2008, 20:09
Ep 32, da Riku døde. Diva er sånn en slemming! >(

Diva er ikke ond, hun vet bare ikke bedre :p Synes helt ærlig synd på henne, det var ingen der till og fortelle henne hva som var galt og rett, og hun var jo stengt inne, selvfølge er hevn! ><

Men ja det er utrolig trist når Riku dør, men helt personlig synes jeg det er tristes på slutten!:gråte:

Inepte
20th August 2008, 22:54
Diva er ikke ond, hun vet bare ikke bedre :p Synes helt ærlig synd på henne, det var ingen der till og fortelle henne hva som var galt og rett, og hun var jo stengt inne, selvfølge er hevn! ><

Men ja det er utrolig trist når Riku dør, men helt personlig synes jeg det er tristes på slutten!:gråte:

Joda, hun var jo innestengt i lang tid. Men... Riku var så søt. Spesielt i den nye Chevalier outfitten sin. T_T
Men ærlig talt så liker jeg ikke Diva. <_< Karl og Solomon liker jeg though. Men nå sporer jeg litt av, her. Back on-topic. x3
Jeg gråt også mens jeg så en eldre episode, den hvor "faren" til Saya og de dør.

Blackfred
21st August 2008, 13:08
Få ting har gjort meg mer deppa enn å se de geniale karakterene i Higurashi no Naku Koro ni bli fullstendig psykisk ødelagte av forbannelsen som herjer i byen. Spesielt skjebnen til en viss jente med blått hår er til å grine av.

Ni-pah~!

Shiraishi
24th August 2008, 15:18
Oh, my, God. Macross F episode 20.

Shinke
24th August 2008, 16:36
Clannad! Tre ganger gjennom serien! T_T

Shiraishi
30th August 2008, 11:21
Ser Eureka SeveN nå, og felte nesten en tåre! ;w;

Ida_Ugurashi1990
30th August 2008, 18:56
En av seriene som så har fått meg til å gråte er "DN Angel". Det er rett og slett en fantastisk serie med mange nydelige sener som får tårene til å renne nedover kinnet uten at du har kontroll på dem.
"InuYasha" er også en serie som har fått meg til å gråte et par ganger, særlig i noen av senene med InuYasha og Kagome. Enn så lenge tror jeg ikke det er andre serier som har fått meg til å gråte, men vi får vente å se hva tiden viser.

Kuba
1st September 2008, 20:25
Hmm, her var det mye melankoli. Personlig har jeg aldri felt en tåre for anime, men de kan jo være triste for det, selv om mye av det er ganske herlig, få en litt god latter av hvor til helvete det kan gå ^^ Byousoku 5 Centimeter er jo en av de på toppen, generellt Makoto Shinkai's verk er jo ganske triste, bortsett fra Kanojo to Kanojo no Neko:3

Inepte
7th September 2008, 19:06
Så den siste episoden av Blood+ nå nettopp. Jeg gråt gjennom hele episoden. T__T

Myuu
7th September 2008, 19:48
du og >< :D den er utrolig trist!

Skurd
9th September 2008, 09:45
Hanyu og Myuu er ikke dere litt små for blood+ da? :P

er så mange animer som er triste som jeg feller en tåre for at det blir for mange ramse opp.

Myuu
9th September 2008, 09:48
Hanyu og Myuu er ikke dere litt små for blood+ da? :P

er så mange animer som er triste som jeg feller en tåre for at det blir for mange ramse opp.

ALDRI! >< :P *tror jeg?* nei, en må ikke bry seg med aldersgrenser ><

Ookami
23rd October 2008, 12:43
Wolf`s Rain!!!Nest siste episode.Jeg og venninna mi satt og storgrein.Anbefales absolutt,spesielt for ulveelskere<3

Grein også av mangaen til Ouran High School Host Club og mangaen til Fruits Basket.Også grein jeg nesten av Death NoteYY__YY

mai-chan
23rd October 2008, 12:51
jeg gråter i nesten alle animeserier!! jeg griner kvar gang en person som jeg liker dør!>.<
D.gray man, Naruto, Darker than black, Yami no matsuei, og hundrevis av andre serier får meg til å gråte...:cry: senest i går gråt jeg over Code Geass R2 TT-TT

E_chan
23rd October 2008, 13:41
Chrno Crusade. Slutten var bare så forferdelig trist. Både mangaen og anime serien var forferdelig trist på slutten.
Skrek dessuten veldig mye på AIR. Særlig på slutten. Den var så utrolig trist :(
Gråt også en tåre for Fuuko i Clannad da, så er kanskje litt lett rørt, men skriker hver gang noen dør i serier.

nuala
23rd October 2008, 13:42
Clannad episode ... 11 var det? Hvor de glemmer av Fuuko, gurimalla, noe av det fæleste jeg har sett. MER FUUKO I AFTER STORY!

