PDA

View Full Version : Multiplattform Spill hjelp tråd

Melkerullpushern
24th June 2006, 14:42
Jeg laget denne tråden for oss som har problmer med et eller flere spill. Jeg tenkte det ville være bedre å lage en felles tråd for alle spill og ikke lage en stor tråd bare får å få hjelp med en ting.

Jeg lager tråden i hovedsak for å få hjelp med problemer som: Hvorfor henger spillet seg opp akkurat der, eller hvorfor er alt sammen tåkete osv.

Såklart tråden kan vel være åpen for spørsmål som: Hvor er veien ut fra hulen, eller hvordan kan jeg ta den bossen på enklest mulig måte.

En annen grunn til at jeg laget tråden er: Hvordan Hoster man servere på WC3 og TFT på battle.net. Jeg har lest mang plasser at man må "forwarde" det eller hva det heter. Det har jeg gjort, men fortsatt ingenting som skjer. Jeg har åpnet en port på routern, men fortsatt ingenting. Jeg har også lest en plass at jeg må lage en "Brukobling", hvordan gjør man det? Men sist men ikke minst er det noen som i det hele tatt hvet hvordan man hoster?

Sharingan
24th June 2006, 14:49
Kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg setter meg opp som frivillig trouble-solver!

Melkerullpushern
29th June 2006, 00:21
Fant ut av problemet mitt. Trengte bare å legge port 6112 (Battle.net porten) som unntak til brannmuren.

Toby Christ
1st July 2006, 14:50
Javel, da skal jeg bare be om litt hjelp med script av Rome: Total War.
Jeg skulle gjerne ha visst hvilken fil jeg må redigere for å kunne spille faksjonen Macedon, da jeg ikke kan "unlocke" denne gruppen ved å fullføre spillet på vanlig måte.

Melkerullpushern
1st July 2006, 17:45
Du trenger denne moden http://www.twcenter.net/downloads/db/?mod=74

Eller du kan gjøre dette:

open up the rome total war folder
open data
open world
open maps
open campaign
open imperial campaign
open descr_strat.txt file

where it says playable, just copy and paste the names of the factions under there. there have been problems with spqr and the rebels so i would not recommend doing those. it should look something like this:

---

playable
romans_julii
romans_brutii
romans_scipii
egypt
seleucid
carthage
parthia
gauls
germans
britons
greek_cities
macedon
pontus
armenia
dacia
scythia
spain
thrace
numidia
end
unlockable

end
nonplayable
romans_senate
slave
end

Toby Christ
1st July 2006, 18:33
^ Tusen takk til deg, Melkerullpushern!

Jeian
2nd July 2006, 15:43
Fant ut av problemet mitt. Trengte bare å legge port 6112 (Battle.net porten) som unntak til brannmuren.

Tusen takk, MP for at du likevel har sagt til meg hvordan man hoster på WCIII.
Var det ikke du som ikke skulle si det til meg, da?:P Lolololol:D

Hehe!

Melkerullpushern
3rd July 2006, 00:13
Jeg skulle si deg det. Du å broren din ville ha meg til å hjelpe dere å hoste på internet, men for og få til det er det ikke bare å legge til port 6112 i unntak. Du må sette opp static IP. Sammtidig som du må åpne porten i routern. Det med routern gidder jeg ikke fordi da må jeg logge meg inn på routern, jeg har verken passordet eller brukernavnet til routern deres. Ergo jeg får ikke gjort det.

Jeian
3rd July 2006, 12:55
Hehe.
Bryr meg egentlig ikke om å hoste så lenge jeg kan logge meg inn på battle.net og spille de gamesene jeg vil der

kaw
7th July 2006, 22:38
Need help with WoW!

jeg trenger litt hjelp med WoW(world of warcraft)

dette skjer nå og har skjedd mange ganger før...

først så logger jeg på osv. som normalt.. også etterhvert når jeg spiller blir bare skjermen svart og det står "POWER SAVING MOD" midt på skjermen, og jeg får ikke gjort noe som helst jeg må ta ut stikkkontakten, det kan umulig være bra for Pc'n..., vet noen hva dette kan være? jeg har tatt "Rapair.exe" så skjer sånn en gang og etter det er den helt fin igjen, men så skjer det igjen noen uker senere, hvorfor skjer dette?

jeg kjenner folk som har dårligere PC enn dette og det skjer aldri noe med dem.. (o.0)

