PDA

View Full Version : døde fisk og epletrærne langs elven.

brød
31st March 2006, 19:06
.
.
.

jeg har tegnet døde fisker i dag.
som flyter på ryggen
nedover elven. (:
og jeg syns de ble innmari fine. <3

s&#229;nn ellers, s&#229; er jeg misforn&#248;yd med det aller meste.
s&#229; jeg vil veldig gjerne h&#248;re "det er galt og det er galt og det er galt".
jeg tror jeg er for lei av &#229; drive p&#229; med dette bildet til &#229; fikse p&#229; det, i alle fall med det f&#248;rste, men liksom. s&#229; er jeg bevisst p&#229; feil. til neste gang. ;D

og bare s&#229;nn s&#229; det er sagt: bildet er stort.
for det er s&#229; mye sm&#229;ting som forsvinner hvis jeg gj&#248;r det enda mindre..

http://home.no/gaiamagazine/ekkelcopy.jpg

bildet mitt henger p&#229; en m&#229;te ikke sammen, hvis noen skj&#248;nner hva jeg mener.. xD det er lissom en bit der og en bit der, uten at de har noe med hverandre &#229; gj&#248;re.
og jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det.
hjelp plz? :-*

nanaa~

Critical IV
31st March 2006, 19:26
Gran Danois (Den sv&#230;re bikkja "Stor danske") p&#229; stereoider? Den ser bittelitt stor ut.

Likte den dama du har der. Kanskje litt lite i.. brystomr&#229;det?

Shikaru
31st March 2006, 20:09
Jeg syns ikke hodet sitter riktig på hu dama forran.
Det er der, men det ser nesten ut som om det holder på å falle av, om du fikk noe ut av det jeg prøvde å si nå D:
Jeg ville likt å se deg ( forsåvidt alle andre også ) tegne noe annet enn anime.
Det ødelegger på en måte en kunstner å bare holde seg til en stil.
Prøv å utvikle din egen.
Det jeg har holdt på med en liten stund nå.
Ikke bare å tegne anime that is.

Det er jo såklart veldig fint, om man er god ( noe du blandt annet er ) men alikevell har man godt av litt forandring ( "ikke skift kone, skift kjøkken" )

Du er veldig flink med farger, men trenger kanskje en liten finjustering på skygger.
Jeg er langt ifra perfekt på det sjøl, og sier ikke at du er dårlig etc, men alle kan bli bedre ^^

Håper du fikk litt ut av denne såkalte "konstruktive" kritikken.

Mulig jeg har glemt noe jeg skulle si, men det får nå være.
Kommer jeg på det, vil jeg si det.

Om ikke det var bedre enn "oii så fiiiiin ^________^ kawaiiii~~" så veit ikke jeg.
Hat på folk som bare skriver det :b

Tajshin
31st March 2006, 21:01
Jeg synes at epletr&#230;rne ser litt.. rare og deformerte ut. Et par av gravst&#248;ttene ser ut som de svever. Bikkja ser ogs&#229; litt 'unormal' ut synes jeg. Underern&#230;rt kanskje? :p

S&#229; over til hvor bra jeg synes det er; Jenta i fokus er veldig godt laget og en nydelig kontrast til det noe 'kalde milj&#248;et' hun er satt til. Detaljene p&#229; siv/gress/vann/d&#248;de fisker er noe av det peneste jeg har sett p&#229; lenge.

Likte dette bildet utrolig godt og er veldig imponert. :)

brød
1st April 2006, 08:09
Gran Danois (Den svære bikkja "Stor danske") på stereoider? Den ser bittelitt stor ut.

Likte den dama du har der. Kanskje litt lite i.. brystområdet?
;P
jeg så faktisk på en chihuahua og en mynde som referanse~! n__n
tok litt her og litt der, lissom. men det kan godt hende det var slik grand danois oppstod. ;D

men ja, den -skal- være litt sånn. rar.
det hører til en historie med det bildet her, nemlig. ;D
som inkluderer en relativt tynn hund med for lange bein - som mister dritmye pels bare gutten klapper den såvidt. og det er derfor trærne er rare også. n__n

hvis noen vil se historien så er den her:

http://www.deviantart.com/deviation/31140949/

Jeg syns ikke hodet sitter riktig på hu dama forran.
Det er der, men det ser nesten ut som om det holder på å falle av, om du fikk noe ut av det jeg prøvde å si nå D:
Jeg ville likt å se deg ( forsåvidt alle andre også ) tegne noe annet enn anime.
Det ødelegger på en måte en kunstner å bare holde seg til en stil.
Prøv å utvikle din egen.
Det jeg har holdt på med en liten stund nå.
Ikke bare å tegne anime that is.

Det er jo såklart veldig fint, om man er god ( noe du blandt annet er ) men alikevell har man godt av litt forandring ( "ikke skift kone, skift kjøkken" )

Du er veldig flink med farger, men trenger kanskje en liten finjustering på skygger.
Jeg er langt ifra perfekt på det sjøl, og sier ikke at du er dårlig etc, men alle kan bli bedre ^^

Håper du fikk litt ut av denne såkalte "konstruktive" kritikken.

