PDA

View Full Version : Kortspill spiller du kort?

the missing nin
18th January 2006, 21:26
jeg vil gjerne høre om det er noen på dette forumet som spiller kort (ikke sånn poker, kabal og sånt ''vanelig'')
jeg spiller:
-yu-gi-oh
-duel masters
-samla på pokemon kort når jeg var liten, har MASSE av dem, men spiller det ikke da... har litt lyst å lære det<_<
og... det var alt...
håper det er noen som spiller det samme som meg8D
MVH: the missing nin

Mirashi
18th January 2006, 21:44
jeg har Duel Masters kort, pleier &#229; spille det med stebroren min:P

Digoru
18th January 2006, 22:04
mmmmmm Har spilt Magic og pokemon en eller annen gang i livet...
Det n&#230;rmeste jeg kommer kortspill til dags dato er at jeg kj&#248;per yu-gi-oh! b&#248;kene.
g&#248;y ^^

SoulSeth
18th January 2006, 22:10
Begynte &#229; spille MTG for 12 &#229;r siden, og spiller en gang iblant med venner for nostaligiens skyld. Ellers s&#229; spiller jeg ingen "uvanlige" kortspill.

Gammis
19th January 2006, 16:16
jeg spilte Duel Masters f&#248;r( det vet du godt the missing nin:P)
jeg samla hvist p&#229; pokemon kort f&#248;r jeg og:P har mange igjen..
og har spilt litt Yu-Gi-Oh(detr viste du ogs&#229; fra f&#248;r:P)

kaw
19th January 2006, 19:31
jeg liker ikke &#229; samle p&#229; kort..., siden jeg har funnet ut at jeg har brukt masse masse penger p&#229; Pokemon kort....... s&#229; n&#229; spiller jeg bare Poker med Gutta! :)

Onizuka89
19th January 2006, 20:43
Jeg har bare spilt med Pokemon kort, men har spilt Yu-Gi-Oh og Duel Masters p&#229; GBA emulator men det teller vel ikke.

Men jeg har spilt pokemon kort med regler fra et Yu-Gi-Oh spill med lilles&#248;stra mi. Det virka fint selv om det var noen feil i hvordan reglene var.

Mette
19th January 2006, 21:21
Jeg spillte Magic for mange, mange &#229;r siden, men har gitt opp det for lengst. S&#248;stera mi Lise var mye mer aktiv i det og spillte p&#229; Outland nesten hver helg. Men s&#229; ga hu seg og.

Sensei
19th January 2006, 21:26
Jeg har fortsatt alle Pokemonkortene mine! \o/ (selvom de ligger og samler st&#248;v den dag idag :3)
Kortspillet er bedre enn serien :p

Ellers har jeg s&#229;vidt spilt Magic, men ble aldri noe av det.

gurken
20th January 2006, 15:53
Jeg har faktisk spilt en del med noen Harry Potter kort før, vært borti Magic og en liten klump Yu-gi-oh!

FoxFenris
20th January 2006, 16:11
Har en del Yu-Gi-Oh. Har også spilt Magic og A Game of Thrones.
Hender jeg spiller litt fortsatt

Sharingan
20th January 2006, 17:34
Jeg spilte Yugioh helt til morra mi oppdaget dette og kastet hele stasen. Jeg som hadde en blue-eyes white dragon og allting!!

the missing nin
20th January 2006, 18:42
Jeg spilte Yugioh helt til morra mi oppdaget dette og kastet hele stasen. Jeg som hadde en blue-eyes white dragon og allting!!

KASTA HU DET!!!:O FY FLATE NOE SÅ ONDT!!! hvorfor gjorde hu det?
(har blue-eyes withe dragon8D og mange andre bra kort)

Sharingan
20th January 2006, 18:48
Stygge monstre *w&#230;&#230;h*, ikke lov *w&#230;&#230;h* ikke inn i v&#229;rt hus *w&#230;&#230;h*.

Kjipe foreldre...

the missing nin
20th January 2006, 18:59
Stygge monstre *wææh*, ikke lov *wææh* ikke inn i vårt hus *wææh*.

