PDA

View Full Version : PC Dreamfall- The Longest Journey

yuriko
23rd April 2006, 12:21
Noen av dere kjenner kanskje til Den Lengste Reisen fra tidligere av, eller har spilt det. Nå kommer endelig oppfølgeren ut spillet også..

Dreamfall er utviklet av det norske selskapet Funcom, og kommer ut denne måneden.

Handlingen er lagt 10 år etter at Den Lengste Reisen er slutt. Vi møter en jente, Zoë Castillo som bor i storbyen Casablaca sammen med faren sin. Hun har sluttet på universitet, og prøver nå å finne ut hva hun skal gjøre videre i livet. Spillet utspiller seg videre i 3 verdener, Stark og Arcadia (som vi kjenner igjen fra Den Lengste Reisen) og en helt ny verden kalt Vinter.
I løpet av spillet møter vi også mange gamle kjente og kjære fjes fra det første spillet, samt noen nye.

Selvom Den Lengste Reisen var en 'pek og klikk' spill har Drømmefall i tillegg fått litt action elementer, bl.a slåssing og sniking.

Kilde: www.drommefall.net

Kataya
23rd April 2006, 13:12
Jeg har lyst på det, men har ikke noen anelse om hva slags spill det er.. Et kort sammendrag?

Imbefalath
23rd April 2006, 13:38
Mulm vant to signerte utgaver på TG, og var snill nok til å gi bort den ene til andreplassen^^

HaRLe
23rd April 2006, 13:58
Det er et norsk spill, hvorfor ikke kalle den "Drømmefall"? =__________=

Skal spille det om et par år, når jeg har en bedre PC :P

madcow
23rd April 2006, 14:02
REQUESTING A QUALITY POST REGARDING THIS GAME CAUSE IT IS WORTH A QUALITY POST!

rawr.

Strangle
23rd April 2006, 14:03
Det er et norsk spill, hvorfor ikke kalle den "Drømmefall"? =__________=

Skal spille det om et par år, når jeg har en bedre PC :P

Den heter Drømmefall :P, men siden spillet ikke bare skal være i Norge må den jo også har et engelsk navn.

Jeg har lyst på det, men har ikke noen anelse om hva slags spill det er.. Et kort sammendrag?

Eventyrspill har jeg hørt, du kan jo også klikke på denne linken for å lese litt om det :)

yuriko
23rd April 2006, 14:10
Dere kan finne mer informasjon på den offisielle siden til Drømmefall

www.dreamfall.com eller besøke denne siden:
http://www.black-house.net/

Sensei
23rd April 2006, 14:32
Jeg er for lat til &#229; klikke p&#229; linker+lete for &#229; finne ut av hva spillet handler om, kan du editere det inn i f&#248;rstepost? :) En oppsummering av hva spillet er og hva det g&#229;r ut p&#229; i f&#248;rstepost hadde v&#230;rt <3. ;p

Men f&#229;r se om jeg vil ha dette spillet.. Har ikke orket &#229; sette meg inn i hva det er enda, men siden folk har s&#229; h&#248;ye forventninger s&#229; er det kanskje noe jeg vil ha :3

Mr.Mag
23rd April 2006, 15:06
Dreamfall:

P&#229; starten er du en Bryan Westhouse. Han blir sendt til et rart sted av masse monker. N&#229;r han ankommer stedet kommer det en rar skikkelse og tar han. Etter det starter du som som ei anna dame som heter Zoe. Hun lever et kjedelig liv, uten skole eller noe som helst. En dag n&#229;r hu ser p&#229; TV kommer det opp ei jente utenfor et svart hus mitt ute i vidda, og hu sier at du m&#229; redde april.. Etter det er det masse som skjer, men jeg gidder og skrive alt. Jeg spiller det n&#229;, og kommer INGEN vei.

Kataya
23rd April 2006, 21:04
Dreamfall:

På starten er du en Bryan Westhouse. Han blir sendt til et rart sted av masse monker. Når han ankommer stedet kommer det en rar skikkelse og tar han. Etter det starter du som som ei anna dame som heter Zoe. Hun lever et kjedelig liv, uten skole eller noe som helst. En dag når hu ser på TV kommer det opp ei jente utenfor et svart hus mitt ute i vidda, og hu sier at du må redde april.. Etter det er det masse som skjer, men jeg gidder og skrive alt. Jeg spiller det nå, og kommer INGEN vei.

Så det har kommet allerede? Eller?

Tajshin
23rd April 2006, 23:29
S&#229; det har kommet allerede? Eller?
Ble lansert 17. april i USA. Lanseres 28. april i Skandinavia og 12. mai i UK.

Har selv spillet og m&#229; si at det er overraskende godt. Styringa med tastatur og mus var litt slitsomt dog, s&#229; jeg er glad jeg har en 360-stikke her. Ble b&#229;de lettere og artigere med den. :) Definitivt et spill verdt &#229; kj&#248;pe.

Mr.Mag
24th April 2006, 17:45
Ble lansert 17. april i USA. Lanseres 28. april i Skandinavia og 12. mai i UK.

Har selv spillet og må si at det er overraskende godt. Styringa med tastatur og mus var litt slitsomt dog, så jeg er glad jeg har en 360-stikke her. Ble både lettere og artigere med den. :) Definitivt et spill verdt å kjøpe.