Mulig jeg har glemt noe jeg skulle si, men det får nå være.
Kommer jeg på det, vil jeg si det.

Om ikke det var bedre enn "oii så fiiiiin ^________^ kawaiiii~~" så veit ikke jeg.
Hat på folk som bare skriver det :b
<3
jeg elsker den posten her, tusen hjertelig takk! ;D

..men så må jeg svare og forklare og sånn i et slags indirekte selvforsvarsforsøk (f9z k9z) - samtidig som jeg tar til meg alt sammen og lover å prøve å ikke gjøre samme feil igjen:

:lur:

jeg skjønner godt hva du mener med hodet hennes. og jeg er enig~! xD
jeg tegner mye annet enn anime også, jeg bare poster det ikke her. ;P kanskje jeg skulle begynne med det.. n__n og jeg begynte ikke med anime heller - jeg har bare prøvd meg på det i det siste, sånn fordi jeg vil greie å få det til.. <__<;

uff, skygger.. jeg hater skygger. xD jeg får -alltid- beskjed om at jeg er for pinglete med skyggelegging~ kanskje jeg skal begynne å høre etter snart. ;) men lissom. jeg tenker alltid at det blir for mye.. hrg. neste gang..! ;D

Jeg synes at epletrærne ser litt.. rare og deformerte ut. Et par av gravstøttene ser ut som de svever. Bikkja ser også litt 'unormal' ut synes jeg. Underernært kanskje? :p

Så over til hvor bra jeg synes det er; Jenta i fokus er veldig godt laget og en nydelig kontrast til det noe 'kalde miljøet' hun er satt til. Detaljene på siv/gress/vann/døde fisker er noe av det peneste jeg har sett på lenge.

Likte dette bildet utrolig godt og er veldig imponert. :)
hurra~! for at epletrærne er rare, altså.. xD
for jeg prøvde på det. men tenkte de var for udeformerte.. <3
og hurra for bikkja også. ;P
(jeg høres ut som en sånn "jasså ja, så du syns tegningen min er rar? det var meninga dahh æda bæda".. xD haha!)

men ikke hurra for gravstøttene. D; jeg ser godt hva du mener~ ;D
flyvegravestøtter var -ikke- on purpose. xD
men lissom. det er så vanskelig å få alt til å henge sammen. jeg må få en aha-opplevelse eller to.. og øve. masse. ;D
kanskje. mer skygger og mere gress foran dem elns. |; hrg.
skal prøve å fikse~ 8)

og tusen hjertelig for resten. n__n

Aimenaru
2nd April 2006, 09:47
_+88_____________________________
_+880____________________________
_++88____________________________
_++88____________________________
__+880_________________________+++
__+888________________________+888
__++880______________________+888_
__++888_____+++88__________+++8__
__++8888__+++8880++88____+++88___
__+++8888+++8880++8888__++888____
___++888++8888+++888888++888_____
___++88++8888++8888888++888______
___++++++888888888888888888______
____++++++88888888888888888______
____++++++++000888888888888______
_____+++++++000088888888888______
______+++++++00088888888888______
_______+++++++088888888888_______
_______+++++++088888888888_______
________+++++++8888888888________
________+++++++0088888888________
________++++++0088888888____

I Looove It!!

Aznakh
2nd April 2006, 12:37
Er eing i at hunden ble litt stor, hodet til madammen i front ble litt rart, og jeg vil og p&#229;peke at elven s&#229; litt rar ut (foran damen til bak damen, ser ikke ut som den henger sammen)

Har du planer om og forbedre bildet/tegningen og poste resultatet her? (For det h&#229;per jeg du gj&#248;r!)

Mulm
2nd April 2006, 22:42
For det første vil jeg si at dette er bra arbeide :) Forgrunn med outlines og bakgrunn uten er aldri lett, og du har gjort et veldig bra forsøk. Men, kritikk as requested:

Det meste jeg tenkte (hodet, hunden (knærne går hver sin vei?)) har allerede blitt kommentert på, men siden du ba spesielt om kritikk kommer jeg med en siste ting..Du har et veldig fint landskap i bakgrunnen, men hvor er lyskilden? Finn et sted å sette sola di og skyggelegg litt etter det? Fargene i et landskap forandrer seg ofte litt fra forgrunn til bakgrunn også, alt etter hvordan vær det er og slikt :) Det at bakgrunnen inneholder farger med lav metning gjør kanskje at karakterene med høy metning i fargene ikke helt hører hjemme, send om fargene på klærne hjelper veldig på her.
Sånn, nå var jeg veldig pirkete :P Håper på å se videre arbeid på denne, for den var veldig fin :)

Haha, Shikaru :P Jeg har med vilje ikke postet ikke-anime ting her for ikke å virke veldig ikke-japani (mye ikke i en setning!). Animestil bør vel være hovedeksport i tegneforumet til en side som handler om japan?