PDA

View Full Version : Diverse Konami vs Roxor

Smiph
19th October 2006, 15:33
Rettsaken er avsluttet og Roxor tapte!

Quote fra ddruk
Konami has acquired the intellectual property rights to the In The Groove(R) dance game franchise. It was further agreed as a part of the settlement that Roxor would respect Konami’s intellectual property rights.

http://www.inthegroove.com/page/Press_Release

-

Basicaly, Konami won the court case, and proved that ITG infringed upon their patent. They own the intellectual rights to "In The Groove", because it was ruled as technicaly being nothing more than "Dance Dance Revolution".

This means Konami can continue to produce 'Dance Dance Revolution', and all games which resemble it's design.

Konami did NOT win control of the 'In The Groove' copyright, the game code, it's songs, anything like that. Konami do not own the In The Groove franchise, they simply own the sole right to produce arcade games which resemble DDR / ITG's technical setup and gameplay elements.

Roxor can still produce dancing games, but have to think outside of the box. They cannot produce anything which resembles DDR.

By all reasonable logic, In The Groove 3 is canceled. All future PC / console releases are presumed to be canceled, as Roxor recently gave away In The Groove 2 to all owners of the PC version.

This also follows the release of an official patch which allows In The Groove 2 machines to play any song held on a memory stick - a move which seemed insane at the time, but makes sense if you assume that the development team were aware of what was coming.

viddy
19th October 2006, 15:35
Og dette visste alle kom til å skje, ettersom In The Groove er DIREKTE STJÅLET fra Konami. Det var NO CHANCE at Roxor skulle vinne. De bare prøvde å tjene MEST mulig penger, FØR Konami vant rettsaken. ;)

SchiZo
19th October 2006, 22:20
Personlig finner jeg dette litt trist, da jeg som er rimelig ny med både DDR og ITG vil få påpeke at jeg personelig finner pilene i ITG mye lettere å lese, og at stegene virker mye bedre synkronisert med musikken. Tviler på at jeg er helt alene om det, folk er jo forskjellige. (Og, ja, min spede begynnelse var også DDR.)

En skulle da tro det også var plass til ITG på maskindansmarkedet; Pump It Up har da holdt det gående en god stund.

Nå sitter jeg og er litt trist fordi ITG2 i PAL til PS2 da altså ikke blir sluppet i November :(

viddy
20th October 2006, 09:49
Personlig finner jeg dette litt trist, da jeg som er rimelig ny med både DDR og ITG vil få påpeke at jeg personelig finner pilene i ITG mye lettere å lese, og at stegene virker mye bedre synkronisert med musikken. Tviler på at jeg er helt alene om det, folk er jo forskjellige. (Og, ja, min spede begynnelse var også DDR.)

En skulle da tro det også var plass til ITG på maskindansmarkedet; Pump It Up har da holdt det gående en god stund.

Nå sitter jeg og er litt trist fordi ITG2 i PAL til PS2 da altså ikke blir sluppet i November :(

Pump it Up er ikke en direkte stjålet greie fra en annen produsent :I
Derfor overlever den!
Tror også kanskje Andamiro (De som lager PiU) lagde en avtale med konami på noen måte.
Pilene i ITG er kanskje lettere å lese enn pilene på DDR, fordi DDR er tross alt MYE ELDRE. En ny DDR maskin nå idag (SuperNOVA) har piler som synes mye bedre (synes jeg.)
Når det gjelder piler/musikk, så liker jeg DDR bedre iallefall, ITG blir repetativt og kjedelig. Akkurat samme rytmen man skal trykke hele tiden, forandrer seg nesten aldri.
Får håpe Roxor får et spark i ræva nå. Eventuelt at Konami kanskje gjør ITG bra... Ikke vet jeg.. Om de bruker konseptet da ;)

NinkeKuN
20th October 2006, 10:06
Vel jeg skjønner ikke hvorfor Konami har satt opp rettsak mot folka bak Guitar Hero... Konami kom jo lenge før Guitar Hero med sin gitar:

http://cs-exhibitions.uni-klu.ac.at/uploads/pics/Guitar-Freaks-Controller_01.jpg

Smiph
20th October 2006, 12:00
Pump it Up er ikke en direkte stjålet greie fra en annen produsent :I
Derfor overlever den!
Tror også kanskje Andamiro (De som lager PiU) lagde en avtale med konami på noen måte.
Pilene i ITG er kanskje lettere å lese enn pilene på DDR, fordi DDR er tross alt MYE ELDRE. En ny DDR maskin nå idag (SuperNOVA) har piler som synes mye bedre (synes jeg.)
Når det gjelder piler/musikk, så liker jeg DDR bedre iallefall, ITG blir repetativt og kjedelig. Akkurat samme rytmen man skal trykke hele tiden, forandrer seg nesten aldri.
Får håpe Roxor får et spark i ræva nå. Eventuelt at Konami kanskje gjør ITG bra... Ikke vet jeg.. Om de bruker konseptet da ;)
Mener Adamiro lagde noen kabinetter fro Konami eller noe sånn.

Jeg liker noen av ITG sangene bedre enn DDR, men det jeg syns er best med sangene på ITG er at de er lengre enn DDR sanger. Derfor får man mer ut av tiern. ^^

Håper de lager en maskin sammen egentlig. Syns ikke Supernova pilene var noe spesielt bedre enn de vanlige DDR pilene, men det er mulig det er fikset på (husker ikke om vi hadde en original supernova eller ikke på VM), men jeg får prøvd den i neste uke når Schizo og jeg stikker til London. \o/

Tajshin
20th October 2006, 13:29
Vel jeg skjønner ikke hvorfor Konami har satt opp rettsak mot folka bak Guitar Hero... Konami kom jo lenge før Guitar Hero med sin gitar:

http://cs-exhibitions.uni-klu.ac.at/uploads/pics/Guitar-Freaks-Controller_01.jpg
Red Octane er utgiverne til ITG, og utgiverne til Guitar Hero. Det tar nok ikke lang tid før Konami saksøker igjen. Ihvertfall med tanke på hvor mye mer populært Guitar Hero er kontra ITG.

Ifrit
20th October 2006, 13:39
Endelig! Theft of intellectual property should not go unpunished.