Mai Hime, grinefest på slutten, satt på TG og strigrein ^^

Glemmer det fort når jeg ser så mange, men jeg gråter lett, og elsker det.

Åh, jeg glemte den største av de alle, Hotaru no Haka. Siste halvtimen var bare rå, jeg grein i en time etterpå, totalt utmatta. Er det en film jeg ALDRI skal se igjen er det Grave of the Fireflies, en gang var nok, fytti- prøvd å se starten igjen, klarer det seriøst ikke. For sterkt.

Kompis av meg kjøpte en sånn godisboks som jenta fikk av broren, skjønte det ikke før jeg rista litt på den, lyden av det sendte meg inn i hulkegråt igjen. Det var -mange- år etterpå. :D

Kibo
23rd October 2008, 19:31
Spirited away, det levende slottet.. Naruto selvfølgelig x] Det med Gaaras barndom, og episode 17, 18 og 19 var vel værst.. xD
A tale of melodies var søt, men jeg gråt ikke..
På Special A så kom det vel en liten gledes tåre.. Eller latter tåre x]
pokèmon- da butterflie(Elelr hva den nå heter) dro fra Ash, også i pokèmon 1, 2 og 3.. Sikkert mest fordi jeg var rørt, men det er lenge siden!! x'D
Jeg er ganske sentemental av meg.

Anyien
24th October 2008, 02:49
Saikano gjorde mer mer deprimert enn trist.

Grave of the Fireflies. Ga meg ett par tårer. Og etter at jeg hørtat at de har lagd en Live action av den så kommer jeg vel til og felle noen fler etter og ha sett den...

Clannad. Historien med Fuuko ga meg noen tårer på slutten.

The Day the Earth Moved En sann historie om et jordskjelv som hendte i Kobe i 1995.

One Piece. Tror det var i episode 321.Når de gir ett siste farvell til Going Merry. Stemningen, de gråtende ansiktene til Luffy å de andre og sangen ble for mye for meg gitt.

Saber
24th October 2008, 08:47
vel....er noen serier som er veldig triste.....er vel fire som jeg har lakt merke til som er verst i hvertfall........

Fullmetall Alchemist: Mange triste kapitler igjennom....

Wolf Rain: Sier bare slutte av serien, for dem som har sett det skjønner meg.

D. Gray Man: Også mange triste punkter igjennom den.

One Piece: Den har mange triste steder, men den verste er antagelig det som skjer rundt episode 321.

Blackfred
24th October 2008, 10:46
Enig med Kiba angående Butterfree episoden fra Pokèmon. Husker godt da den gikk på TV for en del år tilbake. Minns også at jeg ble mobbet for det, ja.

En viss episode fra Fruits Basket som handler om Kyos skjulte skapning er en herlig trist episode. Når jeg tenker meg om er vel egentlig hele serien sånn.

najoku
25th October 2008, 10:53
Enig med Kiba angående Butterfree episoden fra Pokèmon. Husker godt da den gikk på TV for en del år tilbake. Minns også at jeg ble mobbet for det, ja.

Helt enig, gråt jeg å. Jeg gråt når sarutobi begravelsen var.

jouunin
25th October 2008, 22:18
Jeg må si at de eneste seriene som har fått meg til å gråte som jeg kommer på på sparket er:

I¨s (Yeah=P I did=P Likte faktisk den veldig godt også)
Aishiteruze Baby (Den var trist et par ganger:( )
Clannad (Hey! Who didn't?=/ )

Nariuz
25th October 2008, 23:35
2 Steder i den lange One Piece serien, og spessielt Air og Kanon tror jeg den siste het xD

Anyien
27th October 2008, 01:45
Aishiteruze Baby (Den var trist et par ganger:( )

En av mine absolutt favoritt Series også glemmer jeg den....

Hadde tårer i øynene i nærmest hver eneste episode.

Grethe B
27th October 2008, 17:19
Tales of symphonia introen(animeen) når man kunne se Kratos Aurion for første gang i en skikkelig animasjon. husker enda hvor intenst det var for meg <:3
(har lissom vært dødsbig fan av ham siden spillet ku ku ku ku...)