EDIT:2 jeg har spurt her, så hvis dere har noe å tilføye dem hadde det vært fint :) http://forum.wownorge.net/viewtopic.php?t=8078&sid=bc625dcffa48d7de633ca301c6f17dd6

edit: det var ikke noe gærent med Strømaltarnativer på kontroll panelet :(

Gusj
12th July 2006, 13:53
Prøv å finn ut av det her:
Eg sit bom fast på Den Lengste Reisen. Er i kapittel elleve og har nettopp komt opp heisa frå Metro Circle. Eg kjøper nye klær og drar til dit eg skal etterpå, men fyren vil ikkje sleppe meg inn. Eg har leita gjennom forskjellege walkthrougha og der står det at eg skal plukke opp ei pizzaeske frå ei søppelbøtterett utanfor heisene. Problemet er at der ikkje er nokon pizzaeske.
Trudde først det var ein liten bug så eg loada en tidlegare savegame og spilte meg fram til der eg var, men det hjalp ikkje.

Eg har den norske versjonen av spelet og kjøyrer det på Windows XP.
Mistenke Best Buy som har brent cden for å ha brukt røtne cdar, har hatt problem med dei før.

Critical IX
12th July 2006, 23:10
Need help with WoW!

først så logger jeg på osv. som normalt.. også etterhvert når jeg spiller blir bare skjermen svart og det står "POWER SAVING MOD" midt på skjermen, og jeg får ikke gjort noe som helst jeg må ta ut stikkkontakten, det kan umulig være bra for Pc'n..., vet noen hva dette kan være? jeg har tatt "Rapair.exe" så skjer sånn en gang og etter det er den helt fin igjen, men så skjer det igjen noen uker senere, hvorfor skjer dette?

jeg kjenner folk som har dårligere PC enn dette og det skjer aldri noe med dem.. (o.0)

Husker jeg hadde noe lignende.. eller var det noen på nettet? Samma det.
Problemet, slik jeg husker det, er vifta. Maskinen din blir så varm at den automatisk slår seg av for ikke å brenne opp.
Har dessverre ikke løsningen, men dette kan hjelpe andre til å fullføre.

Sensei
13th July 2006, 00:44
Husker jeg hadde noe lignende.. eller var det noen på nettet? Samma det.
Problemet, slik jeg husker det, er vifta. Maskinen din blir så varm at den automatisk slår seg av for ikke å brenne opp.
Har dessverre ikke løsningen, men dette kan hjelpe andre til å fullføre.
Løsning i 99,99% av tilfellene dette skjer er (sett at det er varme):
ÅPNE PC'EN OG FÅ VEKK STØVET!

Dog.. De gangene jeg har vært borti slikt har PCen bare rebootet..

Bigbo
13th July 2006, 01:44
Need help with WoW!

Jeg har opplevd noe lignende. har du sjekket om det er noe feil på AddOns?

Melkerullpushern
17th July 2006, 02:17
Jeg trenger litt hjelp. Noen som vet hvordan man setter opp Ventrilo server?

Kataya
17th July 2006, 11:13
O.o Nyttig tråd, men første inntrykk var at det er for å få hjelp emd de tekniske sakene i forbindelse med et spill. I så fall er det bare å spørre om hjelp ang. FF X eller X-2. Hehe.

Jeg har et spørsmål angående Shadow of the Collosus. Hvordan kommer man til Secret Garden? Har runnet spillet nå og jager både frukt og lizards. ^^

Midori
17th July 2006, 11:34
O.o Nyttig tråd, men første inntrykk var at det er for å få hjelp emd de tekniske sakene i forbindelse med et spill. I så fall er det bare å spørre om hjelp ang. FF X eller X-2. Hehe.

Jeg har et spørsmål angående Shadow of the Collosus. Hvordan kommer man til Secret Garden? Har runnet spillet nå og jager både frukt og lizards. ^^

Google er din venn! :ja:

The Short Way to the Secret Garden.
You do not need to beat the game 4 times to reach the secret garden. All you have to do is familiarize yourself with the diagonal jump. When you grab a climbable wall (usually indicated by the moss growing on it), you have to hold jump and the left analog stick diagonally up until your character swings his arm, depending on what direction you tilted the analog stick. Once he does this, let go of jump and you will scale the wall diagonally without using a large amount of stamina.

Before you decide to reach the secret garden, it is advisable to complete about 7 colossi for the sole reason of acquiring enough stamina to take on this task. You could also search for white-tailed lizards as an alternative to gain stamina.

