PDA

View Full Version : MangaStudio-tegning [advarsel: STORT bilde!] :)

HaRLe
7th April 2006, 19:42
Jeg vil legge til den siste tegningen jeg har laget. Den er laget i et program som heter MangaStudio, et program som er laget for å tegne manga. : )

Brukte vel tilsammen 5 timer på dette bildet, men det har mye med at jeg fortsatt bare har en mindre versjon av programmet. Det gikk egentlig ikke ann å lage nye layers med toner, og jeg måtte bruke tre ganger så lang tid på å tone. Dessuten er det mye av det her ^^; Det var fordi jeg moret meg med å teste litt. Dette er den første tegninga jeg har laget i dette programmet, så...

http://klinkekula.com/drawings/my/mst01.png
( http://klinkekula.com/drawings/my/mst01.png )

http://klinkekula.com/drawings/my/mst02.png
( http://klinkekula.com/drawings/my/mst02.png )

Jeg har tenkt til å lage min egen _lille_ manga i dette programmet, men det komemr til å ta lang tid. Jeg vet ikke helt hvordan den blir enda, men mest trolig blir det noe 'ala det jeg liker å lese. Nemlig shojou : ) (Beklager de som ikke liker den sjangeren : P )

Vil også kommentere:
- Øret er altfor lite. Det er jeg klar over.
- Armen er for lang, men det hører mye med i "stilen" min. : )

Kom gjerne med kritikk! Det tåler jeg : P

Ellers vil jeg gjerne ha idéer om en manga, så om noen har det: KOM med det! (Jeg vil ikke ha hele historien forklart, men jeg vil gjerne bare ha en liten pekepin eller en idé. som f.eks. "En manga om en voksen mann som dør under et forsøk, og dattra hans prøver å finne ut av mysteriet om hva som skjedde.". Nå er det ikke dette jeg har lyst til å tegne da. : P Bare kom med det første og dummeste jeg kom på. Jeg er ikke så kreativ for tiden. Men husk: shojou! dvs. drama/romance/comedy e.l.)

EDIT: Om noen vil se flere av mine tegninger finnes de HER:
http://www.klinkekula.com/drawings/my
(det er mye junk blant dem dog : P )

SoulSeth
7th April 2006, 19:49
Hei, den var fin. Hvis jeg absolutt må kritisere noe så måtte det vært crosshatchingen brukt i øyet hennes, det får henne til å minne litt om en flue, men det er bare hvis jeg skal være skikkelig anal >_O

Hm, har alltid lurt på om et slikt program fantes, og nå som jeg vet må jeg sjekke den ut ^^

Gleder meg til å se mer av dine tegninger.

kohaku
7th April 2006, 19:50
Du tuller nå?! Dritbra tegning! *ønske seg MangaStudio* Kjempebra tegnet!

Toby Christ
7th April 2006, 19:52
Dandy!

Jeg liker spesielt dimensjonene, og spør deg hvor du fikk tak i slikt et program.
*nosy poke*

HaRLe
7th April 2006, 19:56
Dandy!

Jeg liker spesielt dimensjonene, og spør deg hvor du fikk tak i slikt et program.
*nosy poke*

En av samarbeidspartnerene som laget dette programmet er faktisk Tokyopop. : ) Hehe...

Jeg har debut-versjonen. Den funker OK. Ganske så bra. Men det tar lenger tid å lage noe enn hva jeg trodde. *ønsker seg full versjon*

Her har du link: http://www.e-frontier.com/go/mangastudio

Tajshin
7th April 2006, 20:12
Veldig fin tegning, men jeg er litt enig i det SoulSeth sier. Tegningen er stor, det blir lett å fokusere på øynene og de er litt flueaktige. Merker ikke noe over det om man ser på helheten i bildet dog.

Og forresten, du kan gjemme bilder bak spoilertags. [.spoiler]Det du vil skjule her[./spoiler] vises som Det du vil skjule her ^^

HaRLe
7th April 2006, 20:38
Veldig fin tegning, men jeg er litt enig i det SoulSeth sier. Tegningen er stor, det blir lett å fokusere på øynene og de er litt flueaktige. Merker ikke noe over det om man ser på helheten i bildet dog.

