PDA

View Full Version : Multiplattform Horrorspill

Smiph
17th March 2006, 12:05
Jeg lurte på om det var noen på forumet her som er horrorspill fan de og. Isåfall hva har dere spilt? Hva liker/liker dere ikke? Diskuter :)

Havok
17th March 2006, 12:09
Silent Hill uten tvil, selv om jeg ikke tørr spille dem. >_> Er så sinsykt skummelt. Uten om det er jo Resident Evil en klassiker, og jeg liker Undying til PC (de som ikke har spilt det, så koster det sånn type 99,- og er helt verdt det) historien til spillet er skreve av Clive Barker (han står bak blandt annet Hellraiser serien).

Mette
17th March 2006, 13:37
Jeg har spillt Silent Hill 2 og 3, jeg digger dem. Har også sett SChiZo spille begynnelsen på 1 og 4. 2 er min favoritt blant dem pga den mentalle skrekken du får etterhvert som historien går framover. Jeg husker at Sketch var livredd da han spillte begynnelsen på 3 XD

Clock Tower til SNES er genialt og begynte noe av gleden for meg, jeg har lyst å spille den første til PlayStation. Det er noe særegent med at du ikke har våpen og bare må fly og gjemme deg. Så ekkelt og digg! Clock Tower 3 begynte bra for meg, men så blei det for Shoujo med henshin sekvenser... og det var noen plotholes. Uff.
Haunting Grounds er noe i samme gata, hvor du skal gå aleine i et stort slott og passe deg for noen guffne personer. Du har ei bikkje som du kan få til å hjelpe deg hvis du behandler han bra.

Eternal Darkness. Aaah, vi elsker det! Som gamecube spiller måtte jeg kjøpe det etter at jeg fikk skikkelig dilla på det og søstern ville ha tilbake sitt. Spiller det nå og da på mine favoritt scenarier, lar sanity gå ned sånn at jeg får masse herlige sanity effekter.

Jeg vurderer å kjøpe Resident Evil 4, men jeg er ikke sikker. Zombier og sånn er ikke helt min stil, jeg skulle gjerne ha prøvd det først for å se etter om jeg liker det. Det var sånn jeg gjorde det med Eternal Darkness.

Mizu
17th March 2006, 14:16
Det er faktisk ikke zombier i resident evil 4 :P eller de sier det ikke er det men jeg ser ikke forsjkel. Uansett har dere spilt Project Zero? hvis ikke så anbefaller jeg det på det sterkeste. Du har ingen våpen i spillet untatt et kamera som også kan brukes til å løse gåter i spillet. Det jeg synes er skumlest i spillet er at du faktisk ser folk gå i gangene og gjenom dører og dette skjer ikke i en film men det skjer mens du spiller, plus du skjenner også hjertet til personen du styrer via kontrolen. Spillet har de samme irriterende kamera vinklene som de fleste horror spill men de funker i Project Zero. Project Zero er også veldig japansk og ikke så synsyk amerikanisert som for eksempl resident evil og silent hill. og foresten sa jeg at spillet er basert på en sann historie?

Mette
17th March 2006, 15:15
Ah, Project Zero! Hvordan kunne jeg glemme det? Har spillt det hos SchiZo, har spillt mesteparten av 1 der, og sett på henne spille 2, som er min favoritt. Genial story og konsept.

Jeg leste det at det er basert på ei sann historie ja. Noe jeg ikke liker ved spilla er den elendige voice actinga, men det er jo ikke så sinnsykt mye snakking i spilla. Spøkelsene er tøffe å se på, og det er så eeekkelt å se på at de kommer nærmere mens kameraet "samler krefter" for å si det sånn. Longarms og blinded er noe av de skumleste i 1 synes jeg.

Gleder meg til å se og eventuelt spille 3! Jeg håper storyen er like bra der, jeg har ikke lest noe spess om det spillet (men har hørt sangen av Amano Tsukiko så klart fordi jeg bare digger den dama og musikken hennes).