To reach the secret garden, you have to locate the wall of ivy on the northeast side of the temple shrine. If you use your horse and jump off of him towards the wall of ivy, you will save even more stamina. Now, follow it all the way up until you reach a ledge on the right. Go around it while still using the diagonal jump to save stamina. On the opposite side, leap across to the visible moss and keep going around the second ledge above. Once you get to other side, you have to go around yet another ledge, which is a little bit below your position. You will reach a circular pillar that you have to jump onto. This is easily done by situating yourself directly opposite of it and then jumping across. Hold on and keep going up. The moss will lead you a little bit towards the left to a small walkway. Follow the stairs to the secret garden. Enjoy, but do not eat the fruit, as it will decrease your health permanently.

Kataya
1st August 2006, 17:31
Joa.. Jeg skjønner det teoretisk, men HALLO.. Det er jo milevis med mose oppover den tempelveggen og da må man nesten ha fanget alle lizards i hele spillet. Er det ingen her som har greid det?

Robisiux
1st August 2006, 17:40
Jeg trenger hjelp til FF7! Jeg skal ha tak i en stone-key så jeg kommer inn i et tempel ( vistnok på slutten av cd 1 ^^). Hvor finner jeg den?!

Toshiyoki
1st August 2006, 20:19
Jeg trenger hjelp til FF7! Jeg skal ha tak i en stone-key så jeg kommer inn i et tempel ( vistnok på slutten av cd 1 ^^). Hvor finner jeg den?!

Dio er mannen som har denne steinen

kaw
20th September 2006, 12:08
takk for all hjelp, jeg har tatt en stor rengjøring i PC'n, hvis det blir håpløst igjen så gidder jeg ikke mer, og bare bytter ut vifta eller noe sånt...

Ichigo
21st September 2006, 19:08
Trenger hjelp med og finne en Diablo 2 mod som heter Boss mode... Noen som kan hjelpe? Hadde blitt henrykt hvis dere svarer fort xD

ero-sennin
12th November 2006, 22:22
vet at kanskje dette spørsmålet er på feil plass.. men jeg må ha hjelp.. alt jeg spiller av i media playern blir spilt opp ned =s tror jeg må ha køddet med innstillingene med ett uhell.. noen som kan hjelpe meg?

kaw
14th November 2006, 11:30
absolutt alt?, ihverfall når det var sånt hos meg, så så jeg filmer oppned, men da trengte jeg bare DivX, hvis du går på hjelp på meda player, eller det kommer ett oransje utropstegn ved siden av navnet på fila du ser på, så vil media player sende deg til ett sted du kan laste ned DivX. det hjalp hos meg.

Sharingan
14th November 2006, 11:46
Jeg trenger litt hjelp i forskjellige spill jeg nå:

I Noone lives forever 1 i space shuttle banen, finnes det bare en code breaker, den bruker jeg en gang og så forsvinner den sporløst selv om den står på inventory listen!

I Gothic 2 så trenger jeg egentlig bare en måte å få fatt i en sånn Monastery Robe ettersom de er så himla tøffe :D

ero-sennin
15th November 2006, 22:55
har jo div x player.. men syns det er enklere med meida playern :P men takk.. kan jo kanshe prøve å oppdatere

Melkerullpushern
19th November 2006, 00:07
Ta å last ned VLC media player. Ingen over ingen ved siden http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Trenger hjelp med og finne en Diablo 2 mod som heter Boss mode... Noen som kan hjelpe? Hadde blitt henrykt hvis dere svarer fort xD

Er ikke sikker på om denne er rikitg men det er verdt et forsøk. http://hades.planetdiablo.gamespy.com/
Hva går denne moden ut på?

Ichigo
20th November 2006, 15:05
Tusen takk!

Moden gjør til så du får mye bedre itemer,MYE bedre...mere XP og tja... Du sloss bare mot bosser.. Så på act en kan du møte 20 Diabloer samtidelig:D

Mr.Mag
23rd November 2006, 20:33
Jeg har nettop installert Half Life 2 igjen, må ha noe å holde på med om dagene.
Uansett, jeg synes det er kjedelig så jeg bestemte meg for å bruke cheats. Jeg har redigert på -applaunch 220 -dev -tconsole bak target linja på properties på ikonet. Problemet er at jeg f.... ikke får konsolen oppe.

Så...hjelp?

Sensei
23rd November 2006, 22:32
Jeg har nettop installert Half Life 2 igjen, må ha noe å holde på med om dagene.
Uansett, jeg synes det er kjedelig så jeg bestemte meg for å bruke cheats. Jeg har redigert på -applaunch 220 -dev -tconsole bak target linja på properties på ikonet. Problemet er at jeg f.... ikke får konsolen oppe.

