PDA

View Full Version : Anime Gravitation

Imbefalath
17th January 2006, 20:25
Gravitation
Episoder: 13 (+ 2 OVA episoder)
Kategori: Shonen ai/humor
Utgivelsesår: 2000
Regissør: Shinichi Watanabe
Forfatter: Maki Murakami

Handling:
Unge Shindou Shuichi er låtskriver og vokalist i bandet Bad Luck, som opprinnelig består av ham og hans beste venn Hiro.
Bad Luck konkurrerer mot bandet ASK om å bli Japans neste store "ting", etter det ekstremt populære bandet Nittle Grasper, som ble oppløst tre år tidligere.
Vokalisten i Nittle Grasper, Sakuma Ryuuichi, blir sett på som den største artisten i Japan. Og det er Suichis drøm å nå opp til Ryuuichis nivå.
Seguchi Tohma, en av keyboardistene (er det et ord i det hele tatt?) i Nittle Grasper, driver nå et av de mest annerkjente plateselskapene i Japan. Og det er her Bad Luck får platekontrakt.

Ved en tilfeldighet treffer Shuichi forfatteren Eiri Yuki, en arrogant og intelligent mann som sliter med fortiden sin. Og selvom Shuichis drøm nå holder på å gå i oppfyllelse tviler han på seg selv, og han er konstant forvirret over Yukis oppførsel mot ham.
Hvorfor forandrer Yuki seg fra å være omtenksom til å være likegyldig og kald helt plutselig? Og hva er det med Yukis fortid?

Min mening:
Serien er hvertfall søt og full av øyeblikk som fikk meg til å le. Shuichis og Ryuuichis barnslighet er så genialt underholdene å se på. Og Shuichis hengivenhet ovenfor Yuki er bedårende.
Gjennom serien mangler det til tider små ting jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Slutten er også litt tynn, og virker ufullstendig. Men det er ikke akkurat uvanlig.
Serien har mye god musikk og er godt tegnet/animert.

Karakter: 7-8/10

http://images.amazon.com/images/P/B0002KQNUY.01.LZZZZZZZ.jpg

LillYokoChan
8th February 2006, 15:14
Jeg har akuratt fått fatt på animen og gleder meg stort til å se den!!
Har allerede pløyet meg igjennom mangaen, og den var jo søøøt!.. :D

arthas_
2nd March 2006, 20:55
Mwa, elsker den animen her <3 Yukiiii <3 Holder p&#229; med mangaen n&#229; ;D

Digoru
15th April 2006, 15:51
Gravitation ^^
Har sett f&#248;rste episoden hos Mirashi :)
g&#248;y g&#248;y g&#248;y XD
m&#229; se resten av den :P
Er jeg den eneste gutten som ikke har noe imot Shonen ai?
<.<
>.>

Antony
16th April 2006, 01:49
Gravitation ^^
Har sett første episoden hos Mirashi :)
gøy gøy gøy XD
må se resten av den :P
<.<
>.>

Har ingenting i mot deg jeg, heller /o/ Nesten så det grenser til å bli sukkersøtt XD
Har faktisk planer om å se animeen nå, ettersom jeg har lovt meg selv å se mye mer anime i løpet av dette året. Altså jeg mener, når han fyren med rødt hår ligner en jente er det ingen skam i det ;p -Ignorance is bliss. (ja, bortsett fra at jeg vet at han er gutt <_<)

Jaja, skal prøve å få sett denne serien så fort som mulig.

Digoru
16th April 2006, 03:47
Har ingenting i mot deg jeg, heller /o/ Nesten så det grenser til å bli sukkersøtt XD
Har faktisk planer om å se animeen nå, ettersom jeg har lovt meg selv å se mye mer anime i løpet av dette året. Altså jeg mener, når han fyren med rødt hår ligner en jente er det ingen skam i det ;p -Ignorance is bliss. (ja, bortsett fra at jeg vet at han er gutt <_<)

Jaja, skal prøve å få sett denne serien så fort som mulig.
han ligner ikke på noen jente i animeen :P
Man ser helt klart at det er en gutt.

Antony
16th April 2006, 19:02
han ligner ikke på noen jente i animeen :P
Man ser helt klart at det er en gutt.

Jeg så i hvertfall ikke det, før Imbefalath sa at personen som jeg omtalte som "søt" var en gutt ;p

Fant nettopp ut at de gir ut Gravitation mangaen her i Norge o_O
Nei, tror ikke jeg kommer til å kjøpe den norske utgaven men....