Og... Forbidden Siren. Det virka veldig bra på begynnelsen når jeg så trailerne og sånnt på nett. SchiZo fikk det, og det blei bestemt at JEG skulle spille det. Ok, jeg spillte noen scenarier. Sightjacking var artig som bare fy, jeg syntes det var skummelt med de folka rundt om som du måtte gjemme deg for. Å se gjennom øynene deres var skummelt som bare fy! Det var artig fram til det var han jegern med geværet. Da blei det bare pes syntes jeg. Det blei for mye tenking og frustrasjon og for lite skrekk., Kanskje jeg skulle prøve igjen neste gang jeg besøker SchiZo. Men jeg tviler... ^_^;;

SchiZo
17th March 2006, 16:04
Og da har Mette har fremmet det meste av mine synspunkter og meninger innenfor horror-genren. Vi er litt for like~

Et annet spill som også fortjener oppmerksomhet er Haunting Grounds (http://www.capcom.com/xpml/game.xpml?gameid=800029).
Stemningen kan minne mye om Clock Tower; du er en rimelig forsvarsløs jentunge, Fiona, som jages rundt av et ekkelt, ekkelt beist. Du kan også få panikk; Fiona vil begynne å løpe, det blir vanskelig å styre henne, div. videofiltere gjør det vanskelig å se klart på skjermen, og hun kan ikke gjemme seg mens hun har panikk. Det morsomste med dette spillet er at du til en viss grad kontrollerer en stor hund som kan beskytte deg.

Selv om det ikke alltid fungerer.
La meg sitere en venn;

"Hewie!" -dog chases its tail. "Hewie! Get over here!" -dog urinates on carpet. "Goddamnit dinner, get over here or I'll rape your lung!"

Mr.Mag
17th March 2006, 16:25
Silent Hill er kule spill, selv om jeg liker Resident Evil bedre.
Har i grunn ikke spilt mere horror spill en dette, egentlig ganske synn siden jeg digger alt som har med horror og gjøre.

Antony
17th March 2006, 16:32
Etter det jeg kan huske har jeg bare spilt to horrorspill - Resident Evil 4 og Resident Evil (remake) til GameCube.
Jeg synes Resident Evil (remake) var helt greit, men etter en liten stund solgte jeg det. Var liksom ikke noe superfan av det spillet.

Senere prøvde jeg Resident Evil 4 og elsket det! Jeg har det ikke selv, men jeg har lånt det av blant annet Grimmy, og jeg har kommet ganske langt. Etter min mening er Resident Evil 4 det beste GameCube spillet som noen gang er laget. Grafikken og fargene passer så ubeskrivelig bra til stemningen, og handlingen bygger seg vidre og vidre oppover. Musikken er også stressende og nerveprrende. Dette spillet må alle prøve en gang.

SchiZo sin avatar

Sted: Sinsen FTW \o\
Alder: 21
Kjønn: Jente

Send en melding på ICQ til SchiZo

Re: Horrorspill

Og da har Mette har fremmet det meste av mine synspunkter og meninger innenfor horror-genren. Vi er litt for like~

Et annet spill som også fortjener oppmerksomhet er Haunting Grounds.
Stemningen kan minne mye om Clock Tower; du er en rimelig forsvarsløs jentunge, Fiona, som jages rundt av et ekkelt, ekkelt beist. Du kan også få panikk; Fiona vil begynne å løpe, det blir vanskelig å styre henne, div. videofiltere gjør det vanskelig å se klart på skjermen, og hun kan ikke gjemme seg mens hun har panikk. Det morsomste med dette spillet er at du til en viss grad kontrollerer en stor hund som kan beskytte deg.

Dette spillet har jeg også prøvd litt på en Elkjøp butikk her på Lillehammer for en liten stund siden. Det var vel Capcom som gav ut dette spillet også?
Uansett...Haunting Grounds virket egentlig ganske lovende, men jeg fikk ikke den creepy følelsen siden jeg stod og spilte i et fult opplyst rom med masse folk i. Kanskje jeg skal prøve det ut litt mer?

Mette
17th March 2006, 16:56
Du burde absolutt prøve Haunting Grounds i et mørkt rom om natta, Antony! Og du kan ikke ha cube uten å ha Eternal Darkness! Seriøst! ;)

Hvis du hadde bodd litt nærmere kunne vi ha byttelånt RE4 og Eternal Darkness.