Som han sa.
Er helt enig og. Styringa var litt uvant, jeg leite gjennom options 100 ganger ca, men det for være. Akkurat nå sitter jeg fast..Må finne en kombinasjon av toner som sikkert skal lede til et eller annet.. bla bla.. :P

Tajshin
24th April 2006, 22:02
Som han sa.
Er helt enig og. Styringa var litt uvant, jeg leite gjennom options 100 ganger ca, men det for v&#230;re. Akkurat n&#229; sitter jeg fast..M&#229; finne en kombinasjon av toner som sikkert skal lede til et eller annet.. bla bla.. :P
Hehe, der satt jeg fast ogs&#229;.
h&#248;r p&#229; 'melodien' de rare folka nynner p&#229;. Der finner du nok hjelp ;)

Fryktelig overrasket over hvor godt spillet er, blir helt revet med i storyen her, og det ser jo fantastisk bra ut.

Mr.Mag
24th April 2006, 22:32
Jo, alts&#229; den melodien var det f&#248;rste som slo meg men Da jeg skal trykke p&#229; de "notene" m&#229; jeg jo ha en kombinasjon p&#229; 4, og jeg har seri&#248;st pr&#248;vd alt!! Det g&#229;r ikke. Jeg ble s&#229; frustrert at jeg avslutta :P

Dette betyr rett og slett at du skal si det, mohaha.

Tajshin
24th April 2006, 23:06
Jo, altså den melodien var det første som slo meg men Da jeg skal trykke på de "notene" må jeg jo ha en kombinasjon på 4, og jeg har seriøst prøvd alt!! Det går ikke. Jeg ble så frustrert at jeg avslutta :P

Dette betyr rett og slett at du skal si det, mohaha.
Vel, erm, da gjelder det å huske da. :|
Du skal ihvertfall begynne med den helt til venstre, den helt til høyre, venstre igjen og til slutt den i midten. Tror det var slik. :| Hvis det ikke fungerer så er det Venstre - midten - venstre - høyre. Var ihvertfall venstre to ganger...tror jeg. :P

Mr.Mag
25th April 2006, 06:39
<3

H&#229;per det funker!! Thanks mates ;)

Marte
25th April 2006, 16:07
Spiller det selv :) Kommet til del.. tja. Zoe har v&#230;rt i Marcuria/arcadia/whatever og kommet tilbake til den 'virkelige' verden. N&#229; styrer jeg April Ryan som skal pr&#248;ve &#229; komme seg opp i et helsikes stort t&#229;rn..
--
Generelt om spillet er det greit, ikke noen super grafikk, men helt ok. Styringa er HELT p&#229; trynet (eller s&#229; er jeg ekstremt d&#229;rlig p&#229; det).wtb strafe.

Musikken er bra, minner til en viss grad om filmmusikk. Storyen i spillet er ganske bra, blir helt med jeg. Ogs&#229; g&#248;y &#229; se stedene fra F&#248;rste del av spillet (den lengste reisen) som f.eks Venice (der April Ryan bodde f&#248;r).

Jeg er sikkert ikke halvveis i spillet engang men hittill: 7/10

Melkerullpushern
26th April 2006, 14:36
Unnksyld at jeg sp&#248;r. Kan noen forklare meg litt om handlingen i det f&#248;rste spillet Den lengste reisen, ikke bare Dr&#248;mmefall?

Tajshin
26th April 2006, 20:51
Nettopp fullf&#248;rt hele spillet og m&#229; si meg veldig positivt overrasket. Det er mye bedre enn hva jeg hadde trodd/fryktet.

Det ser veldig bra ut, det vil si, det meste ser bra ut. Omgivelser og slikt er veldig godt laget og ser veldig ekte ut. Dessverre er ikke det tilfelle med ansikter, de er litt platte og livl&#248;se. Ikke at det plaget meg stort. Grafisk f&#229;r spillet 8 av 10 av meg.

Lydbildet i spillet er kanskje noe av det beste jeg har v&#230;rt borti p&#229; mange &#229;r. Musikken til Magnet passer utrolig godt inn i spillet og lydeffekter og stemmer er av ypperste klasse. Lyd: 9 av 10.

Det som virkelig gj&#248;r spillet godt er selve historien, den er utrolig fengende og man blir helt revet med. Du styrer tre vidt forskjellige karakterer, men som alle har en felles skjebne. Kamerastyringen blir litt plagsom til tider og selve kampsystemet er helt h&#229;pl&#248;st. N&#229;r alt kommer til alt gir jeg spillet 8 av 10. Anbefales absolutt. For &#229; summere det opp s&#229; kan jeg si at Dreamfall: The Longest Journey er den beste filmen jeg noen gang har spilt. ;D

Men; jeg sitter igjen med en haug story-relaterte sp&#248;rsm&#229;l. H&#229;per noen av dere andre som har spillet ogs&#229; har fullf&#248;rt det, og kan eventuelt svare noen av disse.

Hva skjedde _egentli_ med Reza? P&#229; slutten kommer han jo, men Zo&#235; sier "it's not him". Hva skjedde med'n?

Hva skjedde med Damien? Han dro fra Japan, og skulle han ikke til Russland han ogs&#229;? Jeg s&#229; aldri noe mer til han etter at Zo&#235; v&#229;kna i leiligheten hans.

Hva s&#229; med The White Dragon? Det var hun som snakket med Faith hele tiden g&#229;r jeg utifra, men ble hun drept? Og var det Brian som stod bak det?

Jeg har enda fler sp&#248;rsm&#229;l, men jeg tipper vi f&#229;r svarene i The Longest Journey 3, n&#229;r enn det kommer. Det _m&#229;_ ihvertfall komme. Helt snart. Jeg vil vite slutten av storyen. D:

Mr.Mag
26th April 2006, 21:36
Hehe, jeg har ikke spilt siden jeg postet den posten lengre oppe...
Skal se om jeg gidder og spille ferdig.. Men n&#229; m&#229; jeg seri&#248;st lese til engelskpr&#248;ve..*_*