Kii
27th October 2008, 17:28
Hmm, siste episode av Death Note. Det var ikke det at den overrasket meg eller noe liknende, men jeg likte Light så godt.. ^__^

ini001
27th October 2008, 17:32
jeg har sett en hel drøss av serier og jeg griner altid!! det trenger ikke å vere noe veldig trist engang jeg lever meg liksom litt mye inn i det

Amaye
27th October 2008, 17:41
Siste epi av Death Note også var det en til i DN, men kanske huske nummer...
Men også av bleach har jeg gråtet meg igjennom og håpet noe inderlig at ingen av familien skulle komme opp(Pc i 3. etasje, så ALLE kan komme)

Penamesolen
27th October 2008, 20:25
Tales of symphonia introen(animeen) når man kunne se Kratos Aurion for første gang i en skikkelig animasjon. husker enda hvor intenst det var for meg <:3
(har lissom vært dødsbig fan av ham siden spillet ku ku ku ku...)
Kratos er også favorittkarakteren min i Tales of Symphonia, også =3

Når det kommer til serier hvor jeg har grått... hmm... jeg tror det var i One Piece, når fortidene til Nami og Robin ble vist frem. Og kanskje Choppers, også, men husker ikke helt.

Ja, også gråt jeg i siste episode av Tales of Symphonia: THE ANIMATION, Colette mistet sjelen hennes. Colette er min kvinnelige favoritt i Tales of Symphonia, og er min nest favoritt etter Kratos, jepp.

OlaChai
27th October 2008, 20:29
jeg gråt i 20 min når jeg så de siste episodene av D.N Angel..
er egentlig veldig følsom av meg ;P
Gråter nesten av alt som har Romance i seg...(flau)

kieron08
31st October 2008, 23:12
Mye som går igjen her ser jeg som Naruto og elfen leid osv.
Og jeg må si meg enig i mange av disse som er nevnt.
Naruto
Elfen Lied
Gunslinger girl
Blood+
vil også nevne kanon 2006 og ep.9 av clannad

Uibeke
2nd November 2008, 03:16
Siste episode av Chrno Crusade og Kannazuki no Miko fikk virkelig røska tårene mine ut av tårekanalen. Da grein jeg helt sinnsykt.
Elfen Lied ble jeg bare trist av, men gråt ikke.

E_chan
10th November 2008, 12:36
Chrno Crusade og Ginban Kaleidoscope.Det er veldig triste slutter. Og Ouran Host Club (lo så jeg gråt et par ganger)

:.neko_kun.:
11th November 2008, 23:45
Shuffle (de siste episodene), Ai Yori Aoshi, Tsubasa Chronicle, Clannad..
umm, sikkert flere, de jeg kom på i farten.

fq-chan
23rd November 2008, 22:09
Så langt har det vært Death Note og Naruto.

xemnas
23rd November 2008, 23:05
den første serien jeg virkelig gråt til var chrno crusade, da hulket jeg som en liten unge:o
men etter som listen av anime jeg har sett har blitt større så har jeg begynt å gråte
oftere til serier...

Tanja
24th November 2008, 19:47
Fruits Basket, FMA og One Piece ^^ Noen ganger fordi det er trist, noen ganger fordi jeg blir rørt XD

E_chan
25th November 2008, 09:39
Chrno Crusade, AIR, Aria, grave of the fireflies and Haibane Renmei

Theriza
26th November 2008, 09:39
Så ferdig Code Geass R2 for en stund siden, grein i evigheter, og kan fremdeles ikke se bilder fra serien engang uten å bli trist.

Ellers er det så klart FMA, end del moments i One Piece og Naruto, og slutten av Wolf’s Rain (må se den serien igjen snart)
Grave of the Fireflies, Trigun….og sikkert noen jeg ikke husker ^^

Liker anime som er så bra at de får meg til å gråte ^^

Ixiaz
26th November 2008, 09:54
Jeg er ikke helt sikker på om jeg faktisk KAN gråte lengere (har ikke grått på mange år :S)

Det finnes mange serier som har gjort meg trist i flere dager, opptill en uke toh.

Fate/Stay Night
SaiKano (fanken, skulle gjort som de ba om og sluttet å se på punktet som ville gi happy ending :P )
FMA (tåpelig slutt. FØLG MANGA :( man bir trist av sånt tull :( )
Mononoke Hime må man vel nesten også legge på :)

Nariuz
26th November 2008, 22:19
De aller værste må nok ha vært 4 spesifikke serier, og det er Air, Kanon, Saikano og Shuffle.

