PDA

View Full Version : Nintendo Phoenix Wright: Ace Attorney (DS)

Imbefalath
19th April 2006, 19:18
Et genialt spill fra Capcom!
http://medaverse.com/files/Phoenix%20Wright/Phoenix%20Wright%20Ace%20Attorney%20Logo_lg.jpg

Du er Phoenix Wright, en ung advokat som kommer rett fra lærebenken. Din oppgave er å bevise dine klienters uskyld, gjennom å etterforske åstedet, forhøre forskjellige personer som kan gi deg ledetråder om hva som egentlig har skjedd, og ikke minst å avsløre motsigelser i vitnemål under kryssforhøringer.
Selv vet du veldig lite om hva som har skjedd, bortsett fra en liten "filmsnutt" på begynnelsen av hvert kapittel. Uansett er du sikker på at klienten din er uskyldig, det er i hvertfall det du må bevise dommeren om. Men du får sterk motstand fra aktoratet, og det er ikke sjelden det kommer innsigelser fra en sleip aktor.

Dette spillet er genialt! Under kryssforhøringer kan du faktisk trykke 'Y' og så skrike "OBJECTION!" inn i DS-mikrofonen, hvis du ikke befinner deg på et sted hvor det er litt pinlig.

http://www.ultimagame.com/nintendo_ds/phoenix_wright.._ace_attorney/foto_f93095.jpg

For å bevise løgner og motsigelser i vitneforklaringer må du f.eks. slenge frem en obduksjonsrapport som staterer at offeret kun ble skutt en gang, og at vitnet da ikke kunne hørt to skudd.

Du blir ganske godt veiledet i begynnelsen, men utover i spillet må du stå mer og mer på egne bein.

Den siste banen er spesiell, og her blir mulighetene til DSen tatt godt i bruk. Blant annet må du spraye luminol rundt i rommet, ved å bruke touch-skjermen, for å finne spor etter blod. Du må også bruke fingeravtrykk-settet du får til å finne ut av hvem som har etterlatt seg spor, og så blåse bort overflødige rester etter å ha påført pulveret. I tillegg kan du i denne siste banen etterforske bevismateriale på en helt annen måte.

Spillet er et must-have for alle med DS. Løp og kjøp!

http://microscopiq.com/images/phoenix-wright.jpg

NinkeKuN
19th April 2006, 21:08
Jeg skal ha det :D!!... når jeg skaffer meg Nintendo DS http://www.anikaos.com/0007-mint/kaos-mint03.gif Det er klart et must for meg, jeg digger det nye konseptet der, passer perfekt til DS spør dere meg ^^

HaRLe
20th April 2006, 22:19
Har rundet det. Herlig spill ^____^ Morsomt og alt det der, men synd det var så kort >_< Saken med the Steel Samurai var dog supermorsom. Med tanke på de forskjellige karakterene og sånt XD Han LOL'a ffs!

Mette
21st April 2006, 09:23
Interessant konsept, tror jeg kj&#248;per det n&#229;r jeg f&#229;r tilbake p&#229; skatten! :D Har sett litt p&#229; det i butikken og v&#230;rt nysgjerrig, men jeg har ikke visst hvordan gameplayet var. F&#229;r leite etter noen gamescreens og s&#229;nn.

Sharingan
21st April 2006, 14:24
Tenkte jeg skulle kj&#248;pe det, mend a datt mine glitrende &#248;yer rett p&#229; "Megaman Batlle Network 5 DT DS"...
Tenke seg til, sitte p&#229; bussen &#229; rope objection. Kunne sett det for meg om det hadde v&#230;rt ropt p&#229; Gaustad...

Mette
10th June 2006, 16:58
Jeg kj&#248;pte det i g&#229;r, og jeg er p&#229; tredje rettsak allerede. Det er kjempespennende og artig, jeg liker m&#229;ten en m&#229; tenke og f&#248;lge n&#248;ye med. Save funksjonen er bra og, og det er ganske god gjennomtenkte saker her.

Og f&#248;rste sak er en glimrende m&#229;te &#229; l&#230;re p&#229;, det var ikke spess vrient og du fikk fort l&#230;rt deg hvordan du skal g&#229; fram, samt gode tips.

Jeg vil anbefale dette til alle som liker &#229; tenke litt og f&#229; et litt annerledes spill. Det er vel verdt penga, spesielt hvis en liker mordg&#229;ter og s&#229;nt.

Tyblazitar
2nd August 2006, 20:38
Jeg har siklet p&#229; dette en stund, og fikk det endelig for en uke siden. Er bare p&#229; den andre saken (blir ikke mye DS-spilling for tiden), men jeg er allerede sv&#230;rt vant til kontrollene og elsker at du faktisk m&#229; tenke litt selv. Annerledes spill, interressante saker og karakterer og sv&#230;rt underholdende.

Minnet p&#229; en m&#229;te litt om Trauma Center.