Antony
17th March 2006, 17:02
Du burde absolutt prøve Haunting Grounds i et mørkt rom om natta, Antony! Og du kan ikke ha cube uten å ha Eternal Darkness! Seriøst! ;)

Hvis du hadde bodd litt nærmere kunne vi ha byttelånt RE4 og Eternal Darkness.

Ja, dumt at vi bor så langt unna hverandre.
Men uansett så vil jeg anbefale deg å kjøpe RE4. Jeg er heller ikke noe spesielt glad i zombier osv. men RE4 er noe helt annet! Dessuten så er ikke folka i RE4 zombier :P

Mette, bare lov meg at du kjøper det en gang. Tror du kommer til å like det.
Mye vold og gørr for den som liker å skyte fra seg litt. Veldig dystert valg av stedet som spillet utspiller seg på. Starter i en creepy liten, råtten landsbygd i Spania. Awwwww....prøv det! :3

Gusj
17th March 2006, 20:47
Har spilt nokken skumle spill e også, men e enda som regel opp med å leege dei fra me. Dei e så skumle.
Har System Shock 2 som e en rpg/fps som e ganske skummelt, der e det ofte det kommer spøkelse vandrende rundt i gangane mens du går der. Har også Eternal Darkness som e veldig bra, men har ikkje kunne ha spilt det på lange pga en feil med TV-en som gjør bildet for mørkt.
Også e det "We don`t go to Ravenholm"-bana på Haf Life 2 som i mine øyne e skummelt.

Har nokken gamle minne fra den gangen Resident Evil var nytt. Såg på når en litt eldre venn spilte det på sin Playstation. Synst den gang at det var dritskummelt. Sikker på at om e spilte spillet no ville det vere langt fra så skummelt.

PS: Doom III e ikkje skummelt etter at man har fått tak i motorsaga. ;)

Ferdinand
18th March 2006, 11:55
Jeg har spilt Eternal Darkness, RE (Remake) RE 4 og RE 2.

RE 4 er ikke egentlig et horror spill. Deat er mer et action og eventyr spill.

EntraiL
18th March 2006, 13:08
Jeg pleide å spille et spill som heter "Heretic" da jeg var liten på en win95 pc. Jeg spillte det med så høy lyd at hele rommet ristet da det kom et monster rundt hjørnet og jeg var like redd hver gang jeg spillte det.

The Thing er også litt skummelt, men om det er et horrorspill er jeg ikke helt sikker på. Det samme gjelder RE4.

F.E.A.R er også skummelt nok til at det går et grøss ned gjennom ryggen en gang i blandt.

I tillegg kommer masse annet som jeg ikke husker.

NinkeKuN
18th March 2006, 15:52
Jeg liker Haunting Ground ^^! Må nesten gjøre ferdig det spillet en gang.. om jeg gidder XD

Mayu
18th March 2006, 18:04
Horrorspill <3

Vel, jeg har ikke så mange - bare Project Zero 1-3(fikk 3 i går, har enda ikke fått tid til å spille.. men i morra.. >D) og Clock Tower 3..
Project Zero 1 fikk meg definitivt hekta på horrorspill, holdt meg langt unna det før.
Jeg har faktisk Forbidden Siren også.. men etter å ha sava på memorycardet til N@ruto-kun har det bare ikke blitt mer, siden jeg aldri gadd å starte helt på nytt, og vi fikk aldri rota oss til å overføre det til mitt. *dytte litt i siden på N@ruto-kun*

Har veldig lyst til å prøve Haunting Grounds.. men har enda ikke funnet det noe sted, bortsett fra i London i fjor.. og da ante jeg ikke engang hva det var, så det ble ikke kjøpt ^^;
Og Silent Hill.. jeg har prøvd litt hos en venn, veldig bra det også. Har hatt planer om å kjøpe det lenge, men har bare aldri blitt noe av :/ litt dårlig med penger også..

