PDA

View Full Version : Anime Beck

sketch
7th June 2006, 23:32
BECK - Monglian Chop Squad
Episoder: 26
Kategori: drama, music
Utgivelsesår: 2004
Regissør: Osamu Kobayashi
Forfatter(mangategner personen): Harold Sakuishi

Handling:
Tanaka Yukio, også kjennt som Koyuki er en 14 år gammel gutt som føler seg misplassert i samfunnet og livet generellt. Ved å en dag redde en, hva skal jeg si... merkelig satt sammen hund, fra noen plagsomme unger, møter han guitaristen Minami Ryuusuke, og blir etterhvert involvert i hans band BECK, ettersom han visstnok har en svært stort talent for musikk og lærer seg å spille guitar på null komma niks. Koyuki sitt liv begynner virkelig å forandre seg ettersom han(gitar/voc),Ryuusuke(gitar), Taira(bass), Saku(trommer) og Chiba(voc) prøver iltert å bane seg en vei i musikkens verden, samtidig som han også blir testet litt i kjærleikens verden fra tid til annen!

Min mening:
Beck - Mongolian chop squad, er en fin og morsom serie, animasjonen er litt sånn midt på treet, men karakterdesignet er enkelt men passende.
Det som sjokkerte meg mest var det at de brukte engelske stemmer en god del i serien også, i og med at Ryuusuke og lillesøsteren Maho har levd en god del i America, og jeg skal ikke legge skjul på at engelsken er kanskje 5 ganger bedre enn den engelsken jeg har hørt i andre serier, samt at det er ekstra morsomt med all banningen som foregår på engelsk, så serien er vel ikke akkurat noe for folk med sarte ører :p
Serien var også ganske inspirerende, og jeg vurderer selv å lære meg å spille guitar nå, og kanskje starte et band :p

http://img.photobucket.com/albums/v110/sketchu/vlcsnap-338763.png

Karakter: 8/10

EntraiL
13th June 2006, 12:36
Jeg liker virkelig denne serien. Det beste med den må være musikken og den originale historien (i hvertfall til å være anime). De beste sangene er Beck - brainstorm (BIG Muff) og Beck - Slip out (LITTLE More Than Before). Det eneste jeg ikke likte med serien var animasjonene, men det tenkte jeg bare på i starten. Dette er en serie alle burde få med seg.

Mr.Mag
13th June 2006, 18:20
BECKSerien var også ganske inspirerende, og jeg vurderer selv å lære meg å spille guitar nå, og kanskje starte et band :p

Si i fra viss du trenger noe hjelp ;)

Jeg har sett et par episoder av Beck, og jeg digger serien. Men gitar er så best <3

SoulSeth
29th July 2006, 01:37
Fikk endelig sett denne serien.....tok skikkelig lang tid &#229; f&#229; tak i ^^"

M&#229; si at jeg ble meget imponert av denne serien. F&#248;rst av alt er musikken som blir spilt i serien ganske fengende, og dette er egentlig musikk jeg ikke h&#248;rer p&#229; til vanlig. Det som ogs&#229; var kjekt var at du kunne h&#248;re at bandet forbedret seg jo mer de trente, det ga en skikkelig virkelighetsf&#248;lelse, noe som gjorde at man levde seg mer inn ^^

Animasjonen var som sagt, ikke den beste, men jeg hadde ingen problemer med den, utenom kanskje noen enkelte deler.

Selve historien og personene i serien var det som solgte den tilslutt. Jeg klarte ikke &#229; holde meg fra &#229; leve meg inn og skikkelig heie p&#229; protagonistene.

Alt i alt, en meget bra serie, absolutt verdt en titt.

9/10

stamno
8th August 2006, 03:18
Hørtes ut som en tøff serie, men har ikke fått somlet meg til å se den ennå(skjer nok snart, for nå vart jeg litt inspirert). og gitar kan jeg anbefale på det varmeste, spiller nemlig litt selv:ja:

Zabuza
8th August 2006, 08:59
HAr sett denne serien (3 ganger faktis) og vil anbelfale denne til alle andre som vil se mer anime ^^ Grei histiorie og god musikk. Det eneste negative i serien er animasjonene :s Men det er ikke noe problem &#229; ignorere ;)

Sensei
25th November 2006, 00:38
N&#229; har jeg sett ferdig Beck. Denne animen er rett og slett den serien jeg f&#248;ler har truffet meg best av all anime jeg har sett s&#229; langt ;O

Denne serien handler om det &#229; starte et band og pr&#248;ve &#229; leve ut dr&#248;mmen om suksess, og alt det andre som h&#248;rer med (pluss litt til ;p).
Jeg spiller selv i band og jeg m&#229; si jeg virkelig kjenner meg igjen i mye av serien. F&#248;lelsen jeg fikk av denne serien er mye av de samme jeg har f&#248;lt selv, og det er mye av de samme opplevelsene som man g&#229;r igjennom n&#229;r man er i et band sammen med gode venner. Alle forskjellene, likhetene, kranglingen og de hyggelige stundene er akkurat slik det er &#229; v&#230;re med i et band, og nettopp derfor koste jeg meg virkelig n&#229;r jeg s&#229; p&#229; denne serien.

I tillegg s&#229; har Beck en tvist som gj&#248;r serien litt mer spennende, siden de blir innblandet i noen mindre trivelige hendelser.