Kjipe foreldre...

ok... jeg føler rett og slett med deg:likegyldi

jeg har et spørsmål til de som spiller YU-GI-OH! her:
hvis det er noen som skal spille/spiller i turneringer her, kan de si ifra i denne tråden? jeg får ikke vite når det er YU-GI-OH! turneringer:forvirra:? og i tillegg kan jeg utfordre dere hvis dere kommer:)

Ifrit
20th January 2006, 21:25
Jeg har over 500 Pok&#233;mon-kort, og ca 280 M:TG-kort... har ikke spilt det p&#229; lenge.

the missing nin
20th January 2006, 22:46
Jeg har over 500 Pokémon-kort, og ca 280 M:TG-kort... har ikke spilt det på lenge.

jeg har et spørsmål til jeg... hva er M:TG-kort?

Saint
20th January 2006, 23:15
Oija! Har spilt en god del Pok&#233;mon!! :ja: Har fortsatt mange kort som jeg har brukt altfor mye penger p&#229;... Er det noen som vil spille?? S&#229; blir det liksom ikke s&#229; bortkasta!! Men beware! Jeg har Charizard!! OMG! :D

Sensei
20th January 2006, 23:48
jeg har et spørsmål til jeg... hva er M:TG-kort?
Gjetter på at det er Magic: The Gathering. Skyt meg om jeg tar feil \o\

Ifrit
20th January 2006, 23:58
Det er Magic: The Gathering, ja. Forfaren til Pok&#233;mon- og Duel Masters-kortspillene. Reglene til de to er basert p&#229; M:TG, og alt kommer fra Wizards of the Coast (http://wizards.com/).

the missing nin
22nd January 2006, 17:19
jeg spilte Duel Masters før( det vet du godt the missing nin:P)
jeg samla hvist på pokemon kort før jeg og:P har mange igjen..
og har spilt litt Yu-Gi-Oh(detr viste du også fra før:P)

har du spilt yu-gi-oh?:O
og spiller du ikke duelmasters enda?

Gammis
22nd January 2006, 18:57
har du spilt yu-gi-oh?:O
og spiller du ikke duelmasters enda?

du har dårlig hukomelse^^ jeg lånte jo den ene kortstokken din.

jeg spiller ikke DM lenger siden jeg ikke har noen å spille med og har gått litt lei det.

midnight_walker
23rd January 2006, 01:10
I mars kommer jo Naruto-korta ut da!!

Bahada
23rd January 2006, 09:56
Jeg spiller litt M:TG (hvis det er Magic, The Gathering da). Spilte veldig mye før, men blitt mindre nå i det siste. Tenker på å ta det opp igjen.
Jeg mener og tro at jeg klarte noe, etter å ha slått en av norges bedre spillere med 75 liv igjen etter kampen <3 ^_^

Zabuza
23rd January 2006, 14:25
Tells poker? xD

Nei da. JEg spiller Magic me venner p&#229; deltids. Alle har gode nok kort til &#229; bli med i verdens tuneringer. Men de er ikke i Norge s&#229; vi gidder ikke :p S&#229; klart er d en av oss som skiller seg av og til ut fordi faren hans kj&#248;per en kort pakke til ham. Og han har f&#229;tt &#252;ber kort fra de >_< Men alt i alt s&#229; hater han &#229; spille mot meg :p siden e counter spella spellsa hans ^_^ s&#229; hver gang vi spiller mot hverandre s&#229; e d fritt fram for den som vinner.

Gusj
23rd January 2006, 14:52
Har to start-pakka med Yu-gi-oh liggende, kosta me ca. 20 krone i Polen. :)
Dei e ganske falske da, man kan se det p&#229; dei utrolig mange skrivefeila p&#229; dei.
Har split litt med en 12 &#229;r gammal bekjent, men f&#229;r egentlig aldri nokken utfordring av han.
Det f&#248;lte forresten ogs&#229; med en Blue-eyes i bagge pakkane.

Otarun
23rd January 2006, 15:36
Spiller:
M:TG
Yu-gi-oh
litt Dragonball Z8D
Har en drøss med pokemon kort som ligger og støver ned i en skuff et sted.