Og forresten, du kan gjemme bilder bak spoilertags. [.spoiler]Det du vil skjule her[./spoiler] vises som Det du vil skjule her ^^

Okidoki! Da var det gjort.

Ang. øynene: Hadde ikke sett det før nå XD; Ingen andre har nevnt det. Jeg har sett den samme "net"-toninga i andre manga'er, men den var kanskje ikke så stor. Uansett, programmet gjør at en kan printe ut sidene i helt perfekt stand. Jeg vil tro det hadde sett bedre ut med printout. Men da igjen, en prikkete toning hadde nok sett bedre ut.

Shikaru
7th April 2006, 20:53
Ryggen var litt rar.
Trur ikke noen har nevnt det ennå.
Jeg har lyst til å prøve det programmet der :D

Rounin
8th April 2006, 00:15
Wow! Det må jeg si! Imponerende til tusen.

Jeg så forresten at noen ved navn "Heidi" hadde laget en liten manga i et hefte ved navn "Spark". Det hadde ikke noe med deg å gjøre vel?

HaRLe
8th April 2006, 00:23
Wow! Det må jeg si! Imponerende til tusen.

Jeg så forresten at noen ved navn "Heidi" hadde laget en liten manga i et hefte ved navn "Spark". Det hadde ikke noe med deg å gjøre vel?

Nope, det var suuzneko :) Hun er flink. Jeg klarer ikke engang komme på historier =_=

angel
8th April 2006, 22:01
Flott bilde, kjønner ikke helt hva som menes med at øyene er flueaktige, bare jeg som ikke ser det?
Angående ideer, jeg har alltid mange, som jeg planlegger å ta i bruk å skrive historie/bok om, eller lage tegneserie om, men jeg er for lat... *snufs*
Denne her tror jeg er ganske original og har ikke blitt brukt av noen før:
Handlingen foregår i fremtiden og Jorda er overbefolket. For å få slutt på problemet er det påbudt å begå selvmord på fødselsdagen sin så snart man når en viss alder. Naturligvis er det noen som ikke liker ideen på å dø. Hovedpersonen kan være en sånn jente som bestemer seg for stikke av og prøve å finne et eller annet folk som ikke tar livet av seg. På veien kan jo hun møte en gutt som også liker å leve... og så er det bare å dra inn så mye romantikk og drama som man vil...

HaRLe
8th April 2006, 23:29
Flott bilde, kjønner ikke helt hva som menes med at øyene er flueaktige, bare jeg som ikke ser det?
Angående ideer, jeg har alltid mange, som jeg planlegger å ta i bruk å skrive historie/bok om, eller lage tegneserie om, men jeg er for lat... *snufs*
Denne her tror jeg er ganske original og har ikke blitt brukt av noen før:
Handlingen foregår i fremtiden og Jorda er overbefolket. For å få slutt på problemet er det påbudt å begå selvmord på fødselsdagen sin så snart man når en viss alder. Naturligvis er det noen som ikke liker ideen på å dø. Hovedpersonen kan være en sånn jente som bestemer seg for stikke av og prøve å finne et eller annet folk som ikke tar livet av seg. På veien kan jo hun møte en gutt som også liker å leve... og så er det bare å dra inn så mye romantikk og drama som man vil...

Akkurat et selvmords-tema BØR jeg holde meg unna ^^; Men det var en superb ide dog. Jeg er ikke så fan av å tegne sci-fi dog ^^; og ikke mange folk heller. Du får unlate deg, og lage noe selv ;D Bra idé!

BTW: Oppdatert tråd med enda en tegning. Kjapp og ikke så bra. Men jeg følte jeg måtte gjøre meg ferdig med den ^^;

Shikaru
8th April 2006, 23:34
Du må nok jobbe litt med anatomien på resten av kroppen.
Kvaliteten går på en måte litt ned etter du kommer ved brystpartiet.

