PDA

View Full Version : Annonsering Heads up 2. desember - Desu-con!

Smiph
6th November 2006, 09:35
2. desember er det tid for ett _stort_ cosplay/anime-treff i Oslo med navnet Desu-con, jeg skal være litt sparsom med detaljer enda men denne posten er her for å advare dere og sørge for at dere får holdt av datoen og gjort klar kostymer.

Jeg skal prøve å svare på alt jeg kan, men det er enda mange ting jeg ikke kan si. Så spør i vei.

Spørsmål som har blitt besvart:

Tidspunkt?
Det er satt 15.00 til 21.00 den 2. desember, men mulig det åpner litt før.

Kan man cosplaye hvem som helst?
Jepp! Man kan cosplaye akkurat det man vil.

Må man cosplaye?
Nei! Du kan komme i hva du vil.

Det blir tilbud for cosplayere, for sammlere, for anime-freaks, for japan-elskere, for manga-elskere og for de av oss som bare synes anime er kult

Men hvor stort er "stort"?
Basic målestokk: Større enn ett stort treff, mindre enn en liten messe.

Sharingan
6th November 2006, 09:45
Den andre desember er en lørdag... Er det mulig å si en spesifik tid? Jobber hver lørdag så jeg må i så fall få sjekket opp om folk får sett meg i rosekostyme!

kohaku
6th November 2006, 18:07
Kan man cosplaye hvem som helst? Bare det er fra en anime? ;P

Imbefalath
6th November 2006, 19:21
Ja, selvsagt. Det trenger ikke bare å være fra en anime heller, det kan være fra en manga, drama, band osv. så lenge det har med Japan å gjøre.

sortulv
6th November 2006, 22:07
Temaet for cosplaykonkurransen er 100% åpent. Hvis du vil komme som en filmkarakter eller tegneseriefigur fra USA er det bare å kjøre på. Bedømmelsen skjer på lik linje for alle.

Smiph
7th November 2006, 08:48
Den andre desember er en lørdag... Er det mulig å si en spesifik tid? Jobber hver lørdag så jeg må i så fall få sjekket opp om folk får sett meg i rosekostyme!
Jeg tror ikke det har blitt satt opp noe tidspunkt enda! Men det blir sikkert diskutert as we speak. Skal prøve og få noe svar asap.

Missing-nin Ida
7th November 2006, 08:53
Vel, jeg kommer i hvertfall ^^
Gleder meg :D

Smiph
7th November 2006, 09:19
Espen sier 15.00 - 21.00. Men det hende det åpner litt før!

Missing-nin Ida
7th November 2006, 09:24

Så koselig :)
Da blir vi alle glade!!

Sharingan
7th November 2006, 09:54
Åsså måtte dere plukke den tiden som jeg er på jobb ;) Vevel, da får det bli til at jeg tropper opp i grønne tights på et treff da...
Have a good time everyone, and take a lot of piczars!

Acima
7th November 2006, 12:07
OMG! MÅ DRA!!

fint å gå på sylinje nå da.. skal se om jeg kan få kommet med ett stykk utrolig kostyme.

Mette
7th November 2006, 13:06
Hadde folk vært interessert i prints? I så fall, hva slags prints?

FoxFenris
7th November 2006, 17:12
Prints?? You lost me...

Centi
7th November 2006, 18:15
Damn...
Og jeg som trodde det var treff. ;-;
Da blir det ingen Oslo-tur på meg...

sortulv
7th November 2006, 19:19
Dette er bedre enn et treff. Du vil gå glipp av noe stort hvis du dropper å reise til Oslo.

Shion
7th November 2006, 20:19
Høres koslig ut..

Lokenagi
7th November 2006, 20:42
må man cosplaye?

Centi
7th November 2006, 20:42
Mjo... det kan hende. ^^; Driver og vurderer det.

p33r
7th November 2006, 20:54
må man cosplaye?
Definitivt ikke! det blir tilbud for cosplayere, for sammlere, for anime-freaks, for japan-elskere, for manga-elskere og for de av oss som bare synes anime er kult :P

Mjo... det kan hende. ^^; Driver og vurderer det.
Stort innvolverer at vi ønsker å ta med oss så mye som mulig av det norske Anime-Miljøet.

Basic målestokk: Større enn ett stort treff, mindre enn en liten messe.

Kataya
7th November 2006, 20:59
Jeg kommer mest sannsynelig. ^^ Og denne gangen skal jeg ta masse bilder av folk som cosplayer. For cosplay er ikke noe for meg, nei nei. Men det er morsomt å se på andre som gjør det da.

Sånn btw, når er det vi får vite mer om det. Angående opplegget og sånt?

Otarun
7th November 2006, 21:07
Jeg kommer definitivt. Og jeg skal cosplaye. Dette har jeg gledet meg til utrolig lenge og jobber mye med cosplaykosymet mitt. Jeg kommer også til å ta bilder.

Izuma
8th November 2006, 11:55
Kommer definitivt her også. *jobbe iherdig med kostyme*
Kan hende at det kræsjer med juleball på skolen, men får håpe det ikke gjør det =X

Smiph
8th November 2006, 13:34
Forsiden er oppdatert med svar på spørsmålene.

Vadjro
8th November 2006, 14:24
ooo *gleder seg* jeg kommer.. hm.. hvem skal jeg cosplaye mon tro?

kohaku
8th November 2006, 14:49
Anywho... Jeg kommer og jeg skal cosplaye! \o/ Det blir fancy!

Centi
8th November 2006, 16:50
Hva er det som skal foregå på dette Desu-conet? Koster det noe? Hvordan blir det med mat, skal vi skaffe det selv?

Beklager at jeg spør så mye, men jeg trenger å vite om det er verdt en søvnløs natt på en humpete buss. ;)

p33r
8th November 2006, 17:00
Hva er det som skal foregå på dette Desu-conet? Koster det noe? Hvordan blir det med mat, skal vi skaffe det selv?

Litt av hvert, noe for en hver smak. Det vi kan si hittil er at det blir en Cosplaykonkuranse med premier.

Det koster ingenting å komme inn.

Mat må dere kjøpe selv, men dette er i midten av Oslo Sentrum (vi kommer nok til å ha avtaler med et par spisesteder rundt arrangementet for billigere mat om man er deltager på connet).

ciliee
8th November 2006, 22:53
hvor??

såvidt jeg kan se så står det ingesteder..

madcow
9th November 2006, 00:29
posten før din.

n@ruto-kun
9th November 2006, 18:38
jeg får ikke lov fordi mamma er så DUST i huet og tror teite ting som hun ikke har noe peiling på.

hvorfor får jeg ikke dra til oslo når jeg har gjort det så jævlig mange ganger?!?! ååå!!!

Heika-sama
10th November 2006, 09:42
Gah! Jeg drømte om conet i natt! Jeg drømte at det jeg skulle dit og at jeg ikke var kommet lenger med kostymet mitt enn jeg er nå (dvs: ikke ferdig!) Jeg skulle kjøpe resten mens det var elns, og det var stressende! Jeg hater stressedrømmer hvor man aldri får gjort det man skal! >_<

Uansett; jeg kommer, jeg kler meg ut og jeg tar med en venn som kler seg litt ut. :)

p33r
10th November 2006, 14:49
Denne tr&#229;den er utdatert, bruk heller http://www.japani.no/forum/showthread.php?p=64882 jeg stenger derfor denne tr&#229;den n&#229;.