Favoritten min er uten tvil Project Zero spillene. Gleder meg til å få satt meg ned og spilt 3 <3

Robin91
18th March 2006, 19:19
mitt Favoritt horror spill må bli Resident Evil 1 på PSX, grafikken er ikke spessielt bra, men dette spillet har en utrolig god handlig bare i seg selv.
Og det som gjør det enda bedre er at du kan velge om du vil styre Chis eller Rebecca. og BTW.Chris Redfield styrer du også i det kommende Resident Evil 5 til Xbox 360 og PS3, som vil komme til å ha en utrolig nice grafikk.
Og Rebecca styrer du i Resident Evil Zero der du kan styre både Rebecca og Billy.

Resident Evil 2 er på sin måte ganske likt, bortsett fra at du befinner deg i en by istedenfor langt inne i skogen.
Men det er også blant yndlings spillene mine.
Her styrer du Leon S. Kennedy som du styrer i Resident Evil 4 og Claire Redfield som også er med i Resident Evil Code Veronica X

Jeg vandret rundt i en elkjøp butikk like ved gol, hvor jeg så at de hadde Silent Hill 1 til PSX til 49 kr , så jeg kjøpte det såklart.
Jeg husket at jeg syntes det var utrolig bra da jeg spillte det for ca 4 år siden, men da jeg slo det på hjemme forstod jeg at jeg hadde spillt litt for mange bra spill, og det gjorde at jeg kjedet meg gjennom spillet.

Vel jeg kunne ha skrevet VELDIG mye mer, men jeg tror jeg har sagt nok nå....

Smiph
22nd March 2006, 10:21
Jeg har spilt Resident evil 1, 2, 3, 4, Project zero, Code Veronica, Resident evil deadly silence og driver med Silent hill 2. Jeg har ingen klar favoritt enda, men det må bli ett av Resident evil spillene. Skal prøve og få spilt mer Silent Hill, men det er litt for fummelt og spille alene. :plystre:

Robin91
4th April 2006, 23:33
Fikk Resident Evil Deadly Silence i dag, og synes det var veldig bra, men kan jo si det er det samme som det første til PSX.
bortsett fra at du kan velge mellom Rebirth mode eller Classic mode.
på Rebirth kan du bruke touchscreen til div ting.
Men Resident Evil Deadly Silence(DS) anbefales pga god handling og nye morsomme muligheter i Rebirth.

Digoru
4th April 2006, 23:41
Det beste (og det eneste) horrorspillet jeg har spilt er resident evil 4 :3
Har pr&#248;vd resident evil 1 ogs&#229;, men der kom jeg ikke s&#230;rlig langt :P
Resident evil 4 liker jeg mye bedre enn de andre spillene siden kameravinkelen er annerledes/forbedret +at det er mye mer action og fiendene har kunstig intlegens.

Ichigo
22nd September 2006, 22:50
Doom 3... Husker enda Zombiene... torde rett og slett ikke og spille... Skummelt!! Så mørkt,mørkt over alt... *vugge opp og ned* høre alle de lydene...mørket... ....

Pluss at broren min gjorde ikke spillet mindre nifst da han sto bak døren da jeg skulle ut av kjellern (som er mørk *vugge mer*) og skremte vettet av meg.. i ren refleks durte jeg til ham... ^__^

Melkerullpushern
23rd September 2006, 00:38
Husker mitt f&#248;rste m&#248;te (og eneste) med Resident Evil. Husker jeg var hos s&#248;skenbarnet mitt i Troms da jeg var 10 &#229;r. Han er vel nesten 10 &#229;r eldre en meg. Husker jeg spilte playstation til han alene. Jeg fant et spill som s&#229; artig ut og skrudde det p&#229;. Det var RS. Sprang rundt som han polti fyren og skaut zombier og ble drept selv for det meste. Skj&#248;nte ikke en dritt av spillet. Ble ikke akkurat skremt, men grunnen var vel at jeg syntes det var kjedelig og fant meg Tekken og Mortal Combat i stedet.

Andre skumle spill m&#229; v&#230;re Doom3. Doom1-2 er ikke s&#229; skumle, men kan fortsatt huske da jeg satt i kjellern til en kompis og vi spilte Doom1-2. Syntes det var drit g&#248;y. Men Doom3 er skummlest.