HaRLe
8th April 2006, 23:54
Du må nok jobbe litt med anatomien på resten av kroppen.
Kvaliteten går på en måte litt ned etter du kommer ved brystpartiet.

Absolutt! Anatomi er noe jeg suger på. Også perspektiv selvsagt. Jeg øver og øver, men denne gangen KUNNE det blitt bedre. Jeg orket bare ikke mer, så bare tegna jeg noe (ganske fort). Genseren og skjørtet ble tegna i all hast, sammen med det meste av kroppen ^^; Jeg tegnet mest for å prøve noen andre tones. Og et litt annerledes uttrykk enn hva jeg vanligvis pleier å tegne. Men jeg kommer IKKE til å bruke denne stilen i mangaen jeg evt skal tegne. Regner med at den vil ligne mer på den første tegningen..

Shikaru
8th April 2006, 23:56
i stedenfor å haste deg ferdig, så legg det fra deg.
Ta deg en pause og fortsett siden.
Gjøre often feilen og haste meg ferdig jeg også.

Mulm
9th April 2006, 00:25
Kyaa, så søte :0

Dette programmet fikk jeg skikkelig lyst til å skaffe meg og leke med, nå..
Enkel strek som på den første tegningen nedenfor brystpartiet kan også brukes som et virkemiddel til å sette mer fokus på ansiktet, da :) Jeg reagerer vel egentlig mer på hvor nær øyet er øret, men det kan jo også være en stilting. Det ser uansett veldig rent og søtt ut ^^

ciliee
9th April 2006, 17:15
Ryggen var litt rar.

men den funker. faktisk!
hvis du bare tenker over at hun har på seg en veldig flagrende topp, og hvis hun har veldig markerte skulderblader, så funger det.
hørt om svai rygg? Jeg har sånn rygg til tider, sånn at jeg ser helt unormal ut (dobbelsvai i ryggen ftw!!)

tegningen var kjempesøte.
Woot? tokyopop? har de slike fine programmer også?
hmm.. må man skaffe seg..

anyways. Keep it up..

Shikaru
9th April 2006, 17:50
men den funker. faktisk!
hvis du bare tenker over at hun har på seg en veldig flagrende topp, og hvis hun har veldig markerte skulderblader, så funger det.
hørt om svai rygg? Jeg har sånn rygg til tider, sånn at jeg ser helt unormal ut (dobbelsvai i ryggen ftw!!)

tegningen var kjempesøte.
Woot? tokyopop? har de slike fine programmer også?
hmm.. må man skaffe seg..

anyways. Keep it up..

Da har du rar rygg :tease:

HaRLe
9th April 2006, 18:15
Ang. ryggen. Jeg har sett på min egen kropp. Hun har veldig markerte skulderblader, og "skyter" dem litt ut. Har også noe med at armen holdes oppe. Skulderbladene mine hopper automatisk ut om jeg holder armen oppe slik. Men det kan jo gjerne se ganske rart ut på tegningen dog.

Ogs&#229; har det litt med stilen min &#229; gj&#248;re : ) Jeg liker markerte skulderblader og kragebein. <3

ciliee
15th April 2006, 01:53
Da har du rar rygg :tease:

det er jeg fullt klar over..

men poenget er at ryggen funker.. og det gir jo inntrykket av at hun er veldig tynn..

Shikaru
15th April 2006, 14:56
det er jeg fullt klar over..

men poenget er at ryggen funker.. og det gir jo inntrykket av at hun er veldig tynn..

Sant det
Men akkuratt i den vinkelen slik ser det bittelitt rart ut :b
Er jo fine tegninger non the less.

nilz
15th April 2006, 17:54
Grisene var bare søtest da <3

Narutard#1
24th April 2006, 17:15
Griser som flyr ftw!! \o\ KJempebra tegnet! ^^ Det m&#229; jeg si!

Mr.Mag
25th April 2006, 21:01
Jeg synes tegningene var fine.
Klarer egentlig ikke og si noe negativt med dem heller. Den nederste var best da<3 Men bra jobba!:)