The Creator
31st January 2006, 13:44
Spiller Yu-Gi-Oh jeg^^

lequack
1st February 2006, 16:52
pokemon FTW.. spillte heile tida f&#248;r:P men det blei for brutalt:/

TheMaister
3rd February 2006, 17:27
Nja, rota med mye Pokemon for en god stund siden.
La ikke for så alt for lenge siden Yu-Gi-Oh på hylla.
Mest pga av ingen turneringer i nærheten. Spilte masse med kompisen min, men vi gikk lei.

senpai
12th February 2006, 22:41
jeg har spillt en del kort spill jeg ogs&#229;;)
spillt pokemon for mange herrens &#229;r siden
spillte duel masters.
og spiller yu-gi-oh! med the missing nin n&#229;r han har tid.

PS. The missing nin. er du med &#229; spille Naruto n&#229;r det kommer ???

the missing nin
6th March 2006, 20:32
jeg har spillt en del kort spill jeg også;)
spillt pokemon for mange herrens år siden
spillte duel masters.
og spiller yu-gi-oh! med the missing nin når han har tid.

PS. The missing nin. er du med å spille Naruto når det kommer ???

hehe, når jeg har tid ja... uansett, ja det høres jo tøft ut (hvis jeg har råd til det)

NB: vil informere til alle yu-gi-oh spillere at på outland østbane hallen er det nå yu-gi-oh turnering vær søndag:wow: jeg skal dit på søndag:) eller neste søndag der igjen...
MVH: the missing nin

Kataya
6th March 2006, 20:41
Spilte yu-gi-oh hele sommerferien sammen med brodern siden jeg ikke hadde noe annet å gjøre, men nå er det slutt med det.. Likevel vasser jeg daglig i bunker med yu-gi-oh kort og synderen sitter for øyeblikket rett bak meg. Du verden som man irriterer seg over sånne kort når man selv ikke lenger er interesert i dem lenger.. :forvirra:

Ferdinand
6th March 2006, 22:38
Jeg spiller Magic the gathering.
Jeg er ikke en mester, men sl&#229;r vennene mine som har brukt 10 ganger s&#229; penger p&#229; Magic en det jeg selv har gjort.

greandis
6th March 2006, 23:42
Spilte Pokemon fram til Team Rocket kom... Etter det ble det bare vel drøyt for min del :P Uansett... Muk rocker! :P

Shibina
4th April 2006, 17:08
Jeg spiller Yu-Gi-Oh, og spilte Pokemon en stund. Jeg spiller også vriåtter :D

the missing nin
6th April 2006, 22:13
jeg har beggynt &#229; spille magic the gathering n&#229;! det er litt venskelig syntes jeg... men jeg har da bare spilt 3 ganger.

Otarun
7th April 2006, 11:44
jeg har beggynt å spille magic the gathering nå! det er litt venskelig syntes jeg... men jeg har da bare spilt 3 ganger.

Hvilket sett spiller du?(Ravnica, Kamigawa++)

the missing nin
8th April 2006, 21:22
Hvilket sett spiller du?(Ravnica, Kamigawa++)

HÆ?:forvirra: hvilket sett? Ravnica Kamigawa? det skjønte jeg ikke... jeg er ny i spillet.

Otarun
10th April 2006, 13:29
HÆ?:forvirra: hvilket sett? Ravnica Kamigawa? det skjønte jeg ikke... jeg er ny i spillet.

Sett er på slags serie med kort så man blant annet kan holde styr på kortene sine f.eks. I forskjellige sett er det også kort som påvirkes av hverandre. For eksempel:
Kort "A" får +2/+1 så lenge kort "B" er på bordet. Skjønte du det? Jeg er desverre ikke så god til å forklare, så hvis det er noen som har en bedre forklaring, så er det fritt fram og komme med den.

the missing nin
10th April 2006, 17:38
Sett er på slags serie med kort så man blant annet kan holde styr på kortene sine f.eks. I forskjellige sett er det også kort som påvirkes av hverandre. For eksempel:
Kort "A" får +2/+1 så lenge kort "B" er på bordet. Skjønte du det? Jeg er desverre ikke så god til å forklare, så hvis det er noen som har en bedre forklaring, så er det fritt fram og komme med den.

jeg tror jeg skjønte. nei mine monstre samarbeider med artifacts! mange av monstrene mine blir sterkere desto flere artifacts jeg har ute, han heter noe med "ooz"... og hvis motstanderen min har mange artifacts, sender jeg ut ammesary of despair. (decket er basert på swamp og non collord cretures(og artifacts))

Zaikon
11th April 2006, 16:43
Jeg spiller Yu Gi Oh som du vet:P
Jeg har pokemon kort, men de bare ligger et sted som jeg ikke vet hvor er XD

Ichigo
15th June 2006, 21:24
Noen ganger spiller jeg '' s&#230;lbu vist '' eller godt kjent som 10'er :P og ellers g&#229;r det p&#229; duel masters en eller annen gangen:D ganske artig begge to men p0kEr FTW .. kunne ikke unng&#229;..jeg er et s&#229; stort fan av det..ser det nesten hver l&#248;rdag...