F.E.A.R er ogs&#229; drit skummelt. Hater sm&#229; jenter med langt svart h&#229;r foran ansiketet. Gives me the creeps.

ero-sennin
23rd September 2006, 21:07
enig med doom3.. men det er bare starten som er skummel.. da er det lixom mørt overalt og du bare venter på at det skal komme en ziombie ut av en mørk kant å angripe deg.. så skjer det ikke og når du forventer at det ikke skal komme så kommer det faen me en jævel opp av gulvet.. men etterhvert kommer det monster hele tia å det blir mindre spennende

Melkerullpushern
24th September 2006, 12:46
Du har et poeng der. F&#248;rste gangen jeg spilte det hadde jeg h&#248;rt masse om at det var drit skummelt og man visste ikke vor monstrene kom fra de bare dukket opp. Men ettervert s&#229; "oi der var det en lyd i de r&#248;rene, lad om og fyr, der var zombie j&#230;velen, d&#248;d som en sild".

Mette
25th September 2006, 15:41
Har n&#229; anskaffet meg Project Zero 3 som jeg m&#229; f&#229; spillt ferdig. Og jeg spillte RE4 for lenge sida, Antony. Du hadde rett, jeg digger det. Spesielt n&#229;r du f&#229;r unlocka de morsomme v&#229;pnene og skyti kr&#229;ker >D

Har f&#229;tt meg Silent Hill Collection og, s&#229; n&#229; kan jeg f&#229; spillt SH4 en gang og. Hvis jeg bare ikke hadde s&#229; mye &#229; gj&#248;re med skolen... Q_Q

Yoko-Chan
4th October 2006, 17:26
Residen Evil<33
Jeg har desverre ikke fått prøvd noe av Silent hill ennå ._.

Mette
9th October 2006, 00:22
Silent Hill er et must. Jeg vil anbefale Silent Hill Collection hvor du f&#229;r da SH2, 3 og 4 til prisen av et spill. Spiderman burde ha det, eller s&#229; kan du se via nett.

Antony
9th October 2006, 00:59
Har nå anskaffet meg Project Zero 3 som jeg må få spillt ferdig. Og jeg spillte RE4 for lenge sida, Antony. Du hadde rett, jeg digger det. Spesielt når du får unlocka de morsomme våpnene og skyti kråker >D

Har fått meg Silent Hill Collection og, så nå kan jeg få spillt SH4 en gang og. Hvis jeg bare ikke hadde så mye å gjøre med skolen... Q_Q

Ureshii~~!
Så fint at du likte det da, Mette. Det finnes liksom ingenting mer tilfredsstillende enn å sprenge hodet av zombier. Synd på de stakkars kråkene da, de er jo helt uskyldige.

Uansett..
Har muligens tenkt til å kjøpe noen av Silent Hill-spillene, da jeg fant ut at lillesøstra mi har en PS2 hun veldig sjeldent bruker. Har jo hørt så mye godt om denne spillserien, så det frister veldig!

Er det slik at jeg nesten _må_ spille de første spillene for å skjønne noe av f. eks SH4?

Georgeng
9th October 2006, 10:31
det beste horror spillet ever er deffenitivt "house of the dead 3"

:djevel:

Mette
9th October 2006, 15:07
Etter det jeg har sett av SH4, s&#229; trenger du ikke det. SH2 er helt selvstending fra resten og serien. SH3 fortsetter p&#229; en m&#229;te 17 &#229;r etter SH, men du kan godt spille det uten &#229; ha spilt originalen. Uannsett, spilla er verdt &#229; spille, men jeg vil spesielt anbefale 2. SH2 er det beste i serien.

Ningos
9th October 2006, 16:05
Skal vi se. Skumle spill.

Doom 3 synes jeg var dritskummelt helt til det plutselig dukket opp monster &#229; skyte p&#229;. Da endte jeg bare opp med &#229; bli s&#229; triggerhappy at jeg ikke ble redd lenger. Og n&#229;r jeg fikk tak i motorsaga, da var det over og ut med alt som var skummelt. Ble mer som et hack'n'slash spill egentlig.

