PDA

View Full Version : har tegna ayra som jente ^^

Ayra
6th February 2006, 02:11
vell sån kan det gå...
i dag fant jeg ut at Ayra som var navnet på en gamel fantasifigurd jeg hadde var et jentenavn ,hehe så da måtte jeg bare lage en jenteversjon..

erm
http://i20.photobucket.com/albums/b234/ayra_matao/img060.jpg

både god og dorlig kritik kan medeles så klart ^-^

hodet ble for stort og kropen for lang og jeg er ikke serlig flink til å tegne pupper klokka halv 2 om natta heller....

Narutard#1
6th February 2006, 02:16
Jeg syns ikke hodet ble stort, hun ble sååå søt^^
og få er flinke til å tegne pupper klokka halv to... ;)

Kawaii n_n

Ayra
6th February 2006, 02:20
tusen takk, vell jeg mener ihvertfall at hodet ble for stort, i hvertfall i forhold til kroppen ^.^

Shikaru
6th February 2006, 19:56
For min del var den ikke forskjellig fra den vanlige "ayra" du tegner..
No offence, men det så litt ut som du bare tegna vanlig, og satt på et par pupper i armhulen.

Kirara
6th February 2006, 20:08
kawaii^^ syntes at den ble bra jeg da^^ og hodet ble ikke for stort^^

Ayra
6th February 2006, 23:27
For min del var den ikke forskjellig fra den vanlige "ayra" du tegner..
No offence, men det så litt ut som du bare tegna vanlig, og satt på et par pupper i armhulen.

vell meningen var at det skulle lingne på den gamle da ^^
brystene var vell et stykke for langt opp.. men så er jeg ikke så flink til å tegne midt på natta inne på det mørke romet mitt heller da, og litt trening må vell til uansett..

takk for godt kritik til dere alle :)

Aimenaru
7th February 2006, 12:16
OOOOHHhhh!!!^^ Kawaii^^ Selv om proporsjonene ble littegranne feil, så er den kjempefiiin! Keep up the good work^^

Ayra
15th February 2006, 22:53
tusen takk ;)
har tegnet en ny en og denne gangen MED FARGER! det har jeg ikke gjort så mye...
http://img459.imageshack.us/img459/1853/ayragirlform2v18hc.jpg
komentarer er såklart velkomen ^.^
men må si at jeg er ganske ny i photoshop da...

Shikaru
16th February 2006, 07:20
ikke bruk smudgetool på den måten. det der er litt for ukontrollert.
Syns det er vanskelig å få gode farger med smugdin sjøl. Så jeg bruker det ikke :P prøv med opacity på litt forskjellig. mye lettere å få fine og gjevne farger da. Ser litt rart ut når noen steder har veldig klare farger, mens anstre steder er fargen igjevn og møkkete.

Aimenaru
16th February 2006, 14:51
jeg syns den var bra, jeg^^ Men shikaru har litt rett med de fargene.. Men uansett likte jeg stillinga, den var knall\,,/^^

Mulm
16th February 2006, 15:26
Bra forsøk, det der :) Siden du imidlertid bruker Photoshop ser jeg ingen grunn til at du ikke kan resize bildene dine. Gå på image-> image size og sett resolution ned til 72 (alltid 72 med mindre du skal printe ut bildene, siden 72 er maksimumsoppløsningen skjermer kan vise.) og pixel dimensions til noe rundt 500, kanskje. Det er helt opp til deg, spørs hvor stort bildet er fra før av. Slik bildet ditt er nå gjør det det bare vanskelig for oss å se på det, faktisk. o.o Forøvrig litt enig med Shikaru når det gjelder smudgetool, men jeg er ivrig bruker av det selv og vet at det kan være veldig fint om det blir brukt rett :) Øvelse gjør mester!

Ayra
16th February 2006, 21:54
tusen takk, og tak for gode tips ;)

Narutard#1
17th February 2006, 15:19
I laik it;) Jeg syns det var fine effekter, jeg^^ Keep it up=DD

Request!!! Boy- Ayra x Girl- Ayra^_^

Antony
17th February 2006, 17:12
Som Shikaru og Mulm sier; Ikke bruk smudgetool for mye, det blir bare utrolig fake til slutt og heller ikke spesielt behagelig for øynene.

Ikke ta det ille opp, men jeg kan dessverre ikke se at det skal være en kvinnelig versjon av deg selv. Hadde det ikke vært for puppene (som er litt for høyt opp) hadde jeg sagt det var en gutt.

Du burde også jobbe litt mer med proposjoner. Se f.eks på hånden som holder sverdet. Det ser ikke akkurat ut som hun holder sverdet. Et gammelt triks for dette er rett og slett å forme din egen hånd til hvordan det ville blitt hvis du skulle holde et sverd på den måten og tegne ned.

Lama
17th February 2006, 17:45
Ikke ta det ille opp, men jeg kan dessverre ikke se at det skal være en kvinnelig versjon av deg selv. Hadde det ikke vært for puppene (som er litt for høyt opp) hadde jeg sagt det var en gutt.

Du burde også jobbe litt mer med proposjoner. Se f.eks på hånden som holder sverdet. Det ser ikke akkurat ut som hun holder sverdet. Et gammelt triks for dette er rett og slett å forme din egen hånd til hvordan det ville blitt hvis du skulle holde et sverd på den måten og tegne ned.

Enig, det ligner veldig på en gutt. Synes også at hendene er for små og armene er stilt i veldig merkelige positurer.. :P men alt i alt synes jeg at det er en ganske fin tegning ;)