Så...hjelp?http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t618403.html

Cheating er feigt btw :P

Mr.Mag
23rd November 2006, 22:41
Thanks! ;D

Vell, jeg har spilt spille en million ganger før, så i dette tillfellet er det ikke feigt;)

Melkerullpushern
23rd November 2006, 22:42
Enig med deg Sensei. Men synes det er greit hvis man først har klart spillet. Half Life 2 er et veldig enkelt spill og klare så jeg regner med at Mr. Mag har klart det.

Mr.Mag
23rd November 2006, 23:04
Mhm, det er ganske enkelt å gå gjennom det. Pluss, man har jo den quick-saven som man stadig kan bruke (selv om det kan være en ulempe bak det).

Melkerullpushern
23rd November 2006, 23:53
Brukte ikke quick saven en eneste gang da jeg gikk igjennom det. Tok meg bare et par dager. Kunne sikkert klart det på et par timer. Men man kan jo ikke spille data hele tiden.

Mr.Mag
24th November 2006, 16:37
Enda mere hjelp takk.

Jeg er i Ravenholm, og jeg har drept alt som lever i området. Jeg vet fra før at jeg skal møte den gale personen med hagla, og at han skal sende meg en sak som jeg skal hoppe opp i så jeg kommer meg til han - men hvor i h...... skal jeg gå?

Nå er jeg i den gata der det henger en mann midt i strøket, og det er der jeg har hatt min siste killingspree. Noen som husker?

Melkerullpushern
25th November 2006, 00:51
Ikke egentlig. Men tror der var noe med at man måtte gå gjennom et mørt smug og over endel tak osv. Ravenholm er den værste verdenen på spillet. Den er så kjedelig etter min mening. Ikke så mye som skjer bare gå rundt veldig lenge og drepe zombier. Ekkel verden, så mye virrvar om hvor man skal gå osv.

Mr.Mag
25th November 2006, 15:57
Helt enig.

Bare surr om hvor jeg skal gå osv, blir gal snart viss jeg ikke finner veien til den gale presten.

Ifrit
25th November 2006, 16:22
Nå er jeg i den gata der det henger en mann midt i strøket, og det er der jeg har hatt min siste killingspree. Noen som husker?
Hvis du er der jeg tror du er, skal du ned mot det som virker som en biltunnel, og klatre opp en stige til plankene som henger over gata, og hoppe inn et vindu... på andre siden, i mønet til et hus, er det headcrabs og supplies.

Melkerullpushern
6th December 2006, 23:53
Trenger hjelp med BF2 (battlefield2). Når jeg skal spille online låser pcen seg, må restarte. Skjønner ikke hva som er problemet. Pcen min er langt bedre en minste kravene, har rask linje og ikke noe som kan få meg bannet.

Slik har der vært siden jeg kjøpte spillet. Før så kunne det ta alt ifra 5min til den krasjet eller 2 timer alt etter som. Nå krasjer det med en gang.

Netopp instalert det igjen etter lang tids pause. Sinnsykt irriterende. Har nyeste patch osv. Pleier å spille på tv2 sine servere (gode servere).

Kan noen hjelpe meg?

Ifrit
7th December 2006, 14:40
Høres ut som noe du må sjekke på EA/DICE's forum.

Ichigo
24th December 2006, 16:58
For og skaffe seg Monastary Robe i gothic 2,så først start spillet. Trykk deretter på 'C' og skriv 'marvin' og cheat-mode og så trykk 'C' igjen, cheat mode skal ha blitt startet,hvis ikke har du gjort noe feil. Trykk F2 og "cheatconsol'en" kommer fram. Skriv Insert itar_kdf_h (I cheat modusen)
Og du burde ha Heavy fire mage robe. Her er en link til noen andre koder : http://www.consolecheatcodes.com/pc/gothic2cheats.html

Fidelity
24th December 2006, 17:38
Hvis det er noen som mot all formodning trenger hjelp i Twilight Princess, er det bare å spørre. jeg har greid alt 100% :P

btw, Ravenholm suger!