Bigbo
15th June 2006, 22:19
jeg spiller Yu-Gi-Oh

Midori
14th July 2006, 14:31
Ah, kort...
Den gang jeg var ung, pleide vi å spille Magic the Gathering. Det var noe halvveis nytt og revolusjonerende, var det. Husker jeg hadde 7-8 forskjellige decks.
Pokemon kom også etterhvert, og jeg prøvde. Men det ble aldri det helt store.
Jeg var den beste på skolen til å spille Magic var jeg, og investerte mye penger i å ha de beste deckene. Men så kom den skjebnesvangre dagen jeg deltok i en random-deck turnering på Outland, og ble slått ut etter bare 3-4 runder.
Da forsto vi at vi hadde fokusert altfor mye på det materialistiske ved kortspill og glemt å fokusere på taktikken, forstår dere. Og at det viktigste ikke er å vinne, men å delta. Og å ha det gøy også forresten.
Da vi forsto dette gikk vi hjem og gråt. :( Og så puttet vi kortene i en stor kiste, og puttet kisten på loftet. Og har ikke noen fjernet dem, ligger de vel der og samler støv ennå.

Bigbo
14th July 2006, 15:09
disse kortene har jeg:

Magic the Gathering
Yu-Gi-Oh!
Duel Masters (kaller det for Duel Bastards :P)
Pokemon

Jeg spiller Magic mest (har sluttet med Duel Masters og Pokemon)

the missing nin
21st July 2006, 21:27
Ah, kort...
Den gang jeg var ung, pleide vi å spille Magic the Gathering. Det var noe halvveis nytt og revolusjonerende, var det. Husker jeg hadde 7-8 forskjellige decks.
Pokemon kom også etterhvert, og jeg prøvde. Men det ble aldri det helt store.
Jeg var den beste på skolen til å spille Magic var jeg, og investerte mye penger i å ha de beste deckene. Men så kom den skjebnesvangre dagen jeg deltok i en random-deck turnering på Outland, og ble slått ut etter bare 3-4 runder.
Da forsto vi at vi hadde fokusert altfor mye på det materialistiske ved kortspill og glemt å fokusere på taktikken, forstår dere. Og at det viktigste ikke er å vinne, men å delta. Og å ha det gøy også forresten.
Da vi forsto dette gikk vi hjem og gråt. :( Og så puttet vi kortene i en stor kiste, og puttet kisten på loftet. Og har ikke noen fjernet dem, ligger de vel der og samler støv ennå.

Rørende:gråte: (snufs, snufs)

Bahada
25th July 2006, 07:17
Var aktiv MTG spiller. Blitt mindre n&#229;.
s&#229; har jeg 2 deck med spanske dragon ball kort, som jeg ikke fortst&#229;r noe av :D
jeg vant de p&#229; tivoli.

Itachi~
27th August 2006, 20:13
Pokemon ruuler da!

Fist-Of-Lightning
22nd January 2010, 18:27
spiller Magic The Gathering nå og da med venner, spiller med et "pure" green deck som er basert på elves slik at jeg får masse mana/lands slik at jeg kan få ut de virkelig sterke monstrene.

ellers er det basic green strategy, make big monsters even bigger :3 works almost everytime

HALL
26th January 2010, 12:29
Nei, gjør ikke det altså. Men det ser litt gøy ut. Men jeg bruker penga mine på andre ting, er en musikk og dvd-junkie, og så klart noen mangaer :D

Veleda
9th February 2010, 11:30
Jeg spiller Magic, men har ikke mange å spille med her på østlandet :(

Arquenniel
6th August 2013, 14:54
Jeg spiller Yu-Gi-oh, men har heller ikke så mange å spille med =( Rettere sagt ingen å spille med.. Så spiller mest på GBA og lignende XD