PDA

View Full Version : Musikk En liten journal om det å lære sin første Pararutine.

p33r
2nd February 2006, 13:46
"Jeg skal lære meg en parapara rutine før jeg drar på TG" var mitt løfte til nyttår. Jeg tar mine løfter seriøst, så her vil jeg oppdatere med mine forsøk (muligens med webcamming) av det å lære en parapara rutine. Alle som kjenner meg vet at jeg ikke eier et døyt av rytme, når jeg spiller DDR så leser jeg kun piler eller memoriserer dem, jeg trommer i feil takt på bordet og synger falskt. Ingen sans for rytme eller dans i det heletatt.

Alle er velkommen til å poste deres forsøk i denne tråden.

Første forsøk

Sang: Night of Fire
Sted: Kjøkkenet.

Endelig alene hjemme, jeg har satt på litt mat som koker og har laptopen med meg. Time to try para! Jeg slår på videoen, gjør meg klar, prøver å veive litt med armene slik de gjør på videoen, snubler, faller nesten og steller meg opp igjen. Alt+f4, vi prøver igjen senere.

oliyzia
2nd February 2006, 14:24
Haha :D I approve! Night of Fire har jo noen litt vanskelige partier og da. BUT YOU CAN DO IT! *vifte banner*

Det absolutt første du bør gjøre når du skal danse para for første gang er å tråkke litt fram og tilbake til musikken :P Typ høyre bein til høyre, venstre inntil, venstre bein til venstre, høyre inntil osv. Nå gjør de ikke det helt i begynnelsen av Night of Fire, men det er absolutt bra å begynne med uansett. Når du i hvert fall klarer gå fram og tilbake uten å tenke så mye på det, kan du begynne å få med deg armene. Elns.

p33r
2nd February 2006, 14:34
Vel, night of fire var det jeg hadde å jobbe med. Hvis du har en enklere sang er det bare å foreslå. Det har liksom aldri vært noen bra "how to lern2para"-guides her så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjørra. Tips mottaes absolut!

Imbefalath
2nd February 2006, 17:53
Har på en måte planer om å lære meg Night of Fire til TG selv. Men jeg tar ikke mine "løfter" fullt så seriøst akkurat :P
Respect for p33r!

oliyzia
3rd February 2006, 00:01
Få noen til å vise dere IRL i sakte film ;P

Mulm
3rd February 2006, 10:34
Vel, selv om jeg ikke danser parapara selv trener jeg for tiden ved å gå på en slags blanding av tae-kwon-do og aerobics :P Noe av det vi gjør kan nesten minne om en mindre søt og mer repetert versjon av parapara XD Personlig synes jeg det blir lettere å lære seg rutiner om man deler dem opp i deler og setter dem sammen etterpå :) Etter det jeg har sett av videoer på ppn tror det det kan funke godt med parapara og...dunno o.O

Kirara
3rd February 2006, 10:36
"Jeg skal lære meg en parapara rutine før jeg drar på TG" var mitt løfte til nyttår. Jeg tar mine løfter seriøst, så her vil jeg oppdatere med mine forsøk (muligens med webcamming) av det å lære en parapara rutine. Alle som kjenner meg vet at jeg ikke eier et døyt av rytme, når jeg spiller DDR så leser jeg kun piler eller memoriserer dem, jeg trommer i feil takt på bordet og synger falskt. Ingen sans for rytme eller dans i det heletatt.

Alle er velkommen til å poste deres forsøk i denne tråden.

Første forsøk

Sang: Night of Fire
Sted: Kjøkkenet.

Endelig alene hjemme, jeg har satt på litt mat som koker og har laptopen med meg. Time to try para! Jeg slår på videoen, gjør meg klar, prøver å veive litt med armene slik de gjør på videoen, snubler, faller nesten og steller meg opp igjen. Alt+f4, vi prøver igjen senere.
*respekt for p33r^^* det der må jeg se en ga ng ass^^ :lur: 10hi^^

Narutard#1
3rd February 2006, 21:00
Har nesten lært meg de arm- greiene på refrenget, må bare jobbe litt med fot greia xD kan introen^^ yaay!

Digoru
10th February 2006, 20:12
veldig bra at du setter deg et sånt mål p33r :ja:
Noen ferske news om hvordan det går? :P

Narutard#1
15th February 2006, 14:52
Waah! Like, nå har jeg lært meg Night of fire!! \,,/ (>.<) \,,/

En lur ting å gjøre er å lære deg fottrinnene utenat så du har dem i føttene. Så lærer du deg håndpeivinga først uten fotpeivinga. Så setter du dem sakte sammen, og sett sangen/musikkvideoen på repeat til du greier det xD

lequack
15th February 2006, 18:03
nokon guid elns p&#229; dette?

Digoru
20th April 2006, 23:25
N&#229; har TG v&#230;rt og... Klarte du dette p33r? ;D

kaede
11th December 2006, 09:49
Noen som vet om en side de har mange para para videoer/danser? skal sjekke ut her n&#229;... men om noen vet om flere steder mottas det med takknemlighet:)
Helst i dag eller i morgen, for jeg har liksom litt tidsfrist p&#229; &#229; l&#230;re meg en dans8(

Sharingan
11th December 2006, 10:37
Noen som vet om en side de har mange para para videoer/danser? skal sjekke ut her nå... men om noen vet om flere steder mottas det med takknemlighet:)
Helst i dag eller i morgen, for jeg har liksom litt tidsfrist på å lære meg en dans8(
Haha, youtube og googlevideo dot com...