PDA

View Full Version : Kortspill Magic the gathering!

Bahada
9th November 2006, 22:49
Hei!
Jeg lurte på om noen av dere her som spiller magic ville gi meg noen ideer til deck eller slikt?
Jeg har 1. deck jeg liker veldig godt om dagen, men er på farta til å lage ett nytt ett nå. Trenger bare noen hint / råd / hjelp med det xP

Creatures: 11

4 Nether Traitor
4 Basal Sliver
1 Maga, Traitor to Mortals
1 Drift of Phantasms
1 Blood Celebrant

Artifacts: 4

4 Hivestone

instants: 13

1 dizzy spell
1 Perplex
3 muddle the mixture
3 Vampiric Tutor
3 Gifts Ungiven
1 Psychic Drain
1 mystical tutor

Sorceries: 11

1 Reminisce
1 Prosperity
4 Demonic Tutor
3 Consume Spirit
1 Drain Life
1 Conflagrate

Lands: 22

3 Watery Grave
3 Underground River
2 Boseiju, Who Shelters All
2 Terramorphic Expanse
1 mountain
6 swamps
3 islands
1 Sulfurous Springs
1 Mikokoro, Center of the Sea

Kan noen hjelpe meg litt? :$

Gidder ikke poste hele Aggro / burn decket nå, kan jeg ta senere. men TRENGER HJELP xP skal kunne slå kameraten min i 4. runde engang ^^

madcow
9th November 2006, 22:56
moar info mistar. MOAR info.

Bahada
9th November 2006, 22:59
Rawr info.
Det er nok hvis du kan magic, skal gi dere mer info jeg. n00b.

Decket går ut på å: skaffe uendelig svart mana, ved hjelp av 1 Nether Traitor i spill og 1 Nether Traitor i graveyarden, ha Hivestone ute og Basal Sliver. Så kan du consume soul for så mye du vil. alt annet i decket er bare for å finne disse korta, eller for å bruke Psychic Drain og mille han til 0 kort. Alle andre bare hjelper comboen, og conflagerate er kjekk i FFA! der du kan skyte alle motstandere for så mye du vil.

greit darling? =D

Zabuza
10th November 2006, 00:07
Jeg on 2 kompiser holdt på med Magic før. Jeg spilte med kun 2 forskjellige sorter da, Mountain og Water :) D var ihvertfall de 2 sortene jeg spilte med og som virket ganske bra.
Når jeg hadde alle sortene så tok d utrolig lang tid før jeg kunne bruke de beste korta jeg hadde så jeg valgte å bruke kun 2 sorter noe som jeg var speielt fornøyd med ;)
Men HakoHero som ikke poster på forumet lenger og er en av kompisene min bruke Swamp og Plain noe som er en "killer" - combo. Du burde prøve å holde deg til 2-3 sorter og ikke alle. Så et tips for meg er å gjøre decken din om til en deck med 2 eller 3 forskjellige sorter istedet for å ha alle typene i en deck. Hvis du har bare 2 sorter så klarer du å utnytte den bedre. Tror e hadde 6-8 av begge land korta på decken min. Så prøv å fokuser kun på de korta som vil hjelpe deg mest ut i en game istedet for å ha alle de beste. Skal du ha en bedre deck og hvis du vil bli bedre så må du ofre noe. Ofret alle Swamp, Forest og Plain korta mine for å bygge oppde 2 sortene som var sterkest så jeg kunne utnytte dem bedre i en game. Hva med å prøve det? Den ene Mountainen din er vel med i decket fordi du har en spell eller et monster som trenger den vil jeg tro? :) Elsker Dèjà Vu kortet mitt ^^

(Vi bruker non gammle kort btw :p Så jeg er ikke sikker på om reglene er de samme nå som de nye korta har kommet.)

Bahada
10th November 2006, 16:44
Psh, du det er bare 2 +1/4 farge.
Det er blått, og svart (dimir farger, jepp) med splash av rødt. (izzet og rakdos? :O)
Det er nå tre røde mana kilder, og slikt, veldig deilig egentlig, ettersom jeg kan lete de fram. ^_^;
Dette decket SKAL kunne funke ganske bra, skal teste det ut etterpå ^_^

Forandringer:
Ut med Blood Celebrant med en Dralnu, Lich lord.
1 boseiju med en Sulfurous Springs.
ut med dizzy spell, inn med Diabolic Tutor
ut med mystical tutor, inn med Fact or fiction.
ut med Perplex, inn med Infernal Tutor
ut med Terramorphic Expanse, inn med island

Zabuza
10th November 2006, 17:46
Eneste måten du kan lage det "ultimate" stokken er å teste ut forskjellige kombinasjoner med korta dine. Å ha et par billige og svake monstere kan være veldig lønnsomt av og til (Vant en gang med et dårlig monster :)). Men det svakeste jeg har no i decken min atm er en 2/2 med en imba skill da så...

Bahada
10th November 2006, 19:36
i dette decket, er det 11 creatures, der EN er 3/3, en er 0/0, en er 0/5 4 er 2/2 og 4 er 1/1. ^^; meningen er ikke at jeg skal slå motstanderen på noe som helst vis. ^^ skal bare Drain life / consume soul / conflagerate han til døde.

Jeg får vist ikke prøvd det i dag, men enig i at man helst bør prøve det mange ganger før man skaper ett bra deck. derfor blir det nok i morgen. ^^