Resident Evil 4 er WICKED skummelt i begynnelsen, men etter hver som man kommer seg lenger og bossene begynner &#229; bli s&#230;rere og man plutselig ender opp p&#229; en milit&#230;rbase som tilfeldigvis er infisert med mutanter da er det ikke like spooky lenger.

Eternal Darkness har jeg spillt med Gusj, men jeg kom meg aldri s&#229; langt at jeg fikk se noe til de insanity greiene som han sa var s&#229; bra, men hvis det fungerer omtrent p&#229; samme m&#229;te som i Call of Chtulu s&#229; tviler jeg ikke p&#229; at det er skummelt.

F.E.A.R synes jeg ble litt s&#229;nn middelm&#229;dig p&#229; den skumle delen, men d&#230;ven for et bra skytespill. Synd at de delene der Alma dukket opp (de som skulle v&#230;re skumle) ble mer koselige enn fryktinngytende. Jeg likte Alma jeg, den eneste i spillet som ikke skj&#248;t p&#229; meg :)

Silent Hill spillene har en evne til &#229; skremme livskiten ut av meg som ingen andre spill i verden. De som klarer &#229; spille det uten venner eller kosebamser rundt seg m&#229; ha nerver av st&#229;l. Jeg brukte &#229; spille det omringet av bamser, men etter &#229; ha spillt Silent Hill 3 gikk ikke det lenger.

Jeg kunne tenkt meg &#229; spillt et skrekkspill der de faktisk fokuserer p&#229; skrekken og ikke bare masse skyting. S&#229;klart er det greit &#229; ha et v&#229;pen eller noe, men det blir mye mer skummelt hvis du vet at du ikke har en sjangs &#229; ta monstrene du st&#229;r opp imot, og heller m&#229; stikke av. Har s&#229; langt ikke funnet et spill som passer til den beskrivelsen, er det noen som kan anbefale noe?

Mette
9th October 2006, 17:20
Hvis du vil ha skrekkspill uten skyting, s&#229; har vi alt tatt opp Project Zero spillene, Haunting Ground, Forbidden Siren, Clock Tower.

Og n&#229; snart kommer ogs&#229; Rule of Rose, som er en slags blanding av Haunting Ground og Silent Hill. Jeg skal s&#229; absolutt ha det og kose meg med det. Jeg tror det kommer i slutten av denne m&#229;neden?

Mizu
10th October 2006, 18:46
Haunting Ground er det det spillet hvor du har med en s&#229;n hund som hjelper deg og s&#229;nt? hvis det er det ser det lovende ut egentlig.
Forbide Siren har jeg bare pr&#248;vd demo til men uff det var skumle greier.

Bubbledog
10th October 2006, 22:15
OOOO! Horror spill! >_<

Mitt første møtene med dem var på rommet til broren min (som egentlig var som tatt ut av en horror movie) Jeg husker det vagt fordi jeg fikk blackout når han skremte livet av meg ved å gjemme seg i skapet når jeg var på do... Søskenkjærlighet vett dere :( hehe

Jeg fikk dilla på dem i 12 års alderen... Spilte Alone in the Dark: The new Nightmare hos søstra mi. Hun gjorde det skikkelig mørkt og tente lys. Det ble skikkelig Creepy!! O_O Senere har jeg runna det fire ganger ell no.. hmm må tenke litt *knirke tenking* ja det var vel det. HAr noen spilt det??

Til nå har jeg spilt alle Resident Evil spillene, Eternal Darkness (et must :ja: ), Clock tower og mange andre som jeg ikke har sett på en stund .. de ligger vel under alt rotet.. :flau:

hilsen meg
:P

Rhaven
13th October 2006, 17:01
Det eneste som var ille med Doom 1-2 var vel egentlig lydene, for det virket som de var der uansett om det var monstre i n&#230;rheten eller ikke. Syntes lydene var rimelig skumle da jeg var liten. S&#229;h, n&#229;r jeg f&#248;lte for &#229; ikke ha det skummelt var det bare &#229; sl&#229; av h&#248;ytaleren. Hum. Heretic og Hexen spilte jeg og, men de er vel ikke s&#229; horror-aktige? Morsomme, da.