Kirara
16th April 2006, 21:07
digger gravitation^^ den er s&#229; s&#248;t:) likte ikke slutten s&#229; veldig heller. og n&#229;r man ser de 2 ep. av gravitation OVA s&#229; er det mye som er forandret p&#229;. og det &#248;delegger litt. men ellers s&#229; er den kjempe bra^^
og Mirashi.. jeg har lyst p&#229; anime seriene mine tilbake snart. savner dem veeeeldig :P

Imbefalath
16th April 2006, 23:23
Nei Grimmy, du er nok langt ifra den eneste gutten som ikke har noe imot shounenai. Yaoi derimot...
Anyway; Kumagoro!

sing4joy
17th April 2006, 15:52
Gravitation er d&#248;dss&#248;t! Men det er kanskje musikken jeg liker best ved den :P og alle de s&#248;te kj&#230;rlighetsscenene. Det som irriterer meg er n&#229;r Shuichi (og Ryuichi for den saks skyld) blir s&#229;nn barnslige... i min mening er det mer s&#230;rt enn morsomt. Men alt i alt er jeg glad i Gravitation :)

Imbefalath
18th April 2006, 07:25
Hva?! Ryuichi og Shuichis "going chibi-style" er jo halvparten av sjarmen med hele serien. Jeg kan ikke forestille meg Gravitation uten Ryuichis barnlige glede og naivitet.

"Utau utau utau ore, ore wa pikapika!" ^^

Narutard#1
24th April 2006, 23:07
Jeg skal begynne &#229; se^^ Jeg elsker Shounen ai!!

Kanzoutsu
15th July 2006, 00:46
Hva?! Ryuichi og Shuichis "going chibi-style" er jo halvparten av sjarmen med hele serien. Jeg kan ikke forestille meg Gravitation uten Ryuichis barnlige glede og naivitet.
Ditto. Det er de som gjør at serien ikke blir helt "Whoa! Angst! Rape! Murder!" heeele tida... Shine, Shu-chan, shiiine!!!

Mari~chan
15th August 2006, 17:58
Elsker serien jeg og! hehe. Har ikke s&#226; mye imot det chibi greiene jeg heller, men pleier ikke like for mye av det ^^' Leser mangaen (som utgis av mangismo) n&#226; for tida, den er mye mer innholdsrik enn animen', s&#226; jeg er lykkelig over at jeg s&#226; animen' f&#246;rst s&#226; jeg f&#226;r glede meg over begge (hadde muligens vert en skuffelse om jeg leste mangaen f&#246;rst)

Jeg tror forresten heller ikke Grimmy er den eneste gutten som ikke har noe imot shonen-ai. heh.

Jeg elsker shonen-ai generellt! hehe, s&#226; ferdig Sukisyo (kan ogs&#229; skrives Sukisho) i g&#226;r, den burde dere se. (jeg s&#226; den via youtube...)
"aarinfantasy" er forresten det beste stedet for shonen-ai og yaoi... ^.^'

Centi
10th September 2006, 01:33
S&#229; akkurat ferdig denne, og ble ikke helt forn&#248;yd over slutten... Litt s&#229;nn "that's it?"

HVORFOR HAR INGEN FORTALT MEG AT GRAVITATION FINNES I N&#198;RBUTIKKEN. Kj&#248;pte akkurat nr. 5, og jeg skal f&#229; s&#248;stra mi (som bor i Trondheim) til &#229; kj&#248;pe 1-4. Mangaen er helt klart mer detaljert enn animen, s&#229; jeg gleder meg til &#229; se hvordan dette blir. ^^

Imbefalath
10th September 2006, 12:52
Jeg takler ikke mangaen, tegningene er forferdelige... Dessuten er den s&#229; mye grovere, and me no like that. Eller, det er mulig det er den ekstreme versjonen.

Yoko-Chan
19th September 2006, 18:00
Jeg synes b&#229;de animen og mangaen av Gravitation er kjempemorsom :3
Shonen-ai er s&#229; koselig<33
noe av det beste jeg f&#229;r og lese^^,

Rhaven
6th October 2006, 17:35
Jeg hadde ikke h&#248;rt om Gravitation f&#248;r jeg leste denne tr&#229;den, men n&#229; er jeg halvveis i serien. Jeg ser den sammen med en venninne, og vi elsker den! Den er en av de morsomste seriene jeg vet om. ^^b

S&#229;, takk for en fin anmeldelse som fikk meg til &#229; ville se den.