Animasjonene synes jeg er ganske trivelige egentlig, har sett en del anime og n&#229;r det kommer til det &#229; spille instrumenter, pleier de fleste animasjons-serier og -filmer &#229; suge hardt, rett og slett, men denne serien f&#248;ler jeg at har gjort en god jobb n&#229;r det kommer til animeringen. S&#229; jeg sier meg uenig med innleggene over n&#229;r de kommer til at animasjonen er middelm&#229;dig, for selv om animasjonen ikke er den beste i verden, s&#229; er den veldig mye bedre enn den gjennomsnittlige animerte instrumentspillingen der ute. =)

Alt i alt gir jeg serien full pott. 10/10. Denne serien traff ihvertfall meg 100%

Sharken
25th November 2006, 01:01
Vel hmm *kremt* Jeg så denne tråden først nå, takket være Sensei. Trodde ingen hadde lagt merke til Beck på en måte jeg. Selv så jeg Beck for veldig veldig lenge siden og den ga veldig stort inntrykk på meg. Jeg ser også at jeg finner meg selv igjen i mange av karakterene på mange punkter, og noen stikk motsatt. Er enig med deg Sketch, etter og ha sett denne animen så ble plutselig guitar en veldig interessant ting for meg i forhold til hva det var, og jeg har også lyst til og lære meg guitar. Alle tiders anime. Den var virkelig toppers! 10/10

Antony
27th December 2006, 16:23
Fikk endelig tak i denne serien, og n&#229; har jeg sett den ferdig.
Dette m&#229; v&#230;re den mest koselige serien jeg noen gang har sett. Var veldig morsomt og spennende &#229; se hvordan bandet utviklet seg fra &#229; spille p&#229; sm&#229; klubber til den massive Grateful Sound-festivalen. Var ogs&#229; selvsagt fint at de hadde blandet inn noe kj&#230;rlighetsdramatikk ogs&#229;.

Synes ogs&#229; det var godt gjort at de blandet inn noe ekstra spenning - tenker alts&#229; p&#229; det som skjedde med Ryusuke og gitaren Lucille.

Et annet element ved denne serien var musikken. Et vidunderlig bra soundtrack, med gode l&#229;ter. Liker veldig godt "Brainstorm", "Like A Foojin" (minner merkelig nok om en typsik Rage Against The Machine-l&#229;t), "Moon On The Water" og "Face".
Jeg likte ogs&#229; veldig godt at de tok med noe av The Pillows (sangene "Last Dinosaur" og "Advice", om jeg ikke husker helt feil). Var staselig &#229; se Taira spille som bassisten, liksom.
Jeg klarer egentlig ikke &#229; bestemme meg for en favorittkarakter, men jeg tror Chiba, Saku og Taira kommer h&#248;yest opp p&#229; listen.

Denne serien har v&#230;rt en stor inspirasjonskilde for meg, for jeg vurderer &#229; starte &#229; spille et instrument, og senere forh&#229;pentligvis i et band. Tenker kanskje &#229; starte med trommer s&#229; snart som mulig.

Poengsum: 20/10.

Kim
23rd April 2007, 18:40
Så alle episodene på 2 dager, jeg ble oppslukt måtte vite hva som skjedde neste episode. Det var jo ikke super spennende i grunn men jeg likte serien så godt at jeg måtte se. Veldig veldig bra tidsfordriv, det er en serie jeg koste meg skikkelig med. Og jeg må innrømme at jeg gikk og så etter den gamle gitaren min etter jeg hadde sett den xD Jeg vill også legge til at Maho var min yndelings i beck : D

Seikmann
2nd May 2007, 08:01
Veldig kul serie, jeg så den ikke før i forrige uke :/

Lokenagi
2nd May 2007, 17:32
ble ferdig med den for noen uker siden, jeg synes den var helt grei .
digger musikken^^

Mr.Mag
2nd May 2007, 18:12
Har sett hele serien for ikke mange ukene siden, og jeg ble helt sjokkert over hvor bra den er. Jeg lever i den evige drømmen om og starte band og bli famous.

Det som er så genialt er instrumentene, de har faktisk med merker som eksisterer, og de er dønn lik orginalene. Selv ble jeg overasket over hvor bra Ryuusuke sin Lucille (Gibson Les Paul) og Koyuki sin Fender Telecaster er tegnet, og når de spiller så ser man faktisk akordene på riktig plass - MEGET bra.
Jeg elsker bare Lucille. Vurderer og skaffe meg en Les Paul Custom og ta en Paint Job så jeg får slike bulletmarks, det kler gitaren utrolig bra, ser skikkelig rått ut.
Musikken er genial, selv om den virker veldig enkel så er det utrolig vanskelig å lage sanger som fenger.

Selv leser jeg mangaen etter jeg så ferdig animen. Klarte ikke og si ha det til den serien.

Narutard#1
9th May 2007, 13:28
Liker denne serien, særlig introsangen xD ohjee Vel, jeg planlegger å fortsette å se Beck ^.^ Takket være denne tråden ;)

Sensei
9th May 2007, 13:34
Jeg elsker bare Lucille. Vurderer og skaffe meg en Les Paul Custom og ta en Paint Job så jeg får slike bulletmarks, det kler gitaren utrolig bra, ser skikkelig rått ut.Det blir ikke like kult da. For ekstra tøffhet skyter du ekte hull i den :D

Mr.Mag
9th May 2007, 20:30
Det blir ikke like kult da. For ekstra tøffhet skyter du ekte hull i den :D

Hmm..Maybe? xD Trur ikke det gitt..Med tanke på prisen til en orginal Les Paul, for å skyte den i stykker, da...Da må man ha mengder med guts og ikke minst men penger, hehe.

Spax
10th May 2007, 09:41
Jeg digger serien, jeg digger animasjonen også. Grunnen til at animasjonen er som den er, er vel for å få flere frames når vi ser dem spille.