Doom 3 er s&#229; m&#248;rkt, s&#229; det blir skummelt p&#229; den m&#229;ten. Hihi, spilte det med en venn av meg, og s&#229; hoppet det en imp mot skjermen og da skvatt han ganske bra. ^^ S&#229; det er vel litt skremmende av og til.

Er det forresten noen som kan anbefale et bra horrorspill til pc? Vet dere har nevnt veldig mange, men er noen av dem til pc og er de bra p&#229; pc?

Zabuza
13th October 2006, 18:02
Resident Evil! <3 Elsker de spilla. Husker en gang da jeg og en kompis satt om natten og spilte RE4 og plutselig kom d noe slemt og spiste hodet v&#229;ra :o Da blei e redd ;_;

Narutard#1
22nd October 2006, 18:40
Har pr&#248;vd FEAR sammen med typen. Det endte opp med at vi ikke turte &#229; v&#230;re alene i stua eller noen annen del av huset hele den kvelden xDD M&#248;rkt ute var det ogs&#229;! Dritskummelt xD Det er desidert det skummleste spillet jeg har pr&#248;vd ;P Han karen som spiser mennesker er d&#248;dsrar! Og s&#229; hun jenta......... Lyden er jo halve spillet, s&#229; fullt surround annlegg m&#229;tte seff til den kvelden.. n&#229; &#248;nsker jeg at vi ikke gjorde akkurat det...

Vi spilte ogs&#229; Doom 3.. Det var ikke like ekkelt som FEAR, men r&#229; effekter fordet.

Og s&#229; har vi Alien VS Predator spillet da.. Det er skummelt xD S&#230;rlig etter fem kopper kaffe og lite s&#248;vn...

Nattereven
26th October 2006, 18:17
Jeg elsker horrorspill, men jeg har funnet altfor f&#229; som er skikkelig skumle. Har spilt F.E.A.R., Doom-serien, RE-serien, Silent Hill, Alone in the Dark, osv.

De virkelig skumle spillene jeg har spilt er 5 Days a Stranger og Trilby's Notes (i samme serie, i tilleg til 7 Days a Skeptic). Disse er virkelig anbefalt &#229; pr&#248;ve. Og alle er gratis.

Mette
26th October 2006, 23:30
Jeg er enig med Nattereven i at 5 days a stranger er virkelig bra og b&#248;r pr&#248;ves, spesielt siden det er freeware og noe som alle kan laste ned helt lovlig!

Melkerullpushern
28th October 2006, 18:43
Dead Rising. Det er ikke skummelt, men det er drit artig og g&#229; rundt p&#229; et kj&#248;pesenter og drepe Zombier. Ganske vanskelig hvis du vil ha med deg alle bitene i spillet. Det er s&#229; genialt at etter man har runnet spillet men ikke f&#229;tt med seg alle ledetr&#229;dene eller noe s&#229;nt s&#229; m&#229; man spille det p&#229; nytt.

fransIS<--OMG
30th October 2006, 11:54
http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/top-10-scariest-video-games

Topp 10 "scary games:p"

Mette
30th October 2006, 15:10
Aaah, Silent Hill og Fatal Frame p&#229; de to &#248;verste plassene! Meget bra.

Fidelity
21st February 2007, 01:28
AAAH!! Researchbasen i RE4, der man f&#248;rst m&#248;ter regenerators! Kowaii!
Herreguuud s&#229; redd jeg var! Jeg bl&#229;ste hodet av han med en fullt oppgradert magnum for FA**!! Det var det skumleste i hele spillet, dyret kom etter meg og jeg l&#248;p inn i et kott. Blindvei! Jeg snur meg trekker magnumen og bl&#229;ser av han hodet og springer over "liket" trur du jaggu ikke at J&#230;v*** reiser seg og begynner og gnage p&#229; nakken min! o.O I tilegg skvatt jeg sykt n&#229;r det plutseliug kom en brennende kar springende ut av et skap! OMG! RE4 ftw!

Hmmm m&#229; skaffe SH... o.O

Red
21st February 2007, 12:20
Har ikke spillt s&#229; mange, men jeg har spillt 'Barrow Hill' og 'Curse: The Eye of Isis'. Det f&#248;rste spillet er bare WOW!!!!