Sharken
9th January 2007, 17:49
Jeg trenger urgent hjelp med Diablo 2 installering. Jeg har lenge blitt mast på av kamerater og folk om at jeg skal kjøpe spillet og begynne og spille og jeg gjorde det for et par dager siden. Det står "PC/MAC CD-ROM" på coveret så jeg tenkte bare dont worry. Når jeg setter inn installdisken i cd-rommen min og åpner cden så får jeg beskjed om at installfiltypen ikke er støtta på systeme mitt. Wtf, trenger hjelp! ;__;

Ifrit
10th January 2007, 03:11
Sharken, vil hjelpe om du sier spesifikasjonene på pcen din, hvilket operativsystem, ect.

Sharken
10th January 2007, 07:33
Sharken, vil hjelpe om du sier spesifikasjonene på pcen din, hvilket operativsystem, ect.

Heh, nåvel. Jeg ville nå tro at min nye macbook skal ta det som kreves for Diablo 2 :P Med mindre jeg må ha en sugen pc for og få spilt det da :P

McNina w/cheese
10th January 2007, 20:27
Okay,jeg er litt stuck på Fatal Frame (1'ern) der du må få tak i en spesiell kode for å åpne en viss dør (muligens så leder den vel til en pagoda. Er ikke sikker). Noen som kan hjelpe?

Ifrit
11th January 2007, 21:35
Heh, nåvel. Jeg ville nå tro at min nye macbook skal ta det som kreves for Diablo 2 :P Med mindre jeg må ha en sugen pc for og få spilt det da :P
Sett bort ifra dine synspunkt, hadde det kanskje vært lurt å prøve å installere det på en PC. Hvis det ikke går er det noe galt med kopien din. Det jeg spurte om har heller ikke nødvendigvis noe å gjøre med om MacBooken din oppfyller de nødvendige systemspesifikasjonene... Det originale Fallout vil ikke la seg installere på Windows 2000 eller XP uten aktivert kompitabilitetsmodus for Windows 95 eller 98... kanskje kopien du fikk anskaffet av Diablo 2 ikke fungerer fordi den ikke kjenner igjen en nyere Mac OS enn det som var ute da den ble laget.

Okay,jeg er litt stuck på Fatal Frame (1'ern) der du må få tak i en spesiell kode for å åpne en viss dør (muligens så leder den vel til en pagoda. Er ikke sikker). Noen som kan hjelpe?
Er ikke sikker, lenge siden jeg har spilt... hvis dette er der jeg tror det er; kort tid en boss med lange armer, ligger cluet til koden blandt masse mapper eller papirer i et rom med masse debris og ødeleggelse... se etter noe om et kvelningsritual, koden er en dato.

Melkerullpushern
11th January 2007, 22:47

Jeg vet ikke om dette funker da. Har ofte opplevd at det står en slags guide inne i heftet du får me spillet eller på en eller annen readme-fil på cden, prøv det. Hvis det ikke funker kan jeg ikke hjelpe deg.

Sharingan
12th January 2007, 15:11
Jeg vet ikke om dette funker da. Har ofte opplevd at det står en slags guide inne i heftet du får me spillet eller på en eller annen readme-fil på cden, prøv det. Hvis det ikke funker kan jeg ikke hjelpe deg.
Uansett hva slags spill man kjøper så skal det være en readme fil inne på cden, eller link til nettstedet man kan finne den på ;)

Melkerullpushern
12th January 2007, 15:58
Uansett hva slags spill man kjøper så skal det være en readme fil inne på cden, eller link til nettstedet man kan finne den på ;)

Jeg vet at det alltid er med en readme-fil. Men at det står hva man må gjøre for og instalere spillet på mac. Kan ofte være egne instrukser til akkurat mac har jeg opplevd. Det var vel egentlig det jeg mente.

Sharingan
13th January 2007, 13:21
Oh... Da har du kanskje et lite problem. Det er ofte sånn at man bare skriver step-by-step for windows og ikke Mac. Så da spørs det om man må google litt eller snakke med den lokale spillpusheren (;

Ifrit
13th January 2007, 23:51
Jeg har kanskje funnet ut noe... Macbooken, har ikke den Intel-prosessor? I så fall er det årsaken. Det skal visstnok kanskje fungere under Rosetta eller du kan se etter en OS X-native installer her. (http://www.blizzard.com/support/?id=mdt0387p) (?)

Orersama
15th January 2007, 13:20
The tech support guys at Blizzard have claimed that they are are most likely going to port the older games (Diablo II, Starcraft, Warcraft III) to a Universal Binary so you can either play it under Windows/boot camp now, or wait a bit and see if the Universal Binary happens.

http://www.macworld.com/forums/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=469157&Main=466726

Ser ut som du må installere Boot camp med Windows eller vente til Blizzard gjør noe.