Imbefalath
6th October 2006, 18:07
Eyh, s&#229; kult. Alltid koselig at noe man gj&#248;r hjelper andre, som oftest hvertfall=)

Yuiko
9th October 2006, 21:35
Jaa! Jeg elsker den serien ^^
Den er så søt! Har sett hele animèen + begge OVAene, og leser mangaen på norsk.

Elsker shounen-ai ^.~

Mari~chan
13th October 2006, 19:20
Jeg takler ikke mangaen, tegningene er forferdelige... Dessuten er den så mye grovere, and me no like that. Eller, det er mulig det er den ekstreme versjonen.

Har alltid likt så innmari tegningene i gravitation animen'!! Så likte ikke noe serlig de tegningene i mangaen jeg heller ass.
men siden handlingen er bare så drit-bra var det virkelig verdt å lese, og nå har jeg vent meg helt til de. heh. be blir faktisk mer like se som er i animen' litt senere i mangaen, og yuki eiri er jo fortsatt veldig pen da! Nå syntes jeg de er fine! ^.^

Rockshoujo
22nd October 2006, 20:52
Gravitation er digg! Syntes arten i b&#229;de anime'en og manga'en var kjempekule og fine jeg! *Har anime'en, venter spent p&#229; pocket 7, vil ogs&#229; ha Kumaguro bamse* Eiri er kulest! Elsker &#229; se p&#229; barnselighetene til Shuichi og Ryuichi ler meg ihjel hver gang. Syntes s&#229; synd p&#229; Eiri. Fikk sjokk n&#229;r jeg s&#229; hvordan han oppf&#248;rer seg (likt som meg faktisk...) og fant ut at han har g&#229;tt igjennom det samme som meg. Mora mi sa: "Det der m&#229; jo v&#230;re sjelefrenden din..." meg svarer: "Synd han ikke finnes p&#229; ordentligt da..."
Jeg h&#229;per det blir lagd mer anime av Gravitation, den sluttet liksom ikke etter episode 13...

netja
27th October 2006, 19:03
Gravitation ^^
Har sett første episoden hos Mirashi :)
gøy gøy gøy XD
må se resten av den :P
<.<
>.>

hehe tror ikke det ^^ kjenner en gutt som sitter å ser på Yaoi :P

uff, satt å glante på det i 3 tia på natta. plutserlig står storebror bak meg og sier "la meg jette: den fjortis bærtta der er forelska i den fyren der?" måtte le å forklare at han var gutt... har aldrid sett haka hans så lankt nede på brystet :D

Dai-Suke
5th November 2006, 20:28
YO!!!
Jeg har lest mangaen og jeg har kjøpt cd`ne.
Så jeg hvil virkelig se animen også.
Den er jo kjempå morsom!!!

Missing-nin Ida
7th November 2006, 09:16
Jeg har sett anime'n, men synes ikke noe s&#230;rlig om den..
Og n&#229;r det gjelder mangan s&#229; har jeg lest til nr.5.det ble s&#229; mye av det samme tilslutt...ga opp...
Men det er utrolig bra tegnet :D

Senorita
16th November 2006, 23:06
Gravitation har jeg lenge vert fan av! elsker Yuki!;O

Agita
26th April 2007, 13:52
Gravitation må være en av de beste yaoi animeene jeg har sett....
Ellers så er det Sukisyo og Loveless som er på topp...

Bahada
26th April 2007, 14:49
Gravitation er en av de søteste animeene EVER
Jeg er kjempe fan, og har sett den siste episoden en million ganger elns. :3

pika, pika, pika, pika, suichi, suichi, PIKA PIKA. <3
Ryu er en av de morsomste anime characters ever <3 tihi, lurve!

Yuiko
23rd May 2007, 15:43
Myuuuh~! Leste nettopp ferdig serien....TT-TT Føles som et stort tap..!! Den var veldig søt, selv om den begynte å ta av (litt vel mye) mot slutten...^^;

Uansett, vol 12 var desidert det mest hysteriske og...rotete, for å si det på den måten, kapittelet ^^;

Vel, vel....får begynne å lese Gravitation EX da =P