Ixiaz
27th November 2008, 00:33
Glemte såklart den nye versionen av Kanon... TRIST :(

Khreii
27th November 2008, 15:50
Jeg gråt 2-3 ganger på Haibane Renmei (Det er sikkert ingen som har hørt om denne serien XD)

Men det var også to mangaer som fikk meg til å gråte, og det var Elfen Lied og Nana.

Tyblazitar
27th November 2008, 15:52
Jeg gråt 2-3 ganger på Haibane Renmei (Det er sikkert ingen som har hørt om denne serien XD)
Hehe, det er ikke en så ukjent serie egentlig. Jeg gråt på slutten av denne. Tror muligens det var sist gang jeg gråt av en anime, og det er lenge siden. D:

BrandNewMe
28th November 2008, 13:07
Jepp, nåken Nauto episoda kan vera ganske triste>.< Heil enig med ep 19. Utrulig trist>.< Men da e no fleire gonga eg har grene óg, komme berre ikkje på da no... Da e ein anime film som heiter Legend of the Blue Wolves den er og ganske trist. Da e ein anna film og som va ganske trist, men eg kan ikkje huska ka den heite>.< Da handla vertfall om ein bror og ei søster, dei må av ein eller anna grunn bu ute, begge er under ti år. Pga, lite mat og kulde blir lillesøsteren til gutten sjuk. Den lille jento dør til slutt. Utrulig trist! Men eg huska ikkje ka filmen heite>.< Vist nåken veit namne på filmen, så må dei sei i få^^ Kunne godt ha tenkt meg å sjå den igjen...

Anime-Demon
28th November 2008, 13:34
Er det Grave of the Fireflies du meiner BrandNewMe?

Uzumaki-chan
1st December 2008, 21:50
Gråt vell under to eller tre Rozen maiden episoder >.<, Men det var jo bare koselig siden da satt min venninne og gråt med meg i gangen på skolen n__n

E_chan
2nd December 2008, 11:08
Glemte Haibane Renmei. Skrek veldig mye av den animeen. Den var så trist :(

Themoon
2nd December 2008, 11:11
Begynte å hulke vilt når eg såg på Grave of the Fireflies. Fy søren og eg gråt da.
Gråt også litt på naruto, det med zabusa, og haku:(

Chococobo
3rd December 2008, 20:21
Haha, har vert et par av disse, ja :) Har ikke sett dem på en stund så kan ikke huske nummerene på alle episodene, men den første hulkescenen min var i Rurouni Kenshin (anime), om fortiden til han munken med aske under øynene (husker ikke navnet). Ellers har det vel for det meste vært Naruto som har fått meg til å gråte, både når jeg har sett og lest den. Det verste var episode 19 ;___; Deler av episode 80 også. Snufs. Siden den gang har det vert dårlig med triste scener for min del, som faktisk er litt trist i seg selv =/

Skurd
6th December 2008, 11:34
har nå nylig sett ferdig Code Geass season 1 og 2. Jeg likte egentlig ikke Lelouch gjennom hele anime'en fordi jeg ble lurt egentlig vel. Men på slutten når han daua så gråt jeg. Gråt så hardt at jeg kjente det i kroppen. Trur ikke jeg har gråti så mye over en anime noen gang. Sangen på slutten av Code Geass (Hitomi - Continued Story) var grunnen til at jeg valgte se den Code Geass nå. Og nå hver gang jeg hører på den sangen kommer tårene trillende. gud så trist slutt...

Achiita
8th December 2008, 19:18
Jeg er en veldig følsom peron så jeg har grått i flere animer ..

Spesielt har jeg grått i Tsubasa Chronicle OVAene :gråte:

Alompi
21st December 2008, 21:53
Air...

Det er den tristeste animeen jeg noengang har sett :(

Begynte også å gråte av Bleach ep 141, som jeg så nå nettopp...

Stakar Orihime :(

Shwopi
22nd December 2008, 00:41
Jeg har sikkert gråtet av mange animeer, men jeg tror faktisk jeg gråter mer når jeg leser manga (gah...det høres ut som jeg gråter hele tida <.< )
Jeg tror faktisk ikke jeg gråt i den ep fra Naruto, den med Haku, men jeg kjøpte mangaen (eneste mangaen jeg er fra Naruto faktisk) og jeg gråter hver gang jeg leser det. _-_
AH! samurai champloo helt på slutten da de går fra hverandre! whyyyyy? ;_; var kanskje ikke så mye gråting, men jeg ble GANSKE deprimert!

andre animeer som sikkert har fått meg til å gråte:
air, honey & clover, paradise kiss (den ble jeg faktisk mer sur på -_-) og the girl who leapt through time (eller "Toki wo